Nije retkost da kada žurite negde naletite na pokvaren lift u zgradi. Uzroci kvarova su različiti, a uglavnom se tiču mehaničkog dela lifta. Stručnjaci kažu da je ključna brza reakcija.
Samo jako glup čovek može da poriče da su stari liftovi ugrađivani pre 90-tih bolji - ne zato što tehnologija ide unazad, nego zato što se od novih kupuje isključivo kineski škart. A ovi što bi ruše Naselje i Liman, daj već jednom dođite pa se bacite na posao, baš bi mi jutro ulepšalo malo razgibavanja uz kafu....
Da, da, stari liftovi su bolji od novih. Zato na zapadu isključivo stare liftove ugrađuju.
I moskvič je bolji od audija, i baba je bolja od devojke. NjNjNj.Srbovanje.som
Liftovi koji su ugradjivani u zgrade u Jugoslaviji (proizvodjaci "David Pajic Daka" i "Rade Koncar") bili su pravljeni po nemackoj licenci "Schindler". Standardi su se s vremenom usavrsavali. Npr. lift koji je postavljen kao ilustracija clanka danas ne bi smeo da se gradi tako, jer je po novom standardu to previse staklenih povrsina u kucistu. Postojala su servisna odeljenja proizvodjaca, pa i neka vrsta skole gde se, bar u Srbiji, izucavala knjiga pokojnog profesora Branka Selendica. "Rade Koncar" je pravio i pokretne stepenice.
Nakon dolaska "demokratije", "Daka" je prodat "kontorverznom biznismenu" zbog atraktivne lokacije, a ni drugi proizvodjaci bitnih delova nisu prosli bolje. Uzetnjace od specijalnog celika proizvodila je "Livnica Kikinda", ali ona odavno ne postoji. U okviru podele rada u SFRJ, sajle za liftove pravila je "Zeljezara Niksic", ali ne verujem da oni to jos rade. Dvobrzinske motore za liftove i specijalne sklopke je radio "Rade Koncar". Nisam siguran da se sve gore navedeno moze na odgovarajuci nacin zameniti.
Standardi su otisli u ... Liftovi se uvoze pod razlicitim laznim deklaracijama, npr. kao pumpe za vodu, postavlja ih i remontuje ko stigne, ponekad ih lopovi ukradu pre instalacije.
Stari liftovi su pravljeni da traju, a ne da se zradi lova. Nema sanse da nijedan novi lift nadzivi bilo koji stari lift - jednostavno je sve jefitnije napravljeno i traje 2-3 godine pa sve moras opet. Zatp smo mikod mene u zgradi dogovorili remont starog lifta sa delovima koje j etesko naci (i sve je teze). Nekada je Jugoslavija sve delove pravila ali danas... nema vise tih fabrika. drzabno odrzavanje lifta je blagi uzas i bacanje para - predjite na nekog privanika kojem verujete. Ja sam imao svakojakix iskustava sa odrzavanjem, uglavnom losih. Majstora je sve manje, a cene idu gore, pri tome ljudi nece da placaju ker smatraju da im to sleduje, tj. da je normalno da zive 'besplatno' i da sve treba da radi pod konac....
Ne idem liftom pošto nečiji pas redovno zapišava u liftu.
Ako imate budalu u ulazu, dzaba vam nov lift, ili što ste kupili nov stan od 2000e pa je sve fensi. Dovoljno da komšija ostavlja svoje smeće u hodniku.
Ne moraju stanari da investiraju u odrzavanje starih liftova. Prosto krenu peske i kraj. Ako oce da se voze 100 godina starim liftom morace da daju neke pare, uglavnom oko 5000 evra za komplet remont, na 100 stanova, podele lepo pa se voze liftom. To i rade.
Ne vidim problem. Mogu i da prodaju stan i da kupe drugi u novoj zgradi, al i tamo ce kad-tad biti troskova.
Sve te limane,naselja...itd,koji su stari po 50 i vise godina treba srusiti! Jer ovako drugi gradjani od raznih nameta njima placaju te adaptacije! Svaka zgrada i njeni stanovnici neka plate te stare liftove pa nek se vozaju! I sada meni neko da prica starudija bolja od nove gradnje ma ajte breee...!
Umesto da se više pozabave zaštitom stanara koji ih plaćaju, oni promovišu zamenu liftova jer nema pouzdanih majstora za održavanje. Očigledno bi hteli da se održavanje lifta radi kao i dimničarina, plaćaš a niko ništa ne radi
Sta je bilo sa "cuvenim" beloruskim liftovima Mogiljev koje je gradska vlast (gradonacelnik Rodni i predsednik gradske skupstine Jovanovic) i direktor Stana (Bojcic) gurala 2010-2011? Radio sam u Stanu 3 godine pa sam bio upoznat sa tom pricom iako sam otisao 2010-te iz firme i drzave, no secam se tekstova na 021.rs o ugradnji beloruskih liftova. Znam da su ih gurali iskljucivo u NS, probali su i u BGD ali tamo je trziste bilo zatvoreno za Schindler i Kona liftove, probali su iz pokrajinske vlade da ih uguraju u beograsko Stambeno, cak su isle liftadzije iz Stana tamo na prezentaciju ali mrka kapa.
Pretpostavljam da se nije ugradilo vise od par tih beloruskih liftova jer je relativno brzo posle toga pala DS vlast no mene interesuje kakav je kvalitet ugradjenih liftova, vredi li to icemu.
Sada će grad na im plati liftove ,krovove, prozore,fasadu a nama što živimo u kućama nista.
A Lamanci su jako bitni,non stop se bune a kada treba da se slože da srede svoj dom,svoju zgradu onda će da traže pomoć grada.
AKO VAM NE VALJA LIFT SKUPITE PARE I UGRADITE NOV A NE DA PARE PORESKIH OBEZNIKA TOSITE NA SVOJE PROHTEVE.
Стари лифтови домаће производње су, и данас, довољно поуздани. Штавише, поузданији су од већине нових лифтова, који се, узгред буди речено, кваре чешће него стари. Оно што су „Давид Пајић Дака”, „Раде Кончар” и „Радник” направили пре пола века — ради и данас.
Sad je sve jasno, jer to kao nismo znali. Troše se delovi koji se često upotrebljavaju, ali i od starosti.
Najlepše bi bilo zameniti sve liftove, pa da se održavanje plaća, a da nema intervencija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novosadski liftovi: Starost najčešći uzrok kvarova, kod novih problem nabavka delova
Marko Lazić
marko.lazic@021.rs
Novi Sad
•04.08.2021.
•16:00 > 16:22
Komentari 14
T
Mastodont
da, da
I moskvič je bolji od audija, i baba je bolja od devojke. NjNjNj.Srbovanje.som
B
Nakon dolaska "demokratije", "Daka" je prodat "kontorverznom biznismenu" zbog atraktivne lokacije, a ni drugi proizvodjaci bitnih delova nisu prosli bolje. Uzetnjace od specijalnog celika proizvodila je "Livnica Kikinda", ali ona odavno ne postoji. U okviru podele rada u SFRJ, sajle za liftove pravila je "Zeljezara Niksic", ali ne verujem da oni to jos rade. Dvobrzinske motore za liftove i specijalne sklopke je radio "Rade Koncar". Nisam siguran da se sve gore navedeno moze na odgovarajuci nacin zameniti.
Standardi su otisli u ... Liftovi se uvoze pod razlicitim laznim deklaracijama, npr. kao pumpe za vodu, postavlja ih i remontuje ko stigne, ponekad ih lopovi ukradu pre instalacije.
upravnik
Aleks
sulja
Ako imate budalu u ulazu, dzaba vam nov lift, ili što ste kupili nov stan od 2000e pa je sve fensi. Dovoljno da komšija ostavlja svoje smeće u hodniku.
gradjaninX
Ne vidim problem. Mogu i da prodaju stan i da kupe drugi u novoj zgradi, al i tamo ce kad-tad biti troskova.
V
Vasa
dijasporac
Pretpostavljam da se nije ugradilo vise od par tih beloruskih liftova jer je relativno brzo posle toga pala DS vlast no mene interesuje kakav je kvalitet ugradjenih liftova, vredi li to icemu.
Slavko
A Lamanci su jako bitni,non stop se bune a kada treba da se slože da srede svoj dom,svoju zgradu onda će da traže pomoć grada.
AKO VAM NE VALJA LIFT SKUPITE PARE I UGRADITE NOV A NE DA PARE PORESKIH OBEZNIKA TOSITE NA SVOJE PROHTEVE.
Лиманац
Nenad
Najlepše bi bilo zameniti sve liftove, pa da se održavanje plaća, a da nema intervencija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H