Izgleda da je na žalost zaista jedino rešenje da se na apsolutno svaku raskrsnicu ili prelaz u gradu postavi svetlosna signalizacija, da bi pojedinci konačno znali kada smeju a kada ne smeju da prođu, odnosno ko ima prvenstvo a ko ne bez potrebe da uče šta prvenstvo uopšte znači.
Alo stručnjaci (svi vi koji kao razumete zakon), shvatite da je pešački prelaz pešaki prelaz i nije bitno ko tuda ide, vi u kolima morate da smanjite brzinu kretanja a biciklisti i pešaci ne mogu kao muve bez glave preko. Niko ne sme da ugrozi nečiji život.
Obratiti pažnu na činjenicu da su pešački prelaz i biciklistički prelaz dve RAZLIČITE kategorije. Pored nekih pešačkih prelaza postoje i biciklistički prelazi, a pored nekih ne. Biciklista je dužan da siđe sa bicikla na pešačkom prelazu, a ne i na biciklističkom prelazu. Na ovom mestu sa slike deluje kao da NE POSTOJI biciklistički prelaz, nego samo pešački, tako da je biciklista trebao sići sa bajsa ili bar da vozi polako - kao da je pešak.
Uostalom, komentar bicikliste je apsolutno tačan, pa bi bilo lepo da ga svi pročitaju i upamte pravila.
Ja sam i vozač i biciklista i pešak, i iz svog iskustva tvrdim da su nagori učesnici u saobraćaju prvo pešaci, zatim biciklisti, pa tek onda vozači motornih vozila (izuzimajući motore).
To što pešak ima pvenstvo prolaza, ne znači da treba da stupa na kolovoz kao muva bez glave. Kolovoz se prelazi kada se stane i utvrdi da je to bezbedno. Tako piše i u zakonu, ali se tumači od strane pešaka da mogu da se bacaju pod auto, a on mora da stane. A kad ne stane, onda kuku lele...
Nis ti dobro čitao, uzmi i treći put. Ne moraš dalje od člana 7. odnosno objašnjena izraza koji se koriste u ZOBS:
24) pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak pešaka preko kolovoza,
a
32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkove.
Dakle kad prelaziš pešački moraš sići sa bicikla i prestati da budeš VOZAČ VOZILA i biti PEŠAK. Ne znam šta ti nije jasno, izvini što nisu nacrtali.
"postoji problem gde nije dozvoljeno ispuštanje upravljača iz ruku ali nije zabranjeno korišćenje mobilnog telefona u pri vožnji."
postoji handsfree tj. slušalica na jedno uho čije je korišćenje dozvoljeno. veći je problem što me interesuje kako je zakonodavac mislio da rukom pokažem da skrećem desno, a da ne skidam ruke sa kormana?
Video sam ovaj dogadjaj i biciklista je bez pogleda krenuo da prelazi bul Evrope a covek koji ga je udario nije imao kada da odreaguje jer ako ste nekad prosli tuda znate da teodora pavlovica izlazi direktno na bul evrope, tj ima traku za prelazak preko bulevara. Ovog matorog slobodno mogu reci samoubicu sam mogao udariti ja ili bilo ko drugi. Na tom mestu je vec stojao beli bicikl, razmislite malo pre nego sto osudite vozaca automobila
Da li ste svesni da u http://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html u čl. 90 postoji problem gde nije dozvoljeno ispuštanje upravljača iz ruku ali nije zabranjeno korišćenje mobilnog telefona u pri vožnji.
Imao prilike da vidim često bicikliste koji je pričaju mobilnim telefonom na levom uhu, ne smanjuje brzinu kada se prestrojavao da prelazi bulevar kod futoške pijace biciklističkom stazom, presekao kolonu pešaka izleteo na biciklistički prelaz a posto nije mogao da pravilno kontroliše bicikl jer vozi jednom rukom izašao najmanje 1m van biciklističkog prelaza i ugrozio bi neometan saobraćaj da ga je u tom momentu bilo.
Imam kamere u službenim vozilima koja je i alarm i video nadzor sa 6 senzora koji prate sve oko sebe. OK snimak kamere nije dokaz ali je osnov pravilnog veštačenja i utvrđivanja događaja a to se onda priznaje na sudu.
Kreš kurs osnovnih 10 pravila za vozače i bicikliste:
1. biciklističke staze su DVOSMERNE, ukoliko nije obeleženo suprotno
2. biciklističke trake su JEDNOSMERNE, ukoliko nije obeleženo suprotno
3. bicikl se na prelazu biciklističke staze preko kolovoza VOZI
4. vozač je obavezan da propusti biciklistu UVEK (bez obzira na smer kretanja), ukoliko preseca bic. stazu ili traku (odnosno bic. prelaz) pri skretanju
5. ukoliko se ukrštaju biciklistička staza i kolovoz sa semaforom, na uslovno zeleno vozač je dužan da propusti biciklistu
6. ukoliko se ukrštaju biciklistička staza i kolovoz bez semafora, pravo prvenstva je regulisano naredbama ovlašćenog službenog lica, saobraćajnim znacima, odnosno pravilima saobraćaja (pravilo desne strane)
7. biciklisti NISU dužni da koriste kacige i prsluke
8. biciklisti JESU dužni da koriste noću svetla
9. biciklistička staza je namenjena ISKLJUČIVO biciklistima
10. na putevima (uključujući biciklističke staze) samostalno biciklom može da upravlja dete sa navršenih 12 godina
Biciklista je vozač vozila i kao takav često nema prednost na mestima gde ga pak imaju pešaci odnosno vozač atomobila dužan je da propusti bicikl samo u slučaju:
7. Првенство пролаза
Члан 47.
(6) Возач који при скретању возила пресеца бициклистичку стазу или траку, дужан је да пропусти возила која се крећу стазом, односно траком.
Ono što mogu da garantujem je da 99% biciklista u Novom Sadu POJMA NEMA o ovome iznad, tj kad imaju prednost.
Ne lupetaj ti "genije"!
Gde ti je tu staza preko ulice? Pogledaj sliku ili idi vidi lice mesta!
Urađena je samo priprema sa strane trotoara, a na ulici NE POSTOJI prelaz za bicikliste, već samo za pešake!
I šta će onda biciklista na pešačkom prelazu??? Da li uopšte sme tu da bude?
Idem često peške tuda, pa mogu da pitam i šta će biciklista na TROTOARU kod Manuela???
Zar ne trebaju putem da idu gde nema staze? Da li i to smeju?
Ne jedite go*ana. NS je bike friendly više nego bilo koji drugi grad u Srbiji!
Iritirate narod bez potrebe i posle će vam đavo biti kriv!
Zastrašujuće je da većina komentatora koji se pozivaju na ZOBS i predlažu polaganje ispita za bicikliste i pešake, ne poznaju osnovne odredbe Zakona. Izmišljaju, u svoj svojoj nadobudnosti, nepostojanje "obeleženog prelaza biciklističke staze preko kolovoza" postojanje apsolutnog prava prvenstva za pešake, navode razna nepostojeća prekoračenja brzine, Supermen-pešake, jednosmerne i dvosmerne biciklističke staze, ljudske greške, emotivna stanja zamišljenosti, obavezne kacige i još koješta.
Svako ko ne ustupi pravo prvenstva, pešaku ili biciklisti na pešačkom prelazu ili na prelazu biciklističke staze preko kolovoza, će platiti debelu novčanu kaznu ili otići u zatvor.
Pogledajte ZOBS
Čl.47.St.5.; Čl.89.St.1.; Čl.96.St.1.; Čl.99.St.3;
Ovo su samo neke od odredaba Zakona (Pravilnici i podzakonska akta regulišu ovu oblast još detalnjije), koje biste morali da poznajete, poštovani vozači motornih vozila i vlasnici vozačkih dozvola. Jer morate da naučite razliku između pešaka, vozača vozila na sopstveni pogon i vozača motornog vozila. Ako ne naučite, spremite se da platite kaznu, ili, nikom ne bih poželeo,boravak u zatvoru. Srdačan pozdrav.
neko 26.08.2017 • 11:04
Bilcilisti ili pešaci
Izgleda da većina biciklista umišlja da su pešaci. To su dve različite kategorije. Pešački prelaz je za pešake, ne za bicikliste. Spust kod pešačkog prelaza nije biciklistički prelaz, to ne postoji kao što ne postoji automobilski prelaz, već je to namenjeno osobama u invalidskim kolicima, dečija kolica i sl. Izgleda da je vreme da se uvede polaganje saobraćajnih propisa i za bicikliste.
Ne lupetaj molim te, spust koji je spojen sa biciklistickom stazom i jos pri tom odvojen bankinama od pesackog dela nije za bicikliste? Naprotiv, to nije staza za majke sa decijim kolicima, nego produzetak biciklisticke staze i saobracajem odredjeno mesto za bicikliste, a ti bi mogao ponovo na polaganje. I kakva ti je to analogija sa automobilskim prelazom, tek da nesto lupis. A biciklisti bi trebalo da znaju da kao i kod automobilskog saobracaja voze desnom stranom ulice i da je vecina biciklistickih staza jednosmerna, osim ako nije obelezeno da je staza dvosmerna. Znaci ako ides iz centra prema Naselju ides desnom stranom Futoske ulice, a ne preko puta pa ces preci vec negde. A svetla postoje i da bi vas ljudi videli, a ne samo da bi vi videli ako je mrak pa kao "vidim bas me briga za svetlo", kao i ispravne kocnice to vam moze zivot spasiti.
Kad dovoljno bahatih vozača krvavo odrobija zbog svoje bahatosti i gluposti, broj onih među njima koji ne staju biciklistima i njaču da treba da silazimo s bicikla će prirodnim putem opasti.
A da počne policija da obraća pažnju na bicikliste i kažnjava za brzu vožnju ? Nije smešno i nije za čuđenje . Obratite pažnju na mlađe bicikliste: prave slalome i na biciklističkoj i pešačkoj stazi, preko raskrsnice samo prolete. Da li ste videli nekad trag kočenja bicikla ili čuli škripu od kočenja kod bicikliste? A kacige za glavu? Više odgovornosti i obaveza za sve učesnike u saobraćaju ,pa onda kritikujte ali svako da pođe od sebe. Svi misle da su u pravu dok neko ne nastrada pa počnu prepucavanja ko je kriv. Ajmo biciklisti kacige na glavu. Noga ruka se slomi pa zaraste nekako, ali kontuzovana glava.....
Ta raskrsnica je toliko konfuzna, vozaci iz smera Limana cesto idu neprimerenom brzinom, bez obzira na radar..samo je bilo pitanje kada ce se nesto desiti. Samo mi nije jasno zasto ne stave semafore, iako su najavljeni!? Dete mi svakodnevno ide tim putem u skolu, tih sest traka je umetnost preci! Desilo se da joj jedan automobil stane (onaj sto skrece pa mora), dete krene, a ovaj u srednjoj traci ni da bi stao! Strasno sve u svemu! Bitno oni za prvacice prvog septembra stave uredno saobracajca NA SEMAFORU!?! u C.Dusana kod dd-a (debilana), a decicu koja iz Vardarske idu u OS Vasa Stajic puste neka se snalaze.. Nemam komentar!
Radjene peticije, pisala sam RTV Vojvodina, uradjen prilog..i nista! Dok nekog burzuja dete ne doseli u ovaj kraj nista od nasih apela ili ne daj boze neke nesrece.. Biciklisti jesu cesto kao kamikaze, ali ima mnogo i bahatih i nekulturnih vozaca.
Izgleda da većina biciklista umišlja da su pešaci. To su dve različite kategorije. Pešački prelaz je za pešake, ne za bicikliste. Spust kod pešačkog prelaza nije biciklistički prelaz, to ne postoji kao što ne postoji automobilski prelaz, već je to namenjeno osobama u invalidskim kolicima, dečija kolica i sl. Izgleda da je vreme da se uvede polaganje saobraćajnih propisa i za bicikliste.
Limanac 021, nemoj više da pišeš gluposti. Nije istina da: "Biciklista prema ZOBS MORA prilikom prelaska na obelezenom prelazu gurati, a ne voziti bicikl...". Dva puta sam posle tvoje gluposti pročitao Zakon o bezbednosti saobraćaja i nigde ne piše takva glupost. Ako si hteo da ispadneš pametan, onda to čini u krugu svoje porodice, a ne da svi gubimo vreme na čitanje budalaština.
P.S. Naravno da ću da ti dam priliku da mi odgovoriš - ukoliko navedeš član Zakona u kome se govori o tome.
Ne znam koji je razlog ali ponašaju se kao da im se ne živi više, iskaču na kolovoze kao nindže. Ako vozači automobila beže od nadrkanih kamiondžija i autobusa pa valjda trebaju i biciklisti da begaju od kola a ne da udaraju u automobile. S.t.r. Ašno.
Ne suketaj, postoji bici prelaz. Ali ne postoji semafor i saobracajna kultura, bar 20 vozila prodje dok se neko ne umili da stane i propusti pesake/biciklistu.
I dalje ne shvatam zasto ovde jos nema semafora, cekali su da se zavrsi bulevar. Ajde zavrsen je. Cekali su da se zavrsi ispravljanje ulice Teodora Pavlovica - ispravljena. Sta sad cekaju? Novu vlast?
Taj bulevar od Futoske do Limana je s*anje - parking je obelezavao neko ko nije izasao na ulicu u zivotu - zasto se parkiraju pod uglom od 90 stepeni u odnosu na put? Niti mogu, niti ima mesta za to a pride, kako su automobili dugacki, cepaju bici stazu pa od cele staze ostane 50 cm - a inace je bas prijatno siroka! Nema korpi, nema klupa, ne kosi se ono malo zelenila pa ambrozija udavi, nema dovoljno prelaza ni semafora... Svaka cast projektantu - sedi jedan!
Ne tako davno sam bio dete (imam 30 godina) i secam se da su nas ucili da kada dodjes do pesackog prelaza, stanes, pogledas levo-desno i tek onda, kada se uveris da je bezbedno, predjes ulicu.
To je vazilo kada je bilo upola manje automobila u saobracaju.
Ne moze da bude odgovornost samo na vozacu automobila, jer svi smo ljudi. Danas - sutra moze svima da nam se desi...
Kako vozac automobila mora da bude na oprezu, isto tako i svi ostali moraju da budu svesni svoje krhkosti u odnosu na auto i cinjenice da auto ne moze da se zaustavi u mestu.
Svaki dan idem na posao peske, a i vozac sam. Svedok sam bahatosti svih kategorija u saobracaju, ali mislim da su biciklisti najgori.
Kada treba da ih pusti auto onda se ponasaju kao da je svet njihov, a kada oni treba da puste pesaka (jer pesaci imaju apsolutno pravo prvenstva) onda se to nikada ne desi.
Licno mislim da bi trebalo da se uvede poznavanje saobracajnih propisa kao predmet u skolama i da se deca uce od malih nogu, a i trebalo bi uvesti polaganje i dozvolu za bicikliste. Prosto, ovako vise ne moze. :(
Lud je sav narod, bahat i primitivan, pa normalno da takvih ima i za volanom, i na biciklu, na motoru, na nogama... Ali, moj je utisak da bahatih ludaka koji osim sto ih nije briga i ne znaju sta rade, najvise je medju biciklistima. Za razliku od pesaka koji su nesmotreni, idu kao muve bez glave, ne paze, ne moze se reci da su i bezobrazni (verovatno jer nemaju s cime kao najslabiji na ulici), ali kao pesaka me vise plase biciklisti nego automobili, ovi se bar drze svog dela i vecinom poznaju i postuju znake i signalizaciju, sto se za bicikliste ne moze reci.
Sledeci put kad budes prolazio pogledaj malo bolje da li postoji “biciklisticki prelaz“. Sem ako “useceno“ ostrvo nije prelaz za brodove. Kad bi biciklista silazio s bicikla na svakom prelazu stigao bi s tacke A na tacku B brze peske, Novi Sad nije Perlez pa da imas 4 semafora.
Takođe dosta pešačim, vozim bicikl i auto po gradu. Vozačku dozvolu imam od 1987. godine. Moram primetiti da poslednjih nekoliko godina postaje sve napornije voziti auto po gradu. Jednostavno preveliki je stres. Ostali vozači automobila voze agresivno, ako vozim defanzivno, jednostavno dolazim u rizične situacije tuđom krivicom. Pešaci i biciklisti moraju biti svesni rizika i ići samo na sigurno. Ne vredi im to što su imali prednost, kad je njihovo zdravlje i život ugrožen najviše. Iz tih razloga sam na autu postavio kamere za snimanje saobraćaja. Za svaki slučaj, ako zatreba snimak kao dokaz.
Nonstop sam na bajsu i na posao bajsom, i po dete u vrtic bajsom... I jako retko cak i kada sam sa detetom kada stanem na pesacki i vidim da me vide vozaci kola jako je retko da ce koji stati da me pusti da predjem. Vec samo gas kao da ne postojim...
U Novom Sadu je ocigledan nedostatak saobracajne kulture i (ne)poznavanja saobracajnih propisa. Bahati vozaci automobila ne moraju nuzno biti oni koji voze brze, vec su upravo to i oni koji voze ekstremno sporo, krivudaju u traci uglavnom nesvesno jer ne obracaju paznju na ostale ucesnike i guse normalan tok saobracaja, pa na taj nacin izazivaju sveopstu opasnost i nervozu koja dovodi do reakcija koje ugrozavaju bezbednost. Biciklista prema ZOBS MORA prilikom prelaska na obelezenom prelazu gurati, a ne voziti bicikl jer je nemoguce uociti ga pri brzini 20 do 30 km/h jer se obicno nalazi u tzv mrtvom uglu prilikom skretanja automobila na raskrsnici! Pre svega uvesti rigorozne kontrole pri polaganju vozackih ospita u auto skolama i otkloniti uzrok, a ne posledice... tada je vec obicno kasno nazalost
Ljudski je stati pešaku i biciklisti. Bez obzira kako ide, juri, vozi ili šeta, on je taj koji će pre nastradati nego vozač u kolima. Problem je što trenutni stanovnici NSa to ne prihvataju, ali to govori o njihovom vaspitanju im kulturi, koliko su ih mame i tate naučile.
Juce sam prepesacio pola grada, i na svakom prelazu gde nema semafora ili je bila prazna ulica morao sam inicijativno sam da zakoracim na pesacki jer NIKO NECE DA STANE. NIKO, samo prolaze i prolaze i prolaze. Onda neka ceo grad bude u semaforima kada za bolje nismo.
pise u zakonu da vozac mora da se priblizava pesackom sa povecanom paznjom, tako da moze da se zaustavi u svakoj situaciji koju moze da predvidi ili vidi. ovde se biciklista moze videti sa 100+ metara, osim ako si glup, bahat i slep. mogao je biti i pesak na rolerima.
Pa gde gledate dragi biciklisti??? Ja vozim svaki dan i vozim mnogo ludacki po gradu tj zazam se i po bici stazama ulecem medju ljude po planinama vozim i nikad nisam doziveo da imam bilo kakav kontakt na pesackom sa bill kime. Ne mozete samo ko muva bez glave da vozite i mislite da ce vas ljudi odma uociti i zakociti..koristite oci i kocnice. Dovoljno je.
Dosta pesacim, idem bajsom na posao 3 - 4 puta nedeljno, vozim automobil, da kazem profesionalno godinama...
Propustam pesake i bicikliste na prelazima. Poštujem pravil u saobraćaju. Za 20 godina za volanom nemam ni jedan prekrsaj ni udes.
U zadnje vreme, dok vozim bicikl, imam problema sa vozacima koji puste da predjem pesacki biciklom, a onda mi prave mose i cimaju automobilom ka meni...
Kolega mi je predložio da padnem i cekam policiju i hitnu pomoc.
Sledeci put cu zvati i prijaviti ovakvo ponasanje, a ako se vozac bude bunio...
Postavite više taj semafor, bezbednije bih se osećao da prelazim ulicu u Staljingradu 42-e nego kada moram da pređem bulevar. Ova naša raskrsnica je totalno nebezbedna i poprište sudara, udara, gazemnja, lomljena i svega živog. Ovo sam danas gledao uživo sa terase, svaki dan se čuje škripa kočnica i neko može da pogine.
...oko 16 je na ćošku rumenačke i braće popović na prelazu taksista naleteo na devojku na biciklu, srećom bila je ok. ne znam zašto vozači "ne očekuju" bicikliste u gradu po lepom vremenu.
Na tom bulevaru kao da je otvoren lov na bicikliste i pesake. Taj koji ga je projektovao je za ludaru. Na primer, presecen je prilaz ulici Laze Nancica. Namerno?
Uvek ista mesta.
Narastajuća opšta agresija ljudi koji se nalaze za volanom metalnih sanduka je više nego zabrinjavajuća.
Naravno, opravdava sve mere protiv njih.
Da smo mi neka bogatija zemlja, sa sadašnjim ponašanjem vozača, davno bi smo već uveli kutije u automobile.
Obavezne pri registraciji. Plombirane.
Onog momenta kad akutija prestane da se javlja, upućuje se saobraćjna patrola kod vozača.
A kutija bi sve javljala.
GPS poziciju, brzinu kretanja, kočenje, upaljena svetla.
Pa bi softvr odmah znao kako se ponaša vozač.
I automatski genrisao kaznu, štampao i slao.
Ili, samo emailom slao. Pa ti nemoj uplatiti.
Nekom ovo izgleda oštro. Misli, skinuću ja to, pa nek leži kod kuće.
E, zato bi bila plombirana. Pa ti posle objasni.
Nemam reči za toliku žurbu, po svaku cenu, vozača.
Pa nije pala bomba, kao onda, 24-og marta. Ne gori kuća. Ne zarađujete sa svakim sekundom.
Zaista, opravdanja nema. I mesta za kaznenu politiku ima.
Siroti biciklisti. Doduše, i oni se prebrzo kreću, nepotrebno. Ne kao nekada, polako.
Pre neki dan sam piso o ovoj raskrsnici, ludnica, 6 traka, raskrsnica, jure niko nikoga ne propusta.
Šta treba da se desi da ovde postave semafor. Prelazi stotine i stotine pesaka, sad kada krene skolsja godina i djaci... Kod kasarne na ovom istom bulevaru postavili semafor , nema raskrsnice i put predje pedeset puta manje pesaka
biciklisti da obavezno polazu PSP! na ovom prelazu ne postoji biciklisticki prelaz i biciklista da je sisao sa bicikla kao sto mu je duznost, verovatno bi mogao da izbegne auto cak i ako je vozaceva krivica.
a kriticna masa umesto da se bori protiv postojecih propisa i umesto da se bavi primitivnim blokiranjem saobracaja, mogla bi da se bavi edukacijom sto svojih clanova, to i ostalih ucesnika saobracaja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Biciklista teže povređen na Bulevaru Evrope
Autor: 021.rs
Novi Sad
•25.08.2017.
•18:51 > 21:34
Komentari 44
Bajker
Pozdravlja te srdacno jedan vozac motora.
G
JA
@vslv
Uostalom, komentar bicikliste je apsolutno tačan, pa bi bilo lepo da ga svi pročitaju i upamte pravila.
Ja sam i vozač i biciklista i pešak, i iz svog iskustva tvrdim da su nagori učesnici u saobraćaju prvo pešaci, zatim biciklisti, pa tek onda vozači motornih vozila (izuzimajući motore).
To što pešak ima pvenstvo prolaza, ne znači da treba da stupa na kolovoz kao muva bez glave. Kolovoz se prelazi kada se stane i utvrdi da je to bezbedno. Tako piše i u zakonu, ali se tumači od strane pešaka da mogu da se bacaju pod auto, a on mora da stane. A kad ne stane, onda kuku lele...
vslv
24) pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak pešaka preko kolovoza,
a
32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača, odnosno putnika, koja se pomoću pedala ili ručica prenosi na točak, odnosno točkove.
Dakle kad prelaziš pešački moraš sići sa bicikla i prestati da budeš VOZAČ VOZILA i biti PEŠAK. Ne znam šta ti nije jasno, izvini što nisu nacrtali.
biciklista
postoji handsfree tj. slušalica na jedno uho čije je korišćenje dozvoljeno. veći je problem što me interesuje kako je zakonodavac mislio da rukom pokažem da skrećem desno, a da ne skidam ruke sa kormana?
Marko
NasaPravila
Imao prilike da vidim često bicikliste koji je pričaju mobilnim telefonom na levom uhu, ne smanjuje brzinu kada se prestrojavao da prelazi bulevar kod futoške pijace biciklističkom stazom, presekao kolonu pešaka izleteo na biciklistički prelaz a posto nije mogao da pravilno kontroliše bicikl jer vozi jednom rukom izašao najmanje 1m van biciklističkog prelaza i ugrozio bi neometan saobraćaj da ga je u tom momentu bilo.
Imam kamere u službenim vozilima koja je i alarm i video nadzor sa 6 senzora koji prate sve oko sebe. OK snimak kamere nije dokaz ali je osnov pravilnog veštačenja i utvrđivanja događaja a to se onda priznaje na sudu.
Chiki
Mozemo vas zgazimo npr.
Uostalom nabavite prevozno sredstvo za odrasle mesto sto verglate bez veze
biciklista
1. biciklističke staze su DVOSMERNE, ukoliko nije obeleženo suprotno
2. biciklističke trake su JEDNOSMERNE, ukoliko nije obeleženo suprotno
3. bicikl se na prelazu biciklističke staze preko kolovoza VOZI
4. vozač je obavezan da propusti biciklistu UVEK (bez obzira na smer kretanja), ukoliko preseca bic. stazu ili traku (odnosno bic. prelaz) pri skretanju
5. ukoliko se ukrštaju biciklistička staza i kolovoz sa semaforom, na uslovno zeleno vozač je dužan da propusti biciklistu
6. ukoliko se ukrštaju biciklistička staza i kolovoz bez semafora, pravo prvenstva je regulisano naredbama ovlašćenog službenog lica, saobraćajnim znacima, odnosno pravilima saobraćaja (pravilo desne strane)
7. biciklisti NISU dužni da koriste kacige i prsluke
8. biciklisti JESU dužni da koriste noću svetla
9. biciklistička staza je namenjena ISKLJUČIVO biciklistima
10. na putevima (uključujući biciklističke staze) samostalno biciklom može da upravlja dete sa navršenih 12 godina
PetarPP
7. Првенство пролаза
Члан 47.
(6) Возач који при скретању возила пресеца бициклистичку стазу или траку, дужан је да пропусти возила која се крећу стазом, односно траком.
Ono što mogu da garantujem je da 99% biciklista u Novom Sadu POJMA NEMA o ovome iznad, tj kad imaju prednost.
uzaludan
Gde ti je tu staza preko ulice? Pogledaj sliku ili idi vidi lice mesta!
Urađena je samo priprema sa strane trotoara, a na ulici NE POSTOJI prelaz za bicikliste, već samo za pešake!
I šta će onda biciklista na pešačkom prelazu??? Da li uopšte sme tu da bude?
Idem često peške tuda, pa mogu da pitam i šta će biciklista na TROTOARU kod Manuela???
Zar ne trebaju putem da idu gde nema staze? Da li i to smeju?
Ne jedite go*ana. NS je bike friendly više nego bilo koji drugi grad u Srbiji!
Iritirate narod bez potrebe i posle će vam đavo biti kriv!
Asterix
Svako ko ne ustupi pravo prvenstva, pešaku ili biciklisti na pešačkom prelazu ili na prelazu biciklističke staze preko kolovoza, će platiti debelu novčanu kaznu ili otići u zatvor.
Pogledajte ZOBS
Čl.47.St.5.; Čl.89.St.1.; Čl.96.St.1.; Čl.99.St.3;
Ovo su samo neke od odredaba Zakona (Pravilnici i podzakonska akta regulišu ovu oblast još detalnjije), koje biste morali da poznajete, poštovani vozači motornih vozila i vlasnici vozačkih dozvola. Jer morate da naučite razliku između pešaka, vozača vozila na sopstveni pogon i vozača motornog vozila. Ako ne naučite, spremite se da platite kaznu, ili, nikom ne bih poželeo,boravak u zatvoru. Srdačan pozdrav.
bez jurcanja
Bilcilisti ili pešaci
Izgleda da većina biciklista umišlja da su pešaci. To su dve različite kategorije. Pešački prelaz je za pešake, ne za bicikliste. Spust kod pešačkog prelaza nije biciklistički prelaz, to ne postoji kao što ne postoji automobilski prelaz, već je to namenjeno osobama u invalidskim kolicima, dečija kolica i sl. Izgleda da je vreme da se uvede polaganje saobraćajnih propisa i za bicikliste.
Ne lupetaj molim te, spust koji je spojen sa biciklistickom stazom i jos pri tom odvojen bankinama od pesackog dela nije za bicikliste? Naprotiv, to nije staza za majke sa decijim kolicima, nego produzetak biciklisticke staze i saobracajem odredjeno mesto za bicikliste, a ti bi mogao ponovo na polaganje. I kakva ti je to analogija sa automobilskim prelazom, tek da nesto lupis. A biciklisti bi trebalo da znaju da kao i kod automobilskog saobracaja voze desnom stranom ulice i da je vecina biciklistickih staza jednosmerna, osim ako nije obelezeno da je staza dvosmerna. Znaci ako ides iz centra prema Naselju ides desnom stranom Futoske ulice, a ne preko puta pa ces preci vec negde. A svetla postoje i da bi vas ljudi videli, a ne samo da bi vi videli ako je mrak pa kao "vidim bas me briga za svetlo", kao i ispravne kocnice to vam moze zivot spasiti.
Musa kesedzija
Vlada
Ja
Voze suprotnom trakom, bez svetla, seku raskrsnice, voze bulevarom...
Čast izuzecima.
Učesnik u saobraćaju
antibiciklista
Jelena
Radjene peticije, pisala sam RTV Vojvodina, uradjen prilog..i nista! Dok nekog burzuja dete ne doseli u ovaj kraj nista od nasih apela ili ne daj boze neke nesrece.. Biciklisti jesu cesto kao kamikaze, ali ima mnogo i bahatih i nekulturnih vozaca.
neko
Bojan
P.S. Naravno da ću da ti dam priliku da mi odgovoriš - ukoliko navedeš član Zakona u kome se govori o tome.
Obrad
Cica_NS
I dalje ne shvatam zasto ovde jos nema semafora, cekali su da se zavrsi bulevar. Ajde zavrsen je. Cekali su da se zavrsi ispravljanje ulice Teodora Pavlovica - ispravljena. Sta sad cekaju? Novu vlast?
Taj bulevar od Futoske do Limana je s*anje - parking je obelezavao neko ko nije izasao na ulicu u zivotu - zasto se parkiraju pod uglom od 90 stepeni u odnosu na put? Niti mogu, niti ima mesta za to a pride, kako su automobili dugacki, cepaju bici stazu pa od cele staze ostane 50 cm - a inace je bas prijatno siroka! Nema korpi, nema klupa, ne kosi se ono malo zelenila pa ambrozija udavi, nema dovoljno prelaza ni semafora... Svaka cast projektantu - sedi jedan!
:/
To je vazilo kada je bilo upola manje automobila u saobracaju.
Ne moze da bude odgovornost samo na vozacu automobila, jer svi smo ljudi. Danas - sutra moze svima da nam se desi...
Kako vozac automobila mora da bude na oprezu, isto tako i svi ostali moraju da budu svesni svoje krhkosti u odnosu na auto i cinjenice da auto ne moze da se zaustavi u mestu.
Svaki dan idem na posao peske, a i vozac sam. Svedok sam bahatosti svih kategorija u saobracaju, ali mislim da su biciklisti najgori.
Kada treba da ih pusti auto onda se ponasaju kao da je svet njihov, a kada oni treba da puste pesaka (jer pesaci imaju apsolutno pravo prvenstva) onda se to nikada ne desi.
Licno mislim da bi trebalo da se uvede poznavanje saobracajnih propisa kao predmet u skolama i da se deca uce od malih nogu, a i trebalo bi uvesti polaganje i dozvolu za bicikliste. Prosto, ovako vise ne moze. :(
ludilo
Vojvosadjan
Rasho
Vojvosadjanin
Limanac 021
dbgrgt
uzaludan
Jednostavno pitanje!
Je li to pešaćki prelaz ili biciklistička staza?
ns
lokal
Tennis
Na fotografiji sa mesta nesrece se lepo vidi da na bulevar izlazi biciklisticka staza!dakle ima je
Aca
deda
Komsha
Propustam pesake i bicikliste na prelazima. Poštujem pravil u saobraćaju. Za 20 godina za volanom nemam ni jedan prekrsaj ni udes.
U zadnje vreme, dok vozim bicikl, imam problema sa vozacima koji puste da predjem pesacki biciklom, a onda mi prave mose i cimaju automobilom ka meni...
Kolega mi je predložio da padnem i cekam policiju i hitnu pomoc.
Sledeci put cu zvati i prijaviti ovakvo ponasanje, a ako se vozac bude bunio...
Aleksandar
biciklista
Nervirach
Obavezno polje
Narastajuća opšta agresija ljudi koji se nalaze za volanom metalnih sanduka je više nego zabrinjavajuća.
Naravno, opravdava sve mere protiv njih.
Da smo mi neka bogatija zemlja, sa sadašnjim ponašanjem vozača, davno bi smo već uveli kutije u automobile.
Obavezne pri registraciji. Plombirane.
Onog momenta kad akutija prestane da se javlja, upućuje se saobraćjna patrola kod vozača.
A kutija bi sve javljala.
GPS poziciju, brzinu kretanja, kočenje, upaljena svetla.
Pa bi softvr odmah znao kako se ponaša vozač.
I automatski genrisao kaznu, štampao i slao.
Ili, samo emailom slao. Pa ti nemoj uplatiti.
Nekom ovo izgleda oštro. Misli, skinuću ja to, pa nek leži kod kuće.
E, zato bi bila plombirana. Pa ti posle objasni.
Nemam reči za toliku žurbu, po svaku cenu, vozača.
Pa nije pala bomba, kao onda, 24-og marta. Ne gori kuća. Ne zarađujete sa svakim sekundom.
Zaista, opravdanja nema. I mesta za kaznenu politiku ima.
Siroti biciklisti. Doduše, i oni se prebrzo kreću, nepotrebno. Ne kao nekada, polako.
Slobodan
Šta treba da se desi da ovde postave semafor. Prelazi stotine i stotine pesaka, sad kada krene skolsja godina i djaci... Kod kasarne na ovom istom bulevaru postavili semafor , nema raskrsnice i put predje pedeset puta manje pesaka
dodjos
a kriticna masa umesto da se bori protiv postojecih propisa i umesto da se bavi primitivnim blokiranjem saobracaja, mogla bi da se bavi edukacijom sto svojih clanova, to i ostalih ucesnika saobracaja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H