Novi Sad će napokon dobiti raskrsnice sa kružnim tokovima na Bulevaru Evrope, međutim, sugrađani se do sada nisu susretali sa ovim vidom raskrsnica, a kružni tok nisu imali ni na poligonu za obuku.
Na svakom (najcesce ajmo reci) ulasku u kruzni tok postoji znak za nailazak na raskrsnicu s pravom prvenstva, ulazak u kruzni tok nije sporan, tu uvek imaju prednost oni koji su u njemu i ukljuciti se moze tek kad je traka slobodna, no veci problem je voznja kroz kruzni tok..
Smisao kruznog toka je veca protocnost saobracaja, a ona se postize jedino ako se pravilno vozi kroz kruzni tok..Dakle, spoljasnjom trakom voze samo oni koji se iskljucuju na prvom desnom izlazu, osim ako znakom nije dozvoljeno iskljucivanje iz spoljne trake i na drugom izlazu..Inace, vozilo koje se ne iskljucuje na prvom izlazu, treba se prestrojiti u unutrasnju traku, voziti njome do par metara pre zeljenog izlaza, a zatim se prestrojiti u spoljasnju traku pa zatim izaci..
Ono sto je tu pitanje je ko pritom ima prednost..Trebalo bi valjda da vozilo koje se iz unutrasnje trake hoce prestrojiti u desnu, da ima prednost, odnosno da vozac u spoljasnjoj uspori, inace se obesmisljava kruzni tok kao takav, jer bi oni u unutrasnjoj morali napraviti nekoliko krugova da se iskljuce..
To ne bi trebalo biti problem, ako se spoljasnjom trakom krecu samo oni koji se iskljucuju na prvom izlazu..
Problem je sto vecina vozaca kruzi spoljasnjom trakom, iako izlaze recimo tek na trecem ili cetvrtom izlazu, jer ih mrzi da se prestrojavaju..time se saobracaj usporava, usporava se u ukljucivanje u raskrsnicu jer se neki nepotrebno voze spoljasnjim krugom..
Dragi Novosadjani, dva pravila su najvaznija:
- prednost UVEK ima onaj ko je u kruznom toku
- u kruzni tok se uvek ulazi skretanjem na desno
Sledece, za nijansu manje vazno:
- ako su u kruznom toku dve trake, unutrasnjom idete ako obilazite dve trecine kruga ili puni krug, a spoljasnjom ako prolazite trecinu ili polovinu kruga
Procitala sam izjave nasih funkcionera , na zalost, niko se nije potrudio da obezbedi edukaciju za vozace kojima su ove raskrsnice novina.
zivim sa pogledom na krzni tok, i evo jos nije skroz otvoren a vec dva auta su prosla pravo kroz ostrvo i tamo se zaglavili, ovo je smesno smesno smesno
Ako prilikom ukljucenja se skrece na sledece iskljucenje vozi se spoljnom trakom, u ostalim slucajevima se ulazi u unutrasnji prsten i pred iskljucenje i izlazak iz kruznog toka se prebacuje na spoljni prsten. Ako niste u mogucnosti da se iskljucite, vozi se jos jedan krug. To je sustina kruznog toka. Ne sme biti zaustavljanja u njemu. Bilo je cak i slucajeva ( Kod Italijana) da krenu da voze u suprotnom smeru. Uvek se ukljucuje na desnu stranu.
Dr, ne znam u kom vi to inostranstvu zivite, ali pravilo desne strane u kruznim tokovima je, u danasnje vreme, retkost. U ogromnoj vecini slucajeva vazi prvenstvo onih koji se vec nalaze u kruznom toku, jer se na taj nacin izbegavaju guzve koje pravi pravilo desne strane
Da se pojedini ne bi zbunjivali i predstavljali opasnost po opstu bezbednost u gradu, evo hijerarhije prvestva prolaza koja vazi za svaku raskrsnicu(pa i kruzni tok):
policajac
semafor
vozila pod pratnjom
vozila sa prvenstvom prolaza (pod rotacijom)
znak
sinsko vozilo
pravilo desne strane
Vidim ja kako se svi razumeju u kruzni tok , da ce policija morati da napravi jednu policijsku trafiku pored kruznog toka pa da ne izlaze svaki cas na uvidjaje za udese.
Mnogo netačnih tumačenja ima ovde, a istina je samo jedna... :)
Kružni tok se tretira kao (veoma iskrivljena, jednosmerna, kružna) ulica. Dakle, ta ulica ima nekoliko raskrsnica sa ulicama koje ulaze u kružni tok. Na svakoj od tih raskrsnica važe sva pravila raskrsnice koja važe u normalnom saobraćaju... I tačka.
Raskrsnica sa kruznim tokom saobracaja je veoma jednostavna. Kada naidjete na takvu raskrsnicu, ponasajte se isto kao da ste na svakoj drugoj normalnoj raskrsnici uz postovanje vazecis saobracajnih propisa.
Citam i ne verujem. Pa sta prvite od muve slona, jaka stvar kruzna raskrsnica... Ova zemlja nokad nije bila u evropskoj uniji pa sta sad treba da je obilazimo zato sto nikad nismo bili deo nje? Kruzni tok je dobro resenje i steta sto nije napraljen jos na nekim mestima na primer raskrsnici sentandrejskog puta i primorske ulice a bio je u planu kad se radila rekonstrukcija...
Ka da sam procitao ovu vest,prvo sto sam pomislio o ne i malo me strah uhvatio.Iz ovih komentara vidim da sam bio u pravu.
Ja cu ako budem mogao jednostavno izbegavati ove kruzne tokove kada se naprave ,jer necu da rizikujem da se sudarim sa "vozacima" koji imaju pravila leve strane i prednost ako su u kruznom toku.
Zivim u inostranstvu,proputovao sam Evropu i na srecu svuda vaze ista pravila.A to je pravilo desne strane,znaci ako raskrnica ili kruzni tok nisu drugacije oznaceni,prednost uvek i ponavljam uvek ima onaj koji dolazi sa desne strane.
Vecina kruznih tokova je oznacena da ko je u njemu ima prednost,ali ako nema znaka prvenstva prolaza na ulasku u kruzni tok(trougao naopacke okrenut),onda onaj koji ulazi u kruzni tok ima prednost.Ovakvih sa prednoscu pri ulasku u kruzni tok jako puno ima u Holandiji.
Sto se tice zmigavca on se po pravilu daje kada se napusta kruzni tok.
Nema ovde pravila DESNE , LEVE strane. Postoje samo jednostavna PRAVILA VOŽNJE U KRUŽNOM TOKU:
1. Vozilo koje vozi u kružnom toku je u prednosti u odnosu na vozilo koje se uključuje u isti.
2. Vozilo koje izlazi iz kružnog toka oglašava to denim žmigavcem.
I to je cela mamudija !
Katastrofalan instruktor Jokić nek promijeni zanim
Pravilo desne strane ne važi u kružnom toku poštovani inspektore. Po toj logici bi došlo do kolapsa saobraćaja u kružnom toku.
Vozila u kružnom toku imaju prednost , tj. ona koja dolaze sa lijeve strane.
vozač koji se uključuje propušta vozila koja naizaze u kružnom toku pa se uključe.
Prilikom isključenja iz kružnmog toka obavezno se koristi žmigavac za isključenje.
U proteklom periodu sam u Banjaluci bio svijedok komičnih situacija , gdje gomila vozila stoji i blokira kružni tok poštujući pravilo desne strane.
IOzgleda da im je Jokić bio instruktor!
Ove kružne tokove, koji treba da zamene raskrsnice sa semaforima , već smo dovoljno prodiskutovali. Medjutim, šta je sa kružnim tokovima (prstenovima) oko grada? Jedini način da se veoma narastajuća sobraćajna gužva u N.Sadu reši je da se naprave obilaznice oko grada. Na taj način bi se potpuno izmestio sav tranzitni saobraćaj. Odgovorni ljudi u N.Sadu kažu da za sada nema para za takav posao. Verovatno ćemo morati da sačekamo da Beograd završi svoje obilaznice pa da se oslobodi koja kinta i za N.Sad.
Gospodin Jokić je u pravu, a vi što se pravite pametni i veći katolici od pape, slobodno se sudarite na kružnom toku, pa će sudija za prekršaje to malo bolje da vam rastumači. ;)
O,bože...kakvih ljudi ima....
Konačno da se neko seti, pa da i kod nas počnu da se prave kružni tokovi saobraćaja. Ko je vozio napolju zna koliko su česti ti tokovi i kako su praktična stvar, i od vožnje kroz kružni tok ne treba praviti nauku..
Kakvi instruktori, takvi i vozači... za početak, instruktor bi trebao objasniti nesretnom polazniku da ako neko vozilo stoji na pešačkom prelazu NIJE dozvoljeno obilaziti sa BILO koje strane!
Hajde da se igramo malo.
1. Zamislimo Pravilo desne strane kao aksimomu saobraćaja, i formulišimo je ovako: Pravilo desne strane se primenjuje uvek i na svakom raskršću koje nije regulisano saobraćajnim znakom.
2. Formulišimo sada alternativnu aksiomu: Tamo gde nema znaka, a raskrsnica nije kružni tok, primenjuje se Pravilo desne strane, a ako je u pitanju kružni tok, neregulisan znakom, postupa se saglasno Pravilu leve strane.
E sad ide poenta: koji sistem je jednostavniji - prvi ili drugi? Moj odgovor: prvi. Razlog: ne moramo uvoditi dva pojma (Pravilo L i D strane), već samo jedan.
"Ali saobraćaj nije neka matematičko-logička igrarija", reći ćete mi, "to je vrlo kompleksan sistem, pa mu i pravila moraju biti takva".
"Ali, drugovi, ne tražite mudrost tamo gde je nema. Stvari mogu biti komplikovane ako mi to hoćemo, ali nema potrebe za tim", odgovoriću vam ja. :)
Pravilo leve strane ?! Boze blesavih ljudi! Ja sam ucio visoke saobracajne skole i nikad nisam cuo za takvo pravilo! Naravno da bi bilo zagusenja kad bi se pustali ljudi sa desne strane, zato se i postavljaju obrnuti trouglovi na ulazak u kruzni tok. Al dajte mi smao recite gde ste procitali da pravilo desne strane vazi uvek sem u kruznom toku pa da i ja naucim nesto od vas, mozda ste vi negde ucili o saobracaju van ove planete, mozda tamo i postoji pravilo leve strane u saobracaju!!!
Ajte malo prelistajte zakon i propise pre nego sto
Aj ne lupajte vi strucnjaci za saobracaj! Kruzna raskrsnica se ne razlikuje od drugih kada je rec o prvenstvu prolaza. Ima prednost onaj u kruznom toku SAMO AKO na ulasku u kruzni tok stoji obrnuti trougao, sto je slucaj sa 99% raskrsnica. Kad nema tog znaka naravno da vazi pravilo desne strane, kao i u svakoj raskrsnici. Vidim ja da dozvolu ovde treba mnogima oduzeti i vratiti na dodatnu obuku. Mozda je Novi Sad spreman za kruzni tok, ali nisu i Novosadjani!!!
Jokić je u pravu. Jeste, u 90% slučajeva je efikasnije da vozila u toku imaju prednost nad onima što se priključuju, ali u svim tim slučajevima na ulazu u tok postavljen je znak koji to i propisuje.
'Pravilo desne strane' se ne zove 'pravilom' bez razloga: ono se primenjuje na svakom ukrštanju, ako nema znaka. Kružni tok je samo specijalan slučaj raskrsnice.
Nemojte da tražite mudrost tamo gde je nema.
...Boze kakvog li instruktora, pravilo desne strane u kruznom toku! da li je "ucitelj"uopste mrdnuo dalje od NS ili rodnog grada i takva osoba uci i procenjuje znanje polaznika,buduceg vozaca.... isto to vazi i za "profesionalnog vozaca" i to malo starijeg!!!svi sto se javljaju iz EU su u pravu za ovu novotariju u nasem gradu,nasi ljudi koji zive i rade u EU trebalo bi da snime neki kruzni tok i da okace na nekom sajtu fotke, da bi instruktori imali bar nekog minimalnog znanja i naravno vozaci profesionalci, izuzimaju se vozaci EUROLINES-a,i vozaci kamiona koji voze po EU, ti ljudi stvarno poznaju sve saobracajne propise u EU
U Izraelu svaki grad ima kruzne tokove, jer je to jeftinije od postavljanja semafora. Pravilo je da se propustaju vozila sa leve strane....Ako bi bilo pravilo desne strane onda bi se sve zacepilo. To uopste nije komplikovano i brzo se nauci, a ja se nadam da nece biti primitivaca i namernog kruzenja i ometanja saobracaja hehe!!!
E, moj instruktore Jokicu. Pravilo desne strane vazi uvek OSIM na kruznom toku. Kada bi se postovalo pravilo desne strane, vozac koji je vec usao u kruzni tok bi bio duzan da pusti one koji se ukljucuju u krug jer oni dolaze sa desne strane. Zato na kruznom toku vazi pravilo LEVE strane. Naime, vozac je duzan da pusti one koji se iskljucuju sa toka, a oni uvek dolaze sa leve strane. Isto tako, onaj koji se ukljucuje, duzan je da propusti one koji su vec usli u kruzni tok, a oni mu takodje dolaze sa leve strane. Dakle, jos jednom - u saobracaju inace imaju prvenstvo prolaza oni koji dolaze sa desne, ali u kruznom toku se prvenstvo daje onima sa leve strane (osim ako nije znakom drugacije propisano).
Pa kako se neće snaći...valjda su nekad u životu išli negde van Novog Sada. Kakva je ovo vest uopšte??? Zbog čega je toliko dugačka? I zašto je pobogu na naslovnoj strani?
Do 1973-74. godine u Novom Sadu na tadašnjoj raskrsnici ulice Cara Dušana i Alekse Šantića
/sada Cara Dušana-Bulevar Cara Lazara/ bila je raskrsnica sa kružnim tokom triju ulica sem pomenutih tu se ulivala još i ulica Heroja Pinkija preko pružnog prelaza.U to vreme samo na nekoliko raskrsnica je bilo semafora a celo područje gde se izdavalo tablice sa oznakom NS brojalo do 60.000 vozila.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Koliko znamo o kružnim tokovima?
Novi Sad
•18.11.2010.
•12:15 > 09:55
Komentari 33
Killy
NEMA pravila DESNE RUKE/STRANE u KT.
Killy
Primer KT sa četiri ulaza/izlaza (tipična raskrsnica):
Ja u levoj/unutrašnoj traci, ON u desnoj spoljašnjoj...
On radi "polu-kružno" ceo krug a ja hoću da idem recimo LEVO takoreći 90 stepeni levi izlaz...
Šta sad???
JA treba da obrnem dva cela kruga unutrašnjom trakom da bih izašao iz KT???
OBJASNITE!!!
Lucia
Smisao kruznog toka je veca protocnost saobracaja, a ona se postize jedino ako se pravilno vozi kroz kruzni tok..Dakle, spoljasnjom trakom voze samo oni koji se iskljucuju na prvom desnom izlazu, osim ako znakom nije dozvoljeno iskljucivanje iz spoljne trake i na drugom izlazu..Inace, vozilo koje se ne iskljucuje na prvom izlazu, treba se prestrojiti u unutrasnju traku, voziti njome do par metara pre zeljenog izlaza, a zatim se prestrojiti u spoljasnju traku pa zatim izaci..
Ono sto je tu pitanje je ko pritom ima prednost..Trebalo bi valjda da vozilo koje se iz unutrasnje trake hoce prestrojiti u desnu, da ima prednost, odnosno da vozac u spoljasnjoj uspori, inace se obesmisljava kruzni tok kao takav, jer bi oni u unutrasnjoj morali napraviti nekoliko krugova da se iskljuce..
To ne bi trebalo biti problem, ako se spoljasnjom trakom krecu samo oni koji se iskljucuju na prvom izlazu..
Problem je sto vecina vozaca kruzi spoljasnjom trakom, iako izlaze recimo tek na trecem ili cetvrtom izlazu, jer ih mrzi da se prestrojavaju..time se saobracaj usporava, usporava se u ukljucivanje u raskrsnicu jer se neki nepotrebno voze spoljasnjim krugom..
projektant
- prednost UVEK ima onaj ko je u kruznom toku
- u kruzni tok se uvek ulazi skretanjem na desno
Sledece, za nijansu manje vazno:
- ako su u kruznom toku dve trake, unutrasnjom idete ako obilazite dve trecine kruga ili puni krug, a spoljasnjom ako prolazite trecinu ili polovinu kruga
Procitala sam izjave nasih funkcionera , na zalost, niko se nije potrudio da obezbedi edukaciju za vozace kojima su ove raskrsnice novina.
bojan
Bogdan
Jel zna neko
Kojom se trakom kretati, kad menjati trake?
gastarbajter
Marijana
Da se pojedini ne bi zbunjivali i predstavljali opasnost po opstu bezbednost u gradu, evo hijerarhije prvestva prolaza koja vazi za svaku raskrsnicu(pa i kruzni tok):
policajac
semafor
vozila pod pratnjom
vozila sa prvenstvom prolaza (pod rotacijom)
znak
sinsko vozilo
pravilo desne strane
OKI
Frizzle
Kružni tok se tretira kao (veoma iskrivljena, jednosmerna, kružna) ulica. Dakle, ta ulica ima nekoliko raskrsnica sa ulicama koje ulaze u kružni tok. Na svakoj od tih raskrsnica važe sva pravila raskrsnice koja važe u normalnom saobraćaju... I tačka.
Pozdrav svima, i srećno!
Lala1
IceMen
Dr
Ja cu ako budem mogao jednostavno izbegavati ove kruzne tokove kada se naprave ,jer necu da rizikujem da se sudarim sa "vozacima" koji imaju pravila leve strane i prednost ako su u kruznom toku.
Zivim u inostranstvu,proputovao sam Evropu i na srecu svuda vaze ista pravila.A to je pravilo desne strane,znaci ako raskrnica ili kruzni tok nisu drugacije oznaceni,prednost uvek i ponavljam uvek ima onaj koji dolazi sa desne strane.
Vecina kruznih tokova je oznacena da ko je u njemu ima prednost,ali ako nema znaka prvenstva prolaza na ulasku u kruzni tok(trougao naopacke okrenut),onda onaj koji ulazi u kruzni tok ima prednost.Ovakvih sa prednoscu pri ulasku u kruzni tok jako puno ima u Holandiji.
Sto se tice zmigavca on se po pravilu daje kada se napusta kruzni tok.
The ring of fire
"SAOBRAĆAJAC"
1. Vozilo koje vozi u kružnom toku je u prednosti u odnosu na vozilo koje se uključuje u isti.
2. Vozilo koje izlazi iz kružnog toka oglašava to denim žmigavcem.
I to je cela mamudija !
Vozač
Vozila u kružnom toku imaju prednost , tj. ona koja dolaze sa lijeve strane.
vozač koji se uključuje propušta vozila koja naizaze u kružnom toku pa se uključe.
Prilikom isključenja iz kružnmog toka obavezno se koristi žmigavac za isključenje.
U proteklom periodu sam u Banjaluci bio svijedok komičnih situacija , gdje gomila vozila stoji i blokira kružni tok poštujući pravilo desne strane.
IOzgleda da im je Jokić bio instruktor!
Milan
@ Zacarani krug
O,bože...kakvih ljudi ima....
Zoran M
WildOne
1. Zamislimo Pravilo desne strane kao aksimomu saobraćaja, i formulišimo je ovako: Pravilo desne strane se primenjuje uvek i na svakom raskršću koje nije regulisano saobraćajnim znakom.
2. Formulišimo sada alternativnu aksiomu: Tamo gde nema znaka, a raskrsnica nije kružni tok, primenjuje se Pravilo desne strane, a ako je u pitanju kružni tok, neregulisan znakom, postupa se saglasno Pravilu leve strane.
E sad ide poenta: koji sistem je jednostavniji - prvi ili drugi? Moj odgovor: prvi. Razlog: ne moramo uvoditi dva pojma (Pravilo L i D strane), već samo jedan.
"Ali saobraćaj nije neka matematičko-logička igrarija", reći ćete mi, "to je vrlo kompleksan sistem, pa mu i pravila moraju biti takva".
"Ali, drugovi, ne tražite mudrost tamo gde je nema. Stvari mogu biti komplikovane ako mi to hoćemo, ali nema potrebe za tim", odgovoriću vam ja. :)
Boza
Maja
'Pravilo desne strane' se ne zove 'pravilom' bez razloga: ono se primenjuje na svakom ukrštanju, ako nema znaka. Kružni tok je samo specijalan slučaj raskrsnice.
Nemojte da tražite mudrost tamo gde je nema.
sale
Janci 10
nemanja s
začarani krug
NOVOSAĐANIN
/sada Cara Dušana-Bulevar Cara Lazara/ bila je raskrsnica sa kružnim tokom triju ulica sem pomenutih tu se ulivala još i ulica Heroja Pinkija preko pružnog prelaza.U to vreme samo na nekoliko raskrsnica je bilo semafora a celo područje gde se izdavalo tablice sa oznakom NS brojalo do 60.000 vozila.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H