Autor: 021.rs

Novi Sad
21.08.2021.
14:23 > 14:24
Nacionalno-demokratska alternativa (NADA) zatražila je da ministarka za ljudska i manjinska prava Gordana Čomić podnese ostavku.

Komentari 172

  • Zare

    26.08.2021 08:52
    @Sergej
    42% je ostatak onoga sto je Beograd raznim trikovima uzeo od ostatka Srbije pa verujem da bi se i drugi rado odcepili od Bg.
  • savo

    25.08.2021 19:00
    vojvodjanin
    ima nas vecina u vojvodini Vojvodjana.a vi sns fasisti pucajte od muke
  • @Marina

    25.08.2021 01:57
    Нисам мислила на Србе, зна се кога још увек има малкице на поменутим локацијама, њихов стид је потпуно разумљив, они који се нису стидели су се већ вратили у своју домовину....
    da li shvatas da je ovo cist fasizam to sto pises nimbuse
  • Ll

    24.08.2021 22:56
    Za +384
    Bravo!
  • Iguman

    24.08.2021 12:53
    Bravo Goco.
    Gocu za predsednika R. Vojvodine.
  • Marko

    24.08.2021 12:49
    Gospođa Čomić
    je Vučićev trbuhozborac! Još jedan način da se protivnici režima rasparčaju i posvađaju.
  • Holly

    24.08.2021 12:01
    Vojvođani
    Još za Titova vakta mogli smo se čak i u školama izjašnjavati kao Vojvođani. I ne znam šta to nekom smeta. Možda baš neko iz mešovitog braka želi da ne uvredi nikog od svojih pa se opredeli za ovu opciju. Pa i na mađarskom je Vajdašag. I zašto mogu svi sve samo mi ništa ne?
  • +384

    24.08.2021 11:17
    Za +381, alo Pozega
    +381, izgleda imamo neke smetnje na vezama, procitajte jos jednom, ali sad polako i sa razumevanjem (moze i nekoliko puta, u sebi ili naglas) sve sta sam napisao. Cekamo da vecina shvati sta je bolje (demokratija, sta cemo). Uopste ne sumnjam sta ce to biti jer odgovor je samo jedan. Neki ce se nacekati a neki to necemo ni doziveti. Ali ce biti.
  • Limanac

    24.08.2021 10:59
    Marsovac
    Na popisu svako ima pravo da se izjasni kako zeli. Licno sam uvestvovao u popisu msm 2000. i vrlo se dobro secam da je na popisu bilo cak i nekoliko Marsovaca. Ok, ako se oni tako osecaju i to je u redu
  • Vojvodjanin

    24.08.2021 10:44
    @Sergej
    Za pljackanje nismo sposobni kao Beogradjani.
  • Trt

    24.08.2021 10:03
    @Sergej

    A mi ugošćavamo 42 odsto sirotinje, što traktorske to i ove redovne, koji je taj isti Beograd stvorio.
  • Sergej

    24.08.2021 09:01
    Veštačka tvorevina
    Takozvana Vojvodina je prostor Srema, Bačke i Banata, koji se zove Panonija. Mislite da vas Beograd potkrada, slušamo to decenijama, a sam glavni grad ostvaruje 42 odsto državnog bdp-a. Hoćete da se odcepite?! Slobodno niko za vama neće plakati. Ipak sam uverenja da nećete, jer je lakše za ličnu nesposobnost optuživati Beograd.
  • Ozvalavljen

    23.08.2021 22:37
    @Bacvanin
    Prosecna plata u Avganistanu je 770 Eura a u Vojvodini 400 Eura. Izgleda da je plodnija zemlja u Avganistanu nego u Vojvodini. Treba li i mi u Vojvodini po Vulinovoj zelji da gajimo kokajin ili organski paradajz kao u Jovanjici pa da imamo prosecne plate 770 Eura?
  • +381

    23.08.2021 22:08
    За +384

    Онај коме је неистомишљеник јадан, бедан и глуп, можда не заслужује ни одговор.
    Можда, али ипак…

    Само храбар човек може да стоји иза својих речи, ма колико оне тешке биле, и само храбар човек може да призна да је погрешио. А пошто не признајете а и не кајете се због ваших речи, изаберите из вашег богатог речника неки назив и за себе.

    Да, претили сте.
    И то вам није први пут да радите на овом порталу,

    Не, ви нисте тај који ће променити општу у духовну и материјалну беду, неће закрпити рупе на путевима, и скупити смеће. То се не мења променом државе, нације, партије. То не могу променити такви којима су за све криви комшија, сусед, нација, држава, вера, закон, учитељица у школи или девојка која га је одбила. А без којих би његов мали замишљени свет био бољи.
    Познато? Да, постоји у историји назив за такве, и мислили смо да смо их победили пре 70 година.

    И да, потпуно сте у праву,
    Не иду заједно наци ум и напредак.
    И док то не схватите бићете стварно мали, јадни и бедни, вређати, претити и писати такве коментаре. Зар заиста желите да довека будете такви?
  • Bojan

    23.08.2021 18:47
    @Bacvanin

    A imena tih tvojih 6 rođaka i komšija su Banacanin, MileBukovac, N.Sad, Ptić Rugalac, purgerNS i dijasporac.
  • Ponosni Vojvodjanin

    23.08.2021 17:45
    @Mарина
    Vojvodjani - paori nikada nisu jeli u odelu mortadelu, majonez i hleb sa haube Mercedesa/Audija od 80 000 eura, vec u radnoj uniformi na njivi pored traktora/konja. To je OGROMNA razlika izmedju nas Vojvodjana i vas patriJota!
  • Lala

    23.08.2021 17:27
    I treba da se uvede i Vojvođanin, ali bi dodao da tako mogu da se izjasne samo oni kojima su barem pradedovi iz Vojvodine. Da jednog dana kad ovi koji se sada tome protive odluče da bi i oni da budu Vojvođani, da mižemo da kažemo: "e ne može!"
  • Gaga

    23.08.2021 16:51
    Sve su nacije halucinacije, koliko srpska toliko i vojvođanska, poyy
  • Srđan

    23.08.2021 15:47
    Glupost
    Čime se bave ovi velikosrpski dušebrižnici....ko će se kako izjasniti, to im je najvažije. Možda da bude i varijanta "Normalan, pošten čovek" jeb..la vas pripadnost.
  • +384

    23.08.2021 15:43
    za +381
    Na šta mislim pod "za vase dobro" - pa zar vam jos uvek nije jasno? Osvrnite se oko sebe. Sta vidite? Opstu duhovnu i materijalnu bedu, rupe na putevima, smece na sve strane. Najjadnija smo zemlja ovog dela sveta. Zar vam to nije dovoljan motiv da nesto promenite? Zar zelite da doveka budete jadni? A mogli smo biti kao Slovenija. Na to "dobro" mislim, gospodine, koji u vasem uskom naci umu trazite i prepoznajete samo pretnje. Dok se ne opametite, bicete i jadni i bedni. Ne ide zajedno naci um i prosperitet. Nikada to nije bilo.
  • Marko

    23.08.2021 15:39
    E sad ću namerno tako da se izjasnim!
  • V

    23.08.2021 15:05
    Marina, zbog takvih kao što si ti se ljudi i izjašnjavaju kao Vojvođani jer ne žele ništa sa vama. Vama je uvek najbitnije da imate koga da kinjite i mrzite, a mogli ste lepo da živite u miru.
  • Mile

    23.08.2021 15:03
    @dijasporac je to znači da tvoj neki potomak koji se nije rodio u Srbiji prestati da se izjašnjava kao Srbin?
  • Азбука

    23.08.2021 14:54
    четирис
    Занимљиво је да су неки људи јако против национализма, а њихов начин борбе против њега је да направе нову - нацију!
  • Bacvanin .

    23.08.2021 14:45
    @ Nemanja: Ne slazem se sa tobom da je Vojvodina od Srbije pljackanja,jer da je tako nebi bila ona narodna uzrecica i kod nas u Vojvodini ; sto juznije to tuznije:;Postoji i noba uzrecica;Vojvodina radi Novi Sad se gradi; mora tako jer su mi rodjaci i blize komsije ( njih 6 uNovom Sadu) pobegli iz sela ciji je PK prodat strancima, pod vodjstvom tadasnjeg premijera Vojvodine Pajkica.Radnici ni otpremninu niti akcije nisu dobili,jer su oni odgovorni sto je kombinat bio u gibitcima a direktori postavljeni od DS.SNS je samo nastavio da prodaje jer je naucio od predhodnih.
  • R

    23.08.2021 14:16
    Poslednjih 30 god propastili ste NS al necete i Vojvodinu!
  • Ognjen

    23.08.2021 13:26
    Zbog svih koji slave i velicaju ratnog zlocinca Ratka Mladica, ja se izjasnjavam kao Vojvodjanin. Sa takvim kvazi srbima (namerno malim slovom) i patriJotama ne zelim da delim nista, pa ni nacionalnost.
  • Komifo

    23.08.2021 13:15
    @Hercegov grad

    Fascinantno... Ne samo da se razni inostrani migranti osećaju dovoljno komotni da nam određju kako ćemo da se izjašnjavamo, nego očigledno više ni ne smatraju da prvo moraju da nauče jezik da bi to radili.
  • Voja

    23.08.2021 12:59
    POKS cirkus
    Isto su tako govorili da su Crnogorci regionalna pripadnost, pa je na kraju ispalo malo drugačije.Za njih je sve regionalna pripadnost i potpuno isto sa Beograđanima.Zašto to ne kažu Kosovarima, koji su po svemu isti Vojvođanima?Kako bi AP mogla da bude isto što i grad Beograd?Prodaju priče za neuke ljude.
  • Hercegov grad

    23.08.2021 12:44
    U rupu sa vojvodjanskim autono
    Znalo se vec idavno da pripada vojvodjanskim auzonomasima,ali da ne bi lahali i njoj i Cxnku date su neke funkcihe i slobodan priliv novca.
    Ne slazem se sy misljenjem Jovsnova da je to isto kao sa Crnom Gorom.Crna Gora je samostalna drtava isto od kada Srbija,te se te dve stvari ne mogu porediti.Ako sd ude u tom smeru onda Srbiha ba dilu propagira svoju naciju.Svak treba da se izjasnjava kako zeli iki kako se oseca ,osim separatistickih pokreta na teritoriji stare Jugoslavije!
  • Bob Rock

    23.08.2021 12:37
    Svako ima pravo da se izjasni
    Svako ima pravo da se izjasni kako se oseća.
    Tako da niko nema pravo da to osporava a po najmanje neki bolesni um.
    Ja sam ponosni polu Srbin i polu madjar po nacionalnosti a u duši i srcu Srbijanac po drzavljanstvu i toga se ne stidim.
    Po veru sam ateist ali poštujem boga i činim dobra dela, ne ubijam, koljem, meljem ljude…
    Sigurnuo ću se izjasniti kao vojvodjanin a drzavljanstvo srbijanac.
    Ako neki debil mi to ne dozvoli oteracu ga u PM i isterati iz svoje kuce kad bude popis.
    Zato predlažem ako smo demokratska i pravna država dajmo slobodu izjašnjavanja.
    Ako ne onda neka nas upisu kao talibani.
  • Бранислав

    23.08.2021 12:23
    Господа из коалиције НАДА (ДСС и "монархисти") су у Новом Саду у коалицији са СНС која је поставила госпођу Чомић за министра...ови њихови захтеви су беспредметни и фарса јер глуме као Вучићеву опозицију...они су алтер его Чанкове ЛСВ али на тзв. десници...фарса...
  • Mарина

    23.08.2021 12:23
    g penm @ Хааааааххх... Нисам мислила на Србе, зна се кога још увек има малкице на поменутим локацијама, њихов стид је потпуно разумљив, они који се нису стидели су се већ вратили у своју домовину.
  • Mastodont

    23.08.2021 11:45
    @Mare

    A što si se ti dečko od čitave svoje zemlje krstio u Kulpinu?
  • +381

    23.08.2021 11:36
    @+384
    @+384
    Нисте одговорили ништа.
    Међутим ставом и тоном сте све рекли о вама.


    Ипак бих вама поставио једно питање поводом ове ваше велике мисли - ”zelim da se sto pre opametite, za vase dobro.”
    Ако се ваши непаметни неистомишљеници не опамете, шта ће бити са њима, кажете да им неће бити добро, на шта тачно мислите?
  • Salaj

    23.08.2021 11:26
    Kad ti pricaju o patriotizmu, uhvati se za dzep
  • Vladan

    23.08.2021 11:26
    @Марина

    Potpuno razumljivo. Zašto bi iko hteo da se izjašnjava kao nacionalnost u koju se nagurala većina balkanskog taloga poput tebe?
  • g pen

    23.08.2021 11:19
    Marina, prvo se zapitaj zasto. Ja prvi po okolnim zemljama pricam engleski kako me ne bi povezali za ovo zlo. Vi ste krivi. Ponasate se kao uvredjeni muzevi nasilnici kada zena hoce da ih napusti. Da valjate sigurno bi ostali.
  • Марина

    23.08.2021 10:08
    Припадници искључиво једне нације се већински изјашњавају као тзв. војвођани, јер се стиде онога што заиста јесу. Свако ко живи у НС и прати демографска кретања у НС и посебно у Петроварадину добро зна о чему причам. Слично је у СО, СУ и СМ. Но, небитно, на следећем попису ће поново бити јединствена рубрика - регионално изјашњени, и ту спада апсолутно све што није у другим рубрикама, ескими, марсовци, индијанци, џедаји па и тзв. војвођани.
  • Boba NS

    23.08.2021 09:29
    Vojvodjanin
    Od glave do pete, i mama i tata i njihovi mama i tata i njihovi sve do bele njive. Dobra ideja
  • mrva

    23.08.2021 09:19
    ja se tako izjasnjavam i da mi niko ne ponudi takvu opciju.
  • Mare

    23.08.2021 08:48
    Iskreno
    Sad bez zezanja I zelje da uvredim nekog. Koja je to nacionalnost Vojvodjanin. Jel to znaci da moj otac a I ja delom govorimo vojvodjanski jezik a posto sam se krstio u Kulpinu da li ce to biti vojvodjanska pravoslavna crkva.Da li ce se I npr Madjari tako izjasnjavati. Ako je to tako ja sam npr Vozdovcanin I slazem se da svi mogu da se slobodno izjasnjavaju ali hocu da za to postoji opcija. Necu da budem neopredeljen. Ipak ljudi dokle cemo ici ali ok neka sloboda pre svega pa makar sve propalo
  • Nada-POKS-DSS

    23.08.2021 08:48
    Zivela Kraljevina Srbija !!!
  • XY

    23.08.2021 07:27
    Terajte se…
    … više grbače Vojvodine. Gojković i slični neka se izjašnjavaju kako žele, a ko su oni da odredjuju ili ograničavaju to pravo drugima. Niste nikoga pitali kada ste podigli spomenik onome konju, ali zato zdušno graknete kada neko spomene Vojvodinu ili vojvodjane. Iskompleksirane ništarije.
  • NS

    23.08.2021 07:18
    Čim neko nešto spomene vojvođansko odmah ga nazivaju separatistom, autonomašem i slično.
    Još 1971. sam na popisu napisao Vojvođanin pa me drugar koji je obrađivao podatke nazvao i grdio jer kaže da je zbog mene morao da otvara novu karticu. Zadnji put mi žena napisala šta je ona htela jer ne priznaje vojvođansku naciju ali se pitam šta da pišu oni koji su od davnina iz mešanih brakova a mi autohtoni Vojvođani smo skoro svi takvi.
    Vojvodina je permanentno oduvek u problemima pa evo sad i ova suša najviše šete je napravila privredi naše pokrajine.
    Ova vlast vodi zadovoljavajuću politiku prema Vojvodini mada naš predsednik i ako izgovori njeno ime mora da doda Severna Srbija.
    Novi Sad više nije glavni grad nego samo administrativno centar a često se može čuti da nam je glavni grad Banja luka. Itd.
    Mi bi smo trebali imati više ekonomskih prava i da više samostalno odlučujemo o sredstvima koji se ovde stvore a ne da se prošetaju do Beograda pa mi da čekamo da nam ih vrate. Isto to misle i u drugim regionima Srbije.
  • Laloški Waltz

    23.08.2021 06:52
    @Rango,
    Jeste, "mi Vojvođani smo "netolerantni" i verovatno se zbog toga svi vi "tolerantni" revolucionari naseljavate baš ovde? Kod nas "netolerantnih" se nije ratovalo, a kod vas "tolerantnih" se iskoristi svaka prilika. Tamo vam nije ni trebao okupator, zaratili ste sami među sobom. Pravi "pacifisti"?!?
    Mi ovde četnike videli nismo do '90 godina. Nikada se ni petarde nisu bacale do '90 godina, a sad se prangija svake noći po Novom Sadu, makar sa 3-4 besmislena vatrometa i nekoliko topovskih udara. Ovde je najveći "ratni zločin" bio što nismo šine mazali slaninom. Samo su okupatori bili nasilni i zli.
  • Vinka Djuraskovic

    23.08.2021 06:44
    Moja poruka
    Kome će teritorijalno pripasti ta Vojvodina kad bude samostalna jednog dana?
  • Milorad

    23.08.2021 03:37
    Vojvodjanin
    Pa ja sam se i na proslim izborima izjasnio kao Vojvodjanin!!! A sta van to smeta? Pa hrani vas ova Vojvodina i primila je svakog rasirenih ruku...A sta mislite da joj se malo zahvalite pa da i vi svi kazete kao i ja da sam prvo Vojvodjanin pa onda Srbin...E ravnico moja lepa sta si sve i koga izdurala...Vojvodino moja opljackana i unistena vec 30 godina..Al nedas se ti i otimas, casna zemljo nasa...U to ime voli te tvoj Vojvodjanin!!!Pa i nek ne stoji na papiru..Jesam i bicu Vojvodjanin!!!
  • @Ptić Rugalac

    23.08.2021 00:52
    e zbog takih pacijenata
    ako ne može vojvođanin, ja ću da budem hrvat, ionako vas očito to još više nervira.
  • miki

    23.08.2021 00:49
    lala
    nisam nacionalista ali zasto da vojvodinu muze kako ko stigne,netreba republika nego samo autonomija u okviru drzave i bez prava na na odcepljenje ,da najzad vojvodjani sami odluce sta se sa sopstvenim prihodima a ne da se sve gura u beograd,vojvodjani i juzna srbija su gurnuti na stranu zbog beogradskog pasaluka ende.
  • Циркус

    23.08.2021 00:12
    Одговор Слоби
    @Sloba
    Пре 90тих неких 170.000 од 2.000.000 становника Војводине се изјашњавало као Југословени. Како сте сами претпоставили вероватно мешовити бракови претежно, и слажем се са тим.

    Али овде се говори о томе колико би се националних мањина који нису из мешовитих бракова изјаснило као Војвођани. Једноставно, кроз историју се нису изјашњавали као Југословени, нису били ни Срби па не би били ни Војвођани.
    Њихово право, а и богатство Војводине, зашто би им то укинули?

    Претпоставимо да би им се могло наметати да буду Војвођани мађарског, русинског, словачког… порекла. Међутим ни сама Србија никад није инсистирала да буду Срби мађарског, русинског, словачког… порекла. И у томе је више фер од те неке будуће измишљене, али свакако у много чему не добро замишљене државе Војводине.

    Тако да јесте циркус и јефтини политички поени, прелетачи из једне нације у другу, прелетачи из једне партије у другу. Незамисливе, накарадне политичке коалиције аутономаша, комуниста, бивших демократа, радикала и актуелне власти паразитирају на телу народа. Њима верујете?

    Меша Мехмед Селимовић је давно написао:
    ”Улизице - то су за мене најгори људи на свету, најштетнији, најпокваренији. Они подржавају сваку власт, они и јесу власт, они који се боје без милости, без икаквог обзира, хладни као лед, оштри као нож, као пси верни свакој држави као курве никад сваког појединца, најмање људи од свих људи. Док њих буде, нема среће на свету, јер ће уништити све што је истинска људска вредност”


  • Коска

    22.08.2021 23:52
    Стомак који крчи не зна за националност и вероисповест. Видите да бацају коску међу народ, а они отимају све што се може отети. Станимо на пут лоповима и корупцији и направимо нормалну државу без обзира на народе који у њој живе.
  • Milutin

    22.08.2021 23:36
    Ko su ti tzv vojvođani
    To su potomci koloniziranih ličana koji su dobili stanove od partije kojoj su bili verni.Njihovi potomci su mislili da im je gajba na visini nešto bitno pa se nisu trudili postići nešto više..kad ih je pregazilo pobesneli su jer su eto rođeni u Betaniji i neko im je nešto oduzeo..gajba na Limanu izgubila vrednost..uglavnom potomci ličkih jugoslavena
  • MileBukovac

    22.08.2021 23:32
    Mađar je mađar,slovak je slovak,rusin je rusin..srbin je hrvat,vojvođanin..jugoslaven...šta je to tako autodestruktivno kad se jedan Nemanja zgrožava srpstva u sebi...koje su to loše droge ..da li ova tepsija od geografije..da li su ga tukli po glavi..
  • Nemanja

    22.08.2021 23:27
    @Bacvanin


    Jel to isti onaj kupusov list na kojem piše da će Srbija još decenijama da postoji - ekonomski tigar kakav jeste - pa da neko mora da se od nje otcepljuje da bi je se otarasio?
  • Vladan

    22.08.2021 22:25
    @Rango
    Ili možda tebe i slične likove, koji bi da srbuju a ne znaju ni jezik.
  • Bacvanin

    22.08.2021 22:16
    Mozete se izjasniti da ste Vojvodjani po nacionalnosti na kupusnom listu.Nikad to necete dobiti jer to vodi u otcepljenje Vojvodine od Srbije,a oberucke prihvat ce vas Madjarska kao 1941 god.Zasto se ne ugledate na Hrvate iz Dalmacije,Istre,kojima ne pada na pamet da budu navedenih nacionalnosti,vec samo lokalnog geografskog znacenja.
  • T

    22.08.2021 20:34
    Pripadam naciji koja nece da je BG pljacka i naseljava svojom sirotinjom!
  • NV

    22.08.2021 19:50
    Nevidim sta je to sporno da se neko izjasni kao Vojvodjanin?Kamo srece da bude sto vise takvih,da nas ne prebrojavaju po nacionalnosti I stvaraju mrznju medju nama.A uostalom u Vojvodini je vecina izmesana,tojest I'ma puno mesovitih brakova pa su i deca mesovita.Nakraju krajeva u Americi svi teze tome da budu Amerikanci.
  • Rango

    22.08.2021 19:30
    Laž je
    da su domaći tolerantni i gostoprimivi...
    Ja ne znam da li više mrze mađare.dođoše.komšije ili sami sebe...
  • Nemanja

    22.08.2021 19:25
    @dijasporac

    Koliko ja vidim statistike rađanja i iseljavanja, taj "biološki sat" podjednako efikasno gasi i vas što se ložite da ste srbi...
  • +384

    22.08.2021 18:59
    @za "Trazim odgovore"
    Kao prvo, od nezavisnosti nema nista dok se vecina ne opameti (a kao sto vidimo to je spor proces i nece se zavrsiti u sledece 2 generacije).
    Time sam ti odgovorio i na ostala pitanja.
    Ono sto ja ne razumem, ali najiskrenije, nikako ne razumem je kako ljudi ne vide dokle ih je dovelo prisajedinjenje sa Srbijom. Mogu sto puta biti Srbin ali u braku gde te neko unazadjuje, pljacka i ometa u razvoju - ne vidim smisao. Lako je vama sto sve gledate kroz nacionalne naocari - vama gomila pitanja i ideja ne bi nikad ni pala na pamet. Blago vama, zaista. A sto se tice nacija, sta fali Austriji? Oni su izvorno nemackog roda ali itekako imaju svoju posebnu drzavu. Tako da - nije da nema primera. Aj pa uzdravlje i zelim da se sto pre opametite, za vase dobro.
  • No way Pedro

    22.08.2021 18:52
    Sudeći po komentarima i minusima novodoseljenih, desničara, četnika, balvan-revolucionara i klerikanaca, oni će meni da oďređuju kako ću se ja izjašnjavati?
  • Boro iz Pobede

    22.08.2021 18:41
    Vesara magija
    Ma pristajem da se izjasnim i kao marsovac samo da nisam iste nacionalne pripadnosti kao Aca Srbin, Aleksandar tetkin, Mile medo!
  • oklen siti

    22.08.2021 17:57
    Ja kao rodjeni novosadjanin mogu da kažem da bi ovi silni "vojvodjani" trebali prvo da se obrazuju i nauče šta nacionalnost predstavlja... al' dobro, uvek je bilo onih kojima je jezik brži od pameti (ako je uopšte i imaju).
  • Mirko

    22.08.2021 17:53
    Neka se izjasni ko kako želi, poenta je samo da niko nikom ne može da zabrani kako će se izjasniti i kako on oseća svoju pripadnost. Kinez može biti Srbin niko mu ne brani ako on toliko voli Srbiju i želi da bude Srbin, bitno je samo da niko ne može da mu kaže e ti ne možeš biti Srbin.
  • Sloba

    22.08.2021 17:41
    Odgovor za "Cirkus"
    Debelo niste u pravu u pogledu nekadasnjeg (ne)izjasnjavanja nacionalnih manjina. Naprotiv, pretezno oni, narocito ako su iz mesovitog braka (pa im i babe i dede "izmesani"), izjasnjavali kao Jugosloveni, i to nije nosilo politicku konotaciju, bar ne kod tog dela populacije.
  • dijasporac

    22.08.2021 17:21
    Neko ovde napisa ako su malobrojni zasto im se ne dopusti. Ne znam, kao sto je svojevremeno dopusteno i "jugoslovenima" tako treba dopustiti i "vojvodjanima" da se tako izjasne pa jednom zasigurno znati koliko ima takvih ljudi. Verovatno ce se iznenaditi svojim "brojem", glasaci Lige plus mozda jos 50% na taj broj (neizasli na izbore a koji se osecaju kao Vojvodjani) i verovatno bi se do sledeceg popisa ugasili jer bi biloski sat (smrt) ugasio zadnju generaciju koja je odrasla u SFRJ.
  • VVV

    22.08.2021 17:16
    Svi su se spasli od BG jedino jos Vojvodina ostala.
  • tatjana

    22.08.2021 17:00
    vojvodjanka
    Sto da ne?Ima puno mesanih brakova i sasvim je logicno da bi se mogli izjasnjavati kao Vojvodjani u takvim slucajevima
  • dijasporac

    22.08.2021 16:57
    U zivotu nisam rekao da sam Vojvodjanin, u staroj SFRJ sam bio Novosadjanin i Srbin, u SRJ Novosadjanin i Srbib, u Srbiji Nobosadjanin i Srbin. U lokalu (Vojvodini) sam bio Novosadjanin i Sremac.
    Moj predak koji je 1848 dosao u Srem bio je i ostao Srbin kao i svi ostali koji su posle njega rodjeni podno Fruske a pogotovo svi mi koje je zakacio Brozov eksperiment sa novom nacijom Vojvodjana.
  • Djole

    22.08.2021 16:56
    A ja sam Mošorinac
  • Тражим одговоре

    22.08.2021 16:50
    а ви не морате да објавите
    Сматрам да свако има право тражити шта му је воља. Али се постављају нека озбиљна питања за све који траже да Војводина буде самостална, и да постоји Војвођанска нација. Па бих волео да ми неко од њих аргументовано, без приземне дневне политике одговори.

    Војводина би у том моменту настајања била држава са отприлике 70% српског становништва и 30% осталих народа.

    - Колико би се по вашем мишљењу тада од житеља Војводине изјаснило као Војвођани?

    - Ако би то био мали проценат ”Војвођана” у односу на неке већинске или чак мањинске народе, да ли би то имало смисла, и да ли постоји неки такав пример у свету?

    - Да ли би онда морали неким законом све Србе и остале народе претворити у Војвођане, и да ли сматрате да би то било у реду?

    - Шта би радили са тих 70% Срба, или са којим год процентом, који би у том моменту желели да и даље живе у Србији. Да ли би им дали неку аутономију? Или не дај боже отерали?

    - Шта би радили са рецимо 12% Мађара. Да ли би им дали неку аутономију? Или не дај боже отерали?

    - Како би спровели настајање државе Војводине, да ли би то био референдум, или неки други начин?



  • Seka

    22.08.2021 15:49
    Pratim Gordanu Čomić od početka njene političke karijere i ovo mislim o njoj: dosadna, zamorna, neubedljiva, hladna, bez emocija. Dok je diskutovala u Skupštini godinama, ja nju ništa nisam razumela. A baš sam se trudila da ju razumem. Doduše, ima takvih političara, ali sada je reč o njoj. Najiskrenije rečeno, uopšte ne razumem šta ta žena traži u politici. Jedino lepo u vezi sa njom je bilo ono "nije ženče dok nije lubenče".
  • vexy

    22.08.2021 15:13
    Ja ću kao Turinkinja,pošto mi je Turija u srcu iako ne živim tamo
  • Mika

    22.08.2021 14:27
    Vojvodina
    Vojvodjanin, ali LALA.
  • Ђорђе Ивковић

    22.08.2021 14:19
    Скинути терет са грбаче
    САП Војводину треба укинути, јер тај титоидни атавизам само грдну штету прави.
  • Lazni Srbi

    22.08.2021 14:17
    Ako je Dodik Srbin, ja sam Vojvodjanin.
  • BoeserWolf

    22.08.2021 14:06
    Stop vojvodjanskom teroru!

    Ja sam Banacanin (lala), a ne Vojvodjanin
  • Vladimir Vladimirov

    22.08.2021 13:14
    Antifašizam
    Vojvodina je antifašistička tvorevina. Ima različitih Vojvođana, ali većina deli i elemente antifašizma, dakle zagovaramo univerzalne vrednosti. Zato Vojvodina "nacošima" toliko smeta. Nije važno da li sam srpskog, mađarskog, eskimskog ili karavlaškog porekla. Ukoliko sam Vojvođanin, onda sam pre svega čovek-antifašista. Meni je važno to što sam Vojvođanin.
  • Moj stav

    22.08.2021 11:44
    A ko
    to misli da ima prava da mi "soli" pamet i uci me da sam srbin i crkvi veran. Ja sam Čovek rodjen u VOJVODINI i izjasnicu se po svom osecaju a ne po partijskim nacionalistickim crkvenim pravilima nekakvih čopora.Imam prava na sopstveni licni integritet i nije mi potreban čopor kojem cu dokazivati svoju lojalnost. O'LADITE USIJANE GLAVE
  • Ponosni Vojvođanin

    22.08.2021 10:20
    Vojvodina je "severna srbija" taman koliko je i Kosovo "južna srbija".
  • Scotch Bonnet

    22.08.2021 09:36
    Vojvođanin je jedino za šta ću se uvek opredeliti na popisu.
    Uvek sam bio i uvek ću biti.
    Sve ostalo se dokazalo kao neuspešno i porazno.
  • Steva

    22.08.2021 08:44
    istorija se ponavlja

    Super
    22.08.2021 • 01:00
    Tako su srblji probali da određuju i nameću šta ko može biti i brojali krvna zrnca po komšiluku, pa se to završilo nezavisnošću 6 država.
    Neka samo nastave i ovde pa da vidimo uskoro Vojvodinu konačno slobodnu.
    Hvala unapred

    Apsolutno tačno,i verovatno se sećamo političkog slogana koji je bio plasiran u vreme onog baksuza miloševića:" Nema više Crne gore,Srbija je izašla na
    more" i znamo svi šta se posle toga dogodilo,
  • @Jovo Krpuš

    22.08.2021 07:58
    Исправно размишљаш
    Следећи твоју логику Јово, а написао си:
    "Ako Francuz u Švajcarskoj može da se ponosi zato što je Švajcarac Francuskog porekla zašto ja ne bih mogao da kažem da sam Vojvođanin Srpskoga porekla.”
    Зашто онда сви припадници других народа у Србији не би могли са поносом да кажу да су Срби хрватског, русинског, мађарског, албанског, муслиманског... порекла?
    Свакако и ти за себе можеш слободно написати да си Србин војвођанског порекла, неко други да је Србин шумадинског, личког, ...порекла. Ако наведени буду признати као нације.
  • mrnjau

    22.08.2021 07:26
    Ja sam se izjašnjavao kao Habzburg, Vizigot i Mavar... 2022-ge ću biti Čejen... jer tako sam u mogućnosti.
  • Ivan

    22.08.2021 07:19
    .
    Alo ljudi, poks i dss moraju da se bune jer su u koaliciji sa sns i tako su im naredili, ako zele da opstanu na sceni! Beograd se buni jer je centralizovao sve iz Vojvodine, a ta ista teritorija sto je karti Srbija bi propala finansijski za par meseci. Svako ko se rodio u Vojvodini, bilo koje vere i nacionalnosti treba sebe da smatra Vojvodjaninom, pa cak i stariji sto su dosli od '45 do '95.
  • +384

    22.08.2021 06:55
    Vojvođanin i tačka. "Severna srbija" se završava na ušću Save u Dunav !!!
  • Teca

    22.08.2021 03:40
    Ovog iz dss poslati ponovo u osnovnu školu jer očito nije obavesten da je Crna Gora bila samostalna država sve 1918.i da etnički Crnogorci postoje kao narod vekovima unazad. Nikada u novijoj istoriji Crna Gora nije bila deo Srbije.
  • V

    22.08.2021 03:03
    I ovde je jos jedan vojvodjan!
    Stop lopovima!
  • Konobar

    22.08.2021 02:50
    Ja sam se izjašnjavao kao Vojvođanin još za vreme SFRJ i niko me neće naterati drugačije. Ako hoću mogu se izjasniti kao radijator a POKS i DSS se tu ne pita ništa ko prase u carnex-u. Srpskom narodu ne nanosim nikakvu štetu time i sa njima apsolutno ne želim da imam išta a ako oni to tako doživljavaju to je onda njihov problem.
  • Garruk

    22.08.2021 01:39
    Ja ne znam sta ljude tangira kako se neko izjasnjava. O'ladite malo, bitno da ateistima govorite da ne mogu biti Srbi ako nisu pravoslavci, a onda ove sto hoce da se izjasne kao Vojvodjani, terate da se izjasne kao Srbi.
  • Super

    22.08.2021 01:00
    Tako su srblji probali da određuju i nameću šta ko može biti i brojali krvna zrnca po komšiluku, pa se to završilo nezavisnošću 6 država.
    Neka samo nastave i ovde pa da vidimo uskoro Vojvodinu konačno slobodnu.
    Hvala unapred.
  • детелинара

    22.08.2021 00:05
    Да се убаци и Детелинарац!
  • Zovem se Stevo

    21.08.2021 23:40
    Inače
    I ja ću se izjasniti kao Vojvođanin
  • Споради себе

    21.08.2021 23:11
    Циркус
    Прелетачи из једне нације у другу. Прелетачи из једне партије у другу. За време Југославије већина припадника националне мањине се нису изјашњавали као Југословени, па неће никад ни као Војвођани. То ће радити само прелетачи. Па уживајте, до следеће партије, нације, ...итд, шта већ буде у тренду.
  • H

    21.08.2021 22:52
    @ Limun
    "gde se severnjak protestant i južnjak katolik iako pričaju istim književnim jezikom na ulici ne razumeju"

    Da li si svestan šta si lupio? Ako pričaju "istim književnim jezikom", naravno da će se razumeti.
  • Pa

    21.08.2021 22:45
    Za ove
    Sto nisu nacisto sta jesu a sta nisu...Ako ste krsteni u Srpskoj pravoslavnoj crkvi na pravdi Boga i predaka vasih SRBI ste bili jeste i ostati ce TE....Ostali sto se mene licno tice mogu biti sta god im Čanak ponudi
  • Djomla

    21.08.2021 22:11
    Ajmo
    Sad kao kerovi koska je bacena a kako se zivi nije bitno.dok se borite za kosku odnese se sve iz kuce kako god je vi zvali.
  • idjenje po mišljenje

    21.08.2021 22:05
    ko ne voli svoje zanimanje
    neka se uteši jer ima gorih.
    šta sve ljudi rade za platu i dodatak
  • Boriša

    21.08.2021 21:40
    Sve više se umesto naziva Vojvodina koristi naziv Severna Srbija. Prema tome bi Srbi iz Vojvodine trebalo da se zovu Severosrbijanci. To ne može nikako biti, jer ni Srbijanci neće priznati da su Vojvođani Srbijanci. Za njih su oni uvek Prečani ili Vojvođani, a Bogami nekad su ih pežorativno nazivali i Švabama. Zašto ne bi mogli da se izjašnjavaju kao Vojvođani ako se tako osećaju. I Austrijanci su Nemci, pa se izjašnjavaju da su Austrijanci.
  • Jovo Krpuš

    21.08.2021 21:29
    Čist sam Srbin 100% ali vrlo rado bih se izjasnio kao Vojvođanin.
    Ako Francuz u Švajcarskoj može da se ponosi zato što je Švajcarac
    Francuskog porekla zašto ja ne bih mogao da kažem da sam Vojvođanin Srpskoga porekla.
  • Čika

    21.08.2021 21:17
    Paradoks
    NADA, kako lepo ime za još jednu nacionalističku karikaturu.
  • Nkvd

    21.08.2021 21:03
    Nacionalno demokratska alijansa... Wtf??? Koliko vas bre ima? Ovoliki državno neradnički aparat pa još plus silne nvo. Dobro smo živi.
    A vi što ste izmešani pa ne znate šta ste, izjasniti se lepo kao Srbi. Da ste u Nemačkoj izjasnili bi se sigurno kao Nemci.
  • Žitelj Merkura

    21.08.2021 20:47
    Sve je ovo zamajavanje. Bez pune nezavisnosti Vojvodine nastavicemo da tavorimo u siromastvu, slavljenju zlocina i polozaju najgorih bednika ovog dela sveta. Nebitno je ko je koje nacije, ovde propadamo svi jednako. A mogli smo biti odavno u EU. Nekada smo bili odmah posle Slovenije, a u mnogo cemu ispred Hrvatske. A sad svi vidite jako dobro gde smo. Ali to je vasa volja, volja vecine. Uzivajte dok vam ne dopre do mozga par jednostavnih cinjenica.
  • Nina

    21.08.2021 20:31
    Opet neko hoće da odvaja Vojvodinu. Nemaju oni legitimitet za to. Neću im to potpisati.
  • Li-man

    21.08.2021 20:08
    ...
    Ja sam po nacionalnosti Limanac.
    Ne postoji Vojvodina, živeo Liman država !!!
  • Ustav

    21.08.2021 20:05
    Popaj nije razumeo
    Popaju, nisi razumeo Ustav. čl. 49. znači da možeš slobodno da iskazuješ svoju nacionalnost, i da imaš pravo koja iz toga proizilaze, a ne da možeš da nacionalno budeš ono što nisi. Ako si po poreklu jedne nacionalnosti, a izdaješ se za drugu, onda obmanjuješ i sebe i druge. A niko ti ne brani da budeš kritičan prema svom narodu i da se diviš i više ceniš ili voliš neke druge.
  • Ptić Rugalac

    21.08.2021 20:03
    To su oni isti...
    ...koji su se nekada izjašnjavali kao Jugosloveni. Sada bi da budu Vojvođan(er)i. Deca i unučad Brozovih kabadahija, koja nikako da prežale što nestadoše i SFRJ i ljubljeni maršal Joškica. Cirkusanti bili i ostali!
  • Uh

    21.08.2021 20:01
    Svasta
    Kad se fizicarka bavi nebitnim temama a treba svojom profesijom.
  • Nije

    21.08.2021 19:57
    To nije stvar želje
    Naravno @ Ne može da se svako izjašnjava kako želi, jer to nije stvar nečije želje, već si po rođenju Englez, Nemac, Srbin, Mađar itd. To nije stvar ukusa, izbora, želje, to je određeno rođenjem i nasleđuje se nacionalnost roditelja.
    Sve drugo su političke namere, čiji je vekovni cilj, uništenje Srba i Srbije. Jer, kako to da se samo u Srbiji otvaraju ovakva pitanja.
  • Kudravka

    21.08.2021 19:52
    Pare ljude kvare
    Vojvodina nakon jogurt revolucije trpi zulum kao nikada u istoriji, to je cinjenicno stanje.
  • Mirko

    21.08.2021 19:43
    Izjasne se ljudi kao vanzemaljci, Jugosloveni...
    To je sloboda.
    U cemu je problem sa Vojvodjanima?
    Opet smo trn u oku balvanima. :(
  • Pan5er

    21.08.2021 19:41
    Evo, ja ću da budem Vojvođanin, a vi se durite, jedite, objašnjavajte mi, naučite me, al' to vam je svejedno tako.

    Vojvođanin!
  • Peja

    21.08.2021 19:32
    Vijvodjani su bili moji preci a i biće i moja deca.
  • Лиманац

    21.08.2021 19:17
    Оставка, дабоме. Не знам ко се сетио да госпођу која у свом граду нема подршку од 5% позове у Владу Републике Србије.
  • Limun

    21.08.2021 18:53
    gluposti
    1. Ustav daje slobodu izbora u okviru mogućeg a ne nemogućeg tako da se nije moguće po nacionalnosti izjasniiti kao sijalica ili vojvođanin, to jednostavno kao nacija ne postoji. (Materijalno, organski i regionalno je nešto sasvim drugo - banalizacija za one koji nisu razumeli)
    2. Razlike između severa i juga kod srpskog naravno postoje ali su mnogo manje u odnosu na razlike nemačkog naroda gde se severnjak protestant i južnjak katolik iako pričaju istim književnim jezikom na ulici ne razumeju koliko im je različit jezik, izgovr, narečje ali ipak i jesan i drugi su nemci.

  • Đura

    21.08.2021 18:44
    VV
    Bila već naznačena ili ne u popisnom listu nacionalnost Vojvođanin, na popisu popisivač mora da upiše nacionalnost koju mu kaže popisivano lice bez da na bilo koji način utiče na to kako će se popisivano lice izjasniti.. Radio sam kao popisivač na prošlom popisu. Tako da naravno da ću se popisati kao Vojvođanin.
  • @Bul.Evrope

    21.08.2021 18:43
    Poreklom sa Severa Srbija
    Ti sa Bul.Evrope jedva cekam da odes u mesta sa Severa Vojvodine pogotovo ona starosedelacka pa da vidis kako razmisljaju. A na popisu ce se i pokazati. Nemas ti pojma cim tako pises. Svi koji su Srbi 99,9% ce se tako i izjasniti. Jedino oni koji misle kao Canak i Comicka ako ih i ima ce biti Vojvodjani.
  • Cane liman

    21.08.2021 18:34
    Svi sve mogu da budu samo ne može VOJVOĐAN....E pa lepo da vam objasnim.... ja sam RAC e aj sada na internet da vidite ko su Raci ....
  • mrcke

    21.08.2021 18:24
    Popis treba bojkotovati, a ne zamlaćivati se glupostima.
  • vladaNS

    21.08.2021 18:17
    Pozdrav iz Vojvodine!
  • Raja

    21.08.2021 18:15
    100 % onih koji se budu izjasnjavali kao "vojvodjani" bice oni koji su i po ocu i po majci srbi. To govori o razvijenosti njihove nacionalne svesti. Za srpski nacionalni korpus je ovo sjajna prilika da se procisiti.
  • @Nemanja NS

    21.08.2021 18:05
    Kažete da "vi ne lomite latinične table".
    To je laž. Lomite, žvrljate po njima, uništavat ih na ovaj ili onaj način. Najperfidniji način je prosta zamena latiničnog ćiriličnim natpisom.
    Tako da još kako vi lomite latinične table, a to je još veća ludost od one nacionalističke ludosti u HR jer vi ne lomite tuđe pismo nego svoje - latinica je jedno od 2 pisma srpskog jezika.

    Kao drugo, uvek se rado pozovete na primer Francuske (koja inače nije baš idealna zemlja) i to da su tamo svi Francuzi hteli-ne hteli.

    To ako se ovde primeni, (nadam se da vam je jasno da) znači da su Tesla i krajišnici (koji su dizali Balvan-revolucije) onda Hrvati.

    Svako ima pravo da se slobodno izjasni onako kako se oseća i nećete vi nikome to određivati.

    Vojvođana će biti sve više, videćete.
  • Jako je glupavo

    21.08.2021 18:02
    bilo kome zabraniti
    da se izjasni onako, kako želi i oseća se. Što se mene tiče onda ne moraju ni da popisuju, nek pišu šta žele. U tom slučaju neću im otvarati vrata pa neka me i hapse. Ionako živimo u diktaturi...Čak i da puste da se izjasnimo kao Vojvođani, opet će da naštimavaju ko i koronu.
  • G pen

    21.08.2021 17:57
    Sto znaci da je glupost izjasnjavati se po nacionalnosti. Bitnija je regionalna pripadnost i sa time model ponasanja i kulture i naravno lojalnost toj regiji. Samo vojvodjanin.
  • B

    21.08.2021 17:44
    B
    Najzad nesto pametno! Ja sam Vojvodjanin i sta to kome smeta...? Vimi broj gradjana bise tamo izjasnijo ili se izjasnjava!
  • Biba

    21.08.2021 17:43
    .
    Dogodine ce biti posebno Sremac, posebno Banacanin, posebno Bacvanin.
  • 111

    21.08.2021 17:38
    Vojvodina vojvodjanima
    Vojvodina je nasilno je pripojena Srbiji, postoji OZBILJNA razlika u mentalitetu u odnosu na ostatak Srbije. U Srbiji je ostalo od Turaka u Vojvodini od austrougara...većinsko stanovništvo su bile manjine
  • Maxa

    21.08.2021 17:31
    @N
    "Она је дата рођењем, и прима се од својих предака."
    A kojih to predaka? Svi su bili "čistokrvni Srbi"? Ne lupetajte, svuda se samostalno opredeljuje po pitanju naionalnosti posle feudalizma (valjda smo izašli iz tog peroda). Nismo valjda kučići pa da nam treba pedigre. Svako treba da napiše kako se oseća.
  • /

    21.08.2021 17:28
    /
    pa ima vec gomila krajiskih nvoa
    zasto sirite lazi?
  • John Holmes

    21.08.2021 17:21
    Naravno
    Ako bude ta mogućnost naravno da ću se izjasniti kao Vojvođanin, ne vidim šta to kome smeta, treba da to bude slobodno izražavanje a ne tabelarni prikaz pa da zaokruži ponuđeno, to je stari komunistička sistem. Isto tako i ovi što im smeta Vojvodina u svakom smislu neka se izjasne kao Krajišnici, Bosanci, Crnogorci, Hercegovci, Albanci, Srbijanci, Južnjaci..... Tako ćemo imati bar jednom u istoriji čistu situaciju.
  • Zoran

    21.08.2021 17:08
    Pojašnjenje
    Niko nikome ne zabranjuje da se izjašnava kako želi. Ali ne može Moravac ili Vojvođanin da se registruje kao posebna nacija. Već kao regionalna pripadnost. U svetskoj nomenklaturi postoji termin balkanizacija koji označava dovođenje malih razlika do velikih dimenzija. I mora negde da se stavi tačka na to. Ministarka Čomić već izigrava Vuka Karadžića stvarajući nove reči. Sad bi da izigrava Kardelja i Đilasa (Milovana) stvarajući nove nacije. Osoba koja je fizičarka po struci. I koja je 30 godina bila u Demokratskoj stranci i napustila je čim nisu prešli cenzus. I prešla kod Vučičć. A Odžić i Čanak su tek posebna priča. Svi zajedno da se skupe ne bi u Novom Sadu imali 2.5% podrške.
  • milo

    21.08.2021 16:56
    besposličari malo vam deoba i ratova
  • Vojvodjanka

    21.08.2021 16:55
    ne ona mlada iz pesme
    Mi koji smo potomci mnogih naroda i nacija koji su doseljeni na teritoriju Vojvodine, a koji smo medju sobom povezani rodbinskim vezama, mozemo biti samo Vojvodjani. Nikome ne smeta sto mu je muz, zena, komsija, drug, drugarica Srbin, Madjar,Slovak, Rusin, Rumun Hrvat, Crnogorac, Bosanac....
    Nigde na svetu ne postoji nesto sto po pripadnosti stanovnika lici na nasu Vojvodinu. Zato je biti Vojvodjanin velika cast i ponos. To nema veze sa dnevnom politikom.
  • pitam za druga

    21.08.2021 16:52
    Zamajavanje javnosti sa oba pola na kojima ih je vucic instalirao.

    Nista vise.
  • E moj Raso

    21.08.2021 16:50
    Vojvođanu
    Nije srpstvo bjele gace i Zvonko Bogdan....Srbin je i onaj tko slusa tamburu vojvodansku voli Tisu ko i Drinu a Drinu ko Savu Savu ko Unu Unu ko Moravu Moravu ko Ibar a Ibar ko More sinje nase Crne Gore....Nase srpske su i gusle i harmonika i truba i šargija(Posavina)...Srba ima i u Zagrebu Rijeci Ljubljani Londonu Sidneju Moskvi Itd...pa se nisu odrekli vjer nacije i Krsne slave.....a pogotovo ne SRBIJE
  • Nemanja NS

    21.08.2021 16:47
    Licemerje
    Prvo, mnoge zapadne zemlje uopšte ne popisuju nacionalnu pripadnost svojih građana. Možete biti intimno Marokanac ali ste u Francuskoj politički Francuz i kraj priče. Makar vas bilo 10 miliona. Drugo, Srbija ima veoma liberalno manjinsko zakonodavstvo, dvocifren broj nacionalnih saveta manjina, službenu upotrebu manj. jezika, mogućnost dvojnog državljanstva itd. Ne lomimo latinične table kao u susedstvu. Kad se baci cigla na pekaru u vlasniku pripadnika manjine digne se cela javnost zbog toga. Treće, možete se izjasniti i kao Spajdermen ali to ne znači da je nastala nova nacija. Shodno tome, svi koji se izjasne kao Beograđani/Vojvođani/Šumadinci itd se upisuju kao regionalna pripadnost što i jesu.
  • Тommy

    21.08.2021 16:39
    Моја кћи је пета генерација породице која је у сваком колену вишенационална. Кад се скупимо на гомилу у употреби буде седам језика. Такође је у браку са "мешанцем. У коју по вама нацију да се упишемо ми ако не ону локалну?
  • Popaj

    21.08.2021 16:39
    Ustav Srbije


    Član 49.
    Građaninu se jamči sloboda izražavanja nacionalne pripadnosti i kulture i sloboda upotrebe svog jezika i pisma.
    Građanin nije dužan da se izjašnjava o svojoj nacionalnoj pripadnosti..... dakle moze Vojvodjanin!
  • Lala

    21.08.2021 16:35
    Kaže POKS koji je kao SPO imao predizbornu koaliciju sa LSV Nenada Čanka. Jaojao..
    Zamo zamlaćujete ovaj narod a vi ste svi isti!
  • 49

    21.08.2021 16:33
    Bilo pa bitisalo
    Ne znam da li je Čomićkin predlog dobar, ali znam da Srbin više ne zvuči gordo.
  • Starosedelac

    21.08.2021 16:30
    Vojvodjanski
    Ja sam hteo da se izjasnim kao Vojvodjanin nisu dali. Svaka nacija je jednom nastala, tako treba i Vojvodjanska.
  • darko

    21.08.2021 16:26
    ajcev
    ...već sam se izjasnio kao Vojvodjanin na prošlom popisu... Otac Makedonac,majka polu Rusinka polu srpkinja a, ima malo i Crne Gore pa ondak Neandertalaca itd.
  • Cica

    21.08.2021 16:17
    Ja se kao Vojvođanka jedono tako i osećam, a vi tupite koliko hoćete...
  • Srdjan NS

    21.08.2021 16:05
    Jedino smo mi budale...
    Jedino mi Srbi dopustamo ovako nesto I jedino smo mi dovoljno blesavi da predlozimo ovako nesto.Direktno na svoju stetu.Znate kada bi Hrvati dopustili ovako nesto?!Eto neka neko predlozi nacionalnost Dalmatinac ili Slavonac.Bas me interesuje kako bi se to zavrsilo.
  • Za Znatiželjnog

    21.08.2021 16:03
    Zato što su malobrojni ne mogu biti posebna kategorija , već se popisuju sa ostalim malobrojnim.
    Ne možemo ostale malobrojne diskriminisati.
  • BulevarEvrope

    21.08.2021 15:57
    Ocel' bit na toj listi i nacionalnost sjeverosrbin?
    Takodje mi sa Sjevera Srbije treba da se lepo odvojimo od ovih kojekakvih i formiramo Republiku Srpsku Vojvodinu.
  • Steva

    21.08.2021 15:56
    vojvosađan
    MILUTIN

    Halo Milutin Srem i Bačka se nalaze u Vojvodini,Srem Banat i Bačka tri srca junačka,jesi li čuo nekad za tu narodnu izreku ? a ako mi na veruješ slobodno pogledaj u geografsku kartu pošto vidim da si bežao sa časova geografija.
  • Dudarim II

    21.08.2021 15:55
    Odavno
    Se deklarišem kao vojvodđanin… imam madžarske, rumunske, srpske, jevrejske krvi, u mesto u kojem sam se rodio moj pra pra pra deda je sazidao kuću ja kraj tadešnjeg sela, sada je to kraj pešačke zone… nisam pristalica lsv-a niti mv, niti fides-a, pa ni jedne partije… zato i jesam vojvođanin…
  • Trn

    21.08.2021 15:53
    kome smeta
    Bio bi red da se vec jednom prebroje PRAVI VOJVODJANI, a ne da nas trpaju u isti kos s ostalom boranijom pristiglom da glasa po volji domace mafije!
  • Bot+

    21.08.2021 15:47
    Skroman doprinos
    Mogu ja da budem dron, posto botova ima previse,... " Kneze da se ja nesto pitam!" Zovi se i slon,zabar i sam "Bog "jokin samo da nekako izglasaju nasih7-8%(realno35%) ... al ne pitam se ...Kneze ...
  • Mimi

    21.08.2021 15:41
    Mešanac
    Pošto nas ima dosta kojima se u familijama "brkalo", pa imamo pored Srba među precima i Rusa i Mađara i Nemaca, mož bit i Rumuna... Ako nismo Vojvođani, šta smo? Mešanci? Može l' to da se metne? Mislim, na papir. Jer papir sve trpi.
  • Rasa sa salasa

    21.08.2021 15:36
    Biti Srbin danas znači uživati u zvucima dobojskih kafana, dizati tri prsta, ložiti se na srpski svet, Šešeljeve sledbenike, Mladićevu zaostavštinu. Ja to nisam i nikad neću biti. Jugosloveni više ne postoje. Jedino što preostaje da se čovek izjasni kao Vojvođanin. Srpskog porekla se ne stidim, istorije još manje, pišem ćirilicom (kad kuckam pišem, pišem šta mi prvo krene, ne proseravam se).
    Jednostvno ne mogu da budem Srbin kako mali Aca i njegovi poltroni zamišljaju Srbina.
  • The German

    21.08.2021 15:33
    Koliko se secam uvek se moglo izjasniti cak i da ste Eskim niti je bilo zabranjeno izjasniti se kao Vojvodjanin. Podrška Ministarki!
  • Milan1ns

    21.08.2021 15:33
    Odgovor znatiželjnom
    Zar nema dovoljno podela u zemlji? Ova žena bi trebalo da sedne i dooobro razmisli da li je fotelja vredna svega što radi... Umesto prošlog predloga za uvodjenje ženskog roda za gomilu zanimanja trebala je da predloži da se ženama ponudi doobrazovanje, know how i sredstva da počnu sopstveni posao, da se podrže da napuste kretena koji ih maltretira jer su dovoljne same sebi, da ima ponudi pravnu pomoć i zaštitu ... Ovo sada je samo nastavak glupavih predloga koji nikako ne pomažu a de facto odmažu jer i onako nema sloge u narodu...
  • Н

    21.08.2021 15:33
    Доктрина
    Националност није шведски сто, па да из политичких и страначких интереса узимаш по својој вољи шта ти се свиђа. Она је дата рођењем, и прима се од својих предака. Може да неко не воли што је одређене националности, али човек је оно што јесте, у противном он се лажно претставља.
    Колонијалне силе у Африци су примењивале доктрину, да кад непријатељу желиш зло, онда потстичи да у његовој земљи свако племе хоће да буде народ. Та доктрина је била примењена у Југославији после другог светског рата, и данас имамо ово што имамо.
  • Leposav

    21.08.2021 15:27
    Prizemljenje
    Uvesti i tvoju naciju u popis - Preletač-ica .
    Jeee
  • Koja glupost

    21.08.2021 15:21
    Sta je s ovom zenom ? Onda moze i nacionalnost Apatinac, Bacvanin, Novosadjanin
  • Krajisnik

    21.08.2021 15:18
    Hocu i ja da se doda nacija Krajisnik, i nas bi bilo 20.000, pa da se lepo proglasimo nacionalnom manjinom, organizujemo par NVO i godinama palamudimo budalastine i dobijamo pare za to. Mislite da su ljudi poput Odzica ikad ista radili, pogotovo u privatnom sektoru? Samo na plate i vozni park APV verovatno odlazi 20.000.000 evra godisnje, a kilometar autoputa u Vojvodini kosta malo preko milion evra. U prevodu, cela Vojvodina bi imala normalne puteve da nema parazita. Na 20 godina, to je 200.000.000 evra, a magistralni putevi su mnogo jeftiniji od autoputeva. Prodjite malo Vojvodinom, pa cete videti u kakvim uslovima zive Vojvodjani, nije Vojvodina samo NS i okolina. O vodovodima i vodi koja nije za pice, drugom prilikom...
  • Huncut

    21.08.2021 15:12
    Lepo
    Super, odlicna inicijativa. Znam kako cu se izjasnjavati na sledecem popisu, hvala.
  • VV

    21.08.2021 15:11
    Gordana Čomić treba da podnese ostavku ali zbog prevrtljivosti, političke nedoslednosti i preletanja u SNS jato. Vezano za izjašnjavanje ako neko poreklom iz Crne Gore može da bude Crnogorac onda neko iz Vojvodine može da bude Vojvodjanin. Crnogorci apsurdno imaju čak i svoj jezik, Vojvodjani nisu toliko ekstremni nastavićemo da pričamo srpski.
  • Li-man

    21.08.2021 15:11
    ...
    Ja sam Futožanin.
  • Sladjana

    21.08.2021 15:08
    Vovođanka je Srpkinja, Mađarica, Rumunka, Hrvatica, Bošnjakinja, Romkinja .... kome smeta neka se zove kako hoće.
  • Nikada

    21.08.2021 15:04
    Nisam
    Niti glasao u svome zivotu niti pripadao nekoj stranci....Nisam ni pusku nosio 90tih...Ali pisle ovih Čanaka Ugljanina i Đukanovica...razmisljam da se uclanim u Srpsku radikalnu stranku..ili nesto jos jače po programu koji stiti nacionalnu svijest dostojanstvo vjeru i tradiciju...Bas cu da provjerim tko jos zasluzuje na politickoj sceni da dobije moj glas...GLAS SRBINA proteranog iz Hr 90tih samo zato sto BIO I OSTAO ONO STO JESTE
  • Pre 20 god

    21.08.2021 15:00
    Na popisu koliko se secam za nacionalnost si morao da upises sta ti covek kaze… kao i za versku pripadnost. Ako kaze marsovac ti pises marsovac ne postavljas pitanja
  • Slucaj

    21.08.2021 14:58
    Jest, to bi bila bas najveca steta po srpski narod. Kladim se da bi vise voleli da se neko kome je tata Madjar, a mama Srpkinja, izjasni kao Juznobacvan.
  • Limanac

    21.08.2021 14:55
    zbun
    A šta ja da radim? Majka mi je po nacionalnosti Podbarka a tata Petrovaradinac. Ceo život sam bio Limanac al sam preselio u Kamenicu da li sam sada i dalje Limanac ili sam Sremskokameničanin?
    Molim pomoć.
  • Toza

    21.08.2021 14:48
    Ne izjasnjavam se kao Vojvodjanin ali potpuno razumem one koji to rade. Mi i Srbijanci NISMO isti, mozda govorimo istim jezikom i delimo istu etnicku pripadnost ali u svemu ostalom su razlike previse vidljive i to ne mora da znaci da onaj ko sebe smatra Vojvodjaninom mrzi Srbiju i hoce nezavisnost, samo smatra da po mentalitetu ima vise slicnosti sa nekim vojvodjanskim Madjarom ili Slovakom nego sa nekim Srbinom iz Leskovca ili Vranja. Ali naravno, srBske patriJote ne mogu da shvate kulturoloske razlike nego to odmah vide kao napad na srpstvo a posto su doziveli poraze na Kosovu i CG sad se boje za Vojvodinu i nad nama koji smo i previse tolerantni za ovo podneblje treniraju strogocu.
  • MILUTIN

    21.08.2021 14:47
    A MI ??
    Zašto samo Vojvođanin ? Ima nas Sremaca, Banaćana, Krajišnika, Hercegovaca, Ličana, NOVOSAĐANA !!!
    Naročito su zapostavljeni SALAJČANI, TELEPČANI, PODBARČANI DETELINARCI I NAJSTARIJI PETROVARADINČANI !!!
    I MI HOĆEMO DA SMO NA POPISU !!!
  • Znatiželjan

    21.08.2021 14:39
    "Očigledno je da Čomić i (predsednik Lige socijaldemokrata Vojvodine Nenad) Čanak na ovaj način žele da se dodvore malobrojnim separatistima u Vojvodini"
    Ako su malobrojni, čemu frka?
  • sulja

    21.08.2021 14:33
    može li..
    srbijanac?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna