Tri brza voza, koja će švajcarska kompanija Štadler isporučiti Srbiji do kraja godine, biće od februara puštena u upotrebu na pruzi Beograd - Novi Sad.
Струјни напон наше железнице је 25 киловолти, које се претварају у неке друге вредности да би се максимално искористила снага енергије, али то је већ наука, па да не збуним већину, сетите се кад на вестима јаве да је неко погинуо од струјног удара јер је шетао по вагонима (25000 волти)!?
Mirko care, svaka cast, ja bih tebe odmah u Glavni odbor SNS-a!
1000 dinara minimalna cena karte sitnica.Baš kao i minimalne plate radiš ko Konj obećaju 49000 dobiješ 45000.Ako obećaju 60.000 isplatiće 30.000.Samo da nafataju putnike za te novce i milina.Pa mi smo obećana zemlja.Povratna bila pre 700din sad samo oštro.Treba platiti Braću Kineze i Ruse.Kad se pušta u promet pruga jel za pet godina jos?
лепо си почео, а од средине нисам имао снаге да читам. За све је крива ова власти вођа.
Размислите пре него што ишта напишете.
А да Вам мало развбистим памћење:
Ко је до сада и један динар уложио у Железницу, а да се то видело???
И запамтите Не браним ову владајућу структуру.
Е да неко је помињао неке кв итд
Струјни напон наше железнице је 25 киловолти, које се претварају у неке друге вредности да би се максимално искористила снага енергије, али то је већ наука, па да не збуним већину, сетите се кад на вестима јаве да је неко погинуо од струјног удара јер је шетао по вагонима (25000 волти)!?
nisam znao da postoje vozovi koji krse zakone fizike. "Integrisani izvori" zvuci mnogo pametno samo ne znamo sta to znaci. Voz se napaja iz mreze 25kV 50Hz, spusta se napon, ispravlja a zatim konvertuje u trofazni sistem promenljive frekvencije i napajaju se AC motori u postoljima snage ca. 2500kW. Konverzija je uspesna nesto iznad 90% Naravno postoji dodatna potrosnja za osvetljenje, zimi grejanja kabine, leti rashladjivanja itd.
Pruge su u vlasnistvu drzave kao deo imovine JP ZS Infrastruktura, a tacno je da Evropu bas briga za nase zapustene pruge.
to su vozovi sa integrisanim izvorima napajanja, energetski efikasni. Zato ti je deo komentara suvišan. A zapuštene pruge nisu državna briga pošto nisu ni briga Evrope. Zato se niko njima i ne bavi, osim onoliko koliko ciklusi održavanja po zakonu zahtevaju.
Nije poenta u ceni od 1000 din, karta moze biti i skuplja, ali i jeftinija, nije isplativo ni u kom slucaju. Rec je o besmislenom projektu. Projekat bi imao smisla da se novcem iz kredita opremila nasa gradjevinska zeljeznicka operativa i sami gradili prugu. Ali onda je ugradnja mala. Da li se u Kini ili Rusiji 80 km gradi 5 godina? Za ovu prugu nema ni dovoljno ljudi, niti dovoljno tereta. Ako ce se vecina voziti lokalnim vozovima cemu pruga za 200 km/h? Ta pruga je za izgradnju i odrzavanje skuplja bar za 50% od pruge za 160 km/h a ta brzina je vise nego dovoljna. Teretni vozovi se svuda krecu brzinama do 100-120 km/h za sta je vazan osovinski pritisak, veca brzina stvara velike troskove i raubovanje pruge, a potrebni su i posebni vagoni. Na teretnom saobracaju se moze uzeti kinta.
Svako ko je ucio fiziku zna da ako povecate brzinu 2 puta, kineticka energija se ucetvorostruci, isto tako centrifugalne sile u krivinama i otpor vazduha. Dakle gospodo, ako se brzina poveca sa 100 na 140 km/h, povecava se utrosak energije priblizno 2 puta, a ako je brzina 160 km/h, to povecanje iznosi 2,5 puta itd... Ocigledno da se to ne uci na akademiji mladih lidera napredne ba*re.
Za razliku novca se moglo obnoviti dosta zapustenih pruga i objediniti ih u gradski prevoz. Ali sta vredi govoriti zombiranim mozgovima profesionalnih Srba.
Sta bre samo kukate, ljudi se toliko trude zbog vas a vi svuda nalazite dlaku u jajetu, te skupo vam, te daleko vam, te nemate dobru konekciju... kako da vam predsednik udovolji kad ste takvi zakerasi, sta je on bogu skrivio da ima takav narod da mu vlada.
Jasno je ta karta skupa za standard koji vlada u Srbiji, jasno je da nece biti mnogo zainteresovanih za to putovanje sem mozda onih kojima firme budu placale putne troskove ali iz nekog razloga su tu stanicu u Prokopu urbanisti i saobracajci odabrali da bude glavna stanica jos po GUP-u Beograda 1969, zasto nemam pojma, mrzi me da istrazujem po interMetu, no verovatno postoji neki njihov razlog, mozda neka vizija konekcije sa buducim metro linijama. Ali za sad (verovatno i neku deceniju dalje) od metro linija nema traga a koliko sam pogledao liniju koju planiraju Vucicevi poltroni da izgrade ide ispod Prokopa ka Sajmu i nema veze sa ovom zelez.stanicom. U svakom slucaju ludilo, ne znaju gde, sta i zbog cega grade, bitno je samo da se uzmu provizije.
Mislim da je glupo da neko iz NS rad u Bgd za stalno zato sto se radi o dva velika grada te ne moze da se desi da nema stručnjaka trazenog profila u mestu vec se radio uglavnom o namestaljkama da bi se isplacivali putni troskovi koji su često veči od plate. Uglavnom se ni ne putuje vec stanije u gradu u kom se radi a nampaćuju troškovi puta.
Nije mi jasno ni ono sa palim Malezjskim avionom da su ga koristili da idu 5000 km svake nedelje ovamo onamo sa posla i na posao kao da je preko uputa .Jš takav zivot i posao van kuce i vikend sa dva putovanja od 5000 kom koliko je to vremena leta.
Bitan je OPŠTI intres jer nas sve kači pa i pojedinca koji kao nešto dobija ovakvim radom.Samo kad svi dobijaju idemo napred (ako nema spoljnih minera da sve to poeru sa 650 avina dnevno heeeeeej 650 )
Uhvatili ste se cenu od 1000 dinara kao da ce to biti presudno za putnike iako je to najskuplja karta a mnogi ce putovati putnickim vozom koji ce stajati u svakom mestu i placati jeftinije kartu. Pogotovo vikendom kad povratna karta uz 20% bude jos povoljnija. Sustina je u udobnosti i brzini transporta, a ne da li ce karta par stotina dinara biti skuplja. Imacemo modernu zeleznicu i zaista jednu pristojnu alternativu prevoza pored drumskog saobracaja. To ne moze nikako biti lose, moze biti samo dobro, daleko smo mi od zapadne evrope i Japana gde vozovi jurcaju kao brzi Gonzales, ali za nase uslove, ovo sto imamo ce biti odlicno resenje uzimajuci u obzir koliko nam je zeleznica bila zapostavljena proteklih decenija.
Da se razumemo, ministar je nestručan, smešan itd., ali...
1. Svi ste se uhvatili za cenu od 1000 din., a toliko će se koštati karta za svega dva polaska u toku dana. Za ostale će karta biti jeftinija. I dosad je postojao IC voz (Avala) koji je bio oko 50% skuplji od putničkog voza.
2. Ne znamo da li je 1000 din. cena za 1. razred. Ako jeste, onda će cena za 2. razred biti oko 700 din., što je na nivou autobusa.
3. Ako je cena za jedan smer 1000 din., onda je povratna karta 1600 din., a ne 2000 din. pošto je popust na povratnu kartu 20%.
4. Oni koji putuju svaki dan neće kupovati kartu svaki dan već će kupiti mesečnu kartu koja će svakako biti jeftinija. Oni koji putuju povremeno, mogu kupiti SRB Plus karticu za 30% popusta i Srbija Fleksipas.
5. Deca do 6 godina ne plaćaju kartu tako da četvoročlanoj porodici sa mlađom decom treba 3200 din. za najskuplji varijantu, a svakako mogu da idu i drugim, jeftinijim polascima.
6. Prokop jeste loše povezan sa gradom, ali nije jedina stanica u Beogradu. Svi vozovi će se verovatno zaustavljati na Novom Beogradu (dobro povezana autobusima i tramvajima), a neki i na Tošinom bunaru i u Zemunu. Ne putuju ljudi samo u centar već i u druge delove grada.
Vi slobodno nastavite da se gurate u klaustrofobičnim autobusima za koje se plaća peronska karta u čiju cenu nije uračunat ni toalet i zgurani u linijskim taksijima koji idu starim putem ne bi li uštedeli na gorivu i putarini. Putujem svake nedelje od NS do BG i jedva čekam voz.
@@
Poređenje koje si napravio nema nikakve veze sa životom. Kao prvo, niko neće ići peške sa železničke stanice 40 minuta, a dok sa Limana ili keja nekoliko linija vodi do naše stanice, beogradski autobuski saobraćaj nije orijentisan oko Prokopa, niti ima bilo kakvih naznaka da će uskoro biti. Takođe, iako ne idu svi putnici do centra, novosadska (a i stara beogradska železnička) je strateški postavljena u neposrednu blizinu najprometnijih delova grada i statistički odgovara većini putnika, a Prokop je blizu Senjaku i Voždovcu - što je otprilike isto kao da je nama jedina železnička stanica ona u Petrovaradinu, ili na Klisi. Hej, eto ideje! Pa što i mi ne stavimo železničku stanicu preko Klisanskog mosta? Pa i dotle se može stići peške za 40 minuta!
Prosle nedelje nas cetvoro radili nesto u Novom Sadu zavrsili oko 10 uvece nijedan autobus a kisa pljusak pitamo na zeleznickoj stanici u Novom Sadu prvi taksi do Beograda kaze"5000 dinara je do Beograda" nas cetvoro udjemo platimo unapred oko 1300 dinara svako od nas nas je izaslo taksista strogo 120 na sat vozio za 45 minuta smo bili kod Sava Centra u Beogradu odatle jos jedan taksi do stana u Beogradu 800 dinara nam je uzeo za nas cetvoro.Za 1500 dinara smo stigli od Novoga Sada do Beograda svako od nas za manje od 75 minuta.Auto ekstra klimatizovan vozaci prva liga.
Prokop je do centra (Knez Mihajlove) nekih 40 minuta hoda. To je kao da npr. živiš na limanu ili keju i da ideš peške do železničke. Ne znam zbog čega tolika drama, sigurno će već uvesti neke gradske linije do stanice koja još nije ni izgrađena. Nije svakom putniku ni odrednica centar. U većini metropola u kojima sam bio žs nije baš na 5 minuta od glavne ulice. Beogradu fali metro ali to je neka druga priča. Ne znam čemu ovoliko hejta, ovo je zapravo jedna od par dobrih stvari koje rade (samo još i da urade kako treba naravno). Ljudi nisu ni pročitali tekst. 1000 dinara će biti intercity (koji je inače bio 750) u jednom pravcu (što znači verovatno 1500 povratna), voz sa stajanjima će verovatno biti 20-30% povoljniji...
Jedino ako je dnevna karta, da važi za 24h. Svratim i u ta mesta pored pruge u obilazak, pa produžim do BG-a. Uveče se vratim.
Ovako…nema vožnje, neće me niko vozati. Džabe kupujete te “skalamerije”. Sa bužeta sjašite.
Molim redakciju da objavi link, radi verodostojnosti moje tvrdnje a i da bi se ostali citaoci uverili u istinitost:
https://www.thetrainline.com/en/train-times/hamburg-to-berlin
Put vozom, od Hamburga do Berlina, za 256km razdaljine kosta od 5 do 17 eura u zavisnosti od toga koliko unapred rezervisete kartu. E sad, po cemu su ove dve nase varosi NS-BG, udaljene ni 100km posebne pa je karta za od "nikuda ka nigde" 10e u startu a za upola kracu duzinu puta a ne verujem da ce Zeleznica Srbije ostvarivati lude brzine kao DeutscheBahn. Ima nas koji smo opipali zivot izvan ove SNS-prcije
Dok nisu stavili ovo merenje vremena na auto-put, stizao sam ja do BG-a za max 45 minuta, gorivo (benzin) tamo i nazad ~1500 dinara.
Voz - moze, 1000din, tesko. Zamisli da radim u BG, da nemam auto, plata ~50 iljada, voz mesecno da kazemo 24 puta na posao i 24 puta nazad = 48.000 dinara. Koji ce to poslodavac da refundira?!
može putokaz sa sve one sa šupljim glavama koji će odmah u finim štiklicama da sednu u voz na stanici u novom sadu i dođu na stanicu beograd centar (prokop; mrtav deo beograda) gde se nalazi blato gde ćeš upasti i kozja stazica do glavnog puta odakle ne znaš kako da izađeš...
Mogu da se kladim da ce u pocetku terati botove da se voze, da bi izgledalo kao da su puni vozovi, pa da slikaju za Informer. Posle toga, prazni ce biti vagoni.
@blabla
Tacno je da su u Zapadnoj Evropi vozovi skuplji od autobusa, bio, vozio se. Ali tamo je zeleznika infrastruktura toliko razvijena da ti ne treba drugi prevoz. Svaki lokalni gradic ima stanicu do koje se stize sa 3-10 minuta cekanja na presedanju.
Sad mozda shvatate, ta pruga koja se gradi nije srbska, kinez je gazda i on olava, rus gradi a srbin nosi lopate i gradjevinski materijal ! Mesta voznju srbskih vozova ce biti u tom momentu kad kuneski kntajneri prodju nesmetano ! Nece gazda ali ekspresa da ceka neki voz kod Karlovaca ili Cortanovaca !!! despot av vas laze id samog pocetka,niste to ni osetili a kad zuti ulete da njihom robom,ima sve male privrednike da pogase za mesec dana ! Pitanje, a zasto bih ja trebao da putujem u bgd ???
Ko ce se voziti? Koju ekonomiju oporavljate? Nepostojeci ljudi, nepostojeca platezna moc, nepostojeca ekonomija....Oporavljate svoje dzepove, kakve patriote.
blabla
Intercity ne da je svuda povoljna opcija za porodične izlete nego je sinonim za studentska putovanja, a ovde mufloni misle da će neko da se vozi njome do Beograda i nazad za 3% prosečne plate...
Uzalud je praviti svu tu infrastrukturu za građane koji nemaju novca da plate kartu i autoputeve kojima će se prevoziti tuda,a ne naša domaća roba.To se već sada vidi na državnom putu NS-Inđija-BG koji je u spicevima prepun autima koji zaobilaze putarinu koja je preskupa za domaće stanovnistvo.U švajcarskoj npr je cena godišnje vignete za auto puteve 40Šfr i ta cena se nije povećavala 30godina.
Komunjare su unistile zeleznicu i tramvaje u Vojvodini. Valjda im je smetalo to sto je Vojvodina bila najrazvijeniji i najkulturniji deo Srbije. Ovi nisu nista bolji. Da mogu sve bi odneli u Bugojno! Jedan tito nestao a drugi dosao.
Dva puta dnevno, to je ca. 1200 putnika pod uslovom da je voz pun, po 10 eur karta, dodje oko 12 k EUR dnevno. Kompozicija je 25 mln EUR, treba takvih 2100 dana tj. 6 godina da bi se otplatila samo kompozicija. A gde su troskovi, jedno 2000 kWh za jednu voznju, plate, odrzavanje, odrzavanje pruge...
Totalni krah zdravog razuma i kopanje grobnice za nase praunuke ali sve u cilju ugradnje napredne bratije i drugova iz Kine i Rusije.
Ovim vozovima ce se voziti neki novi klinci koje nece razumeti nasi potomci.
Dva puta dnevno, voz?? Jel to sprdnja neka? Svasta. I jos platis hiljadarku, oni te izbace poprilicno daleko od centra BG i onda lepo platis jos jedan prevoz i truckas se jos neko vreme i eto te u BG, juuuupiii. Jedini glavni grad u Evropi kojem, ne samo da stanica nije u centru grada, nego ne postoji uopste. Tuzno.
Od cele price sa prugom NS-BG, jedino je bitno kada ce pruga da se sredi do SU i dalje ka Budimpesti. NS-BG pruga, sa stajanjima na svakoj banderi, i sa Prokopom koji je potpuno sulud, je besmislena sama za sebe. 30 min do BG mozda ali ako ne staje na nijednoj stanici usput ali i opet zavrsava se na Prokopu. Ekonomska isplativost.. nikad. Tek kad ovo bude sredjeno do kraja, pa iz BG, ili NS, moze da se brzim i udobnim vozom ide do npr Budimpeste e to ce biti druga prica. Moze karta NS-BG da bude i 20 dinara, nece niko ici kad se posle polomi da stigne u centar BG na primer. A ni da je 5.000 nece biti ekonomski isplativa.
Ala ste nestrpljivi. Ići ćete podzemnim metroom do gde hoćete, samo da se izgradi, polako, imamo planove, investicije... Šta, treba vam i ovde 45 minuta do stanice u špicu? Pa biće metro i u Novom sadu, biće i tramvaj, biće hoverbord iznad zgrada, polako.
Voz je jedino u Srbiji bio najjeftiniji oblik prevoza i zato je zeleznica u stanju u kakvom je. Svuda je intercity opcija skupa i vecina ljudi je ne koristi za porodicne izlete vec za poslovna putovanja gde je vreme kriticna stavka. Nadam se da ce redovna opcija sa stajanjima biti dovoljno povoljnija u varijanti sa povratnom kartom da mogu da je izaberem umesto autobuske.
I naravno da ce Beograd imati zeleznicku stanicu....
Dajte nam tehničku računicu kako se stiže za pola sata od Novog Sada do Beograda vozom i da li ćete garantovati dolazak na vreme povraćajem novca. Tu bi brzina morala biti 160-170 km/h konstantno, uključujući mostove i tunele i prolaske kroz usputne stanice. Da se makar završava na staroj železničkoj, a ne u onoj rupi...
Pre korone, linijski taxi NS-BG je bio 1000din odnosno 700din ako oces da te ostavi u centru. Ne znam da li je jos uvek tako. 1000din je kostalo da te pokupi sa adrese u Novom Sadu i da te ostavi na adresi u Beogradu. Zagarantovano sediste. Jedino ako se nekom bas zuri, mozda ce tad ovaj voz imati smisla ali opet, dok ti ne dodjes do stanice u NS-u, pa te onda voz ostavi bogu iza nogu u BG-u, pa onda sedi na bus/taxi, plati to... ma... bas da vidim koliko ljudi ce ici tim brzim vozom.... Realno, dala bih 400-500din u jednom pravcu. tako da me 1000 izadje povratna...
Dakle, 1000 din, po osobi u jednom smeru. To je 8000 za cetvoroclanu porodicu sa povratkom. Pa, za te pare imate linijski taxi, koji dodje po vas ispred ulaza, ostavi vas gde zelite i onda dodje po vas za povratak, kad zelite. O sopstvenom prevozu da ne pricamo.
U zapadnoj Evropi su slicne cene, proverite. A u porednjenju sa standardom...
Zanima me ko ima para da plati 2000 dinara da ode do Beograda i nazad ili obrnuto? Većina ljudi u NS radi za prosečnu platu i ne verujem da mogu da odvoje toliko para za voznu kartu.
Dakle, čekaš pola dana na stanici da bi se vozio duplo brže. Verovatno je ovo predviđeno za adrenalinske zavisnike, za one koji vole brzinu, a ne za one koji stvarno žure...
Apsolutno ekonomski besmisleno uvoditi jednosmernu kartu od 1000 dinara za tu relaciju. Ljudi koji bi poslovno putovali svaki dan bi morali da daju preko 30 hiljada dinara za tako nešto što je totalno neisplativno za posao. Ako imaš porodicu ili vas četvoro hoće do Beograda i nazad - jeftinije autom. Ako moraš da budeš hitno u Beogradu za pola sata imaš samo dva dnevna voza, što opet znači besmisleno. Sve u svemu efekat je sličan jednoj žičari na Zlatibori, ljudi će se provozati u početku da vide kako je a onda bataliti.
Dva puta dnevno, wow koji uspeh! Ranije je direktnih vozova bilo svaka dva sata. I sta znaci to nece biti mnogo stajanja, brateeee, ili ce biti, ili nece biti, a zna se sta znaci direktno.
Ja sa mojim novim vozilom do BG i nazad sa putarinama stignem i vratim se za max 2500 rsd.
Pri tom, sa Limana iz grada izađem relativno brzo i lokacije koje u BG-u posećujem isto relativno brzo stižem do njih. Uglavnom za nekih sat i po ili nešto malo jače stignem na destinaciju. Dve osobe po ceni vozne karte to manje više namire.
Zašto ovo pišem? Pa prosto je. Žena i ja za iste pare stignemo brže i komfornije. Sa Limana do Ž. stanice minimum 15-20 minuta javnog prevoza, 10-15 minuta kupovina karte i ukrcavanje i 30 minuta putovanje. Znači barem jedan čas da stignem gde? U RUPU! Prokop van centra je stanica koja me verovatno neće nikad videti. Meni je van svih tokova, nema prevoza i slično.
Sve su oni lepo smislili samo na tu njihovu novu stanicu neće više niko da ide ko ne mora i tako će i ostati....
"Jedna kompozicija košta oko 25 miliona evra, ali ako to podiže ekonomiju zemlje i vraća novac, onda je relativno da li je to skupo", naveo je ministar."
Zato se pravi studija isplativosti koju vi ocigledno niste napravili, jer po ceni od 1000 din u jednom smeru ne mozes ocekivati isplativost jer ce ljudi i dalje koristiti autoput. Ovo je tipican primer kada coveka koji nikada nije nista ozbiljno radio stavite na ovakvu poziciju samo zato da bi bio poslusan. Dovoljno je da vidite njegove izjave i sve ce vam biti jasno. Pogledajte ministre u susednoj Hrvatskoj i njihova obrazovanja, kompletna imovina im je javno dostupna. Nasi zakon o poreklu imovine donose godinama.
Tamo i nazad 2000. Pa onda i da dodjes u BG, ako sidjes u Prokopu, treba ti sat vremena da stignes bilo gde, a sidjes li na NBG stanici, iz supersonicnog voza udjes u raspali tramvaj, i opet ti treba sat vremena bilo gde da krenes. Tako da me bas zanima ko ce putovati ovim vozovima, i za koga su oni namenjeni.
Ne znamo kako dalje od Prokopa i po koju cenu.
Koje linije utobusa će voziti na koji deo Bgd.?
Snimke voza smo videli.
Nacrtajte autobuske linije za dalje od Prokopa.
Ako npr ide nas troje, potrebno je ukupno 6.000 dinara kako bi se i vratili natrag. A pošto ž.stanica više nije u centru, treba nam još i za gradski prevoz. Dok za auto imamo ukupan trošak od 1.500 din za gorivo i 500 din putarine. Za četvoro je razlika još veća.
Čemu brze pruge, ako nema ljudi da se u njima voze?
Zašto ih nema - pa POBEGLI su iz Srbije u potrazi za BOLJIM ŽIVOTOM.
Da li ministar koliko je manje dece rođeno u ovih 10g vladavine njegovog idola, da li zna koliko manje dece je upisano u srednje škole, da li ministar zna zbog čega je to tako?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Momirović: Od februara tri brza voza do Novog Sada, pola sata vožnje 1.000 dinara
Autor: Tanjug
Novi Sad
•02.06.2021.
•09:55 > 10:08
Komentari 84
Kostunica
Струјни напон наше железнице је 25 киловолти, које се претварају у неке друге вредности да би се максимално искористила снага енергије, али то је већ наука, па да не збуним већину, сетите се кад на вестима јаве да је неко погинуо од струјног удара јер је шетао по вагонима (25000 волти)!?
Mirko care, svaka cast, ja bih tebe odmah u Glavni odbor SNS-a!
Mile
Чортановци
Ко ће се, пријатељу, возити локалним возовима, када су поукидане локалне ж. станице (Карловсчки виногради, Чортановци Дунав, Чортановци и Бешка?
Mastodont
'Ne razumem se u nauku iznad nivoa trećeg osnovne, ali želeo bih da ostavim komentar podrške vođi.'
Jesi ološ al' si barem iskren.
Мирко
Размислите пре него што ишта напишете.
А да Вам мало развбистим памћење:
Ко је до сада и један динар уложио у Железницу, а да се то видело???
И запамтите Не браним ову владајућу структуру.
Е да неко је помињао неке кв итд
Струјни напон наше железнице је 25 киловолти, које се претварају у неке друге вредности да би се максимално искористила снага енергије, али то је већ наука, па да не збуним већину, сетите се кад на вестима јаве да је неко погинуо од струјног удара јер је шетао по вагонима (25000 волти)!?
Fat Controller
nisam znao da postoje vozovi koji krse zakone fizike. "Integrisani izvori" zvuci mnogo pametno samo ne znamo sta to znaci. Voz se napaja iz mreze 25kV 50Hz, spusta se napon, ispravlja a zatim konvertuje u trofazni sistem promenljive frekvencije i napajaju se AC motori u postoljima snage ca. 2500kW. Konverzija je uspesna nesto iznad 90% Naravno postoji dodatna potrosnja za osvetljenje, zimi grejanja kabine, leti rashladjivanja itd.
Pruge su u vlasnistvu drzave kao deo imovine JP ZS Infrastruktura, a tacno je da Evropu bas briga za nase zapustene pruge.
zapuštena pruga
@DJomla
RVosa
Pera
Kostunica
Svako ko je ucio fiziku zna da ako povecate brzinu 2 puta, kineticka energija se ucetvorostruci, isto tako centrifugalne sile u krivinama i otpor vazduha. Dakle gospodo, ako se brzina poveca sa 100 na 140 km/h, povecava se utrosak energije priblizno 2 puta, a ako je brzina 160 km/h, to povecanje iznosi 2,5 puta itd... Ocigledno da se to ne uci na akademiji mladih lidera napredne ba*re.
Za razliku novca se moglo obnoviti dosta zapustenih pruga i objediniti ih u gradski prevoz. Ali sta vredi govoriti zombiranim mozgovima profesionalnih Srba.
svasta
dijasporac
Jasno je ta karta skupa za standard koji vlada u Srbiji, jasno je da nece biti mnogo zainteresovanih za to putovanje sem mozda onih kojima firme budu placale putne troskove ali iz nekog razloga su tu stanicu u Prokopu urbanisti i saobracajci odabrali da bude glavna stanica jos po GUP-u Beograda 1969, zasto nemam pojma, mrzi me da istrazujem po interMetu, no verovatno postoji neki njihov razlog, mozda neka vizija konekcije sa buducim metro linijama. Ali za sad (verovatno i neku deceniju dalje) od metro linija nema traga a koliko sam pogledao liniju koju planiraju Vucicevi poltroni da izgrade ide ispod Prokopa ka Sajmu i nema veze sa ovom zelez.stanicom. U svakom slucaju ludilo, ne znaju gde, sta i zbog cega grade, bitno je samo da se uzmu provizije.
Lalans
čistači resursa
Nije mi jasno ni ono sa palim Malezjskim avionom da su ga koristili da idu 5000 km svake nedelje ovamo onamo sa posla i na posao kao da je preko uputa .Jš takav zivot i posao van kuce i vikend sa dva putovanja od 5000 kom koliko je to vremena leta.
Bitan je OPŠTI intres jer nas sve kači pa i pojedinca koji kao nešto dobija ovakvim radom.Samo kad svi dobijaju idemo napred (ako nema spoljnih minera da sve to poeru sa 650 avina dnevno heeeeeej 650 )
Nije joj ni počelo a
isplatiće se investicija za 100 g.:P
NScentar
ex chapman
bice da ste ih odavno pretekli po "blagostanju"
Nikola
1. Svi ste se uhvatili za cenu od 1000 din., a toliko će se koštati karta za svega dva polaska u toku dana. Za ostale će karta biti jeftinija. I dosad je postojao IC voz (Avala) koji je bio oko 50% skuplji od putničkog voza.
2. Ne znamo da li je 1000 din. cena za 1. razred. Ako jeste, onda će cena za 2. razred biti oko 700 din., što je na nivou autobusa.
3. Ako je cena za jedan smer 1000 din., onda je povratna karta 1600 din., a ne 2000 din. pošto je popust na povratnu kartu 20%.
4. Oni koji putuju svaki dan neće kupovati kartu svaki dan već će kupiti mesečnu kartu koja će svakako biti jeftinija. Oni koji putuju povremeno, mogu kupiti SRB Plus karticu za 30% popusta i Srbija Fleksipas.
5. Deca do 6 godina ne plaćaju kartu tako da četvoročlanoj porodici sa mlađom decom treba 3200 din. za najskuplji varijantu, a svakako mogu da idu i drugim, jeftinijim polascima.
6. Prokop jeste loše povezan sa gradom, ali nije jedina stanica u Beogradu. Svi vozovi će se verovatno zaustavljati na Novom Beogradu (dobro povezana autobusima i tramvajima), a neki i na Tošinom bunaru i u Zemunu. Ne putuju ljudi samo u centar već i u druge delove grada.
Vi slobodno nastavite da se gurate u klaustrofobičnim autobusima za koje se plaća peronska karta u čiju cenu nije uračunat ni toalet i zgurani u linijskim taksijima koji idu starim putem ne bi li uštedeli na gorivu i putarini. Putujem svake nedelje od NS do BG i jedva čekam voz.
miki, miki
Bojan
Poređenje koje si napravio nema nikakve veze sa životom. Kao prvo, niko neće ići peške sa železničke stanice 40 minuta, a dok sa Limana ili keja nekoliko linija vodi do naše stanice, beogradski autobuski saobraćaj nije orijentisan oko Prokopa, niti ima bilo kakvih naznaka da će uskoro biti. Takođe, iako ne idu svi putnici do centra, novosadska (a i stara beogradska železnička) je strateški postavljena u neposrednu blizinu najprometnijih delova grada i statistički odgovara većini putnika, a Prokop je blizu Senjaku i Voždovcu - što je otprilike isto kao da je nama jedina železnička stanica ona u Petrovaradinu, ili na Klisi. Hej, eto ideje! Pa što i mi ne stavimo železničku stanicu preko Klisanskog mosta? Pa i dotle se može stići peške za 40 minuta!
Kolarac
Ringla stara
@Nimbus
Djomla
Vlada
Pruga svakako ne može da bude srbska, kad to ne postoji.
Li-man
A pošto je do Beograda i koliko mu treba vremena ?
gosp. Ignor
Ovako…nema vožnje, neće me niko vozati. Džabe kupujete te “skalamerije”. Sa bužeta sjašite.
Svetski putnik
https://www.thetrainline.com/en/train-times/hamburg-to-berlin
Put vozom, od Hamburga do Berlina, za 256km razdaljine kosta od 5 do 17 eura u zavisnosti od toga koliko unapred rezervisete kartu. E sad, po cemu su ove dve nase varosi NS-BG, udaljene ni 100km posebne pa je karta za od "nikuda ka nigde" 10e u startu a za upola kracu duzinu puta a ne verujem da ce Zeleznica Srbije ostvarivati lude brzine kao DeutscheBahn. Ima nas koji smo opipali zivot izvan ove SNS-prcije
Zokins
gradjaninX
Voz - moze, 1000din, tesko. Zamisli da radim u BG, da nemam auto, plata ~50 iljada, voz mesecno da kazemo 24 puta na posao i 24 puta nazad = 48.000 dinara. Koji ce to poslodavac da refundira?!
znanje
Musa kesedzija
Nimbus
Nimbus
@blabla
Tacno je da su u Zapadnoj Evropi vozovi skuplji od autobusa, bio, vozio se. Ali tamo je zeleznika infrastruktura toliko razvijena da ti ne treba drugi prevoz. Svaki lokalni gradic ima stanicu do koje se stize sa 3-10 minuta cekanja na presedanju.
Dejan
Novosadjanka
Plavić
Velja
Joca
khm
Boba NS
Autom nek trosi 6 litara dizela to je cca 10 litara ali od adrese do adrese 1600 rsd i putarina eto 2000 kad ide samo jedan putnik
Nisam siguran
Vani
Umetnost
/
Bojan
Intercity ne da je svuda povoljna opcija za porodične izlete nego je sinonim za studentska putovanja, a ovde mufloni misle da će neko da se vozi njome do Beograda i nazad za 3% prosečne plate...
C
dobrivoje
Banderaš
zongler
Puca
Kostunica
Totalni krah zdravog razuma i kopanje grobnice za nase praunuke ali sve u cilju ugradnje napredne bratije i drugova iz Kine i Rusije.
Ovim vozovima ce se voziti neki novi klinci koje nece razumeti nasi potomci.
Sosa
miki
aa
Pista
Ok_ns
Katarina Pajovic
Znaci ne do Bgd nego negde kod prokopa a posle da letom do grada.
More mars bre tamo i nazad.
božeee
blabla
I naravno da ce Beograd imati zeleznicku stanicu....
Marko
Tamara
Nimbus
U zapadnoj Evropi su slicne cene, proverite. A u porednjenju sa standardom...
artist
koje godine?
Kaja
Cezar
rale
Dj.
Haha
They live
Nada
Vidoviti Limanac
Pri tom, sa Limana iz grada izađem relativno brzo i lokacije koje u BG-u posećujem isto relativno brzo stižem do njih. Uglavnom za nekih sat i po ili nešto malo jače stignem na destinaciju. Dve osobe po ceni vozne karte to manje više namire.
Zašto ovo pišem? Pa prosto je. Žena i ja za iste pare stignemo brže i komfornije. Sa Limana do Ž. stanice minimum 15-20 minuta javnog prevoza, 10-15 minuta kupovina karte i ukrcavanje i 30 minuta putovanje. Znači barem jedan čas da stignem gde? U RUPU! Prokop van centra je stanica koja me verovatno neće nikad videti. Meni je van svih tokova, nema prevoza i slično.
Sve su oni lepo smislili samo na tu njihovu novu stanicu neće više niko da ide ko ne mora i tako će i ostati....
Smile
Spridon Mekas
Realno
Zato se pravi studija isplativosti koju vi ocigledno niste napravili, jer po ceni od 1000 din u jednom smeru ne mozes ocekivati isplativost jer ce ljudi i dalje koristiti autoput. Ovo je tipican primer kada coveka koji nikada nije nista ozbiljno radio stavite na ovakvu poziciju samo zato da bi bio poslusan. Dovoljno je da vidite njegove izjave i sve ce vam biti jasno. Pogledajte ministre u susednoj Hrvatskoj i njihova obrazovanja, kompletna imovina im je javno dostupna. Nasi zakon o poreklu imovine donose godinama.
Miki
Vojislav
ns
Koje linije utobusa će voziti na koji deo Bgd.?
Snimke voza smo videli.
Nacrtajte autobuske linije za dalje od Prokopa.
Pan5er
Voz će, dakle, 2 puta dnevno saobraćati po pola sata.
miki
Preskupo
Shimmy
Nasi ljudi nemaju 1000rsd u jednom pravcu!
Dok strancima ovo nije skupo.
ha?
MarkoNs
Čemu bolnice ako nemamo lekara da nas leče?
Zbog čeka nove škole ako nema đaka?
Čemu brze pruge, ako nema ljudi da se u njima voze?
Zašto ih nema - pa POBEGLI su iz Srbije u potrazi za BOLJIM ŽIVOTOM.
Da li ministar koliko je manje dece rođeno u ovih 10g vladavine njegovog idola, da li zna koliko manje dece je upisano u srednje škole, da li ministar zna zbog čega je to tako?
Prazne priče, prazne škole, puste pruge.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H