Lupetanje. Kriv će biti vozač koji se uključuje u kružni tok ako je njegov ulazak u kružni tok regulisan znakom "ustupanje prvenstva prolaza" (najčešći slučaj)! Ustupanje prvenstva prolaza se odnosi na vozila koja se kreću PUTEM na koji nailaziš a ne samo na vozila u saobraćajnoj traci na koju nailaziš.
Vozač iz spoljne trake ne skreće levo nego nastavlja da vozi pravo krećući se kroz kružni tok. A vozač, odnosno vozilo iz unutrašnje trake ne ide pravo nego se izdvaja iz kružnog toka, znači skreće desno.
Toliko o razumevanju kretanja u kružnom toku.
@Tatjana19.09.2020 • 16:46
Ako u mislima "ispravis" kruzni tok, shvatices apsurd tvoje situacije, gde iz unutrasnje trake covek ide pravo, a put mu preseca debil iz spoljasnje koji preko njega ide levo, i jos ga preseca.
@PetarPP Donekle je komično kada vaša sopstvena dijagnoza koju ste ovde izneli o svim komentatorima se istovremeno odnosi i na vas. Gde ste u ZOBS ili drugde pročitali ovo "pravilo" pod rednim brojem 4, 5 ili 6? Ako niste ni čitali ZOBS iako volite da se pozivate na njega, da li ste makar jednog trenutka pokušali uključiti makar osnovnu logiku da možda svrha kružnog toka nije da natera kompletan saobraćaj iz svih smerova i pravaca u samo jednu traku ne bi li napustili tok? Nije samo što takvog pravila nema u ZOBS, već takvo pravilo ne postoji ni u ostalim zemljama usled čega se vraćamo na spomenutu komediju da ste upravo vi taj koji bi da izmišlja pravila kružnog toka koja nigde ne postoje.
Tehnički gledano, ZOBS ne reguliše raskrsnicu kružnog tipa na poseban način što znači da je u potpunosti legalno kružiti spoljašnjom trakom. Zato je možda neophodno da se postave znaci obaveznog smera kretanja pre ulaska u kružni tok kako bi se ovaj nedostatak regulisao odnosno kako bi kruženje spoljašnjom trakom takvim znakom postalo prekršaj. A čak i tako moraju se pokriti izuzeci, na ovoj konkretnoj raskrsnici ima transportnog saobraćaja gde kamioni iz pravca Vojvode Stepe izlaze na treći izlaz prema auto-putu, a veći kamioni sa prikolicom ne mogu ulaziti u unutrašnju traku jer joj je premali prečnik.
Baš bih voleo da vidim da "/" (slash) komentator objasni gde to piše da u kružnom toku nema prestrojavanja. A pošto neće moći da objasni onda možemo da zaključimo da mu inteligencija nije jača strana ni za saobraćaj kao što nije ni za jednu temu na ovom sajtu.
Kao prvo, nasi kruzni tokovi su svi previse mali za prestrojavanje unutar kruga, a i nemoguce je, iz istog razloga iz kog je i izlaz iz kruga komplikovan, a to je jer ti uvek neki papak ide pun krug spoljasnjom.
Inace, koje je tvoje misljenje, ako u onom maleckom prostoru krenes da se prestrojavas izmedju dva izlaza (imas vremena da eventualno udjes u pola spoljasnje), a neki nesrecnik krene da se ukljucuje, i sudarite se, ko je kriv? Ti koji si samo do pola u spoljasnjoj, ili on koji je usao i nije deo ili polovinu tebe propustio?
Pažljivo sam pročitao sve komentare i moram da kažem da jako lepo zvuči ovo što polovina komentatora veoma emotivno saopštava, da je spoljašnja traka namenjena samo za prvo isključenje. Ali nisam video da je ijedan od tih komentatora odgovorio na pitanje koje im postavljaju mnogi iz "suprotnog tabora": da li je po Vašem mišljenju to izvodljivo u slučaju velike gužve u saobraćaju? Evo primera: zamislite saobraćaj "u špicu", i vozače iz Kornelija Stankovića koji nastavljaju pravo u Vojvode Stepe. Da li je praktično da se svi oni sliju u levu traku i tako naprave kolonu dugačku par stotina metara, dok je desna traka znatno manje zauzeta, vozačima koji nameravaju da skrenu desno na Bulevar Evrope?
Moje mišljenje je da se "pravila" o desnoj traci samo za prvo isključenje treba pridržavati kad god je to moguće, ali kad gužva u saobraćaju postane prevelika, onda koristiti desnu traku i za ostale izlaze.
@Kružni Blok: grdno ste pogrešili ovim svojim primerom gde se gužve stvaraju jer vozila čekaju ove što im dolaze sa desne strane i ulaze u kružni tok na Bulevaru Evrope, jer je na svim ulazima u taj tok postavljen obruti trougao, kao uostalom i na svim ostalim kružnim tokovima u Novom Sadu. Pitanje za razmišljanje (ako niste previše uznemireni temom, pa možete da razmišljate): zbog čega se najčešće saobraćajni inženjeri odlučuju da postave obrnuti trougao na ulazu u kružni tok? Ako nakon onakvog komentara uspete da dođete do odgovora, razumećete mnogo više stvari nego što slutite.
Ako u mislima "ispravis" kruzni tok, shvatices apsurd tvoje situacije, gde iz unutrasnje trake covek ide pravo, a put mu preseca debil iz spoljasnje koji preko njega ide levo, i jos ga preseca.
4. Iz kružnog toka se izlazi samo i samo spoljnom trakom. Ukoliko to pokušate iz unutrašnje odnosno leve trake presecanjem spoljne i naletite na vozilo koje se kreće pravo vi ste krivac za nezgodu.
5. U kružnom toku ukoliko je isprekidana linija između traka promena trake (prestrojavanje) je dozvoljeno i poželjno.
6. Ukoliko ste u unutrašnjoj (levoj) traci prestrojite se u spoljnu pa iz nje izađite iz KT, ako je potrebno napravite i krug jer zaustavljanje u raskrsnicama nije dozvoljeno.
Niko ne tvrdi da je to pravilo, nego da bi trebalo biti, jer je jedini nacin da saobracaj klizi. U Sloveniji je to nepisano pravilo i razumevanje da je to jedini nacin za klizeci kruzni, sto vecina slovenaca zna, a vecina srba ne zna. Taj sto iz unutrasnje napusta raskrsnicu mora da propusti debila koji ide spoljasnjom u svakoj zemlji, samo je tih debila u normalnim zemljama malo, a kod nas puno.
Tatjana i mnogi ,,pametni" zmigavcem dajes znak da ces promeniti traku i treba da ti to omoguce. Ali je to cuveni srpski mentalitet koji bas u tom trenutku ubrza.
Hahahha, vidim da mnogi u NS jos uvek tvrde, da "u normalnom svetu" vanjskom trakom mozes voziti samo do izlaza. I da treba cak kaznjavati one, koje to ne rade. E, pa u LJ bi vam dragi moji, da izlazite iz unutarnje trake na van secuci onoga sto na vajskoj ide dalje, uleteli namerno momci, koji imaju vec udaren auto. I naplatili od vas popravku sa vase police osiguranja. Jedva cekaju da se pojave neki takvi naivci, nema jih vise mnogo.
Interesuje me gde nadjoste to pravilo 1. i 2. izlaz iz desne trake, a 3. i 4. iz unutrašnje?? Sad smo i od saobraćajaca, inženjera i dr. pametniji?? Pa razmišljajte i dalje tako, pa prilikom presecanja trake, kada lupite vozilo u desnoj, objasnite to policiji, da vidimo ko će popiti kaznu. Svaka čast malobrojnim saobraćajno pismenim komentatorima.
Još jedna bespotrebna akrobacija na naš račun. Vožnja, teorija i praksa, se uči u auto školi, najveći broj vozača zna sve propise i to nije problem. Problem je bahatost koju su ovdašnji vozači sebi dali za pravo, a policija sankcioniše isključivo brzinu, pojas i telefon. Kad ste čuli da je neko platio kaznu zbog toga što nije dao migavac? Nego da se vratimo na kombinaciju oko analize, koliko naših miliona će pod velom tobožnje analize otići u njihove džepove?
Ali kada bi se svi drzali tog prinicipa da se ne vozi spoljnaom trakom osim ako izlazis na sledecm izlazu (btw tako se vozi u civilizovanoj Evropi) ne bi ni bilo tih problema da neko nece da te "pusti"....
Ja kada hocu da izadjem zaletim se i pravim se da necu stati, uz to trubim i gestikuliram rukama, i uglavnom me svi "puste"... Nazalost kada moram tako da se ponasam.
Migavac ne daje prvenstvo prolaza, on samo obaveštava o nameri, i niko ne treba da Vas "pusti" da skrenete iz unutrašnje trake. Iz unutrašnje trake možete da se izdvojite iz kružnog toka ukoliko ne presecate put nikom u spoljnoj traci. Vrlo je jednostavno, pokušajte da u mislima "ispravite" trake koje su u kružnom toku i shvatićete da ne možete da presečete put onima koji su u desnoj traci da biste iz leve trake skrenuli desno. Isto tako, ne smete da se zaustavite u unutrašnjoj traci ukoliko ne možete da skrenete, nego treba da kružite dok se za to ne steknu uslovi.
"Zakon nije pravilno propisao", "Spoljna (desna) je samo za prvi izlaz", "Spoljna (desna) je samo za prvi i drugi izlaz", "Ja pravilno rezonujem"... Kako god da je zakon propisao to je sad pravilno jer to je zakon. Kako ko rezonuje nije baš od velike važnosti u saobraćaju jer tu (u saobraćaju) se ne primenjuje rezonovanje nego zakon i o zbog: -"prvi izlaz!" -"nije nego prvi i drugi" -"nije nego...". Ako ima nelogičnosti ili ako imate ideju da pobošate ZOBS , podnesite inicijativu za izmenu zakona a do tada VOZITE PO ZAKONU a ne po logici, rezonovanju.. jer izgleda da tih logika ima više i kose se..
Evo moje besplatne analize: puno sam putovao po evropi i odgovorno tvrdim da ovako bahate i agresivne vozace zaista nigde nisam video.
Ovde rizikujes da budes lincovan ako vozis po propisima.
Vozila sam u početku unutrašnjom trakom dok me jedno deset puta umalo nisu pokupili ti što voze spoljašnjom i ne bi te ni pored žmigavca pustili da se isključiš ni za šta na svetu.Tako da u Srbistanu samo spoljna traka...ili da kružiš ....
Kljucna stvar je da se ovde bacaju pare na studiju koja nece resiti nikakav problem. Studija se odnosi na to kako vozaci voze a ne kako treba napraviti kruzni tok. Sta ce raditi sa rezultatima? Hoce anketirati vozace pa ih slati na ponovno polaganje? Nece! Znaci samo bacaju pare.
Потребно је направити баријере између трака унутар кружног тока тако да се десном траком возила укључују искључиво у спољни круг а њиме се може изаћи само на првом и другом излазу. Ако се возила укључе лијевом траком могу изаћи само, на другом и осталим даљим искључењим. Све остало је лоша опција
Jedva čekam lepi dan da naprve kružni tok na izlasku iz Sremske Kamenice prema Beočinu desno i Vencu levo jer je to jedino rešenje za brži ulazak u raskrsnicu onih koji izlaze iz Sr. Kamenice a skreću levo.
Pa vozaci jos nisu naucili da koriste zmigavac (cast izuzecima) a vi diskutujete o kruznim tokovima. Kada se vecina komsiluka vrati odakle je i dosao, i kruzni tokovi ce dobiti svoj smisao.
"Moze i po vasim pravilima, ali to dovodi do toga da tri cetvrtine vozaca koristi samo spoljasnju traku..."
Nisu to moja pravila nego tako nalaže Zakon o bezbednosti saobraćaja. Ne znam da li pokušavate da budete gluplji nego što jeste ili šta?!
"Moze tako, ali nije pametno, a moze biti i pogubno."
Pravila su vrlo jednostavna i postoje jako dugo ali ih je očigledno tešto shvatiti. Ja vam tu ne mogu pomoći.
Inače da sam osvetoljubiv izašao bih na kružni tok radi (nenamernog) čukanja kako bi mi građani neznalice popravile automobil koji su isti ti građani bahati izlupali vratima na parkingu i tuđim lošim pokušajima uparkiravanja.
Pet krugova maksimalno. Oni bi imali nauk a ja sređenu limariju.
@kružni blok bravo za komentar, dodao bih još i da leva traka u kružnom toku gubi smisao ako se vozi po našim zakonima, potrebno je horizontalnom signalizacijom regulisati kretanje trakama u kružnom toku, tako da pametnjakovići ne mogu ići spoljnom tj desnom trakom na drugi ili treći izlaz već samo na prvi.... Samim tim bi se ubrzao saobraćaj zauzimanjem odgovarajuće saobraćajne trake shodno potrebi i pravcu kretanja...
Kruzni tokovi u NS su napravljeni tako da nije bitno da li izlazis na prvo, drugom,.trecem izlazu ili se vrtis u krug, nema pravila sem bontona ili sopstvene odgovornosti da li ces da se kreces levom ili desnom trakom u kruznom toku.
Ono sto je najveci problem jeste sto vozac u levoj traci mora uvek da propusti vozilo u desnoj traci koje se krece paralelno uz njega, uz oprez, jer ne vidi da li vozilo daje desni zmigavac za izlaz iz kruznig toka ili nastavlja dalje. Bonton i nema greske je ako dajes desni dok ides kruznim tokom u spoljnoj traci, tako vozila.pored tebe u unutrasnjoj znaju i vide da nastavljas dalje.
Udesi se desavaju najcesce jer vozilo koje ide unutrasnjom trakom predpostavlja, ili je neuko bezobrazan, pa preseca put ulazeci u desnu traku tj pokusavajuci da izadje iz kruznog toka, vozilu koje nastavlja dalje u desnoj traci, dok je pravno ok da se to vozilo vrti u krug u spoljnoj traci...
Pracno gledano kruzni tokovi u NS se gledaju kao dve trake (ispravljene) u istom smeru, pa retardirano je da uletis pred i u drugo vozilo pored sebe, al ovde svi predpostavljaju da ti izlazis i nije ih briga
Pa u ns sade semafore kao sadnice,a kao borba za zdraviju okolinu ,1 pesak zaustavi 5 automob.pa oni po gasu ,emisija olova i svega maksimalna bas mu je zdravo posle njih ,pitam se zasto ne sinhronizuju zeleni talas,npr cara lazara semafor sa cara dusana taman prilazim kod doma zdravlja pali se crveno ko u inat i tako 15 godina svaki dan, koliko sam potrosio vise goriva za koga radi gradski sekretar u ns.za naftne komp.ili za zdraviju okolinu i svoje gradjane itd itd
Da ste putovali preko,videli bi da su pravila u kruznom kao i kod nas.Pojma nemate,samo lupetanja.A,sta ako ne znas na kom izlazu treba da izadjes?Ima slucajeva kad je putokaz u samom ringu.Sta onda .Cutite bolje.....
4 sata guzva na bul evrope svi cekaju da udju u kruzni sa svih strana.
Po nasem zakonu:
1. Vozilo udje u kruzni (a kolona za njim) i mora da propusti ovog sa desne koji nije usao
2. Ovaj sa desne strane udje jer ima prednost (a kolona za njim) i mora da stane da propusti ovog sa desne koji nije usao
3. Ovaj sa desne strane udje jer ima prednost (a kolona za njim) i mora da stane da propusti ovog sa desne koji nije usao
4.Ovaj sa desne strane udje jer ima prednost (a kolona za njim) i mora da stane jer je prva kolona jos uvek u kruznom.
Za 10s dobijes kruzni blok.
Eto vam analiza. (Analizirajte ko je oprao pare za kruzni u Dj. Niksica Johana)
Ako si desno a izadjes na prvo skretanje, ovi levo ce moci uvek da izadju na svako sledece da se niko nikad ne sudari. Ovo 'nepisano u Srbiji' pravilo postuje srpski zakon.
Ako su trake u kruznom pravilno obelezene (ili fizicki izdeljene) iz desne mozes na prvi i drugi a iz leve na treci i cetvrti.
A ako spoljnom obidjes ceo krug onda treba jedan sendvic da dobijes oko vrata da nosis kao medalju.
Moze i po vasim pravilima, ali to dovodi do toga da tri cetvrtine vozaca koristi samo spoljasnju traku jer im je najsigurnija "da ne budu krivi", i to dovodi do usporenja kruznog toka do zacepljenja, do cestih sudara, i potpuno ga obesmisljava. Moze tako, ali nije pametno, a moze biti i pogubno. Kao i vecina stvari u ovoj zemlji.
Samo kad se postigne jedan jedini uslov, a to je da se desna traka koristi samo za desno, kruzni tok pocinje da funkcionise kao vrhunska podmazana masina u kojoj sve klizi. Porazno je koliki broj ljudi ovo ne moze da pojmi, i zaista se pod hitno moraju uvesti znaci i pravila da se ovo utuvi ljudima.
Pročitajte naš zakon o saobraćaju, ne postoje pravila kretanja u kružnom toku, spoljnom trakom može u krug, nema isecanja i izlaženja iz unutrašnje ako nekog ima u spoljnoj, tako je ako ne verujte probajte, slupajte se pa ćete videti ko je kriv
"Zastrasujuci broj minusa na pravilno rezonovanje..." si dobio jer nemaš pojma.
Čitaj ZoBS, ne budi magare.
A unutrašnji krug služi da bi se takvi pitali čemu služi.
Ova pravila su samo u Srbiji i apsolutno su van svake logike i normalnog toka saobraćaja.
Kružni tokovi su raskrsnice sa najbrzim protokom i bez mogućnosti sa sudar... Izuzev u Srbiji gde su jos opasnije od klasičnih.
Instruktori u auto školama ne znaju kako da obuče mlade vozače zbog ne shvatljive kolizije zdravog razuma i prirodne logike kretanja u kružnom toku i zakona o saobraćaju koji je na snazi u Srbiji.
Nije moje da se mesam, ali evo da probam da "ispravim krivu Drinu": niste u pravu u jednoj stvari, druze Zatvoreni. Rekli ste sledece:
"To ne može tako, onda bi ta puna linija dočekivala vozače koji se uključuju sa sledećeg ulaza na za njih prvom izlazu"
... a na linku koji su vam postavili se lepo vidi u gornjem levom i u donjem desnom uglu da je linija puna samo s jedne strane, tj. postoje prekidane linije koje dozvoljavaju ukljucenje, ali puna linija sprecava iskljucenje.
To se, inace, zove turbo kruzni tok, komentator @socko je takodje postavio link koji ih opisuje. Pre par godina je najavljena gradnja upravo takvog kruznog toka na raskrsnici Cara Lazara o Fruskogorske.
Po mom misljenju, to su veoma kvalitetni tokovi, ali nemaju smisla u slucaju ukrstanja visokofrekventnih ulica sa dve trake. Na Bulevaru Evrope sa Vojvode Stepe postoji "hibridni" kruzni tok, jer treca desna traka Bul. Evrope ima fizicki odvojeno skretanje desno u Kornelijevu, dok ostali izlazi nemaju odvojeno iskljucenje desno. Na primer, kada bi primer Bul. V. Stepe imao tri trake umesto dve, onda bi mogla da se odvoji traka za skretanje desno u Bul. Evrope. A posto postoje samo dve trake i iskljucivanje sa V.Stepe u sva tri pravca je veoma frekventno, nema smisla rezervisati desnu traku samo za desno iskljucenje (nazalost). Mnogi ovde to razumeju, ali mnogo ih je vise koji ne zele da se potrude da razumeju. Pozdrav svima
Pešačke i biciklističke staze udaljiti od kružnog toka minimu 75 m uz postavljanje ograda između kružnog toka i pešačkog prelaza, ili denivelisati pešačke i biciklističke staze u zoni kružnog toka advožnjacima ili podhodnicima.
Svi znamo, da velika većina vozača naprosto ostane ukopana u raskrsnici kad se na semaforu uključi zeleno svetlo, sa žutim i crvenim nemaju problem, i kad napokon i krenu, urade to ubrzanjem kao krepana kokoška, i tako jedan po jedan sa rastojanjem od 20 metara pri bzini od max 15 km/h. Na 50m od semafora kretaćeš se tek po gašenju zelenog.
Sve rasksnice, gde god je moguće, treba pretvoriti u kružni tok a za pešake napraviti podzemne prolaze, a to obavezno na Bulevaru.
OVo veze nema sa zivotom, niko zmigavac ne daje i prave krug u spoljasnjoj.... Na ucite se https://www.youtube.com/watch?v=RUtj0xSwevc&ab_channel=DezMiklos
Највећа грешка су пешачки прелази на само пар метара од кружне раскрснице. Када станеш пешаку зачепи се кружни ток чија је функција да има несметан и константан саобраћај без заустављања. Проблем су такође ликови који стану у кружном току јер су у унутрашњој траци како би пропустили овог у десној траци који има предност. Нема људи стајања! Направи још један круг па се искључи где желиш или се престрој у самом кружном ако услови то дозволе.
Zastrasujuci broj minusa na pravilno rezonovanje da ko se ukljucuje spoljnom trakom u k.tok treba ISKLJUCIVO da ide na prvi izlaz pokazuje koliko nemate pojma o voznji a jos vise o logici. Znaci samo prvi izlaz spoljnom trakom ne prvi i drugi(PRAVO) vec samo PRVI i sto neko rece niko se nikad ne bi sudario. Po kretenskom zakonu koga u stvari i nema jel je to put sa dve ili vise traka a NE kruzni tok imamo NEBULOZU da KRUZACI po celom kruznom toku iz spoljne strake imaju apsolutnu prednost u odnosu na nas normalne koji udjemo u unutrasnju traku i na iskljucenju ne smemo da "secemo" kruzaca!!! Pa da on ne kruzi spoljnom CEO KRUG nego da ode na PRVI IZLAZ niko nikog ne bi sekao! Jel mozete to da UKAPIRATE?
Vec sam pisao na ovim temama i meni je neverovatno kako ljudi mogu da voze tako nenormalno i nelogicno pa neka je i po okanovicevom idiotskom zakonu da bajrimir moze spoljnom trakom da udje i obidje ceo krug 360 stepeni i da izadje napolje sa PREDNOSCU u odnosu na sve!!! Objasnite mi vi eksperti sto lupate minuse STA CE nam unutrasnji prstenovi po vasoj logici ima smisla samo voziti spoljnom a idiotski zakon vam sto je najgore daje za pravo!?
Treba staviti pesacima signalizaciju da ne skacu na zebru i ne misle da ako zakorace meni ispred auta ja moram da stanem. Ja cu stati, al vidjao sam ljude koje taj bezobrazluk otresu retrovizorom. Kruzni sa fotografije najcesce je zakrcen tokom dana: pesacima, biciklistima i kamionima od 100 metara...
Nisam siguran da li iti jednan komentator zna kako da se ponaša u kružnom toku a gotovo svi bi da izmišljaju nekakva pravila kružnog toka.
Uvek svima savetujem da kada naiđu na nepoznanicu u saobraćaju prouče Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZoBS), uglavnom je to neki segment, da nauče i da potom edukuju ljude oko sebe.
A sada malo edukacije.
1. Kružni tok, pošto nije regulisan posebnim zakonom, je regulsan opštim pravilima ponašanja u saobraćaju. Zamislite Futoški put sa raskrsnicama samo udesno.
2. Ako nije obeleženo prvenstvo prolaza važi pravilo desne strane (čest slučaj u Grčkoj), propuštate vozila koja ulaze u tok, objašnjeno je u snimku SAT-a.
3. Spoljnom trakom je apsolutno dozvoljena kretnja pravo, sem ako postoji horiz. signalizacija.
4. Iz kružnog toka se izlazi samo i samo spoljnom trakom. Ukoliko to pokušate iz unutrašnje odnosno leve trake presecanjem spoljne i naletite na vozilo koje se kreće pravo vi ste krivac za nezgodu.
5. U kružnom toku ukoliko je isprekidana linija između traka promena trake (prestrojavanje) je dozvoljeno i poželjno.
6. Ukoliko ste u unutrašnjoj (levoj) traci prestrojite se u spoljnu pa iz nje izađite iz KT, ako je potrebno napravite i krug jer zaustavljanje u raskrsnicama nije dozvoljeno.
O tkzv "nepisanim pravilima", o tkzv nepostojećim "pravilima kružnih tokova", o priči "tako je po zemljama evrope ili dalje" ne želim i neću jer mi imamo naša pravila koja ste dužni da poštujete dok upravljte vozilom kako bi mi svi bili bezbedni.
Nisam morao ni da citam dalje, covek je skroz u pravu. Samo u zemlji kao sto je nasa, a koja je odavno skliznula sa koloseka normalnosti, postoje dva pravila za ulazak u kruzni tok. Gledao sam neke videe, bosanci imaju pravila svetska. Samo smo mi pametni. Nije ni cudo sto svaki treci put kad prodjem kruznim tokom vidim udes ili incident.
Зато су паметне главе урбанизма смислиле кружни ток на раскрсници Ј.Веселиновића и И.Бирчанина као решење за локацију са највише удеса у граду!? Уместо да пресецају блокирањем и једносмерним током саобраћаја у густо насељеним и урбанистички уништњним деловима града они камарају кружне токове. Јел то см(а)рт вођења града?
Samo kod nas ima da se u neobelezenom kruznom zaustavljas i blokiras tok kako bi pustio vozilo sa desne strane kao sto ste u snimku prikazali. Jesi u desnoj traci? Izlazis na prvo skretanje. Jesi u levoj traci? Izlazis na drugi, treci, peti izlaz. Da li ima u kruznom vozilo? Sacekas da prodje pa udjes. Da li kamioni prolaze? Napravis siri kruzni. Toliko je jednostavno i logicno. Mozda je bolje da analizirate ona dva kruzna na naselju gde biciklista jedino moze da napravi pun kruzni.
Због чега не поставити никакав знак на уласку у кружну раскрсницу,мислим на обрнути троугао или чак знак стоп. Без тих знакова се прави додатна конфузија. Ја, ако сам у раскрсници треба да пратим развој догађаја у самом кругу али и да ли возила која улазе у круг имају обрнути троугао пред улазак.Свашта.Волео бих да ми неко стручан објасни зашто не ставити обрнути троугао испред сваке кружне раскрснице.
Srbendi je kružni tok jedno cimanje volana udesno i opet ulevo.
Sećam se kad sam učio da vozim sav srećan uđem na kružni tok u Kornelija Stankovića i lepo krenem ka trećem izlazu, dam žmigavac i sve, kad eto ti dostavni kombi prošiša pravo, hebe se njemu što sam kočio k'o nenormalan da izbegnem sudar.
@@zatvorenkrug
Svesni ste naravno da slike na ovom linku koji ste ovde poslali prikazuju kružne tokove upravo onakve kakve sam opisao a suprotne opisu osobe kojoj sam uputio komentar?
Treba uraditi i neku analizu kako to da na svaku vest o saobraćaju, parkiranju, i generalno o vožnji i vozačima se sjati ubedljivo najviše komentara. To je dokaz da je ovde saobraćaj u žešćem kanalu. Svi znaju sve i svi su pametni za sve, a zapravo niko pojma nema.
Prvo otpustiti projektanta koji je stavio pesacke prelaze na samom izlazu iz kruznog toka, a onda staviti znak ispred da je desna traka samo za prvi izlaz, a leva za ostala tri, sve dok to ne nauce ljudi koji su suvise glupi da shvate sami da je to jedini nacin da saobracaj u kruznom toku klizi brzo i bez sudaranja. Toliko je prosto, bukvalno nista vise ne treba.
Pored neobučenih vozača, koji ne poznaju saobraćajna pravila ponašanja i kretanja u kružnom toku, gorući problem " naših " kružnih tokova, su pešački prelazi koji su nečijim idiotskim rešenjima postavljeni tako da su deo tog kružnog toka.
Ne izmišljajte toplu vodu, molim vas. Ugradite se za te vaše procente ali nemojte da nas više mrcvarite sa "kako mali Perica zamišlja kružni tok".
Pogledajte kako se to radi: http://www.turboroundabout.com/turbo-roundabout.html
Dovoljno je zabraniti da se spoljni prsten koristi za pravo i NIKO NIKAD se ne bi sudario.
Tako je svuda, samo su srbi genijalci napravili da se desni prsten koristi i za pravo i naravno da seces ove sto idu levo.
Prosao sam dosta evropskih zemalja kolima i samo kod nas je ovako idiotski regulisano da desnom trakom ides u krug ona sluzi samo da se iskljucis za izlaz i onda nema nikakve opasnosti da dodje do sudara nazalost svaki krezuvi srbin ima svoja pravila da samo on ima prednost i niko vise .
Mogu inzenjeri da rade sta god, kad vi ne znate da vozite, i to je cinjenica. Glavni problem je u obuci vozaca. Novosadjani su katastrofalni vozaci, vecina je polozila u vreme kad je grad bio duplo manji nego sad i kad nije bilo kruznih raskrsnica. Polaganje je tad trajalo celih 15 min sve zajedno. Kruzne raskrsnice se nalaze na teorijskom delu vozackog ispita. Svako bi trebao da zna kako se vozi u kruznom toku samo na osnovu toga, a ako ne onda da se podseti, pravila voznje u kruznom toku su jasno definisana svuda, ali niko nece da obnovi gradivo. A ovde nisu samo vozaci nedisciplinovani, to su i biciklisti, pesaci. Generalno, kvalitet obuke vozaca u NS je ocajan, i to je uzrok svega. Pitam se samo da smo velicine BG, imali bi pomor na ulicama svaki dan.
Kako mislis "prestrojavanje"? Ako se nastavlja pravo ili skrece levo, ulazi se u krajnju levu traku pre kruznog toka, ako se iskljucuje na prvoj desno ili nastavlja pravo koristi se desna, kakvu dodatnu filozofiju ocekujes? Pravila su uvek ista - iz leve trake u levu traku , iz desne trake u desnu... Jedino sto se ne sme (nisam siguran da je zabranjeno ali je neprakticno i nebezbedno mada mnogi i to rade) da iz krajnje desne trake, pravis krug da bi skrenuo levo. Na taj nacin blokiras druge da iz kruznog toka izadju, mada, ako nisi u mogucnosti da izadjes, bezbednije je da obrnes jos jedan krug nego da iseces nekoga. Uostalom, ista pravila kao i kada vozis redovnim visetracnim ulicama. Problem je kod nas sto ljudi po gradu koriste "brzu", "preticajnu" traku kao da su na autoputu. Leva traka se uvek koristi za skretanje levo, dakle, ako sa Bul. Oslobodjenja ides u Novosadskog sajma, vozis/prestrojavas se u levu traku uprkos majmunima koji ti trube jer ti ides 40-50kmh naprosto jer planiras da skrenes u raskrsnici, ali eto... nasem narodu i nacrtano nije jasno. Takodje moram da napomenem i one koji prestrojeni u levu traku, skrenu levo, ali u novom pravcu odmah hvataju srednju ili desnu. Ljudi - ako ste bili u levoj, skrenete u prvu levu, pa kad je sve slobodno - migavac, pa se ponovo prestrojis. Masa ljudi skrece tako u Jasa Tomica, u sred raskrsnice menjaju trake i ulete drugima direktno u vrata. Haos
Pešački prelaz ne može biti postavljen pred sam kružni tok već cirka 70m pre.
Kod nas ne postoji zakon koji reguliše saobraćaj u samom kružnom toku već uvek važi pravilo desne strane, što znači da unutrašnje trake po automatizmu znače krivicu ako dođe do sudara. Što je najgore autoskole uče nove vozače da uđu u spoljni prsten i voze se do besvesti jer je to legalno po našem (nepostojećrm) zakonu. I onda kada odu Mađarsku i naprave haos čude se...
Evo moje brže analize: Ne znate zeleni talas da organizujete, ne znate uslovno za levo da rešite na svim velikim raskrsnicama. A kružni tokovi su čep puni da nekad ljudi čekajući sve trake blokiraju. O kružnom toku na Telepu da ne pričam, baš ozbiljna propusna moć, retardi su spojili bulevare na to malo s...e, trebalo je kao u Stojana Novakovića, još manji. Rešenja je mnogo, a mesta za ovako degenerične odluke baš malo, pa vam se divim do imbecilnosti.
@Bora
Ni u jednoj zemlji kružni tokovi nisu organizovani na način na koji ste ih vi ovde opisali, odnosno nešto približno tome ima samo tamo gde postoje veliki kružni tokovi sa po 6 i više traka. Vašim revolucionarnim planom kompletan saobraćaj koji ulazi na svim ulazima a izlazi na izlazu koji nije odmah prvi biće nateran da se kreće jednom jedinom i istovremeno najkraćom unutrašnjom trakom. Možda je vama neko pogrešno objasnio da kružni tok služi za kreiranje potpunog saobraćajnog zastoja i kolapsa.
Za početak na prilazima kružnim tokovima postaviti jasne znake obaveštenja kako se trba prestrojiti i kretati kroz kružni tok.Pa tek onda one koji ne poštuju sankcionisati.To su sve potrebne radnje.Kakve analizze i bakrači
Када се буде радила та студија о безбедности нека дође што више Сомбораца јер ја као возач који свакодневно користи све кружне токове дуж бул. Европе ( и ујутру у после подне) потписујем да "СО таблице" изазивају најчешће и највише проблема попут улетања без права првенства, прелетања из траке у траку у самом кружном току, а нарочито незнање је приликом изласка из кружног по питању ко има предност, онај који излази или онај што кружи а нађе се испред њега што треба изаћи. Ту је и стандардно којом траком се улази и кружи за који излаз...
Одмах иза Сомбораца друго место деле КИ и БП! Зрењанинци су се поправили солидно...
Да не буде да друге "пљујем" а Новосађани дивни е па шипак! Новосађани моји, ви сте све безобразнији и бахатији и то не само у кружним токовима него на свим саобраћајницама у целом граду! Почели сте се понашати као најбахатији међу најбахатијима Београђанима и то није оно што је НС-у за похвалу. Чињеница је да је број аутомобила у НС значајно порастао у последњих 5 година и да се град страшно проширио те да су гужве због урбанистичког хаоса све чешће и горе али последње што томе треба придодати је безобразлук за воланом.
Jel ovo radite cisto zabave radi ili sta,nema kovidasa u ambulantama pa daj jos malo da mlatimo praznu slamu ! Srbi i kruzmi tok, enigma !! Naj gore je sto i ovi novi sto nauce ne znaju,sve ide stihijski,kako on vozi tako cu i ja !!
i šta, sad će neko otkriti toplu vodu, da se najbolje u svemiru projektuje kružni tok? kao, svi u svetu budale, saobraćajni inženjeri širom planete totalni diletanti, nego će tenderski pobednik da izanalizira to najbolje u poznatom delu univerzuma i da iznađe nikad nigde viđeno rešenje na kom će da nam zavide amerika i engleska zemlja proleterska?
bože mili, kakvo flagrantno otimanje para od naroda mi trpimo.
a taman je u jeku izgradnje šangajski kružni tok, držim da će biti najveći u gradu.
i što li ga grade ako sad i sami priznaju da ne znaju kako se to radi?
Milion vozila na malim kružnim raskrsnicama, pešački prelazi na izlascima a vozači kao pijane rode. Najneverovatnije što sam video je sudar dva šlepera usred kružnog toka. Zastoj je bio jedno 5 km.
@021
To ne može tako, onda bi ta puna linija dočekivala vozače koji se uključuju sa sledećeg ulaza na za njih prvom izlazu. Potrebno je za početak samo staviti vertikalan znak nešto ranije od ulaska u kružni tok kako bi vozači imali vremena da promene traku, a na kojem je naznačeno iz koje trake pri ulazu mogu koristiti koje izlaze. Naravno, kao i svugde tako i ovde će biti onih "pametnih" koji se na bilo kakve znake ne obaziru.
Strucnjaci prometne infrastrukture odite u Sloveniju u Ljubljani pogledajte kruzni sa 8 i vise traka kako je sredjen. Kad se nasele ovi iza Lidla bice tu jos 800 auta koji izlaze na B.Evrope evo kaosa. Zasto nisu sa desne uradjeni izlazi na desno koji uopste ne ometaju ove u kruznom.
99% njih misli, da moze iz srednje kruzne do otoka da izadje i da prekrizi ovog na vanjskoj traci - nemoze nikada. Jos bi se raspravljali nasiljem kad im dam papir sa skicom imam ih nekoliko u vratima bas za te bahate. Nemozes iz srednje izaci di ti oces a da seces put bilo kome u vanjskoj traci i da on produzi dalje da se vrti u krug.
U NS kruzni tokovi nisu postigli efekat. Dosta je primera vec navedeno i svi su u pravu, kao i da mnogi ne znaju da voze pa i to bude uzrok saob.nezgode. Inace, pored navedenog, i pesacki prelazi su vrlo blizu ulasku u raskrnicu i predstavljaju realnu opasnost, jer vozacu je tesko da pravi dve "situacije" u isto vreme (vozila koja mu dolaze sa desno i pesak ili biciklista koji ide sa leve strane
Neka gospoda vide u susednom nam Segedinu rešenje ulazaka u kružni tok, pošto se mi uvek pravimo pametni a nemamo pojma ništa pa ni da vozimo kružnim tokom.
Potrebno je, pre svega izmeniti Zakon koji jedino kod nas nije pravilno definisao vožnju u kružnom toku i precizno definisati da desnom trakom mogu da voze samo vozači koji se isključuju iz kružnog toka na PRVOM izlazu. Nakon toga je potrebno da saobraćajci neko vreme
kontrolišu poštovanje ovog načina korišćenja kružnog toka i sve bi bilo potpuno jasno i bez udesa jer isti ne bi bili ni mogući. To je tako jednostavno i tako se radi u svim normalnim zemljama ali.....
Pa što počinjete od kružnih tokova, šzo ne od bahatih vozača?!
Meni juče na prelazu staje vozač i blica da krenem. Krenem i stanem ispre njega da se uverim da ga budala oza njega neće obići. I naravno da ga je obišao i prošišao ispred mene. Nije me ni pogledao. Obeležen pešački, zona škole.
Hajde da me neki od takvih pametnih vozača prosvetli što obilazi ako vide da vozilo ispred staje a ne daje pokazivač.
Čist bezobrazluk i bahatost.
A studije ne služe ničemu osim nekima da uzmu pare.
Osnovni problem naših kružnih tokova je što nije regulisan saobraćaj na odgovarajući način. Isprekidana linija ceo krug pravi problem. Rešenje je, da vozila koja ulaze iz desne trake mogu isključivo dva izlaza da voze, tj da ih na drugom dočeka puna linija koja ih usmerava na isključenje. Vozila koja ulaze u kružni tok iz leve trake, usmeriti tako, da mogu tek da se isključe na drugi i treći izlaz. Ništa novo, taj sistem sam video u Mađarskoj i funkcioniše odlično.
Odu gospoda iz uprave za saobracaj u Vukovar, pogledaju kako su komsije regulisale kruzni tok i kretanje u njemu pa sve to onda preslikaju ovde. Ovo kod nas nije normalno......
prava je vestina voziti automobil u ovom superiornom gradu.
i sami stanovnici Pariza zavide novosadjanima na vestoj i sigurnoj voznji.
ovakve psihicki stabilne vozace ima malo koja metropola u svetu.
Ova raskrsnica je fin primer jer su tu česte gužve, naročito u špicu oko 16:00, a razlog nije u kružnom toku nego u količini saobraćaja. Novi Sad postaje prenaseljen grad i saobraćajnice to ne mogu da isprate takve kakve su. Ova raskrsnica je uz to i tranzit za teretni saobraćaj, što je tu sada totalno besmisleno. Kada se završe i ove nove zgrade u okolini Lidla to će biti totalno ludilo. Sav saobraćaj u Novom Sadu se trenutno organizuje tako što investitori prvo sagrade deset zgrada i onda neko posle par godina žalbi i haosa krene da razmišlja o tome.
idite vrsni inženjeri u Segedin pa naučite kako se prave kružni tokovi: i sa semaforima za frekventnije i sa razdelnim kuglama protiv srbskih kamikaza što peglaju iz trake u traku.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: Radiće se analiza vožnje u kružnim tokovima u Novom Sadu
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Novi Sad
•17.09.2020.
•13:53 > 14:14
Komentari 110
need for speed
Tatjana
Toliko o razumevanju kretanja u kružnom toku.
@Tatjana19.09.2020 • 16:46
Ako u mislima "ispravis" kruzni tok, shvatices apsurd tvoje situacije, gde iz unutrasnje trake covek ide pravo, a put mu preseca debil iz spoljasnje koji preko njega ide levo, i jos ga preseca.
Zatvoren krug
Tehnički gledano, ZOBS ne reguliše raskrsnicu kružnog tipa na poseban način što znači da je u potpunosti legalno kružiti spoljašnjom trakom. Zato je možda neophodno da se postave znaci obaveznog smera kretanja pre ulaska u kružni tok kako bi se ovaj nedostatak regulisao odnosno kako bi kruženje spoljašnjom trakom takvim znakom postalo prekršaj. A čak i tako moraju se pokriti izuzeci, na ovoj konkretnoj raskrsnici ima transportnog saobraćaja gde kamioni iz pravca Vojvode Stepe izlaze na treći izlaz prema auto-putu, a veći kamioni sa prikolicom ne mogu ulaziti u unutrašnju traku jer joj je premali prečnik.
PetarPP
:-)
/
to se radi pre ulaska u njega
moroncine
Gordon
@Milan Petrovic
Inace, koje je tvoje misljenje, ako u onom maleckom prostoru krenes da se prestrojavas izmedju dva izlaza (imas vremena da eventualno udjes u pola spoljasnje), a neki nesrecnik krene da se ukljucuje, i sudarite se, ko je kriv? Ti koji si samo do pola u spoljasnjoj, ili on koji je usao i nije deo ili polovinu tebe propustio?
Teodosije III
Sve diskusije proizilaze iz ovoga.
Pametnjaković
Moje mišljenje je da se "pravila" o desnoj traci samo za prvo isključenje treba pridržavati kad god je to moguće, ali kad gužva u saobraćaju postane prevelika, onda koristiti desnu traku i za ostale izlaze.
@Kružni Blok: grdno ste pogrešili ovim svojim primerom gde se gužve stvaraju jer vozila čekaju ove što im dolaze sa desne strane i ulaze u kružni tok na Bulevaru Evrope, jer je na svim ulazima u taj tok postavljen obruti trougao, kao uostalom i na svim ostalim kružnim tokovima u Novom Sadu. Pitanje za razmišljanje (ako niste previše uznemireni temom, pa možete da razmišljate): zbog čega se najčešće saobraćajni inženjeri odlučuju da postave obrnuti trougao na ulazu u kružni tok? Ako nakon onakvog komentara uspete da dođete do odgovora, razumećete mnogo više stvari nego što slutite.
@Tatjana
Milan Petrovic
4. Iz kružnog toka se izlazi samo i samo spoljnom trakom. Ukoliko to pokušate iz unutrašnje odnosno leve trake presecanjem spoljne i naletite na vozilo koje se kreće pravo vi ste krivac za nezgodu.
5. U kružnom toku ukoliko je isprekidana linija između traka promena trake (prestrojavanje) je dozvoljeno i poželjno.
6. Ukoliko ste u unutrašnjoj (levoj) traci prestrojite se u spoljnu pa iz nje izađite iz KT, ako je potrebno napravite i krug jer zaustavljanje u raskrsnicama nije dozvoljeno.
@Slovenac
G pen
D
Deki
Slovenac
Sanja
Tiosav
Maja
Srećno sa tim “ da se steknu uslovi” recimo na Slaviji od 15-18 h.
Maja
Slažem se ali mislim da je to u domenu naučne fantastike.Ovde je jednostavno ogromna nekultura u saobraćaju....
Aleksej
Ja kada hocu da izadjem zaletim se i pravim se da necu stati, uz to trubim i gestikuliram rukama, i uglavnom me svi "puste"... Nazalost kada moram tako da se ponasam.
Dusan
Tatjana
Mićko PZS
need for speed
Zoran
Ovde rizikujes da budes lincovan ako vozis po propisima.
Maja
Vozila sam u početku unutrašnjom trakom dok me jedno deset puta umalo nisu pokupili ti što voze spoljašnjom i ne bi te ni pored žmigavca pustili da se isključiš ni za šta na svetu.Tako da u Srbistanu samo spoljna traka...ili da kružiš ....
Cale
Aleksej
Ђорђе
Ns 49
rebel_ns
Komsija
PetarPP
Nisu to moja pravila nego tako nalaže Zakon o bezbednosti saobraćaja. Ne znam da li pokušavate da budete gluplji nego što jeste ili šta?!
"Moze tako, ali nije pametno, a moze biti i pogubno."
Pravila su vrlo jednostavna i postoje jako dugo ali ih je očigledno tešto shvatiti. Ja vam tu ne mogu pomoći.
Inače da sam osvetoljubiv izašao bih na kružni tok radi (nenamernog) čukanja kako bi mi građani neznalice popravile automobil koji su isti ti građani bahati izlupali vratima na parkingu i tuđim lošim pokušajima uparkiravanja.
Pet krugova maksimalno. Oni bi imali nauk a ja sređenu limariju.
Liborda
Novosadjanin
Ono sto je najveci problem jeste sto vozac u levoj traci mora uvek da propusti vozilo u desnoj traci koje se krece paralelno uz njega, uz oprez, jer ne vidi da li vozilo daje desni zmigavac za izlaz iz kruznig toka ili nastavlja dalje. Bonton i nema greske je ako dajes desni dok ides kruznim tokom u spoljnoj traci, tako vozila.pored tebe u unutrasnjoj znaju i vide da nastavljas dalje.
Udesi se desavaju najcesce jer vozilo koje ide unutrasnjom trakom predpostavlja, ili je neuko bezobrazan, pa preseca put ulazeci u desnu traku tj pokusavajuci da izadje iz kruznog toka, vozilu koje nastavlja dalje u desnoj traci, dok je pravno ok da se to vozilo vrti u krug u spoljnoj traci...
Pracno gledano kruzni tokovi u NS se gledaju kao dve trake (ispravljene) u istom smeru, pa retardirano je da uletis pred i u drugo vozilo pored sebe, al ovde svi predpostavljaju da ti izlazis i nije ih briga
Obren Dzeletovic
cuvar
Kruzni
Po nasem zakonu:
1. Vozilo udje u kruzni (a kolona za njim) i mora da propusti ovog sa desne koji nije usao
2. Ovaj sa desne strane udje jer ima prednost (a kolona za njim) i mora da stane da propusti ovog sa desne koji nije usao
3. Ovaj sa desne strane udje jer ima prednost (a kolona za njim) i mora da stane da propusti ovog sa desne koji nije usao
4.Ovaj sa desne strane udje jer ima prednost (a kolona za njim) i mora da stane jer je prva kolona jos uvek u kruznom.
Za 10s dobijes kruzni blok.
Eto vam analiza. (Analizirajte ko je oprao pare za kruzni u Dj. Niksica Johana)
Ako si desno a izadjes na prvo skretanje, ovi levo ce moci uvek da izadju na svako sledece da se niko nikad ne sudari. Ovo 'nepisano u Srbiji' pravilo postuje srpski zakon.
Ako su trake u kruznom pravilno obelezene (ili fizicki izdeljene) iz desne mozes na prvi i drugi a iz leve na treci i cetvrti.
A ako spoljnom obidjes ceo krug onda treba jedan sendvic da dobijes oko vrata da nosis kao medalju.
PetarPP
@PetarPP
Samo kad se postigne jedan jedini uslov, a to je da se desna traka koristi samo za desno, kruzni tok pocinje da funkcionise kao vrhunska podmazana masina u kojoj sve klizi. Porazno je koliki broj ljudi ovo ne moze da pojmi, i zaista se pod hitno moraju uvesti znaci i pravila da se ovo utuvi ljudima.
Clark Kent
Vladimir
PetarPP
Čitaj ZoBS, ne budi magare.
A unutrašnji krug služi da bi se takvi pitali čemu služi.
semtex
Cosa
Petre... Čemu onda unutrašnja traka??
Ova pravila su samo u Srbiji i apsolutno su van svake logike i normalnog toka saobraćaja.
Kružni tokovi su raskrsnice sa najbrzim protokom i bez mogućnosti sa sudar... Izuzev u Srbiji gde su jos opasnije od klasičnih.
Instruktori u auto školama ne znaju kako da obuče mlade vozače zbog ne shvatljive kolizije zdravog razuma i prirodne logike kretanja u kružnom toku i zakona o saobraćaju koji je na snazi u Srbiji.
/
Prsten, zlatni lanac
"To ne može tako, onda bi ta puna linija dočekivala vozače koji se uključuju sa sledećeg ulaza na za njih prvom izlazu"
... a na linku koji su vam postavili se lepo vidi u gornjem levom i u donjem desnom uglu da je linija puna samo s jedne strane, tj. postoje prekidane linije koje dozvoljavaju ukljucenje, ali puna linija sprecava iskljucenje.
To se, inace, zove turbo kruzni tok, komentator @socko je takodje postavio link koji ih opisuje. Pre par godina je najavljena gradnja upravo takvog kruznog toka na raskrsnici Cara Lazara o Fruskogorske.
Po mom misljenju, to su veoma kvalitetni tokovi, ali nemaju smisla u slucaju ukrstanja visokofrekventnih ulica sa dve trake. Na Bulevaru Evrope sa Vojvode Stepe postoji "hibridni" kruzni tok, jer treca desna traka Bul. Evrope ima fizicki odvojeno skretanje desno u Kornelijevu, dok ostali izlazi nemaju odvojeno iskljucenje desno. Na primer, kada bi primer Bul. V. Stepe imao tri trake umesto dve, onda bi mogla da se odvoji traka za skretanje desno u Bul. Evrope. A posto postoje samo dve trake i iskljucivanje sa V.Stepe u sva tri pravca je veoma frekventno, nema smisla rezervisati desnu traku samo za desno iskljucenje (nazalost). Mnogi ovde to razumeju, ali mnogo ih je vise koji ne zele da se potrude da razumeju. Pozdrav svima
Bone
O
Lemi
Ko prvi udje u kruzni tok ima prednost.
Spoljna traka sluzi za prvi i drugi izlaz.
Unutrasnja sluzi za drugi treci i cetvrti.
Pustite simulaciju u glavi. Kada bi se ovo postovalo ne moze doci do sudara.
Ja
Sve rasksnice, gde god je moguće, treba pretvoriti u kružni tok a za pešake napraviti podzemne prolaze, a to obavezno na Bulevaru.
Jovana
Prohibicionista
комша
Dejan
Vec sam pisao na ovim temama i meni je neverovatno kako ljudi mogu da voze tako nenormalno i nelogicno pa neka je i po okanovicevom idiotskom zakonu da bajrimir moze spoljnom trakom da udje i obidje ceo krug 360 stepeni i da izadje napolje sa PREDNOSCU u odnosu na sve!!! Objasnite mi vi eksperti sto lupate minuse STA CE nam unutrasnji prstenovi po vasoj logici ima smisla samo voziti spoljnom a idiotski zakon vam sto je najgore daje za pravo!?
gradjaninX
Radojica
Imate video i imate da kliknete na CC i da prevedete na srpski u settings-ima.
SAT su problematični, VEOMA. Govore o bezbednosti i da je 100 KS malo u istih pola sata.
Ns
Strasno ko sve poseduje vozačku.
PetarPP
Uvek svima savetujem da kada naiđu na nepoznanicu u saobraćaju prouče Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZoBS), uglavnom je to neki segment, da nauče i da potom edukuju ljude oko sebe.
A sada malo edukacije.
1. Kružni tok, pošto nije regulisan posebnim zakonom, je regulsan opštim pravilima ponašanja u saobraćaju. Zamislite Futoški put sa raskrsnicama samo udesno.
2. Ako nije obeleženo prvenstvo prolaza važi pravilo desne strane (čest slučaj u Grčkoj), propuštate vozila koja ulaze u tok, objašnjeno je u snimku SAT-a.
3. Spoljnom trakom je apsolutno dozvoljena kretnja pravo, sem ako postoji horiz. signalizacija.
4. Iz kružnog toka se izlazi samo i samo spoljnom trakom. Ukoliko to pokušate iz unutrašnje odnosno leve trake presecanjem spoljne i naletite na vozilo koje se kreće pravo vi ste krivac za nezgodu.
5. U kružnom toku ukoliko je isprekidana linija između traka promena trake (prestrojavanje) je dozvoljeno i poželjno.
6. Ukoliko ste u unutrašnjoj (levoj) traci prestrojite se u spoljnu pa iz nje izađite iz KT, ako je potrebno napravite i krug jer zaustavljanje u raskrsnicama nije dozvoljeno.
O tkzv "nepisanim pravilima", o tkzv nepostojećim "pravilima kružnih tokova", o priči "tako je po zemljama evrope ili dalje" ne želim i neću jer mi imamo naša pravila koja ste dužni da poštujete dok upravljte vozilom kako bi mi svi bili bezbedni.
VB
Davor
Ana
Симеон
kruzni
Абидас
@steva
Darko
Sećam se kad sam učio da vozim sav srećan uđem na kružni tok u Kornelija Stankovića i lepo krenem ka trećem izlazu, dam žmigavac i sve, kad eto ti dostavni kombi prošiša pravo, hebe se njemu što sam kočio k'o nenormalan da izbegnem sudar.
Zatvoren krug
Zašto ako niste vozač ili niste nikada vozili u inostranstvu tvrdite da je "tako svuda" nešto što nigde u svetu nije tako?
Zatvoren krug
Svesni ste naravno da slike na ovom linku koji ste ovde poslali prikazuju kružne tokove upravo onakve kakve sam opisao a suprotne opisu osobe kojoj sam uputio komentar?
BojaNS
Tenk
jednostavno
horor
socko
Pogledajte kako se to radi: http://www.turboroundabout.com/turbo-roundabout.html
Ajnfort
Tako je svuda, samo su srbi genijalci napravili da se desni prsten koristi i za pravo i naravno da seces ove sto idu levo.
Rade
milanm
@steva
lol
Mile
Kod nas ne postoji zakon koji reguliše saobraćaj u samom kružnom toku već uvek važi pravilo desne strane, što znači da unutrašnje trake po automatizmu znače krivicu ako dođe do sudara. Što je najgore autoskole uče nove vozače da uđu u spoljni prsten i voze se do besvesti jer je to legalno po našem (nepostojećrm) zakonu. I onda kada odu Mađarsku i naprave haos čude se...
Pop Milo Jovovic
Mile NS
@zatvorenkrug
Evo link sa slikom
https://www.google.com/search?q=korforgalom&oq=korforgalom&aqs=chrome..69i57j0l4.12302j0j7&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=tUhYmUK0g88tqM
Tja
Zatvoren krug
Ni u jednoj zemlji kružni tokovi nisu organizovani na način na koji ste ih vi ovde opisali, odnosno nešto približno tome ima samo tamo gde postoje veliki kružni tokovi sa po 6 i više traka. Vašim revolucionarnim planom kompletan saobraćaj koji ulazi na svim ulazima a izlazi na izlazu koji nije odmah prvi biće nateran da se kreće jednom jedinom i istovremeno najkraćom unutrašnjom trakom. Možda je vama neko pogrešno objasnio da kružni tok služi za kreiranje potpunog saobraćajnog zastoja i kolapsa.
steva
G pen
МилеНС
Одмах иза Сомбораца друго место деле КИ и БП! Зрењанинци су се поправили солидно...
Да не буде да друге "пљујем" а Новосађани дивни е па шипак! Новосађани моји, ви сте све безобразнији и бахатији и то не само у кружним токовима него на свим саобраћајницама у целом граду! Почели сте се понашати као најбахатији међу најбахатијима Београђанима и то није оно што је НС-у за похвалу. Чињеница је да је број аутомобила у НС значајно порастао у последњих 5 година и да се град страшно проширио те да су гужве због урбанистичког хаоса све чешће и горе али последње што томе треба придодати је безобразлук за воланом.
Dejan
x
bože mili, kakvo flagrantno otimanje para od naroda mi trpimo.
a taman je u jeku izgradnje šangajski kružni tok, držim da će biti najveći u gradu.
i što li ga grade ako sad i sami priznaju da ne znaju kako se to radi?
teške boje
Zatvoren krug
To ne može tako, onda bi ta puna linija dočekivala vozače koji se uključuju sa sledećeg ulaza na za njih prvom izlazu. Potrebno je za početak samo staviti vertikalan znak nešto ranije od ulaska u kružni tok kako bi vozači imali vremena da promene traku, a na kojem je naznačeno iz koje trake pri ulazu mogu koristiti koje izlaze. Naravno, kao i svugde tako i ovde će biti onih "pametnih" koji se na bilo kakve znake ne obaziru.
Rusofil_IQ0
Iz Rusije s ljubavlj
Milos Rugelj
99% njih misli, da moze iz srednje kruzne do otoka da izadje i da prekrizi ovog na vanjskoj traci - nemoze nikada. Jos bi se raspravljali nasiljem kad im dam papir sa skicom imam ih nekoliko u vratima bas za te bahate. Nemozes iz srednje izaci di ti oces a da seces put bilo kome u vanjskoj traci i da on produzi dalje da se vrti u krug.
Profi
G pen
Iz ns
Bora
kontrolišu poštovanje ovog načina korišćenja kružnog toka i sve bi bilo potpuno jasno i bez udesa jer isti ne bi bili ni mogući. To je tako jednostavno i tako se radi u svim normalnim zemljama ali.....
Nana
Pa što počinjete od kružnih tokova, šzo ne od bahatih vozača?!
Meni juče na prelazu staje vozač i blica da krenem. Krenem i stanem ispre njega da se uverim da ga budala oza njega neće obići. I naravno da ga je obišao i prošišao ispred mene. Nije me ni pogledao. Obeležen pešački, zona škole.
Hajde da me neki od takvih pametnih vozača prosvetli što obilazi ako vide da vozilo ispred staje a ne daje pokazivač.
Čist bezobrazluk i bahatost.
A studije ne služe ničemu osim nekima da uzmu pare.
021
Novosadjanin
ojeyuaai
i sami stanovnici Pariza zavide novosadjanima na vestoj i sigurnoj voznji.
ovakve psihicki stabilne vozace ima malo koja metropola u svetu.
rale
Bojan
Zoran
nisam robot
Pera
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H