Nzn sta da kazem, saobracaj u gradu je strava i uzas. Malo puteva, puno automobila jednako haos.
Dodaj na to losu kulturu voznje na nasim putevima i imas recept za katastrofu, ljudi srljaju po putevima ko da su sami na svetu i sto da ne, ne pamtim kad sam zadnji put video pandure da zaustavljaju vozace na nekoj prometnoj lokaciji tip bulevar oslobodjenja. Vozaci NE ZNAJU da parkiraju, ne znaju znake, ne prate sta se desava oko njih, dodje mi da izlupam one sa sva 4 upaljena zmigavca sto blokiraju celu traku da ne redjam dalje
Problem van toga su jos i kamikaza biciklisti kojih se vise bojim nego autobusa i ovo leto mal nisam zavrsio u urgentnom kada se ispred mene na sred biciklisticke staze pojavila gospodja sa duplim kolicima na sred staze, zeno tupava trotoar 5m sirok skoro nikog na njemu plus glatkiji asfalt i ti guras svoje bebice po stazi koja je jedva 1.5m siroka
Ako imaš vozačku dozvolu, pocepaj je.
Zakon o bezbednosti saobraćaja, član 143:
"Semafor sa trobojnim svetlima može da ima dodatni svetlosni saobraćajni znak u obliku zelene strelice (uslovni znak).
Znak iz stava 1. ovog člana označava da vozač može vozilom da prođe svetlosni znak samo u pravcu označenim strelicom i za vreme dok je upaljeno crveno ili žuto svetlo pri čemu mora da propusti sva vozila koja se kreću po putu na koji ulazi kao i da propusti pešake koji prelaze preko kolovoza."
Saobraćajni znak nedozvoljenog smera izvaljen još u martu o.g. Obaveštene nadležne službe ali još ništa nije urađeno. Ljudi koji nisu is NS voze kontra smer kroz jednosmernu ulicu i rizikuju saobraćajni udes. Sve ovo se dešava na uglu Miše Dimitrijevića i Đorđa Servickog. Toliko o radu gradskih službi i bezbednosti u saobraćaju.
Samo ljude koji prelaze put na raskrsnici, što kao pešaci, što kao vozači bicikala ili motornih vozila. 99% njih nema pojma o pravilima i prvenstvu prolaza. A ako taj problem translatujemo na kružni tok, blazoniranje istog postaje nadrealno. I koji je onda odgovor na pitanje?
Ako vam treba pomoc nekog amatera planera i urbaniste (i sta god drugo), slobodno pozovite - javice se jako puno ljudi da pomogne svim Profesionalcima u vlasti. Nije sramota traziti pomoc.
Ovako na prvu loptu mogu da navedem barem 2 razloga koji prouzrokuju nebezbedan saobracaj:
nedovoljan broj parking mesta, planiranje i urbanizovanje Novog Sada od strane investitora i vlasti.
Uzročnik saobraćajnih nesreća je vlast. Onaj ko je dozvolio da investitorska mafija zbog svog profita izgradi urbanističku džunglu i sa time saobraćajni haos je krivac za saobraćajne nesreće. A to je vlast u gradu. I sada se još čude i prave nevešti i naručuju analizu za nešto za šta su sami najveći krivci.
Grad NS je projektovan za oko 80 hiljada vozila, trenutno u gradu ima preko 130 hiljada vozila i to sa tendencijom rasta ! O kakvoj vi tu bezbednosti pisete ??? Koferaske lobanje zanima samo kako da zakonski opljackaju gracku kasu, nije njih briga za biciklisticke staze, Suboticevu ulicu, zapusene neodrzavane slivnike,njima je bitna cifra i dil u pecenjari,janjci ispod peke i povratak u kucni brlog !!
Blago receno, Uzas !
Prelazim pesacki prelaz na Zeleno kao gerilac.
A dok cekam zeleno, sklonim se iza stuba osvetljenja
da me neko ne bi "pokupio" na uslovnom-desno !
Cista avantura dok ne stignes do Pijace i nazad.
Bahati i nepismeni za volanima "tenkova".
Uzas!
O kakvoj bezbednosti govorimo kad se uglavnom niko nikakvih pravila ne pridrzava. Jedino jos semafore postuju, ostalo slabo! Nema nigde saobracajaca, osim ovih sto mere sa radarom "nesto". Jel mogu biti patrole u saobracaju da kaznjavaju nasilnicku voznju, nepostovanje saobracajnih znakova itd?!
samo ako ga klepiš po džepu...nikako drugačije
male su kazne..5.000 za sva 4 žmigavca..ništa
50.000 za bahaćenje minimum,a oduzimanje dozvola za ugrožavanje,punu liniju,alkohol,droge i namerno izazivanje sudara (ima toga dosta)
Samo trosenje para iz budzeta. Nista se sustinski nece promeniti jer se ove stvari moraju menjati sistemski. To podrazumeva menjanje pravnog sistema, suzbijanje korupcije medju pandurima i sudijama, postavljanje najboljih strucnjaka na prava mesta a ne partijske poslusnike itd., itd. Mnooogo stvari, da bi se efekat u saobracaju video za koju godinu. Ovako, studije radi studija nemaju svrhu...
Ne postoji “uslovno levo”. Izmišljotina novosadskih pametnjakovića. Uslovno desno oni označavaju zelenom strelicom koja u saobraćaju znači slobodan prolaz, a to je itekako opasno, jer nije slobodan prolaz već uslovan. Eventualno bi mogli da koriste žuto svetlo za “uslovno desno”. Jako je naporno voziti kada se svi naguramo u raskrsnicu. Moraju se uvesti na sve veće radkrsnice semafori samo za skretanje u levo na raskrsnicama. Dok ti se ne upali zeleno, ne ulaziš u raskrsnicu.
Pored nase britke novosadske saobracajne policije zvane crvena ili dve crvene ne moze muva da proleti to zna svako..Borci za saobracajne propise bez mane i straha su tu uvek i bezbednost je garantovana..To sto je negde guzva a oni ne regulisu saobracaj, sto ljudi ginu naravno nisu oni krivi. Ali zato ako skrenes negde u nekoj ulicici gde ne smes a nemas kod sebe crvenu e tada represivni organ deluje u skladu sa zakonskim ovlascenjima beskompromisno..Tako da dok je ovih nasih novosadskih saobracajaca ne moramo da se brinemo o bezvednosti nje nema ali moramo imati pare pri sebi to je obavezno.
Patroliranje u neoznacenim vozilima i presretanje u gradu bi napravilo bolji efekat od vec ustaljenih mesta na kojima stoji radar... Voznja pravo iz trake za skretanje levo / desno je svakodnevna pojava. Usporavanje leve ili desne trake voznjom ispod dozvoljene brzine stavlja druge vozace u rizik pri zaobilazenju tog vozila, a vozilo po zakonu ne sme da se krece tako sporo. Zaustavljanje u desnoj traci na svaki 20 metara isto pravi ogroman rizik jer se vozila cesto ne vide (kolona vozila u levoj traci, neko se prestroji u desnu traku da izvrsi skretanje desno na raskrsnici i nalece na pakirano vozilo), zaklanjaju se pesacki prelazi, smanjuje vidljivost. Po meni nisu najveci rizik za saobracaj oni sto voze oprezno, a 5kmh iznad ogranicenja, vec ovi sto bolokiraju saobracaj i ne postuju semafore, trake, itd.
Preporučujem "Gradu" - da se pogleda u ogledalo! Videće uzrok, početak i kraj kao i samu srž problema zvanog - pakleni haos u saobraćaju Novog Sada ... I to bez razbacivanja javnog novca! Nije "saobraćaj" - pad asteroida ... zahteva posvećeno, upućeno, stalno, plansko, racionalno, dalekovido ... planiranje, delovanje i nadzor - sa mnoooogo znanja!
Vozaci u Novom Sadu su uzas, ne gledaju na pesacki, svi jure iako je ogranicenje 50, skoro niko ne daje zmigavac kada se prestrojava, kada skrecu u raskrsnicu umesto da idu u krajnju levu traku kada skrecu levo ili krajnju desnu kada idu desnu svi bodu srednju traku..itd narod je prso, svi treba da idu opet na polaganje i svi misle da su jedini na putu, na tu mislim i vozace GSP-a koij misle da su najjaci i da imaju uvek prednost
Koliki je moj utisak, veliki broj nesreca u gradu se desava pri uslovnim levim skretanjima. Prilicno je nepregledno, i desi se da neko ko stoji u raskrsnici, ima uslovno levo.. misli da moze proci i dodje do sudara. Narocito mislim na bulevar, gde npr kod silaska sa mosta ili kod merkatora, iz suprotnih traka vozila cesto idu dosta brzo, zalete se u zelenom talasu. Narocito ako je neko neiskusan vozac, a auto iza ga "pritiska" pa udje u skretanje a ne vidi dobro.
Takodje i uslovno desno, udaranje biciklista koji se zalete na pesacki.
Za uslovno levo... sigurno resenje je da se uslovno levo pali samo kad je vozilima iz suprotnog pravca crveno. Ali to usporava saobracaj.... Kruzni tokovi? I ovi sto imamo su lose projektovani (pesacki prelazi na samom izlasku iz kruznog toka su glupost) a i mi vozaci ne znamo da vozimo po njima.
Evo npr. vozim motor, nekada kada se sa posla vracam kuci duz Bulevara cara Lazara, izborijim da svaki treci vozac drži mobilni telefon u ruci, uporno kucka poruke na Viberu, ili gleda postove na Facabooku, i to usred nenormalne gužve u 15h, i gledam ih, kuckaju, i koče iza vozila pred njima bar sekudnu kasnije nego što bi trebalo.
Drugo, bolesno prestrojavanje iz jedne trake u drugu, samo se slažu kao domine, ako je npr. u srednjoj traci 5 automobila a u levoj 3, a idu srednjom trakom, nema šanse da ostanu u srednjoj i da budu šesti u traci, prestroje se u levu pa budu četvrti, naravno UVEK bez žmigavca, i UVEK naglo, i zamislite potom, leva traka ispadne sporija, a srednja brža, pa iako su sada četvrti u levoj, opet se (naglo) prestrojavaju u srednju jer se ide brže, iako su potom sedmi ili osmi u srednjoj traci. Potom, ako ta srednja potom postane sporija, pa moraju da zakoče, lupaju po volanu od besa, sve i uvek vidim.
Sa parkinga kraj puta isparkiravaju na silu, ono, ne puštaju vozila na kolovozu da prođu, već knap isparkiraju, preseku put vozilu, mahnu mu u fazonu "izvini, sve ok" i uključe se u saobraćaj.
Trepereće zeleno, i potom "žuto" svetlo? NEMA STAJANJA. Gas do panja da pređu raskrsnicu. Ali uvek, UVEK, i svuda, pa makar zagazili i u crveno.
Tako da, nisu u pitanju saobraćajnice, nego ljudi.
iskrena anketa bi bila 'sta mislite da je uzrok smanjene bezbednosti u saobracaju'
moj odgovor bi opet bio: srbija.
vlast se podstice udese, podstice i ne sankcionise krsenje pravila, indokrinira gradjane u srBe tako da bi svesno krsili propise...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
ANKETA: Grad naručuje analizu uzroka saobraćajnih nesreća - kako vi ocenjujete bezbednost?
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•10.11.2021.
•10:09 > 10:29
Komentari 28
MisterStruka
Dodaj na to losu kulturu voznje na nasim putevima i imas recept za katastrofu, ljudi srljaju po putevima ko da su sami na svetu i sto da ne, ne pamtim kad sam zadnji put video pandure da zaustavljaju vozace na nekoj prometnoj lokaciji tip bulevar oslobodjenja. Vozaci NE ZNAJU da parkiraju, ne znaju znake, ne prate sta se desava oko njih, dodje mi da izlupam one sa sva 4 upaljena zmigavca sto blokiraju celu traku da ne redjam dalje
Problem van toga su jos i kamikaza biciklisti kojih se vise bojim nego autobusa i ovo leto mal nisam zavrsio u urgentnom kada se ispred mene na sred biciklisticke staze pojavila gospodja sa duplim kolicima na sred staze, zeno tupava trotoar 5m sirok skoro nikog na njemu plus glatkiji asfalt i ti guras svoje bebice po stazi koja je jedva 1.5m siroka
Uslovno zeleno
Zakon o bezbednosti saobraćaja, član 143:
"Semafor sa trobojnim svetlima može da ima dodatni svetlosni saobraćajni znak u obliku zelene strelice (uslovni znak).
Znak iz stava 1. ovog člana označava da vozač može vozilom da prođe svetlosni znak samo u pravcu označenim strelicom i za vreme dok je upaljeno crveno ili žuto svetlo pri čemu mora da propusti sva vozila koja se kreću po putu na koji ulazi kao i da propusti pešake koji prelaze preko kolovoza."
/
dzaba, jesul ovi uveli 'pola ti se prasta ako odmah platis'
Penzioner
Pa
junak
Ovako na prvu loptu mogu da navedem barem 2 razloga koji prouzrokuju nebezbedan saobracaj:
nedovoljan broj parking mesta, planiranje i urbanizovanje Novog Sada od strane investitora i vlasti.
Đura
dejan
Макса
Dejan
Bela
Prelazim pesacki prelaz na Zeleno kao gerilac.
A dok cekam zeleno, sklonim se iza stuba osvetljenja
da me neko ne bi "pokupio" na uslovnom-desno !
Cista avantura dok ne stignes do Pijace i nazad.
Bahati i nepismeni za volanima "tenkova".
Uzas!
Branka
Zvoncica
MileBukovac
male su kazne..5.000 za sva 4 žmigavca..ništa
50.000 za bahaćenje minimum,a oduzimanje dozvola za ugrožavanje,punu liniju,alkohol,droge i namerno izazivanje sudara (ima toga dosta)
Neko
lole
Vlada
Stefan
Dule
Dusan
s
Milan
khm
Plavić
AV
Leva skretanja
Takodje i uslovno desno, udaranje biciklista koji se zalete na pesacki.
Za uslovno levo... sigurno resenje je da se uslovno levo pali samo kad je vozilima iz suprotnog pravca crveno. Ali to usporava saobracaj.... Kruzni tokovi? I ovi sto imamo su lose projektovani (pesacki prelazi na samom izlasku iz kruznog toka su glupost) a i mi vozaci ne znamo da vozimo po njima.
analizator
Evo npr. vozim motor, nekada kada se sa posla vracam kuci duz Bulevara cara Lazara, izborijim da svaki treci vozac drži mobilni telefon u ruci, uporno kucka poruke na Viberu, ili gleda postove na Facabooku, i to usred nenormalne gužve u 15h, i gledam ih, kuckaju, i koče iza vozila pred njima bar sekudnu kasnije nego što bi trebalo.
Drugo, bolesno prestrojavanje iz jedne trake u drugu, samo se slažu kao domine, ako je npr. u srednjoj traci 5 automobila a u levoj 3, a idu srednjom trakom, nema šanse da ostanu u srednjoj i da budu šesti u traci, prestroje se u levu pa budu četvrti, naravno UVEK bez žmigavca, i UVEK naglo, i zamislite potom, leva traka ispadne sporija, a srednja brža, pa iako su sada četvrti u levoj, opet se (naglo) prestrojavaju u srednju jer se ide brže, iako su potom sedmi ili osmi u srednjoj traci. Potom, ako ta srednja potom postane sporija, pa moraju da zakoče, lupaju po volanu od besa, sve i uvek vidim.
Sa parkinga kraj puta isparkiravaju na silu, ono, ne puštaju vozila na kolovozu da prođu, već knap isparkiraju, preseku put vozilu, mahnu mu u fazonu "izvini, sve ok" i uključe se u saobraćaj.
Trepereće zeleno, i potom "žuto" svetlo? NEMA STAJANJA. Gas do panja da pređu raskrsnicu. Ali uvek, UVEK, i svuda, pa makar zagazili i u crveno.
Tako da, nisu u pitanju saobraćajnice, nego ljudi.
/
moj odgovor bi opet bio: srbija.
vlast se podstice udese, podstice i ne sankcionise krsenje pravila, indokrinira gradjane u srBe tako da bi svesno krsili propise...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H