Kod nas NIJE obavezno imati prednje i zadnje svetlo DANJU, obavezno je samo u uslovima smanjene vidljivosti tj. NOCU.
Kada kupis nov bicikli u prodavnici dobijes fiskalni racun i garanciju u kojoj pise serijski broj - koji ces dati policiji na uvid ako je ukraden bicikli ili ako te neko optuzi da vozis ukraden bicikli, zasto komplikovati sa registracijom?
Takodje registracija=trosak, kako god ga upakovao i nazvao besplatnim.
Ne vidim po cemu je zakon NL bolji od naseg osim sto VISE kaznjava?
Biciklovi su se proveravali 2000te na skeli... smaranje...
U ulici Modene nema tranvajskih sina, ali ce biti jednog dana pa je zato zabranjena voznja biciklom? ;)
Stizati na vreme sa biciklom znači imati neukraden bicikl u ispravnom i voznom stanju kada sam zaspao, frka je i nemam vremena za naduvavanje guma.
Registracija bajkova je u NL besplatna, obavezna i vrlo stroga prema prodavcima, preprodavcima i rent-a-bike uslugama. Nju kupac i korisnik primet kada dobije ekstra papir pri kupovini- pri čemu mu se uzimaju lični podaci sa kopijom dokumenata.
Policija proverava bajkove van špica, i kao što rekoh - često. Kazna za nemati prednje svetlo 40eur, lazna za nemati zadnje svetlo isto 40eur. To dodje 80 ako si zaboravio da ih upališ. I SVI IMAJU SVETLA jer se zakon i pravilo primenjuje. Uzgred, voziti bajk pijan se isto kažnjava kao i kod vozača motornih vozila.
Da, oni imaju izgradjen sistem i čak i 3 ulice gde je zabranjen prolaz biciklovima - zbog uglavljenja bajk točkova u visoko frekventne tramvajske pruge.
Samo IM daji ideje, pa cemo zaista dobiti godisnju registraciju zavisno od klase bicikla - bolji bicikli veca registracija, registracione tablice, letnje gume i zimske gume + ekolosku taksu :)
Uvek je bilo da kad imas DOBAR bicikli njega ne zakljucavas vec nosis svugde sa sobom i da imas jedan JEFTIN za po gradu koji kao zakljucavas.
Takodje brave za zakljucavanje imaju svoje sigurnosne klasifikacije, a lopovi su lenji ljudi, pa uzmu ono sto je najlakse odneti. Nece se bas zezati sa nekim Abusom sigurnosne klase 8.
Zaista ne vidim uzrocno posledicnu vezu 'dolaska na vreme na posao u Amsterdam' sa 'redovnim zaustavljanjem od strane policije i gledanjem serijskih brojeva'.
Valjda ce svaki dan kasniti kad ih ovi stalno maltretiraju? :)
Voleo bih kada bi postojala malo jača relacija izmedju sledećih stvari: grad - fabrika jeftinih biciklova - beneficije - kontrola i registracija biciklova od strane prodavaca i policije. U Amsterdamu svi imaju neki - bilo kakav - bicikl sa kojim stižu na posao na vreme i skoro ni jedan nije 'za ukrasti'. A policija redovno zaustavlja bicikliste, traži od vozača da podigne bicikl da se očita fabrički broj i proverava vlasništvo na licu mesta. Treba nam DOBAR sistem pored DOBRIH staza.
Da se izvuku linije za biciklističku stazu po Modene i Pozorišnom trgu?! Treba razmisliti 15 sekundi da se vidi da je to potpuno neuklopivo u koncepciju centra.
Pešačka zona je pešačka, i u centru jednostavno nema mesta za bicikliste. Tako je sa svim gradovima u svetu, a razlog je jasan - drugačije ne može. Bilo bi lepo da može, ali eto...
Vozim bicikl svaki dan (posao, kuća, pijaca...). Da skrenem pažnju na dva velika bezbednosna propusta:
1) Visoki stubovi kojima je ograđen trotoar (i biciklistička staza). Ima ih npr. kod Futoške pijace. Ako me iz bilo kog razloga neko gurne, prokliza točak i sl. nabiću se pravo na stub.
2) Reklamni panoi na mestu gde bic. staza zavije pre nailaska na raskrsnicu. Ta krivina je napravljena kako bi automobili lakše uočili bicikl koji nailazi (i obrnuto). Tačno na mestu koje zaklanja pogled stoje reklame. Pored staze, ali opasno smanjuju preglednost. Dođe mi da ih vandalski počupam i razbijem.
Bilo bi lepo da neko od nadležnih ovo reši u skorije vreme. Ne znam je li po propisu, ali je svakako opasno.
@NSpanic
Ima staza do Futoga...
Ne moras gledati tako daleko do Kaca i Rumenke mnogo blizi su Petrovaradin i Sremski Karlovci koji su KRITICNI za voznju biciklom.
@All
Poenta vesti je da trebaju pare, a ne da ce se nesto graditi :)
Jel zna neko kako izgleda: "bicikl, dizajniran po uzoru na one koji su se vozili nekada davno"?
Sta se smatra "simbolicnom cenom"?
Zasto ce se novac uplacivati u humanitarne svrhe, ako sve to kosta - biciklovi, odrzavanje, radnici, logistika??
treba nateratigradonacelnika i njegovu bolumentu, da naprave shablon, i da biciklisticke staza na svakih 20m obeleze,simbolom bicikla,da svi budu svesni da se nalaze na biciklistickoj! dotle ne vrede ni ove stare staze, kad 90& pridoslih ni ne zna za sta to sluzi!!
Evo jos jednog predloga, nadam se da ce jednog dana biti i realizovan - izgradnja biciklistickih staza i do prigradskih naselja. Tako nesto vec postoji u opstinama Kula /Backa Topola (sela Nova Crvenka, Panonija...) pa su ta mesta povezana biciklistickim stazama.
Zamislite da je moguce otici iz Novog Sada do Futoga ili Kaca ili Rumenke biciklom. Ili iz Budisave do Kovilja itd. Mislim da bi to puno znacilo stanovnicima tih naselja a i nama koji bismo rado otisli na cardu u Futog biciklom ;)
Inace podrzavam ideju za portal o biciklizmu u NS.
Veći deo godine koristim bicikl kao glavno prevozno sredstvo i jako sam sretan što je naš grad realno bez premca u Srbiji po dužini i kvalitetu biciklističkih staza.Istina,ima i nekih delova grada gde ih nema,ima i rupa i neravnina i nepažljivih pešaka i ivičnjaka.Kad bi svake godine bio uložen neki dinar u nove i postojeće staze,stanje bi bilo svakako bolje,a i ovako,stvarno,nije baš toliko crno,zar ne?
@Indiana Jones - Majke sa kolicima
skuteri i bicikli sa motorom po novom zakonu o saobraćaju moraju da se kreću po kolovozu, a ne po biciklističkoj stazi. kazna 5.000,00!
Bicikl sa pomocnim motorom (skuter) do 50 ccm po vazecem zakonu mora da vozi biciklistickom stazom. Ili rizikuje da naleti na savesno sluzbeno lice i plati kaznu. Mislim da zakon tu nije menjan.
Nadam se samo da kvalitet staza neće biti kao ove koja je nedavno napravljena u Narodnog fronta. Posle 6 meseci sva je naborana. Mogu misliti šta će biti za par godina.
Pohvalila bih svaku inicijativu da se Novim Sadom vise voze biciklovi a manje automobili(predivne staze za bicikliste i rekreativno trcanje su vec na Keju,svaka cast) ali imam i nekoliko dobronamernih predloga(nadam se da ce ovo procitati neko pre pravljenja i popravljanja biciklistickih staza)!!!Ili zovite bicikliste i konsultujte drustva za hendikepirane pre nego pocnete posao!!!
Veliki broj staza ima visoke ivicnjake tako da biciklisti silaze sa bicikla pa se ponovo penju i nastavljaju voznju(kao da preskacemo prepone).Staze u istom nivou pomogle bi i hendikepiranim osobama prilikom prelaska kod semafora...Steta sto su na Keju odvojili staze sa dve strane zone za setace,mogla je jedna sira traka za bicikliste,ako se sretnu prijatelji morace prelaziti preko travnjaka...U delovima grada,na pr.Zmaj Jovina i slicnim prostorima,mogli bi iscrtati mali prostor za bicikliste.
I nesto JAKO VAZNO!!!Najstroze kaznjavati VOZACE MOTORA,kako malih tako i onih velikih koji cesto projure biciklistickom stazom a ni po zakonu ne bi smeli tuda da se krecu.Biciklovi nacrtani belom bojom na stazama za MOTORISTE nista ne znace.Molim policiju da bude stroza za njih.Ako hoce da voze MOTOR neka idu medju automobile i ostala vozila na motorni pogon!!!
Biciklisticke staze su ruinirane, zapustene, cesto blokirane, raznim objektima, gradilistima, automobilima. Majke sa decijim kolicima masovno setaju biciklistickim stazama. Iako mi je jasno da je lenjim majkama lakse da guraju kolica po b.stazi zbog nizih bankina, ne razumem stepen njihove neodgovornosti za zivot sopstvene dece. Naime b.stazama saobracaju osim biciklova i skuteri, biciklovi sa motorom. Pa opasnost koja preti njihovoj deci nije mala.
MOLIM SVE PESAKE A POSEBNO MAJKE SA KOLICIMA DA KORISTE POVRSINU NAMENJENU KRETANJU PESAKA ILI TROTOAR!!
NIKAKO BICIKLISTICKU STAZU!
Bilo bi lepo kad na raskrsnicama ne bi stavljali ivičnjake za tenkove / traktore, nego da asfalt bude lepo spojen sa putem, što ima samo ponegde u Novom Sadu. Ovako nas BUKVALNO boli glava od vožnje u određenim delovima grada. Kako možete za bicikliste da stavljate ivičnjake od 10 cm visine!?!?
Ne smetaju meni toliko rupe na biciklistickoj stazi koliko mi smetaju razni gorstaci koji biciklisticke staze koriste kao pesacke staze. Posebno na bulevaru gde je trotoar sirine da se dva kamiona mogu mimoici i jos ostane po metar sa svake strane i umesto da koriste taj trotoar oni setaju po biciklistickoj stazi. Kada im zazvonis zvoncetom da se sklone gledaju te blago telecim pogledom kao sta ti tu vozis bicikli kada postoji kolovoz. Kupio sam trubu i montirao na bicikli pa se u zadnje vreme biciklom prikradem i onako na kvarnjaka zatrubim sto glasnije moze na samo pola metra od njih. Da vidis kako se djipaju.
Posto su nam uvalili ove budjave rukovodioce grada sad cemo platiti sami, a ne daj boze, da je neko u Pavlicicevom kabinetu zagrejao stolicu i uzeo pare od EU za to. Al ipak ko je uopste doso tu da radi. Svasta.
Al ce imati cime da se fali veliki gradonacelnik kako nam IPA nije dala ni evro, ni NIP ni niko drugi jer su svi zajedno na vlasti nesposobnjakovici koji zasluzuju da POH HITNO BUDU ZAMENJENI
A kada cete ukinuti zabranu voznje kroz centar? Za to vam treba samo par kanti boje da izvucete linije kroz Njegosevu, Modene i eventualno po Pozorisnom trgu (kada ste vec u Zmaj Jovinoj nabili toliko basti da nema prostora za bicikliste)!
kad god neko od politicara navodno pordzi neku biciklisticku akciju setim se ulice jovana subotica i zgrada koje nicu na manje od metar od kolovoza. dok ne vidimo promene u urbanistickim planovima i dodatne prostore za staze znacemo da je podrska samo deklarativna i deo predizborne kampanje.
Po simboličkim cenama se mogu nabaviti i biciklovi na Najlonu :)
Inače, dopada mi se ova inicijativa. Onaj ko stalno vozi biciklove, već zna kojim putevima sme i ne sme da se vozi što zbog rupa ili ne postojanja adekvatinih staza. Takođe postojanje ivičnjaka koji nisu iznivelisani dodatno otežava vožnju.
Zbog svega ovog, mislim da bi bilo pametno napraviti neki portal gde će ljudi moći da šalju svoje predloge, sugestije, fotodokumentaciju sa tačnom lokacijom mesta za intervenciju. Ili nešto bar da se prvo ispita situacija i strateški krene u rešavanje problema. Evo ja bih prvi dodao da nema biciklističke staze ili bar pristojnog putića kojim bi se moglo biciklom otići do Ribarca ili dalje do naspia. Staze na Futoškom putu su prepune rupa. Itd.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Za biciklističke staze potrebno 43 miliona dinara
Novi Sad
•19.06.2011.
•17:00
Komentari 25
Jovan2
Kada kupis nov bicikli u prodavnici dobijes fiskalni racun i garanciju u kojoj pise serijski broj - koji ces dati policiji na uvid ako je ukraden bicikli ili ako te neko optuzi da vozis ukraden bicikli, zasto komplikovati sa registracijom?
Takodje registracija=trosak, kako god ga upakovao i nazvao besplatnim.
Ne vidim po cemu je zakon NL bolji od naseg osim sto VISE kaznjava?
Biciklovi su se proveravali 2000te na skeli... smaranje...
U ulici Modene nema tranvajskih sina, ali ce biti jednog dana pa je zato zabranjena voznja biciklom? ;)
Hm
Registracija bajkova je u NL besplatna, obavezna i vrlo stroga prema prodavcima, preprodavcima i rent-a-bike uslugama. Nju kupac i korisnik primet kada dobije ekstra papir pri kupovini- pri čemu mu se uzimaju lični podaci sa kopijom dokumenata.
Policija proverava bajkove van špica, i kao što rekoh - često. Kazna za nemati prednje svetlo 40eur, lazna za nemati zadnje svetlo isto 40eur. To dodje 80 ako si zaboravio da ih upališ. I SVI IMAJU SVETLA jer se zakon i pravilo primenjuje. Uzgred, voziti bajk pijan se isto kažnjava kao i kod vozača motornih vozila.
Da, oni imaju izgradjen sistem i čak i 3 ulice gde je zabranjen prolaz biciklovima - zbog uglavljenja bajk točkova u visoko frekventne tramvajske pruge.
Jovan2
Uvek je bilo da kad imas DOBAR bicikli njega ne zakljucavas vec nosis svugde sa sobom i da imas jedan JEFTIN za po gradu koji kao zakljucavas.
Takodje brave za zakljucavanje imaju svoje sigurnosne klasifikacije, a lopovi su lenji ljudi, pa uzmu ono sto je najlakse odneti. Nece se bas zezati sa nekim Abusom sigurnosne klase 8.
Zaista ne vidim uzrocno posledicnu vezu 'dolaska na vreme na posao u Amsterdam' sa 'redovnim zaustavljanjem od strane policije i gledanjem serijskih brojeva'.
Valjda ce svaki dan kasniti kad ih ovi stalno maltretiraju? :)
Hm
Sale Novosadjanin
STOP TIRANIJI BG, BIH I MNE STRANAKA
Frizzle
Pešačka zona je pešačka, i u centru jednostavno nema mesta za bicikliste. Tako je sa svim gradovima u svetu, a razlog je jasan - drugačije ne može. Bilo bi lepo da može, ali eto...
Biciklista Rista
1) Visoki stubovi kojima je ograđen trotoar (i biciklistička staza). Ima ih npr. kod Futoške pijace. Ako me iz bilo kog razloga neko gurne, prokliza točak i sl. nabiću se pravo na stub.
2) Reklamni panoi na mestu gde bic. staza zavije pre nailaska na raskrsnicu. Ta krivina je napravljena kako bi automobili lakše uočili bicikl koji nailazi (i obrnuto). Tačno na mestu koje zaklanja pogled stoje reklame. Pored staze, ali opasno smanjuju preglednost. Dođe mi da ih vandalski počupam i razbijem.
Bilo bi lepo da neko od nadležnih ovo reši u skorije vreme. Ne znam je li po propisu, ali je svakako opasno.
Jovan2
Ima staza do Futoga...
Ne moras gledati tako daleko do Kaca i Rumenke mnogo blizi su Petrovaradin i Sremski Karlovci koji su KRITICNI za voznju biciklom.
@All
Poenta vesti je da trebaju pare, a ne da ce se nesto graditi :)
Jel zna neko kako izgleda: "bicikl, dizajniran po uzoru na one koji su se vozili nekada davno"?
Sta se smatra "simbolicnom cenom"?
Zasto ce se novac uplacivati u humanitarne svrhe, ako sve to kosta - biciklovi, odrzavanje, radnici, logistika??
Bachwanin
NSPanic
Zamislite da je moguce otici iz Novog Sada do Futoga ili Kaca ili Rumenke biciklom. Ili iz Budisave do Kovilja itd. Mislim da bi to puno znacilo stanovnicima tih naselja a i nama koji bismo rado otisli na cardu u Futog biciklom ;)
Inace podrzavam ideju za portal o biciklizmu u NS.
Boki
@@biciklista
5.000,00 kazna!
pisao sam zakon
skuteri i bicikli sa motorom po novom zakonu o saobraćaju moraju da se kreću po kolovozu, a ne po biciklističkoj stazi. kazna 5.000,00!
@biciklista
ŽV
biciklista
Veliki broj staza ima visoke ivicnjake tako da biciklisti silaze sa bicikla pa se ponovo penju i nastavljaju voznju(kao da preskacemo prepone).Staze u istom nivou pomogle bi i hendikepiranim osobama prilikom prelaska kod semafora...Steta sto su na Keju odvojili staze sa dve strane zone za setace,mogla je jedna sira traka za bicikliste,ako se sretnu prijatelji morace prelaziti preko travnjaka...U delovima grada,na pr.Zmaj Jovina i slicnim prostorima,mogli bi iscrtati mali prostor za bicikliste.
I nesto JAKO VAZNO!!!Najstroze kaznjavati VOZACE MOTORA,kako malih tako i onih velikih koji cesto projure biciklistickom stazom a ni po zakonu ne bi smeli tuda da se krecu.Biciklovi nacrtani belom bojom na stazama za MOTORISTE nista ne znace.Molim policiju da bude stroza za njih.Ako hoce da voze MOTOR neka idu medju automobile i ostala vozila na motorni pogon!!!
1 ns
Indiana Jones
MOLIM SVE PESAKE A POSEBNO MAJKE SA KOLICIMA DA KORISTE POVRSINU NAMENJENU KRETANJU PESAKA ILI TROTOAR!!
NIKAKO BICIKLISTICKU STAZU!
Andrla
Antibiciklistički grad
Alibaba
Lila
Al ce imati cime da se fali veliki gradonacelnik kako nam IPA nije dala ni evro, ni NIP ni niko drugi jer su svi zajedno na vlasti nesposobnjakovici koji zasluzuju da POH HITNO BUDU ZAMENJENI
Milos
Tiberius
Kenny
Inače, dopada mi se ova inicijativa. Onaj ko stalno vozi biciklove, već zna kojim putevima sme i ne sme da se vozi što zbog rupa ili ne postojanja adekvatinih staza. Takođe postojanje ivičnjaka koji nisu iznivelisani dodatno otežava vožnju.
Zbog svega ovog, mislim da bi bilo pametno napraviti neki portal gde će ljudi moći da šalju svoje predloge, sugestije, fotodokumentaciju sa tačnom lokacijom mesta za intervenciju. Ili nešto bar da se prvo ispita situacija i strateški krene u rešavanje problema. Evo ja bih prvi dodao da nema biciklističke staze ili bar pristojnog putića kojim bi se moglo biciklom otići do Ribarca ili dalje do naspia. Staze na Futoškom putu su prepune rupa. Itd.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H