Zmigavac desno mora da ga pusti,ne vazi ako su oba vozila u kruznom toku.Zbog nepoznavanja voznje u kruznom toku i reskira zbog drugih vozaca mahom svi se hvataju spoljnjeg dela kruznog toka kako bi se lakse iskljucili.Ako su oba vozila u kruznom toku,nema skretanja dok se nesteknu uslovi za to,znaci moras nastaviti kretanje unutar kruznog toka.
Problem su ovi što su umislili da su oslobodioci Novog Sada, za njima svaki BMW X6, 7,8,Audi Q8, Cayene, i svaki besni auto u kojem sedi umesto mozga KUPUS, za pravilo kod njih je ko prvi uleti taj je pobednik.... Od saobraćajnog obrazovanja soma evra u džepu... Opasno je kad malo dune vetar i podigne prašinu, onda ne zna se jel su došli, pošli ili prošli kroz kružni tok.... Pravila se ne znaju i dan danas da vozilo koje je u unutršnjoj traci ima apsolitno pravo prvenstva uz dat migavac za skretanje-isključenje-SVA VOZILA SA J... DESNE STRANE VOZAČA MORAJU DA GA PROPUSTE..... KRAJ..... Za više informacija posavetujte se sa lekarom, psihijatrom, saobraćajnim školama i instruktorima vožnje.
Petar je u pravu,prednost u kružnom toku ima vozač koji je u unutarnjem krugu,dok vozilo koje želi da se uključi u tok i dolazi mu sa desne strane MORA da ga propusti.
Glavno pravilo kod ulaska u kružni tok, bilo koji je da kažeš Bože pomozi.
I pitanje za one koji daju desni žmigavac kada ulaze u kružni tok: GDE ćeš ako nećeš desno?! Uključi žmigavac pre ulaska u kružni, pa ti gledaj hoće li on i na koji izlaz izaći...
(PS: Kad god prilazim kružnom, setim se deke koji je krenuo, pa stao usred kružnog i podigao ruke sa volana, i tako sedi u upaljenom autu sa podignutim rukama... nmm pojma kako je on odande izašao
Izgleda da (skoro) svaku zemlju pre ili kasnije zahvati epidemija građenja kružnih tokova. Tako je bilo i u Mađarskoj, pre nekih 20 i više godina. Rezultati su veoma loši!
Problem u kruznom toku je sto se ne daje zmigavac ,kao da ja treba da znam da li ce skrenuti na prvi ,drugi ili treci izlaz ,kao i da li ce se prestrojiti u drugu traku.Cesto se desava da se vozilo iz spoljasnje trake prestrojava u unutrasnju traku ne obaziruci se sto u toj traci ima vozilo.
Ovi kružni tokovi će napraviti toliku štetu da ćemo plakati za dobrim, starim, semaforisanim raskrsnicama. Nemam pojma čije se ludilo realizuje njihovom izgradnjom, ali dok osiguravajuće kuće ne budu izbacile cifre koliko njih to košta moraćemo da ih trpimo.
Kružni tok je savršeno rešenje u saobraćaju koje pored, smanjenog vremena čekanja i bržeg protoka saobraćaja povećava i bezbednost saobraćaja. Loše je što vozači ne razumeju da u kružnom toku važe opšta pravila saobraćaja, i da je projektovana računska brzina do 30 km/h. Treba znati da je u krućnom toku dozvoljeno i preticanje i prestrojavanje dok neposredno ispred kružnog toka nije. Ovo nam govori da je potpuno nebitno kojom trakom ulazimo u kružni tok. Nema nikakvog pravila leve i desne strane. Kružni tok je kružni bulevar gde je prelazak preko isprekidane linije dozvoljen nakon propuštnja vozila koja se kreću tarakom koju presecate. Isključenje se ne može izvršiti iz unutrašnje trake ako imamo samo jednu koja je izlivna kao što je upravo u Veterniku, nego samo iz spoljašnje.
Logika i matematika nalažu SAMO JEDNO, u kružni tok se ulazi u spoljni krug samo ako ideš desno tj ako ideš na prvi izlaz za sve ostale ulaziš u unutrašnju traku i KRAJ. Kada se tako radi nema ni mogužnosti da se automobili dotaknu a kamoli sudare.
Kruzni tok sam po sebi je odstupanje od nekih pravila...vozila sa vase desne strane imaju prvenstvo nad vama..u kruznom toku nema zaustavljanja sem u situaciji da imate vozilo ispred vas,,,ako ne mozete da se na vreme prestrojite natavljate da vozite jos jedan krug...ljudi jednostavno ne razumu da iz leve trake kada se iskljucuju ili prestrojavaju nemaju pravo prvenstva.Vec jednostavno daju ili ne daju zmigavac i preseku vozilo koje se krece desnom trakom i na tezi nacin saznaju da nisu imali prednost.
Izgleda da (skoro) svaku zemlju pre ili kasnije zahvati epidemija građenja kružnih tokova. Tako je bilo i u Mađarskoj, pre nekih 20 i više godina. Rezultati su veoma loši!
Genijalci, da li će iko spomenuti pravi problem novih kružnih tokova, naročito po NS: SUVIŠE SU MALOG PREČNIKA ZA BILO KAKAV MANEVAR/PRESTROJAVANJE!!!
Kad uđeš u unutrašnju traku, možeš samo da moliš boga da te neko iz spoljne ne pokupi ili ti njega, krivine tokova su takve da su retrovizori beskorisni. To je pravi problem, nije nikakav problem voziti Slaviju, a ni kružni tok sa jednom trakom. Kod Telepa i Vojvode Stepe, prvo se u sebi prekrstim, pa onda spoljnom pravo, tako mi je barem desna strana "rešena". Ponavljam, pravila vrlo dobro znam i svestan sam da sam u prekršaju, ali mi je opšta sigurnost daleko važnija. Sve i da odvozam po svim pravilima, ukoliko drugi vozač napravi grešku ("zaleti se"), nemam ni teoretske šanse da ga uočim i izbegnem/zakočim. Pomenuti nedovoljan prečnik kružnih tokova ima za posledicu i da je nemoguće dati desni žmigavac za isključenje jer je u potrebnom trenutku volan smotan ulevo.
po gradu ih pravite sa dve umesto tri trake.
normalno bi bilo da je desna za izlazak odmah desno ali i to ste obesmislili dajuci pravo da se iz nje moze nastaviti jos jedan izlaz/po toj logici, 'ladno se moze obrnuti jos koji krug/.
migrantima menjate i pravila sobracaja. po gradu ste ukinuli i zute trake.
sta cete tek raditi kada vam dokazni kriminalci dodju u ,ns na vodi'
Ja bih zamolio onog intelektualca što je opasao rumenački kružni tok sa extra belim kamenom, da isti i pokupi, ako ne želi da poubija ljude. Ako u aprilu na odsjaju od sunca te zaslepljuje, šta će biti u julu.
Svi znaju pravila vidim, a kad dođeš pred kružni svi ponikoše, ne znaju da li se daje migavac, koji, kada, u koju traku ući, izaći. Svi samo bi da ulete i izlete kao da ga nema, onako na sreću. Istina je da su uvek neki izgovori kako i zašto to ne možeš kod nas jer eto nešto smeta.
"bezbednije je s kružnim tokom" - pa evo vam sad. Kad god sam dolazio od Sekulića molio sam se đavolu da me neka budala ne pokupi....
Više ne vozim i zabole me za vaše kružne tokove, cenu benzina, tehničke gde gledaju dlaku u jajetu i naplaćuju ko da su doktori nauka... Jebite se vi i vaša odvratna vukojebina, septička jama evrope.
Значи.
Ови коментари су довољни да се види који је пакао вожња у кружном току у Србији. Дакле 10-ак коментара и сви различито тумаче. Невероватно! Један је чак написао да знак није битан да кружни ток има првенство у сваком случају. Прочитајте је..на правила вожње посебно део који се односи на вожњу у кружном току. Молим вас, сви, прочитајте их и очи отворене на све стране.
Vas trojice saobraćajnih stručnjaka nisam čuo.
Jos veća nedoumica mi je to sto vam isto tako neki stručnjaci u saobraćaju lupaju pluseve. Očigledno im se nije desilo da razlupaju kola, jos uvek, al polako, ima vremena, samo da prođu bez težih posledica.
Inače, postoje kružni tokovi bez znakova, najveći kružni tok je mislim u Parizu, on nema znakove, ali se koristi pravilo desne strane, imate na yt video, pa pogledajte.
U Sloveniji (Ljubljana, lično video), i kao što je neko napisao, u Mađarskoj, u kružnom imate, na sredini traka, betonske prepreke, kao male ležeće policajce, koji vam ne daju da se vozate po kružnom, kako vi ocete.
Возило у унутрашњем прстену мора дати предност возилу у вањском прстену.
Небитно је што је возило које је у вањском прстену ушло у кружни ток док му је наилазило возило са леве стране, или се укључило у кружни ток вожње из крајње десне траке и возило више од 180° кружног тока, или је у кружном току презивали возило са десне стране.
U Puli u Jugoslaviji smo imali kruzni tok koji je tamo od doba Austro-Ugarske i dan danas znaci sa prvom vozackom sam ga koristio svakodnevno. Iscrtane trake isprekidane i jasno da nemoze niko iz unutrasnje da sece tebe u vanjskoj pa makar se vozikao a sto smo i radili kao pocetnici 3 kruga. I driftali smo sa BMW 315 uzivajuci posto cemo sutradan menjati stare letne izlizane gume sa novima u Trstu naravno. :)
@ Zova
Tako bi trebalo, i onda nw bi dolazilo do kontakta vozila, ne bi ovi iz unutrašnje trake izletali ovima u spoljašnjoj a oni NE MOGU DA IH VIDE. Kod nas je PREPORUKA iz spoljne ići na prvo ili drugo isključenje, a nije kažnjivo ni vozati se pet krugova ni spoljnom, ni unutrašnjom. Lepo su nacrtali strelice na asfaltu.
Večita svađa ovih iz unutrašnjeg kruga koji bi da izlete gde oni hoće, sa onima koji prate uputstva koji je naš zakon dao.
@D
"Ako i nema znakova (što me ne bi čudilo), u svakom slučaju je isto pravilo - onaj koji je u kružnom toku ima prednost.", brate mili, ako nema znakova, pravilo desne ruke, prednost imaju vozila KOJA ULAZE u kruzni tok, jer vozilima koja su vec unutra, dolaze sa desne strane. Odakle ljudima ideja, da u kruznim tokovima vaze neka druga pravila, saobracaja, samo zamislite, ispravite kruzni tok, i dobicete put sa 2 ili najcesce u manjim mestima 1 trakom a veoma retko (u Srbiji) Slaviju. Kako biste se ponasali i koja pravila bi vazila u tom slucaju vaze i u kruznom toku.
D
25.04.2022 • 09:59
Na svakom kružnom toku postoje znakove koji lepo govore da prednost ima onaj koji se već nalazi u kružnom toku.
Ako i nema znakova (što me ne bi čudilo), u svakom slučaju je isto pravilo - onaj koji je u kružnom toku ima prednost.
Nadam se da samo povremeno voziš i da nisi neki taxista, vozač gsp ili neki drugi "profesionalac". Zašto onda uopšte obelezavati kruzni tok ako je isto pravilo sa znakom ili bez?
Još me više brine broj pluseva na tvoj koment.
Čuvena tema kružni tok. U Srbiji, kao i svuda u svetu gde se vozi desnom trakom važe ova pravila prednosti (tim redosledom): pravilo desne ruke (kada nema znakova), znakovi, semafori, saobraćajac. To se uči u auto školi i važi na svim saobraćajnicama, pa makar se vozilo u krug, kao u kružnom toku. Ko priča da je u inostranstvu drugačije, verovatno nije nigde u inostranstvu vozio. Drugačije je u zemljama u kojim se vozi levom trakom.
@stanko i @Petar su apsolutno u pravu. Ako ulazis u spoljni prsten, isključujes se na PRVOM iLažu. Ako ulazi u unutrašnji prsten, isključuje se na drugom ili nekom daljem izlazu ili se voziš u krug ako želiš.
Ne znam odakle ti ovo?
Na svakom kružnom toku postoje znakove koji lepo govore da prednost ima onaj koji se već nalazi u kružnom toku.
Ako i nema znakova (što me ne bi čudilo), u svakom slučaju je isto pravilo - onaj koji je u kružnom toku ima prednost.
Tacno je da je u inostranstvu drugacije pravilo koriscenja kruznog toka. Vozila iz unutrasnje trake imaju prednost za izlaz iz kruznog toka u odnosu na vozila iz spoljne trake. Kada se dolazi u kruzni tok desna traka se koristi za izlaz iz toka a ako se vec odluci da ide pravo ima prednost u odnosu na vozilo koje mu eventualno dolazi sa desne strane tj.ulazi u kruzni tok. Takodje vozilo iz unutranje trake pri izlasku iz kruznog toka ima prednost u odnosu na vozila koja koja mu dolaze sa desne strane i koja su nakon njega usla u kruzni tok.
Kruzni tok je osmisljen da saobracaj tece brze i da ukoliko svako pravilno koristi kruzni tok ne moze doci do kontakta medju vozilima. I ovde smo pogreno ucili vozace.
Прописе у саобраћају доносе потпуно нестручни људи. Може се назвати да су чак и толико г..по да не знају ни да препишу. У целом свету је супротан пропис излаза из кружног тока дата предност возилу из унутрашње траке, док је у Србији то обрнуто. Возило у унутрашњем прстену мора дати предност возилу у вањском прстену. Небитно је што је возило које је у вањском прстену ушло у кружни ток док му је наилазило возило са леве стране, или се укључило у кружни ток вожње из крајње десне траке и возило више од 180° кружног тока, или је у кружном току презивали возило са десне стране. Тачка о стручности.
Trebalo bi kao u Madjarskoj staviti betonske polulopte umesto bele linije u kruzni tok.Bilo bi izlomljenih tockova jer vozaci u Srbiji su horor.Bilo bi manje udesa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Problem kružnog toka: Trudnica povređena u sudaru u Veterniku
Autor: 021.rs
Novi Sad
•25.04.2022.
•07:53
Komentari 35
RAN.CO
Srki
Pero
Ja
I pitanje za one koji daju desni žmigavac kada ulaze u kružni tok: GDE ćeš ako nećeš desno?! Uključi žmigavac pre ulaska u kružni, pa ti gledaj hoće li on i na koji izlaz izaći...
(PS: Kad god prilazim kružnom, setim se deke koji je krenuo, pa stao usred kružnog i podigao ruke sa volana, i tako sedi u upaljenom autu sa podignutim rukama... nmm pojma kako je on odande izašao
Dragan
Lila
Zemlja čudesa
Neime
Lako je
STeh
Dragan
Nemanja
Kad uđeš u unutrašnju traku, možeš samo da moliš boga da te neko iz spoljne ne pokupi ili ti njega, krivine tokova su takve da su retrovizori beskorisni. To je pravi problem, nije nikakav problem voziti Slaviju, a ni kružni tok sa jednom trakom. Kod Telepa i Vojvode Stepe, prvo se u sebi prekrstim, pa onda spoljnom pravo, tako mi je barem desna strana "rešena". Ponavljam, pravila vrlo dobro znam i svestan sam da sam u prekršaju, ali mi je opšta sigurnost daleko važnija. Sve i da odvozam po svim pravilima, ukoliko drugi vozač napravi grešku ("zaleti se"), nemam ni teoretske šanse da ga uočim i izbegnem/zakočim. Pomenuti nedovoljan prečnik kružnih tokova ima za posledicu i da je nemoguće dati desni žmigavac za isključenje jer je u potrebnom trenutku volan smotan ulevo.
/
po gradu ih pravite sa dve umesto tri trake.
normalno bi bilo da je desna za izlazak odmah desno ali i to ste obesmislili dajuci pravo da se iz nje moze nastaviti jos jedan izlaz/po toj logici, 'ladno se moze obrnuti jos koji krug/.
migrantima menjate i pravila sobracaja. po gradu ste ukinuli i zute trake.
sta cete tek raditi kada vam dokazni kriminalci dodju u ,ns na vodi'
Munja
Stole
Aha
govno u gaćama
Više ne vozim i zabole me za vaše kružne tokove, cenu benzina, tehničke gde gledaju dlaku u jajetu i naplaćuju ko da su doktori nauka... Jebite se vi i vaša odvratna vukojebina, septička jama evrope.
Ja
Значи
Ови коментари су довољни да се види који је пакао вожња у кружном току у Србији. Дакле 10-ак коментара и сви различито тумаче. Невероватно! Један је чак написао да знак није битан да кружни ток има првенство у сваком случају. Прочитајте је..на правила вожње посебно део који се односи на вожњу у кружном току. Молим вас, сви, прочитајте их и очи отворене на све стране.
@stanko @petar @D
Jos veća nedoumica mi je to sto vam isto tako neki stručnjaci u saobraćaju lupaju pluseve. Očigledno im se nije desilo da razlupaju kola, jos uvek, al polako, ima vremena, samo da prođu bez težih posledica.
Inače, postoje kružni tokovi bez znakova, najveći kružni tok je mislim u Parizu, on nema znakove, ali se koristi pravilo desne strane, imate na yt video, pa pogledajte.
U Sloveniji (Ljubljana, lično video), i kao što je neko napisao, u Mađarskoj, u kružnom imate, na sredini traka, betonske prepreke, kao male ležeće policajce, koji vam ne daju da se vozate po kružnom, kako vi ocete.
@realista
/
Edi Popovic
Небитно је што је возило које је у вањском прстену ушло у кружни ток док му је наилазило возило са леве стране, или се укључило у кружни ток вожње из крајње десне траке и возило више од 180° кружног тока, или је у кружном току презивали возило са десне стране.
U Puli u Jugoslaviji smo imali kruzni tok koji je tamo od doba Austro-Ugarske i dan danas znaci sa prvom vozackom sam ga koristio svakodnevno. Iscrtane trake isprekidane i jasno da nemoze niko iz unutrasnje da sece tebe u vanjskoj pa makar se vozikao a sto smo i radili kao pocetnici 3 kruga. I driftali smo sa BMW 315 uzivajuci posto cemo sutradan menjati stare letne izlizane gume sa novima u Trstu naravno. :)
Ja
Tako bi trebalo, i onda nw bi dolazilo do kontakta vozila, ne bi ovi iz unutrašnje trake izletali ovima u spoljašnjoj a oni NE MOGU DA IH VIDE. Kod nas je PREPORUKA iz spoljne ići na prvo ili drugo isključenje, a nije kažnjivo ni vozati se pet krugova ni spoljnom, ni unutrašnjom. Lepo su nacrtali strelice na asfaltu.
Večita svađa ovih iz unutrašnjeg kruga koji bi da izlete gde oni hoće, sa onima koji prate uputstva koji je naš zakon dao.
DragCHE
"Ako i nema znakova (što me ne bi čudilo), u svakom slučaju je isto pravilo - onaj koji je u kružnom toku ima prednost.", brate mili, ako nema znakova, pravilo desne ruke, prednost imaju vozila KOJA ULAZE u kruzni tok, jer vozilima koja su vec unutra, dolaze sa desne strane. Odakle ljudima ideja, da u kruznim tokovima vaze neka druga pravila, saobracaja, samo zamislite, ispravite kruzni tok, i dobicete put sa 2 ili najcesce u manjim mestima 1 trakom a veoma retko (u Srbiji) Slaviju. Kako biste se ponasali i koja pravila bi vazila u tom slucaju vaze i u kruznom toku.
Rather
25.04.2022 • 09:59
Na svakom kružnom toku postoje znakove koji lepo govore da prednost ima onaj koji se već nalazi u kružnom toku.
Ako i nema znakova (što me ne bi čudilo), u svakom slučaju je isto pravilo - onaj koji je u kružnom toku ima prednost.
Nadam se da samo povremeno voziš i da nisi neki taxista, vozač gsp ili neki drugi "profesionalac". Zašto onda uopšte obelezavati kruzni tok ako je isto pravilo sa znakom ili bez?
Još me više brine broj pluseva na tvoj koment.
Zozon
25.04.2022 • 09:59
Kako tako samouvereno objašnjavasš nešto a nisi u pravu. Zbog takvih stručnjaka i dolazi do ovakvih udesa.
Jogi Letač
Zova
D
Na svakom kružnom toku postoje znakove koji lepo govore da prednost ima onaj koji se već nalazi u kružnom toku.
Ako i nema znakova (što me ne bi čudilo), u svakom slučaju je isto pravilo - onaj koji je u kružnom toku ima prednost.
Petar
Kruzni tok je osmisljen da saobracaj tece brze i da ukoliko svako pravilno koristi kruzni tok ne moze doci do kontakta medju vozilima. I ovde smo pogreno ucili vozace.
Goran NS
Realista
Станко
Vozac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H