Autor: Žarko Bogosavljević - zarko@021.rs

Novi Sad
12.02.2018.
13:07 > 13:19
Uprava za građevinsko zemljište i investicije (UGZI) raspisala je tender za izradu idejnog rešenja spomenika Kralju Petru I Karađorđeviću koji će biti postavljen krajem godine ne Trgu republike, saznaje 021.rs.
  • Sramota100posto

    31.07.2018 00:06
    KRALJ na Trgu REPUBLIKE?
    Ima li ovo smisla? Da pravimo spomenik Kralju.. na trgu.. Republike? Ljudi, 20 miliona dinara za taj spomenik? Mi lecimo decu SMS-om, necu dalje nabrajati.
  • Tovariševo

    21.03.2018 11:53
    Kako pisete svasta?Reljefi Kralja Petara i Aleksandra su vec postavljeni na najlepsu zgradu Banovine u Novom Sadu na ulazu zajedno sa reljefima Vojvoda Stepe, Bojovica, Misica, Putnika. Kralj Aleksndar je najzasluzniji za Banovinu.
  • spomenik

    14.03.2018 18:04
    zasluznim
    za vojvodinu,
  • Niko

    19.02.2018 23:58
    Rotkvarija
    Treba i Milunki zeni heroju postaviti spomenik u NS al kada to bude opet se dize separatizam protiv Srpske heroine!Nikad vam ne valja2%!
  • Rotkvarija

    18.02.2018 15:48
    Trgovi i ulice
    Treba da nas je sramota, dosta sa tim monarhističkim prepucavanjima. Ima ljudi koji su više zaslužili i spomenik i trg i ulicu.
    Novi Sad nema ni ulicu, a kamoli nešto više, najveće srpske heroine Milunke Savić. Ne samo što je žena sa najviše odlikovanja u istoriji ratovanja, nego i heroj mira. Odgajila je i izvela na put 30 dece.
    Da li postoji veza sa Novim Sadom, da, živela je kratko u Stepanovićevu (nadomak Novog Sada). Dovoljno, valjda.
    Zaboravljamo istinske heroje, a dižemo spomenike i imenujemo trgove i ulice po ličnostima koje to svakako ne zaslužuju ili bitno manje zaslužuju.
    Velike ličnosti su zauvek upisane u istoriju velikim slovima, bez obzira na dementnu novosadsku vlast.
  • G

    17.02.2018 15:28
    @Vasa Stajic - potpuno ste u pravu, da je Srbija htela da bude demokratska kao prepošteni Austrougarijanci, nasilno bi posrbila i pobila sve nesrbe u Vojvodini. Umesto toga odlučila je da bude varvarska i da onima koji su Srbe do juče ubijali i vešali po ulicama uskrati pravo glasa i protera natrag u sada već bivšu AU monarhiju. Dobar vam je plan, prvo nasilno i bez ikakve demokratije okupiraš područje i naseliš ga svojim stanovnicima a onda se buniš da nisi imao pravo glasa na skupštini onih koje si pokušavao nasilno da mađarizuješ decenijama pre toga i potom pokušao i da istrebiš u protekle 4 godine. Nejasno je međutim zašto onda vi danas, kao najmanja manjina u Vojvodini sa brojevima ispod statističke greške na broj njenih stanovnika, na ovim stranama tražite Vojvodinu samo za sebe kao da je ona vaše privatno vlasništvo, kad već zastupate demokratska načela većine? Ili je to vojvođijanska demokratija?
  • Sever Srbije

    15.02.2018 16:11
    Ovo je Srbija! I bice!
  • saveta

    15.02.2018 13:06
    only facts
    Ovo je bila i ostala Vojvodina, a ne kraljevina Srbija. Naravno da će domaći vojvođanski živalj biti opredeljen za svoju istoriju i tradiciju. Ne zbog nekih velikih priča i istorije, koju uvek, pišu pobednici. Već, života, običnog svakodnevnog. Jer, kako su pričali naši preci, baka, prabaka, itd, bolje, mnogo bolje se živelo, za vreme Austro Ugarske, monarhije. TO JE ONO ŠTO SE RAČUNA. Lično, nisam za spomenik nijednom monrhu.
  • Nervirach

    15.02.2018 11:13
    Tomo, taj serman je rekvizit iz filma Kelijevi heroji. Nije Klint jahao na njemu al neke scene su snimane u okolini
  • djura

    15.02.2018 10:34
    Kako odlučiti?
    Mislim da postoji vreme i istorijska distanca koji se poštuju kod podizanja spomenika. Ubeđen sam da je distanca, način izrade i koliko vidim, zamišljeni izgled spomenika odavno prevazidjen. Mnogo je ljudi koji su zadužili grad a nisu dobili spomenike ili su izgledom kao preslikani iz serije Walking dead. Istorijski trenutak više pogoduje umetničkim delima koja svojom univerzalnom lepotom nadmašuju stranačke, nacionalne ili bilo koje druge ograde. Ovo je samo odavanje počasti istorijskoj ličnosti kojoj je trebao biti podignut spomenik ali između dva svetska rata a ne danas! Ja sam protiv postavljanje bilo kakvog spomenika a ako baš moraju da se peru pare, neka to bude neki pisac, pronalazač, lekar (Dr. Velisavljev) ili bezimena umetnička skulptura!
  • Мунгос

    14.02.2018 12:58
    Потпуно разумем фрустрацију Несрба из Војводине. Натура им се споменик српског краља који је истерао њиховог краља. Нормално је да се буне.
    Али не разумем Србе Војвођанере. Они би хтели неког краља који није њихов, нема логике. Са њима би требао неко да мало поразговара и утврди дијагнозу.
  • dubravka

    14.02.2018 10:16
    @Nervirach

    Kako majke ti APIS i 1918?
  • Sloba 53

    14.02.2018 00:44
    U redu je spomenik za Kralja Petra Karađorđevića ("čika Peru !!") na Trgu Republike , ali nađite mesta i za Tvrtka.
  • Djoka

    13.02.2018 23:41
    Bez kralja ne valja, novi slogan LSV. haha
  • misa avokado

    13.02.2018 22:46
    Sledeći korak preimenovanje trga u Trg Republike Srpske i Kraljevine Srbije kojom će ujedinjenom vladati Karađorđević bez znanja srpske jezike. Ako je već poznat izgled spomenika, onda promenite naziv trga da se ne brukamo, neka bude i Trg Brusa Lija samo da nemamo antipod kralju na istom metu
  • Kika Bibić

    13.02.2018 22:13
    I na kraju, džaba ste krečili. Odavno se zna ko spomenik radi, već je u fazi livenja, pare su promenile vlasnika. Komisija za zamazivanje očiju!
  • purgerNS

    13.02.2018 19:28
    za ovu dvojicu..
    ajte mi posteno recite..gde se to vojvodina trebala pripojiti 1918 a nikad nije bila drzava.
    mozda austrji..tesko..izgubila je
    mozda madjarskoj...tesko..rascerupale su je cehoslovacka i rumunija pa i sadasnja hrvatska
    jedino logicno bi bilo da se pripojila srbiji....pobednici
    a drzava nikako nije mogla biti...jer nikada nije ni bila
    ucite
  • alex

    13.02.2018 14:32
    srbizacija
    se nastavlja nesmetanom zestinom.
    mrs
  • Vasa Stajic

    13.02.2018 14:14
    Velika narodna lagarija
    Velika narodna skupština je obična maskarada i laž i Velika narodna lagarija koju je organizovala vojska kao demokratski igrokaz. Srbi su čak i sa ostalim slovenskim narodima, jer je puni naziv te Skupštine bio Velika narodna skupština Srba Bunjevaca i ostalih Slovena, bili samo najveća manjina u Vojvodini. Srba je bilo oko 33% a Mađara i Nemaca zajedno oko 50% stanovništva, Rumuna 5% a tkzv. ostalih još 5%. Pokušaj sa ostalim Slovenskim narodima nije bio ubedljiv jer ih nije bilo dovoljno ni za 40%. Na toj Skupštini nije moglo da učestvuje više od polovine stanovništva Vojvodine. Srbijanska demokratija!
  • Sever Srbije

    13.02.2018 14:02
    Bestragija
    Strucnjak od amebe si tu jel?Samo da se sretnemo drugu bi pesmu pevao!Separatizam se robija a u tvom i slicnim debil gavama to se i leci.Samo neka ima Srba i domacih i Carnojevica i Solunaca i kolonista i proteranih i trbuhom za lebom ma sto nas vise vi se vise jedite.ajmo 2% laj!
  • Slava junacima

    13.02.2018 13:38
    Jos ima onih...
    Jos u vojvodini obitavaju oni koji bi radije videli spomenik Francu Josifu ili mozda Hortiju Miklosu a isti se po prilici pozivaju na demokraticnost, srbi iz vojvodine su sa svojim legalnim i legitimnim pa cak istorijskim pravom odabrali svoj put.
  • Zoki

    13.02.2018 13:36
    Karađorevići
    U kom će pravcu biti okrenut, ka Pešti Beču ili Zagrebu? Zar nam to nisu prijatelji?
  • SOMBORKINJA

    13.02.2018 13:00
    SPOMENIK
    Stvarno, koje gluposti pisu pojedini gradjani, nemam reci. Prvo, Vojvodina je vec STO godina u drzavi Srbiji i pripojena je ogromnom vecinom svog tadasnjeg zivlja. Dok se to ne promeni, a nadam se da nece nikada, Vojvodina je deo Srbije i zasto da podizanjem spomenika tadasnjem Kralju, ne obelezimo tu stogodisnjicu? Znam ja da ima mnooogo precih stvari, da smo siromasni i jadni, ali OVE GODINE JE STO godinja od prisajedinjenja i zasto da to ne proslavimo? Predlazem da se malo angazuju i udruzenja potomaka Solunskih Ratnika, evo moja prija i ja se javljamo u prvi red. Znate li da je moj deda Laza iz austrougarske vojske prebegao u carsku Rusku, pa posle dobrovoljno na Solunski front, pa peske do Sombora? A oba prijina dede bili Solunci, dobrovoljci, jedan cak ostavio posao u Americi i dosao u Solun, kada su formirani dobrovoljacki odredi. Oslobodioce su u Vojvodini docekali suzama radosnicama, pesmom i cvecem. U Srbobranu su vidjeni domacini poklanjali najlepse konje srpskim oficirima, a u Staparu su na ulicu rasireni najlepsi staparski cilimi da preko njih predje oslobodilacka vojska. Pa znate li vi kakvu je slavu u to vreme uzivala Pobednicka Srbija, koliko je imala dobrovoljaca sa svih strana sveta, koliko britanskih i skotskih medicinskih sestara, koje su zajedno sa Srbima presle slavni i krvavi oslobodilacki put? I sta je mogla Vojvodina onda da uradi, osim da se pripoji Srbiji? Koja je bila druga alternativa? Prema tome, da proslavimo tu stogodisnjicu primereno.
  • Zoran021

    13.02.2018 11:16
    Karađorevići
    Jedina dinastija koja je više puta izdala svoj narod.
  • Marko NS

    13.02.2018 10:53
    kako vas nije sramota...vas koji pisete ovakve gluposti oko ovog spomenika...i mesate babe i zabe...treba da bude sramota neke ovde sta su napisali...pa bas takvi kao vi koji ovde trzaju oko jednog spomenika su ti koji ce kasnije biti oni koji i prave najvece probleme i koji ce da zagorcaju nekome zivot...sram da vas bude...dosta je ovom narodu podele i problema...ali vasem mozgu je to tesko da poveze...
  • purgerNS

    13.02.2018 08:50
    za ovu dvojicu..
    srpska vojska nije silom porobila tadasnji deo austro ugarske...narod je tako odlucio i to je bilo logicno..
    ta ista srpska vojska je 1918 oslobodila danasnju hrvatsku...od 12 clanova jugoslavenskog odbora koji su isli kralju na Krf ...10 je bilo hrvata..jer su znali da ih nece biti ni kao hrvata ni kao drzave bez srba...koji su im dali oprost i drzavnost iako su izgubili...
    proucite kako su te 1918 godine hrvati pevali ode zahvalnosti srpskoj vojsci u Splitu i Zagrebu
    Srpski major se sa cetom ljudi suprostavio italijanskom generalu da ne umarsira u danasnju Sloveniju...to ne pisem ja vec istorija..
    Taj isti kralj je abolirao sve austro ugarske vojnike a oficire ostavio u sluzbi..dao je sva verska prava ...i to mu je greska
    Dinastija Karadjordjevic je najvece uporiste imala u Dalmaciji...orjuna
    ..ima ona ovdasnja ..rani kera da te ujede
    ovo sta sam ja napisao mozete procitati i od hrvatskog istoricara Tvrtka Jakovine
    Ako je kralj Petar ucinio nesto lose..ucinio je svom narodu
    Srpska pobednicka vojska..slava im
  • Мунгос

    13.02.2018 08:40
    @ VladaN,
    Колико глупости у једној особи. Немојте да пишете више. Што више ваших коментара то више промера људске глупости, глобалистичке фрустрације. Успут, за вас је север Сава и Дунав. Ваш компас не показује север.
  • purgerNS

    13.02.2018 08:28
    DA NEMA OVE DVOJICE.
    nebi znao da su bradati juznjaci okupirali vojvodinu...koja je ,jelte bila samostalna drzava vecinski nastanjena nekim drugim narodom a ne srpskim
    na stranu spomenik, i sam mislim da ima vaznijih stvari..ali tolika mrznja prema svemu srpskom.
    taj zal za madjarima i austrijancima...ta nostalgija od zadojenih klinaca..
    gde ste misovi kad treba 300 zastava prosetati..reko bi covek da vas je vise od dvojice
    tu placete za folksdojcerima,marijom terezijom kesovijom i svemu sto nije srpsko
    cu bradati juznjaci....originalno
  • proka

    13.02.2018 07:54
    da li je zaista
    Novi Sad " grad kulture " ČIJE I KAKVE !!!!
  • nsss

    13.02.2018 07:49
    nssss
    Nikada siromasniji natod nikada jadnija i bahatija drzava
  • Amaid

    13.02.2018 07:04
    Je li ovo neka ironija
    Kralj na Trgu republike?! Tačno je da su zaverenici koji su doveli ovog kralja na vlast zapravo sanjali o republici, pa valjda zbog toga taj spomenik na tom mestu.
  • Bestragija

    12.02.2018 23:56
    @Covek rece istinu
    http://web-tribune.com/spektar/da-su-srbi-prihvatili-londonski-ugovor-iz-1915-te-obezbedili-bi-sebi-sasvim-drugaciju-sudbinu

    Edukuj se,obrazuj,kako god,koga je ko pobedio i sta je ko usput izgubio...sto bi Cercil rekao: "Nationalism is the last refuge of scoundrels".Kosti moga pradede leze u grobnici u Solunu,a mi porodicno cekamo restituciju takodje kao i ti...i dan danas rado jedem i pravim sos od visanja sa mesom po receptu moje bake koji je dobila od svojih dragih komsija Nemaca koje je stoka nasilno iselila iz Vojvodine i da,trudim se sa razumem i u granicama formalne pristojnosti umem da komuniciram na madjarskom,s obzirom da je red znati i druge jezike sredine u kojoj obitavas,a tu ima vrlo pristojnog sveta madjarske nacionalnosti u cije pozoriste za pocetak treba sa svratis i pogledas vrhunske predstave.Niti je moj deda,a kamoli pradeda krao tudje kuce i stanove po Vojvodini,niti bacao pod led i pokrao tvog pradedu,niti su za to krivi de facto SVI Madjari u Vojvodini.U 21veku valjda i ti to shvatas koliko god ostrascen bio...

    @Sever Srbije
    Ne laje kera sela radi...taj siroti srpski zivalj proteran Olujom i patnjom nikad ni do Beograda a kamoli do NSa nije stigao jer nije imao KAKO i SA CIME vec je skapao usput po gudurama ili dostojanstveno skoncao braneci svoja ognjista.Tvoja prljava izdajnicka usta nisu dostojna pominjanja tih ljudi,dok si ti sebi PLATIO radno mesto i otvorio firmu u Vojvodini preko svoje bratije TUDJIM parama i SKUCIO se ovde,jedi sendvice!
  • VladaN

    12.02.2018 23:40
    @Sever Srbije
    Koliko glupoti u jednoj osobi. Nastavite da pišete što više. Što više vaših komentara to više promera ljdske gluposti, nacionalističke frustracije. Usput šta je za vas sever? Sava i Dunav su vaš krajnji domet.
  • Inspektor Višekruna

    12.02.2018 21:07
    Možda
    Možda bi bilo bolje da se podigne spomenik Novom Sadu, gradu u kome je bilo ugodno živeti, a nalazio se na mestu.
    Možda i ne vredi dizati spomenike, možda da srušite i Zmaj Jovinu gimnaziju, pa mesto spomenika i škole dobijemo ono što nam fali. Novi tržni centar.
  • Čika

    12.02.2018 19:48
    Još
    "Još nam samo ale fale" i kraljevski grbovi (mogu i grbavi kitovi), sve u cilju očuvanja novosadske i vojvođanske tradicije.
  • Мунгос

    12.02.2018 19:45
    Најтеже је када су пашчад пуштена, а камење свезано.
  • Toma

    12.02.2018 19:44
    tenak
    Postavite šermana koji rđa pored Muzeja Revolucije na to uzvišenje sa natpisom 1944 u znak osnivanju Republike, zahvalni građani Novog Sada, Vojvodine, Srbije.

    Koštaće 10.000€ sa sve farbom za tenk i pivom za majstore.
    Kralja ne vidim zašto bi postavljali, a pogotovo zašto bi ga postavljali na Trg Republike?!

    Opet krezubi mlate barjakom
  • Sever Srbije

    12.02.2018 19:30
    Bestragija
    Sepi, kolko vidim Hortijevski metod predlazes za bracu Srbe koji su kod nas dosli proterivanjem,"Olujom" i patnjom.Ti zelis kao sto su tvoji u 2.s.ratu u logore da njih i nas ostale Srbe zatvaras,pod led da guras? Malo si se preracunao 2% vas ima tesko ces uspeti.A tvoja bolesna mrznja moze ti samo naskoditi!I opet da ponovim Veliki tj. 1.s.rat smo mi dobili a vi izgubili neznalico!
  • spomenik

    12.02.2018 19:22
    na pijaci
    ...koje "republikanske" tezge su okolo spomenika predvidjene? sta ce se prodavati ??? opanci-siljkani, peceni prasici, rakija na kilo, fasulji na litru, kefte na parce...bice konkurencije "ribijoj" pijaci.
  • MonteDushano

    12.02.2018 19:21
    Joooj, al' će da zasmrdi.
  • MiloS

    12.02.2018 19:14
    Cisto onako komentar
    Đorđe 12.02.2018 • 13:52
    Vratimo stari slogan!
    Kralja Peru o banderu!


    Svaka ti čast. I tebi, i onima koji su ti dali plus, i onima koji su objavili komentar. Vrlo civilizovano.

    Samo da dodam, nisam za postavljanje spomenika kralju, a pogotovo ne na Trgu republike. Ali, ako mislite da ćete ideološkim ekstremizmom nešto postići , varate se. Možete samo da izazivate usijane glave da prave još veće gluposti i da se bave još besmislenijim stvarima i da troše novac građana još bahatije. A to neće valjati ,ni za koga od nas. Nego lepo uzmite , pišite peticije , izađite na ulicu i protestujte. Naterajte ih da promene prioritete. Pokažite hrabrost.
    Budite građani. Ovo anonimno slanje poruka mržnje je besmisleno.
  • Lola

    12.02.2018 19:12
    Svaka cast koaliciji SNS-LSV
  • Piplfoks

    12.02.2018 19:11
    Malo je bacanje para da ne bude u obliku klozeta, ako će mu to već biti jedina namena.
  • Човек рече истину

    12.02.2018 19:10
    @Bestragija
    Не, Србија и остали савезници су победили у I светском рату. Ослободиоци су дочекани и Срем, Банат, Бачка и Барања су се својевољно припојили, прво Срем, а дан касније и ове три области на Великој народној скупштини, то су факта и како би браћа Американци рекли - Deal with it. Смета ћирилица? Па добро, да си у Новом Саду од пре 1945. знао би да се користила до тад, али пошто ти је деда или прадеда украо кућу или стан, да ли неког од протераних Немаца, неког другог Новосађанина или можда баш неког од мојих предака не знам, па сте дошли крајем 40их, као прави и толерантни изданак правих Новосађана, не замерам на незнању. Не мораш ни до музеја града отићи да научиш историју овог града, већ је довољно отићи на групу Старе фотографије Новог Сада. Ти што су дошли 90их су мање зло од вас из простог разлога што нису они покрали имовину мојих предака (да ли су крали са Арканом и осталим злочинцима, то нека Хрватска и овдашње власти утврде, мене то не интересује и не дотиче ме се), нису они протерали све Немце из Војводине, нису они разорили стари Центар, Јерменску цркву, нису они криви што ћемо сад сви плаћати реституцију, чак и ми који чекамо повратак имовине, јер су ваши преци покрали по Војводини све што су могли и поубијали ко зна колико људи који су ту генерацијама били (мој прадеда преживи бацање под лед да би завшрио живот у Рајиној шуми и после га још и мртвог покрали). Ионако вас тзв. ''Војвођана'' има можда стотину...
  • Miki, Novi Sad

    12.02.2018 19:02
    Posto se na spomenku planira tekst Ruma i Novi Sad predlazem da se podizanje spomenika veze sa zavrsetkom puta Ruma Novi Sad, pa sta ce bolji dokaz bratske ljubavi vec da konacno vlast Srbjje ispuni obecanje i poveze ova dva dela Srpske Vojvodine ili je to samo za zamlacivanje Vojvodjana putevi drugde a vama behaton
  • Tomi

    12.02.2018 18:45
    Ja ipak ne bih tog kralja Petra.. Jel bi moglo to nekako da se odlozi?
  • Vosha

    12.02.2018 18:01
    Eh da nas je barem neko civilizovan porobio. Ove masne i bradate juznjake ni njihova majka ne moze voleti.
  • Bestragija

    12.02.2018 17:46
    @Sever Srbije
    Malo morgen rodjace,pardon,BRATE...
    Ne stima ti nesto ispravljanje krivih Drina u istorijskim cinjenicama,nebeski narod je do sada izgubio sve ratove u kojima je ucestvovao a ti samo nastavljas tradiciju dizuci tri prsta i nazderan pucajuci kroz prizore posle utakmica usred nase Vojvodine umesto da lezis u zatvoru zbog izdaje srpstva kojem se navodno lazno dicis.
    Pod broj 1: I ti i tvoja patrioJotska bratija treba krivicno da odgovarate zbog prodaje,izdaje i napustanja vasih srpskih ognjista i bespravnog okupiranja nasih vekovnih Vojvodjanskih ognjista.
    Pod broj 2: Treba podhitno ispitati sa cijim i kojim prljavim ukradenim parama sa ratista ste uopste stigli do Vojvodine i svu vasu imovinu u vidu zgradurdaca,kucerina i bankovnih racuna momentalno konfiskovati i blokirati dok se ne utvrdi poreklo istih.
    Pod broj 3: Podhitno utvrditi ko to tacno finansira vase svakodnevno pljuvanje po Vojvojvodjanima na ovom portalu nazivajuci ih fasistima,nesposobnim idiotima i sl.@Branislava je u pravu,okupirali jeste Vojvodinu zahvaljuju ovoj vasoj vlasti ali i to ce proci,ne briniteee...
  • Коларски

    12.02.2018 17:34
    Српски Нови Сад и Српска Војводина коначно ће се на достојан начин одужити своме чика Пери.
  • Nervirach

    12.02.2018 17:16
    Po stoti put, podici spomenik coveku koji je odbio Apisovo, srbendino naredjenje da se digne u vazduh Petrovaradinska tvrdjava.
  • G

    12.02.2018 17:06
    @Jogi Letač - na stranu da i u Beogradu na Trgu Republike imate statuu Kneza Mihaila, ako jednom posetite Maltu valjda ćete svratiti i u njihov glavni grad, pa probajte da tamošnje čelnike pitate zašto i dalje imaju spomenik Kraljici Viktoriji na njihovom Trgu Republike. Ovo nije prst u oko novosađana "gospodine", vi niste predstavnik građana Novog Sada niti vas je iko ovlastio da govorite u njihovo ime.
  • USOFil

    12.02.2018 16:03
    A da dignemo spomenik putiki
    Mozda bi bilo bolje da se digne spomenik putinu jer se radi o malom coveku (u svakom smislu te reci) pa nece otici puno materijala za spomenik. Ovaj spomenik bi imao visestruki znacaj, ljubitelji rusa bi imali cemu da se klanjaju i mole a oni koji ga ne vole bi mogli bi da koriste spomenik kao zaklon za uriniranje.
  • Jogi Letač

    12.02.2018 15:29
    Naravno, mora se prstom u oko novosađana! Obeležavanje teritorije. Kao što neko reče, ima sto važnijih stvari od spomenika nekom kralju. Ova država je preko 60 godina republika. Mada je najveći biser da na trgu REPUBLIKE dižu spomenik jednom KRALJU! Niko im nije objasnio da to nema nikakve logike.
    Najcrnje je to što se kao nema para, ali na ovakve gluposti se uvek nađe para.
  • Čas iz istorije

    12.02.2018 15:13
    Đorđe
    12.02.2018 • 13:52
    Vratimo stari slogan!
    Kralja Peru o banderu!

    To su vikali za njegovog unuka, Petra II. Inače sam protiv bilo kakvih spomenika dokle god i poslednja rupa na putu ne bude zakrpljena.
  • Sever Srbije

    12.02.2018 15:06
    Naravno da je Srbija bila pobednik u Velikom ratu.I naravno da Srbi su vecina u Severnoj Srpskoj pokrajini.Srpsko Vojvodstvo trazilo i izglasali spajanje sa Srbijom.Spmenik imaju i zasluzne manjine i drugi stanovnici regije Vojvodine.A tesko separatisti prihvataju cinjenice vec ce sad udariti po pravopisu .svojoi mrznji prema vecini itd.Ajmo 2%.
  • Limanoid

    12.02.2018 14:52
    @Blade
    To što se stadion zove Karađorđe je najveća glupost. Odavno sam pisao da bi bilo mnogo adekvatnije da se zove stadionom Nelsona Mendele. Obojca su ostavili isti trag u Vojvodini, a pogotovo u FK Vojvodina. S tim što je Mendela barem čovek mira i ljubavi, za razliku od brkajlije koji nam je pre svega poznat sa etikete za šljivovicu. Glupost je neuništiva, rekli bi odavno KUD Idijoti.
  • Novosadjanin

    12.02.2018 14:46
    Bahatost,glupost arogancija,neodgovornost,primitivizam,arcenje,kurcenje,udvoristvo,javasluk,
    bezobrazluk,kiceraj,fuseraj,bleferaj,obmana,silovanje....
  • Boris

    12.02.2018 14:41
    Ne, ne, ne, ne i NE!
    Dokle cemo vise trpeti ove uvrede od vlasti? Bitno da se svi zalimo preko neta, al kad treba uraditi nesto u "pravom zivotu" nikoga nema. Ima li sanse da se okupimo za vikend i sprecimo ovu smejuriju? Necu i ne zelim da gledam kako unistavaju moj grad!
  • Milan

    12.02.2018 14:36
    Podrzavam
    Samo neka promene i naziv Trga... ne ide jedno uz drugo. Treba svaka bitnija licnost iz istorije naroda i države da ima spomenik. A sto se mene tice,neka dizu spomenike i Titu,i Slobi,ma i Vucicu ako hoće... pa ko kojeg ne voli, nek ide pa nek psuje dok prolazi pored :)
  • Maxa

    12.02.2018 14:29
    Nasilna srbizacija Vojvodine !
    Lagano nam brisu istoriju jer niko ne dize glas.
  • Zoki

    12.02.2018 14:28
    Blade
    @Blade taj nije bio kralj ujedinitelj ,njegov sin je imao taj nadimak !!
  • Jeki

    12.02.2018 14:28
    Kakav spomenik nekom nazovi kralju????Samo zato sto neka nova stranka za kralja to hoce????Pocasticemo je dinamitom:):):):):)Manite se gluposti,dajte novac za lecenje a za spomenike ove vrste neka se iskesiraju ti debili po javnim preduzecima kojima je stranka zavrsila te vikend fakultete pa sada zare i pale....
  • Bezobrazluk

    12.02.2018 14:26
    Dosta više, hoćemo referendum za svaku veću investiciju u ovom gradu.
  • Lala, nego šta

    12.02.2018 14:19
    Sve može, kod njih
    Oni bi da zadrže vlast po svaku cenu. Udvaraju se republikancima i monarhistima, tako što na Trgu Republike postavljaju spomenik Petru I!? Kakve dileje. Nije ni čudo kada vidimo ko je sve u tom tzv. Odboru.
    Među nama, Petar I nije ni bio u NS, kakva je to logika!? Njima je bitno samo da Show ide i nema veze. Ista je stvar i sa tzv. Muzejem prisajidenjenja, 100 godina posle, podižu Muzej kao da su oni pobedili u I sv. ratu!? Oni će podići i Muzej Kosova samo da im to donese nove glasove.
    Grozno i nemoralno, ali bolje nismo zaslužili.
  • Blade

    12.02.2018 14:17
    E moj...
    @Djordje:O pogresnom Peri pricas...
  • Blade

    12.02.2018 14:15
    Za Limanoid-a
    Pa ako ovi mogu nazvati stadion po Vozdu,koji tek nikakve veze sa NS nema,ne vidim zasto bi spomenik kralju ujedinitelju bio problem?
  • Salamander

    12.02.2018 14:14
    Ali mi NECEMO
    Taj spomenik
  • LOL

    12.02.2018 14:08
    Fantasticno, dobicemo jos jednu glupu i beskorisnu stvar u Novom Sadu koja ce kostati kao svetog Petra kajgana. Naravno u NS nema nista pametnije u sta treba uloziti novac gradjana. Npr. mogli bi da asfaltiraju ulice koje su planski napravljene i u kojima zive stanari u legalnim zgradama a nemaju ni asfalt, ni osvetljenje, ni kante za smece, ni regularnu kanalizaciju a zive u I kategoriji oporezovanosti. Npr. mogla bi se sazidati ili renovirati koja fiskulturna sala. Ne bi bilo lose ni uposliti i kojeg polcajca da obilazi osnovne skole i cuva nam decu od huligana i dilera koji orbitiraju oko njih i obelezavaju vidno i javno svoje teritorije(kao na Grbavici). Naravno ko bi se bunio protiv jos jedne zelene povrseine ili igralista za kojom vapi ceo grad...... I tako mogu do prekosutra. Sve drugo je vaznije od postavljanja nekakvog glupog i beznacajnog spomenika a sve, bukvalno sve je vaznije od postavljanja spomenika nekome koga niko od naroda ne ceni!
  • kIKA bIBIĆ

    12.02.2018 14:06
    Da li nas, stanovnike Novog Sada, neko pita treba li nam spomenik? Ili možda ima prečih stvari?
  • Đorđe

    12.02.2018 13:52
    Vratimo stari slogan!
    Kralja Peru o banderu!
  • VladaN

    12.02.2018 13:50
    Dakle...
    ...banda je poodavno rešila da gurne prst u oko vecibi gradjana ove nekada varoši i zato sto im se može infiltriraju još jedno obelezje koje nema veze sa Vojvodinom i NS. Nadam se da ce spomenik ako ga budale podignu od novca poreskih obveznika da bude ruglo koje će sluziti za umetničke slobode kome god padne na pamet.
  • pera

    12.02.2018 13:44
    znak pitanja
    Da li je moguce da ce postavit spomenik kralju na trg republike???
  • Branislava

    12.02.2018 13:43
    NORMALNO
    Sve je to normalno: OSVAJAČI NA OKUPIRANOJ TERITORIJI OBIČNO PODIŽU SPOMENIKE SVOJIM VOJSKOVOĐAMA.
    Plači, Vojvodino!
  • Limanoid

    12.02.2018 13:36
    Samo nam je on falio. Baš je ostavio trag svojim delovanjem i postojanjem u našem gradu. Približno ima veze sa Novim Sadom koliko i Sandokan. S tim što je ovaj drugi u jednom periodu bio voljen u NS-u.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna