Autor: 021.rs

Novi Sad
20.04.2021.
14:36 > 10:57
Hrvatsko nacionalno veće (HNV) i Zavod za zaštitu spomenika kulture Novog Sada potpisali su danas Sporazum o zajedničkom sprovođenju javne nabavke, što predstavlja početak obnove enterijera dela rodne kuće bana Josipa Jelačića u Petrovaradinu, za čiji je otkup i obnovu sredstva osigurala Vlada Srbije.
  • @bolje piši srpski

    22.04.2021 09:02
    Kažete "desetljeće" nije srpski i kritikujete nekoga zbog korišćenja ove reči te mu/joj nalažete da koristi isključivo srpski?

    Osim što je problematično ovo nametanje, vi nemate pojma i ne znate srpski jezik.

    U rečniku Srpskoga jezika Matice srpske stoji:
    десетлеће јек. десетљеће - razdoblje od 10 godina

    Dakle, "desetljeće" je i srpska reč.
    Sedi jedan!
  • Vera

    21.04.2021 16:34
    Koristi mozak
    Da, mozak nesumnjivo treba koristiti! Čitanje knjiga je vrlo korisno, a inače i jedan od uobičajenih načina korišćenja mozga! Vi o svemu o čemu tome što ste napisali ne znate gotovo ništa, pa se bolje nemojte sramotiti praveći poređenja između Jelačića i Karađorđa! O nedostatku drugih korisnih znanja da i ne govorimo - poznavanju manira pristojnog ponašanja - npr. ono "ženo, draga!"
  • bolje piši srpski

    21.04.2021 15:35
    @Koristi mozak
    desetljeca Još malo i naučićete srpski.
    Zbog toga što smo išli pod njegovom zastavom dobili smo bombardovanu Racku varoš, tj. Novi Sad.
    Hvala, ali ne hvala.
  • @Дејан

    21.04.2021 14:35
    Suživot i tolerancija imaju smisla u kontekstu tolerantnih i naučenih na suživot.

    A u kontekstu onih koji obnovu kulturno-istorijskog spomenika u Vojvodini koji se vezuje za ne-Srbina uslovljavaju obnovom svojih kuća u HR, ne vidim čemu da ih ja obasipam tolerancijom kad je oni nemaju prema drugima i kad su uvezli tu netoleranciju na prostor gde je vladao suživot.

    Malo razmislite ko je prvi bio netolerantan.
  • Koristi mozak

    21.04.2021 14:17
    zeno draga
    Vera20.04.2021 • 22:07
    @, pa ako nista, Srbi su se borili pod njegovom zastavom za svoja prava tijekom revolucije 1848' godine. Dakle, on je bio njihov vrhovni vojskovodja i komandant, bas kao sta je nekoliko desetljeca prije toga to bio Karadjordje za Srbe juzno od Dunava.
  • Дејан

    21.04.2021 12:57
    ...
    Да, суживот дабоме,
    И то ћу да кажем свима вама политички задојеним и острашћеним идејама којих се савремени свет одриче. Свима вама за које не постоје људи, него новопридошли, постојећи и затечени.
    Свакако постоје затечени оваквим вашим коментаром.

    И зашто онда кажете да Војводина припада свима једнако, када не мислите тако.

    Колико још деценија треба да живите у Новом Саду да вам постане јасно да овај град не прхвата такве ксенофобне ставове. И пошто видим да вама то значи, ово вам пише неко ко је рођен и живи добар део деценија у Новом Саду.

    Јадан Моцарт да је потеран неком несрећом морао да се досели у Војводину, и да је наишао на такве као ви, како би се провео? Или вам можда не би сметао јер је Аустријанац.
    А замислите да је био Србин?
  • @mm

    21.04.2021 12:20
    Napisali ste:
    "mi hrvatima dajemo sve ..."

    Ko to mi?
    I koji to Hrvati?

    Hrvati su u Vojvodini svoj na svome, autohton narod, vojvođanski Hrvati su Vojvođani.

    Tako ta u okviru tog "mi" su i vojvođanski Hrvati.

    A rođenjem na prostoru današnje Vojvodine, i ban Jelačić mu dođe Vojvođan - istorijska ličnost rođena ovde.

    Šta, nećemo priznavati nijednu istorijsku ličnost i lokaciju ako nisu vezani isključivo za Srbe?
    Nema veze što se i tamo neki rimski car rodio na prostoru Vojvodine... to ne važi.

    Sve što se desilo na teritoriji današnje Vojvodine, svako ko se tu rodio, a nešto znači za istoriju i predstavlja već nečijeg heroja... sve to je jednako bitno, a ne samo Srbi.
  • @Дејан

    21.04.2021 08:13
    Da, suživot, dabome.
    A ko je novopridošao u Vojvodinu i ne uklapa se u postojeći, zatečeni suživot, ili nek se menja ili široko mu polje.
    Uostalom, vi upravo ovo kažete svima nama koji se ne uklapamo u vaše četničke stavove.

    Ovo je kulturno i istorijsko nasleđe Vojvodine i nema nikakve veze sa kućama pojedinaca u HR.
    Obnova ovoga ne zavisi od sudbine pojedinaca koji su dizali balvan-revolucije.
    Koliko još decenija treba da živite u Vojvodini da vam to postane jasno.

    Da se kojim slučajem Mocart rodio u Vojvodini... vi ne biste bili za obnavljanje njegove rodne kuće jer nije Srbin.
    Vojvodina pripada svima jednako.
  • Srdjan

    20.04.2021 23:06
    Sr
    Da li ce usluga biti vracena prijateljski? Da li ce i oni pokazati dobru volju i dopustiti Srbiji da ucestvuje u izgradnji stalne postavke u muzeju Jasenovca ako nista kad se vec ne obnavljaju srpske kuce po Hr? Izgleda da su oni samo naucili da primaju srpsku milostinju a da nisu tako otvorenih ruku kad treba nesto i da daju
  • Vera

    20.04.2021 22:07
    inspektor
    E, inspektore Višekruna! Kojih je to dobrih odnosa ban bio simbol? A da je smešno ono o ustašama, i jeste smešno! Vi, naravno, bolje znate sve i o banu i o ustašama i zašto su ustaše bana prizivale? Bili u zabludi, nije se našao neko kao Vi da im objasni kako stvari stoje? To što je patrijarh ustoličio bana bio je sticaj okolnosti, to sve inače piše u knjigama! Niste valjda pomislili da je to bilo iz naklonosti prema pravoslavnoj crkvi i njenom patrijarhu? O simpatijama prema pravoslavnoj crkvi i njenim vernicima pruženo je dosta vrlo upečatljivih dokaza nešto posle bana! A ne mislite valjda da su se predomislili, pa posle tolike naklonosti prema pravoslavlju i Srbima izneverili svoj simbol i sproveli ono što su sproveli?
  • Дејан

    20.04.2021 21:28
    ...
    @?

    Тешко је поверовати да неко може такво нешто да напише, а притом да спомене и суживот.
  • Inspektor Višekruna

    20.04.2021 18:42
    @Vera
    Josip Jelačić je simbol dobrih odnosa Srba i Hrvata! Za bana ga nije ustoličio biskup nego patrijarh!
    Marks je kritikovao Jelačića, zbog toga su mu komunjare uklonile spomenik iz Zagreba! Prilično smešno je da ustaše pevaju "Ustani Bane", da ustane sigurno se ne bi slagali!
  • ?

    20.04.2021 18:40
    Kakve veze ima kulturno-istorijski spomenik sa pojedinačnim kućama čiji vlasnici su dizali balvan-revolucije pa zatim traktor-bežaniju?
    Došli ste u Vojvodinu, ovde ne prolaze ti vaši stavovi prvo vaša kuća pa onda kulturno-istorijsko nasleđe.
    Ako vam se ne sviđa vojvođanski suživot i to što su Hrvati ovde svoj na svome i što se i njihovi heroji poštuju, idite pa pravite opet one tzv. republike srpske krajine.
  • Novosađanka

    20.04.2021 18:32
    BRAVO GOSPOĐO VERA
    Sve što ste rekli je tako, svaka reč napisana je tačna!!!
    Koliko treba pimoći Srbima u Srbiji, pustite sada manje važne stvari.Deca nam umiru i leče od SMS poruka, a oni bi da se utale još malo!!!
  • Vera

    20.04.2021 16:23
    ban
    Bilo bi korisno kada bi nam g. Jokić objasnio kako je to Jelačić bio jedna od ključnih istorijskih osoba i za srpski narod! To ne bi bilo lako, mada bismo tada možda shvatili zašto je tolika svota izdvojena za otkup i restauraciju zgrade u kojoj je rođen.
    Ima mnogo ključnih istorijskih ličnosti za srpski narod rođenih na teritoriji današnje Hrvatske, ali nismo nešto čuli da im se kuće otkupljuju i restauriraju za tako ogromne svote. A o kućama onih običnih ljudi da se i ne govori!
    Pre se zameću svi tragovi takvih pojava – uglednih Srba rođenih u Hrvatskoj i ključnih ličnosti u istoriji srpskog (i hrvatskog) naroda.
  • mm

    20.04.2021 15:56
    cc
    mi hrvatima dajemo sve a oni nas po HR malteretiraju i progone..sramota od Srbije
  • Ns

    20.04.2021 14:51
    Prvo vratite meni otetu kuću
    Jeo ovo radi ista država koja meni ne vraća otetu i 70 godina korišćenu kuću i zemlju?
    Sam ću je obnavljati.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna