Novi Sad
18.04.2016.
15:26 > 15:27
Gimnazija "Jovan Jovanović Zmaj" iz Novog Sada dobila je dopis Ministarstva prosvete o zatvaranju sportskog odeljenja, koje u ovoj školi radi skoro deset godina.
  • zoran

    15.01.2017 18:16
    Nakadašnji učenik škole
    U neka davna vremena "Jovina" je bila visokoplasirana u matematici , fizici , društvenim naukama u ONOJ državi od 20 miliona ljudi. Istovreneno smo bili i drugi u atletici , treći u košarci i odbojci . Nije bilo specijalnih odeljenja pa je opet ogroman broj doktora nauka iz matematike , fizike ,eiektrotehnike ,hemije, prava i da ne nabrajam dalje. Veliki je i broj reprezentativaca u raznim sportovima . Zašto sportsko odeljenje nekome smeta ? Mislim da je lepo imati i jedne i druge , naravno pri tome poštovati kriterijume . Ostavite sportsko odeljenje ,to su uglavnom mladi ljudi sa razvijenim radnim navikama ( mislim na prave sportiste) a dnevno zauzeti po 6 sati ozbiljnim treninzima .
  • Živojin

    13.06.2016 19:43
    Sportisti su najveći neradnici i neuki moroni. Najčešće ni nemaju veze sa sportom. Propaliteti koji se preko (uglavnom falsifikovanih) sportskih uspeha ubacuju u Jovinu i pretvaraju je u cirkus. Kao sedmak koji je trenutno u Jovinoj, i koji će je upisati u 1., hvala bogu da više nema takvih idiota, od ove generacije. Da ima više od jednog sportskog odeljenja Jovina bi postala nova saobraćajna.

    Ionako čak i u specijalcima upadaju prepisivački idioti, ili mamini i tatini sinovi preko veze.
  • Sportsko odeljenje

    23.04.2016 00:01
    Jovana
    Sportsko odeljenje potrebno je SPORTISTIMA sa sportskim rezultatuma pokrajinskog i republičkog ranga.
    Ako je cilj sportskog odeljenja da se doprinese razvoja sporta u Novom Sadu. mora se promeniti bodovanje na taj način što će se sportski rezultat republičkog ranga bodovati sa više od 30 bodova
    Ako Jovina želi da upisuje EXTRA djake sa minimum 90 bobova po osnovu rezultata školovanja sportsko odeljenje za nju nije dobar izbor....
  • NEW YORK

    22.04.2016 23:42
    Jovina i sport
    Ne razumem šta će Jovinoj sportsko odeljenje?
    Ne cene vrhunske sportiste, cene vrhunske djake (min 90 bodova iz škole).
    Ne razumem šta će osvajaču medalje sa državnog i reprezentativcu Srbije Jovina? Pali tebra preko grane ako ti je do diplome, dobićeš sportsku stipendiju na kom god hoćeš koledžu i univerzitetu, daće ti sve uslove da treniraš kao čovek, ceniće te . I ne vraćaj se.....
    Pobrkani lončići skroz......Smešna strana Novog Sada....
  • Jedna mama

    22.04.2016 22:21
    SOFIJA
    Draga Sofija pogrešili ste u računu za max bodove sportskog odeljenja 70 (uspeh u školovanju) +30 test+ ( 6 ili 7 ili 8 ili 10 za medalje ili status reprezentativca) daje maksimum 110 bodova, a ne 120 kakao ste računali. Sportski uspesi se ne sabiraju, već se priznaje samo jedan osnov....
    110 bodova ima Reprezentativac Srbije koji je vukovac i test male mature uradi 100%-----
    Osvajač zlata na državnom koji je vukovac i uradi test male mature 100% ima 108 Max........
    Blago Vama ,ako se takav pojavi da upiše sportsko odeljenje......Nadčovek...
    A matematičaru specijalcu bodujete za specijalno odeljenje matematike 240 bodova za uradjen upisni test iz matematike .....koji položi njih 60 .
    Razumem da Jovina ceni matematičare i ostale dobre djake, to je ok.
    Ne razumem zašto hoće sportsko odeljenje ? Upišite još jedno odeljenje matematičara i svi zadovoljni.....
  • Sportista junior

    22.04.2016 21:41
    Sofija
    Kao što se specijalisti matematičaru priznaje 240 bodova samo za to odeljenje, tako se i osvajačima medlja na državnom priznaje 6-10 bodova samo za SPORTSKO odeljenje, ne za matematiku.I niste mi odgovorili zašto specijalcu matematičaru TREBA 240 bodova, zašto ne 10 maksimum,? Pa valjda je u stanju da nakupi više bodova od deteta koje ne radi specijalnu matematiku? Nije gimnazija za svakog u pravu ste....
    I da Vas obavestim, zlatna medalja na Državnom prvenstvu znači da je neko PRVI U SRBIJI.....
    A "vukovac " je svaki drugi djak u Srbiji.........
    Ali Vi imate svoje mišljenje i ja sa Vama dalje neću polemisati.....
    Jovina gimnazija ima predrasude prema vrhunskim sportistima jer ih unapred etiketira kao jake i glupe loše djake. U zabludi ste....Pozdrav

  • Sofija

    22.04.2016 08:18
    pobrkani lončoći
    Ali zašto brkate decu koja polažu prijemni za specijalno matematičko odeljenje i sportiste?

    Matematičarima se tih dodatnih 240 bodova gledaju pri upisu u spec. matematičko odeljenje. Ako isto dete koje je radilo spec. matematički test želi da upiše sportsko odeljenje računaju mu se samo bodovi sa završnog ispita + uspeh (max 100) i bodovi ako ima medalju sa državnog (6-10) + bodovi ako je član reprezentacije za svoj uzrast (6-10).
    Znači onaj koji je radio spec test pri upisu u sportsko odeljenje može imati u idealnom slučaju max 120 poena. "Matematički" poeni se računaju samo za matematičko odeljenje. Ni za redovno prirodno matematičko ne vrede.
    To što sportski savezi praktično svakom detetu izdaju potvrdu da je na spisku za reprezentaciju je druga priča. A što sportisti ne mogu sa sve medaljama i reprezentacijom da nakupe više bodova od nekog deteta koje je samo čkan nekog kluba i ima dobar uspeh, to je pokazatelj da gimnazija ipak nije za svakog, ma kako dobre sportske rezultate imao. U ovom slučaju bi sportsko odeljenje trebalo da bude olakšavajući a ne otežavajući faktor za školovanje, što će lošem đaku, a dobrom sportidsti sigurno biti zbog visokih kriterijuma koji važe za sve.
  • Jovana

    21.04.2016 23:31
    potrebno je sportsko odeljenje
    Zasto bi se ukidala mogucnost za decu koja se kroz specijalan program skoluju? Nekima je potrebno da bas budu u takvom programu...I treba da ima jos vise sportskih i nekih drugih odeljenja...sto raznolikija ponuda-to ce biti mogucnosti da se deca sto vise po svojoj meri skoluju..
  • Vukovac

    21.04.2016 13:10
    Sofija
    Podržavam Vaš stav! Nikako u Jovinu upisivati onog ko nije u stanju da prikupi bar 95 bodova po osnovu uspeha u školovanju i uradjenog prijemnog testa.Nikako! To je elitna gimnazija i nju upisuju DOBRI DJACI... Tako ja koji baš nemam vremena (zbog škole!) , ne idem na treninge redovno i ne igram za prvi tim (mrze me treneri) MOGU DA UPIŠEM SPORTSKO ODELJENJE JOVINE , jer ću doneti potvrdu da se BAVIM sportom od nebitno kojeg kluba.....
    Hvala Jovinoj i Vama koji se zalažete da ja koji sam dobar djak imam potvrdu i da sam dobar sportista, jer idem u sportsko odeljenje.
    Ha ha ha mogu da se smejem u lice prvotimcima i osvajačima medalja!
    A kada se upišem u sportsko odeljenje ispisaću se sa tog glupog sporta.Šta će mi? Moram da učim...
  • BODOVI

    21.04.2016 12:25
    Sofija
    Bodovi JESU problem.I ne brinite za sportske rezultate onih koji su do sada pohadjali "sportsko" odeljenje. Zbog ovakvog načina bodovanja u ovo odeljenje NISU POHADJALI VRHUNSKI SPORTISTI. Tako da vrhunski sport nije na gubitku ukidanjem ovog odeljenja.
    I da Vas obavestim , vrhunski sportisti zbog toga upisuju i upisivaće OSTALA odeljenja Jovine i drugih gimnazija,,,,
    Zašto bi ovo "sportsko" odeljenje opstalo i ostalo zbog amaterskih sportista i vezista koji NE MOGU po svojim školskim rezultatima da upišu OSTALA odeljenja Jovine ili neku drugu gimnaziju? Neka budu dobri djaci kao i vrhunski sportisti koji UPISUJU Jovinu i druge gimanzije...
    I još nešto plivačima , veslačima, košarkašima itd. VRHUNSKI AMERIČKI UNIVERZITETI DAJU STIPENDIJE po osnovu sportskog rezultata. I oni ih završavaju. Recimo Čavić je završio Berkli....
  • Sportista junior

    21.04.2016 12:05
    Sofija
    Draga Sofija, zašto onda "specijalac matematičar" dobija 240 DODATNIH BODOVA ZA SPECIJALNI PRIJEMNI TEST?
    Pa i njemu je 6-10 BODOVA sasvim dovoljno da upiše smer specijalaca matematičara ako je iole dobar djak?
    Ako nije u stanju da upiše Jovinu sa 6-10 dodatnih bodova onda i nije za gimanziju zar ne?

  • Sofija

    21.04.2016 11:27
    @SPORTISTI juniori
    6-10 dodatnih bodova je više nego dovoljno da se dete upiše u spotrsko odeljenje ako je iole pristojan đak. Ako mu to nije dovoljno znači da ipak nije za gimnaziju (i to ne bilo koju gimnaziju).
    Ali, nemojte spinovati.
    Nisu bodovi problem. Problem je što UKIDAJU ODELJENJE! Neće više sportisti koji su uz to i dobri đaci imati gde da se upišu a da sve uspehe zadrže na visokom nivou.
  • Dve leve noge

    21.04.2016 11:23
    Ja
    Radim matematiku 10 sati dnevno da položim "specijalni" prijemni u Jovinoj, kao i ostalih 70 djaka iz 7 i 8 razreda OŠ u Jovinoj.,da bih dobio maksimalnih 240 dodatnih bodova.Ako ne uspem da rešim baš sve ,pa uradim svaki četvrti zadatak meni kao"genijalcu" Jovina priznaje dodatnih 60 BODOVA za upis. Znaju oni da sam ja talenat.....
    A to što Plivački Savez Vojvodine, Atletski savez Vojvodine, Veslački savez Vojvodine, Vaterpolo, Rukometni,,Džudo savez i ostali IMAJU sportiste od 15 godina koji su osvajači medalja na Državnim prvenstvima illi Reprezentativci Srbije NIKOM NIŠTA,
    Oni će za svoj rezultat dobiti OD 6 DO NAJVIŠE 10 DODATNIH BODOVA....
    Pošto se sapletem čim potrčim 10 metara, podcenjujem, ( JER MI SE MOŽE ), SVE VRHUNSKE REZULTATE i pominjem RK "Djukić"........a za RK Vojvodina i RK Jugović nikad čuo....
    Takodje nemam pojma ko su deca iz plivačkih klubova Vojvodina i Novi Sad, mladi vaterpolisti Vojvodine, atletičari Vojvodine, mladi džudisti "Slavije", Veslači Danubijusa......
    Što bih ja to znao? Kada NADLEŽNI iz Pokrajinskog i gradskog sekretarijata za sport i omladinu to ne znaju?
    Godinama se foliramo da je SVAKO ko uradi pola prijemnog testa iz matematike u Jovinoj GENIJALAC?!!!
    JA sa POLA uradjenog "specijal testa" dobijam 120 dodatnih bodova ii VREDIM U DODATNIM BODOVIMA kao DESET SPORTISTA REPREZENTATIVACA Srbije ZAJEDNO!
    Osvajaču državnog zlata Jovina priznaje maksimalnih 8 BODOVA.Ja kao matematički "genije Jovine" za Jovinu vredim kao njih TRIDESET.
  • ja

    21.04.2016 07:27
    Meni je ovaj RK Djukic , bas ono ... uff
  • gari

    20.04.2016 19:48
    Vojvodina Republika .... dragi bote, vidim da ti nije dobro, da si kod uciteljice rekla bi ti sedi 1 promasena tema, al da te pitam na koju vojvodinu mislis Srpsku,Madjarsku il Rumunsku, budi precizniji i potrudi se da stogod naucis
  • PODRŠKA

    20.04.2016 14:14
    Grad
    A da podržite malo i POSTIGNUTI REZULTAT u sportu za promenu? Samo BAVLJENJE SPORTOM nije dovoljno jak argument za opstanak sportskog odeljenja u Jovinoj?
  • Začudjen

    20.04.2016 13:52
    Neverovanto
    Koliko mrzitelja vrhunskog sporta i vrhunskih sportista se javlja ovde!
    U zdravom telu zdrav duh , zar ste zaboravili?
    Vrhunski sportista nije glup i lenj,već naprotiv!
    Ako je tako lako osvojiti medalju na Državnom prvenstvu granskog sportskog saveza ili na Vojvodjanskom prvenstvu, probajte,dragi pametni matematičari i ostali!
    Biće teže nego što očekujete....
    Lakše i brže će vrhunski sportista spremiti i položiti vaš "specijalni" test iz matematike za koji dobijate 240 DODATNIH BODOVA......
  • SPORTISTI juniori

    19.04.2016 18:50
    USPEH U SPORTU
    SA Vama se u svemu slažemo ali propustili ste da obavestite uvažene profesore Jovine da je teže postati REPREZENTATIVAC SRBIJE ili osvojiti medalju na Državnom prvanstvu granskog sportskog saveza NEGO URADITI SPECIJALNI PRIJEMNI test iz matematike, informatike jezika koji vrednuju sa dodatnih 240 bodova.
    Da je ova naša tvrdnja tačna pokazuje podatak o BROJU DECE koja urade specijalni test.Odnosno ovaj test iz matematike urade SVI koji su pohadjali 7 i 8 razred u Jovinoj, ali istovremeni nemaju SVI i MEDALJE sa matematičkih olimpijada....što bi bilo adekvatno sportskom zlatu sa državnog...
    Tačan podatak o broju sportista od 15 godina koji su reprezentativci Srbije ili imaju medalju sa državnog imaju gradski i pokrajinski Sekretarijat za sport i omladinu jer se ove godine održava i Školska olimpijada- i ovakvih sportista je manje nego Jovinih specijalaca. matematičara i ostalih--
    Vrhunski sportisti su po pravilu dobri djaci i upisaće kao što i upisuju redovnu školu koju hoće, ima ih čak i u Jovinoj na drugim smerovima.....Ne treba nam mizernih 6 -10 bodiva za vrhunski sportski rezultat....
    I još nešto....ako slučajno za par godina osvojimo medalju na medjunarodnom takmičenju ili Olimpijadi, ne čekajte nas spred gradske kuće. Nečemo doći .....Novi Sad ne zaslužuje svoje vrhunske sportiste i ništa ne čini za njih., čak ni za seniiore, Juniori i kadeti ih ne zanimaju....bez obzira na sport kojim se bave....


  • USPEH U SPORTU

    19.04.2016 16:58
    Ja
    A zašto se onda kod matematičara talenata ne vrednuje TALENAT na isti način kao kod sportista?
    Uspeh iz prethodnog školovanja, test male mature, a za specijalni test do 10 bodova? Pa da upiše pre talenta matematičata vukovac iz Donjeg Stepojevca?
    Ne, matematičarima i ostalim talentima za test iz matematike, informatike, jezika DODAJETE 240 BODOVA po specijalnom prijemnom testu.....
    A sportisti reprezentativcu SAMO 10, Zlatna na državnom 8, srebro 7, bronza 6.....!
    Zašto ne 240 DODATNIH BODOVA po osnovu sportskog uspeha? To je njihov talenat.....
    U tome je licemerje Jovine prema sportskim talentima...
    I još nešto vrhunski sportista nije glup i lenj, pa se medju maminim i tatinim sinovima iz "sportskog" odeljenja ne snalazi i ne upisuje ga....
  • ja

    19.04.2016 15:33
    USPEH U SPORTU
    to sto grad i drzava ne gaje kako bi trebalo sportiste to je veliki problem, a problem svakako tog sportskog odeljenja je sto koliko vidim ne upisuje vrhunske sportiste te onda ne vidim razlog da postoji kao takvo. svakako se vrhunski sportisti upisuju na druga mesta zato sto ne mogu tu. i ne nisam mislila nista pod tim kako se ocenjuje dal je neko vrhunski sportista, ali i dalje tvrdim da treba da se poduje uspeh iz osnovne skole prvenstveno pa tek onda promeniti bodovanje. ako treba treba u razredu da ih bude 6 ako u toj generaciji ima toliko najboljih a ne popunjavanje do 39 sa raznim indijancima i vezasima
  • Realnost

    19.04.2016 13:36
    ISKUSTVO
    Da je osnovni kriterijum za upis u ovo odeljenje postignuti rezulatatu u sportu, ovo odeljenje pohadjali bi PRAVI SPORTISTI, osvajači medalja na državnom prvenstvu, koji treniraju po 3 sata dnevno, ne puše i nemaju vremena da se druže sa lošim društvom.
    Samim tim ovo odeljenje ne bi bilo sramota Jovine gimnazije, već odeljenje sa kojim bi se gimnazija ponosila.
  • USPEH U SPORTU

    19.04.2016 13:24
    JA
    U uzrastu od 14 i 15 godina procenjuje se sa osvojenom MEDALJOM SA DRŽAVNOG PRVENSTA GRANSKOG SPORTSKOG SAVEZA I STATUSOM REPREZENTATIVCA SRBIJE.
    Da Vas obavestim NOVI SAD ima takvu decu (atletičari, plivači, vaterpolisti, džudiisti itd izvinjavam se ako sam nekog propustila).
    Da biste ovo osvojili potrebno je uz talenat mnogo rada i treninga SVAKODNEVNOG u trajanju od 2 do tri sata.To su deca profesionalci po radu trudu i rezultatu, a po svemu ostalom su amateri, hobisti i sl., jer njihov rezultat (koji je i medjunarodno merljiv) NIKO U NOVOM SADU NE PRIZNAJE , ne plaća i ne nagradjuje.Troškove njihovog bavljenja sportom snose RODITELJI ,a ne klubovi ni grad
    Ovaj rezultat ne uvažava se od strane škole, već se nipodaštava i komentariše da ga je lako postići.
    Prilikom upisa u ovo nazovi sportsko odeljenje vrednuje se sa 70 bodova uspeh u predhodnom školovanju, 30 bodova prijemni test, dok se MEDALJE sa državnog prvenstva boduju sa mizernih 8 zlatna, 7 srebrna 6 bronza.Status reprezentativca donosi 10 bodova.
    Naravoučenije: svaki vukovac iz Donjih Mrčajevaca dobiće 70 bodova, na prijemnom testu nakupiće još 20 i on je AUTOMATSKI UPISAN sa potvrdom anonimnog kluba da je bavljeći se sportom bio 3 na seoskom prvenstvu.
    Dete koje ima medalje sa državnog,a nije vukovac teško će nakupiti bodove.
    U prošloj godini od 39 upisanih u sportsko odeljenje NIKO nema osvojenu medalju na državnom niti je reprezentativac. Svi upisani po osnovu uspeha u školi,a večina više i ne trenira.
  • ns ja

    19.04.2016 11:17
    Kao nekadašnji učenik Jovine gimnazije, pozdravljam ovu odluku!! Bilo bi veoma lekovito SVA sportska odeljenja da se ukinu. Prosto, u makar 90% slučajeva nemaju nikakve veze sa sportom, tu se "školuju" uglavnom povlašćeni idioti i lenčuge, mamini i tatini sinovi (koji nisu u stanju sami da se upišu u Jovinu i ispune oečkivanja svojih hoh roditelja!) Komplekse neka leče u privatnim srednjim i osnovnim školama, svejedno ionako će mame i tate da im kupe neki Megadent ili Falus Edukonjs, nebitno, ni zašta ti i tako odgojeni kadrovi neće ni biti sposobni, ne vidim potrebu da se hvale da su završili Zmaj Jovinu Gimnaziju. Ko hoće knjigu u šake i udri, ko neće, manite me molim vas tog vašeg "sporta" , Pozdrav
  • Grad

    19.04.2016 10:26
    podrska
    Grad Novi Sad neće dozvoliti da se ukine sportsko odeljenje na radost I dobrobit novosadske dece koja se bave sportom.
  • ja

    19.04.2016 10:07
    kako se procenjuje da li je neko vrhunski sportista u uzrastu 14-15 god???? pitanje za one koji smatraju da ne treba da se poduje za upis u gimnaziju uspeh iz skole i test
  • Čučuk Stana

    19.04.2016 09:28
    Malo prejak naslov! Kakva pobuna?
  • Gaga

    19.04.2016 08:52
    Za gospodu koja pominju SFRJ da vam pojasnim kao neko ko je bio vrhunski sportista u to vreme i završio Jovinu!
    Da upisivali smo refovne škole i fakultete i završavali ih! Ali tada je biti sportista imalo gomilu svojih prednosti. U školama smo imali dozvolu da izlazimo ranije zbog treninga, da odsustvunemo zbog priprema i takmičenja, spartakove i ostale diplome su se vrednovale prilik upisa, nije bilo iskompleksiranih profesora sa dve leve noge koji su lečili svoje komplekse na djacima sportistima!!!!
    Danas se sportski uspeh ne vrednuje ni za upis na Fakultet za sport!!! Svaki drugi dan deca imaju neke kontrolne i posmene zato što je profesorima teško da ih ispituju! Deca koja se bave sportom su podredjena vrsta! Apriori ih smatraju glupim i jakim!
    A još da vam napomenem da su vrhunski sportisti u to vreme SFRJ dobijali od države stipendije, bili rangirani u skladu sa rezultatima i na kraju su bili zapošljavani u preduzećima u kojima im je i dalje bilo omogućeno da se bave sportom i izostaju sa posla!
    Umesto da celokupno školstvo prilagodimo bavljenju sportom ili bilo čemu drugom (baletom, muzikom, naukom dodatno) mi pravimo generacije mediokriteta koja ne znaju da trče i hodaju i postaju bezlične mase! Ako nam ti trebaju onda smo na pravom putu!
  • Bivsi gimnazijalac

    19.04.2016 08:23
    ne vidim neki strasan problem u tome svemu, koliko znam pre 20 godina smo u Jovinoj imali vrhunskih sportista koji su redovno pohadjali neki od smerova, nije bilo sportskog odeljenja i nikom nista nije smetalo. I da jedino se na upisu vrednovao uspeh u skoli i prijemni, isto se niko nije zalio. Sportisti su upisivali i zavrsavali.
  • Jovan

    19.04.2016 08:19
    @ Odbojkas
    "Samo kada se bunite zbog ovakvih gluposti a zivite u septickoj jami i jedete iz iste."
    - napisa sportista i reče sve u korist ukidanja ovog odeljenja. Gde je stekao obrazovanje, nećemo ga pitati - sam je rekao sve.
  • zemljoposednik

    19.04.2016 07:57
    Kao sto su mnogi napisali nekada je Jovina gimnazija bila pojam elitne gimnazije, zadnje decenije tamo iamte sportsko odeljenje gde su "ucenici" koji kvare prosek te skole i ne vidim razlog da takvo odeljenje uopste postoji, pogotovo da postoji cela sportska gimnazija u Beogradu. Sta je posebno u tim sportskim odeljenjima, sta ta deca specijalno drugacije uce? U sustini ne uce, nego se provlace kroz tu gimnaziju da bi na kraju upisali Megadens, Fabulus ili slicno smece, platili njihovu diplomu i zaposlili se preko partijskih veza njihovih roditelja.
    Uostalom, u staroj SFRJ neki vrhunski sportisti su uz sport zavrsavali i regularne skole i fakultete (vaterpolisti, kosarkasi, kajakasi) bez privilegije sportskih gimnazija.
  • mile

    19.04.2016 07:00
    Ja se ne bunim.Nek lepo zabrane celu Vojvodinu , nek nas stave u zicu da ne bi uticali na srbiju I nek nastave da odavde sve otimaju I super svim, mi cemo ostati ko zombiji jer takvi I jesmo.Pogledajte samo stranacke mitinge , pogotovo prvog na listi.
  • Anonimus

    19.04.2016 04:08
    Slazem se i mislim da treba ugasiti sportski smer.Ne vidim nikakve koristi od tog smera,niti ucenici treniraju,niti se bave sportom,vec upadaju u lose drustvo i propadaju.Obrazovanje je esencijalno mladima i veoma je vazno pohadjati nastavu,s obzirom da i oni ucenici koji se bave sportom,ako nisu na samom vrhu u drzavi ili sire,nemaju sta da traze u inace surovom, profesionalnom sportu.Mnogi djaci tog,nazovimo "sportskog" smera ne shvataju ili ne zele da shvate da u koliko ne budu vladali bar optimalnim znanjem,nece moci da upisu fakultet,sto nije najvaznije u zivotu,ali je u danasnje vreme svakako znacajno.Naravno,sigurno postoje ucenici koji pohadjaju taj smer i zele da uce i rade,ali ne mogu zato sto su minirani od strane ostalih i predstavljaju kolateralnu stetu i nikog nije stvarno briga za to.Sportski smer nije nista vise od jedne velike rupe u nasem obrazovnom sistemu i ne doprinosi nicemu.Prvenstveno zbog djaka,a i samog ugleda skole,treba ugasiti taj smer.
  • El pivote

    18.04.2016 23:03
    Po ko zna koji put stav Rukometasa je na zavidnom gradjanskom nivou.
    Postujte ljude koji donose titule u AP i NS.
    Fuzbosi se nece ukljuciti u ovo, ne kontaju gde je problem...
  • Iskustvo

    18.04.2016 22:36
    konacno
    To odelenje je ionako sramota za Jovinu gimnaziju ("elitnu" gimnaziju u kojoj je jako malo toga ostalo elitno u pravom smislu) i treba da se ugasi. Kao sto je vec neko napisao vecina ucenika tih odelenja vise ni ne trenira, mahom svi puse, sportski smer im je sjajan jer mogu da spavaju do kasno, izvlace se na neke kobajagi treninge na koje vise ni ne idu, vremena za ucenje navodno nikad nemaju (nije ni cudo kad ustaju kasno i zavrsavaju kasno a pre i posle skole se samo i iskljucivo zabavljaju). Mislim da je ovo ustvari sjajna vest za Jovinu gimnaziju jer im je to odelenje samo narusilo reputaciju.
  • Novosadjanče

    18.04.2016 22:27
    NS
    Da Novi Sad ne ulaže u sport, a naročito sportiste juniore i kadete valjda je opšte poznata stvar.
    Sportisti žive na grbači svojih RODITELJA koji plaćaju SVE od članarine, priprema, opreme, lekarskih pregleda, prevoza i kotizaciju za takmičenja.....Bukvalno SVE....
    A sad ste se kao svi zabrinuli za novosadski sport....Kao da su vrhunski juniori i kadeti uopšte upisivali ovaj sportski smer u Jovinoj.......Zlatna medalja sa državnog nosi samo 8 bodova, a vukovac u startu uma 70 plus plus bodovi sa male mature 30......
  • Sportislav

    18.04.2016 21:36
    Mozda cete dobiti bitku ali rat necete! Jednoga dana svaka zgrada ce imati sportsko odeljenje gde ce svi stanari biti obavezni da vezbaju dva puta dnevno i to u 5 ujtro i u 7 i petnaest tacno u vreme crtaca! Nije svakome bas svaka gorela do kraja ima i onih koje su se okrenule i otisle.
  • Zemljoposednik

    18.04.2016 21:08
    Pazite gospodine ne mozete vi tek tako ukidati omiljenu delatnost u sklopu nastavnog programa koji je i Rosrah podrzavao svojevremeno. Kada su ga pitali kako da resi zagonetku on je prosuo mastilo na papir i presavio ga na pola. Tako je i ovde svako vidi ono sto mu se svidi a istina je skrivena lazima za koje placamo pretplatu. Ne treba verovati na prvu mozda na drugu ali na trecu je sasvim dozvoljeno ocekivajuci negde i prinose ako se to ikada desi na ovim prostorima na kojima skakavci svakomalo pojedu sve prinose ali i one sto nose. Nekada se na selu govorilo koliko sportskih hala toliko slame bala i tako je to i bilo dok su zadruge funkcionisale a znalo se i kome ide i od koga je i kakvo je dok u ovim sportskim pitanjima tu sam malo manje upucen. U svakom slucaju se razumemo i ja podrzavam.
  • Dule

    18.04.2016 21:05
    Sportsko odeljenje nek prebace u Lazu Kostic, imaju prostora, a i ako stvarno ima pravih sportista zelece da se obrazuju, ovo danas nije videlo sportista,Milinkovic-Savic je statisticka greska, a Gojko Kacar je npr. isao u drustveni smer, pa mu nista nije falilo, bio solidan ucenik.
  • S

    18.04.2016 20:41
    Big dil. Gase odeljenja i u ostalim novosadskim srednjim školama, ali kad se to desi sportskom odeljenju u Jovinoj onda je to katastrofa i zavređuje svačiju pažnju. A kada sabiju pare u staklenu kupolu na toj gimnaziji umesto u fiskulturne sale onda je to u redu.
  • Odbojkas

    18.04.2016 19:51
    Samo kada se bunite zbog ovakvih gluposti a zivite u septickoj jami i jedete iz iste.
  • grbavi

    18.04.2016 19:40
    ma fenomenalno kako nam dobro ide, sigurno će sportsko odelenje ostati samo u novom sadu .
    Isto kao što je novi sad i centar elektrodistribucije srbije što su se dogovorili vučić i čanak, čij eje svečano otvaranje sutra. ma milina ima novi sad da prestigne beograd po kvalitetnim radnim mestima -
  • Da se zna

    18.04.2016 19:31
    NS
    Novi Sad ima plivače PK Vojvodina i PK Novi Sad koji osvajaju medalje na državnim prvenstvima PSS godinama unazad i u Novom Sadu godinama unazad to nikog ne zanima. Ova deca čak i nemaju prvenstvo pri upisu sportskog odeljenja u Zmaj Jovinoj gimnaziji u odnosu na osvajače medalja na nivou mesne zajednice ....jer je osnovni kriterijum za upis -USPEH U PRETHODNOM ŠKOLOVANJU I URADJEN TEST MALE MATURE.
    Ne razumem koga nam onda to Beograd otima? Koje sportiste? Pa vrhunski sportisti juniori suštinski ne zanimaju Novi Sad, oni upisuju druge smerove i druge škole.Zmaj Jovina ih ne želi i ne upisuje u sportsko odeljenje godinama unazad....
  • Jovo

    18.04.2016 19:14
    Neka Sergej Milinkovic odgovori: 1. Kada je bila Kosovska bitka; 2. Kako glasi Pitagoina teorema; 3. Šta je elektron? Tu je odgovor da li uopšte treba da postoji ovaj smer. Totalna sramota i kazna za vrednu decu i profesore iz Gimnazije.
  • NS

    18.04.2016 18:46
    A sto bi nesto ostalo u Novom Sadu?Da li ce ikad NS moci da ima nesto a da to Bg ne zeli da preotme? Sad i sportiste zele...dokle vise?
  • Vojvodina Republika

    18.04.2016 18:31
    A poruka je - svi koji ne žele da budu građani II reda treba da se presele u beograd ?
  • Sadašnji

    18.04.2016 17:42
    Bivši
    1.Da je osnovni kriterijum za upis vrhunski sportski rezultat ovo odeljenje ne bi imalo 39 učenika, već mnogo manje.
    2.Ako bi se iz nastavnog plana i programa za ovo odeljenje izbacili časovi fizičkog vaspitanja (šta će im uz njihove treninge?), broj časova bi bio manji, pa bi mogli da pohadjaju SVE PREDMETE NEOMETANO, zar ne ? Taj izbačeni čas fizičkog bi bio prvi ili poslednji čas..
    3. Za ovakvo NAKARADNO funkcionisanje ovog odeljenja kriva je Jovina gimnazija, jer u sportsko odeljenje nije upisivala VRHUNSKE SPORTISTE, već decu koja se i ne bave sportom ili postižu amaterske rezultate...
    4.O vrhunskim talentima pa i sportskim, Novi Sad i Jovina giimnazija nisu vodili računa, već su ovu dobru ideju o sportskom odeljenju sveli na smešnu cirkusku predstavu
  • Linija manjeg otpora

    18.04.2016 17:36
    Gospodine Profesore, Bivši. Slučajno znam koliko ste u pravu i koliko se loše postupalo u vezi sa tim odelenjem, i čiji su sinovi u njega upisivani. Može se reći da ste u pravu.
    Ali! PO toj logici, ako se negde loše postupa, akos e izda sama ideja postojanja, ako se donose loše odluke, ako nema rezultata i propada se - trebalo bi rasformirati, zatvoriti i samu državu, pardon, deželu Srbiju. Još nije država.
    Jer, ima li lepšeg primera o lošem postupanju, od 1989-te do danas?
    Ali! U svetu pametni ljudi menjaju loše stvari. Kad donesu zakon, sprovode ga po svaku cenu.
    Ne kao u Srbiji, bace ga u zapećak i zaborave.
    Zatvaranje sportskih odelenja po Srbiji, sasvim sam siguran da se to neće desiti i u Beogradu, jer - jedno su reči a drugo dela, to već dobro znamo kada je Srbija u pitanju, dakle, zatvaranje sportskih odelenja je jednako kao i gašenje Domova kulture, sokolskih domova i slično, čemu ne sumnjam da teži ova vlast. Vlast gasi sve što je kivalitetno, pa će tako i Jovinu ugasiti, kompletnu. Ali, prvo da joj smanji broj učenika. Korak po korak.
    Menjati, a ne zatvarati.
    Zatvorili smo i Jugoslaviju, umesto da je menjamo.
  • једнорог

    18.04.2016 17:32
    Поздрављам одлуку Министарства. Чему служе спортска одељења? За њих је уведена међусмена у Јовиној, и поред свега ђаци тог одељења имају десетине хиљада изостанака - лако је проверити у дневнику - а на професоре се врше силни притисци од родитеља, управе, до градског и покрајинског министарства, да би ти `ђаци` који су стално на тренинзима, били скроз одлични. Имају исте предмете к`о и исви остали - али су повлашћени у односу на друге. Одлични, а не умеју реченицу да саставе. Сва спортска одељења треба укинути - и то једно у Београду. И сва деца да имају исте услове.
  • Bivsi

    18.04.2016 17:11
    ... i ne treba, ali nigde
    Ja kao Novosadjanin nisam ni za kakvu vrstu centralizacije. Kao bivsi profesor Zmaj Jovine gimnazije, apsolutno podrzavam zahtev za gasenjem sportskog odeljenja, ALI svuda u Srbiji. Evo i liste razloga:
    1. Deca se upisuju preko veze, razred broji i do 39 ucenika = rad je nemoguc u odeljenju
    2. Zbog medjusmene, "sportistima" je dozvoljeno da odsustvuju sa prvog ili poslednjeg casa = moj predmet im je bio prvi cas, neke djake sam video tek na kraju polugodista
    3. Biti u sportskom odeljenju je privilegija koju trebaju da imaju pravi sportisti - u poslednjoj godini skolovanja, razred broji 4-5 djaka koji se zaista bave sportom, par njih koji treniraju sporadicno i ostali koji su (uglavnom) u prvoj godini prestali da se bave njime.
    4. Pre postojanja sportskog odelenja, svi (proslavljeni) sportisti koji su isli u Zmaj Jovinu gimnaziju su isli u normalna odelenja, nikome nije treba povlascen polozaj
    Zna se ko je isao u Svetinu gimnaziju u "sportsko" odeljenje i za cega je ono uopste sluzilo.
  • Sportista

    18.04.2016 17:02
    Granica
    Do koje granice može da ide silovanje zdrave pameti? Novi Sad IMA vrhunske sportiste koji osvajaju medalje na državnom prvenstvu, a neki su i bolji od beogradjana.Ako ove podatke ne znate očigledno se ne bavite sportom.
    Problem je što ovo tzv sportsko odeljenje NE UPISUJU VRHUNSKI SPORTISTI, jer upisni kriterijum favorizuje uspeh u školovanju ispred sportskog rezultata.
    Novi Sad je svoje vrhunske sportiste SAM ODAVNO OTERAO iz Jovine gimnazije i prepustio ih da se snalaze kako znaju i umeju.Ovo odeljenje upisivali su mamini i tatini sinovi sa poklonjenim ocenama i bez sportskih rezultata......
    Tek kada za upis za sportsko odeljenje SPORTSKI REZULTAT bude osnovni kriterijum Vaš bunt i ogorčenje će imati smisla.Ovako je prazna demagogija....
  • Novosađan

    18.04.2016 17:01
    E moji Vojvođani, nemojte prespavati 24.04.2016.
  • Sportista

    18.04.2016 16:53
    nsss
    Obaveštavam te da sport odavno ne stanuje u sportskom odeljenu Zmaj Jovine gimnazije, jer osnovni upisni kriterijum nije SPORTSKI REZULTAT,već uspeh u školovanju.
    Novi Sad je odavno svoje talentovane mlade sportiste pustio da se snalaze sami, i oni pohadjaju druge škole u Novom Sadu, a ne Jovinu gimnaziju.
    Ova vest me puno ne pogadja, jer ja sa osvojenim medaljama na državnim prvenstima granskog sportskog saveza i to olimpijskog sporta je NE MOGU UPISATI.Nisam vukovac.
    I draga gospodjo Gorice nije vrhunski sportista onaj koga upiše Zmaj Jovina gimnazija,već onaj KOJI IMA SPORTSKI REZULTAT.
    Kada otvorite sportsko odeljenje koje upisuju talenti sa sportskim rezultatima na nivou Srbije , onda postojanje ovog odeljenja ima smisla .Sve ostalo je jeftina demagogija.
    I još nešto, ja nisam jedini sportista rodjen u Novom Sadu koji osvaja medalje na nivou Srbije i šire, možda ih ima za celo odeljenje. Ali njih i mene Jovina gimnazija ne upisuje. Moj Novi Sad i moje Vojvodjane to ne zanima.Njih zanima da u Zmaj Jovinoj ostane sportsko odeljenje koje pohadjaju vukovci sa amaterskim rezultatima. A još zapomažete da Novi Sad nema vrhunske sportiste.....smešno...
  • @vojvoDJanin

    18.04.2016 16:38
    "Do koje granice može da ide silovanje Vojvodine?"

    "zatvoriće se i sva sportska odeljenja u Srbiji"
  • Bivši učenik Jovine

    18.04.2016 16:37
    Država koja ne zna za fer plej
    Pravi naslov glasi: Zatvoriće se SVA sportska odeljenja u Srbiji,osim odeljenja u Beogradu!
    Centralizam i dovde seže! Navodno se svi (političari) ponose našim sportistima juniorima, seniorima,paraolimpijcima,rekreativcima,svakim ko ima u zdravom telu,zdrav duh! Dočekujemo ih na balkonu Skupštine u Beogradu,Novom Sadu... veoma često,čak toliko da tu''ne mogu da stanu'' i Olimpijci mladi matematičari,fizičari,informatičari...i ostali (samo) naučnici.
    A sad Ministarstvo prosvete! hoće da ukine jedine mogućnosti za obrazovanje naših učenika sportista u isto vreme. A ti sportisti su nam kao narodu i građanima još jedan redak razlog za radovanje i ponos kao i mladi naučnici koji donose neko osećanje da nam nije sve propalo i da se mi preko njihovih uspeha imamo čemu radovati.
    A sve su sami postigli jer su pametni,talentovani,vredni i što veruju u sebe i imaju jedinu, stvarnu podršku svojih najbližih a ne države. Koja je opet posrnula!! Na proteste!
    Ovim potezom su političari uključili mlazni pogon za lansiranje naših mladih u inostranstvo!
    Sramota me je..što će svi učenici čuti ovu vest!
  • Roditelj

    18.04.2016 16:34
    GRANICA
    Nisi u pravu da samo beogradska deca pobedjuju na takmičenjima.Obaveštavam ta da su plivači Vojvodine i to godište 2002 i 2001 (koje sada upisuje srednju školu) prvaci države , kao tim i osvajači medalja u individualnoj konkurenciji . Novi Sad ima vrhunske sportiste tog uzrasta.
    Ali problem je u tome što osnovni kriterijum za upis sportskog odeljenja Zmaj Jovine gimnazije nije SPORTSKI REZULTAT, već prosek u prethodnom školovanju i uradjen prijemni test, pa su ovo odeljenje do sada su upisivali "vukovci" sa materskim rezultatima, što je smešno.
    Za to nam Beograd NIJE KRIV. Novosadjani su ovim kriterijumom davno OTERALI VRHUNSKE SPORTISTE U DRUGE REDOVNE ŠKOLE .
    Sportsko odeljenje mora ostati u Novom Sadu, ali upisni kriterijum mora biti promenjen, gde bi talenat sa medaljom sa državnog prvenstva imao prednost nad svima ostalima.Ako nam je do sporta u Novom Sadu.
  • Vojvođanka

    18.04.2016 16:31
    rešenje
    Nemojte da brinete, sve će se to rešiti, pa njihov hor je na vreme pevao na mitingu SNP.
  • peki

    18.04.2016 16:30
    paradox
    završe "elitnu gimnaziju" a ne znaju tablicu množenja...
    a vi se smejete sega-mega pečenjarama.....
    bar da plaćaju školarinu već sve od naših poreza....
  • nn

    18.04.2016 16:29
    Mnogo veći problem je što ukifaju drugi strani jezik u celoj zemlji.
  • RODITELJ SPORTISTE

    18.04.2016 16:24
    Nik
    Sportsko srednje škole MORA da ostane i opstane u Novom Sadu, nebitno je da li će biti baš u Jovinoj ili nekoj drugoj gimnaziji.Sa Vama se slažem da su ovo odeljenje mahom upisivali tzv "vukovci" sa potvrdom da su članovi bilo kog kluba i sa smešnim sportskim rezultatima (treći na gradskom nivou) dok je upis vrhunskim sportistima koji su jaki vrlodobraši (preko 4,30) bio nedostižan jer se POSTIGNUT SPORTSKI REZULTAT NIJE ADEKVATNO VREDNOVAO u DODATNIM BODOVIMA.
    S obzirom na ovaj smešan kriterijum (uspeh u prethodnom školovanju 70 bodova, prijemni test 30 bodova, medalje na državnom 8,7 i 6 bodova) ovo odeljenje NIJE IMALO SVRHU, već su STVARNI SPORTISTI ISMEVALI sportske rezultate djaka spotskog odeljenja Jovine gimnazije.
    Ssportsko odeljenje MORA da postoji,ali treba da ga pohadjaju VRHUNSKI SPORTISTI, a ne mamini i tatini sinovi sa poklonjenim ocenama i "Vukovom " diplomom, kojima se na ovaj način stvara privid da su čak isportisti,a nisu.U najboljem slučaju su rekreativci.
    Novi Sad ima plivača, atletičara i drugih sportista od 15 godina koji su OSVAJAČI MEDALJA NA DRŽAVNIM PRVENSTVIMA, ali im je Jovina gimnazija bila nedostupna pošto nisu ~vukovci~
  • ns

    18.04.2016 16:22
    a što su ukinuli računanje bodova sa takmičenja sem za specijalna odeljenja
    to smo kao zaboravili
    znači ili nas teraju iz države ili hoće da tu budu samo zatupljeni
    kažnjavaju decu koja hoće više i bolje?!

    svaka čast ministru i njegovim pomoćnicima
    kakav pad svesti
  • @ Nik

    18.04.2016 16:18
    HandBall
    Po toj logici treba da ugasimo svaki sport koji nije novak djokovic jer eto nije nivo...
    Taj tvoj umisljeni nivo...
  • Granica

    18.04.2016 16:08
    Nadarenu decu treba da ima samo Beograd? Zbog toga na takmičenjima u Srbiji pobeđuju samo beogradska deca. Od plesa do škola. A sve su nam prodali. Baš sve. I pare sebi odneli.
    Naša Maja finansirala sportiste Beograda o para grada Novog Sada, dok je sedela na funkciji.
    Do koje granice može da ide silovanje Vojvodine?
  • HerŽika

    18.04.2016 15:44
    A što će posle školovanja vaša deca da rade po fabrikama za minimalac, ili da konobarišu za 15.000 to vas ne pogađa koliko gubitak sportskih aktivnosti?
  • Brus Vilis

    18.04.2016 15:43
    Vreme je da političari koje biramo shvate da oni predstavljaju nas, a ne Beogradjane. Ako se ne slažu nek se presele u prestonicu i tamo kandiduju. Ko do sada nije shvatao zašto su Slovenci, Hrvati i svi ostali želeli da se otcepe eto im odgovora.
  • nsss

    18.04.2016 15:38
    nsss
    uzasna sramota,kada drzavom upravljaju polupismeni onda nista drugo ne mozes ni ocekivati....a zasto beograd??? i sta je sa sportom u nasoj zemlji...da ga ukinemo a vezbamo pevanje i farmu
  • Миђун

    18.04.2016 15:37
    Побуна
    Све, све, али у наслову "Побуна Војвођана". Браћо Срби, шта ви радите од себе и од свог народа, јаму му копате.
  • Nervirach

    18.04.2016 15:36
    PatriJote, jel vam sada jasno zasto su svi pobegli od Beograda? Mi ostali zadnji a najvise nas pljujete. Hocete primer? Mozes reci da volis Kosovo a ne mozes da volis Vojvodinu.
  • Nik

    18.04.2016 15:35
    I treba
    To odeljenje i treba da se ugasi, ili makar prebaci u neku srednju skolu koja nije Jovina gimnazija. Svako ko je isao u Jovinu zna koji je nivo rada i znanja ucenika sportskog odeljenja, koliki broj ucenika se zaista bavi sportom (cast izuzecima) i na koji nacin se upisuju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna