Autor: Žarko Bogosavljević - zarkob@021.rs

Novi Sad
04.03.2020.
15:03 > 15:28
Gradu Novom Sadu će biti potrebne nedelje da se oporavi od hakerskog napada zbog kojeg je ostao bez velikog broja podataka, jer je odbio da plati otkupninu kako bi dobio kod za dekripciju podataka, rekao je za 021 gradonačelnik Miloš Vučević.
  • Vadpitacica

    07.03.2020 22:07
    A zatezna kamata?
    Molim gradsku upravu i rukovodstvo informatike da kad nam budu obracunavali plate zaracunaju zateznu kamatu zbog kasnjenja iste (a za cije kasnjenje su odgovorni strucnjaci iz informatike) i to po istoj stopi koja se nama obracunava prilikom kasnjenja placanja racuna informatike inace vaspitacice dizu Ustanak! Ma salimo se, tuzicemo vas kao i prosli put, a a znate da smo odlične u naplati :)
  • Popovic

    07.03.2020 16:54
    Svemirska tehologija
    Kako rece Popovic..moramo osposobiti kadar za svemirsku tehnologiju :)))))))))..samo da se prvo izborimo sa obicnom.
  • Nenad

    07.03.2020 14:10
    Megatrend
    Nije NS odabran zbog razvijenosti, nego zbog trecerazrednog SNS IT Megatrend kadra koji nije kadar da upali ni ZX Spectrum. Ovo ce biti model po kom ce celu Srbiju blokirati. Sad znaju kakvi partijski papani odrzavaju sisteme.
  • Cybersec dijaspora

    06.03.2020 18:21
    A sad cepaaaaj
    Sad kad stigni dugovanja od Informatike, prvo moras da platis pa onda isteruj na sudu, a izgovor imaju za sledecih 10 godina, za sve greske koje se dokazu na sudu :)
  • Zdenka

    06.03.2020 09:59
    poruka
    Poruka za gradonacelnika: zbog ovakvog propusta, svaki covek sa karakterom bi dao neopozivu ostavku i spremio se za leto, kada je vreme za branje malina.
  • Djuraa

    05.03.2020 23:24
    Vojnicii
    Vucevic je to namerno uradio i napravio zajedno sa necim batom da pi se sklonili kljucni dokazi o njegovim malverzacijama...
  • Sreto

    05.03.2020 18:55
    Od hakerskog napada mozda se grad i oporavi ali od Bocare, Cvjeticanina, Kolarskog i ostale bratije sigurno nece

  • Novosadjanka

    05.03.2020 17:24
    Poreska i gradska kuca
    Vec tri dana trazi se nacin kako da rade ove ,sluzbe ,gradjani novog sada nisu u mogucnosti vec tri dana ,bilo sta da urade u ovim sluzbama ,danas kao pocinju saltere u gtadskoj kuci otvaraju u 12 casova a inace salteri rade od 8-14 , ne rade kompjuteri pa ce peske probati da rade ,sramota sutra je vec petak pa vikend ako treba nesto hitno da resite ,od toga nema nista ,strasno ,Novi Sad evropski grad !!!!
  • Miša

    05.03.2020 16:49
    Oporavak
    A mi cemo se decenijama oporavljati od tebe.
  • Hattori Hanzo

    05.03.2020 14:55
    Najbolji među nama
    ..zašto se "najbolji među nama" M. Vučević konstantno fotka sa ekipom potvrđivača izrečenog i klimoglavaca iza sebe...kao u fazonu, kad je teško nisam sam..manje sam kriv, mi smo tim ili je..mliga šta već..
  • Marija Terezija

    05.03.2020 14:19
    Da li ce iko dati otkaz , biti kaznjen , barem opomenut , ... ?
    NE , NECE BITI .....fotelje su i dalje tu ... i bice tu ... uvek popunjene ...
  • Bojkot

    05.03.2020 13:49
    Je.em ja mater i tim sindikalcima koji se "solidarišu" sa ovim problemom. Oni ne žive od te neisplaćene plate
  • need for speed

    05.03.2020 09:53
    @Čudilo
    Aj prodaj mi za 20.000,00 dinara 20 bitkoina
  • xyz

    05.03.2020 09:16
    @Čudilo
    1 bitkoin je nešto manje od 1.000.000 dinara (1 milion). Mada IQ komentatora ovog portala je retko dvocifrena.
  • Patak

    05.03.2020 09:06
    Oporavak
    Novi Sad ce se stotinama godina oporavljati od ove "vlasti".
  • Čudilo

    05.03.2020 08:21
    Nema pregovora sa krimosima :)
    20 bitkoina je ispod 20.000 dinara. Nekom niste isplatili regres za prošlu godinu? :)
  • Novosadjanin

    05.03.2020 08:01
    Samo malo obraza vucevic bi dao ostavku!
  • ***

    05.03.2020 07:47
    ***
    Ljudi, sve je ovo predstava za naivne!!! SNS stručnjaci su malo izmislili ovaj napad da bi prikrili neke svoje mutne radnje...
    Naravno, kola će se slomiti na nekom jadibedusu koji nema nikakve veze sa pravom istinom. Ju, ju, ju...gde mi živimo!
    Šteta što Nušić nije živ, imao bi materijala za pisanije!
    #bojkot
  • Mamica

    05.03.2020 07:37
    Direktori
    Stavarno mislim da je ovo mnogo veća sramota i skandal od slučaja bazena na Spensu. I onaj tamo stručnjak podneo ostavku. Postavili drugog. Živo me interesuje da li iko preispituje odgovornost direktora Informatike?! Ili je taj konobar u toj meri značajan SNS kadar pa su mu svi gresi unapred oprošteni. Da li postoji mogućnost da jedno takvo ozbiljno preduzeće vodi npr ing.elektrotehnike ili mora po svaku cenu biti neki praziluković?
  • Stanoje

    05.03.2020 07:34
    Ovo je rezultat i čist primer stranačkog zapošljavanja. Ali još nisam nigde čuo ni pročitao ko je u gradskoj upravi ODGOVORAN za novonastalu situaciju? Još uvek nema ostavki, da li je to moguće u NORMALNOM svetu?
  • Tur operater

    05.03.2020 07:29
    Tesnologija
    Tesnologija dosla glave.
    Ko vas/ih/nas ebe. Zaposleni rade sa 2 prsta a strucnjaci piju kafu dok ne zagisti. Sisteme..msm *sistem covece jb oni imali sistem :D
  • Milan NS

    05.03.2020 07:03
    Tako je!
    Nemoj slučajno da pustiš nekog iz JKP "Informatika" ili nekog iz struke da objasni građanima.
    Za sve se ti pitaj, kao onomad za problem oko "Promenade".
    Po uzoru na svog predsednika, ne mog.
  • Marko

    05.03.2020 03:39
    Vezica
    Tako vam je kad zaposljavate ljude u Informatici preko veza i stranke, a koji kako vidimo ne znaju ni Email da otvore kako treba
  • Nesa

    05.03.2020 00:58
    Insajder
    To je neko iznutra odradio pa trazio pare od grada. Ne bi me cudilo da je NB.
  • @aca

    05.03.2020 00:48
    nemože ne znam spojeno
    ... zato što Windows Server ima grafički interfejs.

    I novoprimljeni bot je nasledio desktop od bivšeg admina. I našao Google ikonicu. I otvorio Incognito Mode.
  • dijasporac

    05.03.2020 00:43
    Neko je na jednom komentaru ovog portala ostavio link za gradske javne nabavke gde Informatika raspisuje javnu nabavku za obnovu licenci za Oracle Internet Developer suite i Oracle Database SE - sto znaci da Informatika ima legalan software, sto opet povlaci da mora da ima i serifikovane ljude za rad na tim sistemima, pa i odgovarajucu zastitu kao i bekap servera, najverovatnije u inostranstvu (a ako im je sistem radila/odrzavala firma za koju mislim da je to i radila, bekup imajui u bratskoj Bugarskoj).

    To meni sve izgleda korektno, pretpostavljam da je sistem korektno nadgradjen, da su uradjene korektne procedure i ovlastenja (ako imaju slican sistem beogradskom Infostanu, a ne vidim sto bi izmisljali toplu vodu ako je vec koriste u komsiluku). Pretpostavljam da je sistem probijen ljudskom (administratorskom) greskom.
  • Aca

    04.03.2020 23:14
    Ja sam siguran da je tamo sve stručno instalirano sa orginal Maxell CD-a sa Win serverom 2003, baza je u programskom jeziku CMS a bezbednost u aplikaciji Access sa uključenim Paswordom. Pristup admin/admin123 je bio moguć samo sa glavnog računara šta se desilo pojma neznamo!
  • Liman

    04.03.2020 22:36
    U Dnevniku piše da sutra firme nastavljaju sa radom. Neko tu laže.
  • Bosko

    04.03.2020 22:36
    Ne bi me cudilo da se ovakav "napad" desi i u BIA ili da "slucajno" se zapali arhiva. Ovim manipulatorima 90ih ne verujem nista, a ovo sto sad rade trebalo bi (ako ima uopste pameti) ispitati i prekontrolisati kad ne budu vise vlast.
  • Tokćić

    04.03.2020 22:19
    Očigledno je da je instalisan loš system verovatno nabavljen nameštenim tenderom. Ko je za to kriv? Zna se. Vlast i njena bratija.
  • BulevarEvrope

    04.03.2020 22:04
    @Dada
    A sta da radimo mi koji zivimo od jedne plate i tu platu je ne moguce da dobijemo zbog upada hakera.Pitanje za gradonacelnika?

    Predjite i vi na certifikovani Oracle i nemojte da koristite root nego obican user.
  • Nemanja

    04.03.2020 22:04
    @@Nemanja
    Naravno da postoje i drugi useri sa adminskim pravima pored built-in "Administrator-a". Postoji i gomila servisnih ili aplikativnih accounata sa tim pravima, naročito za SQL (i bekape, osim ako ne radiš prosti Windows bekap, koji uopšte i nije loša stvar otkako su uveli bare metal recovery. S obzirom da ide na dedicated volume, ne bi trebalo da je moguće kriptovati ga kao što se ovim mamlazima desilo)...ALI, takvim userima se obično ne daje logon pravo a passwordi za iste BI TREBALO da se čuvaju na najsigurnijem mogućem mestu (dakle, ne u fajlu na Desktopu tipa all_passwords.txt). Dakle, "Run As" ne bi važio u slučaju servicnog acc. Sve u svemu, koliko god to bilo nesenzacionalno, iole noviji Win i SQL Server (od 2012 na ovamo) je prilično siguran sistem, ogroman broj security breacheva se ispegla momentalno. Samo redovan update...
  • Deja

    04.03.2020 21:52
    Kripto
    Kriptovirusima i slicnima admin MORA da dozvoli pristup fajlovima, obicno instalacijom malicioznih antivirusa. NE POSTOJI kripto hack napad. Na cemu ste vi? Nemojte se brukati kao n1 sa onim ddos za koji tvrde da je iz kine hah uzas. Pregazice vas klinci.
  • Bekam

    04.03.2020 21:32
    Bekap
    sve sami ajnstajni na ovom portalu
  • telep

    04.03.2020 21:24
    Ma koji ce im baza podatak to je nebitno, nek porazbijaju te hardove stave nove i nek furaju iz početka. Da nije smesno bilo bi zalosno
  • samorazmišljam

    04.03.2020 21:11
    di su novci
    Ma jel to neko pokušava da nešto sakrije ????
  • Dada

    04.03.2020 20:44
    A sta da radimo mi koji zivimo od jedne plate i tu platu je ne moguce da dobijemo zbog upada hakera.Pitanje za gradonacelnika?
  • R2D2

    04.03.2020 20:36
    A šta je sa prekvalifikovanim IT stručnjacima što ih onomad nacionalna sluzba za zapošljavanje preobuči? Siguran sam da oni mogu obrnutim inžinjeringom dekriptovati fajlove.
    Ili su se pak mučenici vratili molerisanju, konobarisanju... na crno.
  • Petar

    04.03.2020 20:33
    Mene uvek zanima, čime se bave ovi likovi što se na slici smeškaju iza političara i slične ekipe
  • Lala

    04.03.2020 20:30
    oporavak
    "Novi Sad ce se nedeljama oporavljati od hakerskog napada",a godinama od vladavine SNS-a
  • dijasporac

    04.03.2020 20:26
    @dragan perković
    Pouzdano znam da gradska uprava i javna preduzeca u Beogradu rade na legalnom softveru. Jjos pocetkom 2011 sam isao tamo na obuku sa grupom inzenjera zaposlenih u gradskim preduzecima Novog Sada jer je tad postojala ideja da se i u gradsku upravu Novog Sada uvede sistem zasnovan na Oracle-u. Znaci, njihov sistem i baze su organizovane na legalnoj oracleovoj aplikaciji koju im je uradila ovlascena firma, koristili su free office, sistemsu odrzavali ljudi sertifikovani od strane Oracle-a Srbija itd. Ne znam sta je uradjeno u Novom Sadu posle toga jer sam se iselio.
  • @Nemanja

    04.03.2020 20:08
    Samo jedna informacija za tebe.
    Postoje user-i sa admin pravima na domenu koji pristupaju svakom serveru.
    Pristupaju i stvarnim i virtualnim mašinama.
    Koriste se kod bekapa.
  • Neoplanta

    04.03.2020 19:40
    Nije frka, sad neka Informatika trazi od SNS-a podatke gradjana, jer ih oni imaju zbog aktivista, kad idu od vrata do vrata!
  • bfghsj

    04.03.2020 19:29
    Mislim da bi radnicima Informatike trebalo 20 puta povećati plate, jer onda taj isti sirotan ne bi imao potrebu da klikne na "VI STE SREĆAN DOBITNIK MILION EVRA....TREBA SAMO DA OVDE KLIKNETE I ........."
  • Bombarder

    04.03.2020 19:25
    Treba tuziti informatiku!!! Jel zna neko jel to moguce???
  • Nemanja

    04.03.2020 19:04
    @NS
    Sve sto si napisao se odnosi na i moguce je samo u obicnoj Workgroup mrezi. Na domenskoj mrezi je takva situacija nemoguca, da bi zarazio server moras ili pokrenuti maliciozni program kao domen admin, ili da maliciozni program gadja neku postojecu rupu u sistemu. Iz istog razloga se domen admin nalozi koriste samo za administraciju sistema, i sami adminstratori bi svakodnevni rad trebalo da obavljaju na obicnom userskom nalogu. Podrzan i redovno "krpljen" OS ce tesko imati "rupu" ovakvog tipa, da ne pominjem anti virus koji bi trebao da spreci zarazu da uopste dodje do masine.
  • dragan perković

    04.03.2020 18:49
    Ah
    Softver koji koristi Informatika je bio ilegalan i nije imao antivirus u full verziji.Ovo je provereno.Isto i sve državne institucije imaju ne legalne softvere sa ne aktivnim anti virusnim programima.To se plaća.
  • Kunta kinte

    04.03.2020 18:42
    IT Barac
    pa što ne zovu stručnjake iz lsv-a svog koalicionog partnera... možda oni imaju rešenje
  • Nikola

    04.03.2020 18:39
    Cuo sam danas jednu inofmaciju koja je mozda tacna (a mozda je i laz), pa ako neko zna da nam potvrdi: "Posle upada u bazu podataka JKP Informatika, na sastanku u tom JP-u povodom tog incidenta, elektroinzenjer je ustao i dao momentalni otkaz, uz reci direktoru JP Informatike: "Ne moze meni jedan konobar da naredjuje sta da radim""
    Zaista me ne bi cudilo kada je opste poznata cinjenica da na odgovorna mesta u drzavi, gradu, JP-ma su postavljeni ljudi na odgovorne pozicije koji nemaju ni iskustvo, ni znanje ni obrazovanje za oblast (preduzecem) kojom rukovode. Konobari, keramicari, vlasnici pecenjara, soferi... To se svesno i namerno radi kako bi se iznutra unistilo jedno drustvo.
  • Zoki 021

    04.03.2020 18:35
    ransom
    Sada ako ne platite otkup podaci će biti na izvolite svima koji hoće da plate!! Živeli nazadnjaci!!
  • MitarNS

    04.03.2020 18:19
    Meni na mejl firme svake nedelje stigne bar jedan ovakav virus, stim sto ga ne otvaram ako nije iz poznatog izvora. Nekad se i sam zapitam dal da otvorim ili ne, jer nisam siguran dal je virus ili neko stvarno salje nesto sto je bitno za firmu. Verovatno je neko greskom otvorio zarazeni melj, e sad drugo je pitanje sto ovakav veliki sistem nema bekap ili je i on lose zasticen pa da ova vrsta virusa uleti u bekap. Price o nekakvim velikim hakerskim napadima i namerno ciljanje naseg grada je bezvezna. Odradise vas na foru
  • Carrie Bradshaw

    04.03.2020 18:13
    girl without backup
    Naziv firme "Informatka", o ironije!
  • Geza

    04.03.2020 18:09
    Drugim ocima
    Mozda je ovo maslo odgovornih, kako bi se prikrile malverzacije. Ako je pameti, pokrenuce se ozbiljna istraga.
  • NAIVAC

    04.03.2020 18:06
    Spekulacija
    Niti prave bekap deda-otac-sin svakog dana a imaju triput vise zaposlenih nego sto im treba.

    A ovo je cisto unovcavanje bekapa.
  • Leba ne jedem

    04.03.2020 18:05
    IT profesionalac
    "Gradu Novom Sadu će biti potrebne nedelje da se oporavi od hakerskog napada zbog kojeg je ostao bez velikog broja podataka, jer je odbio da plati otkupninu..."

    Niste ostali bez podataka zato što niste hteli da platite otkupninu, nego ste ostali bez podataka zato što niste imali adekvatnu zaštitu, zato što ljudstvo nije obučeno kako da koristi računare, zato što nemate adekvatan bekap i sagregaciju mreže. Nisam maliciozan, to su jednostavno činjenice.

    Tako da, dame i gospodo, sami ste krivi i krivci bi morali da odgovaraju. Ah, da... stalno zaboravljam da sam u Srbiji...
  • Zbogom pameti

    04.03.2020 18:02
    Ocito iz informacija koje smo dobili sve gradske uprave, gradska kuca, skupstina, radosno detinjstvo odnosno ocito oni koji su vezani bili za jkp informatika su nastradali.
    Da li ima neko jkp ili jp ili neka gradska sluzba da nije nastradala?
    Poslednji it administrator koji je nesto znao je otisao iz jkp inf pre godinu i po dana
  • Sale

    04.03.2020 17:37
    I Vi ste dozvolili da se poruse trscare na Rotkvariji i da se izgradi kompleks zgrada, a da niste prethodno obezbedili infrastrukturu. Pa sada svaki dan gazimo po blatnjavim ulicama trazimo perking po sat vremena, trpimo haos koji je nastao u saobracaju ......Zasto grad od novca koji je zaradio kroz naplatu poreza na prodate stanove u ovom delu grada nije popravio uluce, sagradio nove parkinge, prosirio skolu koja je pretrpana? Mi se od Vas nikada necemo oporaviti!
  • Bora

    04.03.2020 17:31
    Kada su srušene bliznakinje u Njujorku, neke kompanije koje su uništene su nastavile sa radom, a druge su krenule sledeći dan. Sve su imale rezervne kopije svih podataka i samo su promenile adresu. Po našem zakonu, dužni su da imaju kopije najmanje 500 m od originala.
  • NS

    04.03.2020 17:17
    Iz iskustva
    Vidim da je neko pitao sta se desilo. Predpostavljam,posto sam slicno doziveo u svojoj firmi,da je neko otvorio email sa nekim attachmentom,ili ispratio link ...kako se njemu nista znacajno nije desilo ,on je to batalio,u nekom momentu verovatno vise nije imao pristup svojim fajlovima...da se tada reagovalo,skinuo racunar sa mreze ,steta ne bi bila ovolika. Ovi virusi prvo sta rade ,sa racunara isprati mrezne protokole i pocinje da se siri,i siri i radi kriptovanje. Znaci da je virus imao dosta vremena da se prosiri i kriptuje sve sto je dohvatio. Ja sam licno osim jednog racunara kojeg sam morao formatirati,i par zarazenih fajlova na zajednickim folderima dobro prosao. Znaci ljudi,ne otvarajte emailove tipa : istekao ti je psw,blokiran ti user, neke glupe cestitke za dan zaljubljenih sa zip fajlom( moj slucaj) ,ako se nesto tako desi ,najbolje bi bilo sa skinete odmah pc sa mreze . Inace hakeri su fini ljudi i ostave na desktopu fajlove gde vas obaveste da ste hakovani i da su vam kriptovani podaci,i naravno ostave vam link za pismo gde vam kazu koliko novaca da spremite. Uglavnom ,opet je ljudski faktor uzrok,nikakva zavera,namera...random izabrane email adrese,pa ko se upeca ,upeco se. Ne zove se dzaba fishing. Ovo je bilo moje licno iskustvo,ne mora da se tako desilo,ali predpostavljam. Zao mi ljudi koji ce sada krv da propisaju da sve profunkcionise,a i nas koji cemo opet sve to da platimo. U nadi da se nikome to vise ne dogodi ,
  • Jovica

    04.03.2020 17:08
    Ransomware nije hakeski napad nego je vrsta injectora koji je neki od pismenih pokrenuo verovatno preko pdf. fajla.Njima je backup otisao sto znaci da su imai nula zastite.Ovo je za plakanje
  • Peggia

    04.03.2020 16:56
    AVirus
    Sofos,jeftina šklopacija.to je to.Hvala.
  • K.M.

    04.03.2020 16:56
    IT administrator
    Prilokom oslednjeg zaposlenja potpisao sam ugovor da ako dodje do gubljenja podataka ili "curenja" potataka iz baze mojom greskom ili slicno, bicu kaznjen sa 25000e!
    Gde je odgovornost pojedinca u Informatici? A onda i nadredjenog, menadzmenta?
    O strucnosti istih i teoriji da se ovo desilo preko mejla, necu ni trositi reci...
  • Bolt

    04.03.2020 16:49
    Gde su odgovorni
    Ok, zlocin je u pitanju, a sta ste vi uradili da to sprecite? Da vam kriptuju ceo datacentar? Ili je sve odradjeno jako nestrucno, bez znanja i lose ili je sve pusteno iznutra!
  • Djura

    04.03.2020 16:44
    Kako nezapamcen napad u Srbiji? Pa samo ja znam za 3, i sva tri u NS! Ali se desilo knjigovodstvenim agencijama u dva slucaja, i jednoj maloj firmi. Firme su male, i niko od njih nije platio jer su imali bekap od prethodnog dana!
    A gde je vas?!?
  • MM

    04.03.2020 16:39
    Direktor
    Odgovoran je direktor JKP Informatika. Prethodni direktor je sprecio 3 slicna napada. Ovaj nije ni bio na poslu u to vreme...
  • pawlle

    04.03.2020 16:35
    Novi Sad ce se godinama oporavljati od Vas
  • molim?

    04.03.2020 16:33
    beščašće
    @"Bez svega smo ostali."
    Greška; građani su ostali i to baš preko Informatike. A sada ih sigurno čekaju nove glavobolje.
    Za sve ove godine od 2012. kada ste se uspešno skupštinskom većinom ugnezdili u fotelju
    gradonačelnika, samo su građani preko Informatike bez pardona pljačkani i ne zna se koliko bi bili u pretplati za iznose koji su kanalisani u džepove izvršitelja, dok se još uvek drže u dugu, nepunih 8 godina. I sad hoćete da vam neko poveruje da se radi o sajber napadu, a ne o smišljenom načinu da se sakriju finansijske mahinacije, sponzorstva i koješta što je činilo rukovodstvo Informatike sve ove godine?
    E, pa ja vam ne verujem.
  • Kokakole

    04.03.2020 16:24
    Standardan odgovor. Diraju nas jer smo naj naj. Šta god da se desi, ovo može da bude odgovor. Svuda se dešava, nas napadaju jer su osetili gde ima. Mi smo predani stručnjaci, pa ćemo to brzo rešiti, sve će biti ok...
    Čim ovi govore da će biti ok, znači da nešto nije ok.
  • nostradamus

    04.03.2020 16:23
    .. i godine, mozda decenije od posledica vase vladavine
  • Inspektor Višekruna

    04.03.2020 16:23
    a od urbanističkih planova se nećemo oporaviti vekovima!
  • BV

    04.03.2020 16:22
    Pitanje
    Ne, ozbiljno, jel ima neki strucnjak medju komentatorima, da objasni nama "neukima" kako se zove ova vrsta napada, sta se tacno dogodilo.
    (Nisam ironican, zaista pitam iz znatizelje. Nesto i da naucimo usput, jer verovatno moze da "nagrabusi" i obican covek).
  • Anti Putin

    04.03.2020 16:20
    " ... On nije mogao da potvrdi da je, kako se nezvanično može čuti, napad došao iz Rusije, ... "

    ne verujem da bi braca tako nesto uradila .
  • Vojislav

    04.03.2020 16:18
    Odgovornost?
    Ko ce da odgovara za ovo? Gradonacelnik sada da podnese ostavku? Kada je mogao onaj za Spens, sto je voda bila otrovna, ovo je u istoj ravni ako ne i gore od onoga?
  • Slucajni Prolaznik

    04.03.2020 16:18
    Ova je dobra podloga za promenu kadra u tim preduzecima.
    Problem je sto ce opet biti postavljeni nestrucni stranacki ljudi.
  • Jovan Milic

    04.03.2020 16:12
    Jel i sistem podizu rucno
  • Aca

    04.03.2020 16:12
    Toliko o tome
    Cak nije mogao da kaze ni koji podaci su nestali jer nemaju pojma. Toliko o toj SNS strucnosti i pripremljenom obracanju za javnost.
  • Nikola

    04.03.2020 16:11
    TUŽNO I RUŽNO
    Gradonačenik je odgovoran za ovo što se dogodilo - ko se ne čuva njega opljačkaju. A to što je i pomoćni sistem takođe uništen je dokaz javašluka i nerada verovatno delom i neznanja. Ja nisam dao svoje podatke jer sam hteo nego zato što sam morao - a sada ih neko drugi ima, jer onaj ko mi je na silu države to uzeo ne ume da čuva. Pre 2. svetskog rata se sa odgovrnima znalo kako - prvo u aps pa da vidimo.
  • Ucite latinicu

    04.03.2020 16:10
    Nisu mogli da sprece napad jer je taj prokleti internet na neprijateljskoj latinici :)))
  • Novosadista

    04.03.2020 16:09
    Poziv na odgovrnost
    A sada lepo svi ostavke, od gradonačelnika do kafe kuvarice, SVI!
  • Milos

    04.03.2020 16:06
    Ok, trebace vam nedelje... Sta to konkretno znaci za nas koji placamo informatiku ?
  • Mire, Goran i Sloba

    04.03.2020 16:03
    Koji transfer neprijatnosti kad procitas izjave ovog coveka. Medjutim nema veze, mi smo i dalje uz njega i on uz nas na obostranu korist!
  • Pera

    04.03.2020 16:02
    Sns pljackasi
    Garant jos jedna velika laz stoji iza ovog.dosta je narodu vas dzaba vise da lazete.ko zna kakve ste mucke sad prikrili
  • khm

    04.03.2020 16:01
    A od tebe jos 1000 godina
  • Kr Vz

    04.03.2020 15:50
    admin
    Oni i dalje ne kapiraju da puštaju ljude da odu, jer im firme po Novom Sadu nude minimum x2 plate....da u nedostatku kadra rade outsoursing....da država ima sistemski problem koji ne rešavaja, nego gura pod tepih i onda kad se dogodi nešto poput ovog, traže se neka bezvezna opravdanja u razlozima zbog kojih se to dogodilo.

    Informatika je mogla da bude ozbiljan IT igrač u Novom Sadu, a postala je IT đubrište.
  • Mihajlo

    04.03.2020 15:48
    A od vas...
    A od radikala i SNS-a Novi Sad će se oporavljati decenijama.
  • asf

    04.03.2020 15:44
    pa nije istina da druge zemlje dozivljavaju ovakve stvari. ovo se desava jer vam je zastita sistema NEPOSTOJECA, imate NESPOSOBNE radnike, i sad ce kao sve da se vrati u normalu. Haha, da govorite istinu, ovako nesto se ne bi ni desilo. Koliko pamtim, pre dva dana je nsuzivo partijski portal objavio informaciju da srbija ima NAJSAVREMENIJI SISTEM ODBRANE a eno, i 'bekap' server su im uzeli. haha
  • Ja

    04.03.2020 15:42
    Alo, nepismeni. Da ste bar minimalno informaticki pismeni, ovo se ne bi dogodilo. A podaci MOGU da se vrate, samo je potreban mozak za to, sto kod vas ne postoji.

    A sto ne volim ove politicke poklice "oporavljace se nedeljama" . Kao da je NS spicio uragan, pa sada mora da se rasciscava... Ovo moze da se sredi za JEDAN DAN, da niste tako tupavi.
  • Lala

    04.03.2020 15:41
    Sad" vas treba raspustiti jer i ovako ne sluzite nicemu(sem sebi je l' ).Troskove cemo placati direktno preduzecima
  • High ISO

    04.03.2020 15:40
    Od bacanja jogurta se jos nismo oporavili.
  • Gorm

    04.03.2020 15:39
    Važno gradči moj dobri, da izborni proces nije ugrožen! Za ostalo ćemo lako. Nego gde mogu da se prijavim za siguran glas, nikako da me neko pita za isti na mom državnom poslu. Ne znam gde je zapelo, kolege mi kažu da imam bizonsku glavu, a kao takav sigurno bih trebao biti meta sns kolega, ne?
  • Mile

    04.03.2020 15:39
    Mile
    Oporavljaće se preko naših džepova i para. Sada će izvršitelji u napad. Bagro....
  • Nada

    04.03.2020 15:38
    Brže, jače, najgore
    Gradonačelnik dobio odobrenje vrhovnog da sme da se obrati. Jad i beda.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna