Autor: RTS, Beta

Novi Sad
04.01.2020.
06:39 > 07:13
Deonica brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada, duga oko 40 kilometara, gradi se po planu, tako da će biti završena i pre roka 2021. godine.
  • Pretorijanac

    15.01.2020 10:08
    Kanjoni, klanci i klisure
    Prijatelju, pričaš gluposti za sve pare. Nema to veze sa inženjerima (šta ti nisi sigurno), nego sa parama. Sastav zemljišta oko Čortanovaca i dobrom delu izmedju Novog Sada i Subotice je jako nepovoljan i iziskuje mnogo više umeća i para nego što se može pretpostaviti.
  • budibog....

    07.01.2020 10:51
    @ BokNS
    vala, Vojvodina ko Švajcarska, to neprohodno bez vijadukta i tunela, makar da je Japan priskočio u pomoć da se probijemo do granice ko što je Erdoganu pomagao ispod Bosfora pa da stignemo što pre do Londona, a i u Peking via Istanbul by The Caspian sea.
  • Lola

    06.01.2020 17:07
    Hvala
    Nikola na pojašnjenju.
    Sad kapiram zašo....
    Reč stručnjaka.....hvala.
    Veliki je to posao,ogroman.
    Biće korisno i lepo.
    Pozdrav
  • BokNS

    06.01.2020 12:00
    Kanjoni, klanci i klisure
    Pruga beograd - Subotica je pravi gradjevinski poduhvat: Dva velika kanjona, cetiri klisure poznatih divljih i brzih reka, barem tri planine posred ravnice, koje se moraju proseci 200MW laserom iz Zvezdanih staza i gomila prepreka koja jednostavno ne dozvoljavaju da se od 1918 do 2020. godine napravi pruga. To su 102 godine muka, znoja i napornog razmisljanja tih velikih akademskih gradjana Srbije.
    Jednostavno, kad pogledaju prepreke, nasim skolovanim inzenjerima, projektantima i tolikim nosiocima odlikovanja SANU, jedva da ne zadrhti pomisao kako to treba i mora i hoce da se uradi. Jednostavno... ne ide, nemaju sa cime. Za 102 godine nije se niko pojavio.
  • Oris Ivanov

    06.01.2020 09:21
    Bazovicka ulica 33
    Ma dajte prestanite zabole RUse za narod svaki dan se voze vagoni cisterne prolaze po pruzi staroj koju su samo malo popravili...vidio sam kad smo isli za Titel.
    Zabole ruse za narod ovo je prvenstveno da se vozi plin benzin roba. Zabole njih za nas.
  • Чортановци

    05.01.2020 19:47
    @Mislilac
    “Da li iko misli na meštane Beške, Čortanovaca i Karlovačkih Vinograda?”

    Не мисли.
    Биће једино нека заједничка жс у атару села између Бешке и Чортановаца и то је све.
    (А од ње, никакве користи)
  • Vule

    05.01.2020 13:00
    Vijadukt je zbog... Koliko sam ja upucen i koliko sam putovao tom prugom i vozovima(starim, novim) je tu oduvek bilo kliziste zbog veceg nagiba(sto je usporavalo saobracaj) ,pa ga samim tim hoce ublaziti od tunela do karlovackih vinograda. Idpravite ako gresim
  • Nikola

    05.01.2020 11:35
    @Seka Pers
    Zato što pruga Novi Sad - Beograd nikad nije ni prolazila pored aerodroma (ne gradi se nova trasa pruge već se rekonstruiše pruga na postojećoj trasi, osim između Beške i Sremskih Karlovaca, gde se gradi nova trasa) i zato što bi takva trasa bila duža. Većini putnika je odredište grad pa bi bespotrebno kružili, kao što kruži auto-put Novi Sad - Beograd. Jednog dana će možda izgraditi prugu Zemun - Aerodrom Nikola Tesla pa će se moći i na aerodrom.

    @Lola
    Ako mislite na vijadukt na ulazu u Karlovce iz smera Novog Sada, pruge velikih brzina ne smeju da se ukrštaju sa drumskim i pešačkim saobraćajem. Dakle, ukidaju se svi putni prelazi u nivou i grade se podvožnjaci i nadvožnjaci.
    Ako mislite na vijadukt u Čortanovcima, izračunajte koliko kubika materijala je potrebno za nasipanje terena (pruga je na nekim mestima i 25 m iznad terena, što 7-8 spratova stambene zgrade) od tunela do Karlovačkih vinograda. Takođe, objasnite kako biste izveli nasip na veoma lošem tlu koje je sklono plavljenju.
  • Sloba53

    05.01.2020 10:15
    Novi Sad
    Hoće li se neko setiti da vrati tramvaj u NS ? Ili treba i to da nam "pokloni" BG. Ili će to da nam reši dobri i pošteni Čanak. Sa Kostrešom , naravno.
  • lele

    04.01.2020 21:18
    @ Милутин Требјешанин
    auu, auu.... Spasao ih Slobo, kao što ih danas Vučić spašava, je l` tako? ako ih je Slobo spasao, kako kažete, onda mora da su Maksimović i Minić sve vreme to blago čuvali u bunaru, i još neki naučenjaci ovdašnji i finansijeri beogradski, pa ga izvadili za potrebe ove "brze" 200 na sat krasote od Praga do Xi`ana. Koliko se sećam samo taj Slobin Maksimović je podigao kuću od materijala namenjenog za železnicu, u Kovilju ili slično, a što nije robijao, nego ručavao po IV i posle Slobe, to možda preskačete namerno ili slučajno? Toliko se rasipalo u ŽTO NS da je jedini novi voz bio onaj iz Goše (ako se ne varam) Zurkovićev poslovnjak od Su do Bg, a ostalo se kupovalo na evropskom otpadu jer novaca nije bilo u ŽTO NS ni za struju, pa su u Vase Stajića radili pod ćebadima i u gunjevima. A sad, sve novo, nova brza pruga, nov dispečerski centar, nova Zemun stanica, nove vozne garniture, nove višesistemske lokomotive, sve fenseraj, novi metro, još samo da nađete robu i putnike da ih prevezete makar i do stanica koje nisu još uvek srušene. Kako vas nije blam.
  • Lola

    04.01.2020 20:06
    Objasnite
    Zasto vijadukt u Karlovcima? Ravan teren,trebalo ga nasuti i to je to. Vijadukt tu izgleda užasno rugobno,kao da smo u kanjonu,a košta debelo. Gde god sam putovala,vijadukt je išao po nepristupacnom terenu.
    Zasto vijadukt na tom mestu. Nisam verovala dok sam gledala da je ipak vijadukt u pitanju. Inace sve u svemu posao je velik,radi se i bice super.
  • @Pravite metro

    04.01.2020 18:57
    Da to sto si napisao smes da kazes na trgu, ispred zgrade skupstine, vlade i sl. mozda bi ti i vratili (ili ubrzali rokove).

    Ovako nista, zivi u iscekivanju i nerviranju
  • budibogsnama

    04.01.2020 18:29
    @ Andrej K
    šta ste vi, PR mgsi?
  • Милутин Требјешанин

    04.01.2020 18:26
    @ Драган Петковић
    Жтп Нови Сад је био рупа без дна. Шта је ту лове извучено! Сетите се дискусија на радничким саветима. Огромна кашњења. Не повлачење девизних кредита, намештање извођача поред постојеће грађ. оперативе у Жтп-у. Криминал. Срећа спојипе их са Бгд па екипа лагано оде у пензију без да их ико ишта питао. Такоећ Слобо их спасао.
  • Милутин Требјешанин

    04.01.2020 18:20
    Бг-Нс
    Возно време брзог воза ће.бити 47 минута. Обратите пажњу, само гђа министар се фрља с пола сата. Инжињери не.
  • somi

    04.01.2020 16:50
    nema potrebe za linijom NS BG
  • dragan perković

    04.01.2020 16:44
    Ah
    Železnicu u Vojvidini je uništio ŽTP Beograd koji je u SFRJ bio treći-ŽTP Novi Sad koji je 85 dibio međunarodni kredit za modernizaciju železnice.Radim na železnici ova pruga ne zadovoljava ni minimalne zahteve+ne postoji ni sigurnisni sistem na pruzi.12 godina crveni ruski vozovi protiv zakonito voze isto tako nemaju sigurnosni sistem na vozovima.
  • Pravite metro

    04.01.2020 16:43
    Vratite staru prugu, a novu pravite ispod zemlje koliko hocete dugo. Zato sto sve čekam neke godine, sada dve, pre dve godine opet dve, za dve godine opet dve ... i tako u nedogled... sada čujem da se “tarifiranje” godina pomerilo za pet... e, nosite se vi i vase godine... Vratite mi prugu!!!
  • Seka Pers

    04.01.2020 16:22
    I opet...

    Koja je Pčelica Maja projektovala sve ovo i obišla aerodrom BG?

    Ne bi li bilo normalno SU-NS-Aerodrom-BG Centar sa brzim vozom...

    Ah...mozgu. Gde li si?
  • Andrej K

    04.01.2020 15:57
    Više vrsta vozova
    Podrazumeva se da će biti više vrsta vozova - putnički koji staje na svakoj maloj stanici i koji procenjujem da će mu trebati 20ak minuta više i brzi koji će stati u NBG pa Indjiji i S. Pazovi i NS. Taj bi mogao za pola sata. I onda idu u redu vožnje naizmenično. I da poskupi teško će biti skuplje od autobusa a biće brže i udobnije svakako. Ovo je sve super kao i NS-Pesta ali treba uraditi revitalizaciju i gradnju mnogih drugih pruga u Vojvodini koje su u lošem stanju ili van funkcije: Sid - Indija; NS- Sombor- Subotica; NS-ZR-Temišvar, krak ZR-Vršac; Ns-Bečej i ka severu itd. I povezati Vojvodinu zapad- istok, Osijek- Sombor- ZR- Temisvar. Cak ima i projekat i novac gotov od EU. I paralelno pruga. Ima još puno posla a ne ide baš brzo.
  • Lala NS

    04.01.2020 14:56
    Kažu
    Kažu da je savremena pruga napredak ?
    Kako napredak kada će mesta uz prugu imati samo prugu .
    A DALI ĆE I KOLIKO VOZOVA STATI NA NJIHOVE STANICE ?
    Karlovčani će od napretka imati što ce stanicu pomeriti napred prema MARIJI SNEŽNOJ.
    A Viadukt za pristup Dunavu 3,5 km od S. Karlovaca.
    NESUMNJAM DACE IZGRADNJOM PRUGE NEKO DOBITI PA VALJDA NEKO MORA I IZGUBITI.
    Dragi Karlovčani Vaša će deca još manj znati da Dunav protiče kroz Karlovce . Da ste na bentu imali šetalište, fudbalsko igralište ...
    ZA UTEHU IMAĆETE NEŠTO ŠIRI PODHODNIK ISPOD PRUGE.
    ZNALI NEKO ZAŠTO JE TO TAKO ?
    ALI OZBILJNO !
  • Dragoljub

    04.01.2020 14:28
    @Zoki 04.01.2020 • 12:37
    rok
    ..Zar nije taj rok prošao pre dve godine?"


    U pravu ste . Prvobitno je najavljeno da ce pruga biti gotova polovinom 2017 godine :
    https://www.istinomer.rs/analize/brzi-voz-od-beograda-do-novog-sada-zasad-kasni-dve-godine/
  • @30ka

    04.01.2020 14:02
    Taj voz do BG (i to NBG, ne Prokopa) moze da stigne samo u promo-voznji, za ministarku, precednika, direktore i novinare.
    U redovnom saobracaju bar 50min (do NBG)
  • kanal dtd

    04.01.2020 14:02
    @zox

    Kud nadje bas klip iz japana ?
    Ima da najedis botove .
  • algebra

    04.01.2020 13:42
    normalan covek : 2+2=4
    bot : 2+2=5
  • NsNS

    04.01.2020 13:21
    Mhmm
    Da, "na vreme", 2050. Eventualno 2070. kao i sve ostalo.
  • hemodroid

    04.01.2020 13:11
    karlovcan
    04.01.2020 • 09:05
    cirkus

    Bas me zanima kako bi ti pametnjakovicu resio saobracaj prema Dunavu, budite sretni sto vam je bivsi gradonacelnik obezbedio ovaj nadvoznjak inace bi na Dunav isli helikopterom.Stvarno su karlovcani budale.
  • Zoki

    04.01.2020 12:37
    rok
    Zar nije taj rok prošao pre dve godine?
  • Mislilac

    04.01.2020 12:18
    Pitanje
    Da li iko misli na meštane Beške, Čortanovaca i Karlovačkih Vinograda i da li će barem neki od vozova stajati na ovim stanicama ili meštani ovih naselja nisu uopšte bitni što se tiče planova oko izgradnje nove pruge i kasnijeg reda vožnje!?
  • LALA

    04.01.2020 12:17
    samo u smrdiji
    da li cemo izgradnjom ove pruge ucvrstiti nasu poziciju kao vodeceg lidera u regionu ?
  • anti bot

    04.01.2020 12:05
    Botovi odradjuju sendvice
  • Zakleo se bumbar

    04.01.2020 11:55
    Izjest' ce nas oslobodioci
    Vidim da je promaklo. Citat: "Međutim, uskoro počinje izgradnja novog savremenog dispečerskog centra Železnica Srbije..."
    Ako mi nestane struje, zovem Bg, ako imam problem sa kabl. sistemom, zovem Bg...ako mi se ide na veliku nuzdu, moram po papir u Bg.... da ne nabrajam vise?! Pa dokle ? Sta smo mi ovde ?
    Samo decentralizacija rodjaci, ovi ce nas pojesti.
  • Dejan

    04.01.2020 11:18
    Servusi
    Ok. Ajd i da se sve zavrsi na vreme i u roku, ta pruga je vlasnistvo kineza i on ce tu da voza svoju robu ( smece) ka evropi a srblje od te pruge nece imati ama bas nikakve koristi ! Kinez je dao rujama da oni odrade prugu,srbi su vec tri puta pomarisali ziv novac koji je EU udelila,shvatili zuti skim imaju posla pa su srbima dali da nose pesak i kamenje kamionima,
  • Nezavisna Vosha

    04.01.2020 11:11
    Nadam se da je nikada nece izgraditi.
  • Lala

    04.01.2020 11:01
    Sve mi je jasno!
    Nije dosta sto imamo NIR ( Naftnu industriju Rusije) sad' jos i RŽ (Ruske zeleznice) a kao smo za EU.Sta je sledece?
  • eh

    04.01.2020 10:48
    @ Jovan
    i London pored ostalih, bruka.
    https://beta.companieshouse.gov.uk/company/07203759/filing-history?page=2
    http://pretraga2.apr.gov.rs/EnterpriseWebSearchWeb/Details/Details?beid=10149507&rnd=49908C4BD97B77B9F71963A7D6400956FD76F8D3
  • zox

    04.01.2020 10:39
    u medjuvremenu u japanu : https://youtu.be/SSOMJ84EM1s
  • nedoumica

    04.01.2020 10:21
    Nije mi jasno kako su francuzi napravili hiper brze pruge za TGV (550 km/h) bez pomoci rusa i kineza .
  • Observer

    04.01.2020 10:07
    “..Kako da vam kažem, to pre roka (isto kao i posle) znači da niste dobro isplanirali rokove...”

    Izgleda da se radi o roku, koji je trebao da važi za prvobitno obnarodovani plan, gde je trebalo prvo izgraditi jedan kolosek brze pruge uz aktivno korišćenje postojeće, stare, pruge (da ne bi bili bez železničkog saobraćaja, kao što smo sada).

    Tek nakon izgradnje jednog koloseka brze pruge, trebalo je skloniti staru prugu i početi drugi kolosek brze. Očigledno, da je neko odlučio, da zbog datih rokova izmeni prvobitno objavljeni plan.
  • Rile

    04.01.2020 10:05
    mrak
    Mozda i stignes brzo u Beograd ali kad izadjes iz voza nisi vise u centru grada vec u P.M.
    ima da platis jos za voznju na dalje, ako uspes da se snadjes gde si.
  • Jovan

    04.01.2020 09:37
    Pa ko sad gradi tu prugu? Rusi ili Kinezi?
  • rale

    04.01.2020 09:36
    Rok od 3 godine za 80 km pruge koja 80% puta ide kroz ravnicu. Da je rok godinu dana i to bi bilo puno.
  • Marija Terezija

    04.01.2020 09:36
    zanima me samo sever ne jug
  • arhiva

    04.01.2020 09:32
    1 juna 2016 u Svajcarskoj je pusten u saobracaj Gotthard Base tunel dugacak 57 km sto ga cini najduzim tunelom na svetu .
    Vozovi se u ovom tunelu krecu brzinama od 200-250 km/h .
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel
  • 30ka

    04.01.2020 09:20
    Kako da vam kažem, to pre roka (isto kao i posle) znači da niste dobro isplanirali rokove.
    Nego nigde nevideh koliko će koštati karta do Beograda za pola sata.
  • karlovcan

    04.01.2020 09:05
    cirkus
    kao stanovnik Sr. Karlovaca i neko ko se donekle razume u gradjevinstvo ja u zivotu nisam video gluplji nadvoznjak sa dve krivine na njemu , ni da smo u nekoj klisuri a ne na potpuno ravnom delu , nadvoznjak na sve lici samo ne na ono sto treba da bude , projektanta bi trebalo u zatvor i zabraniti mu da se bavi projektovamjem , nevidjeno ruglo
  • Arapi,Burazer,drugi

    04.01.2020 08:43
    A ko će vam se voziti tim vozom? Manje će trebati tom vozu do BG nego od nekih BG poljana nazvanih stanicama do centra.O ceni karte neću ni da pričam.
  • Dr Vucelja

    04.01.2020 08:35
    Hahaha
    Kako da ne pa oni sve u roku rade
  • Ns Bg putnik

    04.01.2020 08:25
    Ajd i da zavrse...a ko ce im raditi na tim svemirskim letilicama? 80% kvalitetnog kadra je napustilo zeleznicu...rasterani su...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna