Novi Sad
07.09.2011.
13:13 > 09:48
Gradska vlast je sve bliža odluci da u skorije vreme pokrene projekat vraćanja tramvaja na novosadske ulice.  
  • semtex

    12.09.2011 08:05
    navlakusa
    Jos jedna navlakusa za zaduzivanje gradjana i kradju para preko tendera...opet bez Beograda i opet bi se pitali posle 2-3god "di su nasi novci".Da stvarno zele da pomognu gradjanima trolejbusi su manja investicija,isto su "ekoloski" poput tramvaja,jeftiniji i nema bespotrebnog kopanja saobracajnica.Do tada samo postepeno izbaciti dizelase iz upotrebe i obavljati trensport plinskim vozilima.
  • brrrr

    12.09.2011 07:02
    Ako se išta od ovoga ostvari,ja ću se skinuti go pored fontane u Katoličkoj porti i vikati:Mrzim narodnjake!
  • Lala1

    11.09.2011 02:13
    Protiv tramvaja
    Dame i gospodo, nas grad se neprestano uvecava i to mi je drago, ali na nasim ulicama nema dovoljno prostora za tramvajske sine. Uvodjenje tramvaja u NS bi izazvalo opsti haos. Pogledajte samo na cega lici beograd, opsti haos u saobracaju.
    Mnogo bolje resenje za nas grad je podzemna zeljeznica.

    Podzemna zeljeznica:
    1.Ne bi narusavala urbanisticki izgled grada.
    2.Skratila vreme putovanja od jednog do drugog kraja grada.
    3.Smanjila zagadjenje u NS za 60 posto.
    4.Smanjila upotrebu automobila i autobusa.
    5.Gradjani bi ustedeli 70 posto od onog novca koji sada placaju za prevoz po gradu i/ili predgradju.
  • 08.09.2011 21:45
    Da li iko zna koliko kosta izrada ovakvog jednog projekta i studije izvodljivost? Ovo je jos jedan u nizu projekata (tuneli, mostovi, garaze...) koje ce prekriti prasina, a skupo su placeni.
  • nisam tosa,samo tako me zovu

    08.09.2011 19:33
    @traMvaj
    Jako zdravo dobra ova ideja sa trcikom.
    Sada cedu nasi politicari put Dalekog Istoka,do onog Japona.
    Kupicedu one vozove,baba ih njiov, sto idedu na jastuku-tako veledu.
    To za nas nije kriza, imademo perja i perina kolko dusa iste, a najvise u tem Banatu.
    Samo,ko ce tolike guske da ocerupa?
    Najmicemo kineze,za nji veledu da su zdravo vredni.
    Ima da ti vozici idedu po svakom putu,moz i do Curuga, pa do Titela i cak do Gardinovaca.E dalje nema,mora natrag preko Kovilja,malo preko Kaca pa do Podbare.
    Ovi nasi politicari ce u tom Japonu ostati jedno deset godina da se nauce soferirati vozicem.
    E sto cemo se za to vreme zdravo nauzivati bez njih.
  • Mare

    08.09.2011 16:43
    ???
    Pobogu, šta će Novom Sadu tramvaj? Nije ovo veliki grad, svuda možeš stići kolima.
  • nss

    08.09.2011 15:09
    @da ili ne
    Bese davno,jos u vreme kad smo mislili da Bog hoda po zemlji.
    Imali smo posao,plate,stanove,kredite,lagodne odmore,crveni pasos...
    Isli smo u Madjarsku ,Cehoslovacku ,Rusiju,Rumuniju Italiju itd.,da se sepurimo.
    Benzin jeftin,nafta curi iz Afrike...
    Niko ,niko kao mi.
    Gledali smo putopise iz Rumunije, a ono sok- gradski autobus na gas!
    Prodje i pusto nase,zavlada beda,nemastina,kriza.
    Autobus na gas je postao mislena imenica za nas GSP,tu i tamo po koji.
    Mastamo,mastamo-politicari puste neku opatku,plate debelo neke projekte,studije.
    Naravno, "ima tu i mene",nekada popularno 15% (da ga ne imenujemo)...
    Narod razvlaci pricu, razanj svako priprema a zec daleko,daleko u nekoj sumi.
    Jos samo kad bi neko dao svoj novac za suplje ideje...
  • petar mirić

    08.09.2011 14:32
    ne lupajte
    ljudi kakav metro u Vojvodini? Tramvaj je jedino rešenje. Ali moderan, laki tramvaj bez škripe, cijukanja i rastresanja grada. Ima ih po svetu sa jednom šinom, idu na točkovima.Živeo sam u gradu sa takvim tramvajem. Milina.Nije bučan,prostran, tačan,naravno ekološki, niskopodni.
    A što se tiče politike, briga me koja vlast će da ga uvede.Proverih malo na internetu, a možete i vi. Ekipa koja je radila nema nikakve veze sa politikom, to su pravi stručnjaci.
    Čuje da će uskoro biti na nekom sajtu studija. Proučite je pa onda komentarišete i ne koristite tramvaj u političke svrhe. On je gradu neophodan.
  • Sosa

    08.09.2011 14:18
    Anonimus - @Sosa
    Anonimus, sta je to tako znacajno uradjeno od strane ljudi iz vlasti? Veliki deo Novog Sada nema kanalizaciju i asfalt, nema precistac otpadnih voda... Svasta su obecali za svog mandata, a sada sledi nova prica, prica, prica... politickih kadrova (ne ljudi)!

    Dalje, Boris Dumnic nikad i nije bio savetnik vec je pomocnik gradonacelnika (vi Anonimuse ne razlikujete funkcije). Proverite na gradskom sajtu (http://projekti.nsinfo.co.rs/new.novisad/articles/41)

    Treba li pricati dalje? Vi mozete i dalje drzati glavu u pesku, ako li je imate.
  • 08.09.2011 09:09
    Ima načina da se uvede tramvaj u NS, ali ne baš u sami centar, nego bulevarima i širim ulicama. Naravno tramvajem povezati Futog, Petrovaradin (isključivo preko mosta koji bi bio izgrađen na stubovima mosta Franca Jozefa), Klisu i Kamenicu.
    A ima načina i za metro, samo bi bio mnogo skuplje nego da imamo dobro nosivo tlo. Postoje metode ojačavanja tla ali to košta naravno.
    Ali ja kao najveći problem ovde vidim način naše gradnje. Nove zgrade se prave tako blizu ulice, da jedva ostane prostora da se napravi trotoar i mali ili ni malo parkinga. Sve se nagurava i zbija tako da kasnije ako bude bilo potrebe za proširenjem ulice, neće biti uslova.

    @Nikola, baš mi je drago da neko tako razmišlja. Tačno je da naši ljudi ide autom tamo i gde ne treba, gde može javnim prevozom, peške ili biciklom. Bicikl je dobor rešenje za NS jer je ravno, ali imamo drugi problem. Krađa bicikala i pešaci koji se kreću stazom, pa dok se voziš biciklom više se iznerviraš nego što uživaš u vožnji.
  • 08.09.2011 08:38
    @Miroslav Ćurčić - Protiv
    Ne kopiramo Beograd vec Bec, Prag, Minhen, Pariz, Grac, Linc, Nirnberg, Berlin, Frankfurt,....
  • IgorNS

    08.09.2011 08:12
    Obecanja
    Ako sve ovo ostane na nivou predizbornih obecanja, mislim da nece biti nikakvih problema. Nece valjati ako krenu u realizaciju sa istim. E tu ce tek da nastaju problemi.
  • 08.09.2011 07:44
    @Sosa
    Dumnić je odavno smenjen sa mesta savetnika.

    Ali pazi ti tu konstataciju - politički kadrovi! Rade ljudi svoj poso, ali ne - politički kadrovi!
    Razumem ja ludilo šašavilo šuntavilo svi su vam krivi bla truć.. al osvestite se malo!
  • Jovica

    08.09.2011 06:24
    Kanalizacija
    Bolje bi bilo da naprave kanalizacionu mrežu i asfaltiraju puteve u celoj opštini Novi Sad a ne da maštaju o tramvajima. Novosađani nemaju osnovne uslove za život dok "grad" sanja o tramvajima.
  • Maja

    08.09.2011 06:08
    ...
    Nemam ništa protiv ako će prevoz izgledati kao na slici!!!
    Ali meni izgled Beogradskog tramvajskog prevoza ne treba u našem lepom Novom Sadu,pa da je i za dzaba!
    Pre sam za neki podzemni metro, u svetu se tramvaji zamenjuju metroom i pri tom smanjuju gužve i zagadjenja, ali pošto mi ne pripadmo tom svetu...
  • MM

    08.09.2011 05:12
    tramvaj v.s. autobus
    Organizujte malo bolje autobuske polaske sa pocetnih stanica, obezbedite da se busevi krecu krajnjim desnim trakama i guzve ce se sigurno smanjiti! A sto se tice tramvaja mozda jednog dana kad bi srusili ceo NS pa ponovo poceli da gradimo onako kako i treba da ima mesta i za njih i za pesake i za bicikliste i za automobile!!!
  • maksim

    08.09.2011 04:50
    2030.ta ?
    Ovaj mali od Beograda je zeznuo sefa.
    Onomad BoTa obecava bolji zivot 2020.te,naravno ako zuti ostanu na vlasti.
    Njrgov caus pretera na 2030.tu, pa ko ziv ko nije.
    Naravno,oni sebe vide na vlasti i 2120.te.
    .Masala,aferim efendija.
    (nekada su i ovde vladali Turci).
  • nisam tosa,samo me tako zovu

    08.09.2011 04:44
    trcika
    Bas mi se svidela ideja.
    Kad malo bolje razmislim,bila bi bolja ideja da se sve ovo zaboravi,ljudima plate planovi ,malo se zalije posao i predje na drugi: izgradnja podzemne zeleznice(U-banna).
    Trasa:duz svih novosadskih bulevara.
    Da mi to sve raskopamo,postavimo cevove na njihovo mesto, sve zdravo lepo ususkamo,a odozgo ponovo noviji i lepsi bulevari.
    Ala bi se narod navozo.
    Inace su ga ovi danasnji sto puta izvozali.
    Samo,strucnjaci iz lige da mi plate ideju-patentirana je kao "intelektualna svojina".
    Ne hvalim se,samo da se zna.
  • seljak

    08.09.2011 04:34
    @trandza
    Au,cega se svega nece setiti glavni serif za saobracaj u gradu: priuceni fotograf.
    Da svaki posao treba da obavlja covek sa strukom,pokazuje njegov primer.
    Idemo redom:
    -(1) u proslom mandatu je penio na radiu preko
    tri sata o izgradnji "tunela ispod Dunava" na lokaciji Zezeljevog mosta,
    .video ili je procitao da takav tunel postoji u Evropi,ali je u pitanju more-kanal,
    -(2) vec treci -cetvrti put "ozivljava" projekat izgradnje "podzemne garaze" u Ulici Modene i Trga Slobode,
    .takodje je mozda koristio evropska resenja koja su stara vise od jednog veka,
    -(3)nekoliko puta je "ozivljavao" ideju o "zicari" sa Tvrdjave,
    .verovatno se negde vozio zicarom na skijanju..
    -(4)nekoliko puta je "ozivljavao" ideju postavljanja "francekovog mosta",
    .najverovatnije je prelistavao stare fotografije pa mu sinulo...
    -(6)o novom "zezelju " da i ne govorimo...
    -(7)sada trubi o "tranvaju" preko "podzemne garaze"...
    .video ili je koristio voznju tranvajem...
    ----Koliko je novca poreskih obveznika otislo u te njihove "ideje",u "planove" koji su samo trla baba lan...
    Toliko o "samoukom miunistru saobracaja gradskom".
    Slucaj drugi:
    Zamislite sta ce sve pasti na pamet glavnom serifu
    novosadskog vodovoda i kanalizacije-ucenom geografu.
    Taj ce predlagati da se u Novom Sadu prave vestacka brda,planine,pecine,jezera...
    Naravno,pravice "planove" kako da se sve to raskopa i da se postavlja kanalizacija i sl.
    --Posto su ovo kadrovi LSD V, izgleda da ce oni premasiti VANU po svojim kapacitetima.
    --"Svaka cast,ala ga popravi"-(Danilo Bata Stojkovic-Maratonci...)

  • Sosa

    07.09.2011 21:34
    @Anonimus
    Studiju je izradio prof Milomir Veselinovic sa FTN-a.
    Dokumentaciju je, izmedju ostalih, pregledao i prihvatio pomocnik gradonacelnika Boris Dumnic, takodje sa FTN-а.
    FTN je ocigledno prepun vesto maskiranih politickih kadrova.
  • Gari

    07.09.2011 20:21
    Zapravo
    bi trebalo napraviti kao neki metro sistem (brz, cest, efikasan, kombinacija nadzemna, povrsinska, podzemna, kako gde) i to sa linijama:
    1.Srbobran-Temerin-B.Jarak-Novi Sad-Kamenica-Irig
    2.Backa Palanka-Futog-Novi Sad-Petrovaradin-Karlovci-Indjija (veza za BG)
    3.Zrenjanin-Zabalj-Novi Sad
    Naravno da je to naucna fantastika, ali, dugorocno gledano, koliko bi se para ustedelo na to da radnici/studenti ne moraju da iznajmljuju/kupuju stanove u NS, vec putuju od kuce i zive na selu/malom mestu, gde bi realno zivot trebao da je kvalitetniji. Jos bi se masa ljudi iselila iz grada.
    I onda sam se probudio...
  • Valerija

    07.09.2011 20:09
    Ne znaju ni bez tranvaja da se organizuju....sta ce se desiti ako ta trasa bude isla preko raskrsnice kod Futoske pijace i taj deo puta bude zatvoren na sest meseci, pa radove premeste prema Merkatoru a u medjuvremenu pukne vodovodna cev kod podhodnika a na delu raskrsnice Temerinska - Partizanska izvode se planirani radovi na prosirenju istih zbog sina za tako dugo cekani tranvaj.....toliko godina bez istog, mozemo jos toliko
  • mb

    07.09.2011 19:27
    jos jedna suplja prica
    koliko cu se ja glupost naslusati ... nemam komentar... daleko bilo da to nije lepa ideja... ali... ova bagra koja je na vlasti nikada nece ispuniti svoja obecanja... pa oni nisu sposobni ni da promene bandere u mojoj ulici koje su Nemci postavili jos za vreme drugog svetskog rata..
  • Zoltan

    07.09.2011 18:48
    Moguć je podzemni tramvaj - bicikl je ipak bolji
    Moguće je imati podzemnu železnicu ili podzemni tramvaj u Novom Sadu. Svi su pričali da je nemgouće graditi pod zemljom dok nisu došli neki Holnadjani i pokazali kako se prave podzemne garaže - i onda smo i mi hteli podzemnu ispod Jovine ulice. No, svi bi da prave kuće od "trske i slame" u Novom Sadu- jer se "za to ima para" a u stvari se samo za to ima pameti.
    Ja ipak glasam za biciklističke staze, dvosmerne i uredjene. Taj sistem jeste GRADSKI SAOBRAĆAJ koji košta najmanje i dobar je za pivske stomake.
  • Nikola

    07.09.2011 18:48
    Prvo je potrebno promeniti navike ljudi, popularizovati javni prevoz i maksimalno smanjiti putovanje putnickim vozilima - na tom principu funkcionisu veliki gradovi. Smanjenjem putnickih automobila bice vise mesta za javni prevoz (autobuse, a kasnije i tramvaje), a i polasci ce biti cesci, prosirice se mreza linija itd.

    Moramo shvatiti da ne moramo svuda automobilom! Kada to shvatimo, tramvaj ce nam itekako biti potreban i opravdace svoje postojanje.
  • 07.09.2011 18:22
    Zasto nam ne kazu ko je izradio tu Studiju, a ko je od "strucnih" gradskih celnika izvrsio pregled dokumentacije? Iz tih podataka bi se verovatno mnogo toga moglo zakljuciti.
  • sale novosadjanin

    07.09.2011 16:47
    bolje
    je napraviti viseci voz kao u wuppertal-u.
  • Anđelka

    07.09.2011 16:46
    Gradić
    Uvođenje tramvaja(ponovo) u NS nije nova ideja.to je postojalo od ranije još 80-tih.samo je bilo predviđeno da se ide preko Žeželjevog mosta pa na Mišeluk pa na limane dakle kružna linija..kao što vidite ovde se predviđa uvođenje tramvaja u Gradić,što je glupost..prvo saobraćaj je otišao napred u tehnologiji,drugo nedavne bahanalije u Podgrađu sa kamionima od nekoliko tona i pucanjem cevi pokazuju šta se može očekivati..još nešto..izgradnjom mostova,bez ovoga na stubovima Franca Jozefa,očekujem značajna rasterećenja u saobraćaju te mislim da za uvođenjem tramvaja u Gradić neće biti potrebe
  • 07.09.2011 16:19
    Ma kakva posebna trasa kad nema mesta ni za normalan saobraćaj. Ne može se posebna trasa naknadno uvoditi, a da nije ispod ili iznad zemlje, a ni za jedno od tih rešenja nemamo para + je ono ispod zemlje u Novom Sadu nemoguće zbog tla.
  • Miroslav Ćurčić

    07.09.2011 16:09
    Mislite na GRAS
    Pre će biti da je ova najava Rodnijev poziv za "ugrađivače" da se ugrade u ceo posao, a kako Grad neće moći sam sigurno će ući u javno-privatno partnerstvo što će biti zasebna firma.
    Nezavisna firma će kao takva biti nelojalna konkurencija našem GRASu, pa će nam uskoro autobusi izgledati raspadnuti kao i Beogradski.
  • Vlada

    07.09.2011 16:08
    Jel vi to ozbiljno?
    Jel ovo neka fora? Pa ako se nevaram imaju nekakva dva mosta pre ovih tramvaja. Šta je sa njima? Da se neko nije utalio sa nekim projetantsim biroom pa vozi ceo grad i maže im oči sa onim što nije u stanju da realizuje. jesu li sledeće žičare do Beograda?
  • berolina

    07.09.2011 16:07
    duo-bus
    duo-busu nisu potrebne sine:
    trolejbus gde je moguce + disel motor gde je potrebno

    nadzenma zeleznica:
    Temerin-NS
    Futog-NS
    Sr.Karlovci-NS
    Kisac-NS
    Beocin-NS
    za nadzemnu zeleznicu postoje vec sinski prostori. prosirenja i modernizacije ne bi bile skupe kao kod podzemne zeleznice...grad je trebalo i tako planirati u sirinu pored postojecih pruznih sistema.
    ovako, SVE jemSTARO i na jednoj gomili...!
  • Miroslav Ćurčić

    07.09.2011 16:05
    Protiv
    Dali je moguće da sam ja jedini koji nije za uvođenje tramvaja?
    Šetajući Beogradom uvek mi je smetalo što su mi nad glavom razvučeni kablovi, kao da sam poklopljen nekim poklopcem, a uživao u otvorenom Novosadskom nebu.
    Takođe, Novi Sad se pre 40-ak godina odrekao šinskih vozila u gradu i ponosan sam na to. Ne moramo baš uvek kopirati Beograd.
  • zoran

    07.09.2011 15:41
    zasto su ukinuti
    Samo u socijalizmu je mogla biti donesena takva glupost kao zamjena tramvaja sa autobusim...naravno da ih treba vratiti.Dosta evropskih gradova velicine NS ima tramvaje.Autobusi su nerentabilni treba ih cesto mijenjati dok jedan tramvaj moze da se uz pravilnu eksploataciju koristi i do 20g.Beograd,Zagreb(osnovni prevoz voze i kroz sami centar),Sarajevo,Osijek,Amsterdam,Prag....
  • ika

    07.09.2011 15:41
    Ma idem bre. selim se iz ove sugave lopovske zemlje. hocu da se kao covek vozim tramvajem u skorijoj buducnosti a ne da docekam da se kao deda vozim tramvajem. ako i docekam.
  • Tiberius

    07.09.2011 15:16
    Ok je tramvaj ali gde ce sine postaviti da ne smetaju ni pesacima, ni biciklistima, ni automobilistima i da ne ide na racun zelenih povrsina? ideja od lakoj zeleznici koja povezuje okolna mesta sa gradom je mnogo bolja ideja.
  • 07.09.2011 15:16
    @TT potpune se slažem.

    @Zašto pa sada samo pričaju o tramvajima, jer je predizborna kampanja, tako da od toga verovatno neće biti ništa.

    @Anonimus, nije stvar samo u zagađenju, nego što je gužva u saobraćaju. A tramvajem bi se rešilo tako što bi imao svoju trasu koju ne deli sa ostalim vozilima.

    @Ime, baš sam o tome razmišljao, ima pruga do Beočina. Mogla bi se ona iskoristiti, tako bi se povezao grad, Petrovaradin, Kamenica, Beočin.
  • ime

    07.09.2011 14:55
    postoji pruga Beocin - NS sa jednim lepim sinskim vozilom to bi takodje bio pogodak ali ne,a zasto pojma nemam
  • 07.09.2011 14:27
    Trolejbusi su mnogo efikasnije rešenje! Nema zagađenja ko što nema ni za tramvaj, ali nema ni raskopavanja za šine i njihovog održavanja, nema zastoja ako gosn mafijaš parkira audi na šinama. Mnogo pogodnije. Tramvaji opstaju jedino iz istorijskih razloga i zato ćemo da gradimo još lepši i stariji most, onda ok.
  • Zašto?

    07.09.2011 14:07
    Zašto čekaju sledeću godinu da bi doneli ODLUKU? Pa odlučite danas i kažite: DA, gradićemo tramvaj. Nemamo para! I onda ajmo akcija, skupljanje priloga po svetu. Ako ne tražite, neće da vam ponude sami. Mogli bi prvo ove što su nam rušili grad 99. da upitamo za pomoć. Pa onda kreditić...kinezi se hvale da daju povoljne kredite ako pustimo da oni grade. Pa neka. Meni se ne čeka 2030.
  • TT

    07.09.2011 13:58
    tramvaj
    mislim da tramvajima treba pokrivati veće distance, a ne prčkanje po gradu. Znači razvući ga da ide od npr futoga do nekog centra u gradu, odatle može za kamenicu i rakovac, petrovaradin. a na drugoj strani nek ide gore tamo do Kaća. Tada bi nešto i napravili tim poslom.
  • mobutu

    07.09.2011 13:44
    Nasima je smo stalo da uzmu pare sebi u dzep a u napred ni ne razmisljaju. Konkretno mislim da ni na Subotickom ni na Somborskom bulevaru nije ostavljeno prostora da u skorijoj buducnosti moze biti tramvaj. Nego ce opet sve da se raskopava sto njima ide u prilog.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna