Postavljam pitanje, kako propisno i bezbedno preći raskrsnicu desnom stranom, u smeru rastućih parnih brojeva Temerinska – Venizelosova.
Jednom sam se vozio biciklom i zatekao pored raskrsnice saobraćajnog policajca na motoru. Prišao sam mu i pitao kako da propisno i bezbedno pređem tu raskrsnicu. Pitao sam u ime invalida, starih, žena sa decom, pešaka, biciklista, … sviju, pa i u svoje ime. Naravno, izrekao sam još i neke kvalifikacije o ludaku koji je projektovao signalizaciju na toj raskrsnici. Policajac se složio samnom, na moje produženo lupetanje o ludaku …, slegao ramenima ali me je savetovao da budem jako oprezan kada tu prelazim.
Hvala mu, ali dokle ovako? Da li ima neko u ovom gradu od nadležnih, odgovornih, da ovakvu i slične situacije otklanja po hitnom postupku, ili se možda čekaju žrtve, koje će eventualno nešto pokrenuti.
Ne treba se čuditi kada prolaznici tom (i sličnim) raskrsnicom na glas upućuju najsočnije reči kritike - psovke odgovornima!
Vise tolerancije i razumevanje bice manje saobracajnih udesa.
U saobracaju su uvek dve strane potrebne za nesrecu.
Jedna koja nepostuje pravila ili je napravila previd i druga koja je neoprezna.
Toliko je pesaka koji prelaze ulicu i negledaju da li ima saobracaja da je to suludo. Ja kad sam pesak ili biciklista dvaput proverim da li ima saobracaja kada prelazim i obavezno ostvarim kotakt ocima sa vozacem tako da sam siguran da me je video i da ce se zaustaviti.
Isto i kao vozac auta i prelazim preko pesackog.
Mozda kada bi svi vozili prema ogranicenju i prestali da stiskaju gas po "principu da budem ispred tebe" i da se ne zalecu, bude nesto.
Vidis da neko krece da se prestroji, skrene, pusti ga brate. Ne moras juriti.
I pesaci treba da budu svesni da ne mogu bas zakoraciti na pesacki kad je auto na metar od njih.
Svi treba da poradimo na svom ponasanju u saobracaju.
@Novosadista
Ja na prvom mestu i govorim o raskrsnicama sa sistemom odbrojavanja unazad kao što su one na Bulevaru oslobođenja, gde vozači apsolutno ignorišu uključivanje zelenog za pešake i uvek se trude da ukradu prvih par sekundi. Ako ti nisi jedan od onih koji to radi to je pohvalno, ali ne znam čemu pretvaranje da se to ne dešava.
Osim toga, sećam se da je "gledanje u pešački semafor" bila jedna od prve 3-4 stvari a koje me je instruktor upozorio da su obavezne još kad sam učio vožnju pre 15 godina. Verujem da i ti, kao vozač, biciklista i pešak, znaš koliko je to važno.
Semafora ima već i previše, i tamo gde ih treba i gde ne. Lično, kao vozač, više volim cinculiranje na semaforu nego da "snimam" kamikaze koji "baš žure nešto da obave".
Što nas dovodi do konkretnog predloga:
Nije potrebno više semafora, nego ograde koje će sprečiti pešake da prelaze ulice bulevarskog tipa van pešačkih prelaza!!!
Jel ste vozac Vlado? Kako ja da znam kad ce se pesacima upaliti zeleno ako nema semafora sa sistemom odbrojavanja u nazad, kada je meni uslovno upaljeno vec neko vreme i nas par u koloni skrece? Da ne bude zabune, ja sam i vozac i biciklista i pesak. Kada sam pesak, uvek propustim vozila u tom slucaju kada prolaze a i sam kada skrecem uslovno autom, skoro vise gledam u pesake i njihov semafor jer znam kako izlecu nego u to dal mi neko ide iz ulice u koju se ukljucujem.
Nisu krive raskrsnice nego glupi, sebicni, zli i neuki vozaci. Naucite ljude da voze, opalite malo vise po dzepu i nece trebati semafor.
Zivim bas na toj raskrsnici ceo ziivot i tek u poslednje vreme vidjam udese. Porastao je broj u skladu sa sve vecim brojem divljaka na ulici. Pred mojim prozorom su vrtic i lezeci policajac i bar 3,4 puta dnevno proleti neki auto, skripeci gumama i turirajuci...
Kakva greska. Umesto da ih edukujete , stvarate nervozu i vece probleme.
Nije semafor samo na jednom mestu neophodan vec na minimum 3 mesta na keju. Bolje je staviti kamere za brzinu i slati kazne - em se puni budzet em ce nauciti da postuju pesacke prelaze.
Potrebno je na svaku raskrsnicu i pešački prelaz u gradu postaviti semafor. Obavezno ih uštelovati tako da se na svakom čeka minimalno dve minute ako se krećeš maksimalnom dozvoljenom brzinom. Onda udariti u kuknjavu zbog zagađenog vazduha iz automobila i uvesti par-nepar sistem vožnje, a na kraju grad proglasiti za pešačku zonu. Onda će pešaci moći bezbedno da prelaze ulicu gde god im padne na pamet bez rizika da im ode glupa glava.
Svakom normalnom vozaču je jasno da ne treba da skreće na uslovno zeleno pola sekunde pre nego što će se ljudima upaliti zeleno svetlo, jer neće uspeti da prođe. Bezobrazni ozači obično kukaju biciklistima zato što brže ulaze u raskrsnicu pa ih spreče da se na silu proteraju auto u tom deliću sekunde dok pešaci ne izađuna prelaz, ali vidim da ti to zloupotrebljavaš mnogo bezobraznije pa ti i pešaci smetaju.
...bi trebao iz ulice mislim da je to nastavak Ilariona Ruvarca prema Bulevaru Patrijarha Pavla, obzirom da je Vrsacka ulica zatvorena zbog radova, jako je opasno ukljuciti se iz pomenute ulice.
Hajde da vratimo kaldrmu, tu ne može preko 19km/h. I semafore umesto bandera...
Sade semafore kao pečurke, svuda ležeći komandanti debeli...samo da sistem ne mora da radi svoj posao i da grad ima dva saobraćajca na pola miliona stanovnika i da komunalci pecaju babe po pijaci.
Kaznite prestupnike! Usporenje saobraćaja je direktno zagađenje!
Raskrsnice Jerneja Kopitara i Heroja Pinkija ... Pre svega izlaz iz Jerneja Kopitara kao i cela duzina ulice je blago reci preopasno.
Nepregledna raskrnica kada pokusavate da se ukljucite iz Jerneja Kopitara u Heroja Pinkija. Na istom tom mestu se desio udes autobusa i putnickog automobila. Pitanje je vremena kada ce se desiti ozbiljniji incident.
Zasto nema nijedan pesacki sa ili bez semafora u Cara Dusna od parka kod medicinske skole(ugao sa Teodora Pavlovica) do ugla sa Cara Lazara, pa to je stvarno sramota, ima bar 500m rastojanja, svi prelaze gde stignu na tom podruciju, najvise na raskrsnici gde se Mise Dimitrijevica spaja sa Cara Dusana. A u drugom delu ulice do Futoske ima bar 2-3 pesacka a rastojanje skoro isto, ali svakako manje pesaka, jos sad kad se usele ljudi u Galensove zgrade na cosku bice haos.
A da banujemo automobile iz grada? Da ostanu samo biciklovi i pesaci, da budemo prvi zeleni grad na svetu... A da, grad ne moze da funkcionise bez saobracaja!!
Zato naucite saobracajana pravila i ako ih se svi budemo pridrzavali bice manje problema. Vazi i za vozace i pesake i bicikliste a i oni na trotinetima.
Prijavljujem još jednu raskrsnicu koju treba regulisati. Problem je semafor na raskrscnici Bulevar Jovana Dučića i Bulevar kneza Miloša. Saobraćaj je povećan od kako je Bulevar Jovana Dučića spojen sa Veternikom i problem nastaje pri skretanju u levo, iz Bulevara Jovana Dučića u Bulevar kneza Miloša. Praktično samo jedno auto može proći na zeleno. Takođe, česte su saobraćajne nezgode na ovom mestu.
Bulevar Patrijarha Pavla, probajte da prelazite pešačke staze gde nema semafora. Kočenje ili usporavanje za pešake kao da ne postoji. Bez semafora teško danas da može da bude bezbedno igde u Novom Sadu, narod je bez mozga i savesti. Ni na STOP znak se ne staje.
Takođe, svetla su katastrofalna, bandere jedva osvetle prelaze. Ko prelazi u tamnoj odeći bolje telefonsko svetlo da upali da bi ga videli kao avion na pisti.
Srbiji treba tužilaštvo i policija koji rade svoj posao kako to od njih ustav i zakon zahteva,a ne semafori na svakoj raskrsnici.Naši tužioci se sakrivaju policija diluje drogu reketira građane,a da rade svoj posao,mi ne bi imali ovoliki broj poginulih,povređenih,ovoliki broj invalida,materijalna šteta,opterećen zdravstveni,invalidski sistem. Država je ta koja ima sve instrumente prisile,da zavede red i u saobraćaju,da sprovede edukaciju stanovništva,dece,vozača,ali država je najveći neprijatelj svog stanovništva jer svojim nečinjenjem direktno ugrožava narod kome u stvari treba da obezbedi bezbednu životnu sredinu.
Ma stavite na svaku raskrsnicu semafor i nemojte ih slucajno sinhronizovati, pa i tamo gde nema rakrsnice a postoji potreba za usporivacem brzine, lupite lepo semafor i kraj price. A pesacima je jako bitno inace da sto pre predju preko iste, to kad im se upali zeleno sveto, to srlja na pesacki bez obzira sto je auto kojem je bilo uslovno zeleno, vec je u raskrsnici na pesackom, dok gradjani skacu pod tockove da sto pre prodju, vozaci koce da ih ne bi lupili pa ga onda svi pesaci na peskacom gledaju kao manijaka i ubicu za volanom. Nisu sjajni vozaci u gradu ali pesaci su jos gori kao da niko od njih nije vozac. Budite strpljivi, precicete ulicu, gledajte levo i desno a ne samo u zeleno na semaforu. E sad, druga je stvar sto ce taj semafor da kosta milione a treca, i najveca, sto nekom pola od tih miliona ide u dzep.
a da npr izdignete pesacke prelaze kao u blisko istocnim drzavama u kojima milion ljudi ide ovamo onamo i sve savrseno sljaka? nabili ste semafor na svakih 100m a ni jedan nije sinhronizovan sa prethodnim
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Pitali ste, odgovaramo: Semafor na nebezbednoj saobraćajnici na keju
Autor: 021.rs
Novi Sad
•22.11.2021.
•10:15 > 16:10
Komentari 25
Vlado
Jednom sam se vozio biciklom i zatekao pored raskrsnice saobraćajnog policajca na motoru. Prišao sam mu i pitao kako da propisno i bezbedno pređem tu raskrsnicu. Pitao sam u ime invalida, starih, žena sa decom, pešaka, biciklista, … sviju, pa i u svoje ime. Naravno, izrekao sam još i neke kvalifikacije o ludaku koji je projektovao signalizaciju na toj raskrsnici. Policajac se složio samnom, na moje produženo lupetanje o ludaku …, slegao ramenima ali me je savetovao da budem jako oprezan kada tu prelazim.
Hvala mu, ali dokle ovako? Da li ima neko u ovom gradu od nadležnih, odgovornih, da ovakvu i slične situacije otklanja po hitnom postupku, ili se možda čekaju žrtve, koje će eventualno nešto pokrenuti.
Ne treba se čuditi kada prolaznici tom (i sličnim) raskrsnicom na glas upućuju najsočnije reči kritike - psovke odgovornima!
ns posmatrac
U saobracaju su uvek dve strane potrebne za nesrecu.
Jedna koja nepostuje pravila ili je napravila previd i druga koja je neoprezna.
Toliko je pesaka koji prelaze ulicu i negledaju da li ima saobracaja da je to suludo. Ja kad sam pesak ili biciklista dvaput proverim da li ima saobracaja kada prelazim i obavezno ostvarim kotakt ocima sa vozacem tako da sam siguran da me je video i da ce se zaustaviti.
Isto i kao vozac auta i prelazim preko pesackog.
Mozda
Vidis da neko krece da se prestroji, skrene, pusti ga brate. Ne moras juriti.
I pesaci treba da budu svesni da ne mogu bas zakoraciti na pesacki kad je auto na metar od njih.
Svi treba da poradimo na svom ponasanju u saobracaju.
Vlada
Ja na prvom mestu i govorim o raskrsnicama sa sistemom odbrojavanja unazad kao što su one na Bulevaru oslobođenja, gde vozači apsolutno ignorišu uključivanje zelenog za pešake i uvek se trude da ukradu prvih par sekundi. Ako ti nisi jedan od onih koji to radi to je pohvalno, ali ne znam čemu pretvaranje da se to ne dešava.
Osim toga, sećam se da je "gledanje u pešački semafor" bila jedna od prve 3-4 stvari a koje me je instruktor upozorio da su obavezne još kad sam učio vožnju pre 15 godina. Verujem da i ti, kao vozač, biciklista i pešak, znaš koliko je to važno.
Nemanja
Što nas dovodi do konkretnog predloga:
Nije potrebno više semafora, nego ograde koje će sprečiti pešake da prelaze ulice bulevarskog tipa van pešačkih prelaza!!!
Novosadista
Komsija
Zivim bas na toj raskrsnici ceo ziivot i tek u poslednje vreme vidjam udese. Porastao je broj u skladu sa sve vecim brojem divljaka na ulici. Pred mojim prozorom su vrtic i lezeci policajac i bar 3,4 puta dnevno proleti neki auto, skripeci gumama i turirajuci...
Mirko
Nije semafor samo na jednom mestu neophodan vec na minimum 3 mesta na keju. Bolje je staviti kamere za brzinu i slati kazne - em se puni budzet em ce nauciti da postuju pesacke prelaze.
Saša
/
/da se vidi kada je prilaz slobodan/
Лиманац
Vlada
Svakom normalnom vozaču je jasno da ne treba da skreće na uslovno zeleno pola sekunde pre nego što će se ljudima upaliti zeleno svetlo, jer neće uspeti da prođe. Bezobrazni ozači obično kukaju biciklistima zato što brže ulaze u raskrsnicu pa ih spreče da se na silu proteraju auto u tom deliću sekunde dok pešaci ne izađuna prelaz, ali vidim da ti to zloupotrebljavaš mnogo bezobraznije pa ti i pešaci smetaju.
Miki
Boki
Sade semafore kao pečurke, svuda ležeći komandanti debeli...samo da sistem ne mora da radi svoj posao i da grad ima dva saobraćajca na pola miliona stanovnika i da komunalci pecaju babe po pijaci.
Kaznite prestupnike! Usporenje saobraćaja je direktno zagađenje!
Telep
Nepregledna raskrnica kada pokusavate da se ukljucite iz Jerneja Kopitara u Heroja Pinkija. Na istom tom mestu se desio udes autobusa i putnickog automobila. Pitanje je vremena kada ce se desiti ozbiljniji incident.
Ivan
M
Zato naucite saobracajana pravila i ako ih se svi budemo pridrzavali bice manje problema. Vazi i za vozace i pesake i bicikliste a i oni na trotinetima.
NN
Mrak
Takođe, svetla su katastrofalna, bandere jedva osvetle prelaze. Ko prelazi u tamnoj odeći bolje telefonsko svetlo da upali da bi ga videli kao avion na pisti.
Banderaš
Nosadista
ime
Gramzi - Bagins
Aleks
Ш
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H