Gradski urbanisti imaju dve ideje za projektovanje biciklističkih staza na Mostu slobode, a jedna od njih biće zvanično predložena nakon pažljivog razmatranja.
Biciklisti u Novom Sadu nisu uglavnom rekreativci, idite na ulicu pa gledajte ko svaki dan vozi. To što ljudi koriste brdsko-planinske bicikle možete zahvaliti stanju staza kao što je Futoška. Mašta se o konzolama, platformama, Dolče i Gabana, a nisu u stanju jednu biciklističku stazu na kilometar mosta da izvedu 15 godina ili pešačko-biciklistički most, o čemu pričamo... Pogledajte i šta je na ostalim mostovima i sve će vam biti jasno.
Iako bi konzola verovatno bila bolja opcija, bojim se da ćemo na to čekati godinama. Ali ima smisla, jer kad se ide peške preko mosta, ne možeš sam sebe da čuješ od buke. Možda da se privremeno napravi staza u toj zaustavnoj traci uz montažne ograde i da krene biciklistički saobraćaj legalno, pa eventualno lagano da se pravi ta konzola. Takođe, ako ta konzola bude ispod mosta daleko od očiju ljudi, postoji velika mogućnost da to bude stecište probisveta.
Haha Gradsku bolnicu grade na Mišeluku, a saobraćaj preko mosta problematičan.. I kad se organizuje prelaz biciklistima preko mosta, nema šanse da oni prođu kroz tunele, ka budućoj gradskoj bolnici npr... A tek kad se kola Hitne pomoći zaglave u gužvama na Bulevaru oslobođenja i na mostu.. Katastrofa.. Planeri, bez mozga...
Najbolje bi bilo da se potupno zabrani saobracanje biciklistima i pesacima preko tog mosta, jer jednostavno nije za to. A kad budu pravili mos evrope neka naprave lepo ko na zezelju.
... i tehnički najopravdanije je da se dodaju konzole na obe strane mosta i da tu budu bic staze. Problem je bic saobraćaj u tunelu i/ili penjanje i silazak sa mosta.
S obzirom da su biciklisti uglavnom rekreativci (mlađi deo populacije), ovaj "biatlon" im neće mnogo smetati.
Žeželj i Duga su bez zaustavnih traka, a i ona dva mosta preko Kanala DTD, pa mislim da ni Mostu slobode nisu potrebne. Najjednostavnije rešenje je da se zaustavne trake ga Kamenici i Novom Sadu upodobe za bezbedno kretanje biciklista i da se problem jednostavno i uz uštedu svih sredstava reši trajno.
Pa šta bi drugo moglo osim da se već jednom zagradi zaustavna traka koja se uopšte ne koristi kako na mostu Slobode tako i na Bulevaru? Saobraćajni načelnik policije pozivao novosađane da konačno krenu da voze trećom trakom i ništa. Retko ko koristi (čak retko i busevi GSP-a) , najviše beograđani kad dođu u NS. Parkinzi na Bulevaru zbog toga trebali da koštaju 500din na sat kakvu komociju prilikom izlaska sa parkinga imaju oni koji tu parkiraju.
Ako se koristi samo zaustavna traka prema kameničkoj strani, to ne nikako može da pogorša gužvu pri povratku u grad. Takođe ne može ni da ometa hitne službe, zato što u tom pravcu nema gužve koje bi ih ometala. Jedino što bi morali da izmeste pandure koji kampuju u toj traci, ali oni mogu bez problema da se smeste gore posle tunela.
Ideja sa zaustavnom trakom je losa - saobracaj preko mosta je sve veci, puno zivi na drugoj strani ili ide u toku dana preko, guzve su jako velike u spicevima. Mora se resiti problem silaska sa mosta i ukljucenje levo ka Limanu 3 ili ukljucenje na most, morace sigurno neki vijadukt ili ne znam koje resenje da se sto pre ovaj problem resi. Za to zaustavna traka ce biti neophodna da se iskoristi. Resavanje problema prelaska biciklista ne moze biti da se napravi problem za resavanje problema saobracaja vozilima. Takodje, meni se 2 puta desilo da mi crkne auto na sred mosta, a i barem jednom nedeljno u prolazu vidim isto... bez zaustavne trake prvi auto koji se pokvari garantuje kolaps istog momenta.
Dakle, ne resavati jedan problem izazivajuci jos veci problem. Sa otvaranjem gradske bolnice na Miseluku kolaps saobracaja ce biti jos veci. Gradu su hitno potrebni mostovi, uz ovaj preko Ribarca jos jedan obavezno kod Futoga/Palanke, jer ovo usko grlo sa 2 bulevara na N. Fronta / D. Stefana je strava i uzas.
U centru Bratislave je na mostu SNP (UFO) pesacki i biciklisticki saobracaj resen pomocu tzv. konzole i resenje je odlicno, ali nisam siguran da li je dodatno regulisano i to da je jedna strana samo za bicikliste a druga samo za pesake, ili je u pitanju miks. Ako sirina pesackih staza na mostu Slobode to dozvoljava, resenje gde bi se jedna pesacka staza proglasila biciklistickom bilo bi moguce sprovesti uz minimum ulaganja.
Konzola je svakako najbolje resenje, @Petar naravno to ne bi smelo nikako da utice na smanjenje razlike izmedju dunava i najnize tacke mosta.
Smanjivanje voznih traka nikako, ipak je to most i ne smemo rizikovati pojavu bilo kakve saobracajke time sto bi smanjili vozne trake, pa ni zaustavne, doboro resenje osim konzole je mozda povecati pesacku stazu na ustrb ove metalne barijere, tj uvesti tanju i vislju, srediti staze sa obe strane i to je to.
Moglo bi da se suze sve kolovozne trake (obe saobraćajne + zaustavna) sa svake strane i onda sa svake strane dodati po biciklističku traku u jednom smeru - u istom sneru kao i kolovozne trake.
Dzaba polemisete jer ce biti ruznija, neprakticnija a skuplja varijanta. Zbog ugradnje, naravno. Zato su se naprasno setili biciklista posle koliko decenija.
nema šanse.
Šta god da urade, osim proširenja mosta s jedne i druge strane, ugroziće i postojeći kolski i budući biciklistički saobraćaj.
Razmislite samo o sledećem: zaustavna traka u vreme silaska automobila u letnjim večernjim časovima kada maltene ceo grad dolazi s vikendica.
I suženje trake npr. prema sremskoj strani, pa odjednom tunel.
A gde su hitne službe koje MORAJU da prelete most u slučaju hitnog posla...
Konzola bi bila skupa...
Možda odrediti da recimo nizvodna strana bude pešačka a uzvodna strana biciklistička umesto trotoara.
Ako se koriste zaustavne bojim se da će to proglasiti ulicom i staviti ograničenje 50kmh.
Siguran sam da cak ni ova vlast nije toliko glupa da spusti tu "konzolu" tako da neki brodovi ne mogu da prolaze. To je, naravno, mnogo bolje resenje, ako je uopste izvodljivo.
Ukidanje zaustavne trake moze da prodje, ali je bez veze, sto rece neko, zbog bezbednosti i prolaska hitnih sluzbi. Suzavanje obe zaustavne trake, sto je isto neko pomenuo, zvuci OK, ali sam siguran da ce se naci neodgovorni biciklisti koji ce ici u oba smera sa obe strane, sto ce biti problem i za bicikliste i za pesake. Vozim cesto bicikl i voleo bih da mogu bezbedno da prelazim most Slobode. Voleo bih da pljujem gradsku vlast, ali pozdravljam bar pokusaj resavanja ovog problema. Mada, siguran sam da ce naci nesto da zeznu.
Nek naprave sta hoce. Posle 50 godina je svejedno, samo da moze se vozi bicikl.
Mada najbrze i najjeftinije je da se suze vozne trake po 20 cm, iovako su sire od propisanih
Nemam potrebu da idem cesto preko tog mosta biciklom ali kada idem preguram, ako idem ujutru i nema nikoga vozim pesackom stazom. Vidim da naplaćuju redovno kazne za voznju zaustavnom trakom, a i na njoj ima puno prasine pogotovo kada se spušta dole ,brzine koje se razvijaju moze se lako skliznuti, neka hvala radije setam 15 minuta dok ne smisle neko resenje
Зашто се, једноставно, не прошире пешачке стазе са обе стране, науштрб дела зауставних трака (али да други део остане), па нека по тим ширим стазама иду и пешаци и бициклисти заједно, као на Жежељевом мосту? Први предлог је лош јер се губи зауставна трака са једне стране, док са друге остаје, те ће мост изгледати асиметрично. Такође, неће бити слободне траке за хитан пролазак возила хитне помоћи ка сремској страни, када је на мосту гужва. Други предлог је, вероватно, прескуп.
Molim nadležne u Gradu, a i stručnjake da pogledaju biciklističku stazu sa Žeželjevog mosta koja vodi u Preradovićevu ul. u Petrovaradinu! Ima je 2oo m od mosta, a dalje ništa - ni znaka ni kraja, nešto nedovršeno! A Most je, kao završen, pušten u saobraćaj pre 2-3 god.
Rešenja su glupa, ali daj šta daš. Treba imati malo širu sliku, a znati i potrebe biciklista, pa zašto onda ne bi obe zaustavne trake odvojili sa fizičkom barijerom od motornog saobraćaja, sa kameničke strane postoje spirale ka dole, pa samo napraviti i spirale za gore tj iznad tunela, jer preko tunela prolazi i pruga Petrovaradin - Beočin koja je najavljeno da će se pretvoriti u biciklističku stazu. Tako bi Novi Sad preko mosta Slobode imao direktnu vezu Petrovaradin - Sremska Kamenica - Beočin.
Sta se trenutno izvodi na mostu od popravki?Najavljeno je da ce se popravljati sremska pesacka staza...Da li su oni normalni,pa neka vide pesacke pri silasku sa mosta u gradu kod stepenica.Rupa do rupe u kojima je voda i ispupcenje do ispupcenja a posle kise se voda iz konstrukcije sliva nis stepenice.Drugo,da li je neko razmisljao o retardluku od stepenica?Kada bi izuzeli bicikliste kojima je kao zabranjeno na most,kako recimo osoba u invalidskim kolicima koju neko gura i hoce da se prosetaju do parka mogu da se popnu na most.A neka naprave u jednoj zaustavnoj traci obostranu bicikl stazu pa kad pocnu da se sudaraju biciklisti kad se spuste od gore ka gradu sa ovima od grada sto dolaze...znam sve probleme jer koristim ovaj most i bicikl svaki dan...
Vazno da su meni napisali prekrsajnu prijavu i presudu kod sudije za prekrsaje, posto sam se popeo bas tom postojecom spiralnom rampom iz teksta, a sudija je u presudi, u ime naroda naveo da nisam dokazao da je spiralna rampa namenjena za bicikliste.
Po meni, je mnogo nesigurnije voziti pesackom stazom nego zaustavnom trakom. cak i kada nema pesaka na mostu.
A naravno i sporije.
Koji tzv. ,,strucnjaci,, ??? I ove mrvice od novih staza sto su skrpili je pocelo da se raspada !! Lepo sam pisao, dovedite iz Holandije saobrajcane inzenjere za bikiclizam,od njih ucite i njih slusajte !! Strucnjaci su samo na sudu kad ih sudija pita za misljenje, nista dalje od tog nema !!! Stoji taj most vec 40 godina i tet sad ste se setili da gradite biciklisticku stazu,wow,sta se to desilo u necijim glavama. Sve nove staze za bicikle u NS vode nigde,silazak sa gegeljevog mosta, staza koja vodi ka rodicu, staza koja ide kejom ka mornarici,ima jos !!!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Dve ideje za biciklističku stazu na Mostu slobode: Stručnjaci će proceniti koja je bolja
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•25.05.2021.
•09:40 > 09:38
Komentari 33
Petar
Luk
Mila
Karagiozis
Godinama se to obećava i nikom ništa.
Bnb
Posmatrač
S obzirom da su biciklisti uglavnom rekreativci (mlađi deo populacije), ovaj "biatlon" im neće mnogo smetati.
Milan
Hm
Pavle
pajo patak
Piško
Gramzi - Bagins
Vladan
Ako se koristi samo zaustavna traka prema kameničkoj strani, to ne nikako može da pogorša gužvu pri povratku u grad. Takođe ne može ni da ometa hitne službe, zato što u tom pravcu nema gužve koje bi ih ometala. Jedino što bi morali da izmeste pandure koji kampuju u toj traci, ali oni mogu bez problema da se smeste gore posle tunela.
Patak
Ups
Dakle, ne resavati jedan problem izazivajuci jos veci problem. Sa otvaranjem gradske bolnice na Miseluku kolaps saobracaja ce biti jos veci. Gradu su hitno potrebni mostovi, uz ovaj preko Ribarca jos jedan obavezno kod Futoga/Palanke, jer ovo usko grlo sa 2 bulevara na N. Fronta / D. Stefana je strava i uzas.
Stari grad
nsns
Smanjivanje voznih traka nikako, ipak je to most i ne smemo rizikovati pojavu bilo kakve saobracajke time sto bi smanjili vozne trake, pa ni zaustavne, doboro resenje osim konzole je mozda povecati pesacku stazu na ustrb ove metalne barijere, tj uvesti tanju i vislju, srediti staze sa obe strane i to je to.
Podbarac
Kazao. Tolko.
/
a naplatice kao da su pravili konzolu
g pen
Milan NS
Šta god da urade, osim proširenja mosta s jedne i druge strane, ugroziće i postojeći kolski i budući biciklistički saobraćaj.
Razmislite samo o sledećem: zaustavna traka u vreme silaska automobila u letnjim večernjim časovima kada maltene ceo grad dolazi s vikendica.
I suženje trake npr. prema sremskoj strani, pa odjednom tunel.
A gde su hitne službe koje MORAJU da prelete most u slučaju hitnog posla...
Toma
Možda odrediti da recimo nizvodna strana bude pešačka a uzvodna strana biciklistička umesto trotoara.
Ako se koriste zaustavne bojim se da će to proglasiti ulicom i staviti ograničenje 50kmh.
Nimbus
Ukidanje zaustavne trake moze da prodje, ali je bez veze, sto rece neko, zbog bezbednosti i prolaska hitnih sluzbi. Suzavanje obe zaustavne trake, sto je isto neko pomenuo, zvuci OK, ali sam siguran da ce se naci neodgovorni biciklisti koji ce ici u oba smera sa obe strane, sto ce biti problem i za bicikliste i za pesake. Vozim cesto bicikl i voleo bih da mogu bezbedno da prelazim most Slobode. Voleo bih da pljujem gradsku vlast, ali pozdravljam bar pokusaj resavanja ovog problema. Mada, siguran sam da ce naci nesto da zeznu.
Vule
Mada najbrze i najjeftinije je da se suze vozne trake po 20 cm, iovako su sire od propisanih
telep
Лиманац
SS
Wnj
Zerstorer
Petar
Jovan2
Po meni, je mnogo nesigurnije voziti pesackom stazom nego zaustavnom trakom. cak i kada nema pesaka na mostu.
A naravno i sporije.
Dejan
Ima li slike?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H