Odlično sam pročitao, al mi ti nisi dobro pročitao ime :) 2.000.000 dinara je i dalje smešna cifra. Investitor ima daleko veći gubitak kada bi napravio tu garažu - više armature u temelju i nosećim zidovima, protivpožarni zidovi, vrata, sistemi za ventilaciju itd. - to sve košta malo više.
Nisi dobro pročitala, nije 200.000,00 dinara već 200.000,00 dinara x neobezbeđeno parking mesto!!!
To znači ako je u obavezi da obezbedi 20 parking mesta, a fizički i stvarno može samo 10, plaća iznos od 10x200.000,00 dinara pa je to 2.000.000,00 dinara!!! Ako bi ta mesta obezbedio zidanjem ispod zgrade to bi ga koštalo manje jer je Zakonom o planiranju i izgradnji oslobođen plaćanja ZIG-u za kvadrate ispod zemlje!!! Praktično bi platio golu izgradnju bez obaveze plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta,a koji u ceni kvadrata stana učestvuje sa zbnačajnim procentom. Tamo gde je planom (koji su često stari oho) predviđeno da se parkiranje rešava na javnoj površini - ulica ispred zgrade, tu jednostavno investitora ne možeš naterati nešto za šta nema obavezu!!! Ovde je parcela taman tolika kolika je i zgrada koja se na njoj gradi
politika ili ne,mi ispastamo. maja izgradila stanicu,ćutali smo. setimo se demokrata i atanackovic, grdne pare uzela. gradilo se kako se i gde stiglo. danas egici vode grad. a ti gradjanine gledaj i cuti. samog sebe me sramota.
Ljudi, jel vi imate ideju koliko je 200.000 dinara smešna cifra? Pa niko normalan neće praviti garažu kada može za tu siću da premosti problem (sića je u odnosu na investicionu vrednost garaže). Plus, ako nemaju garažu u zgradi, izbegavaju veoma bolnu temu kada tu zgradu treba da odobre protivpožarci. Ako hoće zaista da nateraju investitore da prave garaže, u toj cifri nedostaje makar jedna nula. A još ako ostave neku rupu da ni ta sića ne mora da se plaća - eto radosti za administraciju koja je nadležna za to premošćavanje...
Lepo zamišljene garaže u podrumima i suterenima su najčešće prazne. Tamo niko ne parkira i ako ih ima jer im je prilaz - ulaz neuslovan; samo mali auto i profi vozač može u tim krivinama da se parkira i zparkira i to više puta u toku dana. Da ne kažem koliko zagađenje izduvnim gasovima proizvede manevrišuću u podrumu. Bolje bi bilo da se te suterenskwe prostorije pretvore u ostave za stanare jer su stanovi i onako mali, a garažna i parking mesta da se obezbeđuju na javnim površinama i da svi srazmerno učestvuju u finansiranju istih. A na stranu što su standardne dimenzije parking mesta, definisane prema najmanjem autu, mnogo manje nego u drugim zemljama (Engleska i dr., a to je sve da bi broj parkinga na crtežima bio veći a ustvarnosti zbog nemogućnosti parkiranja on se faktički smanjuje i eto problema. Projektovano 4 mesta a parkirano 3 kola, kao da vozači igraju vruće stolice.
Znači ako vam otac napravi tržni centar u pasažu centra Novog Sada i motel bez dozvole u Adicama, onda vi automatski postajete načelnik gradske uprave za urbanizam?
Rat protiv Novog Sada traje. A pocelibste ga vi arhitekte jos sedamdesetih. Mogu misliti koje divote ste unistili zbog zgrada Stoteksa, Norka i Poste. Zgrade na mestu rugobe od pozirista se secam. Po pricanju starih na mestu Maksima Gorkog je bila lepa ulica sa parkom na kraju. Prislog vikenda je otisla jos jedna prelepa kuca u starom delu. Arhitekte na vama je red da okajete ranije grehove.
Gradska odluka povlastila investitore, a ućutkala arhitekte...Pa u naslov treba da dodate još I UGROZILA STANOVNIKE GRADA NOVOG SADA...Jer će svi ti budući stanovnici koji se usele u te zgrade "bez dovoljno parkinga" ipak negde morati da nateraju svoju đuntu, zar ne? A ovi će graditi garaže na kukovo leto...Daklem, ovakva odluka za posledicu ima umanjenje kvaliteta života okolnog stanovništva koje je do juče imalo gde da parkira...jer kad im nagrnu ovi "nerešeni" i "plaćeni po 200000 dinara", biće haosa...
Ko bre investitoru uopšte i da građevinsku dozvolu ako nema dovoljan broj parking mesta, alo??? Pa vi ovom odlukom kršite propise, zakon, ma ustav bre! Če vas neko obori na sudu...bre!
Treba doneti opet neku tako "zgodnu" gradsku Odluku prema kojo treba ZABRANITI urbanistima da planiraju te famozne zajedničke blokovske površine gde stvarno nije neophodno, naroćito gde zemljište nije gradsko. Šta treeba, prvo grad da im otkupi to zemljište, da im još napravi i nedostajuće parkinge, pa još i limun da im odnese??? Alo, ljudi, pa nismo toliko baš bogati!!!
Koliko 200000 dinara može investitorima da poskupi cenu izgradnje? Obzirom da se do sad nije ništa naplaćivalo a parkinga nije bilo dovoljno, ovo i nije loše
Najuređeniji grad u bivšoj državi je zbog urbanističkog haosa postao mesto sa neuslovnim objektima za stanovanje, manjkom zelenih površina, nedostatkom parkinga i sl. Sve ovo je uzrokovala odluka da svaka parcela sa individualnim kućama (širina fronta 12-15 m) postane parcela na kojoj se grade višespratnice, čija dvorišta se ograđuju. Koncept treba napustiti i vratiti se starom načinu blokovske gradnje, gde će biti mesta za parking, zelene površine, dečija igrališta i sl. Novi Sad ima prostora da se širi (zaboravljeni Mišeluk 1, 2, i 3) i ne treba dopustiti visoku gradnju i veliki stepen izrađenosti već primeniti koncept novog naselja sa objektima maksimalne spratnosti od 3-4 sprata. P.S. Beograd po stanu zahteva 1,5 parking ili gražnih mesta, zašto nije primenjen ovaj bolji metod i u NS.
I jos jedno mesto po stanu ? A da probamo da prepisemo neke odluke sa zapada barem iz osamdesetih godina. Neka bude jedno mesto po stanu manjem od 40 kvadrata i po mesto na svakih sledecih 80 kvadrata...
Uvek moze da se uradi podzemna garaza, ali cim ostavis prostor da ne mora, onda je niko nece uraditi...
Mene sve vise postaje sramota naseg grada...
Mogu svoje slike iz Novog Sada, bez problema da podvalim na turistickim sajtovima da sam bio u Indiji....
oni koji izgrade 100% parcelu nece nista platiti a oni koji predvide i zeleni pojas uz zgradu, platice zato sto stite zivotnu sredinu ??!!jer nemaju dovoljno garaza!! kako vas nije sramota da to jos i hvalite , toboz , vise ce se graditi !!?? a pravo lice je,da je veliki investitor 13 spratnice , poludeo na gradske oce, kad je video da ce morati da placa kao i ostali !! pa ste vec na sledecoj sednici ,menjali odluku !!
Odlican tekst, ali me zanima kako se odredjeni investitor povlascuje ako gradi od ivice do ivice parcele a po projektu gradice podzemnu garazu. Svedoci smo sa jedne strane da je kriza i da se ne gradi kao pre 7-8 godina pre nastupanja iste, a sa druge strane znamo da je kvadrat nekretnine skup zbog taksi lokalne samouprave a trazimo jeftine kvadrate i da se ista samouprava odrekne taksi od kojih "zivi". Sta bi tek onda bilo? A lepo u tekstu pise da je ovaj propis vec vidjen u drugim gradovima i nije bilo pompe.
U danasnje vreme investitore morate privlaciti odredjenim propisima i zakonima kao sto to rade druge zemlje u okruzenju.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Gradska odluka povlastila investitore, a ućutkala arhitekte
Novi Sad
•17.11.2015.
•11:42 > 11:45
Komentari 20
Robi
Dragan
To znači ako je u obavezi da obezbedi 20 parking mesta, a fizički i stvarno može samo 10, plaća iznos od 10x200.000,00 dinara pa je to 2.000.000,00 dinara!!! Ako bi ta mesta obezbedio zidanjem ispod zgrade to bi ga koštalo manje jer je Zakonom o planiranju i izgradnji oslobođen plaćanja ZIG-u za kvadrate ispod zemlje!!! Praktično bi platio golu izgradnju bez obaveze plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta,a koji u ceni kvadrata stana učestvuje sa zbnačajnim procentom. Tamo gde je planom (koji su često stari oho) predviđeno da se parkiranje rešava na javnoj površini - ulica ispred zgrade, tu jednostavno investitora ne možeš naterati nešto za šta nema obavezu!!! Ovde je parcela taman tolika kolika je i zgrada koja se na njoj gradi
gradjanin treceg reda
Robi
vozač
Ime
djura
Janko
Аа
Marko
Toma
nn
Janac
I jos jedno mesto po stanu ? A da probamo da prepisemo neke odluke sa zapada barem iz osamdesetih godina. Neka bude jedno mesto po stanu manjem od 40 kvadrata i po mesto na svakih sledecih 80 kvadrata...
Uvek moze da se uradi podzemna garaza, ali cim ostavis prostor da ne mora, onda je niko nece uraditi...
Mene sve vise postaje sramota naseg grada...
Mogu svoje slike iz Novog Sada, bez problema da podvalim na turistickim sajtovima da sam bio u Indiji....
Aleksandar Vasiljevic
U danasnje vreme investitore morate privlaciti odredjenim propisima i zakonima kao sto to rade druge zemlje u okruzenju.
w
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H