Zanima me zasto nisu snimili drugi deo bulevara od pijace ka M.Gorkog? Tu su se ljudi naucili na ona dva pesacka i ne divljaju kao ovde. Pesaci generalno jesu drski, ali mislim da je ovde veci problem odsustvo pesackog.
Priznajem da sam ja jedna od tih kad je u pitanju pomenuta deonica jer zaista nemam vremena da 15min trazim parking i nadjem ga kod kineskog centra, a onda jos malo setnje naokolo.
Nek lupe pesacki prelaz i mirna Backa.
I meni je uzasno kad vidim roditelje sa decom da prelaze put van pesackog, ali u Nemackoj (bar u Minhenu) dozvoljeno je preci ulicu bilo gde (ne bih rekao da vazi i za bulevare) i vozaci staju cim zakoracis.
Zivim konkretno na Limanu 3 i u svom zivotu sam pesao pesacki prelaz koji nije regulisan semaforom bar 50.000 puta (onaj kod Park City-ja). Ne znam da li mi se mozda 30 puta desilo da vozac stane i propusti me a da ironija bude veca ima lezeci i ima 4 saobracajna znaka koji upozoravaju vozace i "naredjuju" im da postupe po zakonu ali CVRC! A za onaj pesacki kod stadiona, iako nisam vernik uvek moram da se pomolim nekoj visoj sili da predjem bezbedno, ono tamo je strasno, jos kad ti zakoci neko sad nadrkan jer je morao da promeni brzinu i pohaba malo kocnice...
A kada kisa pada da ne pricam. Svi u kolima kao da misle da ce da oni da pokisnu i nema te sile da ti stanu , cist bezobrazluk.
Naravoucenije je to da su vozaci zasticeni sa 1.000+ kg metala, plastike i stakla i bole ih dupe!
Crni humor: Poslednje reci nodosadskog pesaka: Ma mora da mi stane!
Bandere se stavljaju na svakih 30 metara, tako da nije tesko pogledati koliko je 100m, a nije puno. Radim na bulevaru, prelazim ga svaki dan van pesackog, svestan sam cele problematike posto sam i vozac. Policajaca ima dosta, ali ne mogu da kazne, zakon je takav kakav je. Na potezu lutrija-Pap Pavla su potrebna makar jos dva pesacka. Samo ima problem i sa vozacima i sa pesacima. Od kad je uveden novi zakon, pesaci vise ni ne gledaju kad prelaze ulicu nego samo dignu nos, a vozaci koce ko sumanuti. Od novog zakona statisticki na pesackim prelazima imamo 130% vise nesreca, a retko se desava da neko bude udaren van pesackog, jer taj gleda kuda ide
Prvo nek stave da zeleno svetlo traje dovoljno da bi pesak mogao da predje pa onda nek seru kako su pesaci stoka.
Naravno da cu da predjem gde nije dozvoljeno ako mi je mnogo krace...
necu sigurno da idem 50 metara i onda da cekam da se nasi retardirani semafori upale tj zeleno svetlo i na kraju da predjem na crveno jer zeleno svetlo traje 5s...
Seru svi zivi po pesacima nek prvo panduri pocnu da zaustavljaju skuplja vozila koja uglavnom i krse pravila..
Stoka sam što vozim biciklističkom stazom i moram da izbegavam pešake, roleraše koji se razbace preko cele staze pa ne znaš sa koje strane da ga obiđem i pored toga moram da obilazim pametne roditelje koji šetaju svoju dečicu po stazi, guraju kolica, a još kad se nađe pacijent koji parkira auto na stazu pa moram i njega da zaobilazim. Pa nek sam onda stoka treba nas bicikliste proterat iz grada što dalje!!! Ako sam vidio biciklistu da voze trotarom to je 2% njih i uglavnom idu polako jer trebaju do nekog ulaza ili slično da prođu, a pešaci imaju trotoar koji je mnogo širi od staze i opet idu da se guraju sa nama na stazu. Kako bih volio da počnu naplaćivati kazne pešacima po stazama, kao što kažnjavaju bicikliste u centu, 5000 din na sunce pa se šetaj!
To sto ti pricas da je ovo normalna drzava sa normalnom policijom,svakog pesaka koji na takvom mestu predje ulicu kostalo bi 5000din po vazecem zakonu kojeg se toliko drzis.Takodje tvoje informisanje o saobracajnim pravilima je odlika vecine nasih sugradjana sto povecava saobracajni haos u gradu od strane kako onih u vozilima tako i onih van vozila ..mali milion ih je glavu izgubilo tako sto ih je pokupio vozac iz srednje trake jer ih nije video zato sto vozi paralelno sa vozilom koje je vece i duze od njegovog.Kako god ovakvo gubljenje zivota potvrdjuje Darvinovu teoriju o ocuvanja vrsta da samo inteligetnije jedinke nastavljaju svoje postojanje,ovi sto na takav nacin izgube zivot budu deo statistike...jedina steta je sto neko kasnije ima traume zbog njihove gluposti i bahatosti.
stavite pesacke prelaze na sredinu izmedju svake dve raskrsnice duz Bulevara, jasno vidljive, oznacene, a ne da svako ima meru za svojih 100 metara od semafora. Pesaci mirni - imaju gde blize da predju, vozaci mirni -znaju da ce tuda prolaziti savesni, a mozda i zjakavi, pesaci.
Bilo gde da udaris pesaka van pesackog ili ne dao mu bog na putu rezervisanom za motorna vozila ne robijas ni dan jos ako zgazeni ima bilo kakvo osiguranje nadoknade ti stetu na kolima...udari ga na pesackom ili ga nemoj propustiti odrace te od kazne.Ovo sto se kod nas desava je "cecenija"...sisle ovce sa planine pa po sred druma.Biciklisti generalno ne koriste biciklisticke staze i kada imaju mogucnost,pola ih nije ni propisno osvetljeno...klinci sa rolerima su posebna prica,jos kad nabiju slusalice u usi...ti momcino samo pretrcavaj,cudi me kako si i toliko poziveo!
Naši ljudi ne bi to jedino radili ako bi između traka dignuli zid visine 5 metara, sa bodljikvaom žicom na vrhu, a oko zida minsko polje. Kazne su beskorisne... Isto važi i za one koji rade polukružno autima preko zelene površine između traka.
Ocigledno se svi slazu da je ovo problem, jedino sto isticu razlicite aspekte iste stvari. Zivim u blizini bulevara i prolazim tuda i kao pesak i kao vozac. Smetaju mi kako pesaci koji pretrcavaju jer ima veoma nepazljivih, tako i vozaci koji misle da je to autoput, a ne ulica u gradu. Umesto prebacivanja krivice na ove ili one ucesnike u saobracaju, treba samo konstatovati cinjenice, a to je prvenstveno da su deonice bez pesackih prelaza predugacke.
Resenje koje se namece je da se napravi npr cetiri pesacka mosta - izmedju Lutrije i SUP-a, izmedju SUP-a i Futoske, kod Daltonke i kod stadiona, a celom duzinom bulevara da se postavi zicana ograda skrivena u zivoj ogradi.
Ne verujem da pesacki mostovi mogu puno da kostaju, kao ni ograda (za jedan grad). Jedini problem koji vidim u ovoj prici je vecito pitanje "Kako se ugraditi?".
Inace, ubedjen sam da bi jedan podzemni prolaz kod Futoske u ogromnoj meri rasteretio saobracaj na bulevaru, ali to vec kosta mnogo vise i duze traje da se napravi.
Zasto nego ima da brine sta ja radim,sta koga bole k.... gde cu i kako ja da prelazim,sta sad,treba da me kazne sto ugrozavam svoj zivot,a ovamo ti seku struju i vodo,ako zakasnis sa uplatom,onda im nije vazan tvoj zivot,ma licemeri politicki,***** korumpirana i lopovska
U pravu si. Sta nas bole ona stvar gde ti pretrcavas ulicu i sto stavljas svoj zivot na kocku. Ali tako ces nekog mozda oterati na robiju, neko ce se mozda zbog tebe obesiti, poludeti, neko ce mozda u zelji da te izbegne udariti nekog sasvim desetog i ubiti ga, neko ce naglo zakociti da te ne bi pokupio a neko iza njega nece odreagovati kako treba i u punoj brzini ce naleteti na njega i ubiti mu dete na zadnjem sedistu, . . . isto kao sto masinovodje odu sa zivcima pa ostatak zivota nisu nizasta a ljudi sami skakali pod lokomotive. Stvarno si moron.
Nema nikakve razlike da li postoji pesacki prelaz ili ne, zato sto vam se ionako niko nece zaustaviti da vas propusti... Na semaforu jos i imate kolike-tolike sanse da bezbedno predjete ulicu. E, moja "srpska Atino"...
Nekada davno tamo negde osamdesetih godina kod Uspenske crkve da bi sprecili pretrcavanje pesaka dosli su na ideju da u oni zivu ogradu ugrade onu mrezastu zicu za kokosinjce posto je masa non-stup cupala tu istu zivu ogradu. Nije mnogo proslo pa su zicu progrizli kao glodari i tuda se provlacili sto je bilo jos opasnije nego ranije posto je u ovom slucaju pesak sagnut da bi mogao da se provuce kroz rupu na zici pa se samo odjednom pojavi na kolovozu. Babe sa cegerima su se redovno upetljavalje u tu zicu.
@Lehel - da ti napravim jednostavno poređenje. Na recimo sredini deonice od Kralja Petra do Novosadskog sajma, ili na ovoj do Futoške, obilaženjem preko pešačkog prelaza da bi pešak prešao put, je kao kada bi ti automobilom umesto kod Novosadskog sajma ili Futoške, polukružno pravio na Mišeluku. Takođe, da li se slažeš da ti, kao i bilo koji član tvoje porodice bude momentalno osuđen na 40 godina robije ako ste se ikada u životu usudili (da ne kažem drznuli) da ulicu pređete van obeleženog pešačkog prelaza?
Na delu bulevara od futoske do supa i od supa do lutrije ne postoji ni jedan pesacki prelaz. Normalno da ce ljudi da prelaze van pesackog pre nego da pesace kilometar do njega i nazad da bi stigli na mesto koje je realno preko puta njihove zgrade npr. Sve se to moze videti i po tome koliko su izgazena razdelna ostrva na tom delu a koliko na delu izmedju futoske i maksima gorkog gde postoje cak dva peshacka prelaza izmedju.
Slazem se sa svim komentarima koji osudjuju prelazak tamo gde nema pesackog prelaza. Medjutim ja zivim tacno na sredini kvarta izmedju lutrije i bulevar centra. Po hleb moram da predjem u pekaru preko puta jer jedem samo taj hleb iz zdravstvenih razloga i zamisli da pored svih dnevnih obaveza tokom dana moram jos da idem do semafora kod lutrije vratim se do pekare koja je tacno preko puta moje zgrade pa nazad do semafora pa ponovo do moje zgrade... i to je malo suludo priznacete!
U Uspenskoj ulici, između crkve i stajališta dvojke, baba od 80 godina iskočila pred automobile iz onog žbunja, i to na samo 10-ak metara od prelaza. Na Bulevaru, iskaču non stop i stari i mladi, roditelji sa malom decom,... Užas.
U Švajcarskoj se trotoari betoniraju tamo gde postoje već ugažene staze, jer to znači da tuda pešaci prolaze. Ako je pešački prelaz na lošem mestu, treba ga pomeriti, napraviti nadzemni, podzemni. Pa valjda su i pešaci bitni u saobraćaju. Kolovozi se prave tamo gde je potrebno, čak se i kuće ponekad ruše, a pešački prelazi tamo gde je zgodno, gde je prav ugao, raskrsnica i slično, ponekad na totalno besmislenim mestima za pešake, ali u projektu izgledaju lepo.
Ne razumem zašto se svi hvataju tog zakona pa kao " e a da nisu možda ti ljudi prelazili put na više od 100m od prelaza? "
Ma nije u tome fora! Fora je u tome da ako imaš imalo kulture i poštovanja prema sebi i drugima, nećeš prelaziti put (posebno ne neki bulevar sa 2x3 traka) van pešačkog prelaza! I tačka, ne pozivati se na taj glupi zakon, tipa JA IMAM PRAVO da pređem put ovde bla bla truć... nego lepo biti čovek i prošetati do prelaza koji je udaljen na nekoliko minuta hoda...
Biciklisti su ti katastrofa verovatno zato što si vozač i pešak, pa ti najviše odgovara da kriviš njih. Nema nikakvih pokazatelja da su biciklisti najgori, a statistika bi verovatno pokazala da su najređi učesnici u nezgodama u ove tri grupe. Osioni su LJUDI a ne kategorije tipa pešaci, biciklisti, vozači automobila. Stoka je stoka na koliko god točkova bila.
Bolje bi bilo da je neki vaš novinar proverio u zakonu koliko metara treba da bude daleko pešački prelaz da bi smelo da se pređe van obeleženog pešačkog prelaza.. Ja nisam siguran, mislim da je 100 m.
Naravno, ne opravdavam pretrčavanje ispred kola, uglavnom ima dovoljno vremena da se pređe kad je crveno svetlo za vozila na semaforu kod Futoške pijace i na uglu Bulevara Oslobođenja i Novosadskog sajma.
Pešacima ni pešački prelaz nije garancija da će bezbedno preći Bulevar, posebno na ona 2 prelaza bez semafora između Futoške pijace i stadiona.
Druže, stoji taj zakon.... ali ipak mislim da je neodgovorno i bezobrazno pretrčavati BULEVAR. A krajnje neodgovorno za roditelje koji tako pretrčavaju bulevar sa decom, i sa time im pokazvaju da oni slobodno mogu da prelaze gde god se im prohte...
Da li to vazi za autoput i za sve saobracajnice sa vise od dve trake?Mislim da si se malo zzzzzz!Definitivno treba dignuti ograde preko 2m na razdelnim trakama.
Ja zivim ovde i svakodnevno se susrecem sa problemom bezobraznih pesaka.
Treba da se ukljucim iz Cirpanove na Bulevar, gledam levo, krenem i onda moram da kocim, jer se nekom ne da da ode na pesacki samo 30 metara dalje. Ili kad zagaze do pola trake za skretanje, kao ta zena sa detetom! >:-(
ZOBS, Čl. 96:
"Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze prelazi pažljivo i najkraćim putem....
Na putu sa pešačkim prelazom ili posebno izgrađenim prelazom, odnosno prolazom za pešake, pešak je dužan da se pri prelaženju puta kreće tim prelazom, odnosno prolazom, ako oni nisu od njega udaljeni više od 100 metara"
Da li je vaš reporter M.S. izmerio referentne udaljenosti kada je pravio prilog ?
Najgori su oni koji da bi uhvatili autobus pretrcavaju bulevar Mihajla Pupina kod zgrade poste, iznad podzemnog prolaza i to jos na onoj nepreglednoj krivini gde je preglednost smanjena zardinjerama izmedju kolovoznih traka. Davnih godina sam imao prilike da vidim kako je na tom mestu neko kolima odvalio devojku koja je tu pretrcavala. Najverovatnije da je bila student jer u momentu udara u vazduh je odletelo nekoliko skripti pa je vetar nad njenim telom raznoznio na stotine okrvavljenih papira A4 formata. Tu konstantno pretrcavaju i majke sa malom decom pa i citave porodice tipa mama, tata i troje male dece sa sve Sundjer Bob balonima u rukama.
Naša policija(dobar deo) a naročito saobraćajna,čast izuzecima,je ponos i dika.Većina odmah pređe na oslovljavanje na TI,nije nikad čuo za kontaktna sočiva,ako je odlučio da vas kazni,naći će vam bilo šta, sve čekajući malo podmazivanja...Dali neko kontroliše saobraćajnu policiju,kako rade svoj posao?
Ti saobracajci koji redovno stoje kod Futoske pijace sluze samo jednoj nameni a to je da kaznjavaju one koji se tu zaustave da bi istovarili robu za tezgu. Sve ono sto se desava mimo toga mirno ce posmatrati i uopste nece reagovati. Tu stoje godinama i godinama se tako ponasaju. Uostalom, novosadska saobracajna policija je jako predvidiva. Tacno se zna kojim danima u koje vreme na kojim lokacijama stoje i sta im je zadatak tako da sve ono sto je mimo onoga sto im je sef naredio da rade jednostavno ne "primecuju". I to se tako godinama radi u Novom Sadu. Nocu se zna gde su im punktovi i gde ih covek moze ocekivati pa jednostavno onaj ko se odvali od alkohola izbegavace te ulice i moze da se desi da godinama nikada ne bude uhvacen iako svaki dan vozi pijan kao letva.
Nije to ništa. Na naselju, na uglu Jovana Dučića i Braće Dronjak polovina putnika gradskog autobusa pretrčava bulevar, iako je pešački udaljen 50 metara.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: Pešaci masovno pretrčavaju Bulevar
Novi Sad
•21.04.2011.
•10:31 > 07:44
Komentari 40
Elena
Zazzy
Priznajem da sam ja jedna od tih kad je u pitanju pomenuta deonica jer zaista nemam vremena da 15min trazim parking i nadjem ga kod kineskog centra, a onda jos malo setnje naokolo.
Nek lupe pesacki prelaz i mirna Backa.
Gari
Imen Prezimenovic
A kada kisa pada da ne pricam. Svi u kolima kao da misle da ce da oni da pokisnu i nema te sile da ti stanu , cist bezobrazluk.
Naravoucenije je to da su vozaci zasticeni sa 1.000+ kg metala, plastike i stakla i bole ih dupe!
Crni humor: Poslednje reci nodosadskog pesaka: Ma mora da mi stane!
saobracajac
Robert
Scarecrow
Naravno da cu da predjem gde nije dozvoljeno ako mi je mnogo krace...
necu sigurno da idem 50 metara i onda da cekam da se nasi retardirani semafori upale tj zeleno svetlo i na kraju da predjem na crveno jer zeleno svetlo traje 5s...
Seru svi zivi po pesacima nek prvo panduri pocnu da zaustavljaju skuplja vozila koja uglavnom i krse pravila..
semtex
I mean really
Bojan
Vaskez NS
@ srdjan
Srafciger
Resenje koje se namece je da se napravi npr cetiri pesacka mosta - izmedju Lutrije i SUP-a, izmedju SUP-a i Futoske, kod Daltonke i kod stadiona, a celom duzinom bulevara da se postavi zicana ograda skrivena u zivoj ogradi.
Ne verujem da pesacki mostovi mogu puno da kostaju, kao ni ograda (za jedan grad). Jedini problem koji vidim u ovoj prici je vecito pitanje "Kako se ugraditi?".
Inace, ubedjen sam da bi jedan podzemni prolaz kod Futoske u ogromnoj meri rasteretio saobracaj na bulevaru, ali to vec kosta mnogo vise i duze traje da se napravi.
srdjan
@ srdjan
nebojša
Nebojsa
@ Anonimus
G
Djura
Misa
Pera
U Uspenskoj ulici, između crkve i stajališta dvojke, baba od 80 godina iskočila pred automobile iz onog žbunja, i to na samo 10-ak metara od prelaza. Na Bulevaru, iskaču non stop i stari i mladi, roditelji sa malom decom,... Užas.
Lehel
Ma nije u tome fora! Fora je u tome da ako imaš imalo kulture i poštovanja prema sebi i drugima, nećeš prelaziti put (posebno ne neki bulevar sa 2x3 traka) van pešačkog prelaza! I tačka, ne pozivati se na taj glupi zakon, tipa JA IMAM PRAVO da pređem put ovde bla bla truć... nego lepo biti čovek i prošetati do prelaza koji je udaljen na nekoliko minuta hoda...
Piplfoks
Disciplina
Jovan2
dnevnik
Naravno, ne opravdavam pretrčavanje ispred kola, uglavnom ima dovoljno vremena da se pređe kad je crveno svetlo za vozila na semaforu kod Futoške pijace i na uglu Bulevara Oslobođenja i Novosadskog sajma.
Pešacima ni pešački prelaz nije garancija da će bezbedno preći Bulevar, posebno na ona 2 prelaza bez semafora između Futoške pijace i stadiona.
Lehel
KULTURA, ljudi moji, KULTURA!
semtex
semtex
I mean really
Treba da se ukljucim iz Cirpanove na Bulevar, gledam levo, krenem i onda moram da kocim, jer se nekom ne da da ode na pesacki samo 30 metara dalje. Ili kad zagaze do pola trake za skretanje, kao ta zena sa detetom! >:-(
Vaskez NS
"Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze prelazi pažljivo i najkraćim putem....
Na putu sa pešačkim prelazom ili posebno izgrađenim prelazom, odnosno prolazom za pešake, pešak je dužan da se pri prelaženju puta kreće tim prelazom, odnosno prolazom, ako oni nisu od njega udaljeni više od 100 metara"
Da li je vaš reporter M.S. izmerio referentne udaljenosti kada je pravio prilog ?
Vukajlo
milojko
Vukajlo
Etiopljanin
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H