Grad Novi Sad rezervisao je osam miliona dinara u budžetu za program subvencija građanima za kupovinu bicikala, kako bi na ulicama bilo više biciklista i manje zagađenja vazduha iz saobraćaja.
secam se kad sam otisao na studije u bg, svi su bili zacudjeni mojom pricom o biciklistickim stazama i postojanju biciklistickih semafora u zrenjaninu. od tada se puno promenilo, bg uveo biciklisticke staze, novi sad rehabilitovao i izgradio nove, a ove nase propale skroz. kao i moj zr
mislim da bi u okviru akcije moglo da bude da se nama kojima je bicikl otudjen da pravo prvenstva za subvenciju kako bi resili da povratimo bicikl, inace mislim da je kao prevozno sredstvo nezamenjiv, makar u novom sadu
" Isto biciklista
06.02.2021 • 17:11
Svake godine je u planu...
...rekonstrukcija Futoskog puta u prethodnih 4-5 godina, ali nikako da se ostvari.
Nema tu interesa za vlast...kratkovidi su...do kraja mandata se dobacuje..."
Nisu kratkovidi nego zaista nema interesa, ima samo gubitke.
Bicikli se ne registruje, dakle ne idu pare u drz. kasu svake godine.
Ne trose gorivo, opet, ne idu pare u kasu od akciza
staze treba odrzavati, trosak.
Subvencije, trosak.
Ovo je realnost, a ne moje misljenje ili ono sto ja zelim. Ljudi na vlasti gledaju kako da dodju do para za kasu i za dzepove (zato ce i dati subvencije i bice 200% vise izdatih subvencija nego prodatih bicikla). Znaju oni dobro sta biciklisti hoce, sta fali, kolko se krade, gde se krade, sve oni to znaju i biraju da ne rade nista, jer to bi bio trosak.
No, uvek mozete uzeti plavu pilulu i nastaviti da zivite u snu gde su svi na vlasti glupi i samo treba da vicete da vas cuju.
a kada ćemo na mesec vrli nam i mili predsednice?
dajte bre, nemamo zdrav kilometar bici staze a vec smo veci i jaci od tamo neke danske, holandije.. nije smesno, za plakanje je..
drzava banana, necete potkupiti mlade ni sa biciklom ni sa 30evra, hocemo uslove za zivot,da gazde ne zaposljavaju na crno, da ne radimo za minimalac, da ne maltretirate frilensere-mlade obrazovane podcenjene ljude koji donose pare u ovu drzavu, da mi fasada u centru grada ne pada na glavu, da zivimo a ne prezivljavamo
Прво треба изгласати закон да ако неко украде бицикл одмах добије три године затвора. Припремити паркинге за бициклисте свуда по граду са камерама и људима који надгледају 24 сата и спремном јединицом да хвата лопова. Субвенционисати систем уградње одашиљача у рам бицикла и регистрације истог на име власника да се очисти град од лопова. Направити сајт да људи пријављују локацију крађе што ће помоћи и грађанима и полицији. Овако, купиш бицикл с добијеш осећај небезбедног друштва у коме живиш.
A gde tacno da ostavljamo te bicikle??? Zgrade su bez biciklana, svaki put vucem biciklu kroz dnevnu sobu do terase... Da ne spominjem to sto je napolju ne smes ostaviti na vise od metar od sebe jer ce nestati. Ispred Stranda ima mesto za bicikle ali dodje kao poker-mozda je nadjes posle setnje a mozda i ne, isto vazi za sva mesta po gradu gde se mogu ostaviti. Malo, malo pa neka objava da je ukraden bicikl ispred radnje, na bulevarima... i nikom nista... mozda bolje da se subvenisu bezbedna mesta za ostavljanje bicikla, stave kamere, plate osobe koje ce cuvati i garantovati na pojedinim mestima da cemo bicikle i naci posle kupanja, setnje, kupovine... u redu mi je cak i da se to cuvanje simbolicno plati. Dzabe subvenisu kupovinu bicikli ako cemo ih posle traziti na Najlonu.
Radim kao upravnik u zgradama i primetio sam da skoro sve nove zgrade pored toga što nemaju mesta za parkiranje automobila nemaju ni biciklane. Biciklane se prodaju kao stambene ili poslovne prostorije. Ako i postoje male su ne funkcionalne. Veliki problem postaje za stanare da ostavljaju svoje dvotočkaše u zgradama. Potrebno je brzo reagovati jer je već izgrađeno puno takvih zgrada a prave se nove koje takođe nemaju biciklane.
...rekonstrukcija Futoskog puta u prethodnih 4-5 godina, ali nikako da se ostvari.
Nema tu interesa za vlast...kratkovidi su...do kraja mandata se dobacuje...
A ovo je najvažnije: "Još uvek nije poznato na koji način će novac namenjen subvencijama biti raspoređen". Ko će i kao dobiti pare opdnosno subvencije.
koliko komentara na temu "popravite staze umesto subvencija"
svesni ste da su za ovu godinu predviđene i rekonstrukcije staza u vrednosti od više od 100 miliona dinara, zar ne? pročitali ste vest do kraja i razumeli je? O.o
predlazem da se donese Zakon u NS ili na drnivou da ako nekomebude ukradeno 2 x vozilo zvano bicikl i ne bude pronadjeno u roku 6 meseci ilimanje grad ili drzava mora da mu pokloni treći i svaki naredni.
Na žalost, dobar deo subvencija će otići lopovima. Čini mi se da bi popravljanje biciklističke infrastrukture više pomoglo nego sama kupovina bicikala.
potpuno se slažem sa @marko. ništa od ovoga neće biti. bajsevi i oprema će poskupeti sigurno, a ne možda, jer je to jednostavno zakonitost tržišne ekonomije. jedini način da se uspešno promoviše biciklizam je ulaganje u infrastrukturu i uvođenje gradskih taksi privatnim automobilima za ulazak u centralne delove grada, rigorozno poskupljenje parkinga, rigorozno kažnjavanje vozača itd.
Bzvze05.02.2021 • 11:17
Umesto da grad subvencioniše popravku oronulih zgrada, posuđuje pare stanarima, oni subvencionišu kupovinu bicikla... ok je to, ali ima stvari koje su prioritetnije
Evo meni prokisnjava OLUK, ajte svi novosadjani da mi finasirate popravku istog.
Ima logike?
Ne, nema.
Ako niste sposobni sa ostalim stanarima da odrzavate svoju zgradu, kucu ili slicno. Onda istu prodajte i idite na selo ili u podstanare.
Subvencija za odrzavanje zgrade, kuce ima jedino smisla ako je sazidana u 19om veku i ranije i smatra se kulturnim nasledjem Novog Sada.
U ovo ne spadaju zgrade na Detelinari, Grbavici i uskoro sve Galensove zgrade.
Ako Vam demit fasada otpadne posle jedne decenije, ne ocekujte da Vam ostali sugradjani pomognu sto se naseli na jeftinu pricu o urbanoj zgradi u urbanom delu grada(bez parkinga).
Možda bude, možda i ne bude, videćemo. Poskupljenja možda bude i bez subvencija, na nivou cele države, zbog situacije sa proizvodnjom. Parkinge svakako ne možete da kupujete preko "kupujem prodajem" i "češljevi" koji se svode na polegnutu gvožđuriju su stvar prošlosti, krive točkove, a krade se lakše ako je bicikl vezan za točak i uopšte pri podlozi.
Sa druge strane ako računate na to da će grad nešto da postavi sa nadstrešnicom i da će biti jeftino, zaboravite. Jednu stanicu za bicikl grad naplaćuje milione, a vidite na šta liči gradski biciklistički servis, raspada se. Postoji čitav niz biciklističkih stvari koje bi mogle da se finansiraju kao i nebiciklističkih, ali dobro je da ovo imamo. Imaju i drugi gradovi i zemlje i pokazalo se dobro.
Želim svima koji mogu da nabave bicikl, da ga nabave i vozaju.
Iako se političari hvale "biciklističkim" Novim Sadom onda kada im to odgovara. Niko nikad nije pomenuo neverovatnu činjenicu. Vi u stvari ne možete bezbedno i po zakonu da dođete biciklom iz Novog Sada u Sremsku Kamenicu i obrnuto. Preko Mosta Slobode ne smete po zakonu, a preko Trandžamenta...pa nije baš bezbedno.
Ovo je dobra stvar, ali pored toga (i pored ulaganja u bici staze) trebalo bi firme da plaćaju putne troškove biciklistima. Mnoge firme radnicima obezbeđuju markice za autobus, malo bolje firme i vaučere za benzin kao alternativu, ali retko koja će uplaćivati novac za kupovinu i održavanje bicikla, pošto je to, jelte, "besplatno".
Napraviti biciklističku i pešačku stazu od Bukovca do Petrovaradina i skinuti ležeće policajce! 021 pišite malo o tome...Najbliže prigradsko mesto gradu a ispresecali ga silnim ležećim jer nisu u stanju da naprave jednu biciklističko-pešačku stazu!Ne volimo svi da sedamo u auto i zagađujemo ali kad nemaš kuda da voziš taj bic. onda moraš autom.021 pišite o tome!Da ne govorim što dovoze biciklove autom da bi se vozili na bike parku. 021 pišite o tome!!!
da biciklovi, ali šta sa lopovima, neznam već koliko bicikala bi lopovima bilo dosta da ukradu a da lopovluk prestane. Krađe biciukala su prevršile svaku meru. Zato gde ih parkirati i kako čuvati u gradu punom lopova, lako ćemo sa subvencijama!
Nema biciklisticke koja nije isecena asvaltom zbog radova,pesaci nonsalantno setaju biciklistickom stazom jos se bune kad im zvonis,spoj staze sa drumom ko stepenica sto mi kazemo mu... ostavis na sedlo.
Ja sa iskreno nadam da ste u pravu, ali iskustvo sa opremom za bebe (isto ima više prodavaca, i moglo je da se kupuje u celoj zemlji) mi govori da je poskupljenje izvesno. Oprema za bebe je 2012. poskupela 30% skoro preko noći čim je zakon ušao u skupštnisku proceduru (pre nego što je izglasan!)
Već je dosta komentatora pomenulo da je parking bicikla mnogo bolnije pitanje od nabavke bicikla. Novac za subvencije bi bilo pamentije usmeriti u postavljanje nastrešnica sa držačima za bicikle koje bi bile pod video nadzorom na javnim mestima, a uz to i izgradnju zaključanih nastrešnica za stanare u dvorištima stambenih zgrada. Čak i deset hiljada evra izdvojenih za ovo (praktično kusur u poslovima koje grad vodi) bi bilo dosta da se izgradi stotinjak, ako ne i više ovakvih parkirališta sa kapacitetom svakog za po deset biciklova u svakom.
Našao sam na primer parkiralište za bickl sa deset mesta za 5000 dinara na kupujem-prodajem. to je tek 40€ a za još 60€ se sasvim realno može obezbediti limeni krov i kamera/zaključana ograda. I to sa maloprodajnim cenama.
Od Temerinskog mosta , u pravcu centra, pa do nadvoznjaka (koji se trenutno rekonstruise) ima biciklisticka staza, sa obe satrane ulice. Ko zeli da nastrada slobodno neka ih koristi. Godinama ispred pojedinih objekta su skroz raskopane.....pa gradjani vozite onda bicikl. Desne strane u Temerinskoj ulici (u oba smera) koriste se za parkiranje i zaustavljanje vozila, a nema uopste biciklisticke staze, mada se radi o veoma prometnoj saobracajnici. Pa hajde onda prvo da se srede biciklisticke staze, pa cemo onda kupovati bicikle.
Bicikl koristim kao prevozno sredstvo decenijama i evidentno je da se poslednjih par godina značajno povećan broj bicikosta u gradu, što je naravno za svaku pohvalu. Međutim infrastrukutura i biciklističke staze više ne mogu da akumuliraju i obezbede sigurnost biciklista. Na stazama je veliki broj dece, koji nisu dovoljno spretna i veliki broj uglavnom mlađeg sveta koji voze veoma brzo, nev vodeći računa o ostalim biciklistima. Imam utisak da je trenutno SIGURNOST BICIKLISTA ugrožena, pogotovo što se ove godine očekuje još mnogo veći broj biciklista kako na stazama tako i na ulicama grada. O tome svedoči i veliki broj povreženih i poginulih biciklisat.
1) U zakonu pise da pesaci prilikom prelaska bici staze treba da se uvere da je slobodno preci, i da to ucine najkracim putem. E sada kod nas su prelazi poprilicno nabacani jedni preko drugih pa je tako kod pijace skoro nemoguce preci prelaz bez stvaranja guzve. Pritom ogroman broj pesaka kao i biciklista koriati slusalice pa nisu svesni okruzenja. Plus uvek ima nesto zanimljivo na podu u sta gledaju.
2) Kao sto pesaci ne smeju na stazu tako i biciklu nije mesto na trotoaru, a svi znamo da se i jedno i drugo desava svaki dan.
Za ove sto bi decu da pustaju bez nadzora: dete vodi u park da se igra, a ne u centar da iskace ljudima pod noge dok ti pijes kafu u nekoj basti i ne hajes za dete!
Podrzavam razvoj biciklizma, ali mislim da su subvencije za kupovinu mozda i poslednja stvar koja treba da se uradi, pre toga treba srediti postojece staze, izgraditi nove (ako ima uslova, potrebe svakako ima), edukovati i vozace, i bicikliste i pesake, upoznati policajce sa pravom da izreknu usmenu opomenu (umesto da jure bicikliste po centru i pisu kaznu jer je 5m pre izlaska iz pesacke zone neko seo na bicikl), itd itd...
Druga stvar (za koju leka nema) je mentalitet ovog naroda: subvencionisani bicikli ce vec istog dana osvanuti na raznim sajtovima za prodaju po punoj ceni (jer ovaj narod je stoka).
Marko, teško da će bicikli poskupeti toliko. Sa jedne strane, prodavaca ima više i konkurencija su jedni drugima i tu cenu mogu da dignu pre svega proizvođači i uvoznici. Međutim nema razloga da bicikl bude kupljen na teritoriji grada ili od nekog konkretnog proizvođača. Kupi ga u Beogradu, Rumenci, Somboru, priloži račun i eto.
Bez obzira gde, ja pešacima koji me ne vide često ne zvonim da se sklone nego da znaju da prolazim, jer ima onih koji kad čuju bicikl pored sebe odskaču u stranu i izvode svakakve gluposti kojima se sami povrede. A što se tiče trotoara, već su napisali drugi - kad nam se ne obezbedi bolje, onda vozimo trotoarom.
Automobil će bez obzira na sve i dalje biti lider u individualnom transportu. Ko se jednom navikne na tu udobnost teško iz nje izlazi. Za bicikl je potrebna fizička spremnost, kondicija i zdravlje. Biciklističke staze su mahom u lošem stanju a problem je i sa mestom za držanje bicikala po stanovima.
Treba prvo da prodju tennički i zdravsveni pregled, isto kao vozaci, jer gomila biciklista nema svetlo, zvono, adekvatkne gume, kočnice. Jure kao nenormalni,a pošto su nečujni, čak su opasniji od automobila, jer se automobili čuju kada se pribliyavaju..
Subvencije nemaju veze sa kulturom voznje i zdravim zivotom. Ko je dosad vozio bicikl, vozice i ubuduce, rekreativno ili profesionalno. Nije to neka stavka da ne moze neko to sebi da priusti, nego nemamo mi jos tu kulturu u sebi da nam voznja biciklom bude prioritet u odnosu na automobil i javni prevoz.
Sve je manje onih dana kada mogu reci da sam ponosan na svoje sugradjane, a ovo je jedan od njih. Istinski lepa vest koja ce, nadam se, odjeknuti Srbijom i ostvariti siri uticaj na popularizaciju ovog vida prevoza i u ostatku zemlje. Kad bi i drugi gradovi sledili ovaj primer to bi bilo nesto! Ja nisam imao pojma koliko je biciklo prakticno za grad dok mi koleginica nije nagovorila da koristim njen za vreme njenog boravka u inostranstvu i cim se vratila ja sam kupio sebi.
Слажем се да је иницијатива добра али преурањена и да се прво треба позабавити битнијим проблемима као што су стање стаза, повећањем броја једносмерних и слепих улица поготово у урбанистички уништеним деловима града као што су Н.Детелинара, Грбавица, Подбара па заправо цео град сем Н.Насеља. Тако би успорили и обезвољили аутомобилисте, што је примарни циљ, па по путу развући делом треке за паркирање, делом за бициклисте. Уједно ОЗЕЉЕЊАВАЊЕ људи па да ли ви можете да дишете шетајући се а камоли возећи бајс по граду? Стазе уз обилазницу ЈЕДНО ДРВО НЕМА, бул. Европе оно мало јада, са западне стране пољана и скадар од парка. О паркиралиштима за бициклове да не причамо, у мојој згради та просторија се дели са чистачицом, испод је степеништа и 2 м2 површине, у двориштима наравно све подређено нелегално раздељеним паркинг местима за аутомобиле. Најјезивије у вести је помињање Тривана у иницијативи.
Ako ovo zaista bude, i ne zavrsi kao mrtvo slovo na papiru. Hvala iskreno inicijativi i hvala gradu. Meni ce znaciti. Pogotovo sto svoj nemam, da ne mogu da ga kupim, jer nikako da sakupim od drugih troskova, za one koje ce me pljuvati da lazem. Redovno koristim- iznajmljujem NS bike biciklove i pored ocajnog odnosa ljudi prema njima sto se vidi u stanju kakvi su. Sada nije sezona pa mi vec fale. Ukratko ne mora sve ni da bude profit, neka nesto bude i plemenito. Hvala jos jednom inicijativi i gradu. Nisam nikakav bot.
Pozivam 021 da istraži i zatim rasvetli ovdašnjem građanstvu dve nimalo naivne zagonetke:
1. Postoje li pešački prelazi preko biciklističkih staza? Uz to i potpitanje - prostiru li se postojeći obeleženi pa i semaforom regulisani pešački prelazi - i preko staza za bicikliste?
2. Prema važećim saobraćajnim propisima - imaju li biciklisti ikakve obaveze i/ili ograničenja prema pešacima ... na bilo kojoj saobraćajnoj površini - a posebno na trotoarima i u pešačkim zonama? I ovde sa potpitanjem: Ima li Grad Novi Sad ovlašćenje, makar i najbleđe, da na svojoj teritoriji - suspenduje/izmeni/ne primenjuje - odredbe nekog zakona ... u ovom slučaju o bezbednosti saobaćaja ...?
U pešaćkoj zoni treba da se ukloni deo bašti kako bi se napravile staze za bicikle i problem će biti rešen. Bez obzira na to, ne znam odakle potiče ova ideja da je pešačka zona isto što i dečije igralište.
Potrebna be bolja biciklisticka infrastruktura, sa kvalitetnijim i širim stazama...
Vezano za smanjenje zagadjenja, potrebno je postojeće dizel autobuse potpuno izbaciti i zameniti ih eko-busevima. Na širokim bulevarima se umesto zelenih ostrtva trebaju napraviti šine tj uvesti laki metro.
Budućnost evropskih gradova je javni prevoz koji ne emituje štetne gasove, bicikli, izbacivanje vozila na dizel i dozvola samo za benzinske motore sa euro 6 i višim standardom užim gradskim zonama.
PoP
Mislim da bi grad mogao da razmisli o edukaciji pešaka što se tiče saobraćaja. Od dečijih kolica po biciklistickoj stazi vozite kao u kontra smeru. A mogli bi da ubace i edukaciju kako se prelazi na pešačkom prelazu, davno zaboravljeno pravilo desne strane
Bolje je da se od tog novca naprave obezbedjena parkiralista i biciklane ispred zgrada sa nastresnjicom i da se promeni zakonnda je kradja bicikla krivicno delo sa minimalnom kaznom 1 god zatvora bez prava na nanogice i sve ce se resiti. A ne odes u policiju i kazu ti pa znate bicikl nema vrednost pa se necemo ni baviti nalazenjem
Ne brine mene kako ću kupiti bicikli, sad moze svuda na rate. Mene brine Lopovluk, jer kad odem negde biciklom nemam gde da ga ostavim a da mi je na oku non stop da ga lopovi ne ukradu. Bicikli jeste jeftino prevozno sredstvo ali samo kad ga kupite i imate godinama a ne kad vam ga neko oguđi i pre nego što ga otplatite!
Браво за бициклисте! Доказ да се заједничком и организованом борбом може постићи много. И не обазирите се на ове што сав свој бунт избацују једино на интернету. Такви су небитни нити их ико слуша.
Umesto da grad subvencioniše popravku oronulih zgrada, posuđuje pare stanarima, oni subvencionišu kupovinu bicikla... ok je to, ali ima stvari koje su prioritetnije
Infrastruktura je potrebnija, staza na Futoškom putu sa leve strane od Šeratona do Vršačke više podseća na moto-kros stazu nego na biciklističku stazu.
Nisu ni subvencije loše, ali šta vredi ako nekome pomognete da kupi bicikl, a on/ona je saobraćajno nepismen/a i nema gde da sigurno vozi bicikl.
nine mi jasno ko dozvoli da we kontra smerom vozi, silna deca ce nastradati, misle da svebl mogu onda a ni matori nisu operisani, postoji dobar broj ljudi koji nisu upoznati sa saobracajnim propisima jer nemaju vozacku dozvolu a 20god nema takvog upoznavanja u skoli
Prvo hvala NSBI što se bore za biciklizam. To je najbolji metod ličnog prevoza na kratke i srednje distance a uz to je i jeftin i doprinosi kardio-vaskularnom zdravlju. NSBI je izgurao mnoge dobre stvari u našem gradu za to svako treba da im kaže hvala.
Međutim.
Ovo veoma loša ideja, posledice će biti da će svi bicikli poskupeti jer sad prodavci znaju da se imaju subvencije. Ukupan rezultat: ništa jeftnije. Dobar primer ovoga u praksi je povrat PDV na opremu za bebe 2012. godine kada su prodavci samo digli cene za iznos povrata i to je bilo to. Kad su subvencije prošle, cene su ostale.
Ponavljate za mnom: deljenje para "narodu" ne radi. Nema besplatnog ručka. Probano sto puta i na malim projektima (bebi oprema) i na velikim projektima (Sovjetski Savez). Ne radi. Nula. Jok. Duplo golo.
Za detaljno obajšnjenje oko ovih fenomena čitajte knjige nobelovca Miltona Fridmana, a za praktična rešenja proučite lik i delo Margaret Tačer.
Novi Sad je prvi grad koji je od 2011. godine dopustio biciklistima zvanično kretanje kroz pešačku zonu, nakon protesta na kome je osnovana biciklistička inicijativa.
Sledeci put kad budete predlagali nesto ovako, sagledajte sliku malo sire. Isti ti biciklisti jure kao bez glave kroz pesacku zonu u centru ugrozavajuci bezbednost pesaka, pogotovu male dece. Pesacka zona sluzi kako bi dete moglo mirno da seta, bez bojazni roditelja da li ce auto ili nesto drugo da ga pokupi. A biciklistu kroz pesacke zone voze kao da su sami tu.
Bicikl moze polovan da se kupi i za 50e, mislim da je ova mera besmislica.
Sumnjam da je ljudima glavni problem nedostatak 50e za neki bicikl, pritom subvencija moze samo biti nesto kao dobijete 100e na vasih 100e za nov.
Ljudi imaju problem sa time gde da ih drze (Novi Sad urbanisticki dragulj, manijakalna izgradnja a bez biciklana i zajednickih prostorija) i kako da im ne budu ukradeni i na odredistu.
Kao sto su ljudi vec rekli, ima staza koje su bas u losem stanju - odmaci stazu u futoskoj od drveca ka trotoaru.
Dobro je da se razmislja o biciklistima a ne samo o parkinzima za golfove, medjutim ovo je samo razbacivanje novaca iz helikoptera, efekat ce biti nikakav a novac potrosen.
Obavezno uvesti zakon da svi biciklisti polažu ispit o poznavanju saobraćaja , a ne da divljaju po saobraćajnicama predviđena za motorna vozila, i obavezan prsluk žuti, pošto u ovom sivilu se ne vide, a jurcaju kao bez glave
Potraznja bicikala.....umjesto da spuste cjene...ovi nasi..ce da povecaju...tako da ce biti jos skuplji..nego pre subvencije.....Nebi me cudilo da netko od "ROĐAKA"upravo sada otvara trgovinu prodaju bicikala..tjst bicikla.....Nasa posla
A sta je sa nama koji placamo super skupo gorivo, registracije, parkinge, poreze na automobile, kojekakve agencije? Posmatrajuci iznos akcize na gorivo u odnosu na prosecnu platu dolazimo do zakljucka da smo poreski medju najopterecenijim nacijama na svetu. Ima li tu prostora za neke subvencije?
@Rade
Većina nas nije "saobraćajno nepismena" nego nam uopšte ne pada na pamet da poštujemo šićardžijska i nefunkcionalna rešenja kao što su jednosmerne staze na bulevarima sa po 6 traka, naprasno završavanje staze samo zato što je nekom dozvoljeno da podigne zgradu na metar od kolovoza, odbijanje da se naprave staze kroz centar da bi bilo više mesta za bašte kafića, sabotiranje mogućnosti prelaska preko Mosta slobode i sl. Vožnja bicikla je jedan od retkih segmenata života gde pogrešni propisi apsolutno ne mogu da se sprovedu u delo.
Moglo bi i neko obavezno osiguranje za ove cikloteroriste kao učesnike u saobraćaju.Simboličnih 1000 din godišnje, recimo. Čisto podizanja svesti radi. Ja bih prvi kupio polisu. Ovako, zbog šačice divljaka, svi smo na lošem glasu.
Jesenas sam vozio kod Snp-a, kad policija me zaustavila. Kažu, ovo je pešačka zona, ne sme da se vozi bicikl. Epilog, sudija za prekršaje, 12000 kazna!
Ali treba vise mesta za parkiranje bicikla koja bi bila opremljena video nadzorom, kako ne bismo isli subotom na najlon da kupujemo nazad svoje bicikle!
Oho, ne zna se kako ce te pare biti potrosene?! Ko uvozi biciklove? Cija je Inicijativa? Da vam ja kazem na sta ce biti potroseno? Vise ni ne sakrivate kada kradete. To se tada zove otimacina
Super bacate pare na takve stvari a grad vam smrdi na kanalizaciju kao da smo u 17 veku .Samo ćete napraviti još veći problem jer je većina ljudi na biciklu saobracajno nepismena a ovakve inicijative su smešne u sredinama gde nisu rešeni osnovni problemi u gradu u kom posle svake kiše potop po ulicama, trotoari izlupani od investitorskog urbanizma .
ujedno pomaze i lopovima kao ono 2x50 evra i penzionerima jos 60 pa jos i tudj bicikl koji moze da se proda
Kad se istinski rešava problem ,prvo se uvedu drakonske kazne da nikom ne padne na pamet da mazne ali onda bi stala prodaja ovako svima dobro sem vlasniku..
Ovo je kao perpetum mobile .
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Uspela inicijativa aktivista: Novi Sad prvi grad u Srbiji koji uvodi subvencije za kupovinu bicikala
Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs
Novi Sad
•05.02.2021.
•09:31 > 15:31
Komentari 97
zr
mileta
/
u suprotnom se potvrdjuje ono o ucenju da se ne jede.
nama uvaljjujete mantre o biciklovima a vama kola
P
Biciklista
Od onih platana, staze su kao reli Pariz-Dakar da vozim.
Moraćete
/
tako i vi ucite druge da ih voze dok ne lipsu
gradjaninX
06.02.2021 • 17:11
Svake godine je u planu...
...rekonstrukcija Futoskog puta u prethodnih 4-5 godina, ali nikako da se ostvari.
Nema tu interesa za vlast...kratkovidi su...do kraja mandata se dobacuje..."
Nisu kratkovidi nego zaista nema interesa, ima samo gubitke.
Bicikli se ne registruje, dakle ne idu pare u drz. kasu svake godine.
Ne trose gorivo, opet, ne idu pare u kasu od akciza
staze treba odrzavati, trosak.
Subvencije, trosak.
Ovo je realnost, a ne moje misljenje ili ono sto ja zelim. Ljudi na vlasti gledaju kako da dodju do para za kasu i za dzepove (zato ce i dati subvencije i bice 200% vise izdatih subvencija nego prodatih bicikla). Znaju oni dobro sta biciklisti hoce, sta fali, kolko se krade, gde se krade, sve oni to znaju i biraju da ne rade nista, jer to bi bio trosak.
No, uvek mozete uzeti plavu pilulu i nastaviti da zivite u snu gde su svi na vlasti glupi i samo treba da vicete da vas cuju.
stojko
dajte bre, nemamo zdrav kilometar bici staze a vec smo veci i jaci od tamo neke danske, holandije.. nije smesno, za plakanje je..
sugradjanka
Из угла
Biljana
Upravnik
Isto biciklista
Nema tu interesa za vlast...kratkovidi su...do kraja mandata se dobacuje...
Pavle
A
A staze?
biciklista
svesni ste da su za ovu godinu predviđene i rekonstrukcije staza u vrednosti od više od 100 miliona dinara, zar ne? pročitali ste vest do kraja i razumeli je? O.o
od subvencije
V
kom da uzme prase
-X-
Umesto da grad subvencioniše popravku oronulih zgrada, posuđuje pare stanarima, oni subvencionišu kupovinu bicikla... ok je to, ali ima stvari koje su prioritetnije
Evo meni prokisnjava OLUK, ajte svi novosadjani da mi finasirate popravku istog.
Ima logike?
Ne, nema.
Ako niste sposobni sa ostalim stanarima da odrzavate svoju zgradu, kucu ili slicno. Onda istu prodajte i idite na selo ili u podstanare.
Subvencija za odrzavanje zgrade, kuce ima jedino smisla ako je sazidana u 19om veku i ranije i smatra se kulturnim nasledjem Novog Sada.
U ovo ne spadaju zgrade na Detelinari, Grbavici i uskoro sve Galensove zgrade.
Ako Vam demit fasada otpadne posle jedne decenije, ne ocekujte da Vam ostali sugradjani pomognu sto se naseli na jeftinu pricu o urbanoj zgradi u urbanom delu grada(bez parkinga).
darko
Sa druge strane ako računate na to da će grad nešto da postavi sa nadstrešnicom i da će biti jeftino, zaboravite. Jednu stanicu za bicikl grad naplaćuje milione, a vidite na šta liči gradski biciklistički servis, raspada se. Postoji čitav niz biciklističkih stvari koje bi mogle da se finansiraju kao i nebiciklističkih, ali dobro je da ovo imamo. Imaju i drugi gradovi i zemlje i pokazalo se dobro.
Želim svima koji mogu da nabave bicikl, da ga nabave i vozaju.
Zivorad
Indiana Jones
Igor
Biciklista u duši
milorad
Borko
marko
Ja sa iskreno nadam da ste u pravu, ali iskustvo sa opremom za bebe (isto ima više prodavaca, i moglo je da se kupuje u celoj zemlji) mi govori da je poskupljenje izvesno. Oprema za bebe je 2012. poskupela 30% skoro preko noći čim je zakon ušao u skupštnisku proceduru (pre nego što je izglasan!)
Već je dosta komentatora pomenulo da je parking bicikla mnogo bolnije pitanje od nabavke bicikla. Novac za subvencije bi bilo pamentije usmeriti u postavljanje nastrešnica sa držačima za bicikle koje bi bile pod video nadzorom na javnim mestima, a uz to i izgradnju zaključanih nastrešnica za stanare u dvorištima stambenih zgrada. Čak i deset hiljada evra izdvojenih za ovo (praktično kusur u poslovima koje grad vodi) bi bilo dosta da se izgradi stotinjak, ako ne i više ovakvih parkirališta sa kapacitetom svakog za po deset biciklova u svakom.
Našao sam na primer parkiralište za bickl sa deset mesta za 5000 dinara na kupujem-prodajem. to je tek 40€ a za još 60€ se sasvim realno može obezbediti limeni krov i kamera/zaključana ograda. I to sa maloprodajnim cenama.
Gramzi - Bagins
Salajka NS
NS
Bicikl koristim kao prevozno sredstvo decenijama i evidentno je da se poslednjih par godina značajno povećan broj bicikosta u gradu, što je naravno za svaku pohvalu. Međutim infrastrukutura i biciklističke staze više ne mogu da akumuliraju i obezbede sigurnost biciklista. Na stazama je veliki broj dece, koji nisu dovoljno spretna i veliki broj uglavnom mlađeg sveta koji voze veoma brzo, nev vodeći računa o ostalim biciklistima. Imam utisak da je trenutno SIGURNOST BICIKLISTA ugrožena, pogotovo što se ove godine očekuje još mnogo veći broj biciklista kako na stazama tako i na ulicama grada. O tome svedoči i veliki broj povreženih i poginulih biciklisat.
telep
2) Kao sto pesaci ne smeju na stazu tako i biciklu nije mesto na trotoaru, a svi znamo da se i jedno i drugo desava svaki dan.
Vlajko
Podrzavam razvoj biciklizma, ali mislim da su subvencije za kupovinu mozda i poslednja stvar koja treba da se uradi, pre toga treba srediti postojece staze, izgraditi nove (ako ima uslova, potrebe svakako ima), edukovati i vozace, i bicikliste i pesake, upoznati policajce sa pravom da izreknu usmenu opomenu (umesto da jure bicikliste po centru i pisu kaznu jer je 5m pre izlaska iz pesacke zone neko seo na bicikl), itd itd...
Druga stvar (za koju leka nema) je mentalitet ovog naroda: subvencionisani bicikli ce vec istog dana osvanuti na raznim sajtovima za prodaju po punoj ceni (jer ovaj narod je stoka).
darko
dvosed
Bez obzira gde, ja pešacima koji me ne vide često ne zvonim da se sklone nego da znaju da prolazim, jer ima onih koji kad čuju bicikl pored sebe odskaču u stranu i izvode svakakve gluposti kojima se sami povrede. A što se tiče trotoara, već su napisali drugi - kad nam se ne obezbedi bolje, onda vozimo trotoarom.
Objektivan
Voja
Piško
MileNS
Dudule
Viper
Симеон
Odusevljen
Plavić
1. Postoje li pešački prelazi preko biciklističkih staza? Uz to i potpitanje - prostiru li se postojeći obeleženi pa i semaforom regulisani pešački prelazi - i preko staza za bicikliste?
2. Prema važećim saobraćajnim propisima - imaju li biciklisti ikakve obaveze i/ili ograničenja prema pešacima ... na bilo kojoj saobraćajnoj površini - a posebno na trotoarima i u pešačkim zonama? I ovde sa potpitanjem: Ima li Grad Novi Sad ovlašćenje, makar i najbleđe, da na svojoj teritoriji - suspenduje/izmeni/ne primenjuje - odredbe nekog zakona ... u ovom slučaju o bezbednosti saobaćaja ...?
Vladan
U pešaćkoj zoni treba da se ukloni deo bašti kako bi se napravile staze za bicikle i problem će biti rešen. Bez obzira na to, ne znam odakle potiče ova ideja da je pešačka zona isto što i dečije igralište.
Pešak
Telep
Vezano za smanjenje zagadjenja, potrebno je postojeće dizel autobuse potpuno izbaciti i zameniti ih eko-busevima. Na širokim bulevarima se umesto zelenih ostrtva trebaju napraviti šine tj uvesti laki metro.
Budućnost evropskih gradova je javni prevoz koji ne emituje štetne gasove, bicikli, izbacivanje vozila na dizel i dozvola samo za benzinske motore sa euro 6 i višim standardom užim gradskim zonama.
pipi
Vojvodjanka
Mislim da bi grad mogao da razmisli o edukaciji pešaka što se tiče saobraćaja. Od dečijih kolica po biciklistickoj stazi vozite kao u kontra smeru. A mogli bi da ubace i edukaciju kako se prelazi na pešačkom prelazu, davno zaboravljeno pravilo desne strane
Ns
Sandra
Milana
Комша
Bzvze
Baja
Nisu ni subvencije loše, ali šta vredi ako nekome pomognete da kupi bicikl, a on/ona je saobraćajno nepismen/a i nema gde da sigurno vozi bicikl.
Jaa
marko
Međutim.
Ovo veoma loša ideja, posledice će biti da će svi bicikli poskupeti jer sad prodavci znaju da se imaju subvencije. Ukupan rezultat: ništa jeftnije. Dobar primer ovoga u praksi je povrat PDV na opremu za bebe 2012. godine kada su prodavci samo digli cene za iznos povrata i to je bilo to. Kad su subvencije prošle, cene su ostale.
Ponavljate za mnom: deljenje para "narodu" ne radi. Nema besplatnog ručka. Probano sto puta i na malim projektima (bebi oprema) i na velikim projektima (Sovjetski Savez). Ne radi. Nula. Jok. Duplo golo.
Za detaljno obajšnjenje oko ovih fenomena čitajte knjige nobelovca Miltona Fridmana, a za praktična rešenja proučite lik i delo Margaret Tačer.
Детелинара
Posmatrač
Ovo
Sledeci put kad budete predlagali nesto ovako, sagledajte sliku malo sire. Isti ti biciklisti jure kao bez glave kroz pesacku zonu u centru ugrozavajuci bezbednost pesaka, pogotovu male dece. Pesacka zona sluzi kako bi dete moglo mirno da seta, bez bojazni roditelja da li ce auto ili nesto drugo da ga pokupi. A biciklistu kroz pesacke zone voze kao da su sami tu.
Marko
Toma
Sumnjam da je ljudima glavni problem nedostatak 50e za neki bicikl, pritom subvencija moze samo biti nesto kao dobijete 100e na vasih 100e za nov.
Ljudi imaju problem sa time gde da ih drze (Novi Sad urbanisticki dragulj, manijakalna izgradnja a bez biciklana i zajednickih prostorija) i kako da im ne budu ukradeni i na odredistu.
Kao sto su ljudi vec rekli, ima staza koje su bas u losem stanju - odmaci stazu u futoskoj od drveca ka trotoaru.
Dobro je da se razmislja o biciklistima a ne samo o parkinzima za golfove, medjutim ovo je samo razbacivanje novaca iz helikoptera, efekat ce biti nikakav a novac potrosen.
Bane
NS
Ako
Zoran
Samo im ne staneš nikad i ćao, mogu samo da ti zapišu tablice. Njihovo je da prvo naprave stazu, pa onda da zabranjuju.
Opet
Wnj
Vladan
Većina nas nije "saobraćajno nepismena" nego nam uopšte ne pada na pamet da poštujemo šićardžijska i nefunkcionalna rešenja kao što su jednosmerne staze na bulevarima sa po 6 traka, naprasno završavanje staze samo zato što je nekom dozvoljeno da podigne zgradu na metar od kolovoza, odbijanje da se naprave staze kroz centar da bi bilo više mesta za bašte kafića, sabotiranje mogućnosti prelaska preko Mosta slobode i sl. Vožnja bicikla je jedan od retkih segmenata života gde pogrešni propisi apsolutno ne mogu da se sprovedu u delo.
biciklista
Android 17
telep
Mastodont
A šta ti je to "bicikla", neko primitivno vozilo iz kojeg je kasnije nastao bicikl?
Predlog
Toni
Bela
Super, samo jos da se srede biciklisticke staze i sve ce biti okay.
Marta
Zika
Pešak
G pen
Tschvorak
Zebra
/
samo dokazuju insinuacije
Rade
naopako
Kad se istinski rešava problem ,prvo se uvedu drakonske kazne da nikom ne padne na pamet da mazne ali onda bi stala prodaja ovako svima dobro sem vlasniku..
Ovo je kao perpetum mobile .
Hmm
Anonymous
Milan
Marica
Pa zato sto bosanci ne silaze sa bicikle, a i ostali doseljenici u NS.
Vojin
Krle
Pera
PoP
Samo bi grad mogao da razmisli i o edukaciji biciklista što se tiče saobraćajnih propisa.
Bojan
Ime
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H