Nabavka novih autobusa i uvođenje sistema elektronske naplate u gradskom prevozu opet su dovedeni u pitanje, jer su nezadovoljni ponuđači ponovo uložili žalbe, na tri od dve javne nabavke koje je Gradsko saobraćajno raspisalo u avgustu.
Solaris je pošten igrač i ne verujem da bi potplaćivali da se tenderi pišu za njih. Ono što je jako loše jeste da se ovakve rasprave i padanja tendera već duuuuugo ponavljaju, a Novom Sadu sve više i više fali autobusa... :(
samo nek se skloni strucnjak gradski ministar,a i njegov pion sa mesta predsednika UO pa cete videti kako sve moze , jos u sve to da placaju i agenciju da im pravi tendersku dokumentaciju.
Prava lepota gradjani novog sada uvek imaju para za izivljavanje gore navedenih likova...
Recite Vi nama koliko kostaju ti Vasi autobusi po tenderima koji cekaju da budu odobreni.
Vi novosadjani placate bas to sto kazete da necete. Placate i vile i stancuge i kojesta drugo bas svakome ko se docepa bar malo vlasti u tom Vasem gradu.
Hocete li primere, ili ce te sami progledati pa da se mi ne trudimo? A ako bas nista ne vidite onda su opet jasne relacije.
Kad budete saznali za bar jedan oboreni tender javite se. Do tada imajte na umu da nema tendera koji nije namesten. Ako ne znate kako se to radi raspitajte se. Nije sramota pitati. Sramota je ne znati
Kada bi se tako radilo, onda ovo definitivno NE BI BILA normalna zemlja, jer bi se autobus od 100.000 evra nabavljao po bar 200.000, a mi novosadjani bi tako placali ogromne vile, stanove i Q7-ice svakome ko dodje do dela vlasti. STOP kradjama i namestenim temderima. Svaki namesteni tender i treba da se obori!!!!
U pravu je i Dejan, a u pravu je i B.
Tenderi ne prolaze jer nesto muljaju (pretpostavljam da hoce neko da prodje) pa se drugi ponudjaci sa pravom zale (svako ima pravo da se zali) i dobiju ih na komisiji za zastitu prava i gsp svaki put plati troskove zalbe.
Sa druge strane Zakon o JN je izuzetno birokratski, sa tendencijom da se svake godine duplo zakomplikuje i zabirokrati i potpuno neprimeren nasoj zemlji - te bi ga i po meni trebalo ukinuti.
Kad bi ovo bila normalna zemlja tada bi se mnogo stosta znalo. U Vasem slucaju bi se jako lako otkrilo zasto ovi tenderi propadaju. Naravno, ne bi se oni pravi krili iza zakona o javnim nabavkama. cekao bi ih drugi zakon. U ovom slucaju, svi su krivi samo se ne zna zasto tenderi propadaju. Budalastine.
Hvala Dejanu na strucnom, a sa druge strane, i za laika lako shvatljivom pojasnjenju.
Sve u svemu, da je na sceni vise Dejana (ljudi od struke), a manje Sinisa (mufljuza skrivenih iza imena stranke), svima bi nam bilo bolje.
Zakon treba da omoguci jos vecu javnost nego sadasnji. U novosadskim komunalnim preduzecima se tenderi najcesce izbegavaju putem nabavki malih vrednosti.
Recimo da treba da se kupi nesto za 5 miliona dinara to se podeli u nabavku nesto manju od 3 miliona i nabavku od 2 miliona dinara. Tada se sprovodi nabavka male vrednosti, sto znaci da ne postoji obaveza oglasavanja i preduzece trazi ponudu od koga hoce. Recimo trazi jednu "najpovoljniji" i dve usluzne ponude koje su nesto malo vece od najpovoljnije. Na ovaj nacin se za 5 miliona kupuje nesto sto recimo vredi milio i po, pretpostavite gde zavrsi razlika?
Da je nabavka bila javna i da je dat oglas (sto Zakon ne zahteva za nabavku male vrednosti) i da su prikupljene stvarno najbolje ponude postigle bi se znacajne ustede ali neki ne bi bili namireni...
Kad bi ovo bila normalna zemlja, ukinuo bi se Zakon o javnim nabavkama, jer je to birokratsko iživljavanje, kupili bi se autobusi i sistem elektronske naplate od proizvođača koji se nije žalio, a bila bi doneta i odluka da se u narednih (najmanje)20 godina ništa ne kupuje od proizvođača koji su se žalili. Vuk sit, ovce na broju, novi autobusi, zadovoljni i vozači i putnici JGSP. Međutim,ovo nije normalna zemlja...
Najcesce se obore tenderi koji su namesteni i tokom kojih nije postovana zakonska procedura. Vecina narucilaca je veoma bahata u svojim zeljama da nameste tender i ako se nadje zainteresovana strana ona moze bez problema oboriti nezakoniti tender. Dobra strana je da se na ovakav nacin sprecava pljacka ali je problem sto ne postoje posledice za osobe koje namestaju tender. Na postupak javne nabavke moze uloziti zalbu (zahtev za zastitu ponudjaca) i osoba koja nije ucestvovala, sto je sasvim normalno. Recimo narucilac zatrazi da autobuse moze isporuciti neko ko zadovoljava neki specifican uslov koji nema nikakve veze za isporukom autobusa da bi protezirao zeljenog isporucioca, onda se isporucilac koji smatra da je sposoban da obavi posao ali recimo nema vozni park od 10 vozila koja su ofarbana u plavo sa zutim tackicama ulozi zalbu i obori tender. Stvar je jednostavna, bez namestanja tenderi uspevaju a ako se neko i zali uspori realizaciju za 2-3 meseca i onda se isporuka zavrsi...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Nemoguće kupiti nove autobuse?
Novi Sad
•02.11.2010.
•16:34 > 13:41
Komentari 14
Jovan
Slobelix
BOlja
Prava lepota gradjani novog sada uvek imaju para za izivljavanje gore navedenih likova...
@T-Rex
Vi novosadjani placate bas to sto kazete da necete. Placate i vile i stancuge i kojesta drugo bas svakome ko se docepa bar malo vlasti u tom Vasem gradu.
Hocete li primere, ili ce te sami progledati pa da se mi ne trudimo? A ako bas nista ne vidite onda su opet jasne relacije.
Kad budete saznali za bar jedan oboreni tender javite se. Do tada imajte na umu da nema tendera koji nije namesten. Ako ne znate kako se to radi raspitajte se. Nije sramota pitati. Sramota je ne znati
T-Rex
munjaslav
Jovan2
Tenderi ne prolaze jer nesto muljaju (pretpostavljam da hoce neko da prodje) pa se drugi ponudjaci sa pravom zale (svako ima pravo da se zali) i dobiju ih na komisiji za zastitu prava i gsp svaki put plati troskove zalbe.
Sa druge strane Zakon o JN je izuzetno birokratski, sa tendencijom da se svake godine duplo zakomplikuje i zabirokrati i potpuno neprimeren nasoj zemlji - te bi ga i po meni trebalo ukinuti.
Primeri resenja komisije:
http://portal.ujn.gov.rs/Komisija/Dokumenta/20100205110652.doc
http://portal.ujn.gov.rs/Komisija/Dokumenta/20101018110405.doc
@B
MarkoNS
Sve u svemu, da je na sceni vise Dejana (ljudi od struke), a manje Sinisa (mufljuza skrivenih iza imena stranke), svima bi nam bilo bolje.
Sima
Vedran
Dejan
Recimo da treba da se kupi nesto za 5 miliona dinara to se podeli u nabavku nesto manju od 3 miliona i nabavku od 2 miliona dinara. Tada se sprovodi nabavka male vrednosti, sto znaci da ne postoji obaveza oglasavanja i preduzece trazi ponudu od koga hoce. Recimo trazi jednu "najpovoljniji" i dve usluzne ponude koje su nesto malo vece od najpovoljnije. Na ovaj nacin se za 5 miliona kupuje nesto sto recimo vredi milio i po, pretpostavite gde zavrsi razlika?
Da je nabavka bila javna i da je dat oglas (sto Zakon ne zahteva za nabavku male vrednosti) i da su prikupljene stvarno najbolje ponude postigle bi se znacajne ustede ali neki ne bi bili namireni...
B
Dejan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H