Trenutno u Novom Sadu ima više od 30.000 aktivnih biciklista, a Novi Sad je bio i pobednik na svetskom takmičenju gradova u kojima ima najviše ljudi koji i zimi idu biciklom na posao i u školu.
A gde su vam kacige, prednje i zadnje svetlo ...itd. da ne nabrajam. Pa onda , morate i da polažete jer vas pola ne zna da vozi to prevozno sredstvo, a 90 posto ne zna osnove pravila saobraćaja. Ali znate da mašete rukama, pa malo po putu, malo po trotoaru.....
Bike park na Bukovcu je najbolje mesto na svetu za bais i ostale zajebancije što skaču ali staza za bicikliste i pešake do tamo ne postoji, zašto?Uradite stazu somovi i promovišite Bike park i ujedno i Frušku Goru...Ideš da skačeš sa bajkom al nemaš biciklistišku stazu do tamo, apsurd!
Svi koji imaju problem sa nacinom na koji vozimo bicikle a vozikaju se sami u autima treba prvo da razmisle o svojoj bahatosti prema ostatku planete....ne mogu da dodjem sebi od smoga kad prodjem dijagonalno raskrsnicu Cara Lazara i Bulevara Oslobodjenja .... ni ne vidim aute od izduvnih gasova
@Dinara
Da ste se malo raspitali o izazovu Zimskog bicikliranja na posao, pre nego što se lupili komentar, znali bi da gradovi koji su svoju biciklističku infrastrukturu doveli do savršenstva, ne učestvuju u ovakvim izazovima. Tako da ništa pametno niste rekli.
A za nas to jeste nešto za ponos, nije bruka
Sto ih je toliko, jos samo da nauce da voze bicikl, pri tome milim da upravljalju vodeci se vazecim saobracajnim pravilima, i na konju smo. Ovako im se ne pise dobro, jer divljati su mogli kad je bio tek po neki, kad ih bude vise, vise ce biti i nesreca jer se ne ponasaju kako treba.
Kod nas mnogi koriste bicikl kao prevozno sredstvo zbog neposedovanja automobila ili motora, a ne iz svesti o zdravlju.
Zimi ih je simboličan broj na ulicama, retko se sreće biciklista u odelu, npr... Nije baš kao na zapadu; više kao na dalekom istoku.
Ali, eto neka korist i od besparice.
U Novom Sadu zbog 5% bahatih učesnika, na snazi je NEkultura u saobraćaju... u svim vidovima transporta... pa imali smo osobu koja pravi gluposti i u vazdušnom saobraćaju...
Novi Sad je kao stvoren za bicikl - ravan, deonice nisu preduge, relativno je dobro pokriven biciklističkim stazama, ali...
...sa jedne strane, tu su mnogi pešaci i vozači koji nikako ne mogu da shvate šta je biciklistička staza, a sa druge biciklisti koji misle da za njih ne važe saobraćajni propisi pa voze po pešačkim zonama, prelaze na crveno, pa čak i dijagonalno preko raskrsnica, jurcaju kao da su na trci, a viđam i mnoge koji šalju poruke dok voze...
Sve je uredu,samo da se još pojedini biciklisti dovedu u red i ne divljaju stazama a i pešačkom zonom. Razumem da se pojedinci žure,al krenite malo ranije pa svugde stignete. Nema lepše nego polako voziti bicikli i uživati u životu ( naravno ko može)a ne samo jurcati ko muva bez glave
@Otac Novi Sad
04.12.2020 • 14:48
Majka Vojvodina
Drugi gradovi "u Srbiji"? Tamo je broj gradova jedan, Beograd, ostalo su palanke.
----
Према изменама и допунама Закона о територијалној организацији Републике Србије донетом јуна 2018, Република Србија има 28 градова.
Manite me praznih priča i palamuđenja, kad će biti renovirana, nekoliko puta obećavana, biciklistička staza na Futoškom putu?
Ja bih bio srećan da do posla stignem biciklom a da na pomenutoj trasi ne slomim vrat (ili bicikl). Koje, bre, Crno more i ostale gluposti?!
Izvinite ali prvo bi to o takozvanoj "pobedi". Znate i verujete i sami da je to daleko od istine. I meni je stigla molba da glasam i glasao sam iako to nije niko proveravao a ako imate kada stanite na najprometniju raskrsnicu npr kod Futoske pijace ujutru pa brojite usred zime (bez snega i leda) kome uopste pada na pamet u Srbiji da vozi bajs do posla. U Srbiji je hazard i u po bela dana voziti leti a kamo li zimi.
Drugo - saobracajne kulture NEMA. U Srbiji naprosto - nema. Vozio sam skoro sve Kriticne mase i ne jednom smo zavrsavali voznje u jesen i zimu kad bi pao mrak - vise od polovine uopste nama nikakvo svetlo. Slusalice u usima u voznji, nepostovanje propisa od strane biciklista i bahatost i nedostatak svesti kod vozaca auta da smo i mi na bciklima - ljudi.
Trece - Eurovelo ruta broj 6 koja prolazi delom i kroz Novi Sad je najopasniji bas tu. Kad ocekujete da je "samo za bicikle i pesake" dolmom kod Futoga jure kamioni, traktori i kola a deo od lopovske doline do H. Pinkija ne zelim ni da pominjem. Prekrsti se i vozi.
Cetvrto - potpuno idiotski je od strane svih dosadasnjih vlasti da se brani voznja mostom i kroz tunel. Dovoljna je sirina i sasvim malo je potrebno signalizacije. Nema volje.
Peto i poslednje - cak i ovo malo bici staza (malo - po evropskom proseku) ne odrzava se dovoljno. Na zalost. O bezbednosti ostavljanja bicikla bilo gde necu da pisem - znate i sami.
Marku i malobrojnoj ekipi svaka cast na trudu. Kihotovski na vetrenjace.
Pošto broj biciklista raste staze ne mogu ostati široke 1,20 cm i ne mogu ostati uz drveće čije korenje ih podiže i svaka raskrsnica i ulica mora imati blagi spust a ne ivičnjak visok 10 cm i više i ne samo biciklističke staze već i pešački deo jer će onda svi koji guraju dečija kolica neće silaziti na bicoš stazu a hendikepirani će konačno sami moći na ulicu.
Razvoj biciklističke kulture najviše je ugrožen našim predmodernim obrascem društvenih vrednosti, gde se na bicikl gleda kao na prevozno sredstvo najniže klase. Ovakav način razmišljanja ponesen je iz malih siromašnih sredina, gde se na automobil gledalo kao na statusni simbol. Takav pogled na svet može da izleči jedino upoznavanje sa drugim urbanim kulturama i velikim evropskim gradovima a to ovde može da priušti manje od 1% stanovnika. Velika siromaštva rađaju mala bogatstva, ko misli da će ovo samo od sebe da se promeni, taj se grdno vara.
Klonim se ovih "kulturnih" biciklista sto vise mogu. Cak sam poceo da izbegavam trotoare po kojima divljaju i sada hodam alternativnim pravcima gde ih nema ili ih je manje.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novosadska biciklistička (kul)tura
Autor: 021.rs
Novi Sad
•04.12.2020.
•13:57 > 15:15
Komentari 20
SasaNS
Seljak
Paor
Izazov
Da ste se malo raspitali o izazovu Zimskog bicikliranja na posao, pre nego što se lupili komentar, znali bi da gradovi koji su svoju biciklističku infrastrukturu doveli do savršenstva, ne učestvuju u ovakvim izazovima. Tako da ništa pametno niste rekli.
A za nas to jeste nešto za ponos, nije bruka
Nikola
odlicno
Muva u letu
Zimi ih je simboličan broj na ulicama, retko se sreće biciklista u odelu, npr... Nije baš kao na zapadu; više kao na dalekom istoku.
Ali, eto neka korist i od besparice.
Dinara
Dudarim II
Milan
...sa jedne strane, tu su mnogi pešaci i vozači koji nikako ne mogu da shvate šta je biciklistička staza, a sa druge biciklisti koji misle da za njih ne važe saobraćajni propisi pa voze po pešačkim zonama, prelaze na crveno, pa čak i dijagonalno preko raskrsnica, jurcaju kao da su na trci, a viđam i mnoge koji šalju poruke dok voze...
Lala
комша
04.12.2020 • 14:48
Majka Vojvodina
Drugi gradovi "u Srbiji"? Tamo je broj gradova jedan, Beograd, ostalo su palanke.
----
Према изменама и допунама Закона о територијалној организацији Републике Србије донетом јуна 2018, Република Србија има 28 градова.
artist
zar tako nesto postoji?
nemanja
Biciklista-kaskader
Ja bih bio srećan da do posla stignem biciklom a da na pomenutoj trasi ne slomim vrat (ili bicikl). Koje, bre, Crno more i ostale gluposti?!
...
Drugo - saobracajne kulture NEMA. U Srbiji naprosto - nema. Vozio sam skoro sve Kriticne mase i ne jednom smo zavrsavali voznje u jesen i zimu kad bi pao mrak - vise od polovine uopste nama nikakvo svetlo. Slusalice u usima u voznji, nepostovanje propisa od strane biciklista i bahatost i nedostatak svesti kod vozaca auta da smo i mi na bciklima - ljudi.
Trece - Eurovelo ruta broj 6 koja prolazi delom i kroz Novi Sad je najopasniji bas tu. Kad ocekujete da je "samo za bicikle i pesake" dolmom kod Futoga jure kamioni, traktori i kola a deo od lopovske doline do H. Pinkija ne zelim ni da pominjem. Prekrsti se i vozi.
Cetvrto - potpuno idiotski je od strane svih dosadasnjih vlasti da se brani voznja mostom i kroz tunel. Dovoljna je sirina i sasvim malo je potrebno signalizacije. Nema volje.
Peto i poslednje - cak i ovo malo bici staza (malo - po evropskom proseku) ne odrzava se dovoljno. Na zalost. O bezbednosti ostavljanja bicikla bilo gde necu da pisem - znate i sami.
Marku i malobrojnoj ekipi svaka cast na trudu. Kihotovski na vetrenjace.
Biciklista
Jusuf G.
Zoran
Otac Novi Sad
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H