Novi Sad
11.11.2010.
15:32 > 14:10
Novosađani su spremno dočekali prvi dan primene novog zakona o zabrani pušenja na javnim mestima.
  • otkrovenje

    12.11.2010 20:08
    kafic iznad bazena na spensu ima providna okna i vidi se bazen
    :))))))))
  • Perica

    12.11.2010 17:36
    Kako su oni gej strejt i ostali pričali sad i ovde može da se primeni.
    1. Mi pušimo u kafićima a vi crknite
    2. Srbija je popušila

  • Salamander

    12.11.2010 17:29
    Alo bre Kimi
    Svako ima pravo da umre, ali, da li će pre pretvaranja u leš koji smrdi i neko treba da plati da ga se sahrani,taj isti samoubilački samotrovač, otrovati još poneko ljudsko biće, ili namučiti članove svoje porodice i medicinsko osoblje svojom predlešnom bolešću i opteretiti društvenu zajednicu troškovima ?
    Osnovni zajednički imenitelj u tom slučaju je sebičnost.Sebični pušač sebično truje i sebe i okolinu. Sebični političar sebično sebi tovari lovu u džepove i osiromašuje društvo. Sebični bankar obrće lovu i tera ljude u ropstvo i siromaštvo. Princip je isti, samo je mala razlika u količini sebičnosti.
  • kimi

    12.11.2010 14:17
    tja
    Alo bre "nepušači", pa ko vas tuče po ušima da idete u lokale u kojima se puši? Bojkotujte ih, pootvarajte nepušačke rajeve u kojima će te uživati i konzumirati sve samo prirodno i zdravo. Naravno i umrećete zdravi, ima li šta lepše ?!
  • sale novosadjanin

    12.11.2010 13:49
    i...
    svi problemi reseni ???
    ja sam pusac.
    zadnje tri godine ne zaposljavam nepusace,u goste kod prijatelja koji nepuse ne idem,u firme osim banke gde se nepusi takodje ne idem a za avion,autobus i voz imam elektricnu cigaru.
    ja sam se spremio za ovaj zakon.
    nije jeftino ali mi pomaze.
    VOJVODINA-VOJVODJANIMA SVIH NACIONALNOSTI !!!!
    ps-kada ce te ukinuti cenzuru i administratora ???
    ugledajte se na hrvatske novine.
  • Tanja

    12.11.2010 13:35
    To da li ćeš da pušiš je stvar ličnog izbora, a to da li ćeš da truješ sve oko sebe jeste stvar kulture.
  • Srki

    12.11.2010 13:24
    Zakon
    Ja sam inače nepušač i smatram da je ovaj zakon dosta liberalan. Pušenje je pravo svakog pojedinca, ali isto tako i svaki nepušač ima pravo da boravi u čistom prostoru, tj.da ne miriše duvanski dim. Nepušačima jednostavno taj dim smrdi i pušači trebaju poštovati to (ne biti sebični).Kako bi izgledalo da se po bontonu dopusti ispuštanje gasova iz organizma(što je, složićete se, zdravo za organizam, a ne toliko stetno po okolinu)!Isto smrdi, i jedno i drugo.Prema tome,pušači,u manjini ste i poštujte pravo većine.
  • emanon

    12.11.2010 11:55
    Zakonodavac koji je gradjane hteo da zastiti od izlozenosti duvanskom dimu u principu nije nista uradio po tom pitanju. Da je ovo ozbiljno mislio zabranio bi pusenje u lokalima manjim od 80kv/m a u onim preko toga postavio bi uslov za postojanje pusackog i ne pusackog dela. Ovako se i dalje u svim lokalima pusi i izlozenost uticaju duvanskog dima je isti kao i pre uvodjenja ovog zakona. U nekim drzavama je uslov da bi se u nekom lokalu tocio alkohol postojanje kuhinje tj. mora se sluziti i hrana. Nije obavezujuce da gost lokala ako hoce da popije pivo ili nesto malo jace mora naruciti i nesto da prezalogaji, ali je za lokal obavezujuce da hranu ima u svojoj ponudi inace gubi dozvolu za prodaju alkohola i moze da prodaje samo sokove, kafu, caj.
  • ceca

    12.11.2010 11:51
    Molim pusace i ne pusace da ne budu zlonamerni,jer i pusaci i ne pusaci imaju iste zivotne probleme.
  • ceca

    12.11.2010 11:20
    Sila nije nikome dobro donela,slazem se da ne treba ugrozavati zdravlje ne pusaca,ali isto tako treba obezbediti prostorije za pusace,time ne mislim na kafice,a i doktori znaju koji je stres za organizam kod pravih pusaca kada bi od jednom prestali.
  • xxx

    12.11.2010 11:05
    porez??
    Da li uošte iko misli malo drugačije... ja kao pušač jesam da se zakon primeni u meri kako je navedeno (svi zatvoreni objekti, osim ug. objekata - jer je tamo omogućeno da se puši ili ne puši, ako je konzumni deo + šank manji od 80m2, dok u svim većim lokalima prostor se deli tako da je najmanje 50% tog prostora - NEPUŠAČKO , doke je ostatak namenjen za pušače)... ne vidim zašto bi neko ko je pušač bio do te mere diskriminisan... veoma je jednostavno, lokal za pušače, lokal za nepušače i lokal koji ima odvojene delove za jedne od navedenih grupa... ne mož' biti jednstavnije... ali ovo je Srbija- mi moramo biti agresivni i revolucuonarni, iako se ovakav isti zakon primenjuje skoro u svim (po broju stanovnika) većim zemljama EU... E moji novosađani, nema tu nigde naše dobronamernosti i tolerantnosti o kojoj u svim promo brošurama o gradu pišemo kao da smo jedini na svetu koji smo preplaćeni na to...
  • Smorena

    12.11.2010 10:35
    ...od svega i svacega
    Eto, konacno, vi, nepusaci, mozete sve da kazete nama - nevaspitanim, neobrazovanim, divljim, pobesnelim... pusacima...
  • 12.11.2010 10:11
    Ti isti pusaci koji puse u liftovima i na druge slicne nacine ugrozavaju nepusace, zgrazavali bi se da im neko prdi u liftu, kaficu i restoranu.
  • @Pipi

    12.11.2010 08:54
    Nažalost
    slažem se sa tvojim komentarom. Ali, to je lako objašnjivo, čista zavisnost, skoro nijedan okoreli pušač ne može to da kontroliše, trudnice ne mare što su trudne i stavljaju cigaretu ispred zdravlja, ljudi umiru od kašlja i ne gase, kad nema cigareta nervoza ključa, jadno...
  • pipiNS

    12.11.2010 08:43
    sebicnjaci
    Dr Petrovic, svaka cast na komentaru, kratko i u glavu.
    Iz detinjstva, kog se secam kroz maglu dima jer su oba roditelja pusaci, izvukla sam jednu da tako kazem, misao: Pusaci su najsebicniji ljudi na svetu!! Misle samo o svom uzitku ili potrebi i kada im se paznja skrene da ugrozavaju moju potrebu za cistim vazduhom, uvrede se kao da sam im majku pomenula... Sebicno!!
  • Duvandžija meraklija

    12.11.2010 07:56
    !!!
    Pušač sam i podržavam zakon, samo bih pušenje u zatvorenim prostorijama u potpunosti zabranio!
  • ns girl

    12.11.2010 07:53
    dr Petrović, svaka čast, podržavam.
    Zašto su nepušači dužni da udišu dim, da se osete na dim, da im se ugrožava zdravlje i ostalo.
    Zbog čega? Ja lično nikoga ne ugrožavam , zbog čega neko drugi ima pravo na to? Nemam ništa protiv, neka puše 100 cigareta dnevno, ali ne da ja trpim posledice toga. Moje komšije puše u liftu, to je toliko sebično i samoživo, da nemam reči, a ako im slučajno povodom toga nešto kažete, odmah se uvrede.
  • Vlada

    12.11.2010 07:16
    Аnonimuse, molio bih te da se koncentrišeš. Niko nije izuzet od propisa, nego je jasno propisano da vlasnici objekata manjih od 80m2 mogu da se odluče da li će se u njima pušiti ili ne, dok veći objekti moraju da ih podeli na pušački i nepušači deo. Sad bih još dodao nešto o tome kako je baš tu razlika između poštovanja prava i jednih i drugih, a ne iživljavanja raznih samozvanih strušnjaka za pravo i zdravlje, ali voleo bih da budem prvo siguran da su svi skapirali ovaj prvi deo.
  • kiwins

    12.11.2010 06:45
    Dr Petrovic, svaka cast na komentaru! Kao da sam ga ja pisala. Podrzavam u potpunosti.
  • 12.11.2010 06:44
    @Vlada
    Ako je zakon takav da se moze tumaciti a shodno tome i primenjivati po sopstvenoj volji,ili odredjena grupa moze biti izuzeta od zakonskih propisa, tada taj Zakon u celosti NE VALJA ili neka svak radi kako mu je volj, tada ne treba ni izglasvati zakone ako ce biti podeljeno na ONE na koje se moze primenjivati zakoni i na ONE koji su oslobodjeni primene zakona..neka se zakonodavci odluce kako ce se raditi, ovakav nacin primene svih zakona pa i Zakon o pusenju je uzaludno bilo trosenje vremena i dnevnica, kako bi u odredjenom zroku zakoni "stupili na snagu"
  • Takođe

    12.11.2010 06:37
    niko ne mora da izlazi u kafiće gde se puši. To je tvoj lični izbor, zašto bi nekom drugom to bio 'predmet za trpljenje'?
  • Dr Petrović

    12.11.2010 05:59
    Ključna reč
    Niko NE MORA da puši.

    To je LIČNI izbor, zašto bi nečiji lični izbor drugima bio predmet za trpljenje?

    Ako je moj lični izbor da pušim, koji nije nužda u smislu vremenske nepogode i slično,izvor patnje drugome, onda je moj lični izbor nasilje nad drugima.
  • Vlada

    11.11.2010 22:18
    Ko li vas samo napravi tako nebulozne i nepismene? Ljudi ne krše zakon, samo koriste mogućnost koju im on pruža. Što vam je teško da se informišete, nema medija koji nije potanko objasnio zakon i to jednostavnim rečima i krupnim slovima, da mogu da pročitaju i oni kojima to malo teže ide.
  • Sosa

    11.11.2010 22:10
    Nije mi jasno zasto je pusacima problem da izadju napolje kad zele da zapale cigaretu? Zasto mi nepusaci da trpimo njihov teror udisuci duvanski dim? Njihov izbor je pusenje, to je ok. Ali moj izbor to nije i molim za razumevanje.
  • novosadjanka

    11.11.2010 21:54
    jel postoji Zakon o pusenju i gde se moze uzivati u duvanskom dimu..ako postoji Zakon o NE PUSENJU, onda NEMA nikakvih izuzetaka, a kada ima izuzetaka koji krse Zakon onda ne treba ni komentarisati niti kaznjavati ostale pusace ako krse zakon
  • 11.11.2010 21:52
    pusa
    i ako sam pusac, ne zelim da kazem koliko decenija,mnoooogo.. ipak podravam Zakon protiv pusenja u javnim prostorijama,kaficima,restoranima...zatvorenog tipa, terase ili baste neka budu za pusace..a zasto vlasnici kafica izlaze u susret pusacima, jel su ti vlasnici IZNAD DRZAVE i iznad SVIH ZAKONA,pitam se da li ja sada u ovom trenutku NEMANJA dovoljno novaca, mogu biti iznad drzave i elektroditribucije te da donesem jednoglasanu uredbu a bit ce vecinski prihvacena jer sam ja ta jedinka,NE PLACAM utrosenu el. energiju, i kako ce na to da reaguje drzava...OD ODGOVORNIH TRAZIM ODGOVOR
  • @lala

    11.11.2010 21:10
    nemoz` biti divlji ako si lala
  • Dobra

    11.11.2010 20:41
    Ideja!!!
    Povećati porez za kafiće gde se puši za 50%.
    Super ideja! Treba da uputimo predlog gradskoj vladi da odmah počnu sa primenom od 01. januara.
  • lala

    11.11.2010 20:34
    uskoro
    ... veći porez za kafiće gde se ne puši.
  • Zoltan

    11.11.2010 16:28
    Sledeće godine...
    ... veći porez za kafiće gde se puši.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna