Ти ли си онај друг Lemi од летос, што изјави да се касни, јер је водостај нагло порастао те изненадио Извођача у навлачењу?
(Оно, таман све припреме за навлачење, а водостај их “изненади”, па ‘ајд’ све из почетка и тако .... годинама :)))
Ne bih sporio da je čelik jači materijal od betona, ali Žeželjev most je dokazao šta je sve mogao da izdrži, a ovaj čelični bi u takvom scenario pao iz prve. Toliko o čvrstini. Ali to ne govori da je beton bolji materijal, nego da Vam baš i nije odgovarajuće poređenje, jer ova dva mosta očigledno imaju različitu konstrukciju. Recimo, lukovi starog mosta su bili puni, a lukovi ovog novog su pretpostavljam šuplji, a ne od punog čelika. Ono zvuči kao kada bismo rekli "kila eksera je teža od kile perja".
Most nije replika nekadašnjeg već je to potpuno nova originalna konstrukcija.
Pohvalimo nove konstruktore i dajmo mostu adekvatno ime.
Most koga je konstruisao Branko Žeželj na žalost 18 godina ne postoji. Treba podići tablu ili neku drugu vrstu memorijala, ali ovo nije Žeželjev most.
Auuuuu.. ovde građevinskih stručnjaka kao u CIP-u.
@Dipl. Inž.
Slažem se sa vama, apsolutno ste u pravu. Materijal koji se dokazao još 70-ih kao mnogo efikasniji u svakom pogledu. Rasprava dolepotpisanih je smešna u najmanju ruku.
Mi već godinama (da na kažem: decenijama) žvalavimo: Žeželjov pa Žeželjov! Ne samo da je taj naziv krajnje neumesan, već bi - ako se ozvaniči - značio teško kršenje autorskih prava onih stručnjaka koji su most stvarno projektovali i statički odredili. Mogle bi pasti debele tužbe, i još deblja materijalna obeštećenja stručnjakcima koji su objekt stvarno kreirali. A i pokojnog akademika Žeželja nemilosrdno prevrćemo u grobu. Takve nam rabote i (međunarodne) afere ne trebaju.
Most je bas bljak prosecan. Pored svega sto se desava informacija da je tu nesto zavrseno deluje ko magla.
Grad je ceo ruina i ja mislim da se NS raspada...
Da nastavim sa SRAM VAS BILO jer treba da je za početak sramota sve one pre svega Beograđane koji su 1988. dolazili u Novi Sad da nam ruše legalnu vlast, tu vlast da je sramota što su išli u Zagreb da traže pomoć, dalje da je sramota sve one pokrajinske rukovodioce bili uz Miloševićeve ili ne koji ništa nisu uradili da se most napravi pa do ovih sada koji strašno usporeno rade u korist Vojvodine i Novog Sada čiji su mostovi žrtvovani da se ne bi rušili Beogradski a da su se njihovi srušili već bi ih odavno napravili ili popravili.
Mi Vojvođani nismo Katalonci da se bunimo a da nam je jako dobro ali ćutimo jer smo stalno u zapećku događaja a priče da će se kod nas graditi kad se završi u Srbiji su baš smešne jer to pričaju od 1945.
Prijatelju, ti bespogovorno ne razumeš kontekst vremena, primenu tehnologije i korelaciju aktuelnih rešenja u specifičnim vremensko i lokacijski određenim okolnostima. Sitničav si, navodiš veoma sporne argumente i dokazuješ ih subjektivnim tumačenjem manjkavosti sistema koji apsolutno ne poznaješ. Složiću se sa tobom da su Žeželjeva rešenja danas prevaziđena i postoje jeftinija, efikasnija i bolja. Ako se osvrnemo oko sebe ne gradi niko više kamene mostove, iako neki i dan danas vrše svoju funkciju. I da ponovim, nadobudan si bot, spornog znanja i veoma opasan po struku. I još nešto, BG Arenu nisam ni pomenuo, naveo sam primer BG Sajma. Pretopstavljam da ga nikad nisi ni posetio. Jer si provodio vreme sa ekipom ispred kladionice gde si malobrojnoj publici objasnio gde je NATO trebalo da gađa most. "U luk mosta, koji zapravo nosi celu konstrukciju, pao bi istog trena." NATO to nije znao, ti si stručnjak koji im je nedostajao.
Kakvi komentatori...svakom drugom se ne svidja...kome se ne svidja neka ga ne koristi a za Lalu-da nema srbijanaca ti bi il bio pod ledom il natezao skelu!!
Smesni su mi ti komentari bot botina i slicno. Za tvoju info imam zavrsen drzavni fakuktet, borim se u ovoj zemlji da ostanem i da promenim na bolje. Svako ko misli svojim mozgom za vas je botina. Svi vi onda ste botovi, dosovski botovi.
Znam da je izgradjeno 3 mosta, ali su trebali da izgrade 33 koliko je para uslo u zemlju. To je poenta. A ne da nas jos dodatno zaduzuju da neke buduce vlasti ne mogu da isplacuju plate i penzije, pa je onda djavo kriv kad moraju da se skresu davanja iz budzeta. U Vojvodini je veliki potencijal, ali trebace godine i godine dok se drzava ne oporavi od pljacki 90tih i 2000ih
Da sam na mestu svih komentatora ovog članka, prvo bih se malo informisao i pitao nekoga iz struke. Za početak, pročitao bih ovo: http://www.deling.rs/lang_sr/references/bridges/dunav_zeleznicki.html
Prvo, zvaničan naziv novog mosta je Železničko-drumski most preko Dunava u Novom Sadu. Naziv „Žeželjev“ su mu nadenuli novinari i neuki narod.
Drugo, Žeželjev most je građen pre 60 godina. U svoje vreme je bio vrhunski domet domaćeg građevinarstva, ali građevinarstvo je znatno napredovalo tako da poređenje starog i novog mosta zaista nije moguće. Sentimentalnosti bi trebalo ostaviti po strani. A Branko Žeželj svakako ostaje jedan od naših najvećih inženjera.
Treće, probijanje svih mogućih rokova i odugovlačenje nije krivica struke već politike.
Četvrto, nemojte se brukati svojim tehničkim (ne)znanjem. Čelik je daleko superiorniji materijal od betona (armiranog i prednapregnutog) i to zna svaki student građevinarstva. To što vama liči na limenu skalameriju može da nosi znatno više nego beton. Nažalost, siromašna društva (kao što je naše) nisu u mogućnosti da češće izvode čelične konstrukcije pa se u narodu smatra kako je beton superiorniji, što je velika zabluda.
Dali ovo citaju,gledaju i slusaju potencijalni strani investitori u Srbiji.Ako ih zanima nasa efikasnost u radu, ona se ogleda u izgradnji ovog mosta.Mislim da se slobodno moze upisati u Gonisovu knjigu rekorda, dok se pokrajinski i gradski politicari mogu prijaviti za Nobela kada se ustolici nagrada za laganje.
Jes da mi Vojvođani radimo sve nategnuto i pooolakoooo, ali brate 18 godina??? To je malo mnogo i za nas za gradnju jednog moooooosssssstttttttaaaaaaaaaa.
A zasto niko ne napise za koliko godina ce moci kolima da se predje preko njega???? Resili smo pesake ...i voz koji ide po sredini...a to sto za automobile nema prilaznih puteva....to nista....vesto izbegavate to da obja ite. Za neupucene..sa petrovaradinske strane nema uopste puta za njega...bice...neka obilaznica ...moxda za narednih 18 godina .
Koliko još znaš patenata za prednaprezanje? Znaš li da se IMS Žeželj gotovo nigde nije koristio osim kod nas, jer ima boljih načina? Kod IMS Žeželj su kablovi odvojeni, tj svaki zasebno. A uglavnom se koriste metode gde su kablovi za prednaprezanje upleteni kao sajla. Našao si meni da pametuješ o građevinarstvu, "botino". Ja nisam rekao ništa protiv Žeželja, on jeste vrhunski inženjer bio u svoje vreme, ali me nervira što neuki ljudi komentarišu novi most, a ne razumeju se u struku uopšte. Glavni nosači krova BG Arene su građenji prednapregnutim betonom samo da bi se nešto dokazalo, može se reći slobodno da je to delom politička odluka bila, jer za taj raspon svakako više odgovara čelični rešetkasti nosač, upravo zbog manje sopstvene težine, ali šta ti o tome znaš? Graditi sada betonski most je suludo, prevelika mu je sopstvena težina, čečični mostovi su mnogo lakši. Uostalom, mogu i drugi materijali da se prednaprežu, a ne samo beton. Ali je u ovom slučaju gde je čelični most to bilo nepotrebno. A gađanje lukova ne bih komentarisao jer si tu pokazao koliko ne znaš, pozdrav i zadrži kupus.
@White Power ono kad lik sa ovim nikom kaze ..otkacite bando radikalska, koliko treba da si glup pa da stavis nik belih fasista i pljujes radikale, debilana
Ево неколико факта о мосту које је дао пројектант:
- most dva koloseka, dve drumske trake i dve pešačko-biciklističke staze;
- maksimalne brzine vozova: putnički – 160 km/h, teretni – 120 km/h;
- saobraćajno opterećenje je 29,4 t/m što je najviše u Srbiji (za poređenje stari Žeželjev most je imao 13,7t/m, Most Slobode 8,1t/m a Gazela 9,5t/m). Ovo saobraćajno opterećenje je toliko kao kada bi se na ovaj most stavio kompletan most Gazela sa svom konstrukcijom i saobraćaknim opterećenjem!
- najveći vertikalni ugib je svega 65 mm.
- Predračunska cena mosta je oko 4000€/m2 dok je ugovorena cena 3000 €/m2 (mada mislim da će pre biti ona predračunska cena)
Ovaj most je:
- most sa najvećim stalnim teretom u Srbiji;
- most sa najvećim saobraćajnim opterećenjem u Srbiji:
- prvi železnički most u Srbiji projektovan po Evropskim normama;
- lučni mostovi raspona 219 m i 177 m su prvi i drugi na svetu po veličini raspona železničkih mostova, sistema punih lukova sa zategama.
Честитке пројектанту!!!
На жалост, извођач се није прославио јер је осам година стварно превише за овај посао.
Problem je i u '90-im i posle 2000-e, a i posle 2010-e,a biće i posle 2020....
Budimo realni i recimo da su tri mosta napravljena posle bombardovanja. Ili si balavac ili si botina... Verovatno, ovo drugo, jer i deca znaju za bombardovanje.
Сведок сам рушења старог Жежеља, још стоји кнедла у грлу, шта урадише злотвори ! Дуго је одолевао бесним псима. Сада нас ОНИ уче, шта је демократија ! Разбојници из бомбардера, дођите на отварање новог моста, ако имате образа.
Vi to ozbiljno? I naredbodavno u stilu Velikog Poglavice. Dakle biće "Žeželj". Samo da Vam se ne omakne pa bude "Šešelj". Više pristaje, nekako je u skladu sa Vašim razmišljanjem i sa Velikim Poglavicom.
Ali sad se svi zamislite, koliko nade ste polagali u dos i u promene 5.okt. a oni nisu bili spisobni da naprave 1 most ili da otvore muzej savremenih umetnosti, a da ne pricamo o Narodnom muzeju. Pocelo je da se nesto pomera sa mrtve tacke, ali naravno ne brzo kako bi smo svi zeleli. Nisu tu vise 90te problem , nego i 2000te. A vi sada samo lupajte minuse, ovo je surova realnost
Istorija kaže da je od 103. godine do 105. godine izgrađen most koji se danas naziva "Trajanov most". Ako su ručno napravili most od 1135 metara, kako ovi sa svom mehanizacijom nisu mogli bar godinu dana brže da naprave ovu repliku?
Milosevic je Zezeljev most digao u vazduh kada mu je zapretila kompnena invazija sa severa. Zato je i kamera RTV bila spremna i usmerena na centralni stub cekala na stativu da snimi kada se dogodi eksplozija.
NATO ga je samo ostetio na Petrovaradinskoj strani da ne bi bio upotrebljiv dok oni ne dođu i da ne blokira Dunav. Zato ga i nisu srušili nego samo napravili rupetinu na kolovozu.
Evo tebi botino malo kupusa u snsdvič.
Branko Žeželj je pre 60 godina samostalno projektovao i koristeći sopstvenu metodu prednapregnutog betona podigao mostove preko Smailske reke, preko Dunava kod Novog Sada i preko Dunava kod Beške. Pored toga Branko Žeželj je vlasnik patenta IMS Žeželj, tehologije gradnje prednapregnutim betonom zahvaljujući kojoj je izgrađena največa hala beogradskog Sajma i gotovo trećina zgrada na Novom Beogradu. Ti slobodno i dalje gađaj lukove i izmišljene lučne mostove. Neće se sendvič sam od sebe složiti.
Silueta je ista, a novi most je veci, jaci, kvalitetniji i ima daleko vecu nosivost od starog. Takodje, i na bombe je ako ne otporniji, onda podjednako otporan (i jednom i drugom je glavna slaba tacka centralni stub, pa onda lukovi, a kolovoz mogu bombardovati 100 a ne 3 dana - dzaba). E da, i lukovi su dovoljno zakrivljeni pa lokalni dziberi nece moci da se penju motorima, automobilima i tamicima...
To je sto se tice struke (i strane i domace), a sto se tice duzine izgradnje, spletki i slicnog - to se zahvalite politicarima za koje vec decenijama glasate
Po secanju, gradnja je trebalo da pocne 2009. i da se most zavrsi krajem 2013. Sad ulazimo u 2018. godinu. Znaci 5 izgubljenih godina. A tako je u svemu u ovoj drzavi nazalost.
Ssstrava most! Mogu da zamislim koji je to kvalitet, mislim temeljna gradnja 18 godina. A koliko se ono gradi ona postanska stedionica preko puta pozorista? Ma u Novom Sadu je sve unikat.
Umilostili se srbijanci da nam naprave most pisle 18 godina, u blejogradu izgradjena 3 mosta, tobogan grad se gradi, metro bez tunela ..a nas most srusen zbog njihove priglupe naci.politike.
Druže, što se tiče tvog znanja o mostovima, sve se svodi da znaš da ga pređeš. Žeželjev most je NATO srušio, posle više pokušaja istina. Ali da su pogodili luk mosta, koji zapravo nosi celu konstrukciju, pao bi istog trena. Na kraju su smrvili stub i dokrajčili most. Novi most je most sa najvećim stalnim teretom u Srbiji, kao i most sa najvećim saobraćajnim opterećenjem u Srbiji.
Kada sam bio napaljene tinejdžer na tom luku sam posle izlaska sretao dvoje koji su često tamo vodili ljubav, nebi ih ja ni primwtio nego su se mnogo culi , pogotovo je on bio glasan.Gledao sam ih i maštao da ću i ja jednog dana...eto meni prilike , sada imam sve što mi je za to potrebno. Nadam se da su oni sada izrodili decu i oslobodili prostor omladini.Nadam se da ih neću sresti ponovo kada su spojili lukove.
fala Bogu, jedva jednom, deset godina muljanja, tri-cetiri xxxavanja izmed politikanata, tri godine rada i eto dok dlanom o dlan most gotov, inace lukovi jako lice na most na krimu samo sto je njihov sklepan na brzinu 2-3 godine a nas bato punoletan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Spojeni lukovi na Žeželjevom mostu
Autor: 021.rs
Novi Sad
•20.10.2017.
•20:34 > 17:12
Komentari 68
Ribolovac
:)
(Оно, таман све припреме за навлачење, а водостај их “изненади”, па ‘ајд’ све из почетка и тако .... годинама :)))
gari
Leka
Pohvalimo nove konstruktore i dajmo mostu adekvatno ime.
Most koga je konstruisao Branko Žeželj na žalost 18 godina ne postoji. Treba podići tablu ili neku drugu vrstu memorijala, ali ovo nije Žeželjev most.
Vojvosadjan
@Dipl. Inž.
Slažem se sa vama, apsolutno ste u pravu. Materijal koji se dokazao još 70-ih kao mnogo efikasniji u svakom pogledu. Rasprava dolepotpisanih je smešna u najmanju ruku.
NS66
Rasejani procesor
Zoja
Grad je ceo ruina i ja mislim da se NS raspada...
cure
Ns 49
Mi Vojvođani nismo Katalonci da se bunimo a da nam je jako dobro ali ćutimo jer smo stalno u zapećku događaja a priče da će se kod nas graditi kad se završi u Srbiji su baš smešne jer to pričaju od 1945.
Drago
Asterix
Ns 49
Terješkova
pajo patak
Dragan
Znam da je izgradjeno 3 mosta, ali su trebali da izgrade 33 koliko je para uslo u zemlju. To je poenta. A ne da nas jos dodatno zaduzuju da neke buduce vlasti ne mogu da isplacuju plate i penzije, pa je onda djavo kriv kad moraju da se skresu davanja iz budzeta. U Vojvodini je veliki potencijal, ali trebace godine i godine dok se drzava ne oporavi od pljacki 90tih i 2000ih
Dipl. inž. građ.
Prvo, zvaničan naziv novog mosta je Železničko-drumski most preko Dunava u Novom Sadu. Naziv „Žeželjev“ su mu nadenuli novinari i neuki narod.
Drugo, Žeželjev most je građen pre 60 godina. U svoje vreme je bio vrhunski domet domaćeg građevinarstva, ali građevinarstvo je znatno napredovalo tako da poređenje starog i novog mosta zaista nije moguće. Sentimentalnosti bi trebalo ostaviti po strani. A Branko Žeželj svakako ostaje jedan od naših najvećih inženjera.
Treće, probijanje svih mogućih rokova i odugovlačenje nije krivica struke već politike.
Četvrto, nemojte se brukati svojim tehničkim (ne)znanjem. Čelik je daleko superiorniji materijal od betona (armiranog i prednapregnutog) i to zna svaki student građevinarstva. To što vama liči na limenu skalameriju može da nosi znatno više nego beton. Nažalost, siromašna društva (kao što je naše) nisu u mogućnosti da češće izvode čelične konstrukcije pa se u narodu smatra kako je beton superiorniji, što je velika zabluda.
PERICA
Marko
pajo patak
Kum
MadZ
Nindža Kornjačleone
Petrovaradinka
Lemi
gari
Кеј
- most dva koloseka, dve drumske trake i dve pešačko-biciklističke staze;
- maksimalne brzine vozova: putnički – 160 km/h, teretni – 120 km/h;
- saobraćajno opterećenje je 29,4 t/m što je najviše u Srbiji (za poređenje stari Žeželjev most je imao 13,7t/m, Most Slobode 8,1t/m a Gazela 9,5t/m). Ovo saobraćajno opterećenje je toliko kao kada bi se na ovaj most stavio kompletan most Gazela sa svom konstrukcijom i saobraćaknim opterećenjem!
- najveći vertikalni ugib je svega 65 mm.
- Predračunska cena mosta je oko 4000€/m2 dok je ugovorena cena 3000 €/m2 (mada mislim da će pre biti ona predračunska cena)
Ovaj most je:
- most sa najvećim stalnim teretom u Srbiji;
- most sa najvećim saobraćajnim opterećenjem u Srbiji:
- prvi železnički most u Srbiji projektovan po Evropskim normama;
- lučni mostovi raspona 219 m i 177 m su prvi i drugi na svetu po veličini raspona železničkih mostova, sistema punih lukova sa zategama.
Честитке пројектанту!!!
На жалост, извођач се није прославио јер је осам година стварно превише за овај посао.
Ja
E tako može i ovo... Most koji je projektovao Branko Žeželj je bio od betona. Ovaj mu nije ni prići.
Ja ću da ga zovem - Kineski most!!!!!
@DRagan
Budimo realni i recimo da su tri mosta napravljena posle bombardovanja. Ili si balavac ili si botina... Verovatno, ovo drugo, jer i deca znaju za bombardovanje.
Обсервер
VladaN
Vozim se autobusom
Baš se radujem novom mostu i još više što će se "privremeni" rasklopiti. Samo da ne potraje novih 10 godina ;-)
Dragan
Radojica
Sale NS
FUJ!
NATO ga je samo ostetio na Petrovaradinskoj strani da ne bi bio upotrebljiv dok oni ne dođu i da ne blokira Dunav. Zato ga i nisu srušili nego samo napravili rupetinu na kolovozu.
White Power
100 ovakvih aluminijumskih sranja bih menjao za jedan stari Varadinski.
Otkacite se bagro radikalska.
Asterix
Branko Žeželj je pre 60 godina samostalno projektovao i koristeći sopstvenu metodu prednapregnutog betona podigao mostove preko Smailske reke, preko Dunava kod Novog Sada i preko Dunava kod Beške. Pored toga Branko Žeželj je vlasnik patenta IMS Žeželj, tehologije gradnje prednapregnutim betonom zahvaljujući kojoj je izgrađena največa hala beogradskog Sajma i gotovo trećina zgrada na Novom Beogradu. Ti slobodno i dalje gađaj lukove i izmišljene lučne mostove. Neće se sendvič sam od sebe složiti.
NS_BOB
"dočekasmo da ekipa iz devedesetih završava novi most parama Evropske Unije koja nas je upravo zbog te ekipe i bombardovala."
construction
To je sto se tice struke (i strane i domace), a sto se tice duzine izgradnje, spletki i slicnog - to se zahvalite politicarima za koje vec decenijama glasate
betmen
ana
ana
ana
ps dobro je da nije kao nekad onaj madjaski sto se mimoisao
Zoran021
gari
faraon
suza
Dziju
Veki
Lala
Quatro
Lemi
Dule
Majstor
Mikula
Kad ce moci Kejom do mlina Danubijus?
Ubise vozila kroz M.Miljanova i F. Visnjica
Pokemon
aww
PGS
Kokakole
Prke
Aha
18 godina jbte
VB
Jelena
Hoće li biti biciklistička staza normalna bar njemu, kad je nema na ova druga dva? Žeželj nam je zadnja šansa.
joj
VladaN
deda
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H