Autor: 021.rs

Novi Sad
20.10.2017.
20:34 > 17:12
Dva luka Žeželjevog mosta, spojena su danas posle osamnaest godina.
  • Ribolovac

    24.10.2017 07:43
    Punoletnik
    Još malo pa da ga ženimo
  • :)

    24.10.2017 07:29
    @Lemi
    Ти ли си онај друг Lemi од летос, што изјави да се касни, јер је водостај нагло порастао те изненадио Извођача у навлачењу?
    (Оно, таман све припреме за навлачење, а водостај их “изненади”, па ‘ајд’ све из почетка и тако .... годинама :)))


  • gari

    23.10.2017 18:07
    @Dipl. Inž.
    Ne bih sporio da je čelik jači materijal od betona, ali Žeželjev most je dokazao šta je sve mogao da izdrži, a ovaj čelični bi u takvom scenario pao iz prve. Toliko o čvrstini. Ali to ne govori da je beton bolji materijal, nego da Vam baš i nije odgovarajuće poređenje, jer ova dva mosta očigledno imaju različitu konstrukciju. Recimo, lukovi starog mosta su bili puni, a lukovi ovog novog su pretpostavljam šuplji, a ne od punog čelika. Ono zvuči kao kada bismo rekli "kila eksera je teža od kile perja".
  • Leka

    23.10.2017 10:29
    Priznanje konstruktorima!
    Most nije replika nekadašnjeg već je to potpuno nova originalna konstrukcija.
    Pohvalimo nove konstruktore i dajmo mostu adekvatno ime.
    Most koga je konstruisao Branko Žeželj na žalost 18 godina ne postoji. Treba podići tablu ili neku drugu vrstu memorijala, ali ovo nije Žeželjev most.
  • Vojvosadjan

    23.10.2017 03:40
    Auuuuu.. ovde građevinskih stručnjaka kao u CIP-u.

    @Dipl. Inž.
    Slažem se sa vama, apsolutno ste u pravu. Materijal koji se dokazao još 70-ih kao mnogo efikasniji u svakom pogledu. Rasprava dolepotpisanih je smešna u najmanju ruku.
  • NS66

    22.10.2017 21:59
    GRADONAČELNIĆE
    Zašto gradnja Mosta nije upisana u Ginisovu knjigu!?
  • Rasejani procesor

    22.10.2017 21:49
    Mi već godinama (da na kažem: decenijama) žvalavimo: Žeželjov pa Žeželjov! Ne samo da je taj naziv krajnje neumesan, već bi - ako se ozvaniči - značio teško kršenje autorskih prava onih stručnjaka koji su most stvarno projektovali i statički odredili. Mogle bi pasti debele tužbe, i još deblja materijalna obeštećenja stručnjakcima koji su objekt stvarno kreirali. A i pokojnog akademika Žeželja nemilosrdno prevrćemo u grobu. Takve nam rabote i (međunarodne) afere ne trebaju.
  • Zoja

    22.10.2017 21:11
    Most je bas bljak prosecan. Pored svega sto se desava informacija da je tu nesto zavrseno deluje ko magla.
    Grad je ceo ruina i ja mislim da se NS raspada...
  • cure

    22.10.2017 20:29
    ljudi
    srbijanci dobro znaju da će i Vojvodina doći na red pa se tako i ponašaju prema njoj.
  • Ns 49

    22.10.2017 06:30
    Da nastavim sa SRAM VAS BILO jer treba da je za početak sramota sve one pre svega Beograđane koji su 1988. dolazili u Novi Sad da nam ruše legalnu vlast, tu vlast da je sramota što su išli u Zagreb da traže pomoć, dalje da je sramota sve one pokrajinske rukovodioce bili uz Miloševićeve ili ne koji ništa nisu uradili da se most napravi pa do ovih sada koji strašno usporeno rade u korist Vojvodine i Novog Sada čiji su mostovi žrtvovani da se ne bi rušili Beogradski a da su se njihovi srušili već bi ih odavno napravili ili popravili.
    Mi Vojvođani nismo Katalonci da se bunimo a da nam je jako dobro ali ćutimo jer smo stalno u zapećku događaja a priče da će se kod nas graditi kad se završi u Srbiji su baš smešne jer to pričaju od 1945.
  • Drago

    22.10.2017 01:50
    @DragoDragche
    Pa kad si tako školovan proveriti kada se država najviše zaduživala, BOTINO?
  • Asterix

    22.10.2017 00:47
    @Lemi
    Prijatelju, ti bespogovorno ne razumeš kontekst vremena, primenu tehnologije i korelaciju aktuelnih rešenja u specifičnim vremensko i lokacijski određenim okolnostima. Sitničav si, navodiš veoma sporne argumente i dokazuješ ih subjektivnim tumačenjem manjkavosti sistema koji apsolutno ne poznaješ. Složiću se sa tobom da su Žeželjeva rešenja danas prevaziđena i postoje jeftinija, efikasnija i bolja. Ako se osvrnemo oko sebe ne gradi niko više kamene mostove, iako neki i dan danas vrše svoju funkciju. I da ponovim, nadobudan si bot, spornog znanja i veoma opasan po struku. I još nešto, BG Arenu nisam ni pomenuo, naveo sam primer BG Sajma. Pretopstavljam da ga nikad nisi ni posetio. Jer si provodio vreme sa ekipom ispred kladionice gde si malobrojnoj publici objasnio gde je NATO trebalo da gađa most. "U luk mosta, koji zapravo nosi celu konstrukciju, pao bi istog trena." NATO to nije znao, ti si stručnjak koji im je nedostajao.
  • Ns 49

    21.10.2017 22:16
    Prave nam most već18 godina. SRAM IH BILO što kaže naš predsednik.
  • Terješkova

    21.10.2017 19:03
    Kakvi komentatori...svakom drugom se ne svidja...kome se ne svidja neka ga ne koristi a za Lalu-da nema srbijanaca ti bi il bio pod ledom il natezao skelu!!
  • pajo patak

    21.10.2017 14:17
    dokle cenzura
    Ni ž od Žeželja.uzvodnisu nazvali varadinska duga,predlažemda se ova jnazove varadinska tuga-
  • Dragan

    21.10.2017 14:03
    DRagan drago@
    Smesni su mi ti komentari bot botina i slicno. Za tvoju info imam zavrsen drzavni fakuktet, borim se u ovoj zemlji da ostanem i da promenim na bolje. Svako ko misli svojim mozgom za vas je botina. Svi vi onda ste botovi, dosovski botovi.
    Znam da je izgradjeno 3 mosta, ali su trebali da izgrade 33 koliko je para uslo u zemlju. To je poenta. A ne da nas jos dodatno zaduzuju da neke buduce vlasti ne mogu da isplacuju plate i penzije, pa je onda djavo kriv kad moraju da se skresu davanja iz budzeta. U Vojvodini je veliki potencijal, ali trebace godine i godine dok se drzava ne oporavi od pljacki 90tih i 2000ih
  • Dipl. inž. građ.

    21.10.2017 13:29
    Da sam na mestu svih komentatora ovog članka, prvo bih se malo informisao i pitao nekoga iz struke. Za početak, pročitao bih ovo: http://www.deling.rs/lang_sr/references/bridges/dunav_zeleznicki.html

    Prvo, zvaničan naziv novog mosta je Železničko-drumski most preko Dunava u Novom Sadu. Naziv „Žeželjev“ su mu nadenuli novinari i neuki narod.

    Drugo, Žeželjev most je građen pre 60 godina. U svoje vreme je bio vrhunski domet domaćeg građevinarstva, ali građevinarstvo je znatno napredovalo tako da poređenje starog i novog mosta zaista nije moguće. Sentimentalnosti bi trebalo ostaviti po strani. A Branko Žeželj svakako ostaje jedan od naših najvećih inženjera.

    Treće, probijanje svih mogućih rokova i odugovlačenje nije krivica struke već politike.

    Četvrto, nemojte se brukati svojim tehničkim (ne)znanjem. Čelik je daleko superiorniji materijal od betona (armiranog i prednapregnutog) i to zna svaki student građevinarstva. To što vama liči na limenu skalameriju može da nosi znatno više nego beton. Nažalost, siromašna društva (kao što je naše) nisu u mogućnosti da češće izvode čelične konstrukcije pa se u narodu smatra kako je beton superiorniji, što je velika zabluda.
  • PERICA

    21.10.2017 12:14
    #######KADA POLITIĆARI GRADE
    Bio bi most ranije gotov,nego lukovi pustili korenje!
  • Marko

    21.10.2017 11:44
    referenca
    Dali ovo citaju,gledaju i slusaju potencijalni strani investitori u Srbiji.Ako ih zanima nasa efikasnost u radu, ona se ogleda u izgradnji ovog mosta.Mislim da se slobodno moze upisati u Gonisovu knjigu rekorda, dok se pokrajinski i gradski politicari mogu prijaviti za Nobela kada se ustolici nagrada za laganje.
  • pajo patak

    21.10.2017 11:41
    ni Ž od Žeželja
    Ako su uzvodni nazvali varadinska duga, hajde da ovaj nazovemo varadinska tuga.
  • Kum

    21.10.2017 11:37
    Da se zove LEGO
    Slojevito.
  • MadZ

    21.10.2017 11:36
    Lalinski
    Jes da mi Vojvođani radimo sve nategnuto i pooolakoooo, ali brate 18 godina??? To je malo mnogo i za nas za gradnju jednog moooooosssssstttttttaaaaaaaaaa.
  • Nindža Kornjačleone

    21.10.2017 11:10
    Mole se botovi opozicionih stranaka da ne skrnave svojim plitkoumnostima ovaj lepi momenat u istoriji Novog Sada.
  • Petrovaradinka

    21.10.2017 10:59
    A zasto niko ne napise za koliko godina ce moci kolima da se predje preko njega???? Resili smo pesake ...i voz koji ide po sredini...a to sto za automobile nema prilaznih puteva....to nista....vesto izbegavate to da obja ite. Za neupucene..sa petrovaradinske strane nema uopste puta za njega...bice...neka obilaznica ...moxda za narednih 18 godina .
  • Lemi

    21.10.2017 10:56
    @Asterix
    Koliko još znaš patenata za prednaprezanje? Znaš li da se IMS Žeželj gotovo nigde nije koristio osim kod nas, jer ima boljih načina? Kod IMS Žeželj su kablovi odvojeni, tj svaki zasebno. A uglavnom se koriste metode gde su kablovi za prednaprezanje upleteni kao sajla. Našao si meni da pametuješ o građevinarstvu, "botino". Ja nisam rekao ništa protiv Žeželja, on jeste vrhunski inženjer bio u svoje vreme, ali me nervira što neuki ljudi komentarišu novi most, a ne razumeju se u struku uopšte. Glavni nosači krova BG Arene su građenji prednapregnutim betonom samo da bi se nešto dokazalo, može se reći slobodno da je to delom politička odluka bila, jer za taj raspon svakako više odgovara čelični rešetkasti nosač, upravo zbog manje sopstvene težine, ali šta ti o tome znaš? Graditi sada betonski most je suludo, prevelika mu je sopstvena težina, čečični mostovi su mnogo lakši. Uostalom, mogu i drugi materijali da se prednaprežu, a ne samo beton. Ali je u ovom slučaju gde je čelični most to bilo nepotrebno. A gađanje lukova ne bih komentarisao jer si tu pokazao koliko ne znaš, pozdrav i zadrži kupus.
  • gari

    21.10.2017 10:53
    @White Power ono kad lik sa ovim nikom kaze ..otkacite bando radikalska, koliko treba da si glup pa da stavis nik belih fasista i pljujes radikale, debilana
  • Кеј

    21.10.2017 10:47
    Коначно!
    Ево неколико факта о мосту које је дао пројектант:
    - most dva koloseka, dve drumske trake i dve pešačko-biciklističke staze;
    - maksimalne brzine vozova: putnički – 160 km/h, teretni – 120 km/h;
    - saobraćajno opterećenje je 29,4 t/m što je najviše u Srbiji (za poređenje stari Žeželjev most je imao 13,7t/m, Most Slobode 8,1t/m a Gazela 9,5t/m). Ovo saobraćajno opterećenje je toliko kao kada bi se na ovaj most stavio kompletan most Gazela sa svom konstrukcijom i saobraćaknim opterećenjem!
    - najveći vertikalni ugib je svega 65 mm.
    - Predračunska cena mosta je oko 4000€/m2 dok je ugovorena cena 3000 €/m2 (mada mislim da će pre biti ona predračunska cena)

    Ovaj most je:
    - most sa najvećim stalnim teretom u Srbiji;
    - most sa najvećim saobraćajnim opterećenjem u Srbiji:
    - prvi železnički most u Srbiji projektovan po Evropskim normama;
    - lučni mostovi raspona 219 m i 177 m su prvi i drugi na svetu po veličini raspona železničkih mostova, sistema punih lukova sa zategama.

    Честитке пројектанту!!!

    На жалост, извођач се није прославио јер је осам година стварно превише за овај посао.
  • Ja

    21.10.2017 10:35
    Ovo ŽEŽELJEV most sigurno nije!!!! Kad kupite neko sranje onda kažete - ko da je kinesko!

    E tako može i ovo... Most koji je projektovao Branko Žeželj je bio od betona. Ovaj mu nije ni prići.

    Ja ću da ga zovem - Kineski most!!!!!
  • @DRagan

    21.10.2017 10:26
    DragoDrago
    Problem je i u '90-im i posle 2000-e, a i posle 2010-e,a biće i posle 2020....
    Budimo realni i recimo da su tri mosta napravljena posle bombardovanja. Ili si balavac ili si botina... Verovatno, ovo drugo, jer i deca znaju za bombardovanje.
  • Обсервер

    21.10.2017 09:47
    Сбедок
    Сведок сам рушења старог Жежеља, још стоји кнедла у грлу, шта урадише злотвори ! Дуго је одолевао бесним псима. Сада нас ОНИ уче, шта је демократија ! Разбојници из бомбардера, дођите на отварање новог моста, ако имате образа.
  • VladaN

    21.10.2017 09:45
    @Dule
    Vi to ozbiljno? I naredbodavno u stilu Velikog Poglavice. Dakle biće "Žeželj". Samo da Vam se ne omakne pa bude "Šešelj". Više pristaje, nekako je u skladu sa Vašim razmišljanjem i sa Velikim Poglavicom.
  • Vozim se autobusom

    21.10.2017 09:32
    @FUJ!
    O čemu ti pričaš??? Žeželjev most je miniran iz razloga da ukoliko se sruši kao posledica bombardovanja, ne napravi branu i potopi NS.

    Baš se radujem novom mostu i još više što će se "privremeni" rasklopiti. Samo da ne potraje novih 10 godina ;-)
  • Dragan

    21.10.2017 08:29
    Ali sad se svi zamislite, koliko nade ste polagali u dos i u promene 5.okt. a oni nisu bili spisobni da naprave 1 most ili da otvore muzej savremenih umetnosti, a da ne pricamo o Narodnom muzeju. Pocelo je da se nesto pomera sa mrtve tacke, ali naravno ne brzo kako bi smo svi zeleli. Nisu tu vise 90te problem , nego i 2000te. A vi sada samo lupajte minuse, ovo je surova realnost
  • Radojica

    21.10.2017 07:57
    Apolodorusov most
    Istorija kaže da je od 103. godine do 105. godine izgrađen most koji se danas naziva "Trajanov most". Ako su ručno napravili most od 1135 metara, kako ovi sa svom mehanizacijom nisu mogli bar godinu dana brže da naprave ovu repliku?
  • Sale NS

    21.10.2017 07:55
    Zar već ?
    Ala leti to vreme, ko da je jeuče bilo sećam se kad je komšija dobio sina u to vreme, a taj mali se sada upisuje na faks. Čudo !
  • FUJ!

    21.10.2017 05:53
    Milosevic je Zezeljev most digao u vazduh kada mu je zapretila kompnena invazija sa severa. Zato je i kamera RTV bila spremna i usmerena na centralni stub cekala na stativu da snimi kada se dogodi eksplozija.
    NATO ga je samo ostetio na Petrovaradinskoj strani da ne bi bio upotrebljiv dok oni ne dođu i da ne blokira Dunav. Zato ga i nisu srušili nego samo napravili rupetinu na kolovozu.
  • White Power

    21.10.2017 01:54
    Realno
    Smece u svakom pogledu.
    100 ovakvih aluminijumskih sranja bih menjao za jedan stari Varadinski.
    Otkacite se bagro radikalska.
  • Asterix

    21.10.2017 01:04
    @Lemi
    Evo tebi botino malo kupusa u snsdvič.
    Branko Žeželj je pre 60 godina samostalno projektovao i koristeći sopstvenu metodu prednapregnutog betona podigao mostove preko Smailske reke, preko Dunava kod Novog Sada i preko Dunava kod Beške. Pored toga Branko Žeželj je vlasnik patenta IMS Žeželj, tehologije gradnje prednapregnutim betonom zahvaljujući kojoj je izgrađena največa hala beogradskog Sajma i gotovo trećina zgrada na Novom Beogradu. Ti slobodno i dalje gađaj lukove i izmišljene lučne mostove. Neće se sendvič sam od sebe složiti.
  • NS_BOB

    21.10.2017 00:55
    Gde sam ja a gde ste vi
    Da citiram:
    "dočekasmo da ekipa iz devedesetih završava novi most parama Evropske Unije koja nas je upravo zbog te ekipe i bombardovala."

  • construction

    21.10.2017 00:55
    Silueta je ista, a novi most je veci, jaci, kvalitetniji i ima daleko vecu nosivost od starog. Takodje, i na bombe je ako ne otporniji, onda podjednako otporan (i jednom i drugom je glavna slaba tacka centralni stub, pa onda lukovi, a kolovoz mogu bombardovati 100 a ne 3 dana - dzaba). E da, i lukovi su dovoljno zakrivljeni pa lokalni dziberi nece moci da se penju motorima, automobilima i tamicima...

    To je sto se tice struke (i strane i domace), a sto se tice duzine izgradnje, spletki i slicnog - to se zahvalite politicarima za koje vec decenijama glasate
  • betmen

    21.10.2017 00:04
    Po secanju, gradnja je trebalo da pocne 2009. i da se most zavrsi krajem 2013. Sad ulazimo u 2018. godinu. Znaci 5 izgubljenih godina. A tako je u svemu u ovoj drzavi nazalost.
  • ana

    20.10.2017 23:53
    kad se isprlja bice kao stari . da da B da opet idemo na otvaranje jednom u mladosti a drugi put da dozivimo- A da pm onom ko je srusio.
  • ana

    20.10.2017 23:52
    ta nasli bi oni uvek neke da zbog njiiiiiiiii sruse. zbog koga su rusili prethodne ?
  • ana

    20.10.2017 23:50
    tntntntntntntnn
    hvalim te B bravo
    ps dobro je da nije kao nekad onaj madjaski sto se mimoisao
  • Zoran021

    20.10.2017 23:43
    Most
    Čisto sranje!! Osdamnaest godina prave jedan most,koliko se tu mozgova ugradilo?
  • gari

    20.10.2017 23:26
    Ovo je replika samo po tome što ima dva luka. Prevelika je razlika da vi se ovo zvalo replikom. Ali OK, lepo je što bar podseća na stari most.
  • faraon

    20.10.2017 23:24
    Ovde se promene citave generacije dok se ne izgradi jedan most .
  • suza

    20.10.2017 23:16
    Najvažnije da su se danas na njemu već slikali oni zbog kojih je most i srušen! Kako ih nije sramota????
  • Dziju

    20.10.2017 23:16
    E pa da zalijemo!
  • Veki

    20.10.2017 23:14
    Ssstrava most! Mogu da zamislim koji je to kvalitet, mislim temeljna gradnja 18 godina. A koliko se ono gradi ona postanska stedionica preko puta pozorista? Ma u Novom Sadu je sve unikat.
  • Lala

    20.10.2017 23:13
    Crnjak
    Umilostili se srbijanci da nam naprave most pisle 18 godina, u blejogradu izgradjena 3 mosta, tobogan grad se gradi, metro bez tunela ..a nas most srusen zbog njihove priglupe naci.politike.
  • Quatro

    20.10.2017 22:50
    Punoletstvo
    Za samo 18 godina napravljen most... Sramotaaaaaa!!!
  • Lemi

    20.10.2017 22:48
    @VB
    Druže, što se tiče tvog znanja o mostovima, sve se svodi da znaš da ga pređeš. Žeželjev most je NATO srušio, posle više pokušaja istina. Ali da su pogodili luk mosta, koji zapravo nosi celu konstrukciju, pao bi istog trena. Na kraju su smrvili stub i dokrajčili most. Novi most je most sa najvećim stalnim teretom u Srbiji, kao i most sa najvećim saobraćajnim opterećenjem u Srbiji.
  • Dule

    20.10.2017 22:41
    @VladaN
    Oba luka su veca od nekadasnjih Zezeljevih i u kategoriji lucnih celicnih mostova oba spadaju u 10 najvecih lukova na svetu. Ima da se zove Zezeljev!
  • Majstor

    20.10.2017 22:29
    Odgovor VB
    Kaze se alaminium !!!
  • Mikula

    20.10.2017 22:13
    Most
    Kad ce moci saobracaj ispod mosta?
    Kad ce moci Kejom do mlina Danubijus?
    Ubise vozila kroz M.Miljanova i F. Visnjica

  • Pokemon

    20.10.2017 22:08
    Ne podseca nimalo na stari koji ssm voleo. Ako oduzmem nostalgiju opet mi se ne svidja - ruzan je. Mislim da nije ni nesto kvalitetan. Stagod.
  • aww

    20.10.2017 22:01
    how romantic!
  • PGS

    20.10.2017 21:53
    Sjajna vest! Čestitam svim novosađanima!! Da ga prelazimo u zdravlju i veselju.
  • Kokakole

    20.10.2017 21:49
    "Čestitam mom gradu". Tačno me priteralo, pa sam otrčao do wc-a.
  • Prke

    20.10.2017 21:26
    Na tom luku
    Kada sam bio napaljene tinejdžer na tom luku sam posle izlaska sretao dvoje koji su često tamo vodili ljubav, nebi ih ja ni primwtio nego su se mnogo culi , pogotovo je on bio glasan.Gledao sam ih i maštao da ću i ja jednog dana...eto meni prilike , sada imam sve što mi je za to potrebno. Nadam se da su oni sada izrodili decu i oslobodili prostor omladini.Nadam se da ih neću sresti ponovo kada su spojili lukove.
  • Aha

    20.10.2017 21:24
    Cestitam mom gradu. Bilo je i vreme.
  • 18 godina jbte

    20.10.2017 21:21
    Nekako mi dodje da zaplacem.
  • VB

    20.10.2017 21:20
    Žeželj
    Ni R od Replike. Ono je bio Most. Ni bombe nisu mogle da ga sruše. A ovaj aluminijum nece dugo.

  • Jelena

    20.10.2017 21:17
    Biciklistička staza
    Najlepši most u Srbiji.
    Hoće li biti biciklistička staza normalna bar njemu, kad je nema na ova druga dva? Žeželj nam je zadnja šansa.
  • joj

    20.10.2017 21:07
    da
    cega se pametan stidi budala se ponosi
  • VladaN

    20.10.2017 20:56
    lepo....
    ..ali nemojte ovaj "Skadar na Bojani" nazivati po gospodinu Žeželju. Sramotite njegov rad poredeći ga na bilo koji način sa ovom političkom sramotom.
  • deda

    20.10.2017 20:55
    fala Bogu, jedva jednom, deset godina muljanja, tri-cetiri xxxavanja izmed politikanata, tri godine rada i eto dok dlanom o dlan most gotov, inace lukovi jako lice na most na krimu samo sto je njihov sklepan na brzinu 2-3 godine a nas bato punoletan

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna