Oni koji kazu da nigde u evropi to nema ocigledno nisu izasli ni iz svog sela. Svugde u evropi postoje grdaskih puteva na kojima je dozvoljeno veca brzina od 50km/h Pogledajte sta su dozvoljene u Budipmesti npr.
Iz perspektive pešaka ili bicikliste, svejedno mu je da li ću ga udariti sa 70 ili sa 200.
U oba slučaja verovatnoća da će preživeti je približna nuli.
Iz perspektive vozača... meni dodatnih 30 sekundi baš i nešto ne znači.
kao da su rekli da će ograničenje u gradu biti 200.
Pre 10 i više, mnogo više godina kada su se vozili automobili kojima je i disk kočnica bila misaona imenica ograničenje je bilo 60km/h. Verovali ili ne za to vreme se mnogo toga promenilo, automobili su postali sigurniji, zaustavni put se drastično smanjio. Vozači su malo postali nesaavesniji, ali opet, nije rečeno da će ograničenje biti 200.
Već je dovoljno žrtava i lančanih sudara na bulevaru .
http://www.blic.rs/vesti/hronika/lancani-sudar-u-novom-sadu-jedno-vozilo-zavrsilo-na-krovu/sgrkgfs
Bulevar Evrope celom dužinom ima stambene višespratne zgrade, i gomilu ljudi iznad ul Kornelija Stankovića (70km/h). To nije spoljni prsten oko grada, to je deo grada sa pešacima i biciklistima, i kružnim raskrsnicama bez semafora. Ali za neke je nenastanjen deo grada koji odlučuju o tome.
Broj žrtava je već alarmantan zbog nepoštovanja brzine duž Bulevara Evrope (50km/h), a nigde u Evropi u zoni stanovanja nije dozvoljena brzina preko 50mn/h. Inače se slažem da na autoputu bude brzina 130km/h, ali ovo je bulevar a ne autoput, kružni prsten ili obilaznica oko grada.
pre neku godinu je na toj "bezbednoj deonici" na bulevaru evrope vozač džipa straga naleteo na corsu, vozač corse je poginuo na licu mesta ali realno bezbedno je, treba odmah staviti na 150 km/h da se pre stigne
Ocigedno je da ponavljate nesto sto ste cul, a sto niste videlii. U evropskim gradovima je brzina pre desetak godina smanjena sa 60 km/h, na 50 km/h, ali se na cirkovima, ili kako ih u nekim zemljama zovu spoljnim ili unutrasnjim bulevarima vozi 80 km/h( na primer u Parizu). Dobra je vest da je nasa administracija otkrila da sem crnog i belog, postoji i sivo! Osim toga, mi bi bili daleko bezbedniji kada bi se samo na naznacenim deonicama vozilo brze . To kazem, jer su me danas, dok sam se vozila Futoskim putem 50/h; obisla troje crnih kola koji su se vijali i vozila 80- 100 km na sat. Kamere izglleda policiji sluze samo kad neko bude povredjen ili ubijen. Plasenje pesaka na pesackim, naglim kocenjem bi trebalo isto sankcionisati, a o nepropustanju istih i da ne govorim.
U Evropi se brzina sve intenzivnije obara na 30 u sve većem obimu. Da bi oni koji idu kratko, koristili drugo prevozno sredstvo, da bi nezgode bile bezazlenije, da bi zagađenje bilo manje itd. Na Bulevaru Evrope imate pešački prelaz i pružni prelaz. Nije radi se samo o tome koga vi očekujete, jer saobraćaj nije idealno okruženje. Radi se o naseljenom mestu i pored savesnih, možete zateći i nesavesne učesnike tu (recimo dete koje pretrčava ulicu, pošto se u blizini puta nalazi dečje igralište, ne samo kasarna, bakica koja se sporo kreće, obučena u crno i slično). Razlika u posledicama kada recimo to dete ili tog pešaka na prelazu kod kasarne udari vozilo sa 50 i sa 70 na sat (ili u prekoračenju) može biti fatalna, a mogućnost da se posledica izbegne sa dužim zaustavnim putem smanjena. Ne mora biti ni nesavestan, može biti mopedista, a vozač automobila da ga recimo ne vidi usled magle. Razumem da su kod nas vozači generalno neuviđavni, ali je opasno kada se na toj poziciji nalazi neko ko upravlja gradom i tako kroji saobraćaj, jer zbog toga ljudi ginu. Putevi i pravila se prave da praštaju greške, a ne da ih skupo naplaćuju. Pitajte Evropljane koje pominjete, oni su to izmislili.
Vidi se da si svo znanje pokupio iz tabele na netu, a ne iz iskustva. Koliko vidim po toj tabeli u Belorusiji je za sva vozila u naseljenim mestima dozvoljeno 60km/h. Kod nas je dozvoljeno 50km/h kao i u većini evropskih gradova, međutim u svim evropskim gradovima postoje zone gde je bezbedno podići ograničenje i gde i jeste ograničenje iznad 50km/h. Da si se kretao evropom znao bi, ovako mogu samo da pretpostavim da si ti jedan od onih bahatih pešaka kojima bi smetala veća brzina jer se onda ne bi usudio da iskačeš pred jedini automobil na bulevaru iako si mogao da ga sačekaš da prođe i bezbedno pređeš kolovoz.
Ako pogledaš na primer Nemačku, videćeš da za autoput stoji ograničenje od 130km/h međutim na pojedinim deonicama jednostavno ne postoji ograničenje, što bi opet znao da si nekada vozio van ove zemlje.
Zašto za relevantan primer nisi uzeo Luksemburg? Eto, tamo minimum 90km/h, ko vozi sporije magarac.
Svuda u Evropi je dozvoljeno 50km/h, mi ili ne idemo ka Evropi ili ove delove grada ne smatramo da pripadaju gradu. Brzine su veće nego u Belorusiji. Evo link sa ograničenjima u Evropi.
Nemačka, Aistrija, Belgija, Holandija, Francuska .... sve imaju ograničenja 50km/h u naselju.
Ali mi smo Balkan, a ne Evropa.
http://autozona.rs/razno/ogranicenje-brzine-u-evropi-d147
Ne promovišem ja Evropu, promovišu je drugi, pa ja ne moram. Osvrnuo sam se na ograničenja po evropskim gradovima koja su na velikim bulevarima minimum 70km/h. Na ostaim deonicama gde je potrebno treba smanjiti brzinu kretanja, ako treba i na 30km/h naročito u blizini objekata koje sam već naveo u prethodnom komentaru.
----------------------------
"Nije dovoljno žrtava na Bulevaru Evrope? Nema semafora a dozvoljava se 70 km/h. Pa ako stanem da propustim pešaka, neko će se zakucati u moj auto, ili pokupiti pešaka u brzoj traci."
----------------------------
Brza traka u gradu ne postoji. Bulevar Evrope od kružnog toka do Rumenačkog puta je u planu da se podigne brzina koliko sam ja shvatio, a tu nema ni ko šta da traži na kolovozu osim vojnih lica koja idu u kasarnu i iz nje. Računam da su oni dovoljno svesni da pogledaju levo i desno da ih neko ne udari "sumanitom" brzinom od 70km/h.
Nije dovoljno žrtava na Bulevaru Evrope? Nema semafora a dozvoljava se 70 km/h. Pa ako stanem da propustim pešaka, neko će se zakucati u moj auto, ili pokupiti pešaka u brzoj traci.
Jednom sam upozorio sirenom pešaka koga sam propuštao da stane, jer pored mene je protutnjao klinac u automobilu. Ubio bi pešaka na mestu.
Vrlo loša odluka i povećaće broj žrtava, posebno na Bulevaru Evrope.
Davno položih vozački, vozim auto skoro 40g, vozio bicikl, pešačim. Dnevno u više navrata pređem kolima po 20-30km. Bahatih vozača ima, kao što su neki već komentarisali takststi prednjače, ali i malo automobila možete videti da prođe na crveno osim kada bulevarom gnjave pa onda dodaju gas i prođu na žuto ili crveno. Biciklisti (mogu reći mnogi s kojima se ukrštam u saobraćaju) - pomozi bože dolazi lepo vreme, ne poštuju ništa, pa ni sebe, malo su automobili, malo pešaci, malo biciklisti, misle da su broj 1 u svemu jel i pešake bi da zgaze kad prelaze biciklističku stazu. Pešaci, što neko reče većinom ko muve bez glave, koliko ih pređe na crveno ili ispred kola na bulevaru "da pretrče iz žbunja" ne gledajući ništa, da vozači ne gledaju na sve strane bilo bi haosa, a mnogi se međusobno udare zbog nepažljivih pešaka.
Meni je još iz osnovne ostalo: kada prelaziš pešački, zastani, pogledaj levo, desno pa onda kreni i nikad ne trči preko pešačkog.
Malo saobračajne kulture svih daje bolji protok saobračaja i svi su bezbedniji.
"Mnogi ovde polivaju po vozačima, razmislite sada ovako - kada bi se vozači ponašali i upola nesmotreno koliko pešaci, bilo bi mrtvih pešaka hiljadu dnevno."
Vozači voze nesmotreno (neustupanje prvenstva, izostanak žmigavca, prestrojavanje u raskrsnici, prelazak preko pune i duple pune, nepropisno parkiranje, vožnja u prekoračenju redovna pojava, vožnja tehnički neispravnog vozila itd.) i posledica toga je da u najviše nezgoda u saobraćaju učestvuju motorna vozila i da su vozači motornih vozila, statistički, najveći uzročnici nezgoda. Da, upravo hiljade stradaju u saobraćaju krivicom vozača. Ne verujete? Pogledajte izveštaje Agencije za bezbednost saobraćaja.
Vaske, ta Evropa o kojoj pričate promoviše 30 na sat po gradovima i proteruje automobile iz gradova zbog zagađenja i saobraćajnih rizika. Automobili su poslednji na lestvici prioriteta u odnosu na sve ostalo.
U zemlji Srbiji na brdovitom Balkanu, nametnuta su mnoga ograničenja. Ne bi ih sad nabrajao, jer bi se to odužilo, a i ograničen je...je li...i broj karaktera za post.
Dakle, kao što je već napomenuto, pešaci su prilično neobrazovani po pitanju saobraćaja, ili samo imaju bol u falusu. U većini slučajeva ZLUPOTREBLJAVAJU svoja prava data ZOBS-om. Sa nataknutim tamnim cvikerima i slušalicama u ušima, ne mareći što na putu se kreće 30 šlepera, 50 buseva, 100 auta...smelo će iskočiti na zebru, 20m ispred vozila,ne mareći za zaustavni put, eventualni lančani, zbog svojih 20-40 sec.
Tu i su još i DEDE I BABE NASKAKAČE na bicikl, koji izađu na pola trake, hvataju zalet i onda naskaču na isti, a u momentu naskoka su već kod bele linije!
Da se ne lažemo, brzina na ovim deonicama nikada nije 50km/h. Ponekad i sam u žurbi vozim 70, tako da...
Od početka primene novog ZOBS-a, 2011. ništa nije bezbednije, nije smanjen br.udesa i poginulih. Cifre koje iznose drugovi Damir i Demir iz AGENCIJE I KOMITETA za bezbednost saobraćaja su netačne. Samo se otimaju pare za kazne, od kojih nema unapređenja saobraćaja. Finansiraju se neke druge stvari.
Da ne pominjem FENOMEN KRUŽNOG TOKA.
Ljudi ne znaju osnovne stvari, hijerarhiju signalizacije, opšta pravila saobraćaja...
Oni koji znaju kroz kružni su uglavnom bahati, oni koji ne znaju su isto opasni.
Šta to govori o nama kao narodu i kulturi saobraćaja u nas. Koliko bi ljudi polozilo vozacki ponovo.
Pešačim, vozim motor, auto, kamion.
Niko ne pominje 4 zmigavca , to pravi haos u saobracaju staje se gde ko hoce blokiraju se ulice , raskrsnice staje se na pesackim prelazima,trotoarima samo sto ne udju u prodavnice , parkiraju se na levu stranu ukljucu cetiri zmigavca i on misli da je uradio pravu stvar. Cak i policija radi isto
misleci da oni imaju pravo, gradjani se igledaju na njih i sta,haos. To je samo jedan od problema koji se desavaju u saobracaju.
Kao neko ko aktivno učestvuje na sva tri načina u saobraćaju, imam da izjavim sledeće za dnevnik: pešaci su najgori, najnekulturniji, najbahatiji i najmanje obrazovani u saobraćaju. Za njima slede taksisti pa biciklisti.
Mnogi ovde polivaju po vozačima, razmislite sada ovako - kada bi se vozači ponašali i upola nesmotreno koliko pešaci, bilo bi mrtvih pešaka hiljadu dnevno. Kada god vozim auto, bar troje ljudi spasim od gaženja, koje bi bilo posledica njihove nesmotrenosti.
Vozač gleda svoj auto i još: aute na kolovozu, vozače u njima, aute na parkingu, bicikliste na kolovozu, pešake na trotoaru, pešake na parkingu, pešake i bicikliste u okolini prelaza... sve to mora da prati i da bude svestan gde i u šta to svi drugi gledaju, kakva im je namera, da proceni gde će se kretati...Bezbroj puta sam još na trotoaru uočio pešaka koji ide kao muva bez glave, i ubrzo stupa na kolovoz bez gledanja... Pešak samo gleda kuda hoda i treba da pogleda levo i desno pre stupanja na kolovoz, a mnogima je i to očigledno problem. Većina biciklista jesu savesni da ne preleću raskrsnice, ali ima i pajsera.
Najveći vozački ološ su taksisti jer su bezobrazni i bahati misle da put pripada njima. Bahatih vozača uvek ima, ali daleko manje nego bahatih pešaka koji su realno oko 40% svih pešaka. Koliko vozača prođe na crveno na semaforu, a koliko pešaka to radi?
Rešenje: kazna pešacima bar 50.000din za prelazak gde nije dozvoljeno, ili prelazak na crveno.
Kao prvo kultura, posto sam u ovom gradu vozac, a i pesak, slobodno mogu da kazem, da su pesaci zajedno sa biciklistima vrlo nekulturni, a da i ne izostavim ni vozace kojih ima na lopate raznih profila. Prvo od padobranaca koji sa pola stopala stoje na ivicnjaku i cekaji samo zeleno ne gledajuci ni levo ni desno, uglavnom penzioneri kojima je jos jedino pravo u drzavi zeleno svetlo na pesackom i da da izadje na izbore. Tu su i biciklisti koji na pesackim ne sidju sa bajsa, a od ovih kad skreces odjednom se stvore sa brzinom od 20 km/h, a ni biciklisti, a ni pesaci nikako da shvate, da pogledaju pa bolje konja pustiti, nego da te nema, sebe cuvas, a ne da isterujes pravdu ko ima pravo, ne branim vozace, ali bajo moj, on je kreditu, u firmi ga njakaju, vara zenu, nema platu nikakvu, placa alimentaciju za dete iz prvog braka, sef mu dise za vratom da zavrsi danas kako zna i ume, ili da mu se ne pojavljuje na oci, takav vozac je tempirana bomba i ubica... Grad je postao prenaseljen ne moze gde je bila jedna porodica i jedan auto, nikne zgrada kao pecurka i odjednom 30 kola, koliko takvih zgrada ima... Poenta prvo opraviti puteve, pa uskladiti zelene talase, a ne svaki semafor svoja prica, i sto vise kruznih tokova, ako nastavite da ih stavljate i naucice na kraju da voze po istim... Cuvajte sebe, znam svi negde zurimo, svi smo u zivotu prekraili pravila, i ja zajedno sa vama, ali malo vise samosvesnosti bice nam svima bolje... Ljubi cika Samo Jako
Ovi strasni borci protiv povećanja brzine pod hitno da se vrate u kameno doba da ne usporavaju ionako usporenu Srbiju. 50 na sat jeste dovoljna brzina da se ubije pešak ili biciklista, ali je pitanje šta rade ti pešaci i biciklisti ispred automobila na kolovozu. Dakle kolovoz je put kojim se kreću motorna vozila, a pešaci i biciklisti ga povremeno prelaze na pešačkim prelazima gde svakako treba usporiti kretanje saobraćaja. Saobraćaj treba usporiti i kod škola, vrtića bolnica, staračkih domova, ali aman ljudi, nemojte se buniti za 60 ili 70 km/h na putevima gde je to bezbedna brzina. Ko se ikada maknuo iz ove države, sigurno je video da su bulevari kroz gradove ograničeni na 70, a negde i više kilometara na sat. Neki gradovi imaju i nadzemne prelaze za pešake, ali to kod nas ne bi upalilo. Ko će se sad penjati, kad je lakše preći u nivou zemlje, a kasnije se i spustiti jedan nivo ispod. Imamo i podzemni u centru grada, pa se opet pretrčava iza nepregledne krivine kod Bazara. Tu je bitno da se postavlja radar ispred semafora, ali kada treba sprečiti pešake da krše propise onda od policije ni traga ni glasa.
Svakako bi sinhronizacija semafora doprinela više u brzini saobraćaja nego sama brzina, ali ko će sad još i time da se bavi. Ubrzalo bi i to kada bi gospoda na semaforu na vreme pripremila svoja vozila za polazak, a ne u trenutku kada se upali zeleno da traže gde im se sakrila ručica menjača. Moglo bi se ovde još svašta napisati, ali ponestalo mi karaktera :)
A da vi idete na pistu ili autoput ako vam treba brza vožnja? Ne treba saobraćaj zabraniti, već ga treba učiniti bezbednim u naselju gde uvek ima još učesnika u saobraćaju osim vozača motornih vozila. Ironično je što Savet za bezbednost saobraćaja ne radi to, već radi upravo suprotno. Napisao sam vam kompletnu računicu i da, nije stvar u 40 sekundi, stvar je u riziku koji želite kao vozač automobila da uvedete u saobraćaj za tih 20-40 sekundi razlike na ta dva bedna kilometra. Još jedna novost za vas: ljudi nisu automati i čak i najsavesniji vozači u saobraćaju greše. Putevi i pravila i ceo sistem saobraćaja se pravi tako da te greške prašta... što ovde nije slučaj.
Savet je prihvatio da se igra sa ljudskim životima i još su javno napisali da će "ako se nešto desi" da reaguju na to. Šta, kad neko bude mrtav? Super...
Ajjj ti lepo na svoju njivu da malo procackas nos da te prodje taj pritisak i osetis se korisnim i uspesnim u zivotu.Tu mozes vec po obicaju usput i da se iseres i osetis se zadovoljnim u sopstvenom zivotu.Znas i sam da za tebe i tebi slicne nije grad,nesss valjda da se budis,operes,umijes i odes nesto da radis i stvaras u sopstvenom zivotu kad ti vec mama kuva,pere i daje kintu 24/7 dok ti prdis okolo srecan.A taj saobracaj koji ti toliko smeta kad ga vidis na razglednicama eventualno kad ti rodjaci dodju u posetu po domaca jaja prepusti gradjanima kojima auto sluzi svojoj svrsi.Ti se samo dobro pocesi tu medj kozama,sutni koju kokosku usput onako seretski i dan ce brzo proci,ne brini.
A pri brzini kretanja od 0 km/h je zaustavni put 0m. Pa da onda ipak zabranimo saobraćaj?
Dokle će populus Srbije, koji ima ogromno neznanje i još veći "stav i mišljenje" o tome o čemu pojma nema, u ovom slučaju o saobraćaju, smatrati se pozvanim da diskutuje?
Pešaci, biciklisti, vozači u Srbiji, a posebno u NS ne poseduju elementarnu saobraćajnu kulturu, a vozači ne znaju da voze. Taj problem ne rešava ograničavanje brzine na imbecilno male vrednosti. To ograničavanje samo izaziva frustraciju svih učesnika u saobraćaju. Nisu u pitanju 42 sec na 2km uštede već onih 150gr živaca uštede i smanjenje stresa jer možeš voziti normalno a ne kao debil jer neko drugi ne zna da vozi ili vozi "po pravilima" koje je uspostavio drugi debil.
Dakle, saobraćajna pravila u šake, obrazujte se, uključite mozak a ne očekujte da vaš život čuva radar saobraćajne policije.
Izgleda imamo previše građana, naročito starijih koji penzijama drže porodice i sprečavaju oduzimanje nekretnina i iseljenje.
Pa gradske vlasti odlučile da za ljubav Evrope učine nešto na redukciji stanovništva,
naročito starijih i dece. Da neće slučajno, neki Srbin vozač negde da zakasni?
Pozdravite Vašu mamu tim povodom!
Mi zivimo na bulevaru evrope kod kasarne i sta ste uradili di su zastitne ograde od buke di je projektant koji je ovo odobrio i nacrtao pa vi niste normalni. I kad sa tom brzinom uleti u decje igraliste kad mu pukne izlizana guma niste normalni. Da mi trpimo tu buku ma bacacu eksere iskrivljene koji vam je inspektor odobrio nesto ovakvo to nema nigde u svetu u nasljenom delu grada.
Konacno da se neko seti i primeti da voziti gde nema pesaka moze da se poveca brzina. Ogranicenje od 50 km/h je glupost bulevarima gde nije predvideno da se krece pesak. Bul koji imaju pristupne ceste, iako ima naseljene objekte. U HR u naseljenim mestima je dozvoljena brzina 70/h. Nisam siguran da oni zele da ubijaju pesake. Biciklisti kod prelaza preko kolovozne trake imaju znak OBAVEZNO STOP. Pesacki prelaz obelezen zebrom treba da se pomeri dalje od paralelne kolovozne trake. Krozne tokove postaviti na vecini raskrsnica umesto semafora ( ako ne znaju resiti, neka pogledaju GB)
Hajde da se zabavimo prostom matematikom u smislu brzine i bezbednosti, jer su ovo kratke deonice.
Ako je deonica duga 2 km, bez prepreka i vozilo se kreće 50 km/h, deonicu pređe za 2 minuta i 24 sekunde. Istu deonicu brzinom 60 km/h pređe za 2 minuta, a pri 70 km/h za 1 minut i 43 sekunde. U idealnom slučaju, pod pretpostavkom da vozač poštuje ograničenje (a u praksi niko ne poštuje, svi su u prekoračenju za 5,10,12 km/h) i da je sa 50 ograničenje podignuto na 70 km/h, maksimalna ušteda u vremenu je 41 sekundu (ili 24 sekunde).
Pri brzini od 50 km/h, za reakciju i forsirano kočenje (do zaustavljanaj) treba vam oko 35 metara na suvom putu, 41 na mokrom. Pri brzini od 60, 45/54 metara, pri brzini od 70, 56/69 metara. Zaustavni put je produžen za 30-60% i može biti duži za gotovo 30 metara (ako se poštuje ograničenje).
Verovatnoća preživljavanja pešaka pri naletanju je relativno proučena stvar i svaki laik može naći podatke na internetu iz prostog razloga što su po svetu rađene masovne kampanje na ovu temu. Pri brzini naletanja od 40 km/h, oko 25% pešaka će poginuti. Pri brzini od 60 km/h, jedan od 10 pešaka će preživeti. Pri 70 km/h - smrt pešaka je praktično izvesna. Isto važi i ako naletite na biciklistu.
Pitanje za sve je jednostavno: da li su ušteđenih 24 ili 41 sekunda u automobilu vredni povećanja rizika u pravcu fatalnih ishoda i težih posledica u slučaju nezgode?
Ogranicenje od 50km/h postoji u celom svetu zato sto pri toj brzini, sanse da vozilo usmrti pesaka su ispod 40% dok su pri brzini od 60km/h sanse da pesak pogine su 70%.
1.0 PROJECT BACKGROUND
"If hit by a vehicle at 50 km/h, a pedestrian has less than a 40 per cent chance of being killed. At 60 km/h a pedestrian has a 70 per cent chance of being killed"
Informisite se malo u buduce. Povecanje brzine na 70km/h je idiotski, narocito u gradu gde gustina saobracaja drasticno varira od raskrsnice do raskrsnice.
Vecita kuknjava novosadjana. Vozaci kojima smetaju pesaci, biciklisti, motoristi itd a nisu u stanju da postuju osnovna pravila saobracaja.
I dok se NSadjani prepiru kao u kokosinjcu dotle veliki gazda ne popravlja ulice, krade jaja kokoskama i zaposljava morone rodjake da dizajniraju saobracaj. Pretpostavljam megatrend starlete odsek "saobracaj u menadzmentu i krupan kapital".
Ko je ovde lud!? Kako bi se ubrzao protok saobracaja povecava se dozvoljena brzina, a ipak se i postavljaju semafori na svakih 100m!? Pa tu ne mozes ni ubrzati a vec si stao! A pesaci i dalje prelaze van pesackog i semafora, a vozaci i dalje divljaju uprkos ogranicenjima. A gde su kruzni tokovi, podzemni i nadzemni prelazi ko u normalnom scetu!?Svest, ljudi, svest. I kultura saobracaja. Sto ova divljina nikad nece imati! Na zalost...
@xy, da li si uopšte pročitao koje su deonice u pitanju? Uglavnom su to deonice na izlasku iz grada, gde se vozači malo opuste, pošto više nema stambenih zgrada pa ih onda tu policija peca da idu 55 km/h, jer još nije izašao iz "naseljenog mesta", iako faktički jeste, ali nije prošao znak koji to kaže. Naprimer, Bulevar Evrope kod kasarne, nema stambenih zgrada, ima trotoar plus biciklistička staza, sigurno na 50 metara od puta, i mora da se vozi 50 km/h, jer si "kao" u gradu
Konacno je neko shvatio da je ovo neodrzivo. Bilo ko ko se vozi po ovom gradu zna da je postao katastrofa. Najgori su pametnjakovici koji levom trakom voze 40 kmh jer se osecaju bezbedno?! Mnogo je gore gusiti saobracaj nego uvrzavati. Ako se u normalnoj voznji be osecate bezbedno platite neki cas voznje. Toliko od mene
tu hocete da ubrzate protok saobracaja,a prema kacu ste ga skroz zaustavili,ne znam kome je samo palo na pamet da stavi ona dva lezeca policajca kod beogradske petlje????,bolje da idemo peske do kaca,pre ce mo stici............
Do sad sam obilaznicom sa autoputa do nnaselja isao 100, a kad povecaju ogranicenje sa 60 na 70 i postave radare, moracu ici 70... posto nisam jedini, ispada da ce samo da uspore saobracaj, a ne da ga ubrzaju :)
Obavezno krivicno goniti i debelooo kazniti SVE one koji su uopste doneli zakon o spustanju brzine sa 60 na 50km/h za namerno izazivanje totalnog kolapsa u saobracaju u gradu i to ne samo u tim navedenim ulicama vec i u mnogim drugim po gradu u kojima je to potpuno imbecilno uradjeno.Takodje i sve one koji su protiv svake zdrave logike posadili semafore na svakih 300m i izcrtali zone 30 kako je kome padalo na pamet a koji su takodje doprineli totalnom haosu i opstoj nebezbednosti u voznji.A potom SVIM vozacima kojima su godinama izvlacili pare iz dzepa za plus 53km/h da bi punili budzet i onima koji su se medjusobno sudarali sa 20km/h usled nepotrebnog kocenja,sudski vratiti celokupne iznose kazni sve sa sudskim kamatama.I konacno shvatiti da stoka mora nauciti kako se prelazi ulica,gde se voze bicikli i kako se voze motori.
Da li ste vi normalni? Je l' hoćete da povećate ili da smanjite saobraćajne nesreće??? Pa gde bre u gradu 70 na sat??? Znam da su to široki bulevari, ali sa 70 je vrlo lako da se poveća brzina i do 100 km/sat... A tuda i pešaci prolaze, nije ovo autoput....
Tako je i Tadic, svuko brzinu na mostu slobode na 60 kmh, do izbora i onda nas obradovao sa 80 kmh.
Po meni za 60 kmh, mora biti neka ulica bez pesaka.
PetarPP,Novosadjani ne mrze,joz ti nije jasno od kad si dosao u Novi Sad da je taj isti grad skupo platio bezaniju tih i takvih kako ti kazes Bootova,Novosadjani bi samo voleli da ih malo ostavite na miru ,postoji ulicna rasveta pa se prosvetlite.
"na Bulevara vojvode Stepe od kružne raskrsnice sa Ulicom Kornelija Stankovića i Bulevara Evrope do Bulevara kneza Miloša na 60km/h."
Ма дал сте ви нормални??? Овде са једне стране имате стамбене зграде, а преко пута много продавница. На раскрсницу код Уради Сам треба да се стави семафор а не да се озакони брза вожња. Па ту нико неће да стане пешацима на пешачком.
Da li su to, oni isti koji su na mostu prema Zrenjaninu, "ozidali" lezece prepreke i sad imamo svaki dan u spicu guzvu, gde se ceka pola sata.Gde od kolone onaj ko hoce na autoput prema BG ne moze proci!Svaka im cast na ubrzanju saobracaja!
Ovo nije moguće?! Prosto ne mogu da verujem da će negde da smanje ograničenje i dopuste da se vozi brže od 50.
Jer kako su krenuli sa zonama 30, mislio sam da će celi grad biti zona 30.
Dobro su se setili,ali ima još dosta poteza gde bi se mogla povećati brzina,pa samim tim i protok saobraćaja.Ne mogu uporno da shvate nadležni da ne stradaju ljudi zbog kaznene politike(to im je samo izgovor da bi punili budžet),već mentaliteta ljudi u Srbiji,a samim tim i samih vozača,a to se ne menja tako što se povećavaju kazne,već sa edukacijom i preventivom,ali to je generalni problem u našem društvu,koje je postalo "bolesno!"
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
U više novosadskih ulica povećava se brzina kretanja od 60 do 70 km/h
Autor: 021.rs
Novi Sad
•10.03.2017.
•16:45 > 10:00
Komentari 66
100%Taksista
BZS
Vozač
U oba slučaja verovatnoća da će preživeti je približna nuli.
Iz perspektive vozača... meni dodatnih 30 sekundi baš i nešto ne znači.
Vaske
Pre 10 i više, mnogo više godina kada su se vozili automobili kojima je i disk kočnica bila misaona imenica ograničenje je bilo 60km/h. Verovali ili ne za to vreme se mnogo toga promenilo, automobili su postali sigurniji, zaustavni put se drastično smanjio. Vozači su malo postali nesaavesniji, ali opet, nije rečeno da će ograničenje biti 200.
Građanin
http://www.blic.rs/vesti/hronika/lancani-sudar-u-novom-sadu-jedno-vozilo-zavrsilo-na-krovu/sgrkgfs
Bulevar Evrope celom dužinom ima stambene višespratne zgrade, i gomilu ljudi iznad ul Kornelija Stankovića (70km/h). To nije spoljni prsten oko grada, to je deo grada sa pešacima i biciklistima, i kružnim raskrsnicama bez semafora. Ali za neke je nenastanjen deo grada koji odlučuju o tome.
Broj žrtava je već alarmantan zbog nepoštovanja brzine duž Bulevara Evrope (50km/h), a nigde u Evropi u zoni stanovanja nije dozvoljena brzina preko 50mn/h. Inače se slažem da na autoputu bude brzina 130km/h, ali ovo je bulevar a ne autoput, kružni prsten ili obilaznica oko grada.
corsa
veronika
Vozač
Vaske
Ako pogledaš na primer Nemačku, videćeš da za autoput stoji ograničenje od 130km/h međutim na pojedinim deonicama jednostavno ne postoji ograničenje, što bi opet znao da si nekada vozio van ove zemlje.
Zašto za relevantan primer nisi uzeo Luksemburg? Eto, tamo minimum 90km/h, ko vozi sporije magarac.
Građanin
Nemačka, Aistrija, Belgija, Holandija, Francuska .... sve imaju ograničenja 50km/h u naselju.
Ali mi smo Balkan, a ne Evropa.
http://autozona.rs/razno/ogranicenje-brzine-u-evropi-d147
Vaske
Ne promovišem ja Evropu, promovišu je drugi, pa ja ne moram. Osvrnuo sam se na ograničenja po evropskim gradovima koja su na velikim bulevarima minimum 70km/h. Na ostaim deonicama gde je potrebno treba smanjiti brzinu kretanja, ako treba i na 30km/h naročito u blizini objekata koje sam već naveo u prethodnom komentaru.
----------------------------
"Nije dovoljno žrtava na Bulevaru Evrope? Nema semafora a dozvoljava se 70 km/h. Pa ako stanem da propustim pešaka, neko će se zakucati u moj auto, ili pokupiti pešaka u brzoj traci."
----------------------------
Brza traka u gradu ne postoji. Bulevar Evrope od kružnog toka do Rumenačkog puta je u planu da se podigne brzina koliko sam ja shvatio, a tu nema ni ko šta da traži na kolovozu osim vojnih lica koja idu u kasarnu i iz nje. Računam da su oni dovoljno svesni da pogledaju levo i desno da ih neko ne udari "sumanitom" brzinom od 70km/h.
NS
Jednom sam upozorio sirenom pešaka koga sam propuštao da stane, jer pored mene je protutnjao klinac u automobilu. Ubio bi pešaka na mestu.
Vrlo loša odluka i povećaće broj žrtava, posebno na Bulevaru Evrope.
m
Meni je još iz osnovne ostalo: kada prelaziš pešački, zastani, pogledaj levo, desno pa onda kreni i nikad ne trči preko pešačkog.
Malo saobračajne kulture svih daje bolji protok saobračaja i svi su bezbedniji.
Vozač
Vozači voze nesmotreno (neustupanje prvenstva, izostanak žmigavca, prestrojavanje u raskrsnici, prelazak preko pune i duple pune, nepropisno parkiranje, vožnja u prekoračenju redovna pojava, vožnja tehnički neispravnog vozila itd.) i posledica toga je da u najviše nezgoda u saobraćaju učestvuju motorna vozila i da su vozači motornih vozila, statistički, najveći uzročnici nezgoda. Da, upravo hiljade stradaju u saobraćaju krivicom vozača. Ne verujete? Pogledajte izveštaje Agencije za bezbednost saobraćaja.
Vaske, ta Evropa o kojoj pričate promoviše 30 na sat po gradovima i proteruje automobile iz gradova zbog zagađenja i saobraćajnih rizika. Automobili su poslednji na lestvici prioriteta u odnosu na sve ostalo.
tapuskof1
U zemlji Srbiji na brdovitom Balkanu, nametnuta su mnoga ograničenja. Ne bi ih sad nabrajao, jer bi se to odužilo, a i ograničen je...je li...i broj karaktera za post.
Dakle, kao što je već napomenuto, pešaci su prilično neobrazovani po pitanju saobraćaja, ili samo imaju bol u falusu. U većini slučajeva ZLUPOTREBLJAVAJU svoja prava data ZOBS-om. Sa nataknutim tamnim cvikerima i slušalicama u ušima, ne mareći što na putu se kreće 30 šlepera, 50 buseva, 100 auta...smelo će iskočiti na zebru, 20m ispred vozila,ne mareći za zaustavni put, eventualni lančani, zbog svojih 20-40 sec.
Tu i su još i DEDE I BABE NASKAKAČE na bicikl, koji izađu na pola trake, hvataju zalet i onda naskaču na isti, a u momentu naskoka su već kod bele linije!
Da se ne lažemo, brzina na ovim deonicama nikada nije 50km/h. Ponekad i sam u žurbi vozim 70, tako da...
Od početka primene novog ZOBS-a, 2011. ništa nije bezbednije, nije smanjen br.udesa i poginulih. Cifre koje iznose drugovi Damir i Demir iz AGENCIJE I KOMITETA za bezbednost saobraćaja su netačne. Samo se otimaju pare za kazne, od kojih nema unapređenja saobraćaja. Finansiraju se neke druge stvari.
Da ne pominjem FENOMEN KRUŽNOG TOKA.
Ljudi ne znaju osnovne stvari, hijerarhiju signalizacije, opšta pravila saobraćaja...
Oni koji znaju kroz kružni su uglavnom bahati, oni koji ne znaju su isto opasni.
Šta to govori o nama kao narodu i kulturi saobraćaja u nas. Koliko bi ljudi polozilo vozacki ponovo.
Pešačim, vozim motor, auto, kamion.
Mick
misleci da oni imaju pravo, gradjani se igledaju na njih i sta,haos. To je samo jedan od problema koji se desavaju u saobracaju.
Toma
Mnogi ovde polivaju po vozačima, razmislite sada ovako - kada bi se vozači ponašali i upola nesmotreno koliko pešaci, bilo bi mrtvih pešaka hiljadu dnevno. Kada god vozim auto, bar troje ljudi spasim od gaženja, koje bi bilo posledica njihove nesmotrenosti.
Vozač gleda svoj auto i još: aute na kolovozu, vozače u njima, aute na parkingu, bicikliste na kolovozu, pešake na trotoaru, pešake na parkingu, pešake i bicikliste u okolini prelaza... sve to mora da prati i da bude svestan gde i u šta to svi drugi gledaju, kakva im je namera, da proceni gde će se kretati...Bezbroj puta sam još na trotoaru uočio pešaka koji ide kao muva bez glave, i ubrzo stupa na kolovoz bez gledanja... Pešak samo gleda kuda hoda i treba da pogleda levo i desno pre stupanja na kolovoz, a mnogima je i to očigledno problem. Većina biciklista jesu savesni da ne preleću raskrsnice, ali ima i pajsera.
Najveći vozački ološ su taksisti jer su bezobrazni i bahati misle da put pripada njima. Bahatih vozača uvek ima, ali daleko manje nego bahatih pešaka koji su realno oko 40% svih pešaka. Koliko vozača prođe na crveno na semaforu, a koliko pešaka to radi?
Rešenje: kazna pešacima bar 50.000din za prelazak gde nije dozvoljeno, ili prelazak na crveno.
Koki
Vaske
Svakako bi sinhronizacija semafora doprinela više u brzini saobraćaja nego sama brzina, ali ko će sad još i time da se bavi. Ubrzalo bi i to kada bi gospoda na semaforu na vreme pripremila svoja vozila za polazak, a ne u trenutku kada se upali zeleno da traže gde im se sakrila ručica menjača. Moglo bi se ovde još svašta napisati, ali ponestalo mi karaktera :)
Uzdravlje
Marko
Savet je prihvatio da se igra sa ljudskim životima i još su javno napisali da će "ako se nešto desi" da reaguju na to. Šta, kad neko bude mrtav? Super...
Момчило Крунић
Bestragija
Boki
JAO
socko
A pri brzini kretanja od 0 km/h je zaustavni put 0m. Pa da onda ipak zabranimo saobraćaj?
Dokle će populus Srbije, koji ima ogromno neznanje i još veći "stav i mišljenje" o tome o čemu pojma nema, u ovom slučaju o saobraćaju, smatrati se pozvanim da diskutuje?
Pešaci, biciklisti, vozači u Srbiji, a posebno u NS ne poseduju elementarnu saobraćajnu kulturu, a vozači ne znaju da voze. Taj problem ne rešava ograničavanje brzine na imbecilno male vrednosti. To ograničavanje samo izaziva frustraciju svih učesnika u saobraćaju. Nisu u pitanju 42 sec na 2km uštede već onih 150gr živaca uštede i smanjenje stresa jer možeš voziti normalno a ne kao debil jer neko drugi ne zna da vozi ili vozi "po pravilima" koje je uspostavio drugi debil.
Dakle, saobraćajna pravila u šake, obrazujte se, uključite mozak a ne očekujte da vaš život čuva radar saobraćajne policije.
Petar
Pa gradske vlasti odlučile da za ljubav Evrope učine nešto na redukciji stanovništva,
naročito starijih i dece. Da neće slučajno, neki Srbin vozač negde da zakasni?
Pozdravite Vašu mamu tim povodom!
Edi
boki2
Taksista
100%Taksista
Marko
Ako je deonica duga 2 km, bez prepreka i vozilo se kreće 50 km/h, deonicu pređe za 2 minuta i 24 sekunde. Istu deonicu brzinom 60 km/h pređe za 2 minuta, a pri 70 km/h za 1 minut i 43 sekunde. U idealnom slučaju, pod pretpostavkom da vozač poštuje ograničenje (a u praksi niko ne poštuje, svi su u prekoračenju za 5,10,12 km/h) i da je sa 50 ograničenje podignuto na 70 km/h, maksimalna ušteda u vremenu je 41 sekundu (ili 24 sekunde).
Pri brzini od 50 km/h, za reakciju i forsirano kočenje (do zaustavljanaj) treba vam oko 35 metara na suvom putu, 41 na mokrom. Pri brzini od 60, 45/54 metara, pri brzini od 70, 56/69 metara. Zaustavni put je produžen za 30-60% i može biti duži za gotovo 30 metara (ako se poštuje ograničenje).
Verovatnoća preživljavanja pešaka pri naletanju je relativno proučena stvar i svaki laik može naći podatke na internetu iz prostog razloga što su po svetu rađene masovne kampanje na ovu temu. Pri brzini naletanja od 40 km/h, oko 25% pešaka će poginuti. Pri brzini od 60 km/h, jedan od 10 pešaka će preživeti. Pri 70 km/h - smrt pešaka je praktično izvesna. Isto važi i ako naletite na biciklistu.
Pitanje za sve je jednostavno: da li su ušteđenih 24 ili 41 sekunda u automobilu vredni povećanja rizika u pravcu fatalnih ishoda i težih posledica u slučaju nezgode?
Vozač
Maxa
Ogranicenje od 50km/h postoji u celom svetu zato sto pri toj brzini, sanse da vozilo usmrti pesaka su ispod 40% dok su pri brzini od 60km/h sanse da pesak pogine su 70%.
https://www.monash.edu/__data/assets/pdf_file/0020/217622/vic50.pdf
1.0 PROJECT BACKGROUND
"If hit by a vehicle at 50 km/h, a pedestrian has less than a 40 per cent chance of being killed. At 60 km/h a pedestrian has a 70 per cent chance of being killed"
Informisite se malo u buduce. Povecanje brzine na 70km/h je idiotski, narocito u gradu gde gustina saobracaja drasticno varira od raskrsnice do raskrsnice.
Sale
I dok se NSadjani prepiru kao u kokosinjcu dotle veliki gazda ne popravlja ulice, krade jaja kokoskama i zaposljava morone rodjake da dizajniraju saobracaj. Pretpostavljam megatrend starlete odsek "saobracaj u menadzmentu i krupan kapital".
/
Uzas
Jogi Letač
/
i to sada preko leta
em
Vladan
Pritisak u glavi
Kreni ranije, uživaj u životu, više pešači, pij više vode, zdravije se hrani, budi zadovoljan/a sobom i NE PRDI!
Nebojsa
miroslav
Srdjan
Bestragija
xy
Despot V.
AV
Nervirach
Millos
Po meni za 60 kmh, mora biti neka ulica bez pesaka.
Gari
pedja
stanija
:)
маркеђани
Ма дал сте ви нормални??? Овде са једне стране имате стамбене зграде, а преко пута много продавница. На раскрсницу код Уради Сам треба да се стави семафор а не да се озакони брза вожња. Па ту нико неће да стане пешацима на пешачком.
Zoran021
Kacista
Drum
Jer kako su krenuli sa zonama 30, mislio sam da će celi grad biti zona 30.
mile
fiju
Dejan
jupi
BmB
Pozdravljam ovaj potez!
Novosadista
Protiv povećanja
Komsha
Bas ce biti zanimljivo!!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H