Ista pravila koja važe za kola/bicikliste pešake na putu važe i na biciklističkoj stazi, znači na raskrsnicama STAJETE da propustite pešake, a sad ako vam neki izadje na sred staze na bulevaru u visini npr dutchmana, ‘ebiga ima više od 150m do pešačkog i sme tu da pređe… realno, biciklisti se ponašaju kao da imaju prednost i u odnosu na kola i na pešake… e pa cvrc…
Na uglu bul Slobodana Jovanovića i Braće Dronjak se gotovo svakodnevno dešavaju sudari između kola i biciklista.
Mnogi biciklisti odu bez da zovu hitnu pomoć i policiju, a nadležni ne čine ništa, ne postavljaju semafor niti saobraćajne znakove. Čekaju verovatno da neko pogine. Preko duple pune preko bulevara deca idu u školu, i po užinu do pekare, starci na pijacu.
Uopšte niste upravu. Situacija je uglavnom obrnuta. Bar 50% vozača i pešaka se uopšte ne sete da pogledaju da li možda ide bicikli po biciklističkoj stazi. Svaki dan vozim bicikli oko 5 km na posao i kući. BAREM 3 puta za tu maršuru moram da izbegavam situacije da me udari auto ili da udarim pešaka koji se iznenade "otkud bicikli na biciklističkoj". Prosto neverovatno!
Naravno ima i bahatih biciklista.
Veliki problem je takođe nepoznavanje saobraćajnih pravila od strane svih grupa učesnika u saobraćaju. Velik broj ljudi kao da nikada nije razmišljo o svom učestvovanju i odgovornosti u saobraćaju pre nego što je izašao na ulicu.
Ovde su cak i biciklisti bahati. Nije mi jasno kako je gradu a i drustvu u celini prihvatljvo da toliki broj ljudi strada u saobracajnim nesrecama i zasto se ne zaoubuzdavaju ovi ego manijaci. Svi negde jurcaju a gube iz vida da posledice samo jedne nesrece (ako prezive) nece moci da nadoknade jurcajuci ceo preostali zivot.
@komentar
20.10.2021 • 08:13
"treba isključiti komentare na ovakvim vestima. redovno se pretvore u mesto izliva frustracije i hejta"
Ja sam Ajnstajne frustriran zato sto na pr. kritikujem nekog ucesnika u saobracaju zbog kojeg je neko nastradao?
Obozavam ovakve komentare od iskusnih i pametnih supermena.
Biciklovi (sa pogonom na snagu vozača) imaju svoje "prirodno" ograničenje brzine, a takođe što je još bitnije i "prirodno" ograničenje ubrzanja i kao takvi su veoma predvidivi i bezbedni. Od kako su bicikli izmišljeni pre 200 godina praktično nije bilo većih saobraćajnih nezgoda izazvanih vožnjom bicikla, ali nažalost imam osećaj da će ih biti sve više zbog ugradnje elektromotora na biciklove. Sa elektromotorom bicklm odjednom dobija ogromno ubrzanje i veliku brzinu pa je teško kontrolisati a još teže predvideti kretanje takvog vozila u saobraćaju.
Jednostavno je: kada na bicikl ugrade elektromotor, to više nije bicikl već motorno vozilo i kao takvo moralo bi da podleže propisima o motornim vozilima. Isto bi trebalo da važi i za trotinete.
Znači polaganje PSPa + praktični ispit da se dokaže sposobnost kontrole vozila + strogo stariji od 16 godina = možeš da učestvuješ u saobraćaju.
Ako si baba koja ne zna šta znači obrnuti trougao + imaš reflekse kao mrtav konj = ne može.
Ako si klinac od 10 godina koji ne zna da je zabranjeno pretrčavati bulevar + ne shvata da nije supermen = ne može.
Idem neki dan trotoarom pored Maxija u Narodnog fronta.
Biciklista mi se velikom brzinom priblizava vozeci delom trotoara namenjenom za pesake. Mislim se u sebi e pa necu ti se skloniti makar sta da se dogodi.
U poslednjoj sekundi me je ipak zaobisao.
Mislim se u sebi ipak nisi toliko hrabar.
Bisiklisti su uz taksiste i dostavljače namirnica na biciklima u kategoriji saobraćajne nekulture u vrhu. Svakodnevno smo svedoci bahatosti velikog broja biciklista jer misle da su gospodari u Novom Sadu kao i biciklista dostaljača , poput "GLOVO" i sličnih. Dodatno su inspirisani jer se po gradu uklanjaju ivičnjaci na biciklističkim stazama u ukrštanju sa kolovozima te stoga ubrzavaju i ne gledaju na ostale učesnike u saobraćaju.
Kako mogu da se sudare biciklista i pešak? Zatim sudar dvojice biciklista! Koliko km/h voze biciklisti kad posle svi završavaju na hirurgiji Urgentnog centra?
Biciklisti moraju biti obuzdani i proterani sa trotoara, a oni treba da se izbore za više biciklističkih staza i sa još bahatijim od njih, vozačima automobila, koji su ih proterali sa kolovoza gde im je mesto kada nema biciklističke staze.
Doneti zakon-zabranjeni na buciklu orelaziti raskrsnicu,i zabrana biciklima na oešačkom trotuaru.U svetu svugde ima deo kolovoza za bicikle.Ovde ne silaze sa bicikla niti staju na rasjrsnicama.
treba isključiti komentare na ovakvim vestima. redovno se pretvore u mesto izliva frustracije i hejta, a ne znamo ništa o okolnostima nezgode niti išta možemo zaključiti ili naučiti.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Troje biciklista učestvovalo u dva sudara u Novom Sadu
Autor: 021.rs
Novi Sad
•20.10.2021.
•07:38 > 07:48
Komentari 16
Bojan
Kad ti je normalno divljanje po Mišeluku a smetaju ti biciklisti na biciklističkim stazama. Stvarno ima hijena od ljudi.
Frida
Dudarim II
Обсервер
apel
Mnogi biciklisti odu bez da zovu hitnu pomoć i policiju, a nadležni ne čine ništa, ne postavljaju semafor niti saobraćajne znakove. Čekaju verovatno da neko pogine. Preko duple pune preko bulevara deca idu u školu, i po užinu do pekare, starci na pijacu.
- J -
Naravno ima i bahatih biciklista.
Veliki problem je takođe nepoznavanje saobraćajnih pravila od strane svih grupa učesnika u saobraćaju. Velik broj ljudi kao da nikada nije razmišljo o svom učestvovanju i odgovornosti u saobraćaju pre nego što je izašao na ulicu.
Stanka
Dex
20.10.2021 • 08:13
"treba isključiti komentare na ovakvim vestima. redovno se pretvore u mesto izliva frustracije i hejta"
Ja sam Ajnstajne frustriran zato sto na pr. kritikujem nekog ucesnika u saobracaju zbog kojeg je neko nastradao?
Obozavam ovakve komentare od iskusnih i pametnih supermena.
marko
Jednostavno je: kada na bicikl ugrade elektromotor, to više nije bicikl već motorno vozilo i kao takvo moralo bi da podleže propisima o motornim vozilima. Isto bi trebalo da važi i za trotinete.
Znači polaganje PSPa + praktični ispit da se dokaže sposobnost kontrole vozila + strogo stariji od 16 godina = možeš da učestvuješ u saobraćaju.
Ako si baba koja ne zna šta znači obrnuti trougao + imaš reflekse kao mrtav konj = ne može.
Ako si klinac od 10 godina koji ne zna da je zabranjeno pretrčavati bulevar + ne shvata da nije supermen = ne može.
Velja
Biciklista mi se velikom brzinom priblizava vozeci delom trotoara namenjenom za pesake. Mislim se u sebi e pa necu ti se skloniti makar sta da se dogodi.
U poslednjoj sekundi me je ipak zaobisao.
Mislim se u sebi ipak nisi toliko hrabar.
g pen
Običan građanin
Alane Oprosti
Pešak
Dragan
komentar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H