Grad Novi Sad raspisao je nagradni konkurs za izradu idejnog rešenja mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, a koji bi mogao da posluži kao osnov za gradnju novog objekta i uređenja ovog dela Novog Sada i Petrovaradina.
Dosao kao stranac u N.Sad vozim auto stalno na popravcima od silnih rupetina i kanala od buseva. Vozim biciklo po Futoskoj katastrofa sve uisteno. Ako je korijen dignuo asfalt dodajte malo asfalta i produzite grbu...niko nista ne radi. ODe ova zemlja u mp3.
Projektovan je lep i koristan most za SAOBRAĆAJ a ne za PROMENADU i nečije KAFANE. Ceo Bulevar Cara Lazara «naciljan» je na taj most, a trebao bi da rastereti Gradić... Priča da je problem bušenje druge cevi tunela je za debile, to u XXI. veku baš nije nikakakav ozbiljan građevinski poduhvat. To ne bi narušilo integritet Đave za razliku od EXITA, koji je sistematski uništava. Putnički saobraćaj sa Keja na Đavu se lako reši (po uzoru na npr. Budimpeštu, gde to odlično funkcioniše): mali autobus od (recimo) Kapetanije do Gornjeg platoa Tvrđave – Muzeja Grada. 10 minuta. I nazad. Imamo sve što je za to potrebno, osim dobre volje. I toga, što neko moćan hoće da otvori kafanu NA Dunavu a ne PORED.
http://geza.jopajtas.info/Most-FJ.jpg
Projekat koji je Ponting uradio a grad platio je sasvim OK, nije protreban novi.
Ne rovarite po tvrdjavi! Most mozete da napravite, ali da skrnavite tvrdjavu kopanjem tunela, liftovima i sl. je nedopustivo. Za pocetak je redovno kosite, popravite polomljene poklopce sahtova, krov na satu, crep na zgradama...
Pričate još o jednom papirnatom mostu, neka mi neko kaže šta bi o onih datih 25 miliona dinara za projekat mosta preko ribarca koji je već davno trebao da bude gotov i prezentovan javnosti.
Pa da li je moguće da pred svake izbore spominju ovaj most? Ej, ljudi pa taj marketing vam ništa ne vredi. Da ste popravili ulice, sagradili garaže, da prestanete da sečete drveće, da prestanete da gradite zgrade na zelenim površinama i da ste ugradili liftove na klinikama to bio pravi plus. Ovako, bolje brzo popravljajte raspuklu Tvrđavu i izmestite Exit sa nje dok je nije dokusurio.
Evo ja stranac provozam se po starom gradu da najdem parking. One paralelne ulice od muzeja dalje katastrofa upali smo u par rupa da je nas poveci auto doslovce zadnji tocak bio u zraku. Sramota od gradonacelnika uvek se prvo resava centar pa periferija. Sad su popravljali cestu kod keja a ostale ulice rupetine katastrofa. Sramota.
U startu priznajem da sam promaši temu bajkovitih investicija i rasturanja tvrđave, samo bih da dodam još jedan glas za rešavanje biciklističkog prelaska u Kamenicu.
Da ima volje dovoljna je farba! Postoji nekorišćena traka s obe strane, dovoljna je trećina. Ako nema novca za farbu, legalizovati postojeće stanje.
To je ono bacanje para na bezvezne konkurse dok se gradska infrastruktura raspada. Da li ljudi na ovom portalu znaju da ima ulica u NS koje nemaju asfalt, gde ljudi idu po kamenom sloju punom rupa? 21 vek? Grad kulture?
Pola grada smrdi na kanalizaciju a oni prave bespotreban pasacki most nazalost to je samo nasa krivica izlazimo na ulice zarad nekih stranaka i njihove dobiti a ne zbog sebe zato nas i jasu nepismeni .
Uf, ti baš imaš problema sa sklapanjem slova. Tačke zarezi... to onako... Stavljaš ih, jer si čuo negde da i to treba, ali blage veze nemaš ni gde ni zašto. Ali bitno da si ti "hepy".
@ Dejan Srb
Poštovani gospidine Dejane,
Uz sve dužno poštovanje, moraću nešto da Vam primetim. Kraljevska jugoslovenska vojska jeste prvobitno taj most (most kraljevića Andreja, tj. most Franca Jozefa) srušila, 11. aprila 1941. godine, da bi se prodor Nemaca na jug usporio. No, nemački vojnici obnacljaju ga za svoje potrebe 1942, kad ga otvaraju za saobraćaj, i koriste ga sve do 1944. kada ga oni ruše, prilikom povlačenja. Tek toliko da znate :)
Inače, ovo je samo jedno u nizu predizbornih obećanja, za skupljanje glasova. Kako narod kaže - "obećanje - ludom radovanje!"
Klasični Srbi svi bi most ako može do njihove kuće.Ovo treba izgraditi isključivo za pešake i bicikliste,tunel dizajnirati kao šoping centar manjuh dimenzija,lift bi bio dizajniran da ne remeti arhitekturu.U planu u SFRJ je bio plan da se izgradi most koji bi se priključio na bulevar Evrope .Treba zabraniti saobraćaj u gradiću koji je star a i teren na kome je je diskutabilan.I most da se zove kao i pre Franca Jozefa kako se zvala i u vreme kraljevine SHS i Jugoslavije.
Sve to je farsa za Novosadjane jer na kraju uvek dobiju poslove Njemacki GIZ i ostali na koritu EBRD banaka dobro pogledajte ko je izvodio sve radove pre i sada. 80% radova znaci milone eura koje narod placa dobiju njemacke firme. Uslov za nastup je da imas u zadnje 3 g. prometa i projekata u visini 100 miliona eura? To nema niti jedna nasa firma...i tako na tenderima uvek jedni te isti dobijaju poslove. ISto je bilo sa AUstrijskim gradjevincem i Slovenskim SCT dok ga nisu pokrali pojedinci koji naravno nikad nisu odgovarali za silne milione kradje.
Najbolje i najjeftinije rešenje za most slobode je da jedna strana bude pešačka, a druga biciklistička. Reseno. Šta kažeš? Par miliona dinara u vrh glave za pomeranje ograde i iscrtavanje staza.
Idejno rešenje za taj most već ima i ispod tvrđave treba da ide redovan saobraćaj plus tramvaj. Put kroz Podgrađe mora da se zatvori i da se sve to pretvori u pešačku zonu jer takav komplex zajedno sa Tvrđavom ne postoji nigde na svetu. Kakve klupe i budalaštine nasred mosta? Šta će tu i odakle pešaci i šta će u tunelu ispod Tvrđave? Pešaci treba da idu preko Duge kao i do sada. Ovo je stvarno previše od gradskih arhitetaka
Beočin-Petrovaradin
Kamo Gradska Bolnica
Sve otišlo u kružne tokove i u raskopavanja za vrelovode za Dodikove zgrade, a za NAŠE NOVCE
Peru prljave pare preko naših ledja. Pumpe u promenadi duvaju u kanalizaciju, grad smrdi, Kinesku Četvrt zidaše 300m više od 1 godine, a promašili kanalizaciju i crpnu stanicu.
Drva po gradu posekli, sve tone, podzemne vode naviru, a baba broji pare!
s obzirom na sudbinu svih prethodnih ne znam da li se isplati dizati toliko mostova koji su u funkciji jedno kratko vreme.
MI baš navalili kod onih koji su nam porušili sve što smo izgradili.
Koliko nam je trajao prvi most Slobode ? od 1981 do 1999. Srusen za punoletstvo tj pre. Ne jurite pred rudu.Da je isplatljivo graditi na tom mestu vec bi ga izgradili kad nismo imali nijedan oni koji su znali vise od nas i bili studiozniji..
E da mi je viška keša da izfinansiram neku ekipu da lepo te preostale komade betona trajno sruše nekim eksplozivom da ovim i narednim debilnim političarima više ne padaju na pamet ovakve gluposti...
Dosadni su.
Svako malo konkurs, neko pobedi da uzme pare i od svega toga ništa.
A ko je glup i slabo pamti se loži na bullshit i ide da maše zastavicama kada treba...
Već je jednom jedna od prethodnih vlasti raspisivala konkurs na kome je prvu nagradu osvojila firma iz Slovenije i naravno dobila novce za projekat. Čemu sad opet isto. Ko tu kao i pre uzima narodne novce opet, a realizacije nikad neće biti jer je ideja loša.
Jedva čekam ovaj most. I onaj od brodogradilišta do Kamenice. I onaj pešački između Špica i Limana. Ma sve će da bude, 1000%. Daleko bilo da ne bi bilo dobro, al znam da samo lažu godinama. I da bude, biće neki fušeraj za velike pare.
Ovaj most je potrebno uraditi u stilu u kome je građen original, naravno sa savremenijim preformansama, ali sumnjam da je to kod nas izvodljivo jer sve skarabudžimo.!
Вечити студент генерације:
Најбиље су студије, ни на шта не обавезују, а лепо се штанцују и фактуришу.
После анализа, протокол, меморанум, ...
Може и пројекловање , конкурси, избор награђених решења, нови конкурс...нови циклус...
Sigurno da mali broj novosadjana ima nesto protiv ideje da se bolje poveze backa i sremska strana Novog Sada. Ali treba napraviti prioritete pa u Evropu uci sa resenim pitanjem kanalizacije. Sela na obodu Fruske gore a koja pripadaju Novom Sadu nemaju kanalizaciju vec u 21. veku i dalje koriste septicke jame. Zar treba da se ugledamo na Rakovac u opstini Beocin koji je skoro u potpunosti resio kanalizaciju. Molim odgovorne da na ovaj problem obrate paznju. Hvala u napred.
Veza sa tvrđavom već postoji, daleko je bitnije da se reši problem prelaska biciklista preko Mosta slobode koji omogućava biciklistima odlazak u prirodu i povezuje Sr. Kamenicu sa gradom. Ako hoćete lift na tvrđavi, znači da će biti troškova održavanja, zastoja, neko ko će upravljati tim liftom i dobro je pitanje kako će se postojanje savremenog lifta odraziti na autentičnost zdanja tvrđave. Imam utisak da se ovo razmatra jer bi neko da pravi na tvrđavi kafanu do koje će lift dovoziti goste sa keja, kao beogradska gondola.
Protivim se izgradnji mosta koji u startu ima problem sa prilaznim putem. Naime,komplikovan prilaz sa bul.Cara Lazara koji ce remetiti ambijentalnu celinu. Prilaz sa Petrovaradinske strane koji nailazi na mnoga protivljenja,busenje tvrdjave,lift za pesake nestabilna obala,gradic opterecen saobracajem i jos mnogo drugih razloga. Posebna stvar je zasto na stubovima starim stotinu godina kada beton nije bio tako kvalitetan kao danas. Posebna prica je davanje na znacaju vladaru Franz Josefu, jer ce novi most narod po inerciji zvati njegovim imenom. Ovom gradu je potreban sirok, velik i konforan most, jer se potrebe uvecavaju a ne vracamo se na prevoz biciklom. Ogromna je to investicija da bi je koristili samo pesaci i biciklisti, most se gradi na dobrobit svih ucesnika u saobracaju,novcima svih gradjana pa se tako treba i odnositi.
Raspisuje se konkurs, dodleiće se nagrade za 3 prvoplasirana rada, a grad nema obavezu da sklopi dogovor sa tim projektantima. Pa čekajte, zašto se onda uopšte raspisuje konkurs? Ili se konkurs raspisuje da bi se ispunila forma, a posao dao nekom drugom. Neka mi neko objasni da li sam dobro razumeo?
Krljaj u NS.
Nemoj neko da bi se za.eb'o da napravi most oko Banoštora, Čelarevq i(li) Bačke Palanke iako ljudi do svojih imanja i opštine idu kroz HR.
Previše sam zaboravan da bi se setio priče oko mosta kad je gradonačelnik bio Pavličić, ali odma' sam pomislio da bi bilo mnogo bolje Dugu transformisati u pešačko-biciklistički most, izbaciti motorni saobraćaj iz gradića, a ako je uopšte potrebno, na ovom mestu graditi most za motorna vozila. Taj postojeći tunel kroz tvrđavu gde je nekad išao voz je uzak, ali ne mora ništa da se buši, neka saobraćaj ide okolo preko trandžamenta. Ova ideja bi bila ok, da ne postoji taj problem sa gradićem i ogromnom potrebom da se odatle izmesti saobraćaj. Takođe to je način da se pešački centar grada spoji sa tvrđavom.
Manite se mastanja uhvatite se posla. Popravite asfal na bulevarima, popravite stajalista, dodajte kontejnere, perite ulice,cistite ulice,popravte rasvetu i pojacajte...
Srbi unistitelji ga srusili a sad se trazi resenje, posle se zajme pare i narod uz kamatu vraca te pare, dobri su ti srbi kao narod,glupi,naivni, rade protivu svoheg, lako ih kupiti,idealni za dugorocno ulaganje !!!
Hm, zaista me zanima koji most će pre biti gotov onaj što povezuje Ribarac i Štrand najavljen pre predhodnih izbora ili ovaj najavljen pre ovih...
Gospodo draga pa ja i ostali Novosadjani imaćemo više mostova nego New York a ja sam mislio da živim u Diznilendu
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Traži se rešenje kako će izgledati novi most preko Dunava na stubovima nekadašnjeg "Franca Jozefa"
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Novi Sad
•23.08.2019.
•18:30 > 18:05
Komentari 58
Ronald Igwen
Geza LENNERT
http://geza.jopajtas.info/Most-FJ.jpg
Projekat koji je Ponting uradio a grad platio je sasvim OK, nije protreban novi.
retardi
Bujke
Opalim te golim
Klinike bez lifta!
Ronald Igwen
Pavle
Da ima volje dovoljna je farba! Postoji nekorišćena traka s obe strane, dovoljna je trećina. Ako nema novca za farbu, legalizovati postojeće stanje.
Zoliboy
Mile
Novi
Rade
@Ataševac
Pokojni Čika Franja
Poštovani gospidine Dejane,
Uz sve dužno poštovanje, moraću nešto da Vam primetim. Kraljevska jugoslovenska vojska jeste prvobitno taj most (most kraljevića Andreja, tj. most Franca Jozefa) srušila, 11. aprila 1941. godine, da bi se prodor Nemaca na jug usporio. No, nemački vojnici obnacljaju ga za svoje potrebe 1942, kad ga otvaraju za saobraćaj, i koriste ga sve do 1944. kada ga oni ruše, prilikom povlačenja. Tek toliko da znate :)
Inače, ovo je samo jedno u nizu predizbornih obećanja, za skupljanje glasova. Kako narod kaže - "obećanje - ludom radovanje!"
savica
ozlojedjen
:/
Najjeftinije mozda i jeste, ali najbolje definitivno nije.
dzo
Pinokio
dragan perković
superhik
Projekat mosta na spicu , ona besmislena kutija je bruka da arhitekturu.
Mile
Ivan Gerbic
Ataševac
igor
Taj most uopšte nema nikakvo opravdanje niti prioritet.
Bez mozga se radi, čisto da ispadne da se nešto radi.
@most slobode
Dule
Mslm
Salamander
Kamo Gradska Bolnica
Sve otišlo u kružne tokove i u raskopavanja za vrelovode za Dodikove zgrade, a za NAŠE NOVCE
Peru prljave pare preko naših ledja. Pumpe u promenadi duvaju u kanalizaciju, grad smrdi, Kinesku Četvrt zidaše 300m više od 1 godine, a promašili kanalizaciju i crpnu stanicu.
Drva po gradu posekli, sve tone, podzemne vode naviru, a baba broji pare!
Pićuka
Hm...
vek trajanja
MI baš navalili kod onih koji su nam porušili sve što smo izgradili.
Koliko nam je trajao prvi most Slobode ? od 1981 do 1999. Srusen za punoletstvo tj pre. Ne jurite pred rudu.Da je isplatljivo graditi na tom mestu vec bi ga izgradili kad nismo imali nijedan oni koji su znali vise od nas i bili studiozniji..
Vidoviti Limanac
Dosadni su.
Svako malo konkurs, neko pobedi da uzme pare i od svega toga ništa.
A ko je glup i slabo pamti se loži na bullshit i ide da maše zastavicama kada treba...
Briješki
...
Kako nepromisljeno? Zar ne idu izbori?
Daj 5 karata
Mali Marko
Само стручно
Најбиље су студије, ни на шта не обавезују, а лепо се штанцују и фактуришу.
После анализа, протокол, меморанум, ...
Може и пројекловање , конкурси, избор награђених решења, нови конкурс...нови циклус...
Abidas
D
Crveni
jovan
Most slobode!
Joca
Mislilac
Esmarh oko vrata
EvoOvako
Nemoj neko da bi se za.eb'o da napravi most oko Banoštora, Čelarevq i(li) Bačke Palanke iako ljudi do svojih imanja i opštine idu kroz HR.
Pekić
Luk
Đuza
Jaa
Pera
Geza
Nova G
Dule
Dejan
Ha
xxx
Gospodo draga pa ja i ostali Novosadjani imaćemo više mostova nego New York a ja sam mislio da živim u Diznilendu
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H