Autor: Zoran Strika - strika@021.rs

Novi Sad
19.12.2019.
08:03 > 11:03
Godinama unazad pominje se izgradnja novih mostova u Novom Sadu, a za gradsku vlast prioritetan je onaj kojim će se Bulevar Evrope povezati sa Sremskom Kamenicom. U međuvremenu, neke ideje gradskih urbanista, koje su smatrali interesantnima, očigledno da nisu zainteresovale i potencijalne investitore.
  • Bosko

    22.12.2019 19:18
    Lazovi pred izbore uvek ostaju lazovi!
  • Studija Opravdanosti

    22.12.2019 12:20
    Ko hoće studiju opravdanosti neka sedne na Futošku ulicu svaki dan ujutru i popodne u špicu pa neka broji. Isto važi za ceo Bulevar Oslobođenja maltene tokom celog dana. Naravno da treba mostova. Ovima što poručuju da je skupo i teško bi poručio da konzumiraju više Vučića pa će im postati jasno da Srbija ima volje i snage sve da uradi, samo ako građani glasaju Kako Treba!
  • Verka

    22.12.2019 07:55
    Mišeluk
    Da li sadašnji stručnjaci znaju da je srenska strana Dunava potencijalno klizište? Koliko je tu koštala i izgradnja mosta Slobode? Priobaljem se šire velelepne nove i novije građevine? Možete li istražiti ima li osiguravajuće kuće koja je izdala polisu na tim adresama? A što se tiče saobraćajnih gužvi zabranite zaustavljanje u zoni raslrsnice kako taxi tako i ostali vozilima, polukružnon okretanja na semaforima a iste stavite na odstojanje od min, 500m
  • Varadin

    21.12.2019 23:47
    A zasto se ne naspe petrovaradinski rit i Novi Sad pocne da siri u tom pravcu ? To bi bio NS na vodi.
  • Sremac

    21.12.2019 15:29
    Pontonac
    Vojska nek montira pontonac izmedju Celareva i Nestina, te napravi put od Vizica do Erdevika.
  • Nemanja

    21.12.2019 15:23
    Ljudi, Vucevic je najavio sledece godine KOSMODROM u okolini Rumenke! Zar to nije sjajno? Ajmo centrifuga od 800 obrtaja/min. mozgova (sivih celija) retardiranog i naivnog naroda.
  • Radovan

    21.12.2019 11:33
    Polukružno okretanje na semafo
    Usporavanje saobraćaja, stvaranje nepotrebnih gužvi, dogadja se izmedju ostalog i zbog polukružnog okretanja na semaforima. To je apsolutno nepotrebno na bulevarima na kojima postoji dovoljno prostora da se polukružno okretanje vrši pre semafora.
    Obišao sam mnoge države Evrepe ali ni u jednoj nisam naišao na praksu polukružnog okretanja na semaforu. Možda će se neko setiti da to ukine.
    U Novom Sadu je napravljeno jedno skretanje u levu stranu na ulazu u bolnicu na Futoškoj, ali sa zabranom polukružnog okretanja i čak zabranom i za ona vozila koja idu u bolnicu a nisu kola hitne pomoći.
    Dugo je trebalo da počne izgradnja kružnih tokova, a sada ih prave i tamo gde dnevno prodje desetak vozila i imaju prečnik manji od 10 metara.
  • O

    21.12.2019 09:07
    Naselje Miseluk
    A niko ne razmislja u pravcu da se planira stambena izgradnja Miseluka, odmah nakon izlaska sa mosta Slobode? Vec sada moze legalno da se gradi, usvojen je PDR, ali fali infrastruktura.
    Zbog toga je ovaj most potreban, zamislite guzvu na mostu Slobode kada Miseluk u kratkom roku dobije par hiljada stanovnika.
  • Sima

    21.12.2019 08:20
    Politika i JGSP
    Neophodno je da politika sjasi sa JGSP da bi se ta firma podigla i radila kvalitetniji prevoz. Sto je javni prevoz kvalitetniji manje se koriste privatna vozila. Samim tim je i saobracaj rastereceniji. Resenje je jednostavno. Zabraniti ispumpavanje novca iz JGSP-a kao i iz svih ostalih javnih preduzeca. No mostovi su potrebni i treba ih sto vise planirati ali nikako takve skalamerije kao sto je Zezeljev most. Mislilo se samo na estetiku a ne na propusnu moc. Kada pogledate tu ogromnu konstrukciju koja je neverovatno skupa a ima Malu propusnu moc,kao i saobracajnice sa Petrovaradinske strane. Napravljene su krivine, udoline i uzan kolovoz a pre sezdeset godina smo tu imali sirok kolovoz i pravac. Ne mozemo vise graditi most bez sest traka jer je to minimum koji ce biti potreban za desetak godina.
  • Mislilac

    21.12.2019 04:28
    Najpotrebniji most
    Najpotrebniji most je negde između Bačke Palanke i Begeča na mestu gde je Dunav najuži!
  • Hi

    20.12.2019 22:12
    Ovo je suludo! Tranzit u sred grada! Potpuno idiotski! I ovako imamo trgicno los kvalitet vazduha pa sad kad bude saobracaj tu a bulevar evrope nacickqmo zgradama, kao i ribarsko ostrvo pretvorimo u stambenu zonu milina! Stvarno tragicno!
  • dijasporac

    20.12.2019 19:15
    Citajuci zelje posetilaca ovog portala ispada da bi od B.Palanke do Novog Sada trebalo izgraditi jos 3 nova mosta a da ni onda ne bi svi bili namireni. Da podsetim, jedino u N.Sadu imamo 3 mosta preko Dunava (zbog povoljnog oblika terena i sirine vodotoka) a nizvodno postoje jos samo 4 na teritoriji Srbije. Koliko je to kompleksna i skupa rabota podatak da je za zadnjih 20 godina izgradjeno 3 nova mosta (Varadinski, drugi most kod Beske i kineski u Zemunu) ali uz teska zaduzivanja i kasnjenja. Pri tome su ti mostovi bili kljucni za Srbiju i EU (Beska i Varadin) i da se ne lazemo, daleko su vazniji od bilo kakvog drugog mosta preko Dunava koji ce biti izgradjen u nekoj eventualnoj buducnosti.

    Obilaznica oko NS ima smisla tek ako se otvori novi putni koridor u sremskom delu (tunel kroz Frusku i konekcija sa zagrebackim autoputem), ovako graditi cupriju koja iz juzne Backe vodi u sremska sela podno Fruske nema nikakve ekonomske logike. Ovako cete dobiti jos jedan most Slobode koji za toliki most ne vodi bas nigde i koji nije iskoriscen ni sa 30% kapaciteta.

  • Mislim...

    20.12.2019 18:01
    Krugovi
    Sve je u krugovima: jedan krug oko Novog Sada a mnogo krugova unutar Novog Sada. I sve te krugove spojite sa susednim krugovima a nekoliko njih sa spoljnim krugom.. Moći će još toliko automobila da zuje kroy velegradski Novi Sad tamo vamo... I što više biciklova, trotineta i pešaka...

  • Vukasin

    20.12.2019 16:21
    Drzava
    Prosto je neverovatno koliko mi strucnjaka imamo, sudeci po komentarima. I to je razlog dame i gospodo, koji nas vuce unazad vec decenijama. Svako se mesa u sve, kao margarin. Sto je najgore, svako brani grcevito svoje stavove. Studiju mosta komentarisu cak i pekari.
  • +384

    20.12.2019 12:54
    B&B objasnio. Samo prepišite rešenja iz normalnih zemalja, gde se manje krade. Primer: Ljubljana. AC ring oko celog mesta, sa priključcima do gradskih saobraćajnica. Koristi se i za lokalni brzi i za tranzitni saobraćaj. Da nismo trošili pare na ratovanje, već bi imali bar pola od svega toga.
  • /

    20.12.2019 12:41
    /
    @Kad pitaš
    mada, koliko je sps otvorio filijala po gradu -crno nam se pise
  • /

    20.12.2019 12:38
    ajde ne lupajte o ekonomskoj isplativosti
    cilj mosta je da lakse poveze dolinu lopova i tatarsku dolinu

    @Dušan Savić
    i vi lupate, 1996 su bile sankcije. saobracaj kolima je bio jako mali
    pre 90-ih su spicevi bili u ujutro oko 7.00 i oko 14.00

    gde izvlacite vise vase demagogije
  • Mislim Postojim

    20.12.2019 12:16
    Samo u krug
    Na oba kraja mosta Slobode treba napraviti kružne raskrsnice bez semafora i gužve će se prepoloviti. Sem toga pošto je kritičniji ulazak u Novi Sad od izlaska na sremskoj strani na mostu slobode treba napraviti oduške za raniji silazak sa mosta a ne samo kod raskrsnice Narodni front - Bulevar. Znači dodati izlazne auto trake kod kabelovog igrališta i ulazne trake kod fabrike, tako bi i bulevar Despota Stevana dobio na značaju.
  • Dušan Savić

    20.12.2019 11:33
    Postovani Boro

    Nazalost po planu gradnje trebalo je da bude gotovo 2 mosta, jedan oko Sr Karlovaca Jedan kod Kamenice u nastavku bul. evrope. Problem je jer se na druge rojekte izgradnje potrošila mnogo veća količina novca i tu je bulevar i ostalo. Da se nelažemo.

    Po tom planu trebalo je već 2021 da bude sve gotovo. Pametniji neku ljudi su pravili analize i sve mnogo ranije :) Verujte ima istraživanja koliko će biti automobila stanovnika i sve ali nažalost to se ne geda. Bude još više . Sada nastaje problem kada infrastruktura ne prati razvoj grada. MOst treba i to jos kod Backe Palanke isto jedan .

    1996 godine nije bilo gužve u futoškoj ulici, danas ne možete da prođete od gužve. Saobraćajna kultura je očajna . Zato sam i naveo primer kod Merkatora kada ljudi ne poštuju da sačekaju na semaforima već se i ovako stvori velika gužva. Tu bih ubacio jednog saobraćajca da kontroliše non stop od 15 do 17.

    Nadam se da ćemo uživati u novom ili novim mostovima kada bude.
  • Đura

    20.12.2019 11:00
    Svi pametni gradovi grade obilazinice oko grada. Obilaznice oko grada ne treba da prolaze kroz najnaseljenije delove grada pošto to onda nije obilaznica već usmeravanje saobraćaja kroz najneseljenije delove grada. Bulevar Evrope nikako ne može biti obilaznica oko grada. Već sada i bez mosta je tamo saobraćaj velik a tek kada bi se izgradio most sav saobraćaj sa autoputa Subotica-Novi Sad i sa puta Bačka Palanka-Novi Sad a koji ide ka Sremu i lokalni gradski saobraćaj bi prolazio tim bulevarom. To bi dovelo do situacije gore nego što je sada situacija na bulevaru Oslobođenja. Sa ovim mostom napravićemo kolaps u saobraćaju a i nepodnošljiv život onima koji žive blizu bulevara Evrope i bulevara Patrijarha Pavla a i onima koji bi te bulevare koristili u lokalnom saobraćaju. Ako ima pameti obilaznica i novi most bi se gradio negde kod Begeča i taj most bi suštinski rasteretio saobraćajnice u gradu. Ali kako vidim investitori kojima je bitan samo profit a ne i interes grada nam vode urbanističku politiku i da je pamet pobedila korupcija.
  • Hop

    20.12.2019 09:02
    @Toma
    I da imamo 3x više biciklista nego sada i dalje gužve ne bi bilo. A da ih ima 5x ovoliko, širili bi im staze na uštrb kolovoza i parkinga. Sve se može lako organizovati.
  • Realista

    20.12.2019 08:52
    Realnost
    Most na Dunavu kao nastavak bulevara Evrope, praktično od Šodroša do iza Sremske Kamenice kod raskrsnice za Rakovac i Paragovo, pre Bocki je potreban iz više razloga:
    - to je prirodan nastavak bulevara Evrope do budućeg tunela ispod Fruške Gore
    - rasterećuje se saobraćaj kroz Sremsku Kamenicu
    - rasterećuje se saobraćaj kroz bulevar Oslobođenja
    - gradjani Sremske Kamenice, Bocki, Rakovca, Ledinaca i Beočina i ostali će imati bolju vezu sa Novim Sadom
    Potreban je još jedan most zbog raspada Juge, a to je na Sremskoj strani na potezu od hrvatske granice do Banoštora a na Bačkoj od Bačkog Petrovca do Begeča.
  • B&B

    20.12.2019 08:48
    Resenje
    Resenje je kao u svim normalnim drzavama a to je tzv. Ring, Prsten oko grada odn. kruzni auto put oko Grada sa konekcijom na Bulevare. Za Novi Sad to znaci od auto puta BG - SU pa iskljucenje Sangaj, iskljucenje Petrovaradin, Zezelj. Duga i Bul Mih. Pupina, pa Bukovac i Most Slobode sa Popovicom, pa Kamenica pa Ledinci i dalje prema Rakovcu, pa Veternik Futog, Pa silasci na bulevare na Naselju, Pa prema Rumenci i prema Rumenackoj ulici, pa....... do Auto puta BG -SU. Nastavak price je pojacanje GSP-a sa vise polazaka i laka zeleznica do centra, do MAS-a, od prigradskih naselja koja funkcionise i ljudi je koriste da dodju na posao a ne automobilom. Krak od MAS-a do centra pod zemljom ili podignut na stubove..... itd. Ima resenja ali para ne moze biti kada za sve deo ide u dzepove sa strane....
  • Vlada

    20.12.2019 08:20
    @Videćeš
    A ta tvoja delirijumska apokalipsa međunarodnih razmera će posebno pogoditi Kej? Ili proveravaš da li duvaš lepak baš u mom ulazu?
  • Toma

    20.12.2019 06:52
    pazbicikli
    Treba ljudi da koriste bicikl više, to je činjenica, ali to nije rešenje za prenaseljenost. Leti po lepom vremenu bude ujutru grupa od 20ak biciklista koji se zateknu na raskrsnici, idu ljudi na posao, i to je već gužva. Mi imamo staze ali nije to neki kapacitet ogroman, dodajte još 20 biciklista u to i izgledaće kao u Vijetnamu, točak do točka kolona, a na kolovozu će i dalje biti ista količina automobila...
    Prenaseljenost radi svoje...a nekada je ovo bio komotan grad.
  • Iva

    20.12.2019 00:29
    Neverovatno je koliko auta ima u NS. Ja moram da vozim sa Popovice svaki dan na posao i nazad.. Da imam stan u gradu retko bi ušla u automobil. NS je mali i jako pogodan za bicikl, tramvaj.. Inače mi jako nedostaje bicikl..Ne razumem ljude koji zbog 300 metara koriste auto..
    A novi most je potreban.. za Sr. Kamenicu, Ledince, Beočin.. i dalje.. nevidjene su guzve.. a tek zagadjenje
  • dijasporac

    19.12.2019 22:17
    Bilo kakv most preko Dunava je investicija od preko 100 miliona eura pa na gore, u zavisnosti od sistema gradnje, velicine, imovinskih odnosa itd. Pre nego sto se odluci na gradnju mosta prvo se rade studije izvodljivosti, odnosno gleda se da li investicija ima ekonomsku opravdanost, da li se uklapa u urbanisticke planove, da li je povezana sa saobracajnicama itd.

    Cak i u Beogradu koji je 5 puta veci od Novog Sada postoje samo 2 mosta preko Dunava, drugi je napravljen pre 4-5 godina, a sa banatske strane se nalazi 150 hiljada njihopvih gradjana, znacajna industrija i 2 najveca banatska grada koja nemaju drugu vezu sa Sremom, Beogradom i dalje. Davno, jos u SFRJ su radjene studije o opravdanosti mostova i zakljuceno je da cupriju preko Dunava treba postaviti tamo gde je danas Pupinov most, cak je i cuvena "lakat" krivina napravljena kao konekcija novog novosadskog druma i buduceg pravca za Banat.

    Znaci, ako je po urbanistickom planu grada NS predvidjen neki bulevar (Evrope) kao obilaznica oko grada sasvim je logicno da ta obilaznica negde ide te izgradnja mosta preko Dunava ima smisla. Iz tog razloga a ne onih koje je naveo gradonacelnik vam. Njegov je verovatniji provozija iz tako krupne investicije koja moze da kane u licne i partijske budjelare.
  • J.Dejanović

    19.12.2019 21:56
    Voša
    Ništa gradonačelniku nije, niti će biti prioritet. Mnogo ste bre, novosađani naivni. Voša radi , Srbija se gradi ! Dozovite se više pameti.
  • Za Maji Sonja

    19.12.2019 20:46
    U mom postu sam spomenula samo Novi Sad i Petrovaradin. Znači mislila sam samo na buseve 3 i 9.
    Žao mi je što komentarišete ono što nije napisano.
  • Tokmak

    19.12.2019 20:44
    Ovaj most sada i u nekoj bližoj budućnosti je potpuno nepotreban. Za sada je sasvim dovoljan Most slobode. Mnogo je potrebniji neki most uzvodnije od ovog predloga, a tek šta će biti sa mostom koji treba da omogući Fruškogorski koridor. Biće kad na vrbi grožđe rodi na kukovo leto.
  • dijasporac

    19.12.2019 20:10
    Nece se problem navodne saobracajne prezagusenosti Novog Sada resiti novim mostom preko Dunava ali hoce problemi nekih stanovnika NS i okoline koji putuju do grada i nazad. Most preko Dunava negde uzvodnije (Beocin, Banostor) je takodje nekim ljudima potreban ali prva stvar kod odluke za izgradnju mosta je uvek ekonomska isplativost.

    Problem guzve u Novom Sadu ce se resiti boljom organizacijom saobracaja (jednosmerni tokovi, svetleca signalizacija..), prelazenjem na druge vidove transporta (NS je idealan za tramvajski saobracaj) i edukacijom stanovnistva u prednosti bicikala i elektricnih skutera. U NS vecinu onih kojih poznajem nece doope da pomere ni 300m a da ne udju u automobil.
  • periferija

    19.12.2019 19:39
    diskriminacija
    Ima ljudi koji žive na obodima Podbare, Salajke, Šangaja i treba im ovaj most iz više razloga...
    bezbednije je tuda za bicikliste i porodice i bilo bi super da ga naprave... jer para ima za razne gluposti, a nema za jedan mostić preko kanala. Daj ne zezajte!
    Povezati Kać, Kovilj i Budisavu sa gradom preko ovog mosta je idealno za ceo okrug grada i šire...
    Zamislite koliko je to stotina porodica biciklima idu u grad na posao ili školu/faks...
    A sa druge strane oživite jedan lep neikorišćen deo grada koji je potencijal za gradnju u prirodno bogatim šumskim krajem.
    Ne zaboravite sve više ljudi iz grada ide u Kać na jezero ili u Kovilj manastir. obostrana je dobit.
    Da ne pričam kolika je to sportsko-biciklistička ruta, npr. od Begeča do Limana postoji staza za bajs, Kovilja bajsom...pa mpžete da našravite svetsko takmičenje u biciklizmu...
    Takođe grad treba da se širi ka selima, a ne da se davi u jezgrima i getoima...
  • Bora

    19.12.2019 19:24
    Dušanu Saviću
    Ono što sam rekao, to je da niko nije uradio analizu kakve se gužve redviđaju za 10 godina i da li će i kakvog rasterećenja biti sa izgradnjom tunela. To se ne radi po osećaju. Profesor Teodorović je jedan od vodećih svetskih stručnjaka za takve analize, ali ovde se sve radi šabanski, a ne po Vašem broju semafora.
  • Videćeš

    19.12.2019 18:42
    @Vlada pljuvač
    Nadam se da nemaš stan na Keju?
  • Trt

    19.12.2019 17:37
    Ideja mosta u produžetku Bulevara Evrope je prilično somnambulna - tu je zemljište vojske koje država uopšte ne zna kako da reši, Šodroš koji se treba nasuti, nekoliko zgrada koje se planiraju između obale i bulevara, a sa kameničke strane reke nema uslova za prilaz. Da ne govorimo o tome da je preblizu Mostu slobode, pa normalno da niko neće da se prihvati ovog projekta kad nema veze s mozgom.
  • Biciklista

    19.12.2019 16:35
    korupcija
    Da ne radite kako vam tzv. investitori kažu i pravite košnicu od Grada onda do ovoga ne bi došlo. U jednoj kancelariji grada se priča o iznuđenim rešenjima zbog gužvi, velikog broja i ljudi i automobila, moraju se trošiti novci na mostove, garaže, parkinge, uništava se životna sredina novosađanima. U susednoj kancelariji koju sufinansiraju ćelavi u papučama iz kafića, se dogovara zidanje zgradurina dodikara jedne na drugoj, kvadrat 2000e da se opere lova od jovanjičkog i prizrenskog organskog paradajza.
    Prvi korak u rešavanju bilo kojeg problema jeste da prestanete da ga proizvodite. Grad je uništen i pretvoren u mahalu, arhitektonski nema nikakvu vrednost više. Niko struku ne pita, samo mafija ugrađivanje i kriminal. Na sve strane je jasno da je grad uništen, a vi još uvek zidate i delite dozvole za gradnju uz izgovor pa evo ima zgrada parking. Majstori moji, ti ljudi i auta moraju nekako i da prođu do te zgrade... mi nemamo više problem samo parkinga već i uopšte prolaska ulicom.
    Kao i sve mračne stvari, doživeli su procvat u doba vlasti SnS.

    Novi Sad je bespovratno uništen urbanistički i kulturno.
  • Bojan

    19.12.2019 16:25
    @U medjuvremenu

    Kakve rupčage su "vodeći ugostiteljski objekti u gradu", put je i predobar. Ajd Piknik još i da prođe, al' ostalo je đubre od splavova i nikakvih kafana.
  • KLF

    19.12.2019 16:22
    @Kad pitaš...
    Ja sam čuo da će ostati samo most preko kanala, pošto mineri neće prihvatiti da im se ograniči pristup lopatarkama na Kaćkoj petlji.
    Pripadnici hindu veroispovesti će napraviti mostobran na Bećarcu, Kamenicu će zauzeti sajentolozi, a kad se ukine slobodan dan za slave i uvede članarina za crkvu, svi pravoslavci će stati u kadicu na Spensu.
    Dunavom će teći žuti sok, prema Tarabićevom proročanstvu.
    Beograd će biti pretvoren u luna park, tako da će ga japanske ofanzivne snage (koje mrze zabavu) zaobići u širokom luku i napasti Vojvodinu zbog rezanaca.
    Futog će i dalje biti naš, naravno zbog strateškog značaja kupusa.
    I to ti sve kažem u poverenju, jer vidim da si mudar čovek.
  • /

    19.12.2019 16:01
    /
    @Kad pitaš...
    ovo si obecao za proslo prolece
    nisu ti dojavili da ce po tom scenariju ns biti sravnjen bas od vas nasih sa fruske gore
  • Maja

    19.12.2019 15:55
    Sonja
    Imam vikendicu u Ledincima.I sad ja po Vama treba sa Telepa na žeželjev most pa nazad?Preskačem most slobode, pa dugu.Na to treba da se naviknem?To je u dva pravca oko 15 km duže.E svašta ću pročitati ovde....
  • Fliper

    19.12.2019 15:47
    od marta do novembra
    preko nedelje iskreno situacija nije toliko alarmantna, ali u periodu vremena pogodnog za boravak u pripreodi, recimo mart - novembar preko vikenda situacija je više nego zabrinjavajuća, dešavalo se da kolone vozila iz pravca za Novi Sad budu i po 10km dugačke, to svaki vikend bez izuzetka, za 10 godina će biti baš onako kako je rečeno gore u tekstu, iskreno meni bi most zaista značio, pretpostavljam da bi to sa sobom povuklo i niz drugih infrastrukturnih projekata ( biciklističke staze npr. ), bolje da se gradi i da kradu, nego samo da kradu.
  • ФИРМА 1989

    19.12.2019 15:39
    Треба мост у продужетку Бул Европе
    Треба мост Бегеч-Футог
    Треба друмски мост на ушћу канала у Дунав а не пешачки, људи живе и у Шангају.
    Треба мост близанац код БИГ-а.
    Треба мали милион паркинг места или гаража у граду.
    Треба продужетак Бул. Војводе Степе до Ветерника и даље према Бегечу.
    Треба Бул. Јаше Томића продужити са Венизелосовом.
    Треба обилазница око Пезоса.
    Треба мост код Ср. Карловаца.
    Треба ако је икако могуће направити друмски мост кроз Тврђаву ако се планира укидање саобраћаја кроз Градић.
  • High ISO

    19.12.2019 15:39
    Al se klepa na tim mostovima jer ih svaka vlast ih pravi. A dodik je vec dobio puno odavde, dosta je. Most pravite tamo gde je potreban, umesto skele. A od Dunavca napravite park. Vi limancani mali se prosetajte i na tu stranu, nije hoh ali ima sta da se vidi. Jos malo pa nece biti.
  • dragan perković

    19.12.2019 15:26
    Ah
    Hoćemo pešačko biciklistički most na stubovima mosta Time bi se povezala tvrđava sa mostom.Most na bulevaru Evrope je suviše blizu mostu slobode.A most na ušću je glupost.Tu je smrad ne viđen.
  • Vlada

    19.12.2019 15:02
    @Kad pitaš...
    Pa to me zanimalo, u prvi mah ti je komentar delovao pribrano pa nisam znao imaš li nekakve ozbiljne informacije, ili si ti onaj ludak što se povremeno javlja i izlaže apokaliptične produkte svoje poremećene psihe, dal' takve od rođenja ili dovedene u to stanje dugogodišnjom zboupotrebom supstanci poput lepka i brlje.

    Sad kad znam odgovor, slobodno nastavi sa halucinacijama.

  • Ideja

    19.12.2019 14:56
    U medjuvremenu
    Dok mi ovo planiramo, hajde da lepo izasfaltirako levi put na Ribarcu i napravimo s leva pešačku a s desna biciklističku stazu. Sramota je kako izgleda prilaz vodeć ugostiteljskim objektima u gradu. Od sramote nikog da ne odvedeš tamo.
  • Kad pitaš...

    19.12.2019 14:17
    @Vlada
    Ostaće samo Duga, porušena tako da samo pešaci mogu da prelaze, po receptu iz bitke kod Neretve.
    Na Oficircu će biti neprijateljske snage druge vere, i to će im biti krajnja tačka napredovanja.
    Dunav preći neće.
    Verovatno pretpostavljaš, kada se sve to bude dešavalo, koliko će dobro biti branjen Beograd, tako da će ga zaobići i doći nam od Beške.
    Put prema Sremskim Karlovcima će biti granica, Karlovci će biti naši.
    Zanima li te još štogod?
    A znaš da se ne sme ništa pisati, pitanje je i ovo da li će biti objavljeno.
  • Luk

    19.12.2019 13:17
    Nije pitanje samo mostova, pitanje je celokupnog saobraćaja u gradu. Ako se grad ne okrene alternativnom prevozu, prvenstveno javnom prevozu i biciklima, svuda će biti haos. Gradonačelnik priča o mostu Slobode, a godinama grad ne može da smisli kako da pregradi zaustavinu traku i napravi biciklističku stazu. Inače je na mostu zvanično zabranjena vožnja biciklova i manjih skutera. Po zakonu ga je moguće samo preći autom ili peške, ne znam kako onda misli da ne bude zagušenja?
  • Čoban

    19.12.2019 13:14
    Podrška komentatoru Boban. Sremska strana Novog Sada, Kamenica i ostala naselja su kao iz prošlog veka, uzane ulice a šleperi iz Bosne voze nonstop. Gradu je pod hitno potreban most i to jedan koji će voditi do Futoga i zatim dalje na autoput. Ovako ispadne da iz Bačke Palanke do Beočina treba ili prelaziti granicu sa Hrvatskom ili voziti više od 60km? Pogledajte mapu pa će vam biti jasno.
  • Trt

    19.12.2019 13:03
    @Sonja

    Novi Žeželjev most je beskoristan za sav gradski automobilski saobraćaj od bulevara Mihajla Pupina pa uzvoodno, a to ti je negde 2/3 Novog Sada.
  • Vlada

    19.12.2019 12:59
    @Ljimanac

    A šta to znaš?
  • Ljimanac

    19.12.2019 12:35
    Liman 4 je do te mere zagušen saobraćajem i zagađenjem vazduha od Bulevaara Evrope,
    da žudim da se izgradi ovaj most i smanji pritisak na Iva Andrića, Bulevar cara Lazara i Narodnog Fronta.
    Senzore PM su isključili na meraču zagađenja vazduha, da ne bi davali tačan izveštaj šta se dešava.

    Ko je toliko blesav da se buni protiv izgradnje još jednog mosta?
    Ono što ne znate, to je šta nam nose buduća vremena i koji će mostovi ponovo nestati.
    A ja znam.
  • /

    19.12.2019 12:24
    /
    najgore je to sto je ovaj most spominjao i ds
  • kufer i aj nazad

    19.12.2019 12:21
    @salajkaNS
    Salajka je neprijatelj broj jedan u ovom gradu. Jednu malu ulicu Teodora Mandica nece da spoje sa Temerinskom samo iz inata. Neka, neka...idu izbori a inace gradonacelnika ne zanima ovaj deo u startu jer ipak je i on gospodin "dodjos", a babo veliki radikal, nekadasnji direktor ZIG-a.
  • Aleksandar NS

    19.12.2019 11:49
    Kad pajvani kolo vode
    Sad počinju da se gomilaju problemi koje nam gradski oci (i majka) prave već mandatima...Logično je da treba mostova kad se uspeli da napravite košnicu od ovog nekada nomalnog i lepog grada. Isto tako gosn gradonačelnik sad pravi zamenu teza i spominje gužvu na ulazu u grad za 10 godina, pa druže tebi je već haos u gradu a kakav će biti kad sravne Podbaru i Telep, ne smem ni da zamislim. Druže hajde ti u kola pa probaj negde na novoj Detelinari da nađeš mesto u roku od pola sata i krugu od 500 metara, tamo negde posle 17h. Hajde na Telep tamo oko Zonedove zgrade, ubili ste i Vardarsku ulicu, slepa sa jednom trakom jer su u drugoj parkirana kola...Geri Karolja na Telepu, nekada u SFRJ proglašena za, lupiću najzeleniju, najčistiju ili šta već...eno pola je nema ode u zgrade...Ovo je samo vizuelno, o ostalom ovaj put ne mora jer nije tema ali hvala na svemu, ne morate više, prešli ste igricu.
  • biciklista

    19.12.2019 11:46
    kad ce biciklisticka staza na mostu slobode?!
  • Ns

    19.12.2019 11:43
    Mostovi su potrebni, više njih, ali dok se ne izgradi bar ovaj "stručnjaci" bi mogli da se pozabave semaforima. Tačno se zna u koje vreme se stvaraju kolone u kom pravcu. Prilagoditi signalizaciju i bar pola problema je rešeno. Ali, to treba raditi a nemožeš se "ugraditi"...
  • SalajkaNS

    19.12.2019 11:33
    ...a usput završite krak ulice Teodora Manduća koji se spaja sa Temrinskom ulicom...
  • Nebojsa

    19.12.2019 11:24
    Deplasirano
    Da iko misli svojom glavom i da brine o gradu i gleda buducnost taj most ne bi pravio jer ce napraviti kolaps u gradu.
    MOST BI MORAO DA SE PRAVI KOD BEGEČA, i da tom trasom ide ka autoputu a bulevar da se napravi do Begeča. To je jedino dobro resenje za Novi Sad.
    U suprotnom kolaps je neminovan a katastrofalno mali je kruzni tok pre nadvoznjaka a kod skretanja za Rumenku.
    Poslusajte ovaj predlog i spasite grad kolapsa u saobracaju jer bulevar Evrope ne moze s obzirom na urbanizaciju to da istrpi bez velikih posledica.
  • Marko

    19.12.2019 11:22
    Ko me poznaje, zna da ću prvi da opljujem ovu vlast i sve što oni rade... Ali ne vidim čemu toliki hejt za ovaj most? Novom Sadu su potrebne i neke druge saobraćajnice, da. Ali ovo bi bilo odlično kako bi se grad kako treba spojio sa drugom obalom dunava. Pa zamislite ako ovaj most ikada bude napravljen, a vi imate kućicu u Ledincima npr. i treba vam do grada 10-15 minuta? Ovaj most bi udahnuo novi život svim mestima na tu stranu (Rakovac, Beočin, Čerević, Banoštor....)

  • jova limanac

    19.12.2019 11:11
    A može da se skrene i 3x desno na silasku sa mosta umesto jednom levo, pa negde kod mornarice izaći u Narodnog fronta ako je neophodno, ja uglavnom tako i idem i uvek brže stignem od ovih što ostanu da čekaju na semaforu, samo što Novosađani još uvek ne umeju da razmišlaju na taj način, navike su čudo...
  • Đura

    19.12.2019 11:07
    Kaže gradonačelnik da je ovaj most planiran pre više od pola veka...ali gradonačelnik zaboravlja da na tom prostoru pre više od pola veka nije bilo toliko stanovnika niti su tada oni koji su planirali tada taj most planirali da će se taj deo kuda treba da prođe saobraćaj prema tom mostu toliko urbanizovati. Čini mi se da ovu priču oko ovog mosta gradonačelnik forsira zbog nekih investitora koji su pretpostavljam njemu bliski. Galens je već kupio zemlju oko ovog mosta. Ovde se ne misli o dobrobiti građana Novog Sada već o dobrobiti malo je reći sumnjivih investitora i korumpiranih političara. Ako je reč o dobrobiti građana novi most bi bio negde kod Veternika,Futoga ili čak Begeča. Sa autoputa Subotic- Novi Sad bi se napravio put do ovog mosta. Takođe i sa puta Bačka Palanka - Novi Sad bi se napravio put do ovog mosta. Tada bi taj most bio neka vrsta obilaznice oko Novog Sada i saobraćaj sa ovih puteva koji treba da ide prema Sremu bi išao preko ovog mosta van velikih gradskih naselja, što nije slučaj sa ovim mostom koji gradonačelnik forsira zbog njemu znanih razloga. Ako bi se realizovao ovaj most sav saobraćaj bi išao kroz Detelinaru, Novo Naselje, Telep, Liman. Znači kroz najnaseljenije delove grada. Ima li tu pameti? Svi pametni gradovi grade obilaznice oko grada a ne grade glavne saobraćajne puteve kroz najnaseljenije delove grada. Ali kada nam planiranje izgradnje grada izgleda vode sumnjivi investitori kojima je bitan samo profit onda to ovako ispadne.
  • /

    19.12.2019 11:06
    /
    jos verujete da futozani uticu na rezultate izbora?
  • Комша

    19.12.2019 10:50
    Потреван је један мост на Дунаву од Футога ка Паланци, да растерети саобраћај кроз Нови Сад јер сад сви иду кроз НС из Мачве и Босне па даље у Бачку.
  • NN Novi naselje

    19.12.2019 10:37
    Prioritet
    Zašto se gradonačelnik toliko zalaže za most u produžetku Bul. Evrope? Zato što je brodogradilište i okolina vlasništvo Galensa, čitaj Dodika th. čitaj SNS.
  • ggg

    19.12.2019 10:35
    šta bi sa idejom da se iskoriste nogare starog železničkog mosta i da se napravi pešački most u produžetku Bul cara Lazara do tvrđave ?
    kada se bude zatrvorio saobraćaj kroz gradić tek će onda svi ići preko novog Žeželja, po meni je preko potrebniji most kod Begeča a ne da u 21 veku ljudi idu skelom preko Dunava
  • Berbakov

    19.12.2019 10:31
    Bravo gradonachelniche svaki dan sve ste bolji I bolji svaka vam je kao andriceva I jako mi se dopada shto ste protiv legalizacija marijuana. Nego kakva je buducnost vode u kanalizaciji u ns imali supstanci
  • Zerstorer

    19.12.2019 10:20
    Most
    Naravno da mu je bitniji veliki most jer kad on i njegovi poruse sve prizemne kuce,bicemo milionski grad zatrpan saobracajem...veliki vizionar!
  • Podbarac

    19.12.2019 10:07
    A za pešake i bicikliste
    Taj most kod Rafinerije napraviti da bude za biciklove i pešake, kakv crni hotel !

    Isto tako treba proširiti pešačke staze preko mosta Slobode i napraviti tu prave staze za biciklove umesto stepenica na obe strane - to bar nije neka investicija.

    Obaška, jedared već napraviti most (i za pešake i biciklove) do Tvrđave preko onih starih stubova i povezati ga kroz stari tunel sa putem gore od Lovotursa.

    I ondak povezati taj tunel sa kazamatima, pa tamo izmestiti Sud, Gradsku upravu, Političke stranke i još što-šta, a od Gradske kuće i tako oslobođenih zgrada, napraviti muzeje, galerije ili hotele. Tolko.
  • Slušajtei

    19.12.2019 10:04
    Nećetepogrešiti
    Glupo ako se napravi most od Ribarca do kamenice jer ćemo imati dva skupa mosta na razmaku od 1km. Ionako most slobode ne vodi ama baš nikuda pa nam fali još i taj. Most treba ali uzvodno kod Bate Pežoa pa prema Rakovcu i tu treba da ide tunel kroz FGoru. Saobraćaj se tako izmešta a razlika u ceni bi se nadomestila tako što bi Telep Adice i Veternik poskupelo građevinsko zemljište. Hrad se širi a mi u centru grada već tri mosta imamo
  • /

    19.12.2019 10:03
    /
    unistavanje prilaza dunavu
    tj genocid prema novosadjanima

    bolje je rascistiti vodu na dunavcu od otpada brodogradista i napraviti pravo kupaliste posto ono na otvorenom dunavu je sve samo ne kupanje

    most je potreban kod futoga umesto skele
    zasto se u ovako 'kulturnom' i 'urbanom' okruzenju nagradjivanih 'profesora strucnjaka' precutkuje skela izmedju futoga i beocina
  • wnj

    19.12.2019 09:57
    Jeste treba, ali mislim da više treba most i obilaznica oko Petrovaradina (deo grada u koji Gradonačelnik ne zalazi) i manji most Beočin - Futog, a gužve sa mosta Slobode koji bi izgradnjom ova dva bio poprilično rasterećen mogli bi rešiti produženjem svetla za skretanje levo.
  • Zoran

    19.12.2019 09:51
    Trenutno najveći gorući problem je što kamioni i šleperi i dalje teraju kroz bulevar Kornelija Stankovića koji prolazi kroz najgušće naselje u celoj zemlji. Preko 3 hiljade dece svaki dan prelazi bulevar na putu u skole i vrtiće kuda tutnje ove nemani. Svake nedelje neki udes. Kada se desi prava nesreća onda će svi biti u čudu.
  • Zdenko

    19.12.2019 09:50
    Kada je probijan Bulevar oslobođenja, niko nije pitao ima li zainteresovanih nego su to uradili. Tako i vi napravite most preko kanala pa će građani biti zadovoljni a život lepši. Naravno da Doda nije zainteresovan kad ne može da proda kvadrat za 2000. Btw na sledećiđ izborima glasam za Ivu Andrića.
  • Boban

    19.12.2019 09:49
    za one koji ne znaju
    Svaki dan putujem na relaciji Beočin - Novi Sad u oba pravca nekada i više puta dnevno i mogu samo da vam kažem da situacija već sad postaje kritična kolike su gužve. Više nije bitno ni da li je vikend ili radni dan niti je bitno koji deo dana. Konstantno je gužva i to u oba pravca. Sremska Kamenica nije predviđena da primi toliku količinu saobraćaja i most koji bi povezivao bulevar Evrope i Sr. Kamenicu je više nego potreban.
  • Moljac

    19.12.2019 09:46
    Skretanje ulevo
    Gradonačelnik pominje nemogućnost skretanja ulevo nakon silaska s mosta na prve dve raskrsnice (Narodnog fronta i "Cara" Lazara). To bi, osim novim mostom, moglo da se reši i produženjem dodatnog zelenog za to skretanje, ili, bolje ali skuplje, izgradnjom kružnog toka na oba mesta. Ne kažem ovim da bi novi most bio nepotreban, naprotiv, ali nije ovo argument zašto taj most sad treba graditi.
  • pisemkomentar

    19.12.2019 09:45
    "gotovo je nemoguće skrenuti sa Mosta slobode levo i u Narodnog fronta"
    Pa onda semafor ne radi kako treba.
    Kao i skretanje levo iz pravca Tempa u Temerinsku, ili skretanje levo iz Kralja Petra iz pravca Sajma na Bulevar prema ž. stanici.
  • Dušan Savić

    19.12.2019 09:41
    Kamenica most
    Sonja i Bora?
    Da li ste videli gužvu u kanenici kada ceo beočin i Kamenica krenu na posao, ili kada se vraćaju i kad ostavljaju decu u školi? Pa vikend gužva. Pa na mostu slobode se čeka po 8 semafora da bi se skrenuli. Ili kod merkator kada svi krenu na mist od 15-18 h tu gužvu?
    Da treba most bez obzira što treba da ide oko karlovaca taj most je za autoput a ovaj Kamenica je za beočin i kamenici. Mnogi iz NS krenuli su da žive na sremskoj strani. Ali putevi ne prate to. Isti put je bio i devedesetih kad je bilo pet puta manje automobila
  • Slušajtei

    19.12.2019 09:36
    Nećetepogrešiti
    Glupo ako se napravi most od Ribarca do kamenice jer ćemo imati dva skupa mosta na razmaku od 1km. Ionako most slobode ne vodi ama baš nikuda pa nam fali još i taj. Most treba ali uzvodno kod Bate Pežoa pa prema Rakovcu i tu treba da ide tunel kroz FGoru. Saobraćaj se tako izmešta a razlika u ceni bi se nadomestila tako što bi Telep Adice i Veternik poskupelo građevinsko zemljište. Hrad se širi a mi u centru grada već tri mosta imamo
  • Neoplanta

    19.12.2019 09:35
    Sta ce Novom Sadu jos mostova, kad od Novog Sada do Backe Palanke, nema nijednog, ljudi moraju da prelaze kilometre i ikilometre, da bi presli na drugu stranu!
  • Most kod B. Palanke

    19.12.2019 09:25
    Stvarno kapitalno za Vojvodinu
    Strateški najvažniji budući most treba da poveže Bačku i Srem kod Bačke Palanke, jer su Neštin i okolna sela šidske, i beočinske opštine primorani da, iako su sa drug strane Dunava, do B. Palanke idu preko N,Sada.
  • Red Rabitt

    19.12.2019 09:11
    Ni jedan mosta nije jeftina prica
    Ali je svaki most spoemnik
    I trajno resava mnoge stvari
    Hrabro u izgradnju mosta u nastavku Bul Evrope
  • 30ka

    19.12.2019 09:07
    Šta je sa mostom blizancem kod BIGa?
  • Nenad

    19.12.2019 09:05
    Mogao bi Predsednik Srbije da da malo novaca za taj most umesto što šakom i kapom daje pare susednoj državi.
  • Ns

    19.12.2019 08:53
    Eto tako
    Trošenje para na arhitektonski konkurse, studije... i onda ako nešto nekada i bude, pašće međunarodni ugovor bez ikakve komkurentnosti, a javnosti će biti samo napomenut iznos uvećanja duga.
  • Bora

    19.12.2019 08:51
    Da li je to tužitelj Voljenog imao fatamorganu ili viziju, jer ne postoji istraživanje budućeg saobraćaja u NS da bi pričao takve... Kada se planira tunel kroz Frušku goru iza Sremskih Karlovaca, ovaj most gubi smisao. Ili je sve to samo predizborni marketing, znači nema veze sa realnošću.
  • Sonja

    19.12.2019 08:35
    Novosađani i Petrovaradinci nemaju naviku ili želju ni da koriste Nov Žeželjev most. Živim na Keju i znam da je most često neposećen saobraćajem.
    Ne treba nov most sa Kamenicom već da grad premesti Gradske i Prigradske autobuse na Nov Žeželjev most i time ukažu da se može i drugačije a ne odmah prognozirati najgore. Malo akcije i ideja novih. Ali uz ovakvog Gradonačelnika moguće samo da most proda .....

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna