Ložionica u sklopu Stare Ranžirne stanice u Novom Sadu se urušava i pitanje je da li će ovaj objekat, koji je izgrađen pre 110 godina, doživeti da se pretvori u svojevrsni spomenik železnici i industrijskom razvoju grada.
U tekkstu piše kako je Kineska četvrt skoro završena. Izgrađen je jedan novi objekat, rekonstruisana i adaptirana tri.
To sve čini max 50% Kineske četvrti. 25% je još uvek u radovima, a 25% nije ni pipnuto. Trebalo je biti gotovo pre početka godine kulture 2022. Pare dobijene iz EU fondova potrošene.
Mali se kasni...
Radio tu 40g.Još 1979g se planirala da se sve preseli u industrijsku zonu.Ceo objekat održavan do 1988 tj jogurt revolucije.Posle toga ništa.Moja radionica je deljena iz prostorije u prostoriju jer je prokišnjavalo.Hala je bila ne grejana od 1988 i bez ventilacije.Krov se srušio 2018 g u decembru (jedan od prvih video kad sam dolazio na posao) kad je bio veći sneg.A zaslužni su tkzv šefovi jer na sredini hale je bila rupa od 6m bar 10 godina.Mirović je još 1991g obećao novi depo "druga etapa železničkog čvora Novi Sad".Bilo otvaranje,uključenje mašina,kolce,piće i radikali.Naravno ništa uradili nisu jer su mašine otišle 30min kasnije.
1985. to su još uvek bile Jugoslovenske železnice, Železnice Srbije postoje tek od 1992. nakon centralizacije... možda su i postojali planovi da se depo ruši, pre toga se gradilo, od 1961/64. u NS su se trasirale pruge, izgrađeni su i putnička i Žeželj, 1979. niklo je Naselje šireći se više prema Veterniku, a manje prema Detelinari, stiglo se baš do Depoa, zgradama se nezgodno namestio depo i na njemu zapinju svi planovi gradske vlasti od onda do danas i pričaju se bajke o kojekakvim namenama za ovo i ono. Razlozi za izmeštanje pruge bili su saobraćajni, lokomotive su nekad vožnju završavale na drumu iza grudobrana, 80-ih. Rešenje je bilo da se pređe na Novu ranžirnu iz 1985. i useli 1999. samo još da se dovrše instalacije za osposobljavanje lokomotiva za saobraćaj, kakve postoje u Ložioni. To se nije desilo, a na železnicu je stiglo restrukturiranje sa dokrajčivanjem.
Davne 1911. je po nacrtima i projektu Gustava Ajfela nastala ova kulturna tvorevina. I upravo kao takva sama po sebi je nasleđe jednog doba koje treba sačuvati, obnoviti i turistički plasirati.
A da li vi znate da se tu jos uvek nalazi vuca vozova i da tu dolaze lokomotive na preglede i opravke kao i da se sipa gorivo. Tako da nemojte da lupate kako treba to se srusi. Nece se to srusiti bar jos neko vreme dok se ne napravi druga hala gde moze da se vrsi opravka lok.
E nekada je kroz gradic u petrovaradinu isao voz,kroz centar grada smo imali tramvaje kao svetske metropole....i vi lupetate o parceli koja nicemu nesluzi! E daj skiniti se botovi vise...tada se vasi dedovi ili roditelji nisu bunili! E rusite i sravnite sa zemljom to ruglo!
Ta ranžirna stanica me jako potseća na deo neke sovjetske baze iz vremena hladnog rata, kad je vidim pomislim da se nalazim u Ukrajini 1970 godine i po meni predstavlja pojam prljavštine i ružnoće što ustvari i jeste a nikako u njoj ne vidim neku kulturnu baštinu.
Sklanjajte to smeće što pre odatle pa makar tu sve izbetonirali i digli novu Dodikaru bez parkinga.
Nemojte da mislite da bih vise voleo Dodikare na tom mestu, ali ta stanica mi je oduvek bila primer ruznoce i propasti. Ne znam kome je to lepo ne samo sa estetskog gledista, vec i istorijskog. Potpuno beznacajan i ruzan objekat. Za ljude bi mnogo korisnije i lepse bilo da se tu izgradi neki lepi, veliki park ili bazen pa da leti mozemo da se osvezimo i dobijemo bar malo zelenila koje nam preko nedostaje nego da cuvamo ili ne daj boze jos renoviramo ovo beskorisno ruglo. I cim se pojavio taj plan da se tu pravi muzej zelenice sa navodnom "multimedijalnim sadrzajima" odmah sam pomislio da je to glupost koja ce biti potpuno neiskoristena kao i onaj nesretni Dino park.
Na drugom kraju te pruge koja je prva stigla u NS, u Budimepšti nalazi se Fusti, prelepi muzej železnice... ali tamo žive drugi ljudi, koji vrednuju rad svojih predaka i čuvaju to od zaborava....
Dakle, pomenut objekat stare Ranžirne stanice je u vlasništvu Železnica Srbije.
Grad je pokušao da reši problem ovog prostora tako što bi prvo ušao u njegov posed. U tu svrhu je grad izgradio Novu ranžirnu stanicu, po dogovoru sa Železnicom...
Tada se u ŽS promenilo rukovodstvo i oni su odustali od prethodnog dogovora sa Gradom... Nova Ranžirna stanica isto tako propada kao i stara...
Zorana Mihajlović je sada ministarka u drugom resoru, pa se možda nešto konačno i promeni...
Vaso, neko bi plakao da ima isto ovo. U Pragu su lepo resili. Takodje imaju i sorove, znas ono sto je vama fuj pa ste porusili, u koje da udjes placas ulaznicu.
Ovaj kompleks je fenomenalan. Samo da se zaštiti, ne treba ga rekonstruisati, super je ovakav kakav je. Jako je zanimljiv i ima mnogo veci turisticki potencijal jer je sadrzaj sam po sebi interesantan. Veliki kruzni mehanizam okretince jos uvek radi!
Veliko hvala ekipi 0.21 na ovom izveštaju. Često šetajući vidim da je stanje sve gore i gore. Šteta je da jedan takav kompleks nestane. Fasade koje gledaju ka Bul. Evrope su predivne, i oslikavaju duh starih vremena. Zar mora i to da se pretvori u "rezidenciju" tipa park siti, kraljevski park....
Gradonačelniče, imate li odgovor na sve ovo? Do kada ćete žmuriti pred očiglednim uništavanjem Novog Sada?³
Naravno da ce se resiti. Sravnice se sve za zemljom i Galens ce na napravi stambeno poslovni kompleks sa cinicnim nazivom "Rail Park". Kome trebaju kulturno-istorijska dobra, parkovi, skole, vrtici, ambulante. Samo zgrade i trzni centri.
Pušteno je da propadne. Tu vredi samo zemljište koje ce neki investitor kupiti za zgradu jer je trzni centar preskupa investicija za bilo koga. Zidanjem zgrada na tom prostoru, samo ce se spojiti Naselje i Detelinara, od sportskih i kulturnih sadrzaja nece ostati nista za nas sa Naselja i Detelinare.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Kulturno blago koje propada - hoće li se, konačno, nešto uraditi sa Ranžirnom stanicom?
Autor: Žarko Bogosavljević - zarkob@021.rs
Novi Sad
•16.04.2021.
•11:20 > 08:32
Komentari 30
Dejan
To sve čini max 50% Kineske četvrti. 25% je još uvek u radovima, a 25% nije ni pipnuto. Trebalo je biti gotovo pre početka godine kulture 2022. Pare dobijene iz EU fondova potrošene.
Mali se kasni...
Dragan
Gamico
....
IhiNS
Srex117
Komsinica
M
E
Eugen
Baki021
Sklanjajte to smeće što pre odatle pa makar tu sve izbetonirali i digli novu Dodikaru bez parkinga.
Lexv
Nimbus
Dušan Starčević
Železnice Srbije
Grad je pokušao da reši problem ovog prostora tako što bi prvo ušao u njegov posed. U tu svrhu je grad izgradio Novu ranžirnu stanicu, po dogovoru sa Železnicom...
Tada se u ŽS promenilo rukovodstvo i oni su odustali od prethodnog dogovora sa Gradom... Nova Ranžirna stanica isto tako propada kao i stara...
Zorana Mihajlović je sada ministarka u drugom resoru, pa se možda nešto konačno i promeni...
Galens
g pen
evo je
Alexandar
Vasa
arh
Vladimir
Bosansko lozenje
Moreeee!
Bibilibi
Gradonačelniče, imate li odgovor na sve ovo? Do kada ćete žmuriti pred očiglednim uništavanjem Novog Sada?³
Nimbus
Ns
Detoš i Naslje
Bob Rok
Komsija
Trzni centar...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H