Gradsko saobraćajno preduzeće u Novom Sadu planira da u 2020. godini kupi 30 autobusa iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za sedam miliona evra, mada je prvobitno najavljeno da će biti kupljeno 50 ovih vozila.
u jednom delu teksta pise da fali 37 vozaca , nazalost falice ih mnogo vise , jer odlazi iskusan vozni kadar sirom Evrope ( naravno razocaran u srpski standard i lazi politickog vrha da ce plate biti priblizne zemljama EU ) , posto je sve manji broj mladih ljudi koji polazu za " D " kategoriju GSP se hvata za poslednju slamku dovodjenjem , vozackog kadra koji je mahom pred penzijom . a noviji kadar ne prodje dovoljno" kaljenje " pre nego sto izadje na liniju da obavlja ovu kompleksnu i veoma odgovornu delatnost ( nekad 3 meseca garazer pa onda na liniju a sad jok ) . Samo nam fale za volanom migranti i onda su vrata od ludnice totalno otvorena .
Od svega će se ovde napraviti drama i poligon za nadglasavanje i nadsrbljivanje. Srbi nisu izmislili ni ćirilicu ni latinicu, usvojili su prvo ćirilicu, pa zatim latinicu. Niko ih na to nije terao, pismenost im je omogućila razvoj i napredak. Pisma služe za sporazumevanje, ne za nadkur....nje. Politika Jugoslavije je bila da se ravnopravno koriste oba pisma, ljudi u Srbiji su to bez problema prihvatili, ova vlast je odlučila da treba da natura samo ćirilicu, kao ona je naša, zanemarujući našu istoriju pre samo par decenija. Ko zna šta će biti politika neke sledeće vlasti. Normalan čovek u Srbiji je zadovoljan što poznaje i koristi dva pisma, čak smo u svetu i zanimljivi i poznati što ravnopravno koristimo dva pisma. Uzgred, ćirilica na autobusima je nelogična jer javni prevoz koriste i stranci.
Hahha pa juce ste kukali kako losi autobusi a danas se kuka sto se kupuju novi.... ajmo malo mozak isprati u petak na skupu 1 od SzS pa mozda nadjete jos koje negodovanje na neke dobre vesti....
Super nama ide ali bas cudno da za auto put uzimamo kredit,kupujemo autobuse uzimamo kredit,sta god da radimo uzimamo kredite..Kredit nije poklon moras sve da vratis i to sa kamatom...Kako nama to dobro ide i kako to nikada vise para u budzetu a za sve se zaduzujemo???ERDB daje pare sa kamatom mi samo nesto kupujemo i pravimo ..Dugujemo 25 milijardi za kamatu svake godine platimo 1 milijardu..
A ti high ISO. Treba da uklaviriš da ipak živiš u Novom Sadu, u Vojvodini koja je još uvek sastavni deo Srbije, gde se poštuju jezici i prava nacionalnih manjina više nego bilo gde u svetu. Treba li po tebi da se odreknem svog pisma, (možda i jezika) u svojoj državi, kako bi neko drugi bio zadovoljan??? Poštujem sve narode i nacionalnosti, ali poštujem i sebe.
Ušao sam na ovu vest jer i mi u Nišu imamo neke tendere za gsp pa rekoh da uporedim. Međutim pažnju su mi privukli ovi komentari o displejima.
U pravu si HIGH ISO i nama na jugu nateruju latinicu iako je do pre dvadesetak godina sve bilo na ćirilici. Tek pre neku godinu smo se izborili da naš gsp koristi ravnopravno oba pisma.
Sada jedno pitanje, zašto se u tu multietničku sredinu Vojvodine ne ubrajaju i Srbi pa i Makedonci i Bugari koji tamo žive? Pogotovo Makedonci koji imaju praktično našu ćirilicu sa jednom ili dve razlike.
Da li je to kršenje prava Srba ( pa i ovih ostalih) koji koriste ćirilicu?
Treba koristiti oba pisma , i unapred zahvalan na odgovoru ako ga bude.
Draga Mona, iako sam veliki pobornik šinskog prevoza u gradskim uslovima, a zaista protivan poklanjanju ičega Hrvatima, moram ti predočiti neke činjenice.
Tramvajski prevoz u Novom Sadu je žestoko propatio tokom Drugog svetskog rata. Električna centrala je stradala u savezničkom bombardovanju 1944. godine, te je tramvajski saobraćaj u našem Gradu održavan pomoću agregata na naftu, što je bilo ekstremno skupo. Ovakva situacija traje punih 15 godina od 1945. do 1960. godine. Obzirom da je 95% novca za prevoz odlazilo na nabavku goriva za pokretanje centrale, a održavanje elektro mreže je bilo preskupo. Statistika veli da je 1955. godine tek svaki 5 putnik koji je čekao na stanici, uspevao da uđe u kola, što je poražavajuća statistika. Zbog nedostatka kola, sredstava za nabavku istih, centrale u užasnom stanju, Novi Sad se krajem pedesetih odlučuje za nabavljanje TROLEJBUSA od Subotičkog Severa. Istorija nas dalje uči, da je zbog nakaradnog sistema planske privrede, Novi Sad morao ipak da se odluči za autobuski prevoz, jer je Subotica dobila novac za gradnju hipodroma, i zato mi pomažemo opštinu Priboj i FAP i uzimamo njihove zglobne autobuse.
Znam da nema vozaca ali zasto su autobusi prljavi,zasto su zahrdjali,zasto fale sitnice na karoseriji ? To nema veze sa putnicima, vec sa vasom nebrigom. Mi gradjani vam poverimo ogromne vrednosti a vi se bahatoi neodgovorno ponasate. Ja bih rekao da ste vi gospodo koja se starate o tim vozilima jedne velike lenstine i neradnici ali zato stranacki poslusni. Desetine verovatno i stotine voyila ste dobili a sve ste unistili i ostali bez novca. Da je meni neko poklonio osnovna sredstva na kojima radim ja bi bio milijarder.
Zašto se ne kupuje više zglobnih autobusa? S obzirom da nema dovoljno vozača, logično je kupovati više zglobnih autobusa jer se sa istim brojem vozača može prevesti više putnika ili sa manje vozača isti broj putnika.
Da vas podsetim,
Novi Sad je poklonio svoje tramvaje i šine i svu prateću opremu Osijeku još 1960 i neke godine.
Osiječani ne znam šta su poklonili Novom Sadu...
Onda su komunisti uvalili krš buseve Gradu da kešira...
90-ih i 2000-ih vlasti su samo uništavale GSP korupcijom i uhljebizmom plus nepismeni zaposleni za lažnim diplomama sa Kosova...
U 2019. nikome nije palo na pamet da napravi prekograničnu saradnju sa Osijekom i uzme deo sredstava kroz EU programe i počne sa bar dve tri linije tramvaja i postepenim ukidanjem smrdljivih, prljavih, glomaznih, neudobnih i ružnih autobusa. Njihovo postojanje je ekološki štetno is stvaraju gužve u ionako natrpanom gradu.
Vratite tramvaje i probudite Železnice Srbije da naprave gradsko-prigradske vozove i srede ono ruglo i zarazu od stanice.
Gde su sad gradske i pokrajinske visokoprofiterske IT i građevinske firme? Zašto se one ne uključe u vraćanje i izgradnju tramvaju kad koriste sve prednosti Grada i dilove s vlastima na račun svih nas?
Ako smo kao Grad kandidat za ekološku prestonicu onda čemu busevi bilo koje vrste?
Tramvaji i vozovi, a ne busevi!
Vi nabavljate sve te buseve, a nigde ih ni ne vidimo u gradu. Vise se vozim u onim raspalim, sa stepenicama nego ovim novim koje stalno nabavljate. A sigurno ih cuvate za bolja vremena. :)
Derane, i ja se cudim kada pljujete po latinici. A GRAS ima zasluzenu posebnu sekciju sto se tice cirilice. Jesi li ti juce stigao kada se ne secas zbog cega? Vi nacosi treba nesto da uklavirite a to da je ovo mesana sredina i to sklopljena od vise drzava. Na severu nije u redu naturati cirilicu kao sto nije u redu juznije od Dunava insistirati na latinici. Sta vama nacosima jos nije jasno?
Broj buseva x hiljada eura, elektronski sistem, subvencije od 450 miliona dinara. Pa ti iz grasa leže na kešu lepo je tamo direktorčićima, a radnici hoće da se poubijaju međusobno. Fuj, bagra sve!!!
Ne razumem, šta je sporno u ćirilici??? Zašto svaki put kada se spominje GRAS, bude neki zajedljivi komentar zašto su natpisi na autobusima na ćirilici. Ćirilica je naše pismo i treba da je čuvamo, kao što ostali narodi u svetu čuvaju i neguju svoj jezik i pismo.
Dugo treba da dodje od tendera do isporuke. Nekad se desi i da propadne tender. Proslog meseca je doslo 13 autobusa, pre toga ove godine nekoliko mini buseva koje koriste za medjumesne linije. U svakom slucaju ste u pravu, jer se stalno prica o busevima a malo se vidi na ulicama. Valjda cemo sledece godine znacajnije primetiti njihovo prisustvo na ulicama.
Ja ne znam, svakog meseca manje-više izadje članak o tome kako jgsp kupuje neke autobuse.. reda veličine 30 autobusa! 10 autobusa! 50 autobusa! Gde su ti autobusi, da li se oni preprodaju nekome posle a ovo ostane samo kao vest za narod da bude u zabludi? Vozim se mnogim linijama jgsp-a i nije mi jasno koji su to tačno autobusi. Uglavnom su u funkciji oni najstariji mogući koji se raspadaju i pucaju po svim šavovima, samo su im sedišta presvučena. Dosta više zamlaćivanja naroda. U Novom Sadu postoji jedno 10 modernih niskopodnih autobusa, sve ostalo je zrelo za staro gvožđe, auto otpad. Pozdrav.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
GSP će naredne godine nabaviti 30 autobusa iz kredita EBRD
Autor: Žarko Bogosavljević - zarkob@021.rs
Novi Sad
•18.12.2019.
•09:25 > 10:44
Komentari 22
stevan tamindzic
Za Derana i slične
Turkan
Djole
Dule
Deran
Nišlija
Nišlija
U pravu si HIGH ISO i nama na jugu nateruju latinicu iako je do pre dvadesetak godina sve bilo na ćirilici. Tek pre neku godinu smo se izborili da naš gsp koristi ravnopravno oba pisma.
Sada jedno pitanje, zašto se u tu multietničku sredinu Vojvodine ne ubrajaju i Srbi pa i Makedonci i Bugari koji tamo žive? Pogotovo Makedonci koji imaju praktično našu ćirilicu sa jednom ili dve razlike.
Da li je to kršenje prava Srba ( pa i ovih ostalih) koji koriste ćirilicu?
Treba koristiti oba pisma , i unapred zahvalan na odgovoru ako ga bude.
@ Mona P
Tramvajski prevoz u Novom Sadu je žestoko propatio tokom Drugog svetskog rata. Električna centrala je stradala u savezničkom bombardovanju 1944. godine, te je tramvajski saobraćaj u našem Gradu održavan pomoću agregata na naftu, što je bilo ekstremno skupo. Ovakva situacija traje punih 15 godina od 1945. do 1960. godine. Obzirom da je 95% novca za prevoz odlazilo na nabavku goriva za pokretanje centrale, a održavanje elektro mreže je bilo preskupo. Statistika veli da je 1955. godine tek svaki 5 putnik koji je čekao na stanici, uspevao da uđe u kola, što je poražavajuća statistika. Zbog nedostatka kola, sredstava za nabavku istih, centrale u užasnom stanju, Novi Sad se krajem pedesetih odlučuje za nabavljanje TROLEJBUSA od Subotičkog Severa. Istorija nas dalje uči, da je zbog nakaradnog sistema planske privrede, Novi Sad morao ipak da se odluči za autobuski prevoz, jer je Subotica dobila novac za gradnju hipodroma, i zato mi pomažemo opštinu Priboj i FAP i uzimamo njihove zglobne autobuse.
Misko
Nikola
Mona P
Novi Sad je poklonio svoje tramvaje i šine i svu prateću opremu Osijeku još 1960 i neke godine.
Osiječani ne znam šta su poklonili Novom Sadu...
Onda su komunisti uvalili krš buseve Gradu da kešira...
90-ih i 2000-ih vlasti su samo uništavale GSP korupcijom i uhljebizmom plus nepismeni zaposleni za lažnim diplomama sa Kosova...
U 2019. nikome nije palo na pamet da napravi prekograničnu saradnju sa Osijekom i uzme deo sredstava kroz EU programe i počne sa bar dve tri linije tramvaja i postepenim ukidanjem smrdljivih, prljavih, glomaznih, neudobnih i ružnih autobusa. Njihovo postojanje je ekološki štetno is stvaraju gužve u ionako natrpanom gradu.
Vratite tramvaje i probudite Železnice Srbije da naprave gradsko-prigradske vozove i srede ono ruglo i zarazu od stanice.
Gde su sad gradske i pokrajinske visokoprofiterske IT i građevinske firme? Zašto se one ne uključe u vraćanje i izgradnju tramvaju kad koriste sve prednosti Grada i dilove s vlastima na račun svih nas?
Ako smo kao Grad kandidat za ekološku prestonicu onda čemu busevi bilo koje vrste?
Tramvaji i vozovi, a ne busevi!
Ja
high ISO
Mare
Komsija
Vladan
Deran
Darko
Plati pa se klati
Tijana
Vojvodina=EU
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H