Lepo je to što neko želi i ovo i ono. Trolejbusi su isto ekološki opravdani, koriste isto pogonsko sredstvo, mnogo su tiši u saobraćaju od tramvaja a o ulaganjima nema potrebe ni govoriti. Puno puno jeftinije
Свакако да би трамваји решили проблем гужви, то се може видети и у примеру осталих великих градова света. Трамваји се обични измештају на трасе где аутомобили и остала возила немају приступа (нпр. на средине булевара, док се са стране налазе колосеци за остала возила). Најважнија ствар је што су 100 посто еколошки, не праве буку и нови дугачки модели могу да превези и до 250 путника, што са осталим возилима није случај.
Sve vas koji mislite da nema novca, ili da se taj projekat ne moze brzo zavrsiti valja upozoriti da to nema nikakve veze.
Njihovo je da udju u ovaj posao, da utale svoga favorita i obezbede crkavicu koja se zove provizija. Da li ce i kada to biti zavrseno to njih ne zanima.
Primera iz blize proslosti imate na pretek. Npr. Oracle E-business Suite, softberski paket koji je Toplana ugovorila sa firmom Fadata iz Beograda, za koji su pred prosle izbore nafrljali vise ugovora, a do danas od svega toga proradilo je to sto se maske za unos podataka vide na monitorima. Koliko love, i kome, je otislo na ovakvu glupost reci ce nam gradonacelnik.
lepo bi bilo da vrate tramvaje to je bas evropski, lepo bi izgledali a i koristili bi jel bi dosta rasteretili saobracaj po gradu. nemogu vise da slusam one pametnjakovice sto novi sad mogu da prepesace za 10 min njima zelim da ceo zivot samo pesace kad su toliko pametni.
Urbano, ekoloski... to je i jedina sansa za ovaj grad, problem je sto je neko ukinuo tramvaje uopste i sto se planski i prostorno nisu planirali ali postoje tehnicka resenja a ne postoji ozbiljnost u bilo kome segmentu tako da je to samo "suplja prica"
Ван сваке памети и економске логике прекопавати улице и убацивати шине. Ако то и ураде нека буде шири колосек тј као у Пешти. Али јефтиније им је купити тролебусе и на постојеће бандере окачити жице.
''gde su nestali ovi brižni građani?'' - Нема потребе да се јављамо. Од овога нема ништа, бар не у наредних 50 година. Хе, хе а бициклисти су стварно терористи...
Od kojih para će da se uvedu tramvaji,alo?!
Nisu u stanju da završe u roku ni najobičnije asfaltiranje,da pokrpe rupe po ulicama,da srede započeto na Keju, da ozelene ovaj očerupani izbetoniran grad, da sklone lutalice i prosjake,da otvore prijemne stanice-kuće za beskućnike... ama da naprave valjanu regulaciju saobraćaja u gradu,a oni bi tramvaje! Koliko to košta i zamislite ljudi koliko bi im taj posao trajaaaajaaaao?! Neka, fala,prvo sredite sve ostalo.
Tranvaj znači više mrtvih na putu, više zgaženih pešaka, haos u saobraćaju, raskopavanje tek urađenih ulica, brdo novca, ...pa što ne naprave metro?
U svetu ne prave tranvaje već metroe!
Slažem se da je Bora Novaković zaboravio kružni tok, pa je onda raskopao i zatvorio Bulevar Evrope, da bi napravio DS kružni tok, ali gle čuda zaboravili su da postoje i biciklisti?
Kako će sada to da reše?
Biće gaženi pešaci i biciklisti na kružnom toku?
Ovakvu vlast zaslužuje Novi Sad, lepo reče onaj bradati Rašković, mi smo LUD narod!!!
Neko ce uzeti debele pare za Studiju izvodljivosti i zakljuciti da nema tehnickih mogucnosti za tako nesto i da bi ceo projekat previse kostao. Odradice tu studiju iako i sada zna da tramvaja nece biti. To bi isto bilo kao kada bi radili Studiju izvodljivosti izgradnje viseceg mosta od Subotice do Novog Sada. Znaju da taj projekat nema nikakve sanse, ali je bitno uzeti pare na Studiju izvodljivosti.
Kad god sam prolazio Beogradom smetale su mi sve one žice nad glavom, kao da imam poklopac od gore, kao da su njima vezali nebo, i bio ponosan što u mom NovomSadu vidim vedro nebo. Neka hvala, ne trebaju mi tramvaji.
A vezano za ovu sliku - pre par meseci bili smo svedoci da su komentatori energično napadali najveće teroriste na planeti Zemlji, takozvane "bicikliste", koji svojim prolaskom kroz upravo ovu ulicu na slici šire strah i trepet, i ugrožavaju "dečicu koja samo tu mogu da trče", kao i njih. Istina, u istoriji planete Zemlje se nije desio incident na ovom prostoru, a da je neki akter bio neki od pomenutih terorista, ali to razume se nije bitno. Policija je veoma revnosno radila na suzbijanju ovog terorizma, uklanjajuci penzionere koji voze pomenuta ubojita sredstva sporije nego što ja hodam. Ono što me interesuje, je gde su nestali ovi brižni građani? Iako ja možda nisam ni svestan da je tramvaj daleko bezopasnije sredstvo u pešačkoj zoni od bicikla.
Ko zna o cemu se radi, procitace ovu vest na pravi nacin: jedino sto ce da se uradi je studija izvodljivosti, za to ce da se uzmu pare, ostalo nije bitno. Kao i sve ostalo sto se kod nas radi, malo se mase rukama, malo se baca prasina u oci, master planovi, studije izvodljivosti, projekti za preprojektovanje,... Kad se nesto gradi, zna se koliko kosta materijal, koliko ruke. Kod projekata svasta moze da se napise, cena je po dogovoru, zarada do 100% (kad se reciklira neki stari projekat).
U pravu si deleteboy, kada samo pogledam da su nadogradnju vrtića na Limanu II od predviđenih 4 meseca završili tek za 12 meseci pa vrtić celu školsku 2010 uopšte nije radio. Nek pitaju sad te roditelje da li nam treba tramvaj. Zna se da su sa javnim radovima privatni džepovi funkcionera puniji nego li džakovi para. Samo zato ideja o tramvaju!!!!
Ja nažalost nisam sa Salajke,ali podržavam salajčane,samo bih dodao da sam za ŽIČARE.Zašto?Pa, eto kad se mi sjurimo sa Fruške preko Franca Jozefa,da možemo makar do Najlona doći,a vi po gradu lebdite,plutajte skačite,drečite...ma po volji vam.
Прво, ово је само студија која ће измерити како, куда, где, колико и да ли уопште треба трамвај.
Друго, овакве трамваје као на слици сам виђао по Француској и Италији. Углавном пролазе кроз стара градска језгра и не буку а омогућују да се за саобраћај затворе те улице. Овакви трамваји као на слици имају једну централну шину вођицу и две бетонске траке по којима иду гумени точкови трамваја. Бука је минимизована. Ниско подни су и у њих се улази у равни са стајалиштем, дакле нема ни једне степенице на горе или доле.
Треће, боље тамвај него мост тзв. "Франц Јозефа".
Ja sam protiv.
Sa toliko novca može mnogo pametnijih stvari da se uradi. Gsp uz malo para može da učini život snošljivim (svakodnevno ga koristim više puta :))Kopanje, ugrađivanje šina, tutnjanje, gomila žica na ionako skučenom nebu, ...ne.
"Pogledajte semafor"- vreme istice tako da nemate vremena za tramvaje. Za pocetak zamenite ove seoske puteve pune rupa novim i dobili bi aplauz, a mogli bi da zamenite i ove ruzne autobuse. Kad Beograd moze da kupi najbolji autobus na svetu ( danas saopstio Djilas ) pa valjda mi mozemo da priustimo neku srednju klasu ili treba da pomognemo Beogradu i damo im pola novca ( kao za univerzijadu ).
Ja kolima idee, ili kako si ti rekla smestam guzicu u auto, pre svega zato sto mi je jeftinije nego da idem autobusom, a o udobnosti si i ti sama dovoljno rekla...
Ako hoce da smanje guzve, neka smanje cene karata, prosto i jednostavno...
U Srbiji gde kroz ravnicu nismo sposobni 20 godina da napravimo autoput, u Novom Sadu u kojem se pravi bulevar, potom raskopava da bi se pravio kružni tok, u kojem nije rešen problem ni biciklističkih staza, neko će da napravi tramvaj? Koliko treba biti glup pa zaista poverovati u ovu, još jednu laž?
Салајчанине занимљив и добар коментар. Не знам зашто се сви жалите на гужву када се у Новом Саду са једног краја града на други стигне за 10 минута...трамваји су добри јер ћемо колико толико удисати мање издувних гасова и онако квалитет ваздуха у Новом Саду је на незавидном нивоу. И у колико би то поштено било одрађено без да се ико угради у ту цену ништа не бих имао против јер здравље и здрава околина за нашу децу у будућности немају цену.....
Rodni, nisi ni bicikl naučio da voziš a ti bi već na tramvaj. Pa ne može to baš tako. Ako bog da, dok tramvaji dođu na red vi ćete biti samo ružna prošlost ovog grada koje niko neće želeti da se seća. Nakrali i napljačkali ste se toliko da nam nije dobro, ali nije vam dosta, hoćete još, pa hajde da izmislimo tramvaje.
Nemam ništa protiv tramvaja, ali gde ćete da strpate te tramvaje? Pa u 90% ulica u gradu se jedva mimoilaze automobili a ne još i tramvaji da se tu uguravaju.
stvarno ne znam koliko Nica ima stanovnika, ali sam videla da se ovakvi tramvaji koriste u gradu, i jos je interesantnije sto izmedju sina je posejana trava i uredno pokosena, .. nema guzve u saobracaju i ako ima tramvaja, autobusa i automobila, potom biciklista, motorista svih fela...nema guzve jer svi postuju saobracajne propise i niko ne trubi,ne dere se kroz prozor i....
Eh Mirjana ne znam ja odakle si ti, ali cini mi se da ne znas da lale cesto govore "pih", ocito ne divanis cesto u Novom Sadu, a ukoliko jesi iz naseg grada onda nisi bas upoznata sa nasom kulturom govora :P
A bunim se jer je logicno da ce tramvaj samo da poremeti ionako poremecen saobracaj u Novom Sadu.
Mora da si ti jedna od onih sto stalno idu peske pa nemaju pojma kako je voziti se autobusom ili kolima kroz centar za vreme spica... Pa ne znas koliko je zakrcen saobracaj, a sada, pametna moja, zamisli da pored svega toga, zatvore jednu trasu zbog tramvaja, pa to ce biti da poludis ili jos bolje da ga opice kroz ulicu Modene kao sto je na slici....
Razmilsi malo o ovome i shvatices koliko je ovo losa ideja... Ne treba nam jos jedno prevozno sredstvo takvih razmera.... bilo bi bolje da urade ono sto su uradili u jednom Evropskom gradu pa su celo gradsko jezgro lisili saobracaja, pa izvolte idite biciklom, sto je pametnije i zdravije....
E sada a pored svega ovoga..... znas li ti koliko cemo mi para da damo???? Trebaju nam skole, obdanista, bolnice, vatrogasna stanica koja je u onom bednom objektu vec milion godina i na potpuno neadekvatnom mestu.... treba nam mnogo sto sta, tako da DA budnim se... i to JAKO i sazaljevam svakog ko misli da je to dobra ideja
pa da li ste Vi normalni? nekoliko desetina miliona evra? nemate para za nadogradnju obdanista i skoli, a vi cete tramvaje od nekoliko desetina miliona. Voda je zuta ko da sam prikljucen na sam Dunav. Sredite vodovodnu mrezu, bar zakrpite rupe na putevima, dajte jos koju skolu i obdaniste, resite parking garaze u gradu (jos garaza), groblja su vec dostigla svoj max. (treba novih parcela), cistoca treba nove smecare, Spens ruiniran a u gubicima ITD. ITD. a vi hocete tramvaje od nekoliko miliona. Resite bar te i jos neke probleme a onda pricajte o nekim tramvajima. Ajde bolje recite koliko hocete para da vam se lepo spakuje kufer i da lepo sednete u taj isti tramvaj... Sto je puno puno je!
posto ce nas to kostati citiram "sigurno meri u desetinama miliona evra" onda bolje uvedite gradski taxi. Kupite par stotina "10" koje Mladja toliko forsira i vozite narod za neku sicu. Cak mozete u okviru toga otvoriti novi JKP Taxi za jos svojih kadrova (uvesce se red i u Taxi servisima). sve ce izaci cirka samo par miliona cak i sa masnim provizijama a ne nekoliko desetina. Ma ideja i studija koliko hocete ALI SAMO NEMOJTE nekoliko desetina miliona, DOKLE BRE.
Tramvaj je postojao nekada u Novom Sadu i nije novotarija. Ukinuli su ga iste tupadžije, koje su srušile Jermensku crkvu kod podhodika. U staroj SFRJ, tramvaj je uspeo da opstane u Beogradu, Zagrebu i Osijeku. Sjebali su ga u Novom Sadu, Nišu, Dubrovniku... Ne znam da li će povratak tramvaja da reši saobraćajne gužve, jer nisam stručan za to, ali znam da je to najčistiji i najekonomičniji vid javnog prevoza jer troši struju. U prevodu, ne bude ti muka od smrada, koji autobus GSP-a ostavi iza sebe i drugo, stuja je jeftinija od nafte...
Dejane, studija izvodljivosti je naziv za dokument po Zakonu o planiranju i izgradnji, tako da je to legitimna reč i nije niko ovde pogrešio što ju je napisao.Reč je nastala od latinske reči studium i ima objašnjenje u srpskom rečniku. Inače, na svim komentarima, svi nešto kritikuju, takav smo narod, ništa nam ne valja, pa ni reč u tekstu nam se ne sviđa.
Bolje da uvedu parne i neparne dane za saobraćaj,zadnja cifra ako je parna neka se vozi parnim danima(utorkom,četvrtkom i subotom)a neparne cifre(ponedeljak,sreda i petak) i nedeljom svi!
Ne znam kako bi to tamvaji resili problem saobracajnog haosa u gradu. Moze biti samo veci haos i jos vece guzve u saobracaju. Na primer da uvedu tramvajsku liniju koja ce prolaziti kroz Jevrejsku ulicu. Tada za saobracaj treba zatvoriti dve od ukupno cetiri saobracajne trake zbog postavljanja sina radi funkcionisanja tamvajskog prevoza u oba smera. Ionako sa 4 saobracajne trake imamo kolaps a kakav bi tek bio sa samo dve. Isto vazi za ogromnu vecinu novosadskih ulica. Tramvaji su na zalost proslost Novog Sada. Da ga pre 50 godina nisu ukinuli situacija bi bila drugacija jer bi se saobracajnice gradile uzimajuci u obzir postojanje tramvajskih sina. Nismo sposobni da napravimo jedan obican pisljivi most a ne da izdvojimo toliko novca za tamvaj.
s obzirom na velicinu novog sada i skoncentrisanost i pristupacnost vecine stvari (centar, kampus, bolnica, kej), mislim da je ovo dobra ideja, čak i ako se radi o jednoj kruznoj liniji poput 11-ce, koja bi isla od zeleznicke, preko jevrejske i centra do keja, kampusa, preko limana i gbavice, do bolnice i nazad na zeleznicku. rasteretio bi se saobracaj, smanjila buka, zagadjenje u centru ...
"Studija", ( nisam bas siguran da ta imenica postoji u -Vujakliji- ) ce biti zavrsena na vreme. A bice placena i to pre roka. U to ne sumnjam. A tramvaj ce biti Kad na K(opitu) izraste nokat. Most preko kanala (popravka) rade po planu od septembra do jula. Mogu se napraviti dva nova mosta za skoro godinu dana. Koliko ce im trebati decenija da postave nekoliko kilometara sina. Samo za tendere za sine, vagone, kreditne linije, obavezne ekoloske studije ( pod nekim vec imenom, jer to se mora, a zna se i zbog koga se mora ) trebace im bar 15 godina. I.t.d.
bas bih volela da mi objasne kako ce smanjiti haos????????
samo ce ga jos vise napraviti!!!!
Oni koji idu autobusom ici ce i dalje busom ili eto tramvajem, a oni koji idu kolima, ce i dalje ici kolima, jer ne daj boze da svoju guzicu negde drugde smeste... da cekaju 10 minuta napolju da dodje tramvaj ili autobus pa to je prosto nezamislivo u njihovim zivotima.... hahahahha
znaci jos jedna otimacina para!
Sve sto ce olaksati jeste guzvu u autobusu i to samo za neke relacije. Bolje da zavrse most koji planiraju vec godinama, bolje da zavrse riblju pijacu kao trg, bolje mnogo drugih stvari da urade!
Naravno da su tramvaji u Novom Sadu logicna slika, imaju ih svi evropski gradovi slicne velicine, cak i manji, slicne infrastrukturne situacije. Ali, mnogo logicnije bi bilo da se nisu ni uklanjali, ali da se barem u jednom delu ovakvo saobracajno resenje ocuvalo ili obezbedila mogucnost za njegovo bezbolno uvodjenje.
Zasto bismo mi cuvali ono sto imamo,zasto bismo ostavljali tragove nase istorije kad moze uvek novo? Uzas istrava...koja nepromisljenost kroz sve ove godine...Grad nekontrolisano i neplanski rusio staro,dodavao novo bez stila i ukusa....Kako li ce ovo izgledati? Mozda cemo imati po centru i neke tramvaje po, npr., ugledu na Japan?....O novcima da ne govorimo...
Ма гласајте за ДС и Нови Сад ће добити лебдећи градски превоз који ће ићи на свака 2 минута. Улице ће имати самочишћење, паркинг ће бити бесплатан и возила ће такође лебдети. Гориво се неће користити сви ћемо бити здрави, комуналне услуге ће коштети на нивоу статистичке грешке, 300.000 нових радних места а од продаје морнарице сви ћемо добити 1000 евра....
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi Sad ponovo dobija tramvaje
Novi Sad
•05.01.2011.
•12:02 > 12:59
Komentari 56
Stex
Sobri2009
Јован
Nenad Farkas
Maxa
Njihovo je da udju u ovaj posao, da utale svoga favorita i obezbede crkavicu koja se zove provizija. Da li ce i kada to biti zavrseno to njih ne zanima.
Primera iz blize proslosti imate na pretek. Npr. Oracle E-business Suite, softberski paket koji je Toplana ugovorila sa firmom Fadata iz Beograda, za koji su pred prosle izbore nafrljali vise ugovora, a do danas od svega toga proradilo je to sto se maske za unos podataka vide na monitorima. Koliko love, i kome, je otislo na ovakvu glupost reci ce nam gradonacelnik.
Ljiljana
Nebuloza
milorad
ВОЈА
@G:
novosađanka
Nisu u stanju da završe u roku ni najobičnije asfaltiranje,da pokrpe rupe po ulicama,da srede započeto na Keju, da ozelene ovaj očerupani izbetoniran grad, da sklone lutalice i prosjake,da otvore prijemne stanice-kuće za beskućnike... ama da naprave valjanu regulaciju saobraćaja u gradu,a oni bi tramvaje! Koliko to košta i zamislite ljudi koliko bi im taj posao trajaaaajaaaao?! Neka, fala,prvo sredite sve ostalo.
pawlle
Novosađanin
U svetu ne prave tranvaje već metroe!
Slažem se da je Bora Novaković zaboravio kružni tok, pa je onda raskopao i zatvorio Bulevar Evrope, da bi napravio DS kružni tok, ali gle čuda zaboravili su da postoje i biciklisti?
Kako će sada to da reše?
Biće gaženi pešaci i biciklisti na kružnom toku?
Ovakvu vlast zaslužuje Novi Sad, lepo reče onaj bradati Rašković, mi smo LUD narod!!!
pih
Vukajlo
miroslav
G
poznavalac prilika
ravangradski
SREMAC
Балакаха
Друго, овакве трамваје као на слици сам виђао по Француској и Италији. Углавном пролазе кроз стара градска језгра и не буку а омогућују да се за саобраћај затворе те улице. Овакви трамваји као на слици имају једну централну шину вођицу и две бетонске траке по којима иду гумени точкови трамваја. Бука је минимизована. Ниско подни су и у њих се улази у равни са стајалиштем, дакле нема ни једне степенице на горе или доле.
Треће, боље тамвај него мост тзв. "Франц Јозефа".
Ljiljana
jatzans
Sa toliko novca može mnogo pametnijih stvari da se uradi. Gsp uz malo para može da učini život snošljivim (svakodnevno ga koristim više puta :))Kopanje, ugrađivanje šina, tutnjanje, gomila žica na ionako skučenom nebu, ...ne.
Vaskez NS
Nema više šta da se doda.
Svaka ti dala !
U tramvaju, naravno... :)))
Vlada
Ako hoce da smanje guzve, neka smanje cene karata, prosto i jednostavno...
G
Инспектор Микри
Nemam ništa protiv tramvaja, ali gde ćete da strpate te tramvaje? Pa u 90% ulica u gradu se jedva mimoilaze automobili a ne još i tramvaji da se tu uguravaju.
Tamara
A bunim se jer je logicno da ce tramvaj samo da poremeti ionako poremecen saobracaj u Novom Sadu.
Mora da si ti jedna od onih sto stalno idu peske pa nemaju pojma kako je voziti se autobusom ili kolima kroz centar za vreme spica... Pa ne znas koliko je zakrcen saobracaj, a sada, pametna moja, zamisli da pored svega toga, zatvore jednu trasu zbog tramvaja, pa to ce biti da poludis ili jos bolje da ga opice kroz ulicu Modene kao sto je na slici....
Razmilsi malo o ovome i shvatices koliko je ovo losa ideja... Ne treba nam jos jedno prevozno sredstvo takvih razmera.... bilo bi bolje da urade ono sto su uradili u jednom Evropskom gradu pa su celo gradsko jezgro lisili saobracaja, pa izvolte idite biciklom, sto je pametnije i zdravije....
E sada a pored svega ovoga..... znas li ti koliko cemo mi para da damo???? Trebaju nam skole, obdanista, bolnice, vatrogasna stanica koja je u onom bednom objektu vec milion godina i na potpuno neadekvatnom mestu.... treba nam mnogo sto sta, tako da DA budnim se... i to JAKO i sazaljevam svakog ko misli da je to dobra ideja
PS izvini ako sam te necim uvredila... :)
Mirjana
Jedva cekamo !
P.S. za Tamaru -pih
Odakle ti ta tako "lepa" uzrecica? pih ?
U mom gradu se ne divani tako, zato mi je i jasno sto se ti bunis...;(
Uncut
Rina
Deleteboy
Rodni
Bilo sada se pripoveda
Martin
Srki
milan
Hank
Čiji rođak se sada ugrađuje?
Vukajlo
zulu
ali ova slika je jako dobra ...
Djosa
Dejan L.
Vladan
Poenta je tramvajem povezati najudaljenije tacke grada. I nemati vise od 2-3 linije.
Kao sto je uradjeno u Dublin-u. Milina je voziti se ovim tramvajem. Uvek na vreme stize posto ima svoju posebnu rutu.
http://www.luas.ie/
Petar
Tamara
samo ce ga jos vise napraviti!!!!
Oni koji idu autobusom ici ce i dalje busom ili eto tramvajem, a oni koji idu kolima, ce i dalje ici kolima, jer ne daj boze da svoju guzicu negde drugde smeste... da cekaju 10 minuta napolju da dodje tramvaj ili autobus pa to je prosto nezamislivo u njihovim zivotima.... hahahahha
znaci jos jedna otimacina para!
Sve sto ce olaksati jeste guzvu u autobusu i to samo za neke relacije. Bolje da zavrse most koji planiraju vec godinama, bolje da zavrse riblju pijacu kao trg, bolje mnogo drugih stvari da urade!
Dragan
milanche
Gradjanka
Салајчанин
gobo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H