Posle motoraša biciklisti su najbezobrazniji učesnici u saobraćaju. A još kad vidim da voze dete dođemi da ih išamaram policija bi trebala da bude mnogo rigoroznija prema biciklistima voze gde netreba izleću niotkuda i još vidim nekog dedu ili babu na biciklu neznaju ni kud su pošli i došli. Pot hitno ko hoće bicikl da vozi polaganje,oprema i kazne po džepu pa bi vozili gde treba i kako treba.
Dase razumemo nemam ništa protiv ljudi u osmoj i devetoj deceniji dasu živi i zdravi još toliko. Ali jednostavno radise o starim ljudima koi u glavi misle da mogu sve a priroda jednostavno nedozvoljava. Nemaju više snage,sluha itd. Te zato kažem da treba dase pomire dasu stari za upravljanje bilo koim voznim sredstvom. Primer moj prijatelj je prošle godine na grbavici oborio biciklistu koi je vozio po putu za automobile veštačenjem je dokazano da nije vozio više od 40km na čas ali biciklista iako je upozoren sirenom više puta oglušio se. I naleteo na auto pao dole polomio kuk 77 godina. Živeo još mesec dana i preminuo unutrašno krvarenje. Mom prijatelju otac troje maloletne dece život se menja u negativnom smislu još se vucara po sudovima ostaje bez posla strašno. Hoću reći da zbog nekog hira 80godišnjaka ispašta cela porodica bez potrebe. Drage deke i bake idite svoim nogama bezbedno po vas i nas vozače.
Samo da se poštuje zakon to se nebi desilo u Pešačkoj Zoni. Vi gospodo policajci i komunalni milicajci (ili kako već) mogli bi da počnete da radite svoj posao i zabranite bilo kakav saobraćaj sem pešaka u Pešačkoj zoni. Neka i gospoda koja "moraju" u crnim limuzinama da ulaze u Pešačku Zonu malo protegnu noge, jel priznaćete nije naš grad tako veliki da to malo pešačke zone i ostane samo za pešake. Ko što je batina iz raja, tako je i novčana kazna za naš narod jedina opcija.
Samo da se razjasnimo, pošto živim na 3 metra odatle - Nikolajevska porta nije obeležena kao pešačka zona i njome prolaze automobili, tako da nije pešačka zona ni formalno ni praktično. Možda neko nekad siđe s bicikla čisto tebi za gušt, ali na tvom mestu se ne bih nadao.
Samo da razjasnimo - u pešačkoj zoni (a porta jeste pešačka zona), bicikli se ne sme voziti. Nego lepo ustaneš i teraš dok ne izađeš iz zone. Za rolere ne znam. Prosto, krećite se ljudi po stazama koje su za to predviđene.
@@
Evo a ja ti kažem - kakva država, takvu je i osobu ovlastila. Već u startu si slagao, pošto ne postoji nikakva 'zakonska provera' za vožnju bicikla sa 80 ili bilo koliko godina, tako se nemoj ljutiti ako pretpostavimo da je i ta škola koju si učio ista takva hrpa prose*avanja. Iako ne postoji neki siguran prag koji bi bio pravilo za osobe od 60 ili 70 godina, jednostavno je činjenica da 80-godišnjaci u preko 90% slučajeva ne poseduju precepciju i reflekse da upravljaju bilo kakvim vozilom.
Kao osoba dovoljno strucna, licencirana i od strane drzave ovlascena da ocenjujem ko moze i sta da vozi u odnosu na svoje zdravstveno stanje, mogu ti reci da ima mnogo osamdesetogodisnjaka sa daleko boljom paznjom, pamcenjem, osnovnom inteligencijom i opstom vitalnoscu od mnogih pedesetogodisnjaka. Zakon je to sasvim lepo uredio pa svi oni idu na redovne provere, sto se ne moze reci za ove ispod 65, tako da predlazem da se ta granica spusti, a procenu da prepustis onima koji su za to neke skole ucili.
Eto vidiš, u takvim stavovima je i problem. Pa nisu biciklisti navrli u bašte kafića, nego su bašte kafića nikle svuda na putu. Pogledajte samo onu na kraju Železničke, koja direktno blokira celu ulicu! Dokle god vi gradski lelemu*i mislite da je normalno da se čitav centar isparceliše u bašte da biste pili kafu, umesto da se deo prostora odvoji za neophodne biciklističke staze, jurićemo vam 'po baštama lokala' svaki dan.
Bn15.10.2019 • 12:06
Ah ti biciklisti
Kad se vec pominju u komentarima biciklisti, da se pridruzim i ja. Pre neki dan, u Narodnog Fronta na Limanu III, dvojica profi biciklista, sa sve dresovima i zastitnim kapama, voze loodacki po sred trake za motorna vozila, a bici-staza je na 2m od njih. Ocigledno smatraju da su suvise brzi za bici-stazu pa su nasli sebi resenje. Zbog toga treba da se vikendima smeste patrole od NIS-a pa nadalje, i da ovakve (i one na motorima pogotovo) sankcionisu i uvedu u red.
Ali...kome sam ja ovo uoste pisao....
To pod jedan nije biciklistička staza nego svinjarija koja je od jedne solidne pešačke staze napravila nikakvu biciklističku i nikakvu pešačku stazu.
Pod dva, sve i da je odlična biciklistička staza biciklisti itekako imaju pravo da voze po putu.
Pod tri, nemaju pravo da voze po sred trake.
Pod četiri ne znam da li ima ograničenje u brzini kojom se smeju kretati po putu ali mislim da nema (sem valjda onih 50 kmh).
Kada vam biciklista u brzini pređe preko nožnog palca i polomi ga, ostavi vas doživotno sa traumom, neće se čak ni osvrnuti na to. Žuri čovek dalje.
Nećemo o tome, ako udari dete od 3-4 godine u glavu, podigne se i pobegne.
No, jednog dana će se zakoni primenjivati tako, da biciklisti neće osećati potrebu
da kosmičkim, maksimalnim brzinama pokušavaju da dostignu brzinu svetlosti, samo zato jer imaju menjač.
Oko skutera se na zapadu već vode pravni sporovi, zbog povreda.
Jer 100kg koji idu brzinom od 30 kmh sasvim sigurno nisu 100kg koji idu brzinom od 5 kmh.
Ono što je u svemu bitno, to je da svi ljudi budu jednako odgovorni ako nekom nanesu povredu ili trajnu traumu, što se nikada ne može znati.
Ne zaboravimo slučajeve kakve smo imali u NS, da je čovek samo hteo da nekog udari, pa ga ubio, jer je ovaj udario glavom o ivičnjak.
Što se može desiti bilo kom učensiku na biciklističkoj ili pešačkoj stazi.
A šta ćemo onda?
Da tražimo kamere, ko je video nekog na rolerima i da li ga poznaje, te da li ćemo to da kvalifikujemo kao nesrećan slučaj?
Samo jednakost pred zakonom - za sve.
Nisu stariji sugradjani problem na biciklu, kao ni mladi na rolerima. Problem su propisi koji to regulisu i oni koji te propise ne sprovode. Dali imamo podatak koliko ima biciklova u gradu a koliko se kazni izrekne tokom godine? Naravno da nemamo, nito imamo ko to vodi, pa da na osnovu te analize donosi izmene Zapa am da se bicikl vozi bahato,van biciklisticke staze a cesto suprotnim smerom od dozvoljenog, po bulevarima i to u suprotnom smeru,namostu, po pijacama, pesackoj zoni, u bastama lokala.
Ne postoji biciklistička staza u gradu koja nije vidno obeležena. Slažem se da to nikom ne daje pravo da te udari biciklom, ali ako ne vidiš stazu, to je definitivno do tebe.
Apsolutno smemo, možemo i tuda ćemo voziti. Pazi ti njega, koristi se prolaz za parkiranje vozila a bicikliste bi da rasteruje, stvarno nekim likovima svašta pada na pamet.
Kad se vec pominju u komentarima biciklisti, da se pridruzim i ja. Pre neki dan, u Narodnog Fronta na Limanu III, dvojica profi biciklista, sa sve dresovima i zastitnim kapama, voze loodacki po sred trake za motorna vozila, a bici-staza je na 2m od njih. Ocigledno smatraju da su suvise brzi za bici-stazu pa su nasli sebi resenje. Zbog toga treba da se vikendima smeste patrole od NIS-a pa nadalje, i da ovakve (i one na motorima pogotovo) sankcionisu i uvedu u red.
Ali...kome sam ja ovo uoste pisao....
Nisu stariji sugradjani problem na biciklu, kao ni mladi na rolerima. Problem su propisi koji to regulisu i oni koji te propise ne sprovode. Dali imamo podatak koliko ima biciklova u gradu a koliko se kazni izrekne tokom godine? Naravno da nemamo, nito imamo ko to vodi, pa da na osnovu te analize donosi izmene Zapa am da se bicikl vozi bahato,van biciklisticke staze a cesto suprotnim smerom od dozvoljenog, po bulevarima i to u suprotnom smeru,namostu, po pijacama, pesackoj zoni, u bastama lokala.
Kako su mu smanjeni refleksi, tako sigurno nije ni vozio brže od 10 km/h.
A što se tiče ljudi na rolerima, i ja sam imao jedno vrlo neprijatno iskustvo.
Jevrejska ulica, 20h. Ja na biciklu, imam svetlo - bljeskalicu sa 5 led, imam trubu vrlo glasnu, ali to nije pomoglo "protiv" devojke koja je imala slušalice u ušima i gledala dole, i ne znam kako, ali nije videla snop svetlosti, ako već nije čula trubu.
Malo više pažnje ne bi škodilo...
Pozdrav mojim drugarima na biciklu - pitao sam saobraćajnu policiju i potvrdio sumnju - kod Futoške, npr. pešaci koji prelaze preko bici staze IMAJU prednost u odnosu na bicikl. Ali bi, kad god imaju priliku, trebalo sa iste da se sklone, kad ne moraju na njoj stajati. Nemojte uletati u njih. Pozvonite, i usporite.
Ovde se vise ne zna ko pije a ko placa. Juce vozim auto bulevarom Cara Lazara i vidim dedu jedva vozi taj bicikli, al ne stazom za bicikli neko putem rezervisanim za mot. vozila i jos uz sve to u suprotnom smeru po sred trake. A o pesacima da ne pricam hodaju gde hoce i ne gledaju gde hodaju. I onda kad ga pokupis ti si kriv....
Uvidjam da se pojavio novi problem sa biciklistima. Zakon im je dao prednost u odnosu na vozila u mnogim slucajevima ali se to zloupotrebljava od strane bahatih pojedinaca na biciklovima. Vozeci savremene brze biciklove,jure po svojim stazama ne obracajuci paznju na pesake posebno na decu i starije. Upotrebljavaju jedi o zvucni signal i psovke a kocnicu ni da dodirnu. Gospodo, bicikl da, ali nemate pravo da razgurujete pesake, udarate nogom, psujete i derete se na njih, ako je neko krocio nogom na biciklisticku stazu, koja nije uvek vidno obelezena.
Nema šta da se zabranjuje vožnja bilo čega, pomoglo bi kad bi osvetljenje bilo bolje, i možda da ljudima preko 80 godina svane da baš i nisu više sposobni za vožnju bicikla.
U nikolajevskoj porti je uveče kao u tunelu,jer bukvalno ni jedna sijalica osvetkljenja ne radi,a elektrovojvodinu baš briga da izađu,mada su zvami nekoliko puta.Tu ima nekoliko stotina dece u svakom momentu,jer tu je srednja trgovačka škola,srednjoškolski dom,akademija umetnosti,ma bruka koliko tu ima dece i niko da popravi ni jedno jedino svetlo,pa da deca budu bezbedna,nego kao i sve u ovom gradu treba prvo da se nešto desi,pa da tek onda neko dođe da izvrši popravku,mrš neradnici jedni.
Ja neznam kako zakon dozvoljava starijim ljudima da voze bilo šta. Pa njihovi refleksi su umanjeni 80posto i kad se desi nesreća drugi je kriv. Apelujem ovim putem da do 70 godina može najviše dase upravlja bilo kakvim vozilom. A stariji sugrađani neka šetaju voze bickl u mestu jer stvarno ugrožavaju saobraćaj i život drugom.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Biciklista star 86 godina povređen u sudaru sa ženom na rolerima u Nikolajevskoj porti
Autor: 021.rs
Novi Sad
•15.10.2019.
•08:17 > 08:17
Komentari 31
NS
podbarac
Bojan
Evo ja bih baš voleo da to na meni isprobaš kad vozim dete u vrtić, tako bih te edukovao da bi i tvoja familija u zavičaju odjednom naučila pravopis.
Momo
Kiki
Lala
Vlada
Samo da se razjasnimo, pošto živim na 3 metra odatle - Nikolajevska porta nije obeležena kao pešačka zona i njome prolaze automobili, tako da nije pešačka zona ni formalno ni praktično. Možda neko nekad siđe s bicikla čisto tebi za gušt, ali na tvom mestu se ne bih nadao.
Biciklista
Trt
Evo a ja ti kažem - kakva država, takvu je i osobu ovlastila. Već u startu si slagao, pošto ne postoji nikakva 'zakonska provera' za vožnju bicikla sa 80 ili bilo koliko godina, tako se nemoj ljutiti ako pretpostavimo da je i ta škola koju si učio ista takva hrpa prose*avanja. Iako ne postoji neki siguran prag koji bi bio pravilo za osobe od 60 ili 70 godina, jednostavno je činjenica da 80-godišnjaci u preko 90% slučajeva ne poseduju precepciju i reflekse da upravljaju bilo kakvim vozilom.
sudar titana
@Kiki
grickači kašičica
Eto vidiš, u takvim stavovima je i problem. Pa nisu biciklisti navrli u bašte kafića, nego su bašte kafića nikle svuda na putu. Pogledajte samo onu na kraju Železničke, koja direktno blokira celu ulicu! Dokle god vi gradski lelemu*i mislite da je normalno da se čitav centar isparceliše u bašte da biste pili kafu, umesto da se deo prostora odvoji za neophodne biciklističke staze, jurićemo vam 'po baštama lokala' svaki dan.
dule
Ah ti biciklisti
Kad se vec pominju u komentarima biciklisti, da se pridruzim i ja. Pre neki dan, u Narodnog Fronta na Limanu III, dvojica profi biciklista, sa sve dresovima i zastitnim kapama, voze loodacki po sred trake za motorna vozila, a bici-staza je na 2m od njih. Ocigledno smatraju da su suvise brzi za bici-stazu pa su nasli sebi resenje. Zbog toga treba da se vikendima smeste patrole od NIS-a pa nadalje, i da ovakve (i one na motorima pogotovo) sankcionisu i uvedu u red.
Ali...kome sam ja ovo uoste pisao....
To pod jedan nije biciklistička staza nego svinjarija koja je od jedne solidne pešačke staze napravila nikakvu biciklističku i nikakvu pešačku stazu.
Pod dva, sve i da je odlična biciklistička staza biciklisti itekako imaju pravo da voze po putu.
Pod tri, nemaju pravo da voze po sred trake.
Pod četiri ne znam da li ima ograničenje u brzini kojom se smeju kretati po putu ali mislim da nema (sem valjda onih 50 kmh).
Ko nije doživeo
Nećemo o tome, ako udari dete od 3-4 godine u glavu, podigne se i pobegne.
No, jednog dana će se zakoni primenjivati tako, da biciklisti neće osećati potrebu
da kosmičkim, maksimalnim brzinama pokušavaju da dostignu brzinu svetlosti, samo zato jer imaju menjač.
Oko skutera se na zapadu već vode pravni sporovi, zbog povreda.
Jer 100kg koji idu brzinom od 30 kmh sasvim sigurno nisu 100kg koji idu brzinom od 5 kmh.
Ono što je u svemu bitno, to je da svi ljudi budu jednako odgovorni ako nekom nanesu povredu ili trajnu traumu, što se nikada ne može znati.
Ne zaboravimo slučajeve kakve smo imali u NS, da je čovek samo hteo da nekog udari, pa ga ubio, jer je ovaj udario glavom o ivičnjak.
Što se može desiti bilo kom učensiku na biciklističkoj ili pešačkoj stazi.
A šta ćemo onda?
Da tražimo kamere, ko je video nekog na rolerima i da li ga poznaje, te da li ćemo to da kvalifikujemo kao nesrećan slučaj?
Samo jednakost pred zakonom - za sve.
.
Lela
Biciklista
Ne postoji biciklistička staza u gradu koja nije vidno obeležena. Slažem se da to nikom ne daje pravo da te udari biciklom, ali ako ne vidiš stazu, to je definitivno do tebe.
Nenad
Kod pešačkog prelaza kod Futoške imaju, ali ostatkom staze sve do Dnevnika gde se šetaju nemaju.
Vlada
Apsolutno smemo, možemo i tuda ćemo voziti. Pazi ti njega, koristi se prolaz za parkiranje vozila a bicikliste bi da rasteruje, stvarno nekim likovima svašta pada na pamet.
Bn
Ali...kome sam ja ovo uoste pisao....
Lela
Jaja
Zla...
Mirko
A što se tiče ljudi na rolerima, i ja sam imao jedno vrlo neprijatno iskustvo.
Jevrejska ulica, 20h. Ja na biciklu, imam svetlo - bljeskalicu sa 5 led, imam trubu vrlo glasnu, ali to nije pomoglo "protiv" devojke koja je imala slušalice u ušima i gledala dole, i ne znam kako, ali nije videla snop svetlosti, ako već nije čula trubu.
Malo više pažnje ne bi škodilo...
Pozdrav mojim drugarima na biciklu - pitao sam saobraćajnu policiju i potvrdio sumnju - kod Futoške, npr. pešaci koji prelaze preko bici staze IMAJU prednost u odnosu na bicikl. Ali bi, kad god imaju priliku, trebalo sa iste da se sklone, kad ne moraju na njoj stajati. Nemojte uletati u njih. Pozvonite, i usporite.
Mico
Dika
Vlada
Nema šta da se zabranjuje vožnja bilo čega, pomoglo bi kad bi osvetljenje bilo bolje, i možda da ljudima preko 80 godina svane da baš i nisu više sposobni za vožnju bicikla.
xx
Vladimir
Puk. Ratko Puškaš
Kiki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H