Koliko vidim, guzve su sada manje, i hvala bogu.
A juce video i voz ide.
A da su se rodjaci sigurno ugradili u ovaj posao, smeo bih da se kladim da jesu, ipak je ovo Srbija.
Ovi bez mozga, koji udaraju minuse, botovi koji dobijaju pare za nerad, nemaju ni obraza ni morala!! Dodjoši , neradnici, sektaši, nikada neće biti prihvaćeni u Novom Sadu. Najgori su. Što je najgore, gledaju te u oči i ne stide se, lažu, petljaju jer su pod zaštitom kao beli medvedi. I onda im djavo kriv što ih ne volimo. I nikada ih nećemo voleti.
Bezobrazni i glupi. Leti ne mogu jer je vruće, zimi zbog zime, kad je vreme dobro nema ko, kad se radi rade dan dva i ostave tako. Mislim da ih je baš briga.
"Miki, Миланe
bas mi ne das mira
ma nije moje srce od papira
pa da ti ga dam kao vizit kartu
neveran si, otpadas u startu".
Generalizujete.
Na svu sreću video sam sveta, uključujuči i Bugarsku, Rumuniju i Grčku.
Čak sam mogao da uporedim promene u Rumuniji i Bugarskoj u poslednjih 20 godina.
NIGDE nije kao u Srbiji.
Svuda ima korupcije, istina, ali se svuda smanjuje osim u Srbiji.
Čakbu Rumuniji rapidno a u Bugarskoj očigledno.
Jedino je kod nas- sve gore i gore.
Ne razumem komentare kao vaš- ili ste slepi poslušnik koji ništa drugo nije video, ni za šta drugo ne zna i iskreno veruje ovim lažovčinama.
Ili ste deo ekipe i za par hiljada dinara za komentare ste dušu đavolu prodali za one koje i lapaju milione eura.
Gledajmo napred!
Руминија, Бугарска, Грчка, Хрватска.. су у Европској Унији, мислите ли да се тамо брже праве надвожњаци!? Не, све је исто, разваљени су корупцијом. Источна Европа је крава музара за ресурсе (и љуске) и то је то. Нико Вам ништа неће дати ако сами не створите. Помирите се са тим или престаните падати под западњачку пропаганду и ширити је.
@Lalo - ne branim ih ali nemoj da lupas "nisu ni stubove zamenili".
Redovno sam obilazio jesenas radove, znaci SVE su sklonili i od temelja radili sve ispocetka, od temeljnih jama, od svega redom.
Ali najbitnije je da su sklonili one stracare sa ugla Kisacke i Bul.Jase Tomica, to sam cekao decenijama kao ozebo sunce
@Trebalo bi
Dobar komentar. Možda te nisu svi razumeli, ali kontam u čemu je poenta, potpuno tačno. Ne odnosi se na sve, nego na one koji ovde žive, nema ih nigde u evidenciji, ne rade, već se bave nekim poslićima. Moja ulica je puna takvih, dođu ovde, parkiraju auto i voze ga samo kad idu kod svojih tj. kući. Pametnije je da rade nešto u svom mestu. Novi Sad ima više mogućnosti za posao, ali ne može svako te mogućnosti da koristi, odnosno nije kadar svako da ih koristi i tako pravi gužvu. Mogu da žive u SO, BP, RU, SM... u većoj kući, da imaju neku svoju proizvodnju i sl., a oni dođu ovde, zaposle se u nekoj fabrici kao šljakeri ili valjaju nešto po Kvantašu i žive u stanu od 35m2 na Detelinari.
"...opet po ko zna koji put čitam ove komentare...ne mogu da verujem da neko ko nije stručan uopšte da sebi za pravo da nešto komentariše po pitanju ovakvih objekata..."
Nikada radikali neće shvatiti značaj i prednosti razmene mišljenja... Oni prosto nemaju kapacitet za to. Za njih će svako ko misli drugačije uvek biti "izdajnik i strani plaćenik" tj "hejter" po novom rečniku koji su uveli od kad su promenili ime u SNS...
Neizmerno sam srećan što će se Podbara i Salajka, pa i Kej, rasteretiti jer je proteklih meseci bilo strašno. Preći iz Almaške u Dositejevu (bez semafora) ili iz Gundulićeve u Cvijićevu (sa semaforom) je bio pravi mazo-podvig. Da ne pominjem semafor kod Partizanske.
Poštovana gospodo iz Grada i nadležnih gradskih uprava, mi sa Salajke imamo jedno veoma bitno pitanje za nas koji živimo u to delu Grada: kada nameravate da izgradite saobraćajnicu koja će povezati ulicu Teodora Mandića sa Temerinskom ulicom? Ulica već postoji, sveže asflatirana samo terba uraditi spoj sa Temerinskom. Vidimo da je novim PDR dela Salajke severno od Partizanske ulice lepo isprojetovana i ta saobraćajnica, samo neko treba to i da realizujem. Već 14 godina kako je prekinuta veza ulice T.Mandića i Temerinske, odnosno kako smo onemogućeni da iz T.Mandića izlazimo na Temerinsku. Najljubaznije vas molimo da naše novce utrošite na naše potrebe.
Kako kaze narodna "stidi se gu***e kad obraza nemas" :)
Salu na stranu - ti sto su navodno "prvi u svom mestu" ako bismo okrenuli i na NS, u svim firmama u kojima sam radio manje od 20% su bili rodjeni Novosadjani. Na svim pozicijama su bili ljudi iz SM, SO, SU, BG, nebitno, ali poentu si omasio... Koliko samo ima ljudi rodjenih u NS kojima su sve skole i fakulteti dostupni pa oni ipak odaberu da budu funkcionalno nepismeni? Koliko Novosadjana ne zavrsi ni srednju skolu? Koliko se samo Novosadjana podavilo za motanjem kablova, Lear, Delfi i sl. Koliko ima rodjenih "NS-Bulevaraca s asfalta" koji su postali #1 u bilo kojoj kompaniji? Realno, da je bilo koja sredina prepustena sama sebi i svojima verovatno bi propala... ako 1000 Novosadjana ne zeli da upise fakultet ti bi recimo zabranio Suboticanima ili Somborcima da dodju u NS da ti uzmu tvoje bogom dano mesto? Ne razumem... mozda da nam elaboriras sta si tacno mislio
U jednom malom bavarskom mestu preko reke stoji most od kamena (sada železnički), napravljen za dve godine i to pre 150 godina. Izgleda maltene kao nov.
Kad vi, lopovi i secikese, maroderi i nikogovići, budete mogli nešto slično, onda se hvalite postignućima, dotad ste samo ovo što napisah.
"Majstore zatekoh
na krovu stare kuće
menjaju slomljen crep
majstori na krovu
majstori unutra
majstori, majstori
ko vas je zvao
....
iznose iz mog srca
nameštaj stari
nepodnošljivi majstori
njih trideset sede na meni jednom
doći će kažu čuven gost
loviće maglu po šumarcima
sa tvojom će se kućom sudariti
mora da bude kao iz bajke"
I nemojmo zaboraviti da posle tog nadvoznjaka verovatno sledi skidanje jos nekih 400-500km preostale pruge po Vojvodini, bice pruga BG-SU i to je to... svi ostali koji niste na trasi puta - mozete da se ubrisete
Nije tu bilo nikakve gradnje. Skinute su šine i tucanik sa nadvožnjaka, podigli grede i ubacili po tri klocne sa svake starne. Stubovi su ostali stari, nije tu rađeno proširenje kao u Temerinskoj.
Boga ti, kakvi komentari. Probudile se lasice, pa pletu li pletu.
Cena goriva treba da bude 500 dinara po litri, onda će SO, BP, SM, RU da idu da privređuju tamo gde treba, a ne da ovde prave gužvu. Sve u gradu treba da se popravi, dotrajale su saobraćajnice, ali treba prvo malo razmisliti o tome ko može da živi u gradu. Nigde na svetu u gradu ne može da živi svako. Nisam mrzitelj naroda sa strane, ali su potpuno nesvesni svojih (ne)mogućnosti, žive neprijavljeni, neki rade, neki ne, a samo prave gužvu. Dođite u Novi Sad turistički, ali ne morate da živite ovde kao poslednji otpad. Budite prvi u svom mestu, a ne zadnji u Novom Sadu. Možda je ovo sve grubo rečeno, no istina je.
Molim 021 da istraži pravno-finansijsku pozadinu rušenja trošne kuće na uglu kod nadvožnjaka. Cinični glasić u meni govori da je uklonjena da ne bi ružila sliku kad Gospodar dođe da otvara.
A šta radi građevinac kad završi podvožnjak u Temerinskoj i Kisačkoj? Pređe da izvodi radove na podvožnjaku u ul. K. Stankoviča i nastavi da maltretira Novosađane.
Ali sam ekonomista… šteta koja je nastala zbog bar 2x dužeg trajanja radova je veća od koristi… totalno su uništeni kolovozi u okolnim ulicama, koliko se duže putovalo, zagađenje, gorivo potrošeno… da li je moglo da se radi u dve smene? Da li su migli da rade nor jednu pa drugu stranu? Da li je organizacija mogla da bude bolja? Siguran sam da je na sve pitanja odgovor potvrdan i siguran sam da bi to bilo jeftinije nego sve što smo pretrpeli… a sad da vidimo šta će biti sa radivima u partizanskoj kod merkura…
Napokon mogu da idem na Klisu a da ne odvalim pola auta po rupetinama u okolnim (sad takodje zatvorenim) ulicama sa po pola trake. Nisam vec mesecima ni isao oca da obidjem tuda, vec okolo preko "kolektora" sta je to, samo 5-6km i pola sata vise...Bravo SNS (ovo je sarkazam, botovi lupajte minuse)
Niko ne spori da ste radili 12h dnevno, ali broj utrošenih sati ne govori o efikasnosti. Na to utiču i kvalitet planiranja i kvalitet i stručnost izvođača. Sve partijsko bratijske firme nemaju ni jedno ni drugo. Nemaju kompetenciju. Imaju partijske veze.
Ono što sve brine, i to zbog iskustva sa svime što je ova ekipa ikada radila, to je kvalitet radova. Ništa, ali baš ništa nije urađeno dobro iz prve. Uvek je kum morao još malo da se popravi nakon završetka radova i otvaranja. Samo što sada ovde voz prolazi iznad kolovoza. Malo je zastrašujuće.
A što se tiče starih infrastrukturnih objekata, njihovog kvaliteta i vremena trajanja- pa to je bando jedna lopovska zato što ste uvek sve pare predviđene za održavanje preusmeravali na nešto drugo.
2000 je elektro energetski sistem jedva preživeo posle vaše prve epizode vladavine.
Sada ste ga opet spržili amateri jedni bahati.
Bando jedna, karcinomu i metastazo ove države i ovog naroda!
Pogledaj na YouTube slicne nadvoznjake/podvoznjake, od Kine i Indije do Britanije i Amerike, kompletna izgradnja sa asfaltiranjem traje od 2 dana do 2 nedelje
Vlast maltretira namerno ljude, ubeđen sam u to. Da li je to zbog skretanja pažnje sa bitnijih stvari ili samo zato što nas suštinski mrze ne znam!? Obratite pažnju, kada je letnja sezona i autoputevi su puni na svakih 10 km su neke barikade gde se stvaraju gužve a evo u ovom periodu npr. skoro nigde ništa. Leti, kada većina napusti grad, studenti odu kući, škole ne rade, ljudi otputuju ko moze, u gradu su minimalni radovi. Zato zimi, već 2 godine, zatvore na po 6 meseci Temerinsku, R. Domanovica a zatim Kisacku. Ulice koje su inače ekstremno opterećene zatvore zbog izgradnje podvoznjaka koji se u normalnim državama završi preko vikenda. Na sve, prođite Temerinskom, ako niste, pa vidite na šta lice kolovozne trake ispod. Da su najbolja vlast po svim ostalim parametrima (a nisu, užasni su) i da su im podvoznjaci jedina greška, glasao bih protiv njih. Ovo je nebriga za građane. Ako misli neko da grešim neka proba da ode na youtube i potrazi neki snimak izgradnje, čak i kud i kamo većih građevina za 1 vikend.
...opet po ko zna koji put čitam ove komentare...ne mogu da verujem da neko ko nije stručan uopšte da sebi za pravo da nešto komentariše po pitanju ovakvih objekata...
....imam samo jedan komentar...... a to je da pohvalim sve učesnike na ovom i sličnim objektima u našem gradu...jedno veliko bravoooooo za sve....
Prvo naučite da čitate pa onda komentarišite. Lepo piše da je to cena za radove u Kisačkoj ulici (kolovoz i odvodnjavanje), a ne za radove na nadvožnjaku, samo treba logički povezati dve rečenice.
Savetujem Vam da otvorite firmu pa da ovo (rušenje starog, izgradnja novog nadvožnjaka, postavljanje tri koloseka i kontaktne mreže) uradite brže usred zime.
A misliš na privatnike kad spominjes pozorište da uradili asfalt za 1 dan i pre toga nedelju dana zamena i kanalizacija tol'ko o putu .Nadvoznjak je nesto dr .Inače posao je dobio JKP put koji bio to radili bar tri puta duze javna firma rade do 15 pocnu u 8 pa ti pametuj voleo BiH tebi pod prozorom da rade oni da vidis kolko bi to trajalo. Jos nesto mi koji radimo takve poslove po ceo dan druze mi ostajemo u 5 dolazimo kuci uvece u 6 da bi ti immao sta da palamudis ajde lepo dodji da radis da ti pokidaju ledja i svaku subotu i poneku nedelju pa da te pitam hoces biti tako pametnjakovic .Naravno to je nas izbor.Znaci pricam o asfaltiranjui pripremi ne računamo tu nadvoznjak to moras ove se firme ako ti je sporo pridruži nam se druze imaces mesecno oko 250 sati do 300 pa da te pitam posle dva meseca jel sporo .
Taman smo se navikli na guzve i sad nam prekidate zivot u NS ! Hahahaaa a spremite se na jos ludju guzvu kad zatvore onaj podputnjak kod mercura,tu ce biti luda kuca ! Generalno,sad ispravljamo svo gradjevinsko smece koje su gradili( radili) titova čaušad, pravili poluautoput, jedan kolosek pruge do Bara, Ibarska magistrala ali zato bratsvo-jedinstvo autoput bio full sa dve trake odvojene, niko ne shvata za srblje je sve pravljeno na pola i ofrlje,al tad smo ziveli i tutkali kuntu u slamarice dok su komesari rovarili...
Kada će biti rekonstruisane ulice na Salajki koje su potpuno razlokane za ovih 5 meseci? Ulica Radoja Domanovića, koja je bila losa i pre, sada je potpuno uništena, asfalt ispod nadvožnjaka nije ni popravljen posle radova, sada je potpuno nestao.
Psole fantastično brze izgradnje bonice na Mišeluku više nikada ne može biti isto. Urađeno odlično za samo 4 meseca, Svaka im čast.
Ovi radili nadvožnjak za 5 meseci. Ti su se više odmarali nego radili.
Baš da mi je znati imaju li veze se onima koji su uređivali prostor oko pozorišta jer je i tu trajalo pola godine.
Pričali moiji preci da su za vreme rata tako radili u ropstvu. Rade dok čuvar gleda a kada se okrene oni se naslone na lopatu.
Grad stvarno mora povesti ručuna kome i zašto poverava poslove koji se obavljau puževskim korakom.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Kisačka ulica otvorena za saobraćaj posle više od pet meseci
Autor: 021.rs
Novi Sad
•11.03.2022.
•18:51 > 14:46
Komentari 80
Bojan
Predobri su bili komunisti za takve kao ti, za vas su pomije i motka.
igor_t
A juce video i voz ide.
A da su se rodjaci sigurno ugradili u ovaj posao, smeo bih da se kladim da jesu, ipak je ovo Srbija.
salajka
ajme
Jašta
glista
Dr Nikola
Mlle
mrk
nije tacno da temerinska nije rasterecena! juce je bila guzva do skoro pijace danas nije bilo 10% od jucerasnje guzve!
lily
Svetski putnik
bas mi ne das mira
ma nije moje srce od papira
pa da ti ga dam kao vizit kartu
neveran si, otpadas u startu".
Generalizujete.
Na svu sreću video sam sveta, uključujuči i Bugarsku, Rumuniju i Grčku.
Čak sam mogao da uporedim promene u Rumuniji i Bugarskoj u poslednjih 20 godina.
NIGDE nije kao u Srbiji.
Svuda ima korupcije, istina, ali se svuda smanjuje osim u Srbiji.
Čakbu Rumuniji rapidno a u Bugarskoj očigledno.
Jedino je kod nas- sve gore i gore.
Ne razumem komentare kao vaš- ili ste slepi poslušnik koji ništa drugo nije video, ni za šta drugo ne zna i iskreno veruje ovim lažovčinama.
Ili ste deo ekipe i za par hiljada dinara za komentare ste dušu đavolu prodali za one koje i lapaju milione eura.
Gledajmo napred!
5 meseci
Милан
Za Lalu
Redovno sam obilazio jesenas radove, znaci SVE su sklonili i od temelja radili sve ispocetka, od temeljnih jama, od svega redom.
Ali najbitnije je da su sklonili one stracare sa ugla Kisacke i Bul.Jase Tomica, to sam cekao decenijama kao ozebo sunce
Dobro kaže
Dobar komentar. Možda te nisu svi razumeli, ali kontam u čemu je poenta, potpuno tačno. Ne odnosi se na sve, nego na one koji ovde žive, nema ih nigde u evidenciji, ne rade, već se bave nekim poslićima. Moja ulica je puna takvih, dođu ovde, parkiraju auto i voze ga samo kad idu kod svojih tj. kući. Pametnije je da rade nešto u svom mestu. Novi Sad ima više mogućnosti za posao, ali ne može svako te mogućnosti da koristi, odnosno nije kadar svako da ih koristi i tako pravi gužvu. Mogu da žive u SO, BP, RU, SM... u većoj kući, da imaju neku svoju proizvodnju i sl., a oni dođu ovde, zaposle se u nekoj fabrici kao šljakeri ili valjaju nešto po Kvantašu i žive u stanu od 35m2 na Detelinari.
MV
Nikada radikali neće shvatiti značaj i prednosti razmene mišljenja... Oni prosto nemaju kapacitet za to. Za njih će svako ko misli drugačije uvek biti "izdajnik i strani plaćenik" tj "hejter" po novom rečniku koji su uveli od kad su promenili ime u SNS...
Sale NS
/
verovatno mislis na gradonacelnika sto se tice skolovanja
Kisač
Ako vam se ne trči, onda barem šerujte ovu vest, jer automobili i dalje forsiraju Temerinsku. :)
Gastrabajter
Liman 2
22,8 miliona dinara za obnovu asfalta u Kisačkoj, od Ulice Jaše Tomića do Partizanske. Ala se troši ko da su državni novci.”
Spram cene od 224,5 miliona za Trga jarbola u Limanskom parku (49 jarbola, visine 8 m), ovih 22,8 su prava sitnica.
Ima se, može se!
Salajka
Salajka NS
Zamenik zamenika
@Trebalo
Salu na stranu - ti sto su navodno "prvi u svom mestu" ako bismo okrenuli i na NS, u svim firmama u kojima sam radio manje od 20% su bili rodjeni Novosadjani. Na svim pozicijama su bili ljudi iz SM, SO, SU, BG, nebitno, ali poentu si omasio... Koliko samo ima ljudi rodjenih u NS kojima su sve skole i fakulteti dostupni pa oni ipak odaberu da budu funkcionalno nepismeni? Koliko Novosadjana ne zavrsi ni srednju skolu? Koliko se samo Novosadjana podavilo za motanjem kablova, Lear, Delfi i sl. Koliko ima rodjenih "NS-Bulevaraca s asfalta" koji su postali #1 u bilo kojoj kompaniji? Realno, da je bilo koja sredina prepustena sama sebi i svojima verovatno bi propala... ako 1000 Novosadjana ne zeli da upise fakultet ti bi recimo zabranio Suboticanima ili Somborcima da dodju u NS da ti uzmu tvoje bogom dano mesto? Ne razumem... mozda da nam elaboriras sta si tacno mislio
krajiška vila
Kad vi, lopovi i secikese, maroderi i nikogovići, budete mogli nešto slično, onda se hvalite postignućima, dotad ste samo ovo što napisah.
Nimbus
Pera
Majstori, majstori
na krovu stare kuće
menjaju slomljen crep
majstori na krovu
majstori unutra
majstori, majstori
ko vas je zvao
....
iznose iz mog srca
nameštaj stari
nepodnošljivi majstori
njih trideset sede na meni jednom
doći će kažu čuven gost
loviće maglu po šumarcima
sa tvojom će se kućom sudariti
mora da bude kao iz bajke"
aga
Garica
Uraaa
Mile
bole
Kaja
@novosadjan
Lalo
Tolimir
Trebalo
Cena goriva treba da bude 500 dinara po litri, onda će SO, BP, SM, RU da idu da privređuju tamo gde treba, a ne da ovde prave gužvu. Sve u gradu treba da se popravi, dotrajale su saobraćajnice, ali treba prvo malo razmisliti o tome ko može da živi u gradu. Nigde na svetu u gradu ne može da živi svako. Nisam mrzitelj naroda sa strane, ali su potpuno nesvesni svojih (ne)mogućnosti, žive neprijavljeni, neki rade, neki ne, a samo prave gužvu. Dođite u Novi Sad turistički, ali ne morate da živite ovde kao poslednji otpad. Budite prvi u svom mestu, a ne zadnji u Novom Sadu. Možda je ovo sve grubo rečeno, no istina je.
Djura
skep
novosadjan
Ahab
Gvozden
Gari021
Dudarim II
A sad ide
To ce biti veselo :)
gradjaninX
Crveno-crna banda!
Ono što sve brine, i to zbog iskustva sa svime što je ova ekipa ikada radila, to je kvalitet radova. Ništa, ali baš ništa nije urađeno dobro iz prve. Uvek je kum morao još malo da se popravi nakon završetka radova i otvaranja. Samo što sada ovde voz prolazi iznad kolovoza. Malo je zastrašujuće.
A što se tiče starih infrastrukturnih objekata, njihovog kvaliteta i vremena trajanja- pa to je bando jedna lopovska zato što ste uvek sve pare predviđene za održavanje preusmeravali na nešto drugo.
2000 je elektro energetski sistem jedva preživeo posle vaše prve epizode vladavine.
Sada ste ga opet spržili amateri jedni bahati.
Bando jedna, karcinomu i metastazo ove države i ovog naroda!
@.....♡
pera
Salamander
Nižu uspjeh zauspjehom!
/
Simbad
Krle
munja
.....♡
....imam samo jedan komentar...... a to je da pohvalim sve učesnike na ovom i sličnim objektima u našem gradu...jedno veliko bravoooooo za sve....
Nikola
Savetujem Vam da otvorite firmu pa da ovo (rušenje starog, izgradnja novog nadvožnjaka, postavljanje tri koloseka i kontaktne mreže) uradite brže usred zime.
Zokins
Sale NS
Ja
Pero
Kala
w/e
Marko
Gnjurac
Bogi
Klisanin Varvarin
Zeljo
Dejan
Srdjan
-
Nema
NS49
Ovi radili nadvožnjak za 5 meseci. Ti su se više odmarali nego radili.
Baš da mi je znati imaju li veze se onima koji su uređivali prostor oko pozorišta jer je i tu trajalo pola godine.
Pričali moiji preci da su za vreme rata tako radili u ropstvu. Rade dok čuvar gleda a kada se okrene oni se naslone na lopatu.
Grad stvarno mora povesti ručuna kome i zašto poverava poslove koji se obavljau puževskim korakom.
Vučko
miki
Ateista
Srdjan
Zemlja čudesa
Ns
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H