Novi Sad
21.09.2016.
10:44 > 15:54
Arheolozi su na mestu gde će nići 13-spratni Galensov soliter, kod Glavne pošte, pronašli tragove najstarijeg naselja na području Novog Sada iz perioda od pre 3.000 godina, saznaje 021.rs.

Komentari 105

  • Ištvan Kereši

    15.10.2016 04:53
    Rešenje
    http://whc.unesco.org/en/list/853

    Jedna od mogućih rešenja... Mogli bi tako da sačuvaju iskopine, a iznad bi mogle da niču zgrade...
  • raamen

    26.09.2016 17:48
    @Mirko
    ОК. Наравно да имаш право на своје мишљење шта је напредак-шта не, али би ваљало да имаш и аргументе, а не само да се позиваш на мишљење "неких урбаниста".

    Само морам да кажем да тај булевар заиста нема ништа са совјетским урбанизмом (од којег је соц-реализам нераздвојан, поготово кад причамо о градским центрима!), осим што су делили исто време и неке материјале. Као прво, настао је за време Краљевине (тако да је Јерменској цркви још онда била запечаћена судбина), а само је довршен за време СФРЈ. На њему се види и рана модерна (Бановина, Занатски дом,...) и интернационални стил (пословне зграде са леве стране) и брутализам (Базар, Норк, Пошта) који су као идеје дошли управо са Запада, не са Истока. Све складно упаковано у једну логичну целину. Уопште, утицај модерне и ЦИАМ-а на југословнску архитектуру је несразмерно већи него утицај совјетске архитектуре (чак и оне авангарде пре Стаљина). То су просто чињенице (види сјајну дисертацију Владимира Кулића или књигу проф. Љиљане Благојевић "НБГ - Оспорени модернизам"). Чак и морфолошки - затворени блок и непрекинути фронт булевара, па стриктна висинска регулација немају баш ништа са совјетским урбанизмом. Стварно бих волео да ми наведеш по којим то елементима ти ту препознајеш совјетски урбанизам?
    Било је и промашаја (пре свега СНП и донекле Трг галерија) и то су опште познате ствари, али је целина изразито успешна и хваљена, плус што је то најлепши улаз у град.

    Лоше смо почели, али до краја смо успели и да разговарамо. Поздрав
  • Mirko

    26.09.2016 13:41
    @raamen
    U pravu si.
    Slažem se sa tobom da će novi soliter obesmisliti izgled bulevara.
    Takođe se slažem da je poređenje Akropolja i piramida sa ovim nonsens, jedino što ja to nisam poredio nego ih naveo kao primer.
    kao što rekoh ne čitaš pažljivo. Nigde ne spominjem "ruski soc-realizam" nego sovjetski urbanizam. To nije isto.
    Ne slažem se da je izgradnja bulevara napredak. Nisam dužan da ti držim predavanje o tome.
    Ne slažem se da će se zaštitari oglasiti i sve da se nađe nešto što je vredno čuvati. Naprosto politika je ta koja određuje. Tako je bilo i tih godina kada se probijao bulevar pa je eto srušena i Jermenska crkva iako se neki sećaju da je bilo "korisnika" tj ljudi koji su je koristili u verske svrhe. Naprosto se onda govorilo da je religija "opijum za ljude"
    Naravno to je samo moje mišljenje sa kojima se slažu i drugi urbanisti sa kojim se ti ne moraš slagati. Vreme će pokazati.
  • N.SAD

    25.09.2016 00:34
    Zanimljivo je da sve to ,,nije postojalo'' do pre nekoliko meseci?Čovek kad ovo čita može da shvati da je tu pre bila neka livada pa onda kad se počelo sa kopanjem pronađeno to što je pronađeno.Otkud tolika briga ,,preko noći'' za te stvari?
  • -

    24.09.2016 12:02
    -
    sta se cudimo narodu koji posece hrast od 500g
    @Branko
    naravno. al objasni agentima udbe kojih je u nsu bilo bas poprilicno. bilo je ih je i medju uciteljima arhitetkure
    kamenje jermenskih spomenika je zavrsilo kod onog stepenista prema tvrdjavi. prvo su sa njime hteli poplocati dunavski park pa se neko pobunio

    nedavno je i put kod mlekare ocesao groblje


  • Branko

    24.09.2016 10:17
    BRUKA
    Zašto su Crkva i Grad dozvolilI da se Banka gradi na grobovima!? Isto kao i put kraj Socijalnog!?
    A,toje isti period gradnje!?Doduše,fasada srušene zgrade sada,nije ista prvobitnoj.Možda je samo fasada menjana!?
    Grobovi su bukvalno u podrumu zgrade,vide se vrhovi dva luka, što se po ovim priloženim fotografijama treba još otkopavati.Ko zna čega tu još ima!?
    Tako da ja nebih žurio da ovu gornju sramotu nebih pokazivao turistima!?
    Iz ovog se jedino da zaključiti,DA su ONDAŠNJA VLAST i OVA OSTALE ISTE.
  • Perica

    24.09.2016 08:56
    DUŽNICI
    Da to nisu grobovi dužnika Banci!?
  • milan

    23.09.2016 22:02
    m
    Tj.Dodikov soliter.
  • raamen

    23.09.2016 19:40
    @Mirko
    Баш на тебе и такве као ти сам мислио кад сам рекао да је рано за демократију. Па ти си и функционално неписмен и острашћен!

    "немаш основа урбанизма", рече човек и остаде жив...

    Да, напредак је пробијање булевара Михајла Пупина и тај булевар је најуспешнија плански направљена урбанистичка целина у Новом Саду. Нови солитер ће га обесмислити, али то је, као што рекох, друга прича. Везе то нема са руским соц-реализмом, то је чиста модерна, а у функционалном смислу неопходан потез. На нашу је срамоту то што је Јована Суботића до дан данас остала уско грло у центру. Јерменска црква се нашла томе на путу и притом није имала корисника. Уклоњена је, али је сећање на њу остављено, у чему је проблем? Где повући линију? Вратити воз у Железничку јер је тада туда пролазио? Мани се те романтике са старих разгледница, заправо, узми календар па види која је година и који век.

    Што се тиче проналаска... Рекох, археолози су документовали оно што је битно, а пронађеним артефактима је свакако место у музеју. Да те остатке вреди чувати, не брини, археолози и заштитари би били први који би се чули, а не ови Тарабићи. Ако је нешто код нас јако и има утицај, то је екипа која се брине о заштити градитељског наслеђа. Пошто сам архитекта знам те ствари из прве руке, а ти си вероватно гуглатор (лако вас је познати по терминологији) ;) Поредити ово са Акропољом и пирамидама је тешки нон-сенс, али опраштам ти јер још ниси изгуглао који су критеријуми за вредновање значаја градитељског наслеђа. ;)
  • Sojka

    23.09.2016 17:48
    Baš lepo
    Neb^ ja ti ništa diro^
  • Branko

    23.09.2016 17:03
    SAKRIVENO
    ZAŠIO je ograđeno tako visokom ogradom!?Pa građani nemogu da vide iskopine!?
  • Vladimir

    23.09.2016 09:34
    Vreme ne stoji
    OK, ljudi, mislim da ste se malo zaneli. Evo par pitanja:
    Ako ostavimo jermenske grobove i ostatke crkve/porte, znači da ne otkrivamo naselje iz kamenog doba (ispod njih je)?
    A ako ostavimo te grobove, da li to znači da batalimo Komunalis banku, koja je isto istorija, a iznad njih je?
    Gde stati, gde napraviti presek? Šta je (naj)važnije?I ko će to da odluči?
    I ne lažite sami sebe, nije ovo ni Koloseum ni Akropolj, takvih naselja ima na hiljade širom planete. A razmaženi savremeni turisti i Koloseum jedva pogledaju, pa onda odu na ručak u lokalni kičasti restoran. Kamenju treba PRIČA i IME da bi postalo atrakcija (neki svetac, faraon, neki car, neki grdan pokolj, neki silan nemoral u objektu...).
    Na hiljade takvih objekata bez imena i priče su ispod zgrada, i na istoku i na zapadu.
    Po običaju, najbolji bi bio - kompromis. Npr. neki stakleni pod u prizemlju nove zgrade.
    I takođe po ovdašnjem običaju, umesto kompromisa - bes i isključivost na obe barikade.
  • /

    23.09.2016 09:29
    /
    turizam zahteva lobiranje.
    u toj grani ne mozete lobirati novo naselje i spens. a narociti ne industriju novog sada

    budite ozbiljni i prriznajte da novi sad finansira centralizam javnih preduzeca i pranje novca.
    iz tih izvora se trpa u kafice,, odecu i kola koja vidite po gradu.
    takav sistem broji zadnje dane

    morate raditi turizam i industriju podjednako.

    a vi ste spucali 15g . bojte se onoga sta dolazi
  • Читалац

    23.09.2016 00:45
    Све стручњак до стручњака
    Даме и господо гробобранитељи, замислите на шта би било који савремени град личио када би за сваку циглу и коску која се нађе под земљом били рушени савремени објекти, или забрањивана градња истих. Хајде да целе градове изместимо у неке пустаре, да би обожаваоци гробова и других ископина могли да се препусте уживању. Већина коментара је патетична и злурада, своди се на поделе овдашњи/дођоши и лечење неких личних фрустрација. Престаните да трипујете, Нови Сад није ни Рим ни Атина да се издржава од туризма, живи се од модерне индустрије и усвајања нових знања, а не од 80 гробова. Ево ако ће због тога Нови Сад економски процветати, слажем се да се ту ништа не гради, али чисто сумњам да ће приходи од туризма досегнути милијарде због неколико рака у центру града. На крају крајева, тај плац није био празан, него је пре њега ту постојала зграда, значи већ се градило, нису то измислили ови што их појединци мрзе из чисте зависти. И још нешто, драги моји суграђани/малограђани: када је Егзит у току, не видим нити један протест што се дивља по тврђави која пропада, него "ајде да се дрогирамо, нек се очи сјаје", пуцамо комплексе што смо тих дана "део света", узмемо неки евро и ником ништа, не смета нам што пола Европе дође да скаче по мученој тврђави, али смета кад неко гради, још ако је наш, и још ако је "дођош", ијааао, фрустрацијама никад краја. Да није огавно, било би смешно.
  • mudrijaš

    22.09.2016 12:07
    gosn_vuk@yahoo.com
    @pan 5er: a ti pouzdano znaš da su Austro-Ugari bili pažljivi i nisu gradili na arheološkim nalazištima? kako je finansirana gradnja tih predivnih građevina, jel tvoj deda živeo u tim zgradama, ili u nekom kućerku od blata, u zaboravljenoj panonskoj selendri, dok su se nemci i mađari širili po NS? kad smo već kod teme, zašto propade ta divna Imperija, koje se sa setom sećaju svi eufili? Onomad ljudi davali najvrednije - život, da se oslobode nemačke i mađarske čizme, a njihovi potomci, kao nadrogirani, hoće nazad.... Šta ti je konzumerizam i potrošačko društvo, sve je na prodaju, obraz prvo....
  • ana

    22.09.2016 10:15
    Grad bez mrtvih
    u ostalim zemljama gde se postuje istorija nema potrebe za tolikom gradnjom do ludila jer ljudi zive i u selima a ne živi cela drzava u samo dva grada. Put je skroz pogresan i sumanut .Blago nasem neprijatelju dodje poravna dva grada i sravnio je drzavu sa zemljom.
    Sad je sve poruseno i gotva stvar. treba namontirati tako da ima od toga dugorocne koristi vece od nekog praznog lokala kakvih ima puno.
    U nasim uslovima sve sto je iole komplikovanie za odrzavanje je propala investicija. Treba napraviti sve da bude sto jednostavnije i ekonomicnije.
    Nisu ni oni pre nas bili na moralnoduhovnom visem nivou čim su mogli da naprave kolovoz preko grobova. Odnos prema mrtvima i nedavanje mira govori o stepenu civilizacije i kulture. Kako mozemo biti grad kulture kad mrtvima ne damo mira pa ni 10 g.
  • ana

    22.09.2016 10:02
    U Zadru su tako u prizemlju jedne zgrade ostavilia istoriske tragove pokrili ih staklom . To je nesto sto bi mozda moghlo spasiti kolikotoliko spomenike, doneti zaradu i vlasniku zgrade i gradu.
  • Mirko

    22.09.2016 09:55
    @raamen:
    Nisi ti nikakav arhitekta.
    Površan si, ne čitaš tekstove, nemaš osnova urbanizma, nemaš sposobnosti zaključivanja..
    Dakle po tebi ako neko ne koristi crkvu ona treba biti srušena?! na osnovu čega to zaključuješ? na osnovu onoga što si pročitao na netu?
    i kakav napredak? rušenja starog dela grada zbog probijanja bulevara po ugledu na sovjetski model? To je napredak?
    Čitaj malo tekst novinara: nađeni su ostaci naselja a ne samo grobnice. I to naselja 1000 godina pre Hrista. U svakom naselju imaš predmete koje su koristili njihovi stanovnici. Kako znaš da tamo nema ništa od "izuzetnog značaja"?
    Piramide su grobnice faraona, Akropolj svetište, pa ko ih danas koristi? pa šta treba to sad da srušimo? Kao Talibani - sve što se ne slaže sa našom istorijom treba uništiti i zatrti mu svaki trag

  • ana

    22.09.2016 09:52
    da nije neko tražio zlato ?
  • raamen

    22.09.2016 06:53
    рано је...
    ...за демократију на овим просторима.

    Нема те демократије која може да обезбеди развој поред оволико паметњаковића (Нови Сад испод нивоа мора, па који мозак мораш бити да то кажеш; А тек они Тарабићи што прете инстант кармом...). Само да им је гробова и костију (под целим Новим Садом их има, где год да забодеш ашов). А туризам и чување гробова ће решити све проблеме, па и комуналне, наравно. Свемоћни туризам и разгледање гробова по центру! Иди бегај!
    Археолози ће документовати открића, објавити у научним часописима, оставити у ризници знања коју паметњаковићи и туристи иначе не посећују, а живот тече даље. ОК? Преболите више и ту богомољу. То је уствари један позитиван пример како и нешто што је срушено јер је било на путу развоја и напретка није нестало из сећања града (остављен је споменик, обележена је локација поплочањем) и то је довољно. Нити је ту цркву неко користио онда, нити би је користио данас, let it go. Још су мање битни ови гробови. Било би ужасно да нису откривени и документовани, да јавност није обавештена, али кад већ јесу то је то. Што се градитељског наслеђа тиче, чува се оно што има изузетну вредност, не свака коска и сваки камен, то је тако свуда по Европи и развијеном свету, опустите се.
    Што се тиче тринаестоспратнице, ни мени као архитекти се та идеја не свиђа, а богами ни као грађанину, јер је скупштина града изгласала решење које прави преседан и прилагођава цео план једном пројекту. Али, то са овим костурницама нема никакве ве
  • saycheese

    22.09.2016 06:24
    E, pa...
    divno. Utoliko pre, obavezati investitora da napravi muzej po svim standardima od toga a iznad neka pravi sta hoce.
  • Bruka

    22.09.2016 05:05
    I sramota
    Mislim da bi trebalo pokrenuti periciju ili tako nesto da se lokalitet sacuva,barkao muzej posvaku cenu.
    Pa ovo je malte ne u rangu lepenskog vira.
    A sta mozes,ionako smo Banana drzava,gde se samo ono sto je normalno ne ceni.
  • Titikaka

    22.09.2016 04:11
    Extra plac
    Na ostrvu u Dunavskom parku
    Onaj u parku kod bolnice je vec zauzet
  • Daniela

    22.09.2016 01:38
    Sačuvati ili ne ?
    Na žalost svedoci smo da se ovakva nalazišta redovno zanemaruju.Na Zapadu se ovakva mesta čuvaju i od njih se pravi turistička atrakcij.Nedavno sam posetila Vimincijum i prijatno se iznenadila da i u Srbiji možemo da napravimo takvu atrakciju.Kada će i Novi Sad?Postoji mogućnost-ali da li i volja? U Celju sam videla iskopine koje se nalaze ispod gradske kuće.Pod je staklen,tako da svaki posetilac Gradske kuće može da vidi iskopine i naravno informiše se o njima.To bi moglo biti rešenje i ovde u Novom Sadu,bar na ovom mestu--ili ne ?Volela bih da i Novi Sad prepozna i uradi nešto takvo.
  • ??

    22.09.2016 00:16
    A sta ce to nama? Pa mi da ceo Akropolj iskopamo i to bi smo porusili i betonirali. Beton beton, samo beton.
  • Art

    22.09.2016 00:06
    Exit
    Zgranuto gledam propadanje zidine Petrovaradinske tvrđave.Mi nismo u stanju ni da se udružimo da očuvamo ono što još imamo a kamo li da zaštitimo tek nađena istorijska nalazišta!Možda smo se umorili od Don Kihotskih borbi?!Nama ne trebaju mrski neprijatelji da bi nas sravnili sa zemljom..imamo sami sebe!!
  • Šone Odžaci

    21.09.2016 23:23
    Što ste dozvolili?
    Novi sad i Temišvar su na neki način imali sličan razvoj. Novi Sad je porušen i devastiran a Temišvar se sprema da bude evropska prestonica kulture. Neverovatan grad. Po Novom sadu je rušio ko je stigao, ko god se dovukao i selo u fotelju pa kao kad povučete toalet papir dovodio svojtu i zapošljavao. Kog je od njih briga. Porušeno je 80 % starog Novog sada. Al se pitam zašto su stanovnici N sada to dozvolili??
  • Martin Macak

    21.09.2016 22:11
    vlasnici zemljista/graditelji zgrade mogu da naprave kao muzej u prizemlju imali bi koristi i ne bi porusili iskopine
  • lela

    21.09.2016 21:39
    Pare
    Ipak su pare u pitanju. U arheologiji i nalazistima ovog tipa, gradski oci ne vide zaradu, tu para nema ili ih ima veoma malo. A i zemljiste vise nije gradsko vec privatno, tako da ce se sigurno sve porusiti i udariti temelji. Sad se svi kao neckaju a odavno se zna sta ce biti. To znamo svi u gradu a po najvise oni u kulturi koji su dobro upoznati sa situacijom - malih i velikih lokaliteta u i oko grada, da se ne lazemo.
    Ode staro dolazi novo i to na velika visoka vrata.
    Grad se menja pred nasim ocima, samo je pitanje kome se svidja a kome ne.
    Neka deca koja su sad rodjena nece ni pitati gde je bilo Jermensko groblje.
  • Slobodan

    21.09.2016 21:18
    Napravicemo mi i starije.
  • Grgolj

    21.09.2016 21:15
    Ja kad sam (bespravno) gradio kuću nadomak Novog Sada naišao sam na tragove Mongola, Peloponežana, Polinežana, Rimljana, Huna, Ajvara, Apača, Pigmeja, Samojeda, Persijanaca, Eskima, Belorusa, Vikinga, Trojanaca, Neandertalaca i njihovih talaca, Danaca, Tibetanaca, Krapinskih čoveka... i raznih drugih - ali sam nepogrešivo ustvrdio da smo mi Srbi ovamo stigli davno pre svih njih!
  • Perica

    21.09.2016 19:20
    TUNELI
    Zar,na Limanima nema tunela sa tvrđave!?
  • Ni za poklon

    21.09.2016 19:08
    Ja bi reka', ak' dozvol-te, da tu ne bi uz'o stan ni da mi ga poklone.
    Granatiranje iz artiljerijskih oruđa sa Oficirca će završavati i do Spensa, a o visokoj zgradi na njihovom nišanu... da ne pričam dalje.
    A znam tačno kako će sve izgledati. Zgrada Radia će biti nedirnuta.
    Dunavskog parka neće biti.
  • Tako je

    21.09.2016 19:02
    Ako ćemo o grobljima , čitav potez od hotela Park do Betanije je bio bivše delom jevrejsko i delom groblje starosedelaca pre nastanka Novog Sada.
    A s obzirom na podvodnost dela oko Betanije, jer je 15m ispod nivoa mora, malo nam je jasnija "sreća" mesta gde je izgrađeno porodilište.
    Pametni lkjudi bi davno to preselili.
  • Hvala na pažnji

    21.09.2016 18:53
    @Telep pa naravno da je bilo civilizacije, ne mislite valjda da su Austrougari gradili srpske manastire po Sremu, tamo krajem 1300 tih i početkom 1400tih godina.
    @Karlovčanin Zamislite postoje ljudi koji sednu u auto i odu u Sirmium, Gamzigrad i slična mesta samo da bi ih videli, čak i u vaše Karlovce odu tzbog muzeja i crkava a ne zbog Grožđebala
  • Micko

    21.09.2016 18:53
    ???
    Pa zar se niko nezapita ko su pravi vlasnici galensa, a kad se sazna za njih sve ce vam biti jasno... njih arheolodija nezanima.
  • /

    21.09.2016 18:43
    /
    svi turisticki gradovi stave masnicu i oko najobicnijeg .ovneta pa ga ograde i pokazuju

    onda srbi sa liimana odu u te gradove i slikaju se
  • nsns

    21.09.2016 18:19
    "Galensov soliter"? Pa, zar nije rečeno a i napisano PUPINOVA PALATA! Šta zna Gale ko je Pupin, on ima para!
  • Terješkova

    21.09.2016 18:19
    I treba da se zatrpa... Da se gradi... Čuj onog što nikad ne bi živeo u toj zgradi... .haha kiselo grožđe... il ove što spominju boga... a u đavola veruju... Da vam je bilo do te zgrade stalo ne bi je ni Rusi srušili a ne tamo neki dođoši, zeme il kako ih već nazivate!! Poklopite se klempavim ušima, sram vas bilo kad vam drugi kapu kroji u vašoj kući, na vašoj dedovini, da ne kažem na očevini vaše dece!!
  • Chang Bijang

    21.09.2016 18:09
    demo kratija
    Ko nam je kirv sto smo za SNS glasali
  • od

    21.09.2016 18:06
    mene
    pocinje svet.nisu nasli zlatnu kasiku--
  • /

    21.09.2016 17:52
    /
    ma znali su oni ovo.
    isceniral su da maknu lovu kao sa atpom

    sta bi sa grobnicama kod socijalnog? zatrpali pa teraj dalje po njima
  • Nesposobnjakovici

    21.09.2016 17:51
    Iz rupe u rupu
    Najvažnije je da je sve dokumentovano i fotografisano. I lepo sve to ćusnemo pod sto i eto nama kulture. I to svaki put tako. Kad ćemo mi nešto videti ili pročitati o tome šta sve ima u gradu? Arheolozi u Novom Sadu ništa drugo ni ne znaju da rade, sem iskopaju u tuđem dvorištu za milione i zakopaju u svom dvorištu.
  • NS citizen

    21.09.2016 17:47
    @karlovčanin
    Ne razumem tvoj komentar.Možda si mislio da ako imamo Viminacijum i ostala nalazišta na drugim lokacijama u Srbiji ne treba da imamo ni jedno u Novom Sadu.Biće da ti nisi karlovčanin već kaldrmaš patrijota kome ne smeta građevinska mafija i uništavanje istorije Novog Sada.A to je zato što nisi ni novosađan ni karlovčan već zalutali novopridošli koji nema osećaj za istoriju i vrednosti ovog grada a takav ti je i rečnik.Ako si ipak domaći onda tek treba da te je sramota što tako pričaš.
  • Dule

    21.09.2016 17:28
    Mora da su i Bosanci gradili Komunalnu banku i Jermensku crkvu preko tih grobnica i naselja.
  • SAVA RADO

    21.09.2016 17:25
    mozda ipak..
    .se nadje neko ko moze i zna i hoce da sacuva identitet ovog prostora - ako ne znaju kako neka pogledaju ispod savremenog Rima npr i sve ce moci da se sacuva - jednostavno se izgradi caura oko nalazista natkrovi se debelim staklima koja bi istovremeno bila i pod pomenute zgrade sa divnim pogledom na istoriju a plus ne dize previse cenu projekta a vraca vremenom ulozeni novac i lokacija biva atraktivnija - KADA SE HOCE I IMA MOZGA , MOZE SE I TE KAKO...
  • janko

    21.09.2016 17:03
    arheolozi
    Ajde sada da vidimo kako arheolozi stavljaju šapu na ovu lokaciju, kako zasedaju na istoj godinama, te odlažu ili ne dozvoljavaju gradnju...Jer se tako ponašaju prema Gradu samom, čak i kad treba običnu pešačku stazu da protera...Baš da vidimo!!!
  • 1234

    21.09.2016 16:52
    Evo nesto zanimljivo: sve sta je ispod zemlje pripada drzavi.
  • Bili Piton

    21.09.2016 16:41
    Grad je odlučio da se na tom
    "Grad je odlučio da se na tom prostoru zida objekat"; Koliko je tih iz grada koji su odlucili da se ruse istorijske zgrade u centru rodjeno u tom istom gradu? To me zanima.
  • Mickey M

    21.09.2016 16:26
    The end
    SNS BRĐANI I domaći kolaboracionisti !

    Urbicidi našeg Novog Sada. Izdali smo grad. Nismo se za njega dovoljno borili. Nismo ga voleli. Zato je doživeo ovo poniženje od onih kojima on ništa ne znači osim parcele za oplodnju novca.
  • Telep

    21.09.2016 16:13
    Austrougari u šoku
    По званичној историји, Срби су на подручју Паноније били присутни већ у 6 веку, мада постоје индиције да су ту били и знатно раније, пре њих Готи, Келти, свеједно... Поента је да су Аустроугари у једном моменту дошли на ове просторе и успели да потисну Србе и народе који су овде живели раније. На жалост, срушили су и покушали да затру све трагове постојања ранијих цивилизација, али нису успели да се одрже дуго. Срби су поново преузели ове просторе и истина полако избија из земље. Sorry Austrougari!
  • NovosadjanChe

    21.09.2016 16:11
    Kako sejes...
    Ovakvo nepostovanje sopstvene istorije (praistorije) izaziva jednako nepostovanje od strane drugih lica.
    Nemojte se cuditi ako taj soliter zavrsi kao WTC u NY, ne isto - slicno. Karma je cudo. Udari tacno gde treba, pre ili kasnije.
    Ovoj danasnjoj gradskoj (i drzavnoj) "sivoj eminenciji" nista nije sveto, pa ni mrtvi, ni zivi...
    Malko mi se gadite...
  • Limanac

    21.09.2016 15:53
    Većini komentatora ostavlja uglavnom slične komentare, ali mislim da nisu u pravu.

    Pola Novog Sada se nalazi na nekadašnjim grobljima. Ne znam da li vam je poznato da je recimo ceo kraj oko socijalnog bio Sveto-Jovansko groblje i to pre samo 100 godina! Šta mislite, da li je to groblje u potpunosti iseljeno? Pre par godina je vršena rekonstrukcija toplovoda u tom kraju pa su pronadjene desetine grobova komplet sa pokojnicima. U katoličkoj porti je takođe pre par godina pronađeno više grobova sa pokojnicima. A šta mislite, šta se nalazi ispod zgrada u okolini? Jedino su Limani sigurni, jer je tu nekad bila močvara.

    Šta biste vi da pokazujete turistima? Ostatke 80 grobova u centru grada? Kakva je to znamenitost? To nije ni Koloseum ni Partenon, niti išta slično!!!
    Sva naselja u Evropi su nastala na temeljima starih naselja i uobičajeni su ovakvi "pronalasci".

    Što se tiče ove nove zgrade od 13 spratova i investitora, o njima mislim sve najgore!!!
  • otac

    21.09.2016 15:53
    ovo me asocira na onog gradonacelnika trebinja,sto je izjavio,da ce posle granatiranja dubrovnika napraviti stariji...
    djes ba gradavinarstvo i kultura nema granica!
  • Цхе

    21.09.2016 15:47
    Srpska Atina
    Novi Sad - Evropska prestonica kulture ...
  • Grk Zorba

    21.09.2016 15:36
    Kao Atina!
    Ne znam ko je perojektant, niti ko su ti nazovi stručnjaci, kojima nije ništa drugo važno do samo sebičluk za sopstvene projekte. Ne sme se njima reći niti slučajno da se možda izmeni projekat. A i zašto bi? Tu je nađeno samo nešto što je ionako bilo pokriveno zemljom, pa će sada još i da ga zabetoniraju. Umesto da se te arhitetke i ti projektanti slepo drže svog ega, neka malo pogledaju kako je Atina rešila isti problem pri izmeštanju Akropoljskog muzeja, kako je po Atini pronađeno rešenje za svaku iole malu iskopinu pronađenu tokom izgradnje metroa, a isto je rađeno i u Rimu. Rešenje postoji, samo je pitanje da li će neko želeti da ga razmotri. Pa "stručnjaci i neimari naši vrli" nazdravlje vam bilo ako i ovo zabetonirate. To pokazuje koliko je sebičluka, malograđanštine, nekulture, bezosećajnosti i ...mogu da ređam dalje do sutra. Turistički vodiči vode turiste po gradu i pričaju im po kojekakvim zgradama i zgradicama, kao ovde rođen ovaj, ovde rođen onaj, a nigde ništa konkretno da se vidi. ljudi prođu kroz centar kao kroz megamarket. Samo kafići, picerije i palačinkarnice. Dajte svetu razlog više da nas posećuje, nije samo Tvrđava ono što treba da karakteriše ovo Petrovaradin i Novi Sad. Ili će i ona uskoro biti zamenjena nekim tržnim centrom!? A arheolozi su još (ne smem javno reći, stavići tačkice)...................... ako dozvole da se ovakav lokalitet dokumentuje samo na fotografijama i da se na tome stane. Onda neka se odreknu svoje profesije i diplome zanavek.
  • Dejan

    21.09.2016 15:04
    I onda se pitate zasto odlazimo? Odlazimo jer su imbecili od ljudi na ovim prostorima uvek vladali. Grozio sam se pred rusenjem Jermenske crkve i svaki put kada odem u muzej Grada, place mi se kada vidim da i pre pola veka nismo nista naucili.
  • pan 5er

    21.09.2016 14:38
    @ Телеп / Слојеви
    Značaj srpske arhitekture u Novom Sadu jasno se vidi kad dodju turisti iz bilo koje zemlje - da, oni fotografišu samo objekte napravljene za vreme vladavine Austro-Ugarske i isključivo njih posećuju. Kad je reč o tekovinama djes-ba gradjevinarstva, to im baš i nije zanimljivo.
  • Pravo im budi

    21.09.2016 14:02
    A šta brđaninu znači kultura? Pogotovu tuđa, nekog pre njega i njegovih.
    Ne zna, "jadan i kukao", da kako u životu seješ, tako žanješ ne samo ti - već i tvoje potomstvo.
    Samo što većina kratkovidih ne ume da poveže stvari i događaje.
    Spolja se trude drugi narodi da nam na svaki način unište kulturu i sve tragove postojanja na ovim prostorima, i nas i drugih.
    Kao da to nije dovoljno, pridružuju se i samozvane patriote, koje u ratu koji nam zasigurno dolazi neće opaliti nijedan metak - već će gledati kuda da spasavaju svežnjeve novca, uvezamog gumicom, koje drže u levom džepu.
    A neko to odgore gleda sve.
  • JOHNY

    21.09.2016 14:02
    Archeologists
    Mozete da zamislite koliko bi ovo nalaziste znacilo za nas grad, I za kulturu I za turizam! Vucic je pre neko vece u emisiji Oko, rekao da su u Savamali srusene bezvredne barake. Mislim da bi ovde trebao on da intervenise,.Ako nije u gradnju umesan mali brat!
  • Begečka nana

    21.09.2016 13:46
    Ne treba izmišljati toplu vodu. U iole normalnim zemljama (ko je bio u Atini ili Rimu - video je) možemo da vidimo kako se radi kada se pri izgradnji nove građevine naiđe na arheološki lokalitet. Ne može se uništavati kulturna baština i istorijsko nasleđe... osim u Srbiji, Avganistanu ili ako ste islamski fanatik pa dižete u vazduh sve što nije džamija (niko više mi ne pada na pamet). Nemam ništa protiv izgradnje čak ni ove zgrade (pod uslovom da vrate staru fasadu banke, da integrišu ovaj lokalitet sa objektom koji prave i da obezbede dovoljno parking mesta u garažama) - u šta čisto sumnjam...
  • Salamander

    21.09.2016 13:46
    XIII
    Ta zgrada je vec ukleta.
    I ko je zida i ko tu bude ziveoi projektovao i smislio...
    Bez'te odatle, to je groblje
  • :/

    21.09.2016 13:40
    Bruka. Srbija je pakao na zemlji. Doslovno.
  • @Телеп

    21.09.2016 13:21
    Bravo genije, Srbi i Sloveni pre 3000 godina! Hahahaha, da, blisko saradjivali s nasom nesvrstanom bracom Egipcanima, faraoni redovno dolazili na Strand
  • Perica

    21.09.2016 13:15
    UKLETI PLAC
    Da nije bilo halavog Galena,nebi bila ni srušena "BANKA"!?Koja je srušena od ruke sličnih investitora!?Došo đavo po svoje....nisam sujeveran,ali ja tu nebi ništa zido!?
  • modesti

    21.09.2016 13:13
    ...ukoliko se ne sačuva ovo arheološko bogatstvo, mogu svi političari zajedno sa Galensom pod ruku, da se obrate ISIL-u, kao njihova produžena ruka sa ovih prostora.....to ako se ne sačuva isti su kao i oni, jer bez iole poštovanja prema istorijskom nasledju, rade što i ISIL u gradu Petra....meni ovo sve pretužno i ostavlja gorčinu ....
  • boki 2

    21.09.2016 13:11
    i tu beše
    pa na tom mestu je bila zgrada,pa kad su nju zidali u 19 veku da li je i onda postojalo to?naselje i da li su znali tadašnji majstori "arheolozi"i onda ih je bilo mislim.

  • baba

    21.09.2016 13:06
    nemam pojma
    nemam pojma ko ce NAS iskopati za kojih stotinak godina kad budu gradili robne kuce na mestu Novosadskog groblja i sta ce mislti o nama i da li ce nastaviti gradnju .
  • Mirko

    21.09.2016 13:05
    Galensu dati novu lokaciju a ovde napraviti arheološki muzej
    Kao grad i društvo i mi i naša deca ćemo zaraditi više para
  • Телеп

    21.09.2016 13:05
    Слојеви
    Опа. Изгледа да је пре Марије Терезије овде ипак било неке цивилизације - вероватно Словенске (можда Српске!?), коју су Аустроугари пре пар стотине година "забетонирали" и на њој изградили своје зграде. Истина полако излази на површину.
  • karlovcanin

    21.09.2016 13:03
    Zivo me zanima koliko bi vas koji ovde pljujete po gradnji solitera otisli uopste da obidjete arh. nalaziste,gospodo da li ste ikada obisli Viminacijum,Resavsku pecinu,nalazista oko Gornjeg Milanovca,( a da nije ekskurzija) bolje radite nesto nego sto tu se..te.
  • kojot

    21.09.2016 13:02
    Nisam ni mislio da će biti drugačije. Kad se rodiš gde asfalta, struje i betona nema, pa dođeš u veliki grad, koji te toplo primi, da se školuješ,pa završiš velike škole, pa te rođaci zaposle i onda samo betoniraš i ne misliš.
  • ex chapman

    21.09.2016 13:01
    nezadrživo srlja u progres
    pa valjda nam je važniji soliter od tamo nekih neo-bronzanih raka iz kenozoika. mislim i soliter će biti iz kenozoika, al' je bar soliter, jel' te, i biće u stilu bosanskog art dekoa?! kad smo prvi put poveli priču o "Galens" soliteru ja sam rekao jednom prijatelju koji se bolje razume u svetovna pitanja, da je to područje krcato ostacima iz raznih perioda i da kopanje temelja za tako veliku zgradu naleteri na predmete od velikog arheološkog značaja. on mi je tad rekao da šta god da nađu to neće zaustaviti građenje! videćemo da li je bio u pravu!
  • mitar

    21.09.2016 12:46
    predlog
    Imam predlog da se o trošku grada izvrši preprojektovanje ili kako se to već stručno kaže i od zgrade koja je od same ideje izazivala različite kontraverze, načini jedan od dragulja Novog Sada. Sačuvati kulturno-istorijsku baštinu i od običnog stambeno-poslovnog prostora načiniti turističku atrakciju Novog Sada. Ozbiljni lji u svetu bi to uradili.
  • Masa ns

    21.09.2016 12:42
    Nemam reči šta uradiše od grada. A ovo je sramota. Novi Sad grad kulture? Koje kulture, molim vas.....
  • Недељко

    21.09.2016 12:41
    И шта сад?
    Да ли град треба да плати одштету Галенсу? Тај буџет се пуни од наших пара и ми ћемо то на крају платити. А ти остаци нису само испод Галенсове зграде него се простиру и даље. И да ли то значи да порушимо цео центар, зато што је ту неко некада живео. Свуда је неко некада живео.
  • Tijana

    21.09.2016 12:41
    protest
    Novosadjani, hajmo neki protest da organizujemo! Ne smemo vise dopustati ovakve stvari i cutati!
  • Šteta

    21.09.2016 12:40
    Dokaz da je u Novom Sadu nekad bilo inteligentnog života.
  • munja

    21.09.2016 12:40
    ... žao mi konja
    Da li će se organizovati protest "majstora tastature", opozicije, bilo koga? Možda. Da li će se okupiti više od 100 ljudi? Možda. Da li će se zaustaviti gradnja solitera? Nažalost ne. Dok ne budu odgovorni kažnjeni (ali stvarno kažnjeni), nema nam/vam boljitka.
  • Jeremija

    21.09.2016 12:30
    "eb"m ti Zemlju , Državu i Grad u kojem sam rodjen i u kojem živim kada , će ova arheološka iskopina biti ZABETONIRANA :(
    Ovo mesto je postalo CRNA TAČKA na karti Novog Sada - prvo Jermenska crkva i groblje , a sada još i ovo !
  • ...

    21.09.2016 12:27
    e nije stvarno u redu
    Pa zar nisu ti Jermeni nigde drugde imali groblje da urade nego iznad Starog Novog Sada?
    Jel to u redu bilo? A? Nije!

    E ovako! Ja bi gosn Galicu vlasniku predlozio da on to uslika i lepo sve obelezi i iskopa i onda da trazi dozvolu za jos jedan sprat i onda na tom spratu da poredja ovo kamenje i lepo naplacuje ulaz. Moz da se zove GalensLand npr. Onako...nek dovuce neke cice pa ih obuce onako ko pre triiljadegodina al malo da bude erotic, ono izrezi....sve hajlenderski fazon.

    Bajdvej, tu katolicku jermensku crkvu nismo rusili mi nego su je bombardovali 1849. godine. A da se zna da ju je obnovila Srpkinja Marija Trandafil. I ne tupite vise sa tom crkvom. Pre pocetka 2. svetskog rata u NS nije bio nijedan Jermen.
  • /

    21.09.2016 12:24
    /
    eto vam turizma.
    sve vam je poklonjeno
  • Dženifer Aniston

    21.09.2016 12:20
    Karma je čudo!
    Čekamo!
  • DZ D

    21.09.2016 12:19
    SRAMOTA
    U nekoj civilizovanoj zemlji nalaziste bi bilo atrakcija turistickog grada!!!!
    Mi se kandidovali da budemo TURISTICKO mesto ???
    Kada dodju stranci,gledace polupane mermerne stepenice SNP-a .. behaton u svim ulicama sa nalepljenim zvakama,pikavce na sve strane.... i Galensov soliter
    Stranci ce samo fotografisati Galensovu zgradu iposebno zbog nje putovati bas u Srbiju.
    Uopste sve vise dobijamo oblicje civilizacije.
    Kontejneri se zamenjuju rupama da se vise ne vidi koliko se ljudi u sred Evrope okuplja da jede iz njih!
    Ima li nekoga da zaustavi ovo LUDILO ?????
    SRAMOTA...!!!!!
  • pioppo

    21.09.2016 12:17
    Da li su našli frau-Šilovičkine gaće?
  • Laloš

    21.09.2016 12:17
    Biće da istorija Novog Sada počinje od Osme ofanzive. Sve pre toga se ne računa.
  • Dr Petrovic

    21.09.2016 12:17
    Kosmicka bol
    Sada cemo biti, nadalje, svedoci dejstva " instant karme" " Kosmicke Boli" , kako ju je zvao Nikola Tesla , te dejstva na sve sudbine aktera i porodica im, ovog alavog projekta 13 ( pazi i na brojnu simboliku !) -to spratnicr
  • lala

    21.09.2016 12:14
    greška
    Prva greška je načinjena kada su srušili jermensku crkvu.
  • M

    21.09.2016 12:11
    Evo vam gde možete da dovodite turiste sa brodova, da ste iole pametni, arheološko nalazište u samom centru grada. Ovu zgradetinu svakako možete sazidati i na Novom naselju, plus tamo je zemljište verovatno stabilnije za sve podzemne garaže i koješta.
  • Šta

    21.09.2016 12:06
    sad
    Nisu Srpske naseobine i to je jedino što interesuje Gradsku vlast. Njih zabole ko je i kako živeo na ovim prostorima pre 3000 godina.
    Na njihovu i našu žalost oni su bili pagani i s toga neineresantni Srbendama i korumpiranim političarima.
    A što se tiče Zavoda, nema šta da se kaže to su sve kao i u drugim ustanovama kulture politički izabrana lica, ako se suprodstave velikom šefu loše im se piše- super ostaće nam samo fotke!
  • Vlada

    21.09.2016 12:02
    ---
    Novac vlada našim institucijama. Niko ne brine o nasleđu, nego o svome korumpiranom položaju. BANDA!!!
  • beton, beton,

    21.09.2016 11:58
    samo beton
    beton nama treba....
    ko je video da se arheološko nalazište sačuva i da se ogadi, možda naplati ulaz....
    samo ti miki to zabetoniraj i prodaj stanove i poslovni prostor. koga briga za istoriju...
  • RIZBO

    21.09.2016 11:55
    ALEKSANDAR NAJVEĆI
    i život nasta kada i on,
    sve ostalo u beton!
  • ns

    21.09.2016 11:48
    Bogatase vise zanima lux stan nego arheolosko nalaziste. Nisu oni pokrali pare da bi sacuvali istoriju vec da se pokazuju i bahate! Ne odlaze odavde ljudi samo zbog niskih plata!
  • ST

    21.09.2016 11:37
    Kad su na vlasti oni koji za boga ne znaju...
  • lolo

    21.09.2016 11:33
    E bas volim. Sada ce se videti sta je vaznije, istorija ili kinta. Da li ce smradovi u kravatama reci "zajebi to, gradnja se nastavlja" ili ce pokazati da imaju imalo mozga u toj kockastoj lobanji.
  • Joka

    21.09.2016 11:32
    Sreće u toj zgradi biti neće, zasigurno.Ni u pismu ne bih kupio ili iznajmio nekretninu na tom mestu.
  • tzinick

    21.09.2016 11:30
    Zidate na jermenskim kostima?
    Erdogan bi bio ponosan na vas ... taman da ste iz Laktaša i da vas "kao" njegov pulen Bakir "ne voli" ...

    ;)
  • dejo

    21.09.2016 11:25
    Groblje
    Zatpraj i zaobiđi.
  • VID

    21.09.2016 11:23
    nop
    Ukoliko je zgrada sazidana na mestu groblja, stanare ce proganjati duhovi tih pokojnika
  • t-rex

    21.09.2016 11:22
    betoniranje
    Sve ce to dodik da zabetonira...
  • M.

    21.09.2016 11:22
    Da se prisetimo starih vremena... Sad cemo konacno napraviti nesto starije i lepse.
    Kolika je potreba ovim mandovima da unistavaju sve ispred sebe. Neverovatno. Nepismena, alava, bahata dzibra.
  • Nomad

    21.09.2016 11:14
    Ma betoniraj sve to. Šta će nam. Zar nije lepše imati još jedan poslovni prostor u centru, kakva arehologija, kakvi bakrači. Ko je od toga kupio "đipa" i išao na Maldive u sezoni?

  • neko

    21.09.2016 11:08
    Zamislite da Rimljani grade soliter na mestu Koloseuma ili Atinjani na mestu Partenona .
  • Goran NS

    21.09.2016 11:06
    sagradice tu nesto vec "patriotski" blok

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna