Uz bicikl obavezno poneti sa sobom u vožnju i mozak! Vodite računa o sebi jer i ako ste 100% u pravu - i dalje ste nezaštićeni. Lako zadobijate teške i fatalne povrede, ostajete invalidi. Budala za volanom automobila ima koliko ti srcu drago, ali oni imaju tonu gvožđa i airbegove oko sebe, a dobiće 3-4 godine zatvora što su vas ubili.
Bicikl u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima
clan 9:
9. Raskrsnice i prava prvenstva
Ako saobraćaj nije regulisan znakom, semaforom, ili saobraćajcem, važi pravilo desne ruke, tj. vozila koja (vam) dolaze sa desne strane imaju pravo prvenstva.
Biciklisti na pešačkom prelazu moraju sići sa bicikla i gurati ga preko raskrsnice, hodajući.
Kad shvate da nemaju pravo, da za njih isto vaze propisi i pravila kao i za vozace automobila bice manje nezgoda.
Kad shvatis da auto vozi covek isto kao i biciklo bice bolje
Kad razmotris da u slucaju udara mozes ostati invalid, polomljen ili mrtav nece vise izletati.
A vozacima automobila oprez
Treba stvarno biti debil pa zagovarati ideju da biciklisti silaze sa bicikla na pešačkom, ili fantazirati da to pravilo postoji bilo gde u propisima - međutim, još gore je pretvarati se da si biciklista koji to radi.
Jutros oko 6:30 ujutro, troje vozača koji su izlazili iz sporednih ulica u Rumenačkoj pogledali nisu na pešačke i biciklističke prelaze preko kojih voze. Samo levo, ono što njih interesuje da bi se uključili na Rumenačku. Gledaju levo, ne pomišljaju da pogledaju i desno. Možda ide pešak, možda ide biciklista. Ne. Svako samo svoju guzicu gleda. I onda smo mi biciklisti krivi... bolje da ne kažem...
Pre neki dan sam zamalo izbegao katastrofu. U kornelija stankovica auto je bio parkiran jednim delom na trotoaru a jednim delom na bic stazi, ja kada sam prolazio pored automobila putnik na zadnjem sedistu je odlucio da otvori vrata. Ja sam nekako cimnuo u desnu stranu pa sam izbegao, i jos se cudio kada sam mu pokazao prstom na glavu da se zamisli. Tako da ono, svako gleda iz svog ugla, a svi su bahati i bezobrazni. Ne znam otkud vozačima pravo da pricaju o pravilima lol kada ih krse svakodnevno.
Igrom slučaja, bio sam prisutan nesreći sa biciklistom. Automobil je bio NEPROPISNO parkiran sa desne strane kolovoza u ulici Vojvođanskih brigada, malo ispred restorana kuvane hrane "Štrand". Biciklista je PROPISNO vozio normalnom brzinom, kada je vozač auta iznenada, ne gledajući u retrovizor, naglo otvorio vrata i biciklista se zakucao u njih! Dakle, ovde se radi o apsolutno bahatom ponašanju vozača, bez dileme.
I onda pokusas da se sklonis od svog gradskog saobracaja i odes do Celareva biciklistickom stazom kad ono tamo auto-put!
Voze svi veoma brzo po biciklistickoj stazi!
Jedan se zaustavio i hteo da se tuce samnom zato sto mu se nisam sklonio a nisam ga cuo od vetra
"Krivi ste za 95% udesa u kojima ste učestvovali!"
Ovo je potpuno netačno.
Poslednji put kada su prikupljani podaci o tome ko je uzrokovao nezgodu (saobraćajna policija je prestala da evidentira uzrok i doprinos 2016. zbog promene metodologije, pa su počeli da navode faktore), od 1.830 saobraćajnih nezgoda sa učešćem biciklista na teritoriji Srbije, svega 15 su uzrokovali biciklisti. Ne procenata, već ukupno 15. Vozači putničkih automobila su od 30.565, izazvali 11.215. (Izvor: https://www.abs.gov.rs/admin/upload/documents/20171219074709-statisticki_izvestaj_2014.pdf, str. 48 i 49). Iako nismo sveci u poštovanju propisa koji jedva da nam se prilagođavaju u poslednje 3 decenije, biciklisti u daleko manjoj meri uzrokuju nezgode nego vozači motornih vozila.
@"juče poštovani gospodin Damir Okanović, ako je osoba na biciklu, ne smatra se pešakom na pešečkom... Kaže takođe, vozači automobila ne očekuju bicikliste na pešačkom. Da li ovo ima smisla, da biciklista mora sići sa bicikla pa preći pešački, sami svi prosudite i pamet u glavu. Ko je bio u pravu a ko kriv posle je nebitno naročito za 'slabijeg' učesnika u nezgodi."
Tačno je tako kako je Okanović rekao! Upravo ovaj komentar pokazuje koliko biciklisti ne poznaju zakon o saobraćaju. Biciklista ne sme da se kreće po pešačkom prelazu... Ali, razlikujte pešački prelaz od biciklističke staze pored pešačkog prelaza. Tamo sme da se kreće, i ne mora da silazi sa bicikla. Naravno, oprezno, jer ima mnogo vozača koji ne znaju ili ne poštoju pravila. Nažalost, biciklisti mogu da se uključe u saobraćaj bez ikakvog znanja propisa, za razliku od vozača. Bilo bi dobro kad bi i biciklisti polagali makar osnovno poznavanje saobraćajnih propisa...
Inače, bicikl vozim od svoje 7. godine, a u saobraćaju samo od svoje 12. godine, već 40 godina, i prešao sam više biciklom solidnu razdaljinu, godišnje više hiljada kilometara, bez ijedne nezgode na biciklu. Naš narod kaže: "Ko se čuva, i Bog ga čuva."
Kad biste vi biciklisti malo više poštovali saobraćajne propise to se ne bi dešavalo! Ne zna se ko je bahatiji, vi ili taksisti! Krivi ste za 95% udesa u kojima ste učestvovali!
juče poštovani gospodin Damir Okanović, ako je osoba na biciklu, ne smatra se pešakom na pešečkom... Kaže takođe, vozači automobila ne očekuju bicikliste na pešačkom. Da li ovo ima smisla, da biciklista mora sići sa bicikla pa preći pešački, sami svi prosudite i pamet u glavu. Ko je bio u pravu a ko kriv posle je nebitno naročito za 'slabijeg' učesnika u nezgodi.
Manje se bahatite, poštujte propise i signalizaciju, gledajte kuda i kako vozite i neće biti problema. Vi i ovi sa el.trotinetima ste mnogo dali sebi za pravo.
Jovana Subotića je jedna od najgorih ulica u gradu za koju niko ne traži rešenje. Prometna kao magistrala, ali uska, nigde drveta, prašina, smrad i buka na sve strane, šetanje i vožnja biciklom su u najmanju ruku neprijatno, ako ne i rizično iskustvo. Ulični lokal je kao na železničkoj stanici, kada autobus prođe, sve se zatrese, a poslednji vrhunac su bili radovi investitora koji je zagradio i ono malo trotoara.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Crn dan za bicikliste: Žena oborena u centru, muškarac naleteo na otvorena vrata parkiranih kola
Autor: 021.rs
Novi Sad
•15.03.2022.
•08:01 > 08:45
Komentari 18
Bojan
Da li si ti ladno citirao član zakona i onda dopisao śta ti odgovara? Stvarno je neophodno uvesti mentalnu evaluaciju kod polaganja za vozačku.
Zemlja čudesa
Pera
Bicikl u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima
clan 9:
9. Raskrsnice i prava prvenstva
Ako saobraćaj nije regulisan znakom, semaforom, ili saobraćajcem, važi pravilo desne ruke, tj. vozila koja (vam) dolaze sa desne strane imaju pravo prvenstva.
Biciklisti na pešačkom prelazu moraju sići sa bicikla i gurati ga preko raskrsnice, hodajući.
Milans
Kad shvatis da auto vozi covek isto kao i biciklo bice bolje
Kad razmotris da u slucaju udara mozes ostati invalid, polomljen ili mrtav nece vise izletati.
A vozacima automobila oprez
Bojan
Treba stvarno biti debil pa zagovarati ideju da biciklisti silaze sa bicikla na pešačkom, ili fantazirati da to pravilo postoji bilo gde u propisima - međutim, još gore je pretvarati se da si biciklista koji to radi.
Biciklistkinja
g pen
ns
Andrija Šrek
Tiberius
Voze svi veoma brzo po biciklistickoj stazi!
Jedan se zaustavio i hteo da se tuce samnom zato sto mu se nisam sklonio a nisam ga cuo od vetra
Marko Trifković
Ovo je potpuno netačno.
Poslednji put kada su prikupljani podaci o tome ko je uzrokovao nezgodu (saobraćajna policija je prestala da evidentira uzrok i doprinos 2016. zbog promene metodologije, pa su počeli da navode faktore), od 1.830 saobraćajnih nezgoda sa učešćem biciklista na teritoriji Srbije, svega 15 su uzrokovali biciklisti. Ne procenata, već ukupno 15. Vozači putničkih automobila su od 30.565, izazvali 11.215. (Izvor: https://www.abs.gov.rs/admin/upload/documents/20171219074709-statisticki_izvestaj_2014.pdf, str. 48 i 49). Iako nismo sveci u poštovanju propisa koji jedva da nam se prilagođavaju u poslednje 3 decenije, biciklisti u daleko manjoj meri uzrokuju nezgode nego vozači motornih vozila.
Aleksandar
Tačno je tako kako je Okanović rekao! Upravo ovaj komentar pokazuje koliko biciklisti ne poznaju zakon o saobraćaju. Biciklista ne sme da se kreće po pešačkom prelazu... Ali, razlikujte pešački prelaz od biciklističke staze pored pešačkog prelaza. Tamo sme da se kreće, i ne mora da silazi sa bicikla. Naravno, oprezno, jer ima mnogo vozača koji ne znaju ili ne poštoju pravila. Nažalost, biciklisti mogu da se uključe u saobraćaj bez ikakvog znanja propisa, za razliku od vozača. Bilo bi dobro kad bi i biciklisti polagali makar osnovno poznavanje saobraćajnih propisa...
Inače, bicikl vozim od svoje 7. godine, a u saobraćaju samo od svoje 12. godine, već 40 godina, i prešao sam više biciklom solidnu razdaljinu, godišnje više hiljada kilometara, bez ijedne nezgode na biciklu. Naš narod kaže: "Ko se čuva, i Bog ga čuva."
Građanin Kejn
NS80
NS boy
Jovan
Прдољуб
Branko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H