Autor: 021.rs

Novi Sad
31.05.2021.
12:27 > 15:37
Ministar saobraćaja Tomislav Momorović obišao je fabriku "Štadler" gde se sklapaju tri elektro-motorna voza za brzine od 200 kilometara na sat, koji će saobraćati na brzoj pruzi Novi Sad - Beograd.
  • Vojvoda

    24.08.2021 05:28
    cena karte prava sitnica samo 1000 dinara ! u Češkoj na većoj relaciji cena karte je 100 kruna (4evra) + što tamo što više ljudi putuje zajedno cena karte opada ! nas 15 je ušlo u voz i kad nam je sračunao izašlo na po 75 kruna ! čak šta ja sam budala platio i kaznu jer sam žurio i nisam kupio kartu na stanici nego u vozu kazna me izašla 20 kruna (90 dinara) i prestanite više da ih zovete brze pruge Srbije ovo je samo renoviranje pruge i nabavka novih vozova ! svuda u svetu brzi vozovi idu preko 300 km/h a ovaj će da ide do 200 !!!
  • Dule

    07.06.2021 07:28
    Iskusan
    Na pomenutoj relaciji urađena je rekonstrukcija pruge od Golubinaca do Pazove. I plavi Ruski, i crveni Štedler, idu bez problema 120km/h. Divota. Vrlo udobno i dovoljno brzo. Brzo se stiže i od BG do NS sa sporim deonicama. Bilo je sasvim dovoljno remontovati prugu, i osposobiti je za brzine do 120 km/h. Tom brzinom su saobraćali poslovni vozovi na relaciji BG-ZG. Stizali su udobno za manje od 4 sata, od centra Zagreba do centra Beograda! Ostaje i dalje problem remont postojećih Štedlerovih vozova, koji će se raditi u Mađarskoj. Od kad su kupljeni, održavanje je rađeno fifti-fifti. Manji deo radili su naši, a važniji, za koji je potrebna dokumentacija, koju nisu ni dostavili našima, radili su takođe "naši", koji su u depou za održavanje dobili prostoriju, i nisu ostalima hteli da kažu ni "Dobro jurtro"! Prolazili su svakodnevno pored ljudi koji tu rade decenijama, "kao pored Turskog groblja"! Tako će biti isto i sa ovim Štedlerima! Naši će održavati toalete i vrata, a nihovi (naši tatini sinovi sa dubokim džepovima), će prolaziti sa laptopovima pored sirotinje koja dirinči za male pare! Sem toga, cena od 1000 din je reklamna. To će biti kratkotrajno, dok se turistički ne izgustira! Nakon toga će biti barem 2000 za gospođu, 2000 za gospodina!
  • Bane

    07.06.2021 04:21
    Ccc...
    Bolje da ste tih 62 miliona ulozili u nasu fabriku i poceli i mi da sklapamo i upola gore ali bi imali bar nase kao nekad MiN iz Nisa....nemam reci bolje Space Shatl da smo kupili jedan
  • Koki

    04.06.2021 21:10
    Voz
    Kome se ne svidja na konjska kola pa put pod noge
  • Мумија

    04.06.2021 10:12
    Трамвај
    Ова гарнитура кошта 20 милиона евра, цена једне наше локомотиве (то су оне црвене 441 подсерије 700 коштала би око 3.5 милиона евра а путничка кола до 400 хиљада за те брзине. Могло се у домаћој фабрици производити са нашим радницима и инжењерима далеко више за исте паре. СНС "стручњаци" узму наше новце и шопингују по свету а наши инжењери мотају каблове? Боље да ћути снс екперт. Свака озбиљна држава сама себи производи возила за јавни сектор како не би била зависна од страних држава а ови шта раде то је катастрофа и још се хвалисају.Ајде да су изашли пред камере па да су рекли "развијали смо воз у нашем институту и сад је призведен, истестиран и пред вама је" -па да и разумем .Земља Николе Тесле без кога савремени свет не би ни постојао шопингује возове, авионе, камионе, бродове и ко зна шта још по белом свету и још се тиме хвали. Боже сачувај.
  • Rade

    03.06.2021 20:51
    Dzabe
    Odlicna opcija, uz nizu cenu, izgradjenu prugu, ali bez stare stanice u BG sve je dzabe Bus je i dalje prestizniji, mada ne znam ni da li sada posle skandaloznog beograda na vodi i busevi ulaze u grad.
  • Mi

    03.06.2021 20:47
    Ovo je Srbija
    @pre i posle A kome smetaju slike srpskih manastira i nacionalni simboli a zivi u Srbiji? Idi u drugu zemlju ako ti srpski narod i njegovi simboli hiljadugodisnjeg postojanja smetaju. Kakvi su ovo ljudi i jos im se dozvoli da se objavi komentar.
  • Milan

    02.06.2021 20:00
    Stadler
    Ala su ovi nasi nabili cenu,taj voz kosta 4,7 mil.evra komplet sa obukom i rezervnim delovima,ko neveruje,neka pogleda cenovnik,po toj ceni su kupili garniture Norveska i Svedska,kako za Srbiju ova cena,bas se toliko povecala kad mi kupujemo?
  • Nenad

    01.06.2021 17:19
    Razmislja li se o pretvaranju voza u crkvu? Barem kapelica? Hoce biti dezurni pop?
  • Milan

    01.06.2021 17:06
    Jedan voz 20.000.000 evra a prevozi 315 ljudi., kao 6 turistickih autobusa, gde jedan ne kosta vise od 100.000e. Zanimljiva racunica
  • prevelika

    01.06.2021 12:04
    cena
    Cena za povratnu kartu bi realno trebala da bude 500din. trenutno blabla car prevoz koji je i najjeftiniji ako svaki dan putujete je 800-1000din sa polaskom i povratkom sa dogovorene lokacije. Voz je uvek bio oko duplo jeftiniji od autobusa... Zasto ne bi država malo finansirala (učestvovala u ceni sa 40-50%) par godina tu voznu kartu da se popularišu vozovi...? Onda bi se zvali Vučićevi i bili bi jeftini .... dao nam Vučić jeftinu voznu kartu... Ja bih pristao na to...
    ------
    U stvari verovatno će se u konačnom zvati Vučićevi a cena će biti 2000din za povratnu kartu i bićemo jako srećni, kao i za sve što on uradi... tako da mislim da će se moja deca ipak jeftino voziti u nekoj drugoj državi...

  • Nikola

    01.06.2021 09:07
    @dijasporac
    Odavno postoji trend da se firme sele iz starog dela grada na Novi Beograd, a vozovi će se tamo zaustavljati. U neposrednoj blizini železničke stanice Novi Beograd nalazi se veliki broj firmi.

    Ovim ne sporim da je Beograd glavna bolja od Prokopa, ali pogrešno se predstavlja da je Prokop sada jedina stanica u Beograd. Takođe, pogrešno se pretpostavlja da svi idu u centar grada. Svima koji idu na Novi Beograd, Čukaricu, u Zemun i Surčin više odgovara novobeogradska stanica. Ja putujem 3-4 puta mesečno i više bi mi odgovaralo da siđem na Novom Beogradu, nego na BAS-u. Onda bih putovao i češće.
  • korektno

    01.06.2021 09:01
    pitanje
    Polazna i dolazna stanica u NS i Bg?
    Usputne stanice, gde će taj voz da staje?
  • dijasporac

    31.05.2021 19:38
    @ex chapman
    Ali u Italiji je vecina vozova ipak do 200km/h, vozio sam se par puta na relaciji Venecija-Padova, Firenca-Vijaredjo i Rim-Napulj i zapazio da mnogi koriste te vozove da bi putovali i po 100-tinak km na posao. Ogranicenje brzine je normalno jer se koristi regularna pruga, za super brze vozove se koriste specijalne sine i elektromagnetni pogon i svetski lideri su Japan i Kina, Evropa i pogotovo USA su daleko iza.

    Ovaj brzi voz bi bio sjajan izbor za nekog ko iz NS putuje za BG (ili obrnuto) zbog posla kad bi u samom BG postojala bolja unutrasnja veza izmedju zel.stanice Prokop i ostalih delova grada. Ovako ceo taj projekat deluje nepotpuno, fali mu taj "sitan" detalj. Ko zna, mozda ce u buducnosti neki Vucic 2.0 i Vesic 3.0 resiti i tu "sitnicu"...

  • ...

    31.05.2021 19:14
    Besmisleno je porediti se aa švajcarskom železnicom ali jedan BITAN detalj. Njihov SBB ima svoju policiju. Ne jednom sam video njihove policajce u vozu.

    Znajući naš mentalitet policija bi trebala da bude OBAVEZNA u vozu. Kao u vreme stare juge.

    https://company.sbb.ch/en/jobs-careers/keep-switzerland-moving/station/berufsbild-transportpolizistin.html
  • idi...

    31.05.2021 18:56
    @ Saša
    stvarno?
    a meni se čini da vi radite samo za Srbija voz kad slupaju neki Flirt na pp, najbliže što se od Stadlera radi je u Solnoku, možda radite nešto za njih, neke delove za obrtna postolja i tako to, a da ste pogon za proizvodnju delova vozila, kao oni u Mađarskoj, sumnjam.
  • R49

    31.05.2021 18:48
    Bolje od jarbola i fontana
    U Štadlerovim vozovima u svetlu budućnost. Srljanje je nezaustavljivo.
  • Dragan

    31.05.2021 18:28
    Ah
    Hrvati rade sklopove za ove vozove.Konkretno Altpro.Ne pravi se ništa u Srbiji po ugovoru servis i pregled voza se radi u pogonu Štadlera,a šalje se drugi za zamenu.Isti postupak je i za Simensove vozove.A nama Slobo obećao Pendolino voz sa odličnim karakteristikama u krivinama.Anđelković je kupio crvene ruske vizove bez sigurnosne opreme (AS sistem, budnik, registrujući uređaj) i to sad ugrađuju hrvati.Lični radim na lokomotivama.
  • bullet train

    31.05.2021 17:39
    @ex chapman

    U pravu si.
    Uostalom tu je i francuski TGV (574 km/h mu je rekord a dozvoljeno mu je do 330/h).
  • ex chapman

    31.05.2021 17:11
    @bullet train
    nije to u međuvremenu. to je bio test run za Shinkansen N700 od pre jedno 5-6 godina
    i ne mora da se ide cak do Japana. eto ti u Italiji FrecciaRossa koja normalno ide 300 na sat. moze ona i brze, preko 400, ali je u Italiji 300 na sat maksimalna dozvoljena brzina u zeleznickom saobracaju
  • Saša

    31.05.2021 16:39
    Stadler delovi
    Da li znate da se delovi za Štadler (STADLER) vozove prave u Srbiji? Lično radim u jednoj takvoj firmi.
  • Conrad 19

    31.05.2021 16:29
    Strmoglavo rastemo.
  • Piško

    31.05.2021 16:27
    ...
    Biće hiljadu dinara ali u jednom pravcu. Pa da vidimo kada student sabere hiljadu sa hiljadu, da li će da se putuje brzim vozom ili da se taljiga Kurčubić transom preko starih i novih Banovaca.
  • NN

    31.05.2021 15:45
    Nego, do kada je obecan rok zavrsetka pruge, i jel to vec malo kasni? : )
  • bullet train

    31.05.2021 15:11
    u medjuvremenu u japanu:

    https://youtu.be/SSOMJ84EM1s
  • Zocka

    31.05.2021 15:04
    Nadam se da nisu iznajmljeni kao oni banovinski audiji da se stručnjaci vozikaju....Lepo izgledaju!
  • gonzo

    31.05.2021 14:58
    grafit mafija
    onog koji se drzne da osakati ovaj svemirski brod grafitima i žvakama treba poslati kod talibana doživotno
  • Vladimir

    31.05.2021 14:55
    Zaprezna kola i konji da vuku. To smo zasluzili.
  • Irena

    31.05.2021 14:48
    Orvel
    Čega se pametan stidi,lud se ponosi
    Naravno,ima još uvek onih koji vole bajke koje neće oni platiti nego neko drugi.
  • Lala

    31.05.2021 14:33
    Nešto će zaj"#$ti..nešto...ali šta???
    Videćemo za koju godinu.
  • brus

    31.05.2021 14:00
    vilis
    Cena voza se zna, a još se ne zna cena spomenika u Beogradu. Zašto?
  • fenome

    31.05.2021 13:50
    Fenomenanalno! Jedino nedostaje pruga.
    I putnici.
  • Keka

    31.05.2021 13:35
    Sta Tomo kaze dr. Klaus Schwab, jesmo poslusna kolonija?
  • Roshav

    31.05.2021 13:34
    @Salamander
    Mislim da je receno da ce ovi brzi vozovi stajati samo na stanicama NS i BG, dok ce ovi do sada Stadlerovi vozovi ici redovno kao i do sada na sve stanice. I pre zastoja zeleznickog saobracaja zbog izgradnje postojali su medjunarodni, poslovni i putnicki vozovi. Razlikovali su se po tome gde su stajali. Medjunarodni samo u BG, NS i Indjiji, poslovni na jos koju stanicu, a putnicki na sve usputne. I nek se voza ko hoce za 1000 dinara, ja cu ici putnickim druga klasa za 350 dinara.
  • Vlada

    31.05.2021 13:31
    Ne zadrzivo srljamo u progres.
  • Комша

    31.05.2021 13:08
    Све је то лепо, али да нпр породица оде из једног града у други треба да издвоји 8000 динара за воз. За ту цену може да напуни скоро цео резервоар горива, или да једноставно оде аутобусом или линијским таксијем. Нек ставе цену колику хоће, пруга ионако није прављена за превоз само путника јер је то за сваку железницу неисплативо.
  • Обсервер

    31.05.2021 13:05
    А ја ?
    Па како госн министар и мене није повео са собом у фабрику возова, ни ја немам поима о производњи возова ? Не кажете нам шта ће ови возови ''имати 100 метара'' ?
  • pre i posle

    31.05.2021 13:05
    Ovo je slika pre.

    Slika posle će biti:
    Ižvrljano grafitima spolja.
    A unutra verovatno slike manastira po Srbiji i na Kosovu i nacionalistički obojena propaganda.

    Kada će ići vozovi NS-Budimpešta?
    I šta će vlasti uraditi da zadržavanje na granici bude manje.
    Šta vredi 200 km/h ako je granica nepotrebnih min. 1h?
  • ex chapman

    31.05.2021 13:04
    dr mr
    nije JIŠ, nego KISS, Tomo :)
    inace sjajni vozovi, ali nikakvo "cudo svetsko" vec normalna stvar po Evropi vec odavno. i nece ici 200 nego 120, sto je i dalje odlicno za Srbiju
    ali za 1000 din u jednom pravcu u Srbiji se njima niko nece voziti. ljudi su tu ili previse siromasni ili previse bahati za tako nesto. ko ima para njemu je ispod casti da ide vozom. on se vozi sluzbenom limuzinom sa trepecucom signalizacijom da mu se svi sklone s puta
    dakle bacene pare u jos jedan BUNAR!
  • Salamander

    31.05.2021 13:02
    a lokalni vozovi?
    npr: SR.Karlovci-Indjija-Stara/Nova Pazova- Batajnica?
    Ako voz od 200 Km/h zastaje na svim stanicama, nije više 200, nego 60-70 ( kočenje/ ubrzanje prosek )
    Trebalo je ostaviti i redom rekonstruisati staru prugu za lokal, a novu ostaviti za 200.
    Pa da staje BG-NS-SU...Madjarska
  • Goran NS

    31.05.2021 13:01
    kakvo ARCENJE NAŠIH PARA

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna