Ne vidim razlog za sve ove komentare. Jeste li otišli tamo i raspitali se kako to korišćenje punjača funkcioniše?
Ja jesam upravo danas jer očekujem gosta iz Budimpešte koji želi da dođe sa "Teslom".
Kad sam ušao u banku na toj adresi, prva reakcija na moje pitanje kako se i pod kojim uslovima koristi punjač, bila je: "Muuuuuu..." Niko nema pojma. Onda su se nešto domunđavali i dali u zadatak nekoj od njih da pročita neki mail. I onda smo saznali sledeće.
Oni koji nisu iz Novog Sada mogu da koriste punjač samo u radno vreme banke (9-16h), zato što je potrebno da banka stavi u punjač neku svoju karticu koja se vadi na kraju radnog vremena. Dakle u mom slučaju neizvodljivo. Uz to niko nema informaciju o snazi punjača kako bi čovek mogao isplanirati vreme punjenja.
Novosađani mogu da dobiju, da im se izradi kartica za korišćenje, ali se nisam raspitivao detaljnije, jer se ta kartica ne može dobiti odmah. Tek sutra, prekosutra. A i drugi uslov je da se bude vlasnik električnog vozila, što ja nisam. Dakle opet neizvodljivo.
Eto možda nekome korisna informacija.
Sve druge rasprave su nepotrebne.
@Rade - Jedno pitanje zasto je besplatno i zasto bih ja od svog poreza finansirao neciju besplatnu voznju ?
Odgovor: Zato što je ovo ekološka vožnja i mnogo jeftinija, nego li ona koju sada finansiraš.
@Majstor - Imamo li mi te elektrane, tu struju, i koliko bi onda koštala struja?
Odgovor: Ne, nemamo, ali ni Norvežani na početku korištenja eletričnih vozila nisu imali, a sada imaju najviše ovakvih vozila po glavi. Trebali bi iskoristiti ono što nam je prirod dala i proizvoditi eletričnu energiju uz pomoć vetra, sunca itd.
@комша - Док не појефтине електромобили и док се мрежа пуњача не среди, као и дужина пуњења тешко да ће се овде прећи на тај вид аутомобила.
Odgovor: Dužina punjenja nema mnogo veze, jer se ni u državama koje u lideri u korištenju ovakvih vozila ta vozila ne pune brže. Za ostalo je istina.
@DD - Ocigledno se radi o promociji, odnosno, pokusaj da se i ovde nesto promeni
Odgovor: U celoj Evropi je punjenje ili besplatno (Tesla) ili za pola evra, evro, dva...
@Vozim se busom - Hoće li biti i električnih autobusa?
Neće. U mnogo razvijenijim državama nema elektro buseva, nego baš kao u NS-u koriste metan.
Ako je ceniti po reakcijama na tvoje komentare, moguće je da banke i gradska uprava nisu hteli da srađuju s tvojom kurirskom firmom upravo zato što si joj TI na čelu. To znači da si svojom ličnošću malčice unazadio razvoj električnog saobraćaja u Novom Sadu, isto kao što svojim komentarima ukopaš svakog vegana u ovom gradu. Svaka čast.
ma ne brini... do trenutka kada sva vozila u srbiji postanu električna i punjači postanu standard na svakom parkingu svi komentatori sa ovog portala će izumreti, a možda i naša deca
Cek da izracunam ...
Ahm.. znaci treba da radim 8 godina i 9 meseci , da bih u keshu mogao da kupim ovaj auto ,naravno bez da potrosim i jedan dinar u tom vremenskom periodu.
Skandinavci su prvi po kupovini elektricnih automobile u Evropi. Promice vam sustina, struju mozete praviti na mnogo nacina, od kojih su jedni cistiji od drugih a naftu ne mozete sagoreti bez negativnih posledica. Nije hype samo je Srbija zaostala
Termoakumulacione peći vuku 6600W i čitava država plače da se ljudi ne greju na struju,
a ko to radi hoće dušu da mu izvuku cenama.
Zamislite šta će biti sa ljudima koji žele da pune auta i koja će to cena KW biti za njih,
i kakve će tek ugovore ED da traže.
Ima da bude i stavka - Predviđanje Ponašanja. Kasta potrošača i slično.
A zamislite tek VARIRANJA mreže jer će svako puniti više puta i u različito vreme.
Mreža ne voli ni 5% variranja a kamoli Gigavate!
Lepa je ideja, kao ideja.
Te baterije moraju da budu 150 volti i da primaju 200 ampera na punjenju, da bude za 1 sat.
Izvodljivo?
Pre osam godina pokrenuo sam bio Zeleni kurir sa elektrobiciklima i elektroskuterima. Novosadske banke nisu uopste reagovale na ponudu da im vrsimo postanske usluge, a vlasnici restorana i picerija su u minimalnom broju hteli nase usluge. Tadasnji gradski sekretar za saobracaj, onaj sto se vozika motorom, nije hteo da nas podrzi, ustvari nije hteo ni da razgovara na ovu temu. Pavlicic je uzeo hrvatsku jurirsku sluzbu da nose pozive, sto je kasnije rezultirallo zalbama gradjana i propascu te firme. Tako je to bilo. Novi Sad je imao jedini i prvi u regionu i na Balkanu elektrokurirsku sluzbu. Mozda turisti pomognu da se ovde ljudi opamete, ali nece to biti skoro.
Koliko se sećam radnici novosadskih JP, između ostalih i Praking servisa, su dobili neki keš za Novu godinu tako da tišina i da se ne čujete više da spominjete novac bilo kada. Preplaćeni ste u svakom slučaju i ne treba ništa da komentarišete.
Ne govorim ja o novcu. Zlo - ako je jeftino! Jer će SVI hteti.
Pričam da li Srbija ima 30 Kwh puta milion vozila dnevno proizvodnje struje.
Kažem ti da nema. to je 30.000 Mwh ili 30Gwh. Ali samo za auta.
Trebala bi neka nuklearna elektrana da radi samo za auta.
A tu je potrebna i promena infrastrukture kablova koji će tu struju dopremiti.
Usijavaće se mreža, trafoi i izbacivati osigurači da bi se Srbi vozili na struju.
p.s.
Nema teorije da se auto za čiji pogon treba minimum 30kW napuni za 1 sat da pređe 160km.
Za jedan sat da uđe 30KWh? 30.000 vati? Za 1 sat?
Ako vuče 3KW na punjenju, treba mu 10 sati.
Kabel je toliko tanak da 3KW i može da prođe.
Ali 30KW da vuče, za jedan sat sa tolikim kabelčićem - teško.
Neko tu laže.
Neko hoće da bude moderan, a laže.
Preuvelicava se uticaj koji elektricni automobili imaju na ocuvanje zivotne sredine.Pre svega, koliko procenata proizvedene elektricne energije u Srbiji dolazi od lozenja uglja? Preko 60%.Znaci, ogromna kolicina smoga za pravljenje elektricne energije za koju je posle manje-vise i nebitno kako ce se koristiti. Zatim, da li vam je poznato kakve se opasne hemikalije koriste za proizvodnju baterija u elektroautomobilima? Kako je tek prljava tehnologija za izradu solarnih panela da i ne govorim. Strasan uticaj koji imaju male hidroelektrane na lokalni ekosistem je vise stetan nego koristan.Jedino sto je dobra stvar u vezi tih automobila i tog "hajpa" obnovljivih izvora su smanjena emisija izduvnih gasova na mikrolokacijama u gradovima i smanjenje buke (ovo cak moze da bude i opasno za ucesnike u saobracaju).Najvise koristi imaju kompanije koje prodaju tu tehnologiju i sto uspevaju da u zakone malih drzava na silu ubace odredbe kojima se one primoravaju da uvode zelenu energiju, dok istovremeno npr u USA koja ima jedno 50 puta vise od nas stanovnika svaki ukucanin ima svoj auto koji trosi gorivo kao T34. A kolicina zagadjenja fabrika u Kini koje prave 99% komponenti tih "cistih" oblika energije je stravicnih razmera. Podizanje samosvesti i odustajanje od totalnog komformizma je jedini lek za ove probleme, treba se po tom pitanju ugledati na Skandinavce, na primer.
@Majstor pa za 30 dana je 900kwv sto dodje oko 6-8000 hiljada , zavisi kad puni, predje 4800km a za to mu treba 20-30000 dindzi, e sad dal je to isplativo jbg prepustam tebi da sracunas
Tu struju ne placa banka neko prevareni klijenti. A poreznika tom ko to vozi jer taj ne placa dazbine. I manite me elite u Sprdiji, to su sve lopovi. Ovde ko ima za ovakva kola je navikao na besplatno.
Svugde u svetu ovakav vid saobracaja ima podsticaj jer je vlasnik platio visoku cenu vozila kako bi cuvao nasu sredinu. Zato ga treba nagraditi mnogim benefitima,besplatan parking,besplatno punjenje,umanjene dzbine..... . Molim Vas samo da ne lupetate ako zelite napredak, a mozda vama vise godi Zaparozac i preko veze tehnicki, pa se posle cudite otkud toliko karcinoma pluca.
Ne vidim zbog cega se ljudi zale sto je punjenje besplatno? Ocigledno se radi o promociji, odnosno, pokusaj da se i ovde nesto promeni. Svakako, ako se u gradu pojavi vise elektricnih vozila i vise pump, naplacivace struju. Kao sto vidite punjac je izlepljen reklamom banke, tako da verovatno oni u pokrivaju struju. Narodu uvek nesto mora da smeta ...
Jel ovo znaci da grad NS placa “benzin” likovima sa elektricnim kolima?
Ko placa cuvara koji motri na te automobile dok se pune? Jel opet grad(gradjani)?
E pa lako je biti “zelen” na tudjoj grbaci!!!
Ne vidim ekonomsku logiku da korisnik vozila ne plati preuzetu struju, pogonsko gorivo svog automobila. To bi bilo kao kada bi vlasnik benzinske pumpe točio besplatno klasično gorivo...
Ma, sjajna je to priča.
Ja sam veoma glup, izašao sam iz Vršca i ne znam šta pričam.
Eto, to smo diplomirali, znači uvrede sačuvajte. A sad, na temu.
Zamislite da se Srbima PODELI džabe milion električnih automobila. Sa porezom.
Toliko vozila sigurno imamo registrovanih.
E, sad zamislite da tokom ove noći, tih milion Srba hoće da uključi vozilo na punjenje, sutra za posao, normalno.
Minimalno im treba utrošak od 30KWh do ujutro.
Pa pomnožite to sa milion. Svi imaju jednaka prava na punjenje.
30 miliona Kwh, za jednu noć. Naravno, Srba hoće da se vozi i sutra popodne, da ode do kuma.
Imamo li mi te elektrane, tu struju, i koliko bi onda koštala struja?
A sad, pomnožite to u okviru Vašeg računa za struju.
Postavljanje elektricnog punjaca 2,000 Eura a postavljanje semafora u gradu kosta 40,000 Eura. Razliku u tehnologiji izmedju ova dva procenite sami. Jedno je domaci zadatak iz tehnickog '88 godine a drugo je proizvod '10tih godina
pro credit banka da otkrije:
ko mi je zloupotrebio platnu karticu i ukrao pare
da mi izradi novu karticu, svakako cu platiti
da me obesteti
kad to uradi, vrati bankomate po gradu i na koncu
plati izmedju 1000 i 2000 evra to!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Novi Sad dobio prvi punjač za električne automobile
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Novi Sad
•26.12.2017.
•13:09 > 11:53
Komentari 34
Zoran
Ja jesam upravo danas jer očekujem gosta iz Budimpešte koji želi da dođe sa "Teslom".
Kad sam ušao u banku na toj adresi, prva reakcija na moje pitanje kako se i pod kojim uslovima koristi punjač, bila je: "Muuuuuu..." Niko nema pojma. Onda su se nešto domunđavali i dali u zadatak nekoj od njih da pročita neki mail. I onda smo saznali sledeće.
Oni koji nisu iz Novog Sada mogu da koriste punjač samo u radno vreme banke (9-16h), zato što je potrebno da banka stavi u punjač neku svoju karticu koja se vadi na kraju radnog vremena. Dakle u mom slučaju neizvodljivo. Uz to niko nema informaciju o snazi punjača kako bi čovek mogao isplanirati vreme punjenja.
Novosađani mogu da dobiju, da im se izradi kartica za korišćenje, ali se nisam raspitivao detaljnije, jer se ta kartica ne može dobiti odmah. Tek sutra, prekosutra. A i drugi uslov je da se bude vlasnik električnog vozila, što ja nisam. Dakle opet neizvodljivo.
Eto možda nekome korisna informacija.
Sve druge rasprave su nepotrebne.
Odgovori
Odgovor: Zato što je ovo ekološka vožnja i mnogo jeftinija, nego li ona koju sada finansiraš.
@Majstor - Imamo li mi te elektrane, tu struju, i koliko bi onda koštala struja?
Odgovor: Ne, nemamo, ali ni Norvežani na početku korištenja eletričnih vozila nisu imali, a sada imaju najviše ovakvih vozila po glavi. Trebali bi iskoristiti ono što nam je prirod dala i proizvoditi eletričnu energiju uz pomoć vetra, sunca itd.
@комша - Док не појефтине електромобили и док се мрежа пуњача не среди, као и дужина пуњења тешко да ће се овде прећи на тај вид аутомобила.
Odgovor: Dužina punjenja nema mnogo veze, jer se ni u državama koje u lideri u korištenju ovakvih vozila ta vozila ne pune brže. Za ostalo je istina.
@DD - Ocigledno se radi o promociji, odnosno, pokusaj da se i ovde nesto promeni
Odgovor: U celoj Evropi je punjenje ili besplatno (Tesla) ili za pola evra, evro, dva...
@Vozim se busom - Hoće li biti i električnih autobusa?
Neće. U mnogo razvijenijim državama nema elektro buseva, nego baš kao u NS-u koriste metan.
Vozim se autobusom
Marko
Piplfoks
Ako je ceniti po reakcijama na tvoje komentare, moguće je da banke i gradska uprava nisu hteli da srađuju s tvojom kurirskom firmom upravo zato što si joj TI na čelu. To znači da si svojom ličnošću malčice unazadio razvoj električnog saobraćaja u Novom Sadu, isto kao što svojim komentarima ukopaš svakog vegana u ovom gradu. Svaka čast.
varenje
Branko NS
Tomas Alva Edison
iceice
Ahm.. znaci treba da radim 8 godina i 9 meseci , da bih u keshu mogao da kupim ovaj auto ,naravno bez da potrosim i jedan dinar u tom vremenskom periodu.
ps za koga su ovakve vesti?
seljo
frustronaut
Mirko
a ko to radi hoće dušu da mu izvuku cenama.
Zamislite šta će biti sa ljudima koji žele da pune auta i koja će to cena KW biti za njih,
i kakve će tek ugovore ED da traže.
Ima da bude i stavka - Predviđanje Ponašanja. Kasta potrošača i slično.
A zamislite tek VARIRANJA mreže jer će svako puniti više puta i u različito vreme.
Mreža ne voli ni 5% variranja a kamoli Gigavate!
Lepa je ideja, kao ideja.
Te baterije moraju da budu 150 volti i da primaju 200 ampera na punjenju, da bude za 1 sat.
Izvodljivo?
Orwell Vegan
Teča
Majstor
Pričam da li Srbija ima 30 Kwh puta milion vozila dnevno proizvodnje struje.
Kažem ti da nema. to je 30.000 Mwh ili 30Gwh. Ali samo za auta.
Trebala bi neka nuklearna elektrana da radi samo za auta.
A tu je potrebna i promena infrastrukture kablova koji će tu struju dopremiti.
Usijavaće se mreža, trafoi i izbacivati osigurači da bi se Srbi vozili na struju.
p.s.
Nema teorije da se auto za čiji pogon treba minimum 30kW napuni za 1 sat da pređe 160km.
Za jedan sat da uđe 30KWh? 30.000 vati? Za 1 sat?
Ako vuče 3KW na punjenju, treba mu 10 sati.
Kabel je toliko tanak da 3KW i može da prođe.
Ali 30KW da vuče, za jedan sat sa tolikim kabelčićem - teško.
Neko tu laže.
Neko hoće da bude moderan, a laže.
Dejan
d
Novi Sad
@Majstor
deda
Nervirach
Pera
DD
mrk
Ns
Ko placa cuvara koji motri na te automobile dok se pune? Jel opet grad(gradjani)?
E pa lako je biti “zelen” na tudjoj grbaci!!!
Djou
Zivan
комша
Majstor
Ja sam veoma glup, izašao sam iz Vršca i ne znam šta pričam.
Eto, to smo diplomirali, znači uvrede sačuvajte. A sad, na temu.
Zamislite da se Srbima PODELI džabe milion električnih automobila. Sa porezom.
Toliko vozila sigurno imamo registrovanih.
E, sad zamislite da tokom ove noći, tih milion Srba hoće da uključi vozilo na punjenje, sutra za posao, normalno.
Minimalno im treba utrošak od 30KWh do ujutro.
Pa pomnožite to sa milion. Svi imaju jednaka prava na punjenje.
30 miliona Kwh, za jednu noć. Naravno, Srba hoće da se vozi i sutra popodne, da ode do kuma.
Imamo li mi te elektrane, tu struju, i koliko bi onda koštala struja?
A sad, pomnožite to u okviru Vašeg računa za struju.
Rade
deda
Bane
Tanja
finansijski pandur
ko mi je zloupotrebio platnu karticu i ukrao pare
da mi izradi novu karticu, svakako cu platiti
da me obesteti
kad to uradi, vrati bankomate po gradu i na koncu
plati izmedju 1000 i 2000 evra to!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H