U zadnjih par godina sam bio svedok da je policajac samo jednom zaustavio pešaka koji prelazi (pretrčava iz zaleta) i kaznio ga. Koliko puta sam morao da naglo kočim zbog takvih. Gledaš u semafor da se upali zeleno i krećeš a pešak pretrčava. Ugrožavaš njega, sebe i vozača iza sebe. Poštujem sve one koji se zateknu na pešačkom pri promeni svetla pogotovo starije (a i sam sam u godinama) i bez obzira na sirene iza sačekam da pređu. Treba malo uvesti kontrolu na pešačkim prelazima (kao kod Jodne banje) i jednako postupati prema bahatim vozačima i nesavesnim pešacima.
Hvala na komplimentu.... kvartaš. Nisam pravnik, vozač sam.
Samo sam upoznat sa nekoliko ljudi koji su razmišljali tipa.... pešaci su krivi, oni moraju da paze, ja sam u pravu... itd.
Dok im sud posle suđenja od nekoliko godina, pa i 9, oduzetog pasoša.... pa s ene može bežati iz smrdijice mice.... pa se hvata za glavu kada dobije d amora d aplati porodici odštetu za ubijenog penzionera.... pa ne zna šta će od sebe.... uništen život.
Taman da uopšte nema savesti.
Jednostavno, nekim stvarima koj si napisao nema mesta takvom razmišljanju.
1. Pešak jeste sveta krava.
2. Pešak pazio, ne pazio - vozač će biti kriv zato što je vozačkom dozvolom kvalifikovan i dužan da pazi, pa sve d apešak skače na njega u nameri samoubistva. To mu može samo umanjiti kaznu.
3.Ne postoji nijedan Onazis u Srbiji da gubi milone svakim sekundom čekanja, niti vozač kome gori kuća, da mora nasrtati i siliti se nad pešakom koji je 80kg mesa, a ovaj upravlja sa 2 tone gvožđa.
4. Užasno mnogo vozača je jednostavnop stoka i zaslužuje taj naziv. Upravo zato što misli d aoni koji su slabiji treba ne da se sklanjaju - već da beže od njih, smao zato jer su "jači"
5. Ne postoji limit za strogoću u saobraćaju Srbije. Nama je jednostavno jedan ljudski život važniji od bilo kakvog vozila ili sudbine vozača. kada bi doneli zakon o prebijanju, batinanju vozača kod nekih težih prekršaja, to ne bi bilo oštro. NI oduzimanje vozila ne bi bilo oštro.
Svi shvate kada dođe do smrti ili trajnog invaliditeta mlade osobe.
To što si pravnik te ne opravdava da ne čitaš ono šta sam napisao.
Jasno sam napisao da ja uvek propustim pešake.
Svoje dete učim da se čuva.
Da uvek stane pre pešačkog, pogleda u vozača, ako je moguće.
Da ne srlja kao budala preko pešačkog, jer vozač nešto MORA.
Pa ne mora!!!
Možda je pijan, možda je budala, možda upravo čita poruku na mobilnom.
Ode život jer stavljaš svoju sigurnost drugom u ruke!!
Ako sam sebe ne čuvaš, kako očekuješ da te neko drugi čuva?
A ti svoje dete uči kako da prelazi pešački prelaz iz poznatih slučajeva u sudu.
Apsolutno se slažem da pešaci moraju da paze sebe radi, ali jedna od retkih stvari koje je naš zakon utvrdio je da vozač MORA da te propusti. Član 23. stav 2 ZOBS-a:
'Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.'
Tu sve priče o biciklistima, pešacima koji izleću i svemu ostalom padaju u vodu - ako na prilasku pešačkom niste prilagodili brzinu tome da neko može da vam izleti, krivi ste bez obzira da li je taj neko na štulama, rolerima ili skakuće u džaku.
Grešiš, dječarac, ovaj, mnogo grešiš dječarac. Rekao bi Sofronije.
Nije zameriti tvojoj mladosti.
Ali, nemoj da se desi da ti sudija objašnjava ovo što ću ti ja sad tvrditi.
Govorim ti, iz poznatih slučajeva sa suda.
Kao prvo, polaganjem za vozačku dozvolu, vozač motornog previznog sredstva postaje KVALIFIKOVAN za saobraćaj.
Te time MORA da propusti pešaka, bez obzira na znake i filozofije.
Pešak i biciklista su nekvalifikovani.
Oni mogu, ne moraju ali treba uzeti kao mogućnost da budu:
- Mentalno poremećeni i odbegli iz starateljstva. /samo olakšavajuća okolnost vozaču/
- Da ne vide, ne čuju dobro ili da se kreću sa teškoćama. /vozač kriv, olakšavajuća okolnost/
- U alkoholisanom stanju, pod dejstvom opijata /olakšavajuća okolnost/
Da ne nabrajam dalje.
Možda Tebi nije to po volji, ali ako voziš 1-2 tone lima i polagao si za vozački ispit poznavanje propisa i USLOVA saobraćaja - pešaci jesu SVETE KRAVE, kako se neko ovde voli šaliti.
Ovde su SVI saobraćajno nepismeni.
U ovom konkretnom slučaju je kriv vozač automobila.
Međutim, na prelazima gde ne postoji semafor sam šokiran ponašanjem velikog broja pešaka. Oni ne priđu prelazu i ne pogledaju levo pre nego što stupe na prelaz.
Oni JURIŠAJU jer im je neko jako pametan rekao da vozač MORA da te propusti. Zaboravio je da im kaže da je pešak dužan pre stupanja na kolovoz da se uveri da je to što radi bezbedno.
Po manjim mestima u Vojvodini ili u Mađarskoj se pešaci daleko normalnije ponašaju. Polako se približe prelazu, zastanu. Naravno, uvek ih propustim.
Takođe su veliki problem pešaci na semaforima, koji takođe ne pogledaju levo kad im je zeleno. Prestao sam da kao vozač koristim uslovno desno, jer se plašim da će mi neka baba naskočiti na haubu.
Danas sam mogao da pogazim 5 pešaka i biciklista. Prelaze preko crvenog, pri tom naravno smetaju... Prelaze preko pešačkog sa slušalicama, ne gledajući ni levo ni desno, krivudaju biciklom metar levo-desno, pa skreću levo bez ruke, pretrčavaju na nepropisnom mestu.... A znate li zašto? Zato što ih nikad niko nije kaznio! Nikoga, ne samo njih. Kad bi policija, koja sedi u stanici i treba im sat vremena da izađu kaznila nekog, ne bi mu više palo na pamet da ne poštuje pravila!
Mora se stati pre pešačkog i biciklističkog prelaza kada se skreće i nema tu ovo-ono. To je kultura vožnje. Ne može vozač auta ući na raskrsnicu sa zebrama isključenog mozga. Ukinite telefone, preglasnu muziku, alkohol i žurbu. To ne sme da se radi kada se uđe u saobraćaj ovog grada. Previše je povreda i smrti zbog gluposti. Žmigavce ne koriste čak ni ovi naši gastarbajteri kad dođu na odmor. Vide da mi ne koristimo pa i oni ne daju žmigavce i iz srednje trake skreću levo. A ne vidim da zbog toga kažnjavaju.
Dobro su te učili... Ako si na pešačkom prelazu gde nema posebno iscrtan prelaz za bicikliste. Tada si pešak i moraš da guraš bicikl kao i na trotoaru.
Na prelazu koji je nastavak biciklističke staze i obeležen i za bicikliste možeš da voziš bicikl.
Možeš i da siđeš sa bicikla i da ga guraš, ali po delu obeleženom za pešake.
Kriva je saobraćajna policija. Jedini cilj im je da uzmu koju hiljadu da ne bi pisali prijavu za prekršaj. Zaustavljaju isljučivo za pojas, svetla i prekoračenje brzine. Bahatih vozača koliko hoćeš ali to ih ne interesuje. A ti bahati koji divljaju po ulicama prave najviše udesa. Kada bi se kažnjavalo rigorozno i bez mogućnosti podmićivanja a više saobraćajnih policajaca na ulici brzo bi se smirili i bahati vozači. Kako je moglo za pojas i svetla, pravila koja sada poštuje 99% vozača, tako može i za ostala saobraćajna pravila i propise.
U ovom gradu biciklisti su saobracajno nepismeni i poprilicno bahati imaju neka svoja pravila da oni ne moraju da obracaju paznju na nista da oni nestaju nikome i da imaju apsolutno prvenstvo prolaza svuda i uvek zato se i desavaju ovakve stvari .(ima toga i kod vozaca automobila ali bar se vecina pridrzava pravila )
Pešaci na pešačkim prelazima pogotovo sa semaforima nezna se gde ko ide,biciklisti voze biciklove kontra stranom a taksisti su posebna priča parkiraju se i staju gde god hoće za njih nema prepreka.Jedini lek su velike NOVČANE KAZNE.
Treba li reći, gledam jutros na Bul cara Lazara, prelaz prema Domu Zdravlja.
Na stranu to što pešaci imaju zeleno, ali automobili jednostavno ne mogu dočekati da pešaci pređu, pa nasrću poput nosoroga fizički na pešaka, pokušavajući ga oterati ili izgurati sa pešačkog prelaza.
Kada bi neko iz Evrope šetao i vodeo ovo, bio bi sablaznut i zgrožen.
Koja je to količina neljudskosti, poremećaja vrednog momentalnog hapšenja i odvođenja na psihijatrijsku procenu i ponovono polaganje vozačkog ispita.
Naravno, u normalnoj državi, a ne nečijoj.
Koliko se ja secam, u osnovnoj skoli su nas ucili da se biciklom ulica prelazi tako sto se sidje sa bicikla i pregura. Drugari su me zezali jer sam tako radio...sad vidimo i zasto tako treba...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Automobil na Limanu udario majku i dete na biciklu
Autor: 021.rs
Novi Sad
•17.10.2019.
•08:01 > 08:01
Komentari 20
deda Vlada
Ljimanac
Samo sam upoznat sa nekoliko ljudi koji su razmišljali tipa.... pešaci su krivi, oni moraju da paze, ja sam u pravu... itd.
Dok im sud posle suđenja od nekoliko godina, pa i 9, oduzetog pasoša.... pa s ene može bežati iz smrdijice mice.... pa se hvata za glavu kada dobije d amora d aplati porodici odštetu za ubijenog penzionera.... pa ne zna šta će od sebe.... uništen život.
Taman da uopšte nema savesti.
Jednostavno, nekim stvarima koj si napisao nema mesta takvom razmišljanju.
1. Pešak jeste sveta krava.
2. Pešak pazio, ne pazio - vozač će biti kriv zato što je vozačkom dozvolom kvalifikovan i dužan da pazi, pa sve d apešak skače na njega u nameri samoubistva. To mu može samo umanjiti kaznu.
3.Ne postoji nijedan Onazis u Srbiji da gubi milone svakim sekundom čekanja, niti vozač kome gori kuća, da mora nasrtati i siliti se nad pešakom koji je 80kg mesa, a ovaj upravlja sa 2 tone gvožđa.
4. Užasno mnogo vozača je jednostavnop stoka i zaslužuje taj naziv. Upravo zato što misli d aoni koji su slabiji treba ne da se sklanjaju - već da beže od njih, smao zato jer su "jači"
5. Ne postoji limit za strogoću u saobraćaju Srbije. Nama je jednostavno jedan ljudski život važniji od bilo kakvog vozila ili sudbine vozača. kada bi doneli zakon o prebijanju, batinanju vozača kod nekih težih prekršaja, to ne bi bilo oštro. NI oduzimanje vozila ne bi bilo oštro.
Svi shvate kada dođe do smrti ili trajnog invaliditeta mlade osobe.
Limanac
To što si pravnik te ne opravdava da ne čitaš ono šta sam napisao.
Jasno sam napisao da ja uvek propustim pešake.
Svoje dete učim da se čuva.
Da uvek stane pre pešačkog, pogleda u vozača, ako je moguće.
Da ne srlja kao budala preko pešačkog, jer vozač nešto MORA.
Pa ne mora!!!
Možda je pijan, možda je budala, možda upravo čita poruku na mobilnom.
Ode život jer stavljaš svoju sigurnost drugom u ruke!!
Ako sam sebe ne čuvaš, kako očekuješ da te neko drugi čuva?
A ti svoje dete uči kako da prelazi pešački prelaz iz poznatih slučajeva u sudu.
Želim ti punio sreće dječarac!!
Vlada
Apsolutno se slažem da pešaci moraju da paze sebe radi, ali jedna od retkih stvari koje je naš zakon utvrdio je da vozač MORA da te propusti. Član 23. stav 2 ZOBS-a:
'Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.'
Tu sve priče o biciklistima, pešacima koji izleću i svemu ostalom padaju u vodu - ako na prilasku pešačkom niste prilagodili brzinu tome da neko može da vam izleti, krivi ste bez obzira da li je taj neko na štulama, rolerima ili skakuće u džaku.
Vozač li si?
Nije zameriti tvojoj mladosti.
Ali, nemoj da se desi da ti sudija objašnjava ovo što ću ti ja sad tvrditi.
Govorim ti, iz poznatih slučajeva sa suda.
Kao prvo, polaganjem za vozačku dozvolu, vozač motornog previznog sredstva postaje KVALIFIKOVAN za saobraćaj.
Te time MORA da propusti pešaka, bez obzira na znake i filozofije.
Pešak i biciklista su nekvalifikovani.
Oni mogu, ne moraju ali treba uzeti kao mogućnost da budu:
- Mentalno poremećeni i odbegli iz starateljstva. /samo olakšavajuća okolnost vozaču/
- Da ne vide, ne čuju dobro ili da se kreću sa teškoćama. /vozač kriv, olakšavajuća okolnost/
- U alkoholisanom stanju, pod dejstvom opijata /olakšavajuća okolnost/
Da ne nabrajam dalje.
Možda Tebi nije to po volji, ali ako voziš 1-2 tone lima i polagao si za vozački ispit poznavanje propisa i USLOVA saobraćaja - pešaci jesu SVETE KRAVE, kako se neko ovde voli šaliti.
A ti proveri, da li MORA da stane.
Limanac
U ovom konkretnom slučaju je kriv vozač automobila.
Međutim, na prelazima gde ne postoji semafor sam šokiran ponašanjem velikog broja pešaka. Oni ne priđu prelazu i ne pogledaju levo pre nego što stupe na prelaz.
Oni JURIŠAJU jer im je neko jako pametan rekao da vozač MORA da te propusti. Zaboravio je da im kaže da je pešak dužan pre stupanja na kolovoz da se uveri da je to što radi bezbedno.
Po manjim mestima u Vojvodini ili u Mađarskoj se pešaci daleko normalnije ponašaju. Polako se približe prelazu, zastanu. Naravno, uvek ih propustim.
Takođe su veliki problem pešaci na semaforima, koji takođe ne pogledaju levo kad im je zeleno. Prestao sam da kao vozač koristim uslovno desno, jer se plašim da će mi neka baba naskočiti na haubu.
samo da kazem...
Nisam biciklista
The Lalosh
Na prelazu koji je nastavak biciklističke staze i obeležen i za bicikliste možeš da voziš bicikl.
Možeš i da siđeš sa bicikla i da ga guraš, ali po delu obeleženom za pešake.
World
psycho
biciklista
Rade
Očevidac
eho
O vozačima
Na stranu to što pešaci imaju zeleno, ali automobili jednostavno ne mogu dočekati da pešaci pređu, pa nasrću poput nosoroga fizički na pešaka, pokušavajući ga oterati ili izgurati sa pešačkog prelaza.
Kada bi neko iz Evrope šetao i vodeo ovo, bio bi sablaznut i zgrožen.
Koja je to količina neljudskosti, poremećaja vrednog momentalnog hapšenja i odvođenja na psihijatrijsku procenu i ponovono polaganje vozačkog ispita.
Naravno, u normalnoj državi, a ne nečijoj.
Dusan
Miki
/
a da ipak pocnete sa edukacijom i regulisanjem stazi
nemoguce je da su samo nebiciklisti krivi
Neven Stefancic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H