Četiri saobraćajna udesa sa smrtnim posledicama i još 500 nezgoda u kojima su učestvovali biciklisti, dogodilo se u Novom Sadu za tri godine, u periodu od 2016. do 2018. godine.
Saobracajni vestak 08.08.2019 • 11:26
Zabluda biciklista !
Najveca zabluda biciklista je, da oni imaju prednost kada voze po pesackom prelazu ili kada voze po obelezenoj biciklistickoj stazi preko kolovoza. Naime, bicikl je po Zakonu o bezbednosti saobracaja na putevima v o z i l o i biciklista ima obavezu da zaustavi svoje vozilo kada se ukrsta sa putem koji ima prvenstvo pro;aza. Tamo gde postoje semafori stvar je jasna ko ima crveno taj staje i propusta i pesake i bicikliste.
Član 47., stav 6:
Vozač koji pri skretanju vozila preseca biciklističku stazu ili traku, dužan je da
propusti vozila koja se kreću stazom
Žali bože ko je tebe ubedio da se razumeš u nešto.
Pre neko vece sam isao prema Maxi diskontu na bulevaru cara lazara , u delu ulice koji je neosvetljen iz mraka se pojavljuju cetvorica biciklista bez ikakvih svetala bukvalno izranjaju iz tmine i prolecu pored mene kao rakete ..osetio sam nalet vetra od njihovog prolaska , kako nisam udaren nije mi jasno ..ono je bilo strasno.
Zar sada kad izlazim iz stana svaki put treba da strahujem od biciklista ?
Postoji li neko ili nesto u ovom gradu ko ce stati na put ovim pomahnitalim osobama ?
vozim auto, bicikl i pesak sam. na zapadu i u novom sadu. problem su definitivno ljudi i njihova nekultura i bahatost. Staze za bicikove su uzas, putevi takodje, kultura zivota na niskom nivou, sve u svemu srbija bato moj.
nista se u ovoj zemlji nece promeniti ni po standardu, platama, vlasti, svemu....dok se glave i mozgovi ne dovedu u red
@m 08.08.2019 • 20:11
Primer nekulture biciklista:
Prelazim semafor kod Domina gurajući dete u kolicima,gospođa u ozbiljnim godinama trubi da joj se osobodi staza iako svesna da ne mogu nazad,pokazujući srednji prst na moju konstataciju da može da prikoči."..
S obzirom da vam je pokazala srednji prst ja je ne bih nazvao gospodjom vec ... ne bi mi objavili komentar kad bih napisao .
@Tjah 08.08.2019 • 17:04
Pa po zapadu se pesacki prelaz pruza i izvan kolovoza, preko biciklisticke, a biciklisti imaju obrnut trougao da bi znali da moraju kad se priblizavaju raskrsnici da stanu i porpuste pesake koji su prelazili kolovoz, da sa prvenstvom predju i biciklisticku do trotoara. I gde nema znaka, propustaju se. Kod nas su biciklisi na trkama, a grupa od 20 pesaka koliko ih je cesto na velikim raskrsnicama se zbije izmedju kolovoza i biciklisticke staze jer nije ni da stoje na sred kolovoza dok biciklista prodje, a ne smeju ni da nastave prelazenje do trotoara, jer ce ih divljak na mlaznom biciklu pokupiti. Nisi "po zapadu" video taj fenomen propustanja pesaka jer imaju prvenstvo da predju biciklisticku stazu gde je nastavak pesackog prelaza? Pogledaj bolje sledeci put, i razmisli ako imas cime.
A ko priča o pešačkim prelazima? Pričam o tome da su pesacke staze i biciklisticke za pametne ljude koji su navikli da postuju jedni druge spojeni. Razdvaja ih samo traka u nekoj boji. A te fore nevaspitane i svadjalačke ostavi za saobraćaj u Srbiji i svoje ukućane. Očigledno tako komuniciraš svakodnevno. Upravo je tvoj komentar najbolja potvrda onoga o čemu sam pisao. Nema ja šta više da gledam. Dovoljno sam video kulturu i kod nas i u inostranstvu. Eto ti si jedan od primera.
Pre sat vremena sam vozio bicikl kroz Njegoševu i Ulicu Modene, ne brže od pešaka jer je tako propisano zakonom u pešačkoj zoni. I tu sam bio svedok da je iz pravca Modene na ćošku kod Katedrale prema Trčiki i Pothodniku naišao maloletnik na električnom trotinetu, pa najmanje je vozio 25km/h a možda i preko 30km/h i u toj punoj brzini, tih i iznenadan prošao je na manje od metar od malog deteta koje se tu igralo, i koje je, kao i svako dete proizvodilo iznenadne pokrete čas tamo čas ovamo. Dakle, falilo je samo malo da dođe do nesreće i to će se desiti koliko sutra, ako se pod hitno nešto ne učini po pitanju zakonske regulative kad su u pitanju električni trotineti.
Nažalost nedostaje kontekst i već sam nekoliko puta imao priliku da se uverim da ABS izlaže samo proste brojeve na ovakav način i ne samo ABS.
Isti broj povređenih ne može da bude podjednako relevantan na 10, 1.000 i 10.000 biciklista. Broj poginulih biciklista u Novom Sadu je u proteklih 10ak godina prepolovljen (u prvih 5 godina 16, nakon toga 8), dok je broj biciklista utrostručen (sa 10.000 na 30.000), ovo su podaci koji su proverljivi kod policije i u gradskim službama koje analiziraju saobraćaj. Pravilna osvetljenost biciklista je duplo bolja u odnosu na pre nekoliko godina. ABS je ranije izbacivao i statističke pokazatelje uzročnika nezgoda, biciklisti su u nezgodama u kojima su učestvovali bili uzročnici najviše do 30% (izuzev Beograda kao saobraćajno nenormalnog okruženja). Rast broja ukupnih nezgoda u Novom Sadu nije u srazmeri sa rastom učešća biciklista u saobraćaju i statistički posmatrano, biciklisti u Novom Sadu jesu bezbedniji, brojniji i uslovi za bicikliranje postaju bolji.
Nije nista cudno jer biciklisti su ekstremno bahati u Novom Sadu, ne poznaju propise, voze prebto i po 30 do 40 km/h i nisle da jeto normalno pa seonda zakucavaju u vozila ili vozila u njih, pricaju mobilnim telefonom pa cak cifaju poruke i pisu dok voze a ogromna vecina nabijeslusalice u usi dok vozi i slusa muziku te misle da su centar sveta i da svi trebaju da paze na njih.
Pa tesko da jeto moguce. Idu i putem i biciklistickim stazama pa kada im je crveno na putu zalete se preko staze i pesackog da ne cekaju a to NE MOZE TAKO.
Isto je i sa trotinetima, ne poznavanje propisa i samim tim ne pridrzavanje je glavni uzrok. Ko od biciklista ima kacigu biciklisticku na glavi, a da ne kazem stitnike za laktove. Skoro pa NIKO.
Vozac ne moze da ih primeti niti da ocekuje ako voze brzo, baci pogled, nema nikoga i odjednom kao strela i hijena nalece biciklista.
A pitajte policiju kada je zadnji put i koliko biciklista kaznila zadnjih godina. Skoro nikoga ili nikoga. K biciklisti imaju i moraju da imaju ogranicenje brzine i da postuju propise pa nece stradati ili ce manje stradati.
Primer nekulture biciklista:
Prelazim semafor kod Domina gurajući dete u kolicima,gospođa u ozbiljnim godinama trubi da joj se osobodi staza iako svesna da ne mogu nazad,pokazujući srednji prst na moju konstataciju da može da prikoči.
Mene je dvaput udario auto, a po jednom sam se "sreo" s čovekom na rolerima, odnosno psom. Sva četiri slučaja dogodila su se na biciklističkoj stazi na potezu od Studentskih domova, do Spomenika žrtvama racije. Čovek na rolerima me je skinuo rukom, budući da oni mlataraju dok voze s muzikom u ušima i ne haju za zvonce. Pas mi je doslovce uleteo u točkove jer nije bio na povocu nego je ganjao leptirove, a gazdarica telefonirala. Pošto ne vozim velikom brzinom, sve se srećno završilo. Ovi s automobilima koji su u punoj brzini izlazili na nasip izlomili su mi bicikl oba puta - srećom ne i mene. Bilo je letenja s bicikla, odranih kolena i laktova, ali niko mi nikada nije platio štetu. Da, biciklisti su govna...
Sta je ovo ljudi koliko medjusobne mrznje sus protiv pedala, pa cemu to jel ste realni!? Poenta je da se svi pridrzavaju saobracajnih pravila i nema problema nikakvih.. Ako svi budu ispustali izduvne gasove podavicemo se u otrovu sto je vec sada slucaj a biciklisti se moraju pridrzavati pravila u saobracaju kao i svi ostali ucesnici i ne vidim sta je problem.
Pa po zapadu se pesacki prelaz pruza i izvan kolovoza, preko biciklisticke, a biciklisti imaju obrnut trougao da bi znali da moraju kad se priblizavaju raskrsnici da stanu i porpuste pesake koji su prelazili kolovoz, da sa prvenstvom predju i biciklisticku do trotoara. I gde nema znaka, propustaju se. Kod nas su biciklisi na trkama, a grupa od 20 pesaka koliko ih je cesto na velikim raskrsnicama se zbije izmedju kolovoza i biciklisticke staze jer nije ni da stoje na sred kolovoza dok biciklista prodje, a ne smeju ni da nastave prelazenje do trotoara, jer ce ih divljak na mlaznom biciklu pokupiti. Nisi "po zapadu" video taj fenomen propustanja pesaka jer imaju prvenstvo da predju biciklisticku stazu gde je nastavak pesackog prelaza? Pogledaj bolje sledeci put, i razmisli ako imas cime.
Teško da će te bilo ko udariti pošto si verovatno u stvarnosti prinuđen da se ponašaš normalno kao i svi drugi i mimoilaziš se s biciklistima kao što je red, samo se ovde ložiš i izmišljaš nepostojeće propise.
U životu nisam bio ni blizu da udarim pešaka kod pešačkog prelaza, niti ću verovatno ikada biti, jer nema ničeg lakšeg nego da se ljudi razbroje i mimoiđu kad su normalni. Problem je s ovim nenormalnim što zamišljaju da će čitav svet da se zaustavi pred njima, ali na sreću takvi su jaki samo po internetu, u stvarnosti moraju da se drže reda kao i svi ostali.
Želela bih da pitam koliko vas, pasioniranih biciklista, poštuje pravilo zabrane voženja kroz centar? Osećam se kao budala kada šetam centrom gurajući svoj bicikl, dok me bahati biciklisti, koji kao da se trkaju po pešačkoj zoni, umalo ne pokupe. Znate li koliko novaca može da se sakupi naplaćivanjem kazni, samo da postoje oni koji bi sprovodili zakon. U suprotnom, svak može da radi šta mu je volja.
Od kada je 90% biciklova na ulicama "sa brzinama", ova neslavna statistika se samo uvecava.
Da pojasnim, koliko god vozac bio oprezan i postovao zakone i pravila, on NE MOZE da vidi biciklistu koji juri kao blesav dok mu ne udje u vidno polje. Primera za ovo milijardu, najdrasticniji je uslovno desno skretanje. Vozac pesake moze (i mora) da vidi i da propusti, iz prostog razloga sto se isti, po prirodi stvari, nalaze uz sam kolovoz sa namerom da ga predju. Vozac NE MOZE da vidi biciklistu koji "leti" po stazi ili trotoaru a nalazi se na 50ak metara udaljenosti koje ce preci za par sekundi.
Daklem, dragi biciklisti, kada sednete na dva tocka, manite se poznavanja bilo kog zakona osim Njutnovih...vodite racuna u svakom trenutku o tome da moze da vas "pokupi" sasvim normalan i stalozen vozac kome ce to biti mozda prva i jedina greska u zivotu. U susretu tone pokretnog metala i vaseg tela na biciklu (koje je 70% voda) moze biti samo jedan ishod...
@Laloš 08.08.2019 • 14:27
@rasha
" Imam obzira samo sa "pametnim" mama sa kolicima koje su eto otkrile toplu vodu da na biciklističkoj stazi nema gužve. Njih ispoštujem ali im ...."
ti si neki jako obziran i kulturan . znaci treba da smo srecni sto neces bas uvek nekog zgaziti vec samo ponekad .
@Biciklista 08.08.2019 • 13:46
@Пешак
Meni stvarno nije jasno - ovakvi likovi što zamišljaju da su biciklisti dužni da im stanu kad prilaze pešačkom plrelazu, ...."
niko ti ne brani da udaris pesaka ako to zelis . Medjutim , ukoliko si lepo vaspitan i postujes druge ljude u tom slucaju bi trebalo da stanes , zar ne ?
Због таквих као ти (учесници у саобраћају који без познавања саобраћајних прописа) и настају сви проблеми! Дали по твом тумачењу закона важи закон јачег, значи бициклиста сме да удари пешака на бициклистичкој стази, ауто сме да удари бициклисту ван стазе???
Taj koji se šeta po biciklističkoj stazi to radi sa svešću da može biti srušen ili udaren(kao i onaj ko šeta po sredini bulevara) . Imam obzira samo sa "pametnim" mama sa kolicima koje su eto otkrile toplu vodu da na biciklističkoj stazi nema gužve. Njih ispoštujem ali im svašta kažem u prolazu.
Pešak, biciklista i vozač...
Kao biciklista što je ovde tema, uvek se setim npr bus stajališta u Jevrejskoj, preko puta pijace. Tu imamo UVEK situaciju da pešaci stoje na bici stazi a onda biciklista mora da se popne na pešačku da ih obiđe.
Drugo, npr kroz grad ili bolje van grada. Ne trošim više od 1m ali redovno neki najpre kamion gleda da mi 'useče' put tako što me 'brzo' obiđe dakle ne svojom punom dužinom. Onda ja moram da kočim da me ne bi izgurao sa puta i udario, jer se obilaženje naravno završi pozicijom tik uz desnu ivicu.
Za nesreću je potrebno da dvoje ne paze. Dok jedan pazi i poštuje propise, ima velike šanse da kompenzuje propuste drugog. Tako da, kad čujete 'saobraćajna nesreća', ne krivite samo jednog, osim u krajnje očiglednim situacijama.
Vozim bajs svakodnevno, i prilično je napeta situacija, semafori, izlaz iz amfort kapija, bajs staze nabrekle od korenja (kao da đipaš na konju), kej (čopori džukela, roleraši, dede sa bajsom iz 1934, izbezumljene majke sa decom, strujni trontineti, obarači rekorda u brzini bajsom itd). Generalno Novi Sad je idealan za ljubitelje bajsa, ravan ko tepsija i poprilično umrežen stazama..samo pažljivo voziti, otvoriti četvoro očiju i biće ok...
Nema šta pešak da gleda kad će se skloniti sa biciklističke u Narodnog fronta kada ne sme ni da bude na njoj na prvom mestu. Kad se šetaš posred jednosmerne ulice pa te automobil udari iz pogrešnog smera, to što je on kršio propis ne menja činjenicu da si blentavi magarac.
Meni stvarno nije jasno - ovakvi likovi što zamišljaju da su biciklisti dužni da im stanu kad prilaze pešačkom plrelazu, kojom tehnikom su ih tačno roditelji ispuštali kad su bili mali, iz horoga ili sa zakucavanjem?
Četiri udesa sa smrtnim posledicama u kojima su učestvovali biciklisti.
Za rok od tri godine i nije tako strašno za Novi Sad.
Koliko pešaka je nastradalo za iste te tri godine?
@Mastodont
Ali si dovoljno "napredan" da vređaš neistomišljenike. Možda je vladimir koristio kolokvijalan izraz, ali je bio u pravu. Klasičan si primer "bogom danih" ljudi. Kompleks.
Дали је икада кажњен бициклиста који није пропустио пешака на прилазу пешачком прелазу где мора да пређе преко бициклистичке стазе??? А о вожњи контра смером, излетању бициклом из споредних улица, вожњама пешачком зоном и излетањима на пешачки без бициклистичке стазе не вреди ни писати!
Za bicikliste crveno svetlo na semaforu nista ne znaci, ni da pogledaju levo i desno, prolecu u najvecoj brznini i onda jos u cudu gledaju kako to mi prolazimo na zeleno. Malo strpljenja i sve je u redu, nigde neces zakasniti a zivot mozes da unistis, svoj a i moj
Jesu to oni pesaci koji, recimo, idu levom stranom ulice npr. Narodnog Fronta, gledajuci da li im u susret ide biciklista kom ce se na vreme skloniti, a ne ocekuju da ce im biciklista doci s ledja, iz prostog razloga sto je biciklisti to ZABRANJEN smer, jednako kao i automobilu u suprotnoj traci? Da li je moguce da toliki veliki broj vas ne zna za ovo pravilo, ili prosto ignorise jasno iscrtanu strelicu na asfaltu koju pogazi ulazeci u zabranjeni smer? Onda se zaobilazi (uskom - jednsmernom trakom) sa drugim biciklistima koji idu odgovarajucim smerom, pa gaze pesake na trotoaru... Zaista ste odvratni, daleko najgori ucesnici u saobracaju.
Kultura saobracanja i poznavanje propisa je na veoma niskom nivou kod svih ucesnika saobracaja u NS.Licno preferiram bicikli i pesaka iz prostog razloga sto u NS nista nije toliko daleko da palim kola. Znam propise i strogo ih se pridrzavam i isto tako ucim i svoje dete. Medjutim, dzaba moje znanje i kultura kada mi je zivot ugrozen od strane onih koji ne znaju propise ili jednostavno ne zele da ih primenjuju. Pesaci su bahati i opasni sa svojim seckanjem po biciklistickim stazama ali to nije ni priblizno opasno kao bahacenje vozaca automobila. Svakodnevna situacija: dok sam vozio dete u vrtic prelaz Bul cara Lazara dok nije stavljen semafor sacekam da neko stane i guram bicikli i redovno izlece auto iz sledece trake iako jedno ili nekoliko vozila stoji da pesaci i biciklisti krenu.Ok, semafor je to sredi ali nakon sto je jedno dete stradalo.Sada recimo imam svakodnevnu situaciju da vodim dete na bazen, Kod prelaza kod futoskog parka guramo biciklove i opet redovno isto, nadje se neko pametan da pretice zaustavljene automobile i buseve koji propustaju pesake i bicikliste.Ja se ne usudjujem da pustim dete nigde samo biciklom jer iako zna propise i pridrzava se drugi to ne rade. U svakom slucaju kultura saobracanja nam je na veoma niskom nivou.
Drzava bi trebala da povede malo vise racuna za nastradale. Dobro bi bilo kada bi se oformile klinike za odvikavanje od komplusivnog biciklizma kao i formiranje mobilnih servisnih jedinica koja bi vrsila popravke bicikala odmah na licu mesta udesa. A onima sto su najvise stradali na krvavim novosadskim biciklistickim stazama i trotoarima mogli bi i stanovi da se daruju.
Barem jednom mesecno potrebno je odrzavati parade povredjenih biciklista cisto da ta povredjena kriticna masa bude vidljiva javnosti, da se problem novosadskog patoloskog biciklizma ne potiskuje vec o tome otvoreno da se govori i bezumlje i destrukcija da se zaustave.
Takodje, dobro bi bilo i izvrsiti toksikoloske analize pojedinih delova bicikala (uvezenih iz kine), posto postoje neke indicije da pri izlaganju na suncu oslobadjaju se eventualni neurotoksini koji deluju i kao psihoaktivni agensi i generalno narusavaju kognitivne sposobnosti bicikliste. [potrebne detaljnije provere!]
U slucaju da se ovo drustveno oboljenje pogorsa i ukoliko preraste u pandemiju angazovati vojne i policijske snage.
Ne postoji idealniji grad za voznju biciklom, a sa losijom infrastrukturom i grbavijim stazama prepunih rupa, koje su vecinom jednosmerno. Ko barem malo poznaje saobracajna pravila, primetiće da biciklisti uglavnom pojma nemaju da i za njih vazi smer kretanja. U Ns se biciklovi voze oduvek, ali je bilo i manje vozila, zivelo se sporije, manje nervoze vise obzira. Vremena se menjaju i sadašnje biciklisticke staze ni blizu nisu dovoljne i prilagodjene, a njihovo odrzavanje je nula. Svetla, kočnice, voznja sa slušalicama... Nije ni čudo.
Pazi "veštaka" što se prose*ava. Alo dečko, u zakonu piše da vozač u saobraćaju mora da uspori SVAKI put kada se približava pešačkom prelazu, može neko da ga prelazi paraglajderom, ako ga udariš kriv si što nisi usporio.
...odnosi zivote pesaka I biciklista. Primitivni balkanci ne postuju saobracajne propise nego zakon sile. Razmisljaju po principu: "necu valjda zbog njega stati". Identicno razmisljanju vozaci kamiona u odnosu na vozace automobila. U glavi im je sila I bahatost, a ne saobracajni propisi.
kreko 08.08.2019 • 11:29
Nije ni cudo kad se zna da su, posle taksista, biciklisti druga najbahatija kategorija ucesnika u saobracaju!
A taxisti voze šta? Glisere? Pešaci kojima čak ni bankina nije dovoljna da skontaju razliku izmedju pešačkog i biciklistickog dela staze. Pa po zapadu su ta dva dela uglavnom odvojena samo trakom u boji i opet pešaci ne šetaju po biciklisti kom delu. Problem je u mentalitetu i nevaspitanje, a da li je neko sa stavom "ja sam najbitniji" seo u kola, ide peske ili biciklom je nebitno. Takav će biti bahat i bezobrazan svakako.
Mnogo toga je napisano pa bih samo da dodam,u roku od 5 minuta sam video situaciju gde dvoje biciklista (rade to i pešaci ali nisu tema) komotno prelaze na njihovo tamno crveno,kada se već pali zeleno za kola...jbš semafore,ko to još gleda. Ne znam u koju grupu spadaju oni sa trotinetima ali danas sam ih video i po trotoarima i po putu u M.Gorkog. U svakom smislu kao društvo postajemo nešto poput Serengetija mada se i tamo zna neki red.
@Lemonhead-odlican komentar
@Limun-procitaj neku knjigu nekad i provozaj se malo bajsom, mozda ti se svidi i ne brini neces postati "biciklista tipicni knjiski novosadjan" ma sta to znacilo..
Biciklisti nemaju sta da traze na stazama koje su predvidjene za pesake! Voznja Zmaj Jovinom je cist bezobrazluk doticnih, prolecu kao muve na svega par cm od prolaznika. Gde je ta komulna policija da to kaznjava?
Najveca zabluda biciklista je, da oni imaju prednost kada voze po pesackom prelazu ili kada voze po obelezenoj biciklistickoj stazi preko kolovoza. Naime, bicikl je po Zakonu o bezbednosti saobracaja na putevima v o z i l o i biciklista ima obavezu da zaustavi svoje vozilo kada se ukrsta sa putem koji ima prvenstvo pro;aza. Tamo gde postoje semafori stvar je jasna ko ima crveno taj staje i propusta i pesake i bicikliste.
Sad kad krene pljuvanje po vozačima a ubedjen sam da je za bar 60% ovih udesa kriv upravo biciklista. Da se razumemo ne pravdam vozače taman posla, u NS su ubedljivo najgori u srbiji. Nego i najgori vozac je prošao nekakvu obuku i položio vozački makar i pre 50 godina, ali biciklista u gradu moze biti bukvalno bilo ko. Lud, ćorav, dete, nepismen, gluv, pijan, slušalice i telefon ne spominjati uopšte. Bicikle recimo voze starije zene masovno a ne znaju bas nista o saobraćaju. Zbog toga vozači moraju biti dodatno oprezni prema njima, a kod nas vozač automobila ide logikom da i biciklista ima sve kategorije položene i zato dolazi do nesreća. Problem je obostran ukratko.
Vukovi a ne lavovi. Znaš onu „sa Manjače krenuli su vuci i odoše prema Banja Luci!“ :)
Deco moja, u Kembridžu ima „milion“ biciklova. Svi svuda idemo bajsom. I nikad niko nije poginuo bar otkad sam ja ovde. To što vi radite samo govori o VAMA. Nema to veze ni sa čim drugim nego sa time kakvi ste vi! A ovde žive ljudi skoro svih nacija na svetu!
Generalno, saobracajna kultura nam je 0!
Mogu da kazem da 50% ne obraca paznju na pravila ili ih svesno krsi.
O uslovima na putevima i toku saobracaja, kao i prilagodjavanja istim ne vredi trositi reci. Ako svi voze 80km/h, imbecil je i onaj koji vozi 100 i pokusava da pretekne, kao i onaj sto vozi 60 i sve usporava. +/- 20 degenerik
A kako bi bilo da svi učesnici u saobraćaju pitaju strance sta misle?
Meni su bili stranci iz Australije u gostima, troje naših i dvoje pravih stranaca. Oni su užasnuti, kažu takvu bahatost svih učesnika u sabraćaju su videli jedino, mislim da rekoše na Baliju ili Tajlandu. Skoro su ih pregazili manijaci na pesackom kod pozorista, naravno uz neizbeznu skripu guma. Objasnila sam im da tako balkanski muzjaci kompenzuju nedostataka testosterona.
Zmaj-Jovina ulica, Dunavska i Dunavski park su strogo pešačke zone i u njima nema mesta biciklima, a jure kroz njih kao da su na biciklističkoj stazi. Najgori su između podzemnog prolaza i novoizgrađene zgradurine, kroz taj uski prolaz voze kao da su na biciklističkoj stazi. Svaka čast korektnima, no saobraćajne policije nigde nema da ove kažnjava. Valjda zbog skorih izbora na koje, nadam se, masovno nećemo izaći.
Mene kao pešaka je udarila žena biciklista koja je vozila u suprotnom smeru jednosmernom bici stazom. I onda me ubeđivala da sam namćor i da nemam pojma o vožnji jer ne vozim bicikl. A na kolovozu me je udario tip koji je desnom trakom vozio bicikl u kontra smeru.
@Laloš
... Ja realno vozim bicikl svaki dan i više ne tolerišem pešake na biciklističkim stazama. Zazvonim tri, četiri puta onda rušim. .."
To sto onda rusis dovoljno govori o tebi i tvom vaspitanju .
A da li si razmisljao da taj koga ces srusiti mozda nastrada ili pogine ?
Ili da taj koga si srusio mozda ustane i krene da ti vrati milo za drago ?
Ako su vecina biciklista kao ti onda nije ni cudno sto ima toliko nesreca .
Moj kolega je udario devojku na bajsu koja je prelazila pasacki prelaz. Kolega se jako uplasio ali je devojku odmah stavio u auto i odvezao u hitnu pomoc. Njoj je bila noga slomljena ali je bila dobro. Kolega joj isao cak u posetu kuci jednom. Normalno on se uplasio i vec sabirao kakva ga kazna ceka. Posle par dana njegov advokat dobije izvestaj od policije i rekao mu, pa ti nisi nista kriv! Kolega nije verovao, ali advokat ga danima ubedjivao da se opusti i uziva. Doslo i proslo sudjenje i stvarno sud je tako presudio. To je bio obican pesacki prelaz preko kog se NE sme voziti bajs. Ali eto to pravilo za NE vozenje preko svih prelaza ne znam sigurno 85% biciklista. Treba povecati edukaciju i povecati kazne. Mora se povecati svest da je i biciklista pod obavezom i odgovornoscu isto ucesnik u saobracaju, ali da su jako ranjivi kao pesaci. Kolega je ostetio svoj auto, a biciklista sa slomljenom nogom ce uvek i zauvek biti osecen. Auto se moze popraviti ali nase telo ne moze biti kao pre loma nikad! Cuvaj te se dragi novosadjani!
Pod hitno da neko edukuje bicikliste o ponasanju u saobracaju
Postali su najbezobrazniji i najbahatiji
Ja u skretanju on se zalece na prelazu ne koci iako.sam ja vec ja pola prosao prelaz
Pa jbt nemas uvek prednost ako sam usao u skretanje
Pred prelaz usporavas da vidis levo i desno kao i pesaci ne juris bez kocenja ko nenormalan
I NS portal je sajt sa najviše komentatora koji mrze bicikliste i trotinaše. I gotovo svaki dan se ubacuje tema o nama, kao da smo glavni gradski problem. Uzgred, i meni smetaju bezglavi pešaci po biciklističkim stazama. Nije do prevoznog sredstva, već do glave pojedinca.
Članovi 88 , 89 , 90 iz Zakona o Bezbednosti saobracaja na putevima :
"Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."
Vozim i bicikl i kola. Ali izludim kad vidim da ljudi voze bicikl bez svetala. Pa nemaju vozači vid kao mačka da te vide u mraku ili polumraku bez svetala. Ako tebi tvoj život nije mio pa ti svetla ne trebaju, nemoj da te ja nosim na duši zato što si budala. A svetla kakvih takvih kod kineza za smešne pare, stavi nešto na bicikl makar da te drugi mogu videti.
Kao biciklista, postujem sve propise, ne prolazim na crveno, ne vozim u pesackim zonama. Medjutim veoma sam ugrozen od bahatih vozaca motornih vozila. Kada idem ka Backoj Palanci vozaci Dunavprevoza me redovno obilaze kada imaju vozilo u suprotnom pravcu. Vozaci autobusa iz Hrvatske to ne rade i mnogo pazljivije obilaze bicikliste. Na pesake i rolerase na biciklistickim stazama sam vec oguglao, usporim i sta da radim.
Veoma cesto usporim ili stanem dok se ne uverim da me je vozac automobila video jer ih ima umornih, rasejanih i izgubljenih i takvi voze. Sto se tice pesaka najopasniji su oni koji menjaju pravac kretanja naglo i bez gledanja. Desilo mi se da vozim putem, nema pesackog prelaza, pesak stoji duze na istom mestu i ne izgleda da hoce da predje i kada sam bio na 5-6 m od njega samo iskoraci bez gledanja. Pritisnem kocnice i zaustavim se na pola metra od njega sav prepadnut a on samo kaze nisam te video i nastavi dalje. Imao sam utisak da mi se namerno bacio ispred bicikla, da sam imao drugi bicikl i obicne kocnice sigurno se ne bi zaustavio na vreme.
To je zato što su novosadski biciklisti tipični, knjiški novosađani što znači umišljeni da su bogom dati i da sve mora da se vrti oko njih a pošto para nemaju da kupe automobila onda od roditeljskog stana do posla, ako ga imaju, idu biciklom glumeći da je to cool.
Biciklisti koji u punom zaletu prelecu preko pesackog prelaza na bulevarima nije ni cudo sto ginu. Jeste, imaju prvenstvo prolaza, ali vozaci automobila ne mogu da vide bicikl kog nigde nema i onda u velikoj brzini izleti ispred njih.
Najiritantniji učesnici u saobraćaju. Voze po pešačkom delu čak i kada imaju stazu , čas su pešaci (voze po pešačkom prelazu) čas su u saobraćaju pa onda naglo skrenu bez najave. Svetlo ima svaki 5, a i oni imaju trepćuće (nepropisno) itd... Treba ih po džepu!!
Problem je dvosmeran. Ima jako puno bahatih na jednoj i na drugoj strani. Npr, pre neki dan vozim ka Ožacima, na izlazu iz grada kod Matijevića dečko vozi bajs bez ruku (naravno, i bez kacige) sve sa slušalicama u ušima. Jedna ozbiljnija rupa i on je pod mojim ili nečijim drugim točkom. I ko je onda tu kriv? Isto tako mnogi vozači automobila bukvalno pronalaze zabavu u tome koliko će proći blizu bicikliste pri njegovom obilaženju. Mi kao da pronalazimo najefikasnije načine da povredimo sebe i druge i takmičimo se ko će biti bolji u tome.. kolektivno ludilo.
Novi Sad je grad sa najgorim vozacima jer uvek Oni imaju prvenstvo,koriste to sto su jaci i brzi pa gaze sve zivo,telefoniraju u voznji, kucaju poruke, voze kao na trkama a uz sve to auto skole izdaju dozvole svima....
rasha08.08.2019 • 09:13
kad agresivni i bahati biciklisti prestanu da kidisu na pesake tada ce stanje biti normalnije.
Kad glupavi pešaci prestanu da se šetaju po biciklističkim stazama tada će stanje da se unormali.
Ja realno vozim bicikl svaki dan i više ne tolerišem pešake na biciklističkim stazama. Zazvonim tri, četiri puta onda rušim. Kada pešake budu tolerisali po sred bulevara i puteva tada ću i ja početi da ih tolerišem. Probajte u Holandiji da se šetate po biciklističkim stazama, preživeli bi jedno 4-5 sekundi.
Pa zato što je Novi Sad jedini grad u Srbiji u kojem se bicikl zapravo masovno koristi kao prevozno sredstvo i gde sme da se ustane protiv bahate dominacije automobila.
Vozim i bicikl i automobil, i mogu da kažem da u NS jako mnogo biciklista ne poznaje propise. Najgora stvar je što ne umeju da skrenu levo, seku raskrsnicu i pojave ti se sa desne strane vozila. Sa druge strane, vozači automobila uglavnom smatraju da su samo drugi automobili prisutni u saobraćaju i niko drugi. Prođite recimo bulevarom Slobodana Jovanovića, jedan od 100 vozača automobila koji se uključuju iz sporednih ulica na bulevar uspori pre ukrštanja sa biciklističkom stazom i pešačkim prelazom, svi ostali projure do kolovoza i tek onda krenu da gledaju levo i eventualno desno, čak i policajci u patrolnim vozilima koji bi kao trebalo da znaju da se ponašaju u saobraćaju. Čak i "profesionalni vozači", da ne kažem kamiondžije, ne poznaju saobraćajne propise i ubeđuju me da u ZOBS-u piše nešto čega tamo nema, usput ignorišući nekoliko drugih članova koje su u tom trenutku diskusije prekršili. Počeću da nosim kameru na biciklu pa ću napraviti finu kompilaciju koliko ni biciklisti ni vozači nemaju pojma, odnosno greše u saobraćaju...
Novi Sad je grad sa najvise bahatih biciklista koji ne poznaju saobracajne propise, u toku voznje slusaju muziku, telefoniraju, vrljaju kao muve bez glave i misle da imaju prvenstvo uvek i svuda. Kad bi malo poveli racuna, bilo bi mnogo manje stradalih i povredjenih.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novi Sad grad sa najviše povređenih biciklista
Autor: Dnevnik
Novi Sad
•08.08.2019.
•08:32 > 09:54
Komentari 95
Nemanja
Prošli put mu se desilo ispred Promenade, sad je ispred Maxija... Samo čekaj, sad će da te pita da li si ljut. Budaletina.
smaragdilo
dule
Zabluda biciklista !
Najveca zabluda biciklista je, da oni imaju prednost kada voze po pesackom prelazu ili kada voze po obelezenoj biciklistickoj stazi preko kolovoza. Naime, bicikl je po Zakonu o bezbednosti saobracaja na putevima v o z i l o i biciklista ima obavezu da zaustavi svoje vozilo kada se ukrsta sa putem koji ima prvenstvo pro;aza. Tamo gde postoje semafori stvar je jasna ko ima crveno taj staje i propusta i pesake i bicikliste.
Član 47., stav 6:
Vozač koji pri skretanju vozila preseca biciklističku stazu ili traku, dužan je da
propusti vozila koja se kreću stazom
Žali bože ko je tebe ubedio da se razumeš u nešto.
dragus
.......Kad glupavi pešaci prestanu da se šetaju po biciklističkim stazama tada će stanje da se unormali....
Samo kad si ti pametan .
iolo
Bogdan
Zar sada kad izlazim iz stana svaki put treba da strahujem od biciklista ?
Postoji li neko ili nesto u ovom gradu ko ce stati na put ovim pomahnitalim osobama ?
pablo psihopata
nista se u ovoj zemlji nece promeniti ni po standardu, platama, vlasti, svemu....dok se glave i mozgovi ne dovedu u red
pera
Primer nekulture biciklista:
Prelazim semafor kod Domina gurajući dete u kolicima,gospođa u ozbiljnim godinama trubi da joj se osobodi staza iako svesna da ne mogu nazad,pokazujući srednji prst na moju konstataciju da može da prikoči."..
S obzirom da vam je pokazala srednji prst ja je ne bih nazvao gospodjom vec ... ne bi mi objavili komentar kad bih napisao .
@@Tjah
Pa po zapadu se pesacki prelaz pruza i izvan kolovoza, preko biciklisticke, a biciklisti imaju obrnut trougao da bi znali da moraju kad se priblizavaju raskrsnici da stanu i porpuste pesake koji su prelazili kolovoz, da sa prvenstvom predju i biciklisticku do trotoara. I gde nema znaka, propustaju se. Kod nas su biciklisi na trkama, a grupa od 20 pesaka koliko ih je cesto na velikim raskrsnicama se zbije izmedju kolovoza i biciklisticke staze jer nije ni da stoje na sred kolovoza dok biciklista prodje, a ne smeju ni da nastave prelazenje do trotoara, jer ce ih divljak na mlaznom biciklu pokupiti. Nisi "po zapadu" video taj fenomen propustanja pesaka jer imaju prvenstvo da predju biciklisticku stazu gde je nastavak pesackog prelaza? Pogledaj bolje sledeci put, i razmisli ako imas cime.
A ko priča o pešačkim prelazima? Pričam o tome da su pesacke staze i biciklisticke za pametne ljude koji su navikli da postuju jedni druge spojeni. Razdvaja ih samo traka u nekoj boji. A te fore nevaspitane i svadjalačke ostavi za saobraćaj u Srbiji i svoje ukućane. Očigledno tako komuniciraš svakodnevno. Upravo je tvoj komentar najbolja potvrda onoga o čemu sam pisao. Nema ja šta više da gledam. Dovoljno sam video kulturu i kod nas i u inostranstvu. Eto ti si jedan od primera.
Jadranko
-J-
Marko Trifković
Isti broj povređenih ne može da bude podjednako relevantan na 10, 1.000 i 10.000 biciklista. Broj poginulih biciklista u Novom Sadu je u proteklih 10ak godina prepolovljen (u prvih 5 godina 16, nakon toga 8), dok je broj biciklista utrostručen (sa 10.000 na 30.000), ovo su podaci koji su proverljivi kod policije i u gradskim službama koje analiziraju saobraćaj. Pravilna osvetljenost biciklista je duplo bolja u odnosu na pre nekoliko godina. ABS je ranije izbacivao i statističke pokazatelje uzročnika nezgoda, biciklisti su u nezgodama u kojima su učestvovali bili uzročnici najviše do 30% (izuzev Beograda kao saobraćajno nenormalnog okruženja). Rast broja ukupnih nezgoda u Novom Sadu nije u srazmeri sa rastom učešća biciklista u saobraćaju i statistički posmatrano, biciklisti u Novom Sadu jesu bezbedniji, brojniji i uslovi za bicikliranje postaju bolji.
Nebojša
Pa tesko da jeto moguce. Idu i putem i biciklistickim stazama pa kada im je crveno na putu zalete se preko staze i pesackog da ne cekaju a to NE MOZE TAKO.
Isto je i sa trotinetima, ne poznavanje propisa i samim tim ne pridrzavanje je glavni uzrok. Ko od biciklista ima kacigu biciklisticku na glavi, a da ne kazem stitnike za laktove. Skoro pa NIKO.
Vozac ne moze da ih primeti niti da ocekuje ako voze brzo, baci pogled, nema nikoga i odjednom kao strela i hijena nalece biciklista.
A pitajte policiju kada je zadnji put i koliko biciklista kaznila zadnjih godina. Skoro nikoga ili nikoga. K biciklisti imaju i moraju da imaju ogranicenje brzine i da postuju propise pa nece stradati ili ce manje stradati.
Gghhgj
Fgihg
m
Prelazim semafor kod Domina gurajući dete u kolicima,gospođa u ozbiljnim godinama trubi da joj se osobodi staza iako svesna da ne mogu nazad,pokazujući srednji prst na moju konstataciju da može da prikoči.
mjaukalo
Guliver
Liman
@Tjah
anti bot
Biciklista
Teško da će te bilo ko udariti pošto si verovatno u stvarnosti prinuđen da se ponašaš normalno kao i svi drugi i mimoilaziš se s biciklistima kao što je red, samo se ovde ložiš i izmišljaš nepostojeće propise.
Biciklista
U životu nisam bio ni blizu da udarim pešaka kod pešačkog prelaza, niti ću verovatno ikada biti, jer nema ničeg lakšeg nego da se ljudi razbroje i mimoiđu kad su normalni. Problem je s ovim nenormalnim što zamišljaju da će čitav svet da se zaustavi pred njima, ali na sreću takvi su jaki samo po internetu, u stvarnosti moraju da se drže reda kao i svi ostali.
I sama biciklista
zoxxyy
..Nema šta pešak da gleda kad će se skloniti sa biciklističke u Narodnog fronta kada ne sme ni da bude na njoj na prvom mestu.
ni biciklista ne sme da bude na delu trotoara koji je namenjen pesacima .
Nemanja
Da pojasnim, koliko god vozac bio oprezan i postovao zakone i pravila, on NE MOZE da vidi biciklistu koji juri kao blesav dok mu ne udje u vidno polje. Primera za ovo milijardu, najdrasticniji je uslovno desno skretanje. Vozac pesake moze (i mora) da vidi i da propusti, iz prostog razloga sto se isti, po prirodi stvari, nalaze uz sam kolovoz sa namerom da ga predju. Vozac NE MOZE da vidi biciklistu koji "leti" po stazi ili trotoaru a nalazi se na 50ak metara udaljenosti koje ce preci za par sekundi.
Daklem, dragi biciklisti, kada sednete na dva tocka, manite se poznavanja bilo kog zakona osim Njutnovih...vodite racuna u svakom trenutku o tome da moze da vas "pokupi" sasvim normalan i stalozen vozac kome ce to biti mozda prva i jedina greska u zivotu. U susretu tone pokretnog metala i vaseg tela na biciklu (koje je 70% voda) moze biti samo jedan ishod...
rasha
@rasha
" Imam obzira samo sa "pametnim" mama sa kolicima koje su eto otkrile toplu vodu da na biciklističkoj stazi nema gužve. Njih ispoštujem ali im ...."
ti si neki jako obziran i kulturan . znaci treba da smo srecni sto neces bas uvek nekog zgaziti vec samo ponekad .
stop namcorastim
Wlada
@Пешак
Meni stvarno nije jasno - ovakvi likovi što zamišljaju da su biciklisti dužni da im stanu kad prilaze pešačkom plrelazu, ...."
niko ti ne brani da udaris pesaka ako to zelis . Medjutim , ukoliko si lepo vaspitan i postujes druge ljude u tom slucaju bi trebalo da stanes , zar ne ?
Radojica
Astana tim
Пешак
Laloš
08.08.2019
Taj koji se šeta po biciklističkoj stazi to radi sa svešću da može biti srušen ili udaren(kao i onaj ko šeta po sredini bulevara) . Imam obzira samo sa "pametnim" mama sa kolicima koje su eto otkrile toplu vodu da na biciklističkoj stazi nema gužve. Njih ispoštujem ali im svašta kažem u prolazu.
Mirko
Kao biciklista što je ovde tema, uvek se setim npr bus stajališta u Jevrejskoj, preko puta pijace. Tu imamo UVEK situaciju da pešaci stoje na bici stazi a onda biciklista mora da se popne na pešačku da ih obiđe.
Drugo, npr kroz grad ili bolje van grada. Ne trošim više od 1m ali redovno neki najpre kamion gleda da mi 'useče' put tako što me 'brzo' obiđe dakle ne svojom punom dužinom. Onda ja moram da kočim da me ne bi izgurao sa puta i udario, jer se obilaženje naravno završi pozicijom tik uz desnu ivicu.
Za nesreću je potrebno da dvoje ne paze. Dok jedan pazi i poštuje propise, ima velike šanse da kompenzuje propuste drugog. Tako da, kad čujete 'saobraćajna nesreća', ne krivite samo jednog, osim u krajnje očiglednim situacijama.
Hattori Hanzo
Trt
Nema šta pešak da gleda kad će se skloniti sa biciklističke u Narodnog fronta kada ne sme ni da bude na njoj na prvom mestu. Kad se šetaš posred jednosmerne ulice pa te automobil udari iz pogrešnog smera, to što je on kršio propis ne menja činjenicu da si blentavi magarac.
Biciklista
Meni stvarno nije jasno - ovakvi likovi što zamišljaju da su biciklisti dužni da im stanu kad prilaze pešačkom plrelazu, kojom tehnikom su ih tačno roditelji ispuštali kad su bili mali, iz horoga ili sa zakucavanjem?
Cyclist
Za rok od tri godine i nije tako strašno za Novi Sad.
Koliko pešaka je nastradalo za iste te tri godine?
Sklavko
Ali si dovoljno "napredan" da vređaš neistomišljenike. Možda je vladimir koristio kolokvijalan izraz, ali je bio u pravu. Klasičan si primer "bogom danih" ljudi. Kompleks.
Пешак
misa
@Laloš
LOL
BulevarEvrope
Barem jednom mesecno potrebno je odrzavati parade povredjenih biciklista cisto da ta povredjena kriticna masa bude vidljiva javnosti, da se problem novosadskog patoloskog biciklizma ne potiskuje vec o tome otvoreno da se govori i bezumlje i destrukcija da se zaustave.
Takodje, dobro bi bilo i izvrsiti toksikoloske analize pojedinih delova bicikala (uvezenih iz kine), posto postoje neke indicije da pri izlaganju na suncu oslobadjaju se eventualni neurotoksini koji deluju i kao psihoaktivni agensi i generalno narusavaju kognitivne sposobnosti bicikliste. [potrebne detaljnije provere!]
U slucaju da se ovo drustveno oboljenje pogorsa i ukoliko preraste u pandemiju angazovati vojne i policijske snage.
Koliko se ulaze u
Pesak inzenjer
"Kad glupavi pešaci prestanu da se šetaju po biciklističkim..."
Nisu svi pesaci glupavi isto kao sto ni svi biciklisti nisu glupavi .
Trt
Pazi "veštaka" što se prose*ava. Alo dečko, u zakonu piše da vozač u saobraćaju mora da uspori SVAKI put kada se približava pešačkom prelazu, može neko da ga prelazi paraglajderom, ako ga udariš kriv si što nisi usporio.
Bujke
Mastodont
To je žešća kleveta, većina nas nismo retardirani pa da verujemo u 'Boga'.
PreleP
Tjah
Nije ni cudo kad se zna da su, posle taksista, biciklisti druga najbahatija kategorija ucesnika u saobracaju!
A taxisti voze šta? Glisere? Pešaci kojima čak ni bankina nije dovoljna da skontaju razliku izmedju pešačkog i biciklistickog dela staze. Pa po zapadu su ta dva dela uglavnom odvojena samo trakom u boji i opet pešaci ne šetaju po biciklisti kom delu. Problem je u mentalitetu i nevaspitanje, a da li je neko sa stavom "ja sam najbitniji" seo u kola, ide peske ili biciklom je nebitno. Takav će biti bahat i bezobrazan svakako.
Aleksandar NS
Cubi
@Limun-procitaj neku knjigu nekad i provozaj se malo bajsom, mozda ti se svidi i ne brini neces postati "biciklista tipicni knjiski novosadjan" ma sta to znacilo..
Luka
Vladimir
kreko
Saobracajni vestak
Aleksej
zak
ex chapman
Deco moja, u Kembridžu ima „milion“ biciklova. Svi svuda idemo bajsom. I nikad niko nije poginuo bar otkad sam ja ovde. To što vi radite samo govori o VAMA. Nema to veze ni sa čim drugim nego sa time kakvi ste vi! A ovde žive ljudi skoro svih nacija na svetu!
Bolt
Mogu da kazem da 50% ne obraca paznju na pravila ili ih svesno krsi.
O uslovima na putevima i toku saobracaja, kao i prilagodjavanja istim ne vredi trositi reci. Ako svi voze 80km/h, imbecil je i onaj koji vozi 100 i pokusava da pretekne, kao i onaj sto vozi 60 i sve usporava. +/- 20 degenerik
Nana
Meni su bili stranci iz Australije u gostima, troje naših i dvoje pravih stranaca. Oni su užasnuti, kažu takvu bahatost svih učesnika u sabraćaju su videli jedino, mislim da rekoše na Baliju ili Tajlandu. Skoro su ih pregazili manijaci na pesackom kod pozorista, naravno uz neizbeznu skripu guma. Objasnila sam im da tako balkanski muzjaci kompenzuju nedostataka testosterona.
Saruman
Milica
Hahahohohuhu
Bole
Bombon
Anticikloterorista
Mastodont
Pa za troglodite koji misle da je normalno da voze auto 4 km do posla i jesmo direktni predstavnici Valhale.
Igy
naslov ti sve govori
Vlada
Primena nadrisrbujućeg sveznajućeg primitivizma na saobraćaj.
rasha
... Ja realno vozim bicikl svaki dan i više ne tolerišem pešake na biciklističkim stazama. Zazvonim tri, četiri puta onda rušim. .."
To sto onda rusis dovoljno govori o tebi i tvom vaspitanju .
A da li si razmisljao da taj koga ces srusiti mozda nastrada ili pogine ?
Ili da taj koga si srusio mozda ustane i krene da ti vrati milo za drago ?
Ako su vecina biciklista kao ti onda nije ni cudno sto ima toliko nesreca .
komsa sa prvog
Hitno
Postali su najbezobrazniji i najbahatiji
Ja u skretanju on se zalece na prelazu ne koci iako.sam ja vec ja pola prosao prelaz
Pa jbt nemas uvek prednost ako sam usao u skretanje
Pred prelaz usporavas da vidis levo i desno kao i pesaci ne juris bez kocenja ko nenormalan
Točak
xyz
h
"Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.
Ukoliko na putu postoji biciklistička traka, vozač bicikla, mopeda i lakog tricikla mora da se kreće desnom biciklističkom trakom u odnosu na smer kretanja saobraćaja.
Na biciklističkim stazama za saobraćaj u oba smera vozila, vozač bicikla mora da se kreće desnom stranom u smeru kretanja vozila."
Vozač bicikla i kola
BulevarEvrope
Комша
Pera
Veoma cesto usporim ili stanem dok se ne uverim da me je vozac automobila video jer ih ima umornih, rasejanih i izgubljenih i takvi voze. Sto se tice pesaka najopasniji su oni koji menjaju pravac kretanja naglo i bez gledanja. Desilo mi se da vozim putem, nema pesackog prelaza, pesak stoji duze na istom mestu i ne izgleda da hoce da predje i kada sam bio na 5-6 m od njega samo iskoraci bez gledanja. Pritisnem kocnice i zaustavim se na pola metra od njega sav prepadnut a on samo kaze nisam te video i nastavi dalje. Imao sam utisak da mi se namerno bacio ispred bicikla, da sam imao drugi bicikl i obicne kocnice sigurno se ne bi zaustavio na vreme.
Limun
/
Rade
ke ke
A Novi Sad je drugi najveci grad u zemlji... Beograd je veci, ali je velik povrsinom, brdovit i nema infrastrukturu...
khm
Dragan
Lemonhead
Vozac
Laloš
kad agresivni i bahati biciklisti prestanu da kidisu na pesake tada ce stanje biti normalnije.
Kad glupavi pešaci prestanu da se šetaju po biciklističkim stazama tada će stanje da se unormali.
Ja realno vozim bicikl svaki dan i više ne tolerišem pešake na biciklističkim stazama. Zazvonim tri, četiri puta onda rušim. Kada pešake budu tolerisali po sred bulevara i puteva tada ću i ja početi da ih tolerišem. Probajte u Holandiji da se šetate po biciklističkim stazama, preživeli bi jedno 4-5 sekundi.
Vlada
jova limanac
rasha
Nikola
psihijatar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H