Naravno da ni Beograd ni Niš ni Kragujevac ni Novi Sad nisu kasabe, u kasabama su ljudi živeli složno, pomagali jedan drugom, svako je svakog znao i ljudi su imali empatiju jedni prema drugima. Nisu ova mesta distojna da se nazovu kasabama, kao ni mnogi manji gradovi od njih i mnoga, mnoga sela.
Nije se samo Novi Sad promenio poslednjih decenija; promenio se ceo svet, drasticno. Ljudi su se pomesali svuda. To mozes da ne primetis samo ako nisi puno boravio van svog grada i drzave. Cim napustis granice zemlje (zivim "drugde" vise od 20 god) i pricas ne-maternjim jezikom, imas naglasak i svi za nas misle da smo rusi ili poljaci, niko pojma nema iz kojih krajeva bivse Jugoslavije si dosao niti ih zanima, a vecina ni ne zna tu zemlju i sve te nase lokalne podele gube smisao, cak postaju apsurdne. Zivim i radim sa ljudima iz celog sveta, svih rasa, naglasaka, religija i ostalih pripadnosti, i sve se na kraju svede samo na to kakav je ko covek. Boju koze i naglaske vise ni ne primecujem. A mi smo uspeli da nastavimo da se delimo na "nas" i "njih" iako smo iste rase, istog jezika, slicne kulture i proslosti, rodjeni i odrasli na istom prostorima i imamo daleko vise sicnosti nego razlika. Svet se promenio i nije vise 1975-ta nigde, ko to nije shvatio verujem da mu nije lako. Sasvim neke druge, globalne podele postoje danas a ne ove nase, sa koje si strane reke. A kad sam vec kod toga, novosadjani su uvek imali podele, i u doba mira i blagostanja; ko je sa Limana a ko sa Podbare i Telepa, to je utkano u mentalitet grada i svako ko je odrastao u Novom Sadu ce to, mozda nerado, potvrditi. Iz ove perspektive i sa drugog kraja zemljine kugle, tuzno mi je to da i dalje ne trazimo sta nas povezuje i sta moze da nas ojaca, koji su nam zajednicki interesi, vec sta nas razdvaja.
kod mene je zivela starija gospodja madjarica koja je imala basticu sa cvecem oivicenu belim cigljicama i stazicama izmedju. redovno je odrzavala cvece.
cim je umrla, to je bilo jos uvek u vreme komunizm, u njen stan su uselili neke od nasih.
basticu niko nije odrzavao. sada je korov u njoj.
pa vi sada kazite da li ste napravili grad, palanku ili tursku mahalu/u nekim vojvodjanskim selima se jos uvek strancima javljaju na ulici/
Ljudi koji su došli u Novi Sad i zavoleli ga, jer drugačije ne može, pravo su bogatstvo raznolikosti.Oni koji su došli da ruše, otimaju, vređaju...neka se vrate u "zavičaj", a ne da prave ovde klanove i guraju svoje zemljake nikogoviće i nesposobnjakoviće.Svi dobri ljudi su dobrodošli.Najveći problem za nas Novosađane je to što se u Novom Sadu ne odlučuje ni o čemu. Centar upravljanja je u BG.Dogod je tako, nema nama spasa.
Sve je isto samo je kapitalizam i pljacka nebeskih granica. Zvoncica hoce da bude Tito, SNS da bude KPJ, gusi slobodu govora, ispira mozak narodu preko medija, naseljava Bosance u Vojvodinu i uclanjuje ih u SNS,... Samo Zvoncica ne zna (ili se samo pravi) da ce posle njegove vlasti se raspasti Srbija kao sto se posle Tita raspala SFRJ. Ocigledno ovaj glupi narod toga nije svestan vec ce krenuti da panici kad se to desi kao 90ih.
Nisi provirio dalje iz Srbije, a sve znas... Mogu da se kladim da ne bi znao da imitiras ni Leskovcane, a kamoli Londonere. Uostalom, ako vam smeta neciji naglasak, to mnogo govori o vama, teska ksenofobija, sovinizam i netrpeljivost.
Nije pogodjen samo Novi Sad, pogodjena su sva mesta u koja je dosao proleterijat i zgrabilisti - sami su se nazivali komunisti; istovremeno moram da naglasim da je bilo i postenih komunista, ali neznatan broj. Dosli su u oteto, ziveli u otetim kucama ceo zivot, stvarali i zaludjivali decu, bez ulaganja i odrzavnja i kuce su se vremenom rusile. Stari umiru i tudje nasledjuju svojoj deci, a ovi jos pre sahrane traze agencije i ludake koji ce dati basnoslovne sume za zarusene kuce. Kupac treba da plati i sam rusi i raskrcuje. Voleo bih videti jednu agenciju koja nije u rukama komunistickih potomaka. Nerad je vec usao u gene. Negde sam citao kako se jedna naslednica objekta na moru, zali da mora placati tri puta vece dazbine, nego tamosnji zitelji. Zaboravila je ili ne zna da su tu diskriminaciju praktikovali i njeni preci u Vojvodini - tada jednoj drzavi i ja sam morao platiti 49% porez za prepis jer sam bio pecalbar. Za mene su vazili drugi zakoni. I dupli pasosi i dvojna drzavljanstva!!! Sve bi trebalo ponistiti i zastititi narod od diskriminacije. Svakom, ko ima dva pasosa, treba oduzeti Srpski i besplatno ga odvesti do granice. Nazalost, pravih Novosadjana kao i pravih Srba je malo ostalo. Sve su bivse komunjare i njihovi sledbenici, a oni su uporno osporavali Srpstvo; bili su Titovi Jugosloveni. Sada su za sve krivi "ovi novi", a previdjaju da su ti "novi" bez izuzetka deca onih starih. Ko je i mogao da ih nauci radu i postenju?
Za godinu dana možeš pokupiti koji god hoćeš naglasak na planeti. Doduše to ne važi za svakog, kapiram da ima veze s sposobnošću učenja i inteligencijom.
Novi Sad je bio "Atina", dok je bilo Beča.
Kakvim god da nas zovu - odavde je KULTURA I OBRAZOVANJE kretalo prema jugu.
Mi ove OKUPATORE nismo zvali.
Dosli su da bi okupirali - ljubomorni i zavisni.
I bez tolerancije za manjine; sto su i u ratovima dokazivali - ubijajuci sve sto nije "srBsko".
Nisu Novosadjani netolerantni - vec dodjosi.
Oterali nam nase Nemce, Madjare, Slovake, Rusine...
Srušiš 40 predivnih starih stabala , dva sportska igrališta i igralište za decu i uguraš muzičko baletsku školu .
Sravniš travnati sportski teren i dvadeset teniskih terena da bii umetnuo tržni centar.
Izgubiš zbog toga licencu za atletski stadion (nema pomoćni teren ) u koji si uložio milione ali dobiješ gužvu i kolaps u stambenoj oblasti i podstakneš osiromašene građane na utihnuli "potrošački mentalitet".
Srušiš crkve i spomenike kulture da bi u centru napravio svoj dvorac a sam Pupin se prevrće u grobu od zloupotrebe svog imena.
E to je "Novi Sad po meri građana ".
Novi Sad je posle 90' postao jedna urbanisticka pomija ciji su urbanizam odredile koverte nepismenih investitora...zbog kvadrata, spratnosti i vajde sada izgleda kao neki divlji grad u Indiji..a jedan od jacih kulturnih dogadjaja je kad se Q7 bosanskih registracija parkira na trotoaru...
Mog ponasanja? Vi ste ocigledno pogresili komentar? U kom delu sam sebe opisivao?
Ja sam samo rekao da se u ovoj drzavi vesto medijski koristi demagogija, sovinizam i banalni nacionalizam za kolektivno manipulisanje i hipnozu narodom koji je navikao da sve prihvata zdravo-za gotovo, bez bilo kakve analize. Moglo bi se reci da svi Novosadjani koji NE idu sa grupom "Krov nad glavom" u odbrani od izvrsitelja su sovinisti? Da li Vi idete na odbranu iseljenja porodica od izvrsitelja? Ako je odgovor NE, onda ste i Vi sovinista i ksenofob.
"Sovinizam je uverenje u nadmocnost ili superiornost vlastite grupe ljudi ili naroda nad drugima. Sovinizam je vid preteranog i agresivnog nacionalizma. Sovininisti se osecaju superiorni prema pripadnicima drugih naroda i tako obezvredjuju druge ljude. Sovinizam u ekstremnim slucaju dovesti do politike progonjenja, istrebljivanja, ugnjetavanja."
Hahaha, sta sve necu procitati ovde... Ti, koja si zivela godinu dana tamo, si pricala njihovim naglaskom? :))) Pa oni koji su npr. rodjeni u Mancesteru, ne mogu da pricaju kao Londoneri, ni kad su duze od godinu dana tamo. Ziveo sam i radio u Londonu... Naglasak se formira u preskolskom uzrastu i vecina ga tesko menja, uglavnom na silu.
@Bili Kid
Slažem se da nije šovinizam došao sa neba, to isključivo dolazi iz porodice. Sve te razloge koje vi upotrebljavate za opravdanje vašeg pogrešnog ponašanja svako može navesti, ali to ne radi svako jer nije svako tako vaspitan. A šovinizam i taj lažni elitizam je postojao u Novom Sadu davno pre tih 90-tih do kada seže vaše pamćenje, samo ste poslednjih godina, pojavom interneta i ovakvih mesta koje vam daju platformu, postali uočljiviji. Moje lično mišljenje je da ste vi šovinisti i ksenofobi hiljadu puta gori od onih koji se ponašaju kao da su na selu a ne u gradu - oni možda nisu dovoljno obrazovani niti svesni da se neke stvari u gradu rade drugačije, ali vi itekako jeste svesni da vaše ponašanje nije ispravno niti prihvatljivo u bilo kojoj demokratskoj državi u kojoj važi osnovno načelo da svi građani imaju ista prava bez obzira na poreklo, boju kože, pol ili bilo koju drugu biološku ili socijalnu osobinu.
@@ Neću vas pitati šta vam znači deo rečenice sa izrazito rasističkim prizvukom "izgledaju kao mi", zainteresovan sam kako je moguće da mene niko nije zgazio na ulici ili naletao, "rikao" i derao se ili vadio mi izbegličku identifikaciju, gde li ste vi nalazili stalno takve prema kojima ste "ksenofobni"? Pitam se kakav čovek treba biti prema vama, iako sebe smatrate savršenim.
Prvih 10 godina vladavine komunista, sluzio je "slamanju kicme" i bilo kakvog otpora (koji se javio tokom 2.sv.rata) prvenstveno medju zilavim seljastvom jer se komunizam tesko prima kod seljaka. Sa inteligencijom i burzoazijom je lako izlazio na kraj jer ne pruza toliki otpor komunizmu. Da bi to ispunio Tito se posluzio nekim metodama cepanja (jos su stari latini shvatili Divide et impera - podeli pa vladaj) narodnog jedinstva:
-raseljavanje dece iz seljackih porodica iz BIH, Dalmacije, Hercegovine u Vojvodinu i njihovo uclanjivanje u partije, skolovanje, brisanje svog nasledja od roditelja koje su nosili iz Bosne i nasilna industrijalizacija a da takvi vise nemaju odstupnicu od svega toga
-nametanje i usadivanje u svest naseljenom narodu kolektivne psihoze, ateisticke legende i bajke o neprikosnovenom lideru, staratelju Brozu
-svako ko je digao glas protiv je ucutkan, stradao ili zavrsio na Golom Otoku
I tu se stvorio taj kolonizovano-dodjoski luper proleterijat koji je na kraju doveo Vuka Draskovica, Seselja, Radikale, SPS,... to su ti ni tamo ni ovamo, sto sede ispred samousluge napiju se od piva, odu kuci prebiju zenu i izbace decu iz kuce.
Koliko medju tim dodjosima ima clanova KPJ? Skoro svi su bili, svi oni su saucesnici unistavanja instucija i unistavanja jedne zemlje ciji smo poslednji cin dozivljavali 90ih. Da li ce isto tako biti i sa ovima SNS videcemo u buducnosti? Koliko ima slicnosti tog vremena sa danasnjim?
Vojvodiona je planski naseljavana posle 1945 srpskim, hrvatskim i makedonskim naseljenicima u selima i gradovima koji su ispraznjeni od stanovnistva nemackog porekla. 320 hiljada podunavskih Svaba je u novoosnovanoj pokrajini NR Srbije proterano, pobijeno, oduzeta im je zemlja i fabrike, Inace poidunavske Svabe su bili najbogatiji i najrazvijeniji deo stanovnistva predratne kraljevine YU i vecina preduzecau Vojvodini koja su postojala recimo 1974 su osnovalie te Svabe.
1945-1949 su tadasnje jugoslovenske vlasti u Vojvodinu naselile tacno 300 hiljada stanovnijka iz raznih krajeva FNRJ (preteca SFRJ) od Gorskog Kotara do Debra u Makedoniji, najvecim delom iz krajeva gde su Srbi predstavljali vecinu u hrvatskim ili bosanskim pasivnim krajevima. Nasilno je promenjena slika stanovnistva u recimo dalmtionskoj Zagori i drugi put u okolini Sombora ( to je istina, naseljavali su Srbe iz Dalmacije u Stanisic pored SO).
Umesto predratnih 20% stanovnika nemackog porekla Vojvodina je tako dobila 20% novog stanovnistva negde iz balkanskih planina. I danas su to najveci autonomasi, nadjosi koji se bune protiv dodjosa nekih 45 godina posle njih. Oni su okupirali najbolje stanove i kuce po Novom Sadu i svakom drugom vojvodjanskom mestu, oni su dobili polozaje u vlasti, oni se od 1988 bune zbog tih oduzetih privilegija, oni su veci "muslimani od hodze".
..mante me onog prostora ispod Save i Dunava, oduvek su to bile kasabe, seljačine, prostota i ljudi koji su nas okupirali 1918 god..I dan danas su takvi Iznogudi...
Pa pokusavam da Vam sugerisem da ne koristite govor mrznje, ali to izgleda tesko dopire do Vas.
I da, kada se obracate nepoznatoj osobi koristi se zamenica Vi, a ne ti.
Toliko o mumlanju!
Evo - ne. Ja imam prijatelje koje smatram za novosadjane, koji su dosli devedesetih iz nekih ratnih podrucja. Oni sami sebe smatraju za novosadjane, ponasaju se kao mi, izgledaju kao mi, imaju slicne manire, odavno govorimo slicnim akcentom, prosto jer je jako tesko zadrzati svoj akcenat kad si u nekoj sredini gde se drugacije govori. Ja sam npr. zivela u Engleskoj jednu godinu, govorila s kokni akcentom engleski, i pola reci imala problema da kazem na srpskom umesto na engleskom kad sam se vratila, jer je jezik tako ziva stvar, brzo sam se i vratila na domaci. E to su nasi novosadjani. Na drugoj strani su ljudi koji su dosli u to isto vreme, gaze vas na ulici i nalecu jer nisu naucili da hodaju, ricu i deru se, dvadeset godina govore jezikom kao da su juce sisli s planine i kao dokument za identifikaciju izvade izbeglicku legitimaciju. Prema njima smo jako "ksenofobni", ali mislim da se to ne bi ispravno tako nazvalo.
Sovinizam u NS nije dosao sa neba. Od 90ih do danas sprovodi se pranje mozga Novosadjanima putem jeftine nacionalisticke demagogije i sovinizma. Posebno je znacajno kada vest demagog (kao radikalski Vucic) koristi kombinaciju ili kada preplice nacionalnu i socijalnu demagogiju.
Demagogija je mocno sredstvo hipnoze i manipulacija narodnim masama (u ovom slucaju Novosadjana), kad god se udara u nacionalne "strune" (nacionalni stadiJon, nije obican vec nacionalni). Majkl Bilig je napisao jednu odlicnu knjigu Banalni nacionalizam (to su Jarboli sa zastavama, nacionalni stadioni, spomenici, trgovi, naciJonalni "branitelji" srpstva), sve ono gde se pokazuje narodu koliko je vlast patriJotska i kako sve rade i "bore se" u ime naseg naroda. A taj nesrecni siromasan narod finansira taj banalni nacionalizam. Jedno od kljucnih pitanja danas je: Sta je revolucionarni subjekt u borbi protiv sovinisticke demagogije ako su Novosadjani reakcionarni? Nacionalna demagogija uz malo socijalne sovinisticke politike lako privlaci siromasne ljude u Novom Sadu, sa ogranicenim pristupom informacijama, obrazovanju, knjigama. Pogotovo kada se ima u obzir da je jos od osnovne skole svaki Novosadjanin naucen da slusa, ponavlja papagajski ono sto je "autoritet" (uciteljica, nastavnik, profesor,... ,autokrata) rekao bez mogucnosti svog sopstvenog misljenja i na taj nacin pravite poltrone, poslusnike koji ne postavljaju pitanje: Zasto? Zbog cega?
Novi sad je grad sa manama ali i vrlinama.....Grad na prostoru bivše zemlje gde je najbolje za ziveti..Idealno nije nigde ali jako lep grad....Uglavnom od 70 tih kad je bas bio Palanka i gradić do danas kad je postao to sto jeste...
@dunđer novosadski
U ovom trenutku koliko mi je poznato, niko ko nema poreklo kako po očevoj tako i po majčinoj strani isključivo iz Novog Sada u poslednjih 100.000 godina, danas nije Novosađanin već "dođoš". Ako se bilo koji predak drznuo da bude rođen van Novog Sada u poslednjih 100.000 godina, niste Novosađanin. Suštinski jednostavno, zar ne?
Šalu na stranu, u pravu ste da je normalno gledati kakav je ko a ne odakle je poreklom, ali to u Novom Sadu kao najvećem leglu šovinizma u Srbiji ne važi, ovde tačnije nije važno ni ako ste taj "Novosađanin sa pedigreom", ako imate različitom mišljenje od njihovog momentalno dobijate pretnje da se selite odavde i da za vas ovde nema mesta. Ono što je interesantno iako apsurdno, je da su takvim šovinistima po pravilu prepuna usta poštenja i demokratije dok istovremeno zagovaraju "demokratiju" u kojoj nemate pravo na svoje mišljenje, odnosno aktivno zagovaraju jednoumlje i omiljene su im pretnje da će da vam otimaju imovinu jer ste se drznuli da različito mislite. Uistinu je retko pronaći grad ne samo u Srbiji već i u celoj bivšoj SFRJ da je napunjena građanima koji toliko kipte od mržnje prema svakome ko ne deli njihove šovinističke stavove, i koji za apsolutno sve loše ili ono što oni smatraju lošim optužuju svakoga osim sebe, jer su pogrešno vaspitani da su savršeni i nepogrešivi i da je za sve njihove greške uvek kriv nekog drugi.
Postovani!
Hvala na savetu o njakanju, ali mislim da je moj govor sasvim pristojno razvijen.Cak stavise profesionalno sam vezana za razvoj govorno- jezickog sazrevanja kod dece.
Pozdrav!
Nema ovde starosedelaca. Poslednji su došli kao izbeglice devedesetih. Pre njih su u većem broju došli posle Drugog Svetskog Rata. Pre njih su došli posle Prvog Svetskog Rata. 1850, posle revolucije u Habsburškoj monarhiji Novi Sad je imao 7000 stanovnika od kojih nisu svi bili Srbi. Za njih i njihove potomke se može spekulisati da su neki starosedeoci. Čak su i Almaški kraj naselili tada neki dođoši iz sela Almaš 1715.
Moje pitanje ovima što krekeću o dođošima (ja sam lično šesta generacija Novosađana) je koliko vremena treba da prođe da bi neko bio pedigrisani građanin ovog grada? Valjda se gleda kakav je ko a ne odakle je poreklom. Za ovo drugo postoji ime.
Jos ces reci da je u vreme Austrougarske bila prazna ravnica bez igde icega. Koja glupost. Novi Sad je namerno planski naseljavan posle 1945te iz krsnih krajeva SFRJ. Zasto? Pa zato sto su komunisti znali da Slovenija, Hrvatska (ne i primorski deo) i Vojvodina su sasvim drugaciji od ostatka SFRJ po mentalitetu, karakteru ljudi, nacinu zivota i organizovanja. Posledice vaspitanja, vladavine Austrougarske su vidljivi i to je tesko "izbrisati" iako bi troprstaske patriJote volele pranjem mozga da usade novu svest Novosadjanima. Svakako taj "nasilan brak" sa "osmanskom" Srbijom i Vojvodinom ima lose posledice po Novi Sad i Vojvodinu i to ce jednom u buducnosti morati da se plati "razvodom". Drugo je pitanje sto to mnogi patriJoti ne vole da cuju ili se plase toga, pa zovu Vojvodinu "Severna Srbija" ili stadion "Karadjordje"... jer to silovanje mozga ljudi banalnim nacionalizmom nece imati dobar efekat u buducnosti kako patriJote misle. Tu cinjenicu nam govori istorija.
Nakon sto sam procitala vecinu komentara, necu da lazem osetila sam se prozvanom jer sam poreklom iz Hrvatske.U Beograd sam dosla 1991, gde sam nastavila pohadjanje srednje skole, a potom fakulteta.Ovde sam zasnovala porodicu, a svoju decu sam naucila da postuju i vole svoj grad.Da budu odgovorni u svakom smislu: ekoloski, kulturno, socijalno.Cesto odlazimo u Novi Sad na izlet, volimo ga i prijatno nam je u njemu.
Medjutim, kako sada da objasnim deci da me starosedeoci Novog Sada nazivaju magarcem koji njace?
Kao sto rece Dezulovic, Beograd je postao Potemkinova kasaba, scenario Pink tv i Mitroviceva Zadruga, i iz toga ce se tesko izvuci. Novi Sad nije to postao, iako ima puno problema. Njegovi"temelji" su jaci.
dijasporac@, ' generalno ' ti je komentar pomalo ometen. To sta je za tebe Moma Kapor ( slobodanov ljubimac ) veci novinar od Borisa Dezulovica, ne znaci da je to objektivna istina. Beograd je postao kasaba onog dana kada su tenkovi tkz. JNA preko Novog Beograda u kolonama kretali ka Vukovaru i Istocnoj Slavoniji, a sami Beogradjani iz sa ' cvecem ' ispracali. Nesto ih na doceku ( od onih koji su se u komadu vratili ) nije bilo sa cvijecem, plan se nije odvio onako kako su MNOGI zamisljali. Isto tako je i NS prestao biti grad te postao kasaba onog dana kada je korpus JNA koji nosi njegovo ime krenuo na put ka Vukovaru, bas kao i tenkovi s Novog Beograda. Inace, B. Dezulovic je jedan od legendarnih urednika i osnivaca kultnog Feral Tribune a. Uz Viktora Ivancica, Djermana Cice Senjanovica i Predraga Lucica. Sve Splicani. Tu su jos i Ivanisevic, Renato Baretic i Ante Tomic.
Novi Sad je uspomena, sve bleđa, a tek mi je 40 godina.
Novi Sad je divlji zapad, grad koji je, mimo nekoliko svetlih godina, od 91. do danas prestao biti grad, a postao učmala palanka.
Novi Sad je bleda refleksija lažne zvezde čiji "sjaj" guši, Beograda.
Novi Sad je radikalsko-naprednjački plen, bio i ostao. I oni su mu, uz ne malu podršku DSSa, pojeli srce i uništili dušu.
Uvek mi je zabavno to prdenje o precima i o tome da su svi odnekud došli, kao da je u tome poenta. Stvar je u tome ko se uljudio i upristojio u poslednje 2-3 generacije, a ko rezonuje maltene kao svoj pradeda svinjar/paor/kradljivac konja. Ti kad to nisi tako mator ukapirao džabe ti je i gradsko poreklo i lađenje falusa u Kanadi kad si seljober.
@ivana Ns odavni nije nikakva kultura,njegovi stanovnick su mahom malogradjani pogotovo imucniji,njegove kulturne institucije su neodrzavane,oronule, a kanalizacija se na dva mesta izliva u Dunav...nista bolji nije Beograd, ali je i Beograd bio ugarski, a bio je i nas orijentalni, kakav bi bio i danas da nije sravnjen sa zemljom a knjige nam spaljene, zato polako sa osudjivanjem,raja je raja i nema joj spasa,zivi u rupi i deli sudbinu sa nama
@dijaspora a i ostali,cisto da razumete istoriju bolje, iz tog srema,ti u KundK sto su ziveli su oni koji nisu hteli da trpe tursku okupaciju za razliku od ostalih srba, pa su tu dosli sto pre,sto za vreme seoba srba, a onda isti ti, nisu trpeli ni hitlera a ni slobu milosevica i svi otpori su odatle dosli jer je to Zivi Bedem. A povrh svega su tu skole osnivane,ucitelji,patrijarsija...a onda su tek dosli crnogorci i bosanci i pokupili zasluge sremskog pokreta otpora 1945, dobili kuce uglednih nemaca,danas im fasade ne mogu ni okreciti a kamo li popraviti...
Jeste, geografski nije na Balkanu ali 90% stanovnika mu je poreklom sa druge strane reke a isto tako sa druge balkanske strane reke su i Varadin i Karlovci i Fruska a bez njih bi Ujvidek bio otuzna bachka varos. A po toj istoj logici je i Ljubljana ucmal;a balkanska varos jer se nalazi juzno od Save,
Uzgred, svi koji se o svoja masna slaninarska prsa busaju da su drugaciji, da vuku korene iz Austrougarske i samim tim su olicenje kulture jer su se njihovi daleki preci (koji su verovatnije bili negde u bosanskim ili crnogorskim brdima) ogrebali o malo istog vazduha koji ej disao neki madjarski grof, bih imao samo da porucim da je 95% Srba iz nekadasnje KundK bilo u polufeudalnom satusu. Drustvenu elitu KundK su cinili ili oni sa plemickim titulama (takvih Srba je u Vojvodini bilo 3) ili sa bogatsvom ( tih nije bilo vise od par destina u celoj Vojvodini) ili sa obrazovanjem iz Peste i Beca i drzavnim sluzbama ( takvih je u Vojvodini bilo 400-500). Svi ostali Srbi (ili ogrooomna vecina) su bili bezemljasi pa radili kao nadnicari na grofovskim imanjima ili za bagatelu kopali kanale po Backoj i Sremu da bi im porodice prezivele na malim okucnicama. Gradska sirotinja je radila ili kao zluzincad ili u industrijskim pogonima kao jeftina fizicka snaga, tek po koji retki Srbin je bio znatlija koji je mogao hraniti porodicu.
I koja verovatnoca je da je predak nasih komentatora-starosedelaca sa 021 iz tih 500-600 pripadnika srpske elite u Vojvodini 19.veka?
Nemojte porediti Novi Sad i Beograd. Jer....nemoguce je.
Dva sveta su to...
Jedna divna velika evropska reka, Novi Sad upravo odvaja od Balkana.
Te mahale , kasabe su ipak .....vaše kulturno nasleđe Otomana.
Ipak je Austro - ugarska ostavila značajan uticaj na kulturu Novog Sada.
Vaspitanje, ljubaznost i kultura gradjana Novog Sada je svima dobro poznata. Ovaj grad je kulturni centar Srbije, srpska Atina a uskoro i zvanična prestonica kulture.
26 nacija živi složno u miru sa uzajamnim poštovanjem.
Ne može se bas sve i svako porediti. Kao ni nebo sa zemljom.
Novi Sad je najbolji grad za život u Srbiji.
I čak jedan od najboljih u ex YU.
A da ima problema ima ,ali nisu ih napravili ni "dođoši " ni " starosedeoci".
Grad se uprkos nadanjima beogradske elite,iako su mu oduzeti svi ekonomski resursi,ubrzano razvija,zahvaljujući pitomim i obrazovanim domaćinima i vrednim i preduzetnim došljacima.
Novi Sad je trenutno jedina ekonomski samoodrživ grad u Srbiji,a to ne bi mogao biti bez sveže krvi.
Nedajte da vas svađaju.
Pozdrav svim dobrim ljudima.
Novosadjani KAKVI GOD da su, i uobrazeni i zatvoreni i spori i malogradjani i i i...bili su i jesu, SEBI SAMIMA. Pravili su grad po SVOJOJ meri i sebi davali za pravo da njime budu ZADOVOLJNI ili NEZADOVOLJNI i da ga nikada, NIKADA, ne olajavaju, ni medju sobom a pogotovo nekom sa "strane". Takvi su i takav JESTE Novi Sad.
Da bi vecina "komentatora" razumela, rekla bih u zargonu: Zabole Novosadjane sta ko misli i o njima i o njihovom gradu. Pa je i pitanje da li je Novi Sad kasaba ili nije, besmisleno. Iz novosadskog "ugla", naravno.
Ja sam potomak dodjosa sa severa Bačke koji se rodio u Vojvodini,studirao sam u Novom Sadu završio fakultet i nikad nisam ni pomislio da ostanem u Novom Sadu ,jednostavno osećao sam neku odbojnost.Danas živim u mestu koje volim na severu Backe ,volim tu mešavinu kultura gde svako poštuje svakog,,blizu mi je Subotica u koju često idem vikendom da odmorom dušu a i Mađarska je blizu Baja,Pečuj,Segedin često na jedan dan i u Budimpeštu na vikend,nekad i u Beč Verujte ni ne znam ko je starosedelac a ko dodjos kako kažete vi tamo niti me interesuje obožavam svoju mikroregiju punu različitosti i srećom sam daleko od svega toga .Pozdrav svim ljudima dobre volje
U Novi Sad sam došla pre 30 godina. Romantičan,udoban,uredjen gradić. Svakog vikenda sam pakovala svoju crvenu torbu i vracala se u Beograd. Suprug je govorio da ce to proci,da ravnica mozda izgleda bezezleno i neprivlacno,da je dan na Telepz mozda predugacak,ali da cu jednog dana prestati da pakujem crvenu torbu i da mi nece smetati sto niko nikom ne upada na ručak nepozvan isl. Smejala sam se tada.A,evo,vec dugo,dugo ne pakujem torbu.
Beograd je velegrad,svetli i treba da svetli. A moj Novi Sad nije ni kasaba,ni palanka,on je najlepši mali grad na svetu.
I,ne brinite se,izgleda pitomo,ali samo izgleda...
Nije srpska Atina, jer nije samo srpska, a Atina može biti jedino zbog girosa.
Deifikacija šovinista ubica i pijanaca poput Jaše Tomića, Miletića i sličnih (otud ta srbska atina) je bedna.
Nisu svi dođoši isti, među njima ima mnogo vojvođanskijih, otvorenijih i civilizovanijih ljudi nego što su bili pomenuti, pa i razni današnji "starosedeoci" svih fela.
Naravno, među dođošima je puno onih koji nisu došli da žive ovde, nego da vladaju ovde. To im je i uspelo - uz pomoć zemara koje su bile izvršioci okupacije 1988.
Takvi su ovde dovedeni sa ciljem, da budu krajišnici memorandumske Srbije, da promene strukturu stanovništva. Sve u sklopu dogovora Sloba i Franje o etnički čistim diktaturama.
I dovedeni su da ovde nikad više ne bude civilizovana vlast, već samo kičerajski nacionalizam lopovsko mafijaškog usmerenja.
I dokle god ih se bude preziralo, oni će kao kerberi služiti gazdama, jer osećaju da ovde nisu prihvaćeni.
Teško je i kontradiktorno, ali barem pola miliona nekadašnjih Vojvođana je pobeglo iz domovine, mora se Vojvodina vratiti sa Vokvođanima koji su tu. Vojvođanin je stanje svesti, a ne dokaz o pedigreu.
Najbolji komentar je ostavio Kole. Sve tacno, e sad sto nekome nije milo... Lepo rekao Dezulovic da svako bez obzira na naciju ima pravo da se posere po bilo cemu, bez kocnica i ogranicenja
Å propos ( a propo ) jezika kojim pričamo mi " došljaci"
Jedne prilike kupovala sam u prodavnici namirnice ( potrepštine za kuću ), tražila sam hrenovke (viršle ), trgovkinja me je pogledala i rekla da " ne razume", jedan stariji gospodin sa novosadskim naglaskom učtivo se obratio trgovkinji riječima " Gospodjo, na poslu koji radite, trebalo bi da razumete sve jezike kojim se govori u Novom Sadu "
Dragi svi,
Kad su vidjeni i bogati beogradjani sa familijama i svim vrednim stvarima, bezali od poslednjeg nadiranja turaka u Beograd, presli su reku Savu camcima i stigli do Petrovaradina sa zeljom da se tu nastane. Nisu ih primili i oni su opet presli reku, ali ovog puta Dunav, i poceli da stvaraju novo mesto koje do tada nije postojalo. To mesto i grad, danas je Novi Sad. To znaci da su stari novosadjani ustvari bili stari beogradjani.
Danas situacija nije mnogo drugacija nego '70-80-tih (kojih se ja secam), i tih godina su nadjosi razlog za propast Novog Sada videli u dodjosima, njihovoj primitivnosti koja unistava duh grada u koji su njihovi ocevi ili dedovi dosli 20-30 godina pre tih dodjosa na koje su se oni srdili. Koliko puta su meni "rodjeni i stari" Novosadjani pokusali nabijati kompleks sto je moj otac rodjen u sremskom selu i sto nemam porodicni pedigre kao oni. Dok sam bio tinejdzer to mi je smetalo ako je bilo izreceno u nekom drustvu i pred devojcicama, povratkom iz JNA je to prestalo jer tamo poprilicno otvoris vidike i upoznas ljude iz razlicitih sredina a brzo sam otisao na studije u Beograd i tek tamo na fakultetu upoznao ljude iz razlicitih krajeva SFRJ i drugih, nessvrstanih drzava. Pokusavali su i kasnije, na poslu ili drustvu, neki da igraju na kartu posebnosti mestom rodjenja ali sam ih uvek ili ignorisao ili dovodio do ludila.
Naravno da neki od dodjos tvrdoglavo ostaju u svojim kulturama, u nekom drugom vremenu i na drugim prostorima ali iskustveno njih pregazi i vreme i sredina, oni koji se ne prilagode ostanu izlovani medju istima takvima a vec njihova deca imaju cist novosadski akcenat, prihvate obicaje, kulturu i hranu iz sredine u kojoj su rodjeni i odrasli. I vec u sledecoj iteraciji oni postaju "nadjosi" i neke nove dodjose vide kao opasnost po njihovu kulturu.
Evo mater svima koji misle da su doseljenici uništili nešto što nikad nije ni postojalo. A ti Panonijan stidi se ako misliš da je ok biti takav, fuj....o čemu ti govoriš...Pa vi ,,starosedeoci ste gori od bilo kog ,,dođoša,, fuj gadosti.
Grad koji ide u visinu, gde se gradi neplanski i gde se ne misli na coveka vec samo na profit. Nikad gori, saobracaj katastrofa. Najjeziviji momenat gradnje ugao Kralja Petra i Rumenacke, gde nice zgradetina koja ce u potpunisti zatvoriti zgradu pored..pa to je nehumano. Kultura -pa smesno. Ne znam zasto se neko istripovao da je NS ikad bio grad kulture?! Pa pocevsi od ljudi na ulicama koji konstantno pljuju, bacaju otpatke gde stignu, setaju po biciklistickim stazama, guraju se, psuju..pa koja crna kultura
I pored decenijskog razaranja karaktera i izgleda ovog grada i dalje je centar kulture.Pogodan za zivot sa prelepim mestima kao sto je Dunav i Fruska,ustanovama kulture.
Nema šta dragi moji Novosađani, oduvek ste bili gostoprimljivi.
Sramota me je šta čitam i kome dajete minuse, ako nešto nismo bili to je mrzitelji drugačijeg i drugog. Deca svih tih što su došli će biti Novosađani, kao što ste i vi, ili vaši dedovi. Praktično svako je nekad odnekud došao, a to što vas tako lako provociraju, to govori o tome koliko kontate o čemu se radi.
Grad ne cine metri kvadratni, ni broj stanovnika, ni njihova etnicka i verska pripadnost, ni znamenitosti, ni arhitektura...grad cini harmonija izmedju onog sto se se nadje na tom prostoru. Novi Sad vise nije grad harmonije.
Pa evo npr. Marinko, potpuno je protivprirodno ziveti na jednoj teritoriji i 5, a ne punih 25 godina i zadrzati jekavicu. Coveku se bukvalno organizam sam bori da prisvoji nacin izrazavanja u mestu u kom se nalazi, kad se pusti, promena i prilagodjavanje se dese neprimetnu u periodu od nekoliko meseci do nekoliko godina. Potreban je ogroman otpor i napor da se zadrzi akcenat kao da si juce dosao iz nekog mesta gde se potpuno razlicito govori, a prosle su decenije. E sad, akcenat je samo jedan slikoviti primer i predstavlja i sve ostalo sto ste doneli, i sve sto ste odbili da primite iz kulture mesta gde ste dosli. I onda se cudite sto vas ovde ne podnose?
Najveći broj komentara ovde najbolje oslikava zašto je Novi Sad danas tužan grad. Starosedeoci za to optužuju dođoše, a oni opet preziru tu urođenu novosadsku osobenost. Nismo uspeli da se saživimo. Godinama kao dva ovna na brvnu dokazujemo jedni drugima kako smo bolji od ovih drugih. A za to vreme, neki pohlepni i proračunati tipovi hraneći tu netrpeljivost, uvaljuju nam kič i šund zarad svog tala i profita. Da smo se samo malo potrudili da razdvojimo žito od kukolja, bez obzira na kojoj njivi je raslo, danas bi Novi sad bio oaza. Ovako je bara. Mala bara sa puno krokodila
Većina ljudi koja danas živi i u Beogradu i u Novom sadu ne predstavlja starosedeoce. Oni su ili pomrli ili otišli u druge zemlje. Sa njima su nestali i duh i urbana kultura. I Beograd i Novi Sad zbog građevina liče na one nekadašnje, ali oni to u suštini više nisu. Ostala je samo ljuštura.
To je bilo pre 150 i vise godina, danas je druga prica. I baba je nekad bila mlada,vise nije. Zivot je beskonacan niz prilagodjavanja i napretka, a to ljudi ovde u Novom Sadu nisu spremni da prihvate, kao da su se Mocartom u Salcburgu rodili, svasta. I zato smo sad palanka, ne zbog kuca vec zbog nacina razmisljanja, grad su ljudi, a ne zgrade i kuce. Neko lepo napisa da su Sombor i Subotica bili znacajniji gradovi u Austrougarskoj od Novog Sada, i to je tacno, uz to da je srpska Atina bila zapravo Sentandreja, a Novi Sad je bio tek sekundaran. Par ulica u centru i to je Novi Sad, ostatak grada nam je obicna spavaonica, treba biti realan. Subotica je na pocetku 20og veka imala skoro tri puta vise stanovnika od Novog Sada i bila je veci centar, Novi Sad je dobio na znacaju tek nakon ustavnih promena 1974 i to je sve.
Ma jeste vi ste mačo face, svaka riba sa preko tri sive ćelije vam se smeje jer ste debili, a vi pajvani mislite da flertuje s vama. Tipične seljačine koje misle da je smaranje devojaka po gradu udvaranje.
Kao i cela Srbija i Novi Sad i Beograd tonu u primitivizam, kriminal, nestručnost, nezainteresovanost, siromaštvo koliko materijalno toliko i duhovno. Takvi gradovi ne privlače ljude sa strane već odbijaju i one tu rođene i tu ne možemo pričati o nekim metropolama i kosmopolitizmu, to su prosto učmale sredine. Ovakve reakcije prema dođošima su u rangu "rugala se šerpa loncu" i samo dokazuju kakav grad je Novi Sad. Grad je bogat onoliko koliko privlači ljude da u njega dođu, problem je što ljudi u ove gradove ne dolaze zato što žele već trbuhom za kruhom jer je ostatak zemlje ruiniran.
Nije to odavno Novi Sad nego Nova Banjaluka, Nova Banija, Novi Kordun, Nova Lika..
Što nije nikakav problem, svako ima pravo da se seli i živi gde god hoće.
Ali bezveze ga je zvati Novi Sad kad to više nije. Újvidék ni slučajno. Sad te gledaju poporeko kad otežeš i tražiš šargarepu a ne mrkvu na pijaci.
Ja sam u Novi Sad stigao kao dijete '95. godine. Ćaća uzeo plac gdje je bio vinograd od nekog starog Sremca na Alibegovcu te se tu skućismo. Imamo lep prostor. Tu držimo svinje, ovce i živinu. Barem jednom mesečno se janje ili prase okreće, dolaze prijatelji, rodbina, pije se, veseli se. I evo ostadosmo mi tu četvrt veka. Da ne valja išli bi gdje je bolje. Novi Sad je lijep grad, baš mi je onako svjetski, ali su ljudi nekako zatvoreni, svako gleda da grabi samo za sebe. Smetaju im ljudi koji su došli sa strane. Kao da više vrijede zato što žive u zgradi na Limanu, a to je dva kilometra od nas. Prava raja i provod je u Futogu, Veterniku, Kaću, Bukovcu.
U Novi Sad došla sam iz Bosne, tad sam mogla da biram BG ili NS, kako vidite odabrala sam NS. Ne, slučajno, već zato što sam ga zavoljela mnogo ranije dok smo još živjeli u zajedničkoj nam državi. Zavoljela sam ga upravo zbog te njegove različitosti koju su u njega vijekovima donosili ljudi koji su dolazili u njega. Dovoljno je proći ulicom i čuti toliko različitih jezika kojima ljudi medjusobno komuniciraju, pa da ti bude prijatno i lijepo.
Kultura je kultura, ona nema naciju, rasu, jezik...ona se stiče vaspitanjem ( nosi se iz kuće ), stiče se obrazovanjem, informisanjem... Sve zavisi od nas samih, koliko cijenimo sami sebe, pa onda i ljude oko nas.
A uprava svi ovi kometari govore koliko smo različiti, ako uvazavamo različitosti onda Novi Sad nije palanka, kasaba, selendra...
Što se tiče urbanističke kulture, tu ste u pravu, trebalo bi se više povesti računa gdje se, kako i šta se u kom dijeli grada gradi.
Volim Novi Sad, kao i Beograd, Sarajevo, Zagreb, Beč, Budimpeštu...a i vas rodjene i nerodjene Novosadjane!!!
Sezdesetih godina neprijatno mi je bilo kada me komsija iz zgrade sretne i svaki
put mi skine sesir i kaze LJUBIM RUKE (bio dete,kasnije sam saznao da je
bio sudija).Sedamdesete,dobar dan ili zdravo do devedesetih.Od devedesetih
STA IMA BOSANCI,od 2010 SKORO SVI STA IMA ,nema ljubim ruke,nema dobar
dan.STA IMA,IMA SVE MANJE.
Novi Sad je od 1945 do danas broj zitelja povecao za 7 puta, izgradio se, postao finansijski, kulturni i univerziterski centar kome teze mnogi doseljenici iz Bosne, Crne Gore, Srbije i same Vojvodine. I uz Beograd je jedini grad bivse SFRJ koji raste sto nesto govori. OK, jesu plate u Ljubljani i Zagrebu vece ali zivot cine i neke druge stvari pa ta razlika u standardu se tako anulira - ako vec pucas na mnogo bolje mesto za zivot onda bacis pogled jos dalje na zapad i sever Evrope.
Po meni je Novi Sad top mesto za zivot na Balkanu, ni prevelik grad ni daleko od metropola, mogu se naci solidni poslovi za taj deo Evrope, poseduje sve od skola i kulturnih ustanova koje trebaju nekoj porodici. Jeste se promenio u odnosu na '80-te ali i to je normalno, promenio se i ceo svet a "szvakace" i sve dodjose i nacinice ih Novosadjanima. Jos samo da dobijete demokratsku vlast...
Nije da sam rodjen u NS i da ga volim ali ovo sto sam ispisao je realnost nekog ko ga gleda iz daljine.
Sto god se desavalo Novi sad je ipak najlepsi.Istorijski bogat,sirok ,spreman da razume ,primi..A tu je i Dunav(kad bi mogao sve da isprica...)Dovoljno velik, da nas sve voli i dovoljno mali da ga stavimo u srce.A Fruska gora,da da Bog da se doveka ogleda u Dunavu i svakim radanjem sunca nudi novi dan i da nam da snagu da volimo ,cuvamo postujemo svoj grad i da se ponosimo njime,a ako bas i nije tako da cutimo i da ga mne brukamo.
Ovo nije ni kasaba, a gre'ota, jer baš nekad beše fin gradić u kojem sam se osećao sigurno, poštovano i uvek dobrodošao ali sudeći po skorijim reakcijama to sada više nije slučaj :(
Lepo si objasnio ali šteta je što većina ljudi u Vojvodini to nemože da shvatii i razume. Holandija je super primer, a da si tek pisao o Švedskoj........ auuuuuu
Radi tacne informacije, Dezulovic je napisao da su ljudi kao Bora Corba, Momo Kapor i Minimaks od Beograda napravili kasabu. Mogu oni Dezulovicu ili nekome drugome da se svidjaju ili ne ali recimo Momam Kapor je daleko bolji novinar i knjizevnik nego Dezulovic, pride je bio i solidan slikar (za balkanske drzave).
Cesto ove godine gledam youtubere koji putuju po svetu, par njih je okacilo svoje snimke o Srbiji i bivsim SFRJ drzavicama i opsti zakljucak tih ljudi je da iako je Balkan poprilicno siromasan i u mnogim poljima zaostao za Zapadom jasno se vidi da je Beograd bio i jeste najveci grad i srediste tog regiona, metropola u odnosu na Zagreb i Sarajevo. Znaci ako Amerikanci to jasno vide to i jesto to. A sasvim drugi par opanaka je sto se Beograd ne moze uporediti sa Pragom, Becom ili nekom drugom evropskom metropolom, nije mogao ni pre 40 godina, ni pre 100, oduvek se iz Beograda islo u Evropu, da se upije obrazuje, da se upije kultura i steknu nova saznanja. Generalno Balkan, jugoistok i jug Evrope su stolecima siromasni i zaostali, jesu sad i bice to dugo iza nasih zivota, takve zivotne karte su upale svima nama.
Radi tacne informacije, Dezulovic je napisao da su ljudi kao Bora Corba, Momo Kapor i Minimaks od Beograda napravili kasabu. Mogu oni Dezulovicu ili nekome drugome da se svidjaju ili ne ali recimo Momam Kapor je daleko bolji novinar i knjizevnik nego Dezulovic, pride je bio i solidan slikar (za balkanske drzave).
Cesto ove godine gledam youtubere koji putuju po svetu, par njih je okacilo svoje snimke o Srbiji i bivsim SFRJ drzavicama i opsti zakljucak tih ljudi je da iako je Balkan poprilicno siromasan i u mnogim poljima zaostao za Zapadom jasno se vidi da je Beograd bio i jeste najveci grad i srediste tog regiona, metropola u odnosu na Zagreb i Sarajevo. Znaci ako Amerikanci to jasno vide to i jesto to. A sasvim drugi par opanaka je sto se Beograd ne moze uporediti sa Pragom, Becom ili nekom drugom evropskom metropolom, nije mogao ni pre 40 godina, ni pre 100, oduvek se iz Beograda islo u Evropu, da se upije obrazuje, da se upije kultura i steknu nova saznanja. Generalno Balkan, jugoistok i jug Evrope su stolecima siromasni i zaostali, jesu sad i bice to dugo iza nasih zivota, takve zivotne karte su upale svima nama.
Onaj ko je odrastao u Novom Sadu a ima godina, zna tacno da 70-tih od 22h nista nije radilo, mrtva varosica.Saobracaj u Jovinoj, polu raspadnute fasade i sivilo a upredgradju su samo jos guske falile po ulici. Danas je ipak grad po meri u koji se rado dolazi i koji ima sta da ponudi. U Beograd se vise nikada ne bih vratio.
Lepo neko rece, Beograd je kasaba, a Novi Sad je palanka. Bila i ostala jedna obicna palanka. S tim da Beograd ipak ima neke mozda pozitivne odlike metropole cisto zbog broja stanovnika i anonimnosti koju ta velicina pruza. Dok Novi Sad nema ni to. Smesni su mi ljudi koji se zanose i hvale nekom kulturnom velicinom Novog Sada u poslednjih 50 godina. Necu lagati u 19tom veku je za nase uslove Novi Sad i bio grad, ali sad je stanje drugacije. Ta ksenofobija i sovinizam da se u 2020toj godini prebira po krvnim zrncima i poreklu je odlika palanke, a ne metropole. A i budimo realni, vertikalna prohodnost je prakticno nepostojeca. Samo pogledajte univerzitet, instituciju koja bi navodno trebala biti osnova intelektualnog razvoja drustva. Pogledajte ko predaje tamo. Pa preko pola kadra je tamo dosla preko starog dobrog nepotizma i stranackih veza. Koliko znate univerzitetskih profesora da nisu i decu udomila na univerzitetu? Ja znam jako malo. Palanacka posla skucenih umova. Ni sam nisam bio svestan koliko je to groteskno dok nisam se preselio poslom u Ameriku u jedan grad koji zaista i jeste metropola.
Ziveo sam i u Petrovaradinu i Novom Sadu i u Beogradu pre nego sam stigao u FR od 2016 e godine.U Novom Sadu cekas 9 ku sat vremena iz Petrovaradina da bi stigao do Novog Naselja sat vremena voznje sto je nekih 7-8 km.I jos pola cekanja na stanici.
U Beogradu na periferiji gde sam ziveo Sremcica 27 km od Beograda autobusi na svakih 6 minuta autoputem za 18 minuta van spica sam u centru Beograda.
Novi Sad imam veliki problem totalno nestrucnih ljudi na bilo kom javnom mestu koji odlucuju o:
-saobracaju
-policiji
-sudstvu
-zdravstvu
GRad u centru pokrajine ravnice povrsine pola Holandije ljudi prodaju kuce na plodnoj zemlji za 5 hiljada eura zajedno sa 5 ari placa.Useljive odmah.
To Vam je pokazatelj zivota u jednoj drzavi.CENA KUCE VAN GRADA NA SELU.Kupi ti kucu na selu u Holandiji za 5 hiljada eura.
To kad kazem ovima Francuzima da je kuca u Vojvodini u Evropi na PLODNOM ZEMLJISTU 5 hiljada eura sa placem i namestajem odmah useljiva ono gotovina na stolu izbrojis 5 hiljada i istog dana si 100% vlasnika zauvek ljudi u Francuskoj me gledaju sa nepoverenjem misle da sam prevarant,sarlatan i da im pricam nebuloze.
U prevodu sve sto je vredelo otislo otislo.A tek ce otici.To sto vredi.Najveci ljudski sljam Vam vodi i grad i drzavu i Vi im se zahvaljujete tako sto ih opet glasate za 15 ili 20 eura po glasu.I sto grama kafe.I za hemijsku olovku i kalendar.
Pogledajte likove koji Vam vode grad i Pokrajinu 30 godina su u politici to nema nigde u EVropi.Mozda u Africi.Mozda.
Prvi Novi Sad nikada nije bio grad nego povece selo gde se znalo vec ujitro ko je sa kime zavrsio te noci mogao si za 15 min hoda od centra da cavrsis u sred oranice a sami novosadjani su uvek bili smaraci koje si cesto mogao da vidis u tridesetim kako ih mama vodi da kupe farmerke .O nedeljnom smaranju po gradu da i nepricamo .
Novi Sad je za mene najlepši grad na pkaneti!
A dosta sam proputovala! U proteklih nekoliko godina se još više sa divnim šoping molovima, marketima i restoranima brze hrane urbanizovao, pa to nekima smeta. Verujte mi i naš saobraćaj i kultura i ljudi su na evropskom nivou!
Previše smo blizu Srbiji da bi imali veći značaj odnosno da bi rasli u duhu sopstvene kulture. Novi Sad je otet od strane onih koje nije potrebno ni imenovati, zna se na koga mislimo kad kažemo "oni". Ipak problem je i što smo mi odrasli u kulturi koja vidi neopotizam kao sramotu u porodici, koja ne ostavlja cipele ispred vrata, ne urla u ulazu zgrade, drži smeće u džepovima do kante, čeka zeleno pa kad i nema nikoga, čekamo strpljivo kad treba, retko smo glasni i veoma otvoreni za nova shvatanja i druge kulture. Takođe smo uvek držali normalnu distancu prema svima, imali smo sebe. Neko bi rekao Evropska kultura, što ona zapravo i jeste. Ali eto, došli su "oni" koji za sobom uvek nose pustoš i propast a da to ne vide. I sad se držimo dalje od njih većina nas, izbegavamo ih i nadamo se da će proći. Neće otići na žalost sami, moramo prestati da ćutimo i znajte da imamo saveznike, nije sve izgubljeno! Imamo svoju istoriju kojom se treba ponositi a budućnost zavisi od nas!
Danas sam poslom bio na Detelinari u Ulici Koste Racina. Tamo je haos, zgrada do zgrade bez zelenila i parkinga. Ne znam kako ljudi prihvataju da žive na takvom mestu. Trenutno grade na Salajci i Podbari, i tamo će biti ista situacija. Da li je moguće da smo dopustili da nam investitori, zarad lične koristi, unište naš grad?
Ja mislim da je dolazak nas Bosanaca i Ličana unio živost u ovaj dosadni grad, nekako su vojvodjani potpuno usporeni i tromi. Trebala im je naša energija, često cure kažu ovdije ma onaj dosadni lala jes lijep al ne bi priso za zivota haha. Mi preko Drine smo malo odlucniji i muzevniji ako me razumijete. Od našeg dolaska Novi Sad nije kasaba rekao bi
Naš Novi Sad više ne postoji,ovo je postala palanka,stecište javašluka,netolerancije,primitivizma,sebičluka,malogradjanštine,bahatosti,straha....Plače mi se ,kad pomislim na onaj nekadašnji lepi ,mirni grad.
Mislim da su puno gori tvoji preci koji su krajem 40ih ukrali imovinu tada bogatim Novosadjanima u ime ''revolucije'', a potom 80ih doveli Milosevica na vlast, narocito jogurt revolucijom. Aj sad probaj da stvoris neki svoj posao nakon sto dodjes bez icega umesto sto cekas da ti pomre rodbina da nasledis prethodno ukraden i otet stan da ga prodas kako bi nesto zaradila. Pozz
Živeo sam u Novom Sadu dok sam studirao.
Pet najgorih godina mog života, gužva, zagađen vazduh, svi su nervozni, uobraženi i bezobrazni čast izuzecima kojih je zaista malo.
Parkinga nigde, saobraćajni haos. Novi Sad nikad više, vratio sam se u rodno Brčko i niko sretniji od mene.
Ono sto je uvak i bio u poredjenju sa Beogradom.......Selendra!!! A ova masa koja se tu naplavila poslednjih 20 godina samo je taj status jos jace zabetonirala.
Koliko je Srbija njihova - SNS uzurpatorska, toliko je i moja!!!
Ali ne samo SNS malograđanština, već i DS, SPS i sve u nazad trideset leta, gromade do gromade od neljudskosti je uništavalo Srbiju.
Treba uvesti zakon gde se u centru svakog grada ne sme graditi različite građevine, već nešto slično kao u Francuskoj, Parizu, tipski izgled zgrada, pa da imamo smisla i lepotu građevina.
Na planinama ne sme da se gradi urbani tip građevine i da se od Zlatibora pravi novi Beograd, Novi Sad, već da se rade planinski tip kuća, zgrada i hotela, pa čovek kada ode na planinu, da ima osećaj da je na planini, a ne da je u centru Beograda...
Svi političari u zadnjih 30 godina su uništili sve čega su se dotakli...
Oterali ste pitome, a pustili divlje...
Da li vi ljudi imate oci? Novi Sad je od jednog skromnog gradica (u svakom smislu) postao moderna Evropska prestonica kulture! U poslednjih 5 godina se razvio vise nego prethodnih 50!
Toliko toga znacajnog je realizovano (Promenada, uredjenje kineske cetvrti, ..) a da ne pricamo tek o novim projektima (Novi Sad na vodi, brza pruga..) koji ce Novi Sad dovesti na nivo Beograda. Pametnom dosta.
Novi Sad je pseudoeuropska kvaziprestonica kemp i kič kulture. Za to se potrudio specifičan miks pokondirenog domaćeg i nadobudnog dolazećeg stanovništa. Takav kvantitativni i kvalitativni odnos nije lako postići. Otuda taj umišljaj posebnosti u običluku. Svaka nam čast!
Novi sad je bio i ostao, najlepsi grad dali se u nekim delovima, gresilo DA jedino netreba dirati jezgro grada. Normalno je da svako vreme ima svoj razvojni ciklus , ali ostavimo to vremenu koje dolazi, neka to vreme sudi dalismo ziveli sa kretenima, ili intelektualcima!!!
Drug iz Beograda hoće da se preseli u Novi Sad. Kaže dosta mu je gužve po Beogradu i nadrndanih i isfoliranih ljudi. Misli da će mu ovde biti bolje. Hahahaha! Kako da ne. Isto sr*nje ga i ovde čeka. Novi Sad se pretvorio u brlog. Fuj!
Ja rodjen i živim u NS 59 godina u Bulevaru Kralja Petra I, (dr.Salvadora Aljendea) neparna strana, a činjenica da će sutra 2021 godina a moj "bulevar" od Pantera do Sajma nema ni TROTOAR. Obična smo kasabetina.
Za Novi Sad, ne mogu da kazem, ali od drugara I poznanika cujem da je postao miks kasabe I palanke. Beograd je vec druga pricao, sa svojim pozoristima, muzejima, koncertima. Dolaze nam turisti iz sveta I okruzenja. imamo aerodrom a uskoro cemo imati I metro. Sve sto treba jednom velegradu.
Odlicna je anketa.Ja sam odgovorio sa kasaba isto.Mada meni je Beograd uvjek bio centar svega.Nekako mi Novi Sad vise nije ni kasaba.Kad odem u Banjaluku ili Beograd oseti se ta energija grada.Novi Sad to vise nema.Sad je vise kao neka palanka.Ja mislim da je to do ljudi.
...obidjite sve institucije novog sada pa ce te videti, nazovite za problem vodovod, cucete njakanje, nazovite put za rupe opet njakanje, nazovite gas njakanje, obidjite bukvalno sve institucije i nadjite i jednog novosadjanina, muzeje, galerije, elektrovojvodinu, kafice, restorane, skole... ljudi cine jedan grad a to vise nije novi sad tu su sada novobosnadjani, prema tome ova tema je besmislena, taj grad kao i mnogi drugi su nestali 90ih... ps. ne krivim ljude sto njacu, samo to nije novosadski a to nemogu da prihvate, kao sto u njemackoj mogu da ne njacu
Zašto neki ljudi misle da imaju pravo da određuju ko će gde da živi i da li sme da dođe u "njihov" grad?! Očigledno je prevaziđena mržnja samo po nacionalnoj osnovi. Kada prelazimo na mržnju po ulicama iz kojih dolazimo?
NS je bio grad. Tako da bi ga mogli preimenovati u Biograd.
Ima više Biogradova, pa bi morali neki prefiks da ubacimo. Bosanski/Bački. To bi naknadno dogovorili.
NS je bio šarmer, a B. Biograd je njegov naslednik koji se odvaljuje ispred prodavnice u falš majci nekog većeg proizvođača i gelom u kosi.
P.s. Novonastali Biograd nema veze sa ostalim geografskim pojmovima koji se tako zovu.
Novi Sad je kad sam doso sa Kupresa 80tih bio obicna palanka, i nekako ustajo, mrtav...ne zelim nikog da vrijedjam al tako je to...malne kucice...al bilo posla...Sad je konacno velegrad, skoro ko Sarajevo u staroj jugi...tamo je bilo merak prosetat
А мене је срамота што мој Нови Сад стављате у било какав контекст са Дежуловићем. Једноставно, има вас којима је он дражи од било чега српског, али мени су у срцу и Нови Сад, и Београд, и Бора Ђорђевић...
Молим редакцију да објави коментар рођеног Новосађанина чији су преци у Бачкој од пре Чарнојевића...
Krecemo od pretpostavke da je Novi Sad bio bitan grad odavno. A nije. Ako cemo iskreno, u Austrougarskoj Novi Sad je bio relativno nebitna palanka na granici, nastao ispod strateski bitne tvrdjave. 1918 imao je 35.000 stanovnika. Sombor je bio bitniji, centar Backo Bodroske zupanije, a i danas kad se pogleda centar Sombora vidi se sta je jedan grad sa istorijom i tradicijom. Ista prica i za Suboticu. Novi Sad dobija na znacaju tek sa Dunavskom banovinom, dakle kada je u sastavu Jugoslavije. A i to "Srpska Atina". Pesta je bila znacajnija kao centar kulture Srba u Austrougarskoj.
Cela ova prica "staronovosadjanja" o "dodjosima" koji su dosli i upropastili jedan velegrad je jedna tipicna malogradjanstina. Crkvu nazivamo "katedralom", divimo se gradskom jezgru a cine ga dve omanje ulice, gradska kuca koja nije nista specijalno.... Novi Sad jeste lep i nas, ali ajde malo realnosti.
A sto se upropascavanja urbanog Novog Sada tice, nema to veze sa "dodjosima", Dodikom ili vec kime drugim. Pocetak ovog urbanog ludila se desio za vreme DS-a.. tj lopovluk nema veze ni sa poreklom, ni politickom partijom, nego debljinom obraza koji je jednako rasporedjen kod svih nacija.
Nazalost ovo vise nije Novi Sad ,vec Dodik i Galens grad,sramota za nasu vlast i naseg gradonacelnika sta ovim ljudima dozvoljavaju pkkupovali su pola Fruske gore i peru pare kroz zgradurine.
Kakav god,za BG je gradina...u svakom smislu.Probajte kolima da se odvezete bilo gde u centru BG,parkirate,obavite to sto trebate i vratite se...na vreme.Ovde,još uvek uspevamo.
Dovoljno je nabrojati sledeće:
- "Pupinova palata"
- Kisačka ulica
- Laze Kostića
- Jevrejska (potez oko Futoske pijace)
- Ćošak Pavla Papa i Bul. Oslobodjenja
- Behaton u Zmaj Jovinoj i Dunavskoj
- Telep
- Salajka
- Podbara...niz se na žalost nastavlja...
Ovo su nepovratni urbicidi, a kraj se ne nazire.
I jos nesto, pogledajte samo ljude i njihove izgubljene poglede, odeću koju nose (70% ljudi jedva sastavlja kraj sa krajem). Tuga!
Buli
15.12.2020 • 13:41
Beograd - Istorija, Kultura, velegrad, koncerti, pozorište, tradicija, poštovanje, ....
Novi Sad -Ništa od gore navedenog
/////////
Српско народно позориште је најстарији професионални театар у Срба. Основано је 1861. године у Новом Саду и од тада ради у континуитету. Матица српска, најстарија српска књижевна, културна и научна институција. У првој половини 19. века, Нови Сад је био највећи српски град. (Око 1820. године град је имао око 20.000 становника, од којих су око две трећине били Срби, а данашњи највећи српски град, Београд, није достигао приближан број становника пре 1853. године.) Још 1817. године, Вук Караџић говори за Нови Сад да је „данас највеће општество српско на свијету”, док Шафарик 1813. године говори да је „овде гнездо Српства”. У то доба Нови Сад је био центар политичког, културног и друштвеног живота целокупног српског народа.
Svako ga u svojim ocima vidi drugacije. Nesrecni ga vide kao nesto lose, srecni kao dobar grad itd. Meni je muka od saobracaja, tj. od divljaka u saobracaju i od ljudi poput brojnih komentatora ispod, koji pre podne mrze sebe, a posle podne sve oko sebe. Mentalitet je pretezno palanacki i seoski, sto je i logicno.
Kasaba najblaže rečeno. Nadrljaćemo kada prodju ove restriktivne mere. Treštaće decibeli iz svakog kafića, noćnog kluba i kafane i dan i celu noć, muzika iz zavičaja, narikanje i meketanje. Sakloni nas Gospode prostakluka, osionosti i bahatosti.
Mnogo lošiji neg' što beše. Varvari ga uništavaju bezmalo četvrt veka. Doneli su svoja brda u pitomu ravnicu, ostavljaju kola gde hoće, kao po livadama, a preziru svaku travku i drvo koja ih podseća na zavičaj. Odatle potiče njihova ljubav ka be(ha)tonu. U kolima slušaju muziku ,,do daske'' jer su navikli na sebičluk umesto na život u zajednici.
Novi Sad je ništa drugo do malo veća Palanka.
Generalno novosađani žive u ubeđenju da žive u nznm kakvom gradu a činjenica je da ga možeš obići biciklom za sat i 15 minuta.
komentarise.Kako imate lepo misljenje o svom gradu.Treba da Vas je sve sramota.Sta uoste radite ovde, ajmo paljba, ceo svet Vam na dlanu ne morate ovde da budete.
Novi Sad mora da primi bar još dvesta hiljada novih stanovnika.
Ali da bi se stvorilo okruženje različitosti bilo bi dobro da naši novi sugrađani budu Rusi, Ukrajinci , ItalijanI, Estonci, Tajlanđani, Ameri Englezi, Francuzi i drugi.
Tek tada bi došlo do deeskalacije malograđanštine i u moru raznih kultura kreirao bi se svojevrni melting pot.
Naravno uz poštovanje urbanističkih i estetskih načela.
Ovo besomučno prebacivanje Voša Bosna CG i sl nema nikakvog smisla.
Pored ogromnog demografskog udara iz ratom razorene Bosne i siromašne CG zadnje decenije je predominatni priliv iz sela, varošica I gradova same Vojvodine razorenih očajnom ekonomskom politikom. Moje komšije su iz Iriga, Sombora, Bača, Vrbasa, Karavukova,Kovačice Kovina Zrenjanina, Šida, Crnje......
Od Novog Sada pokusavaju i uspevaju da naprave kasabu kao sto je Beograd, ovi urbanistickim genocidom koji vrse nad nasim gradom. I jeste Beograd Lasaba, ko god je ikada prosao npr Zvezdarom je mogao da se uveri u to. Zgrade bez parkinga, automobili po pesackim stazama jer i nemaju gde da parkiraju, zgrade koje su vecinom nelegalne i bez prikljucaka na grejanje. Kontejneri oko kojih stoji djubre, neke ulice gde su nove zgrade bile su bez asfalta, samo tucanik. Jedan potpuni urbanisticki haos za koji ljudi daju neverovayno velike pare. Pa kad zasmrdi iz Vince leti, nadisu se pravog mirisa Beograda. Tako da, mogu da se ljute koliko hoce, ali cinjenica je da su unistili BG u proteklih 30 g, a isto rade sada i NS. I nema tu puno sta da se duri, buri i izmisljaju besne gliste. Grbavica je primer urbicida u NS.
Pricajte vi sta hocete. Ja volim Novi Sad. Jedan prelep grad sa sjajnim ljudima. Dosao sam sa strane, ali odgovorno tvrdim da nema lepseg i boljeg grada za zivot od Novog Sada, i trudim se da se i ja prema njemu ponasam kao on prema meni, i vratim mu deo lepog zivota koji sam ovde proziveo. Sve je u perspektivi i onako kako mi vidimo, ovi ce doci i proci, a dusa grada ostaje u njemu i u nama!
Njagora vrsta ljudi u NS su novosadjani koji vecno nesto kukaju, pljuju na sve, nista im ne odgovara i vecito ostavljaju takve komentare na ove vesti. Sve to je posledica njihovog dosadnog usamljenog zivota i toga sto ih je pojelo vreme a ne toga sto se grad ili drustvo promenilo. Uredite nesto za svoj zivot a ako idalje verujete da je sve otislo dodjavola, da se sve crno otidjite odavde gde vam se svidja, nama ce ovde biti bolje bez vas koji samo nesto mracite.
Novi Sad je nekada bio grad srednjevropskog tipa. Grad gde je bilo lepo živeti. Grad koji se gtadio na način da ne ugrožava miran život građanima. Grad koji je poštovao svoje građane. Nažalost Novi Sad je propustio priliku da to i ostane. U zadnjih tridesetak godina investitorska mafija u sprezi sa urbanističkom mafijom i političkom elitom je pretvorila Novi Sad u urbanistički haos od betona, asfalta i stiropora samo zbog toga da bi se pojedinci bigatili ne mareći za interes građana i grada.. Novi Sad je zahvaljujući njima postao besdušna kasaba obavijena stiroporm.
Novi Sad je jedna dzinovska selendraca. Jako je bilo tuzno kroz ove decenije, od osamdesetih kad je bio gradina od 200000 gradjana, gledati kako postaje selo od 400000 seljana. Taj proces preobrazaja i evolucije u nazad je zavrsen, i s obzirom na opstu situaciju na ovoj teritoriji koja voli sebe da zove drzava, mislim da nema nade nesto drugo ni da postane.
Činjenica je da je Beograd početkom XX veka bio selendra, a Novi Sad ipak grad, međutim sad je i Novi Sad postao selenda i kasaba. To je ono što je tužno.
Prenatrpan, zagađen, prljav, ne postoji deo koji nije arhitektonski unakažen, gradnja bez smisla i plana, zelenila sve manje...
Kultura nikad na nižem nivou, zatiranje nasleđa, nebezbedan, pojedinci slobodni da divljaju, netolerancija i nerazumevanje na svakom koraku. Može da priča ko šta hoće, zna se gde je Novi Sad bio nekad, a gde je sad. I tone sve dublje.
Grad cine ljudi, kakvu kulturu nose i kako se prema svom gradu ophode..a ovde je posle 90-tih doslo nesto sto je na svim poljima naudilo ovom gradu. Da li namerno ili slucajno...svejedno je.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
ANKETA: Ako je Beograd "kasaba", šta je Novi Sad?
Autor: 021.rs
Novi Sad
•15.12.2020.
•13:07 > 13:12
Komentari 198
Marko
PurgerNS
ns
@PurgerNS
Odlično,zašto onda niste otišli svi u Sarajevo em bolje em bliže.
zato što nisam iz Sarajeva..moj multi kulti široki domaći ...nema gorih pd vas besposličara
Mileva
Vlada
Naglasak se ne "imitira" nego se usvaja, ako to ne znaš džabe ti i luftiranje do Londona. Vo u Beč, vo iz Beča.
/
cim je umrla, to je bilo jos uvek u vreme komunizm, u njen stan su uselili neke od nasih.
basticu niko nije odrzavao. sada je korov u njoj.
pa vi sada kazite da li ste napravili grad, palanku ili tursku mahalu/u nekim vojvodjanskim selima se jos uvek strancima javljaju na ulici/
Šimike
Sonja
Lala
M
Martin Raschke
Vlada
Za godinu dana možeš pokupiti koji god hoćeš naglasak na planeti. Doduše to ne važi za svakog, kapiram da ima veze s sposobnošću učenja i inteligencijom.
MArko
Alex
SLOBODNA VOJVODINA
Kakvim god da nas zovu - odavde je KULTURA I OBRAZOVANJE kretalo prema jugu.
Mi ove OKUPATORE nismo zvali.
Dosli su da bi okupirali - ljubomorni i zavisni.
I bez tolerancije za manjine; sto su i u ratovima dokazivali - ubijajuci sve sto nije "srBsko".
Nisu Novosadjani netolerantni - vec dodjosi.
Oterali nam nase Nemce, Madjare, Slovake, Rusine...
Drugosrbijanac
Ekonomski Tigar
Atletičar
Sravniš travnati sportski teren i dvadeset teniskih terena da bii umetnuo tržni centar.
Izgubiš zbog toga licencu za atletski stadion (nema pomoćni teren ) u koji si uložio milione ali dobiješ gužvu i kolaps u stambenoj oblasti i podstakneš osiromašene građane na utihnuli "potrošački mentalitet".
Srušiš crkve i spomenike kulture da bi u centru napravio svoj dvorac a sam Pupin se prevrće u grobu od zloupotrebe svog imena.
E to je "Novi Sad po meri građana ".
X-men
Robinho
Goran
Bili Kid
Ja sam samo rekao da se u ovoj drzavi vesto medijski koristi demagogija, sovinizam i banalni nacionalizam za kolektivno manipulisanje i hipnozu narodom koji je navikao da sve prihvata zdravo-za gotovo, bez bilo kakve analize. Moglo bi se reci da svi Novosadjani koji NE idu sa grupom "Krov nad glavom" u odbrani od izvrsitelja su sovinisti? Da li Vi idete na odbranu iseljenja porodica od izvrsitelja? Ako je odgovor NE, onda ste i Vi sovinista i ksenofob.
"Sovinizam je uverenje u nadmocnost ili superiornost vlastite grupe ljudi ili naroda nad drugima. Sovinizam je vid preteranog i agresivnog nacionalizma. Sovininisti se osecaju superiorni prema pripadnicima drugih naroda i tako obezvredjuju druge ljude. Sovinizam u ekstremnim slucaju dovesti do politike progonjenja, istrebljivanja, ugnjetavanja."
M
dz0
Novosadijanci
Slažem se da nije šovinizam došao sa neba, to isključivo dolazi iz porodice. Sve te razloge koje vi upotrebljavate za opravdanje vašeg pogrešnog ponašanja svako može navesti, ali to ne radi svako jer nije svako tako vaspitan. A šovinizam i taj lažni elitizam je postojao u Novom Sadu davno pre tih 90-tih do kada seže vaše pamćenje, samo ste poslednjih godina, pojavom interneta i ovakvih mesta koje vam daju platformu, postali uočljiviji. Moje lično mišljenje je da ste vi šovinisti i ksenofobi hiljadu puta gori od onih koji se ponašaju kao da su na selu a ne u gradu - oni možda nisu dovoljno obrazovani niti svesni da se neke stvari u gradu rade drugačije, ali vi itekako jeste svesni da vaše ponašanje nije ispravno niti prihvatljivo u bilo kojoj demokratskoj državi u kojoj važi osnovno načelo da svi građani imaju ista prava bez obzira na poreklo, boju kože, pol ili bilo koju drugu biološku ili socijalnu osobinu.
@@ Neću vas pitati šta vam znači deo rečenice sa izrazito rasističkim prizvukom "izgledaju kao mi", zainteresovan sam kako je moguće da mene niko nije zgazio na ulici ili naletao, "rikao" i derao se ili vadio mi izbegličku identifikaciju, gde li ste vi nalazili stalno takve prema kojima ste "ksenofobni"? Pitam se kakav čovek treba biti prema vama, iako sebe smatrate savršenim.
Zare
-raseljavanje dece iz seljackih porodica iz BIH, Dalmacije, Hercegovine u Vojvodinu i njihovo uclanjivanje u partije, skolovanje, brisanje svog nasledja od roditelja koje su nosili iz Bosne i nasilna industrijalizacija a da takvi vise nemaju odstupnicu od svega toga
-nametanje i usadivanje u svest naseljenom narodu kolektivne psihoze, ateisticke legende i bajke o neprikosnovenom lideru, staratelju Brozu
-svako ko je digao glas protiv je ucutkan, stradao ili zavrsio na Golom Otoku
I tu se stvorio taj kolonizovano-dodjoski luper proleterijat koji je na kraju doveo Vuka Draskovica, Seselja, Radikale, SPS,... to su ti ni tamo ni ovamo, sto sede ispred samousluge napiju se od piva, odu kuci prebiju zenu i izbace decu iz kuce.
Koliko medju tim dodjosima ima clanova KPJ? Skoro svi su bili, svi oni su saucesnici unistavanja instucija i unistavanja jedne zemlje ciji smo poslednji cin dozivljavali 90ih. Da li ce isto tako biti i sa ovima SNS videcemo u buducnosti? Koliko ima slicnosti tog vremena sa danasnjim?
Ђорђе Ивковић
ciga
Odlično,zašto onda niste otišli svi u Sarajevo em bolje em bliže.
pfffff
ljudi iza ledja
dijasporac
1945-1949 su tadasnje jugoslovenske vlasti u Vojvodinu naselile tacno 300 hiljada stanovnijka iz raznih krajeva FNRJ (preteca SFRJ) od Gorskog Kotara do Debra u Makedoniji, najvecim delom iz krajeva gde su Srbi predstavljali vecinu u hrvatskim ili bosanskim pasivnim krajevima. Nasilno je promenjena slika stanovnistva u recimo dalmtionskoj Zagori i drugi put u okolini Sombora ( to je istina, naseljavali su Srbe iz Dalmacije u Stanisic pored SO).
Umesto predratnih 20% stanovnika nemackog porekla Vojvodina je tako dobila 20% novog stanovnistva negde iz balkanskih planina. I danas su to najveci autonomasi, nadjosi koji se bune protiv dodjosa nekih 45 godina posle njih. Oni su okupirali najbolje stanove i kuce po Novom Sadu i svakom drugom vojvodjanskom mestu, oni su dobili polozaje u vlasti, oni se od 1988 bune zbog tih oduzetih privilegija, oni su veci "muslimani od hodze".
Hattori Hanzo
Nina
I da, kada se obracate nepoznatoj osobi koristi se zamenica Vi, a ne ti.
Toliko o mumlanju!
@Novosadijanci
Bili Kid
Demagogija je mocno sredstvo hipnoze i manipulacija narodnim masama (u ovom slucaju Novosadjana), kad god se udara u nacionalne "strune" (nacionalni stadiJon, nije obican vec nacionalni). Majkl Bilig je napisao jednu odlicnu knjigu Banalni nacionalizam (to su Jarboli sa zastavama, nacionalni stadioni, spomenici, trgovi, naciJonalni "branitelji" srpstva), sve ono gde se pokazuje narodu koliko je vlast patriJotska i kako sve rade i "bore se" u ime naseg naroda. A taj nesrecni siromasan narod finansira taj banalni nacionalizam. Jedno od kljucnih pitanja danas je: Sta je revolucionarni subjekt u borbi protiv sovinisticke demagogije ako su Novosadjani reakcionarni? Nacionalna demagogija uz malo socijalne sovinisticke politike lako privlaci siromasne ljude u Novom Sadu, sa ogranicenim pristupom informacijama, obrazovanju, knjigama. Pogotovo kada se ima u obzir da je jos od osnovne skole svaki Novosadjanin naucen da slusa, ponavlja papagajski ono sto je "autoritet" (uciteljica, nastavnik, profesor,... ,autokrata) rekao bez mogucnosti svog sopstvenog misljenja i na taj nacin pravite poltrone, poslusnike koji ne postavljaju pitanje: Zasto? Zbog cega?
@Nina
Ako ne njačeš, ne mumlaš i slično, što se onda osećaš prozvano i javljaš?!?
@PurgerKlisa
Pedja
Novosadijanci
U ovom trenutku koliko mi je poznato, niko ko nema poreklo kako po očevoj tako i po majčinoj strani isključivo iz Novog Sada u poslednjih 100.000 godina, danas nije Novosađanin već "dođoš". Ako se bilo koji predak drznuo da bude rođen van Novog Sada u poslednjih 100.000 godina, niste Novosađanin. Suštinski jednostavno, zar ne?
Šalu na stranu, u pravu ste da je normalno gledati kakav je ko a ne odakle je poreklom, ali to u Novom Sadu kao najvećem leglu šovinizma u Srbiji ne važi, ovde tačnije nije važno ni ako ste taj "Novosađanin sa pedigreom", ako imate različitom mišljenje od njihovog momentalno dobijate pretnje da se selite odavde i da za vas ovde nema mesta. Ono što je interesantno iako apsurdno, je da su takvim šovinistima po pravilu prepuna usta poštenja i demokratije dok istovremeno zagovaraju "demokratiju" u kojoj nemate pravo na svoje mišljenje, odnosno aktivno zagovaraju jednoumlje i omiljene su im pretnje da će da vam otimaju imovinu jer ste se drznuli da različito mislite. Uistinu je retko pronaći grad ne samo u Srbiji već i u celoj bivšoj SFRJ da je napunjena građanima koji toliko kipte od mržnje prema svakome ko ne deli njihove šovinističke stavove, i koji za apsolutno sve loše ili ono što oni smatraju lošim optužuju svakoga osim sebe, jer su pogrešno vaspitani da su savršeni i nepogrešivi i da je za sve njihove greške uvek kriv nekog drugi.
nina
Hvala na savetu o njakanju, ali mislim da je moj govor sasvim pristojno razvijen.Cak stavise profesionalno sam vezana za razvoj govorno- jezickog sazrevanja kod dece.
Pozdrav!
PurgerNS
dunđer novosadski
Moje pitanje ovima što krekeću o dođošima (ja sam lično šesta generacija Novosađana) je koliko vremena treba da prođe da bi neko bio pedigrisani građanin ovog grada? Valjda se gleda kakav je ko a ne odakle je poreklom. Za ovo drugo postoji ime.
Zare
@Nina
Vrlo jednostavno, ti nemoj “njakati”, pa te neće niko nazivati magarcem!
M
nina
Medjutim, kako sada da objasnim deci da me starosedeoci Novog Sada nazivaju magarcem koji njace?
Djordje Čvarković
Maks
Milan
Dušan
Vesna Kiss
Vojvosadjan
Iz Tri Dela
Leopold
Novi Sad je divlji zapad, grad koji je, mimo nekoliko svetlih godina, od 91. do danas prestao biti grad, a postao učmala palanka.
Novi Sad je bleda refleksija lažne zvezde čiji "sjaj" guši, Beograda.
Novi Sad je radikalsko-naprednjački plen, bio i ostao. I oni su mu, uz ne malu podršku DSSa, pojeli srce i uništili dušu.
Mastodont
Uvek mi je zabavno to prdenje o precima i o tome da su svi odnekud došli, kao da je u tome poenta. Stvar je u tome ko se uljudio i upristojio u poslednje 2-3 generacije, a ko rezonuje maltene kao svoj pradeda svinjar/paor/kradljivac konja. Ti kad to nisi tako mator ukapirao džabe ti je i gradsko poreklo i lađenje falusa u Kanadi kad si seljober.
Sremac
Sremac
NOVOSADJANKA
dijasporac
Uzgred, svi koji se o svoja masna slaninarska prsa busaju da su drugaciji, da vuku korene iz Austrougarske i samim tim su olicenje kulture jer su se njihovi daleki preci (koji su verovatnije bili negde u bosanskim ili crnogorskim brdima) ogrebali o malo istog vazduha koji ej disao neki madjarski grof, bih imao samo da porucim da je 95% Srba iz nekadasnje KundK bilo u polufeudalnom satusu. Drustvenu elitu KundK su cinili ili oni sa plemickim titulama (takvih Srba je u Vojvodini bilo 3) ili sa bogatsvom ( tih nije bilo vise od par destina u celoj Vojvodini) ili sa obrazovanjem iz Peste i Beca i drzavnim sluzbama ( takvih je u Vojvodini bilo 400-500). Svi ostali Srbi (ili ogrooomna vecina) su bili bezemljasi pa radili kao nadnicari na grofovskim imanjima ili za bagatelu kopali kanale po Backoj i Sremu da bi im porodice prezivele na malim okucnicama. Gradska sirotinja je radila ili kao zluzincad ili u industrijskim pogonima kao jeftina fizicka snaga, tek po koji retki Srbin je bio znatlija koji je mogao hraniti porodicu.
I koja verovatnoca je da je predak nasih komentatora-starosedelaca sa 021 iz tih 500-600 pripadnika srpske elite u Vojvodini 19.veka?
Ivana
Dva sveta su to...
Jedna divna velika evropska reka, Novi Sad upravo odvaja od Balkana.
Te mahale , kasabe su ipak .....vaše kulturno nasleđe Otomana.
Ipak je Austro - ugarska ostavila značajan uticaj na kulturu Novog Sada.
Vaspitanje, ljubaznost i kultura gradjana Novog Sada je svima dobro poznata. Ovaj grad je kulturni centar Srbije, srpska Atina a uskoro i zvanična prestonica kulture.
26 nacija živi složno u miru sa uzajamnim poštovanjem.
Ne može se bas sve i svako porediti. Kao ni nebo sa zemljom.
Novosađanin
I čak jedan od najboljih u ex YU.
A da ima problema ima ,ali nisu ih napravili ni "dođoši " ni " starosedeoci".
Grad se uprkos nadanjima beogradske elite,iako su mu oduzeti svi ekonomski resursi,ubrzano razvija,zahvaljujući pitomim i obrazovanim domaćinima i vrednim i preduzetnim došljacima.
Novi Sad je trenutno jedina ekonomski samoodrživ grad u Srbiji,a to ne bi mogao biti bez sveže krvi.
Nedajte da vas svađaju.
Pozdrav svim dobrim ljudima.
Novisadka
Da bi vecina "komentatora" razumela, rekla bih u zargonu: Zabole Novosadjane sta ko misli i o njima i o njihovom gradu. Pa je i pitanje da li je Novi Sad kasaba ili nije, besmisleno. Iz novosadskog "ugla", naravno.
ovako
Palestinac
Beograd je velegrad,svetli i treba da svetli. A moj Novi Sad nije ni kasaba,ni palanka,on je najlepši mali grad na svetu.
I,ne brinite se,izgleda pitomo,ali samo izgleda...
+384
Deifikacija šovinista ubica i pijanaca poput Jaše Tomića, Miletića i sličnih (otud ta srbska atina) je bedna.
Nisu svi dođoši isti, među njima ima mnogo vojvođanskijih, otvorenijih i civilizovanijih ljudi nego što su bili pomenuti, pa i razni današnji "starosedeoci" svih fela.
Naravno, među dođošima je puno onih koji nisu došli da žive ovde, nego da vladaju ovde. To im je i uspelo - uz pomoć zemara koje su bile izvršioci okupacije 1988.
Takvi su ovde dovedeni sa ciljem, da budu krajišnici memorandumske Srbije, da promene strukturu stanovništva. Sve u sklopu dogovora Sloba i Franje o etnički čistim diktaturama.
I dovedeni su da ovde nikad više ne bude civilizovana vlast, već samo kičerajski nacionalizam lopovsko mafijaškog usmerenja.
I dokle god ih se bude preziralo, oni će kao kerberi služiti gazdama, jer osećaju da ovde nisu prihvaćeni.
Teško je i kontradiktorno, ali barem pola miliona nekadašnjih Vojvođana je pobeglo iz domovine, mora se Vojvodina vratiti sa Vokvođanima koji su tu. Vojvođanin je stanje svesti, a ne dokaz o pedigreu.
Marko
MirkaNS
Jedne prilike kupovala sam u prodavnici namirnice ( potrepštine za kuću ), tražila sam hrenovke (viršle ), trgovkinja me je pogledala i rekla da " ne razume", jedan stariji gospodin sa novosadskim naglaskom učtivo se obratio trgovkinji riječima " Gospodjo, na poslu koji radite, trebalo bi da razumete sve jezike kojim se govori u Novom Sadu "
Svetlana
Kad su vidjeni i bogati beogradjani sa familijama i svim vrednim stvarima, bezali od poslednjeg nadiranja turaka u Beograd, presli su reku Savu camcima i stigli do Petrovaradina sa zeljom da se tu nastane. Nisu ih primili i oni su opet presli reku, ali ovog puta Dunav, i poceli da stvaraju novo mesto koje do tada nije postojalo. To mesto i grad, danas je Novi Sad. To znaci da su stari novosadjani ustvari bili stari beogradjani.
Miklos
dijasporac
Naravno da neki od dodjos tvrdoglavo ostaju u svojim kulturama, u nekom drugom vremenu i na drugim prostorima ali iskustveno njih pregazi i vreme i sredina, oni koji se ne prilagode ostanu izlovani medju istima takvima a vec njihova deca imaju cist novosadski akcenat, prihvate obicaje, kulturu i hranu iz sredine u kojoj su rodjeni i odrasli. I vec u sledecoj iteraciji oni postaju "nadjosi" i neke nove dodjose vide kao opasnost po njihovu kulturu.
Mare
Igor
Q
Sve ostalo smo vec imali i bez njih.
Sanja
MV
!
NS nije na Balkanu. Toliko o vasem znanju o NS.
To je gradivo osnovne skole.
A to sto su dosli divlji i od Srednje Evrope napravili Balkan moze biti predmet izucavanja na fakultetu.
vELIKI
Sramota me je šta čitam i kome dajete minuse, ako nešto nismo bili to je mrzitelji drugačijeg i drugog. Deca svih tih što su došli će biti Novosađani, kao što ste i vi, ili vaši dedovi. Praktično svako je nekad odnekud došao, a to što vas tako lako provociraju, to govori o tome koliko kontate o čemu se radi.
Millos
Malo istine
Vlada
@Marinko
Žito
V5
Đuro
Stevan
@mrčo, neđo, đoko
milanm
Miroslav Masnikosa
Bes i kompleksi upravo ovako zvuče,kad nekom nisu dorasli.Mučenik kojem nema leka.
!
Vlada
Samo se držite svojih adaptiranih vikendica i živine i ne silazite u grad, nije to za vas.
Dzizus
Bojan
Ma jeste vi ste mačo face, svaka riba sa preko tri sive ćelije vam se smeje jer ste debili, a vi pajvani mislite da flertuje s vama. Tipične seljačine koje misle da je smaranje devojaka po gradu udvaranje.
@Mrčo
Misha
Vlada
I niko od čitavog Novog Sada da te nauči da sastaviš rečencu?
Horuk
Što nije nikakav problem, svako ima pravo da se seli i živi gde god hoće.
Ali bezveze ga je zvati Novi Sad kad to više nije. Újvidék ni slučajno. Sad te gledaju poporeko kad otežeš i tražiš šargarepu a ne mrkvu na pijaci.
Marinko
MirkaNS
Kultura je kultura, ona nema naciju, rasu, jezik...ona se stiče vaspitanjem ( nosi se iz kuće ), stiče se obrazovanjem, informisanjem... Sve zavisi od nas samih, koliko cijenimo sami sebe, pa onda i ljude oko nas.
A uprava svi ovi kometari govore koliko smo različiti, ako uvazavamo različitosti onda Novi Sad nije palanka, kasaba, selendra...
Što se tiče urbanističke kulture, tu ste u pravu, trebalo bi se više povesti računa gdje se, kako i šta se u kom dijeli grada gradi.
Volim Novi Sad, kao i Beograd, Sarajevo, Zagreb, Beč, Budimpeštu...a i vas rodjene i nerodjene Novosadjane!!!
bora
put mi skine sesir i kaze LJUBIM RUKE (bio dete,kasnije sam saznao da je
bio sudija).Sedamdesete,dobar dan ili zdravo do devedesetih.Od devedesetih
STA IMA BOSANCI,od 2010 SKORO SVI STA IMA ,nema ljubim ruke,nema dobar
dan.STA IMA,IMA SVE MANJE.
dijasporac
Po meni je Novi Sad top mesto za zivot na Balkanu, ni prevelik grad ni daleko od metropola, mogu se naci solidni poslovi za taj deo Evrope, poseduje sve od skola i kulturnih ustanova koje trebaju nekoj porodici. Jeste se promenio u odnosu na '80-te ali i to je normalno, promenio se i ceo svet a "szvakace" i sve dodjose i nacinice ih Novosadjanima. Jos samo da dobijete demokratsku vlast...
Nije da sam rodjen u NS i da ga volim ali ovo sto sam ispisao je realnost nekog ko ga gleda iz daljine.
Student
Milan
The Clash
Stanoje
Lepo si objasnio ali šteta je što većina ljudi u Vojvodini to nemože da shvatii i razume. Holandija je super primer, a da si tek pisao o Švedskoj........ auuuuuu
Mrčo Modriča
Jelena
dijasporac
Cesto ove godine gledam youtubere koji putuju po svetu, par njih je okacilo svoje snimke o Srbiji i bivsim SFRJ drzavicama i opsti zakljucak tih ljudi je da iako je Balkan poprilicno siromasan i u mnogim poljima zaostao za Zapadom jasno se vidi da je Beograd bio i jeste najveci grad i srediste tog regiona, metropola u odnosu na Zagreb i Sarajevo. Znaci ako Amerikanci to jasno vide to i jesto to. A sasvim drugi par opanaka je sto se Beograd ne moze uporediti sa Pragom, Becom ili nekom drugom evropskom metropolom, nije mogao ni pre 40 godina, ni pre 100, oduvek se iz Beograda islo u Evropu, da se upije obrazuje, da se upije kultura i steknu nova saznanja. Generalno Balkan, jugoistok i jug Evrope su stolecima siromasni i zaostali, jesu sad i bice to dugo iza nasih zivota, takve zivotne karte su upale svima nama.
dijasporac
Cesto ove godine gledam youtubere koji putuju po svetu, par njih je okacilo svoje snimke o Srbiji i bivsim SFRJ drzavicama i opsti zakljucak tih ljudi je da iako je Balkan poprilicno siromasan i u mnogim poljima zaostao za Zapadom jasno se vidi da je Beograd bio i jeste najveci grad i srediste tog regiona, metropola u odnosu na Zagreb i Sarajevo. Znaci ako Amerikanci to jasno vide to i jesto to. A sasvim drugi par opanaka je sto se Beograd ne moze uporediti sa Pragom, Becom ili nekom drugom evropskom metropolom, nije mogao ni pre 40 godina, ni pre 100, oduvek se iz Beograda islo u Evropu, da se upije obrazuje, da se upije kultura i steknu nova saznanja. Generalno Balkan, jugoistok i jug Evrope su stolecima siromasni i zaostali, jesu sad i bice to dugo iza nasih zivota, takve zivotne karte su upale svima nama.
prekobrojna
Kokša iz Karlovaca
SREMAČKO JE SELO MALO,
OKOLO BOSANCI.
Džoni Vajsmiler
Zare
Liman drzava
Gaston
U Beogradu na periferiji gde sam ziveo Sremcica 27 km od Beograda autobusi na svakih 6 minuta autoputem za 18 minuta van spica sam u centru Beograda.
Novi Sad imam veliki problem totalno nestrucnih ljudi na bilo kom javnom mestu koji odlucuju o:
-saobracaju
-policiji
-sudstvu
-zdravstvu
GRad u centru pokrajine ravnice povrsine pola Holandije ljudi prodaju kuce na plodnoj zemlji za 5 hiljada eura zajedno sa 5 ari placa.Useljive odmah.
To Vam je pokazatelj zivota u jednoj drzavi.CENA KUCE VAN GRADA NA SELU.Kupi ti kucu na selu u Holandiji za 5 hiljada eura.
To kad kazem ovima Francuzima da je kuca u Vojvodini u Evropi na PLODNOM ZEMLJISTU 5 hiljada eura sa placem i namestajem odmah useljiva ono gotovina na stolu izbrojis 5 hiljada i istog dana si 100% vlasnika zauvek ljudi u Francuskoj me gledaju sa nepoverenjem misle da sam prevarant,sarlatan i da im pricam nebuloze.
U prevodu sve sto je vredelo otislo otislo.A tek ce otici.To sto vredi.Najveci ljudski sljam Vam vodi i grad i drzavu i Vi im se zahvaljujete tako sto ih opet glasate za 15 ili 20 eura po glasu.I sto grama kafe.I za hemijsku olovku i kalendar.
Pogledajte likove koji Vam vode grad i Pokrajinu 30 godina su u politici to nema nigde u EVropi.Mozda u Africi.Mozda.
Rade
Podbarčanka
A dosta sam proputovala! U proteklih nekoliko godina se još više sa divnim šoping molovima, marketima i restoranima brze hrane urbanizovao, pa to nekima smeta. Verujte mi i naš saobraćaj i kultura i ljudi su na evropskom nivou!
Postar
Uprljase ga svojim blatnjavim kaljacama.
jovanca
Beograd - kasaba, Novi Sad - dokasaba.
Ynwa
Pannonian
Goran
Djoko
BB
Mirjana
Novosadjanka
@Jelena i slicno
Stanoje
Maja
skankhunt42
Mile
Pet najgorih godina mog života, gužva, zagađen vazduh, svi su nervozni, uobraženi i bezobrazni čast izuzecima kojih je zaista malo.
Parkinga nigde, saobraćajni haos. Novi Sad nikad više, vratio sam se u rodno Brčko i niko sretniji od mene.
Joja
Jablan
Iznogud
Chooyu
Carls Tejlor
Rodoljub
Ali ne samo SNS malograđanština, već i DS, SPS i sve u nazad trideset leta, gromade do gromade od neljudskosti je uništavalo Srbiju.
Treba uvesti zakon gde se u centru svakog grada ne sme graditi različite građevine, već nešto slično kao u Francuskoj, Parizu, tipski izgled zgrada, pa da imamo smisla i lepotu građevina.
Na planinama ne sme da se gradi urbani tip građevine i da se od Zlatibora pravi novi Beograd, Novi Sad, već da se rade planinski tip kuća, zgrada i hotela, pa čovek kada ode na planinu, da ima osećaj da je na planini, a ne da je u centru Beograda...
Svi političari u zadnjih 30 godina su uništili sve čega su se dotakli...
Oterali ste pitome, a pustili divlje...
Ivica M
Toliko toga znacajnog je realizovano (Promenada, uredjenje kineske cetvrti, ..) a da ne pricamo tek o novim projektima (Novi Sad na vodi, brza pruga..) koji ce Novi Sad dovesti na nivo Beograda. Pametnom dosta.
Maksić
Dragan Gligoric
Zex
Imamo zato mural
Dorcol
Neđo
Beograd je velegrad
a raj je moj rodni kraj
Sremac
Djoko sa Trebevica
K
MiriZvon
Kokakole
Ima više Biogradova, pa bi morali neki prefiks da ubacimo. Bosanski/Bački. To bi naknadno dogovorili.
NS je bio šarmer, a B. Biograd je njegov naslednik koji se odvaljuje ispred prodavnice u falš majci nekog većeg proizvođača i gelom u kosi.
P.s. Novonastali Biograd nema veze sa ostalim geografskim pojmovima koji se tako zovu.
Mladen
Срђан Јовановић
Молим редакцију да објави коментар рођеног Новосађанина чији су преци у Бачкој од пре Чарнојевића...
Pera
Kole
Cela ova prica "staronovosadjanja" o "dodjosima" koji su dosli i upropastili jedan velegrad je jedna tipicna malogradjanstina. Crkvu nazivamo "katedralom", divimo se gradskom jezgru a cine ga dve omanje ulice, gradska kuca koja nije nista specijalno.... Novi Sad jeste lep i nas, ali ajde malo realnosti.
A sto se upropascavanja urbanog Novog Sada tice, nema to veze sa "dodjosima", Dodikom ili vec kime drugim. Pocetak ovog urbanog ludila se desio za vreme DS-a.. tj lopovluk nema veze ni sa poreklom, ni politickom partijom, nego debljinom obraza koji je jednako rasporedjen kod svih nacija.
Ivana
Z.NS
Liman
Ja
Boris
- "Pupinova palata"
- Kisačka ulica
- Laze Kostića
- Jevrejska (potez oko Futoske pijace)
- Ćošak Pavla Papa i Bul. Oslobodjenja
- Behaton u Zmaj Jovinoj i Dunavskoj
- Telep
- Salajka
- Podbara...niz se na žalost nastavlja...
Ovo su nepovratni urbicidi, a kraj se ne nazire.
I jos nesto, pogledajte samo ljude i njihove izgubljene poglede, odeću koju nose (70% ljudi jedva sastavlja kraj sa krajem). Tuga!
детелинара
15.12.2020 • 13:41
Beograd - Istorija, Kultura, velegrad, koncerti, pozorište, tradicija, poštovanje, ....
Novi Sad -Ništa od gore navedenog
/////////
Српско народно позориште је најстарији професионални театар у Срба. Основано је 1861. године у Новом Саду и од тада ради у континуитету. Матица српска, најстарија српска књижевна, културна и научна институција. У првој половини 19. века, Нови Сад је био највећи српски град. (Око 1820. године град је имао око 20.000 становника, од којих су око две трећине били Срби, а данашњи највећи српски град, Београд, није достигао приближан број становника пре 1853. године.) Још 1817. године, Вук Караџић говори за Нови Сад да је „данас највеће општество српско на свијету”, док Шафарик 1813. године говори да је „овде гнездо Српства”. У то доба Нови Сад је био центар политичког, културног и друштвеног живота целокупног српског народа.
Зозон
Петровград
M
Nenad
Bio i pre nego što su "došli ovi", takav je i danas.
Петровград
ozvalavljen
Grad kulture 2020.
4 generacija
kk
Uxon
Generalno novosađani žive u ubeđenju da žive u nznm kakvom gradu a činjenica je da ga možeš obići biciklom za sat i 15 minuta.
Kakva
borislion
Ali da bi se stvorilo okruženje različitosti bilo bi dobro da naši novi sugrađani budu Rusi, Ukrajinci , ItalijanI, Estonci, Tajlanđani, Ameri Englezi, Francuzi i drugi.
Tek tada bi došlo do deeskalacije malograđanštine i u moru raznih kultura kreirao bi se svojevrni melting pot.
Naravno uz poštovanje urbanističkih i estetskih načela.
Ovo besomučno prebacivanje Voša Bosna CG i sl nema nikakvog smisla.
Pored ogromnog demografskog udara iz ratom razorene Bosne i siromašne CG zadnje decenije je predominatni priliv iz sela, varošica I gradova same Vojvodine razorenih očajnom ekonomskom politikom. Moje komšije su iz Iriga, Sombora, Bača, Vrbasa, Karavukova,Kovačice Kovina Zrenjanina, Šida, Crnje......
Zdenko
Marta
Peki
Blade
Novosađanka
Portir
Piško
Limanac
Bistrica
dragi
discharge
Omg
ZNWA
Nišlija
Keka
"U dusi Bosna, u glavi fosna."
Bo
Đura
ha
Mile
pajo patak
Zena od Sultana
Potonuo
Prenatrpan, zagađen, prljav, ne postoji deo koji nije arhitektonski unakažen, gradnja bez smisla i plana, zelenila sve manje...
Kultura nikad na nižem nivou, zatiranje nasleđa, nebezbedan, pojedinci slobodni da divljaju, netolerancija i nerazumevanje na svakom koraku. Može da priča ko šta hoće, zna se gde je Novi Sad bio nekad, a gde je sad. I tone sve dublje.
Buli
Novi Sad -Ništa od gore navedenog
Goran NS
21000
Nazalost
Jelena
Petar
nema
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H