Građani žele da što manje vremena provode u autobusu, pa stoga iznenađuje da se u poslednje vreme intenzivira praksa da vozač ujedno i prodaje karte, što izrazito produžuje trajanje vožnje.
Имамо два главна проблема. Први је партијско управљање. Други је што они који највише користе градски превоз то чине бесплатно. Мислим на пензионере, наравно, око којих се све врти у овој земљи. Популизам увек има своју цену.
U Zagrebu je Bandic uveo pre par godina kartu od 4kn (cca 65 din) za pola sata voznje od kucanja u prevozu (i uz promenu prevoznog sredstva u istom smeru), ako je karta kupljena na kiosku, tj. bilo kojoj trafici sa novinama. A u prevozu ta ista karta je kostala 6kn, no ukinuli su je nedavno i sad postoji samo opcija od 15kn za 90 min voznje u jednom smeru.
Ostale cene su 7kn sat vremena, i 10kn 90 min.
https://www.zet.hr/cijene-prodaja-i-placanje/cijene-karata-izdvojena-podrucja/56
Dalje, odavno postoji na skoro svakom stajalistu i prikaz za koliko dolazi na stanicu odredjeni prevoz.
Slican princip vazi i u Kosicama (Slovacka) https://imhd.sk/ke/doc/en/19744/Tickets
Prinudjena sam da koristim "sedmicu" i to je katastrofalna linija, predugacka je, osim ako nisi na pocetnoj stanici nikad ne znas kad ce doci i da li ce uopste doci, a i putanja je takva da voznja nenormalno dugo traje (mnogo semafora i skretanja). Pre neki dan sam se vozila ukupno 5 stanica i to je trajalo neverovatnih 20 minuta! Kladim se da ostale linije nisu nista bolje, osim ako ste na pocetnoj a ni to nije garancija jer ima dosta polazaka u redu voznje koji uopste ne idu. Gradski prevoz je fakat izuzetno los. Izracunala sam da mi samo na prevoz glatko propadne 12-15 sati nedeljno. Izracunajte sami koliko je to za 10 ili 20 godina. Previse. Sto se tice bicikla, mnogi delovi grada nemaju stazu pa je voziti opasno. Takodje stare zgrade cesto nemaju ni biciklane ni liftove pa mozete da rizikujete da drzite biciklo u prizemlju i uvek ce biti onih kojima to JAKO smeta i koji ce vas gnjaviti svaki dan, ili da teglite biciklo stepenicama na 3 ili 4 sprat, sa svim torbama i ostalim. Ako imate mesta u stanu jer u hodniku ce opet nekom da smeta. I naravno, nama zenama da vozimo leti u stiklama i haljinama, ne ide bre...
Je li piše negde kakav nivo usluge ja plaćam u toj ceni karte? Na njihovom sajtu samo putnik je dužan ovo, dužan ono! Jeste dužni vi meni minimum čistoće i normalne temperature da obezbedite? Je li mogu ja da platim pola karte ako ne radi klima leti ili grejanje zimi?
U potpunosti se slažem sa Nikolom za Koviljski autobus. Ne zna se da li su gori vozači ili autobusi. Nije ni čudo da ide po sat i nešto vremena kada vozač staje kome staje Van stajališta, telefonira i priča sa kolegama, divno je čudo da nismo svi izginuli. Kada se već Budisavčani i Kaćani trpaju u Koviljski autobus i lome noge da sednu, onda bi bilo lepo da se uvede više polazaka, posebno ako uzmemo u obzir da za sat vremena idu 3 Kaćka autobusa, a Koviljski jedan. Jednom rečju užas....
Mislim da bi bilo sasvim okej da se napravi jedna peticija da Koviljski autobus ne staje u Kaću ili da staje samo na jednu stanicu. Iz Kovilja do Novog Sada se klackamo skoro 50 minuta sa 5x vise ljudi nego što uopšte može da stane u autobus. Zašto ne preduzme neko nešto oko toga? Zašto nema više polazaka? Zašto klima radi zimi kad nema potrebe, a leti ne postoji? Verujem da sve ovo džabe pišemo jer niko neće ni pročitati.
Šta ćemo sa Koviljskim koji ide 3 dana, i staje na svaku moguću stanicu, u Budisavi i Ķaću. A o tome da je prenatrpan da se ni ne govori posebno pojedini polasci, gde se na sve naguraju Kaćani i Budisavčani, još ako pošalju kratki autobus, sardine u konzervi nam nisu ravne. Plus to da nema maltene nijedan klimu jer šalju većinu autobusa kao da su krenuli na izložbu Old timera milina... besplatna sauna šta ćemo više od toga
Koliko pratim vec dve godine najavljuju el.novcanike tj pripejd kartice koje morte dopuniti gde god kao za pretplatu za mobilni i pri validaciji karte automatski se skida iznos za jednu voznju. Oni umesto toga uveli stampanje jos vece karte kojoj treba vecnost da se odstampa. O autobusima kojima ne radi klima, pa ponekad radi i grejanje drugom prilikom.
Potpuno se slažem, evo i predloga rešenja za sve što si naveo:
- na svim bulevarima ukinuti "riblju kost" parkinge i tuda trasirati žute trake, plus, kamere kao u BG. Ukidanje parking mesta nadomestiti mogućnošću zakupa istog za stanare po sadašnjim povlašćenim cenama zonske karte
- svakoj firmi koja ima trgovinsku delatnost uvesti obavezu zakupa parking mesta za dostavno vozilo
- prsten jednosmernih ulica oko centra grada, sa po više traka (pade mi na pamet Sarajevska u BG) - Jevrejska, Uspenska, Šafarikova
Uz sve ostale komentare, dodala bih masovno parkiranje vozila na autobuskim stanicama. To znatno usporava vožnju, jer otežava vozačima autobusa uključivanje u saobraćaj.
U pogonu u špicevima nema ni 200 autobusa.
Veliki broj je u kvaru.
A brojka je ista kao i pre 20 i kusur god.
205 komada smo samo jedne god imali pre 20 god. u špicu.
I onda je valjalo.
Sad treba max 250 do 280 u špicu na svim linijama,ali nema ko da drži volan.
Više vole da vozaju stolice po kancelarijama ili kućama.
Su uzasni,cast malom broju normalnih i kulturnih.Uglavnom su to neki kompleksasi koji zamisljaju da voze avion a ne bus.Treba preispitati njihove psiholoske profile.Pre neki dan se vozim ujutru zurim na posao a zenski vozac iliti vozacica na liniji 9,uzas,drska,neljubazna,pogled kao da je teraju da radi...
Жута трака има смисла ако ће радити камере и кажњавати оне који је користе непрописно. Другар возио жутом траком у Бгу, стигла му коверта са све сликом, морао да плати.
Како решити проблем људи који стану на сва 4? углавном нешто мора да се обави или неког да сачекаш а физички немаш где да станеш, јер тако су мудри нам урбанисти направили. И сам станем на сва 4 кад неког морам да сачекам, нема се куда. Тако је Хаџи Рувимова постала саобраћајница са по једном функционалном траком. Тачније цела Детелина је један велики слалом између возила. Не знам како би се тај проблем могао решити јер потреба за утоваром и истоваром постоји. Исто као и у Браће рибникара.
Те улице једино да се претворе у једносмерне, као што је цео Загреб у једносмерним улицама и функционише сасвим пристојно. Семафори су им одлични - када је лево скретање у питању, постоји посебан семафор за то, сви остали стоје, не морате да будете камиказа и живите у неизвености да ли ћете проћи у тој тури. Повећана је безбедност самим тим.
Решења постоје, не треба их измишљати, само имплементирати.
Koristim bus kad idem baš na drugi kraj grada. Inače bicikl, a najčešće peške. Autom samo van grada, jer vožnja po gradu sve više liči na Beogradsku gužvu.
Da li u gradu ima neki pametan stručnjak koji će da reguliše saobraćaj, javni prevoz i prevoz automobilima?Tolike garaže u užem centru grada nisu rešenje. Treba nam više pešačkih zona.
2016. sam bio u Bratislavi i kupovao autobusku kartu na stanici koja je pored puta, kao i bilo koja u NS, mislim da čak nije imala ni nadstrešnicu. Lepo ubaciš pare u aparat koji potom izbaci kartu i vozaj se.
Pritom kupuje se vremenski ograničena karta i menjaš koliko hoćeš autobusa, odnosno koliko stigneš.
Daleko smo mi i od Slovačka, a ne od neke normalne države.
Zimi na posao autobusom a po lepom vremenu biciklom. Mesecna karta je uvek kupljena pa GSP ostvaruje u mom slucaju ekstra profit ili jednostavno subvencionisem prevoz kada ga ne koristim da bi bio dostupan. Najveci broj vozaca je korektan, deo autobusa je bas prljav ili dotrajao. Sto se tice jednog dela vozaco za njihovo ponasanje je odgovorno rukovodstvo, ne staju na svim stanicama, nekulturni su. Imao sam priliku da me vozac psuje jer sam se vozio samo jednu stanicu...(morao je da stane na stanici).
Ono što bi ubrzilo prigradsku vožnju, za mene izgleda jednostavno: elektronsko plaćanje PLUS efektivna kontrola. Načini elektronskog plaćanja: bankarskim karticom u busu PLUS kupovina karata preko interneta, kao što napravljeno na voznom saobraćaju BG-NS.
Netreba karta da poskupljuje.Sve od 2000g do danas koji su dosli s partijskom knjizicom otpustiti ima ih stotinama.Koji trebaju i znaju neka rade .Na njih podeliti plate otpustenih.Mesto danas vozac sto ima 65000 hiljada imao bi stotku bio pazljiviji cuvao posao.Ovako jedan vozac mora da zaradi svoju i tri partijske plate.Naopako.
Baš ti je na 30+ stepeni hiljadu puta prijatnije ići biciklom nego autobusom, ili automobilom koji se satima pržio na suncu. A ako su ti gaće mokre od 15 minuta lagane vožnje, to je do tvog očajnog zdravstvenog stanja, a ne do bicikla.
Pošto sam postariji živo se sećam novosadskih tramvaja. Lepo su izgledali, nije se na njih dugo čekalo i nije bilo gužve. Da, i nisu zagađivali okolinu.
NOVI SAD nije, ni Beograd ni, Bec ni London. Jednostavno takvi naplatnisistemi nisu primenljivi za grad kao nas. Nije mi jasno sta je falilo starom sistemu koji je dobro fukcionso 50 godina. Koja svrha je bila da se on menja sem da neko zaradi.
"Marko
06.06.2022 • 18:37
Moj stav
Ko u NS ne vozi bicikl kao prevozno sredstvo taj nije normalan"
--
Jedno je voziti bicikli rekreacije radi, a drugo ici na posao ili u neku drugu priliku gde ne moze da se obuce sorc. Pogotovo leti na 30+ stepeni. Ko normalan zeli da bude narednih 8 sati mokrih gaca.
Kao što nemamo prigradske vozove, ni P+R parking na ž stanici, nemamo ni gradski prevoz. Ništa se nije promenilo trideset godina - drndavi busevi koji idu kad idu, prljavi, nepouzdani, nedovoljni - samo ima tri puta više kvadrata na postojeće linije i vozila i mnogo, mnogo više ljudi. Samo simulirate.
Ja imam tu srecu pa idem sa okretnice tako da znam kad da krenem i kad da ocekujem autobus, uglavnom budu ovi novi sa klimama i naravno bude nekad i pametnjakovica koji ne znaju kako klime funkcionisu pa pootvaraju prozore i sve se ugreje unutra. Ali kad dodje neki od onih starijih autobusa sad na ovim temperaturama od 30+, neka se Bog smiluje. A automobil ne bih opet kupovao za Novi Sad ni u kom slucaju, osim ako se ne preselim negde na periferiju, nema parkinga, kad odem negde u Centar popijem po par pica pa svakako ne vozim onda pa mi ni ne treba osim za posao i eventualno nabavke, semafori na svakoj banderi, generalno je saobracaj dosta lose resen sto se ide dublje u Centar. Ja se samo nadam da ce u GSP-u svi ti viskovi, a vala ih ima, podobijati otkaze, da vozaci dobiju plate koje zasluzuju, da se angazuju mehanicari i da se kompletno renovira vozni park. I vozaci kao vozaci ne bi trebalo uopste da prodaju karte, koji je problem da se to sredi da kupuje preko telefona i samo skenira, stariji ljudi svakako imaju godisnje i, ako je bas problem, lako se ubaci da se na kiosku prodaju fizicke karte?
@bananarama
To je bio danski sistem i original danske msšinice. Te mašine za poništavanje karata su dugo trajale i nisu se kvarile. Jeste karte su bile od 12 vožnji. Mi smo u firmi dobijali po 4 karte mesečno, a ko je imao dve linije do posla duplo. Kasnije su se pojavile mesečne karte sa markicama.
Trotinet i bicikl su sasvim dobro rešenje za osam "toplih" meseci u godini.
Na to koliko je loše organizovan prevoz uopšte, ukazuje činjenica, da mi se život prolepšao od kako ne idem busom. Nema nerviranja, samo povetarac u kosi, srećna sam.
Karte bi svakako umesto u autobusu morale da se kupe na kiosku, polasci bi na određenim linijama morali biti cesci, morao bi da se smanji broj stanica (neke su bas blizu), kao i da se neklimatizovani busevi proslede na deponiju i resen problem.
Najjveci problem jesu saobracajnice,mala lepeza karata,vozace rasteretiti prodaje karata sto pre,zute trake ne postoje,na N.Naselju taxi stajaliste nasred puta.MORA NEKO OZBILJAN DA SE BAVI OVIM PROBLEMOM.
Izbacite da vozač naplaćuje karte, uvedite nedeljne i karte na pola meseca za grad i prigrad i vremenske karte, kao i izbacite stare konzerve autobusa, za početak toliko pa ce biti više putnika .
Kada bi manje smrdeli, a vise postovali red voznje, zimi bili manje ledeni i prljavi, a leti manje usijani i bar malo rashladjeni, mozda bi se i broj putnika povecao.
Ovako, gsp je metafora nesposobnosti, neznanja i diletantizma recikliranih radikalskih bandita u upravljanju gradom uopste.
Cistoca, Parking, gsp, Betonilo-tu je mrtva trka ko je gori i ko je vise upropastio resor kojim se (ne)bavi.
Пре три године купио Клио двојку 1.2 бензинац 2003. годиште за 1500е. Боље паре у животу нисам уложио. Мотор одличан, једноставан, мали потрошач, ауто мали и идеалан за по граду, поправке нисам ни имао осим делова трапа који су потрошни делови. Регистрација није прескупа. Кад је лепо време идем и бајсом. У сваком случају у бус више не улазим.
Probajte biciklu (volim ovakao da kažem). Ne živimo baš u nekoj super razvijenoj zemlji gde se možete osloniti na javne službe. Gde možete izbegnite te iste. Razumem ja da ne može neko iz Begeča npr. da vergla do centra na šljaku.Ili je neko bolestan, pa ne može, ali neko sa Naselja npr.može da odvergla do centra npr. na šljaku. Barem dok je vreme humano za vožnju. Dobro je za zadravlje, uštedi se, a i brže se stiže nego busom. Lično mi je nerealno da se ljudi voze 5 stanica 15-20 minuta u nekom smrdljivom kršu, nego da teraju točak 15 minuta. Ovo je država za snalaženje jer realno, zabole nekog za kuknjavu. Kako da vam kažem, neće se sutra neko preterano uzrujati jer bus nije došao na vreme i što je šklopocija. Počešaće se u predelu prepona i pomisliće na to koliko ih zabole. Ponavljam, neki ne mogu, ali barem pola njih može, ali neće... Bolje kukati. Ne kažem, treba i kukati nekada kako bi se nešto popravilo. Jedino što ovde nema kome. Džabe je...
Nema normalnog zivota u gradu i okolini bez lokalnog voza, to je praksa svuda u normalnom svetu za iole veci grad (>100.000 stanovnika).
Ali gde ce to da razumeju pecinski ljudi iz sns.
О градском превозу већ одавно нема баш ништа похвално да се каже. Поред старих, кородираних, прљавих, неклиматизованих аутобуса, ту им је још примарно да вас додатно малтретирају и, понижавају отварањем само предњих врата. Џаба им машете претплатном картом. Штеде на контролорима, али зато нас постројавају.
Срећна сам, што лепо време користим, као и већина, да идем бајсом. Само да их не гледам!!!!
GSP sa svojim autobusima teško da može ponuditi bolju uslugu. Džabe novi autobusi, pametne karte, ... kada u saobraćaju postaju sve veće gužve. Slabo imaju prednosti u saobraćaju, što zbog naše (ne)kulture, što zbog nedostatka traka za bus. Kad je kolaps i busevi su u kolapsu. Jedina prednost u odnosu na auto je što se ne treba razmišljati o parkingu.
Autobus koristi ko mora: đaci, penzioneri i poneki radnik. Ostali se snalaze biciklom, trotinetima, peške ili kolima. Unutar grada vremenski dođe na isto, ponekad je alternativa brža od busa.
Da se na vreme razmišljalo (planiralo) Novi Sad bi danas imao javni saobraćaj u vidu tramvaja, lokalnog voza, ... Sad je već kasno jer teško da se mogu provuci šine kroz novosadske kanjone.
Eh da, nekada je Novi sad imao tramvaj i voz. Izgleda da napredujemo, ali unazad.
Nekada davno su u Novom Sadu postojale one "kuckalice". Kupovale se na trafici, bile su od kartona. Mislim da su bile za 12 vožnji ili tako nešto. Uđeš u bus i u automatu poništiš jednu vožnju. Bi su jako praktične, pogotovo za one koji nisu stalno koristili prevoz već po nekada. Karta ti je uvek bila u džepu i kada naiđe bus a mrzelo te da pešačiš samo bi uleteo u njega, iz džepa izvadio tu kartu za više vožnji i poništio jednu. Uopšte mi nije jasno zašto ih je GSP ukinuo i iz svih autobusa izvadio automate. Kada je bila gužva i nisi mogao pristupiti automatu onda si kartu davao najbližem sebi a on dalje pa je neko poništio i vratio je istim putem nazad. To je bilo i zanimljivo jer su tako ljudi stupali u interakciju jedni sa drugima, prozborili koju reč, našalili se a da se prethodno nikada u životu nisu videli. Stara dobra vremena. Danas svako gleda kako da te zaje*e.
kad busevi ne budu kasnili po pola sata u startu i kada vozaci budu znali da se ponasaju kao normalne osobe onda ce ljudi putovati busem a to tad bicikli ili peske u najmanju ruku dao bih pare i za taksi jer se busevi raspadaju plus su bez klime
"Novi Sad ulaže mnogo napora i novca da gradski i prigradski saobraćaj učini što efikasnijim i time što veći broj sugrađana usmeri na korišćenje javnog prevoz"
Smatram da linija 8je jako dugačka i da bi češće trebala ići, pogotovo između naselja prema Bulevaru izgradilo se mnogo zgrada, juče čekam četrdeset minuta osmicu u Hađiruminovoj za naselje to je preterano jedna nije došla ,a ta osmica je jedina linija koja prolazi tom ulicom .Kada treba otići do poliklinike pre se stigne iz Veternika nego iz Hađiruminovoj ulice.
Mnogi od proleća do kasne jeseni koriste bicikl, i sve ih je više.
Autobusi su mahom stari, prljavi iznutra, sedišta očajno prljava, većima nema klimu, a neki čak i greju na +30 i kusur.
Stići od Naselja do Štranda je maltene kao stići od N Sada do Beograda.
Mnoge ulice kojima autobusi prolaze su pretesne i za normalan saobraćaj, a kamoli još i za autobuse.
Posebnu "čar" svemu tome daju automobili uredno parkirani sa obe strane kolovoza. Neretko i na samoj autobuskoj stanici.
Onda nije nikakvo čudo što se autobusi jedva vuku ulicama.
I do vozaca je, nama iz prigradskih naselja razlika u duzini voznje zna biti i po 10-15min,dolaskom na ž. stanicu opet zbog kasnjenja gubimo bus koji treba da nas prebaci do posla, desi se da busom koji krece u 6:05h stignemo na posao u 6:55h,a kad voze spori vozaci stizemo u 7:10-7:15h.Busevi bez klime, prljavi, u nekima ni prozor ne moze da se otvori. S obzirom ko im je direktor razumem ih u potpunosti
Na sajtu JGSP Novi Sad (http://www.gspns.rs/nsmart-o-sistemu) piše da sistem elektronske naplate obuhvata i elektronski novčanik (na karticu se novac, a potom skida iznos za svaku vožnju), ali ta opcija još nije uvedena iako je trebalo da bude uvedena prva.
Treba uvesti i vremenske karte, koje omogućavaju neograničen broj presednja u okviru određenog vremena (npr. 30 i 60 min).
Postoje i mogućnosti određenih popusta (npr. u Beogradu se za uplaćenih 900 din. dobija 100 din. gratis).
Na kraju, treba povećati broj polazaka na svim linijama. Sadašnji redovi vožnje su sramota za ovaj grad.
Kao da vode NASU a ne GSP. Gospodo u svetu je sve već izmišljeno što se tiče prevoza autobusima po gradovima. Primenite 30% onoga kako se vodi ozbiljna prevoznička privatna firma i GSP će biti najbolji u svemu u Srbiji. Ako primenite 40 do 50% pravila kako se vode ozbiljne privatne firme iz vaše branše bićete najbolji u regionu.
U drugim gradovima mozete kupiti karte u kiosku i samo validirate kada ulazite u autobus (linijska karta)... To u NS nije praksa...
Ali ajmo malo da razmisljamo korak napred, umesto papira na mnogo mesta mozete koristiti mobilni telefon. Validacija karta se vrsi preko nfc na Vasem mobilnom telefonu (kupujete kartu online).
A cak jos dalje osim linijske karte u nekim gradovima postoje vremenske karte, pa vi mozete prelazitit iz jednog autobusa u drugi dok pri ulasku u autobus Vasa karta vazi (nije istekao vreme). Stime dobijate mogucnost da npr iz petrovaradina odete na telep (linija 3 ili 9 pa 12). Posto u drugim gradovima su primetili da ako treba kuputi dva-tri linijsku kartu, to ljudi ne zele, pa ne iskoriste linije nego koriste drugih mogucnosti, npr kola, za malo vecu cenu da kupe vremensko ogranicenog karta i oni su dovuceni nazad u autobus.
Moguce da sa takvim savremenijim resenjima bi bilo cak i vise zadovoljnih putnika na linijama.
Prodaja karata u autobusu je velik teret za vozača i jako produžuju vožnju. Potrebno je ponuditi široku paletu pretplatnih karata tako da svako može da kupi onu koja mu najviše odgovara.
Zato moraju kopati centar grada da bi imali gde potrpati silne automobile. Autobusi jesu krntije, danas sam se rastopila u jednom takvom, ali saobracaj je u ovom gradu horor jer je gospodi ispod nivoa da se voze autobusom, pre ce se otimati za parking mesto.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Klaj-klaj, pa kad stigneš: GSP ima sve manje putnika - da je brži bio bi i atraktivniji
Živan Lazić
zivanlaz@gmail.com
Novi Sad
•06.06.2022.
•16:21 > 16:06
Komentari 59
Куп је битан
kiki
Ostale cene su 7kn sat vremena, i 10kn 90 min.
https://www.zet.hr/cijene-prodaja-i-placanje/cijene-karata-izdvojena-podrucja/56
Dalje, odavno postoji na skoro svakom stajalistu i prikaz za koliko dolazi na stanicu odredjeni prevoz.
Slican princip vazi i u Kosicama (Slovacka) https://imhd.sk/ke/doc/en/19744/Tickets
Novosađanka
Dara
Nana
Marko
Natasa
Nikola
Ana
Nemanja
- na svim bulevarima ukinuti "riblju kost" parkinge i tuda trasirati žute trake, plus, kamere kao u BG. Ukidanje parking mesta nadomestiti mogućnošću zakupa istog za stanare po sadašnjim povlašćenim cenama zonske karte
- svakoj firmi koja ima trgovinsku delatnost uvesti obavezu zakupa parking mesta za dostavno vozilo
- prsten jednosmernih ulica oko centra grada, sa po više traka (pade mi na pamet Sarajevska u BG) - Jevrejska, Uspenska, Šafarikova
Milica
Stohadin
Veliki broj je u kvaru.
A brojka je ista kao i pre 20 i kusur god.
205 komada smo samo jedne god imali pre 20 god. u špicu.
I onda je valjalo.
Sad treba max 250 do 280 u špicu na svim linijama,ali nema ko da drži volan.
Više vole da vozaju stolice po kancelarijama ili kućama.
Posmatrac
ФИРМА 1989
Како решити проблем људи који стану на сва 4? углавном нешто мора да се обави или неког да сачекаш а физички немаш где да станеш, јер тако су мудри нам урбанисти направили. И сам станем на сва 4 кад неког морам да сачекам, нема се куда. Тако је Хаџи Рувимова постала саобраћајница са по једном функционалном траком. Тачније цела Детелина је један велики слалом између возила. Не знам како би се тај проблем могао решити јер потреба за утоваром и истоваром постоји. Исто као и у Браће рибникара.
Те улице једино да се претворе у једносмерне, као што је цео Загреб у једносмерним улицама и функционише сасвим пристојно. Семафори су им одлични - када је лево скретање у питању, постоји посебан семафор за то, сви остали стоје, не морате да будете камиказа и живите у неизвености да ли ћете проћи у тој тури. Повећана је безбедност самим тим.
Решења постоје, не треба их измишљати, само имплементирати.
Starosađanin
Jana
Miloš
Nikola
Pritom kupuje se vremenski ograničena karta i menjaš koliko hoćeš autobusa, odnosno koliko stigneš.
Daleko smo mi i od Slovačka, a ne od neke normalne države.
Pera
Neki Rus
Ono što bi ubrzilo prigradsku vožnju, za mene izgleda jednostavno: elektronsko plaćanje PLUS efektivna kontrola. Načini elektronskog plaćanja: bankarskim karticom u busu PLUS kupovina karata preko interneta, kao što napravljeno na voznom saobraćaju BG-NS.
Dejan
Vlada
Baš ti je na 30+ stepeni hiljadu puta prijatnije ići biciklom nego autobusom, ili automobilom koji se satima pržio na suncu. A ako su ti gaće mokre od 15 minuta lagane vožnje, to je do tvog očajnog zdravstvenog stanja, a ne do bicikla.
oldtimer
Qwer
Ima
pavle
06.06.2022 • 18:37
Moj stav
Ko u NS ne vozi bicikl kao prevozno sredstvo taj nije normalan"
--
Jedno je voziti bicikli rekreacije radi, a drugo ici na posao ili u neku drugu priliku gde ne moze da se obuce sorc. Pogotovo leti na 30+ stepeni. Ko normalan zeli da bude narednih 8 sati mokrih gaca.
Nenad
Krokodili dolaze
posadio mane
Dragan
To je bio danski sistem i original danske msšinice. Te mašine za poništavanje karata su dugo trajale i nisu se kvarile. Jeste karte su bile od 12 vožnji. Mi smo u firmi dobijali po 4 karte mesečno, a ko je imao dve linije do posla duplo. Kasnije su se pojavile mesečne karte sa markicama.
Lea
Na to koliko je loše organizovan prevoz uopšte, ukazuje činjenica, da mi se život prolepšao od kako ne idem busom. Nema nerviranja, samo povetarac u kosi, srećna sam.
Karte bi svakako umesto u autobusu morale da se kupe na kiosku, polasci bi na određenim linijama morali biti cesci, morao bi da se smanji broj stanica (neke su bas blizu), kao i da se neklimatizovani busevi proslede na deponiju i resen problem.
Ns
Marko
Vladimir
Ahab
Ovako, gsp je metafora nesposobnosti, neznanja i diletantizma recikliranih radikalskih bandita u upravljanju gradom uopste.
Cistoca, Parking, gsp, Betonilo-tu je mrtva trka ko je gori i ko je vise upropastio resor kojim se (ne)bavi.
Лиманац
Јесте на слично довели и ГСП?
Марко
Kokakole
Lfcc
lokalni voz
Ali gde ce to da razumeju pecinski ljudi iz sns.
Мима
Срећна сам, што лепо време користим, као и већина, да идем бајсом. Само да их не гледам!!!!
Dr. S
Autobus koristi ko mora: đaci, penzioneri i poneki radnik. Ostali se snalaze biciklom, trotinetima, peške ili kolima. Unutar grada vremenski dođe na isto, ponekad je alternativa brža od busa.
Da se na vreme razmišljalo (planiralo) Novi Sad bi danas imao javni saobraćaj u vidu tramvaja, lokalnog voza, ... Sad je već kasno jer teško da se mogu provuci šine kroz novosadske kanjone.
Eh da, nekada je Novi sad imao tramvaj i voz. Izgleda da napredujemo, ali unazad.
Novonaseljeni
Da se koriste postojoće i uvedu nove žute trake.
Da se uvedu "vremenske" karte
bananarama
Neko
Светозар Милетић
eh
Светозар Милетић
ŠKK
Čekaj, šta?
Linija 8
borislion
Ili barem tramvaj.
Bot
Rista
Autobusi su mahom stari, prljavi iznutra, sedišta očajno prljava, većima nema klimu, a neki čak i greju na +30 i kusur.
Stići od Naselja do Štranda je maltene kao stići od N Sada do Beograda.
Mnoge ulice kojima autobusi prolaze su pretesne i za normalan saobraćaj, a kamoli još i za autobuse.
Posebnu "čar" svemu tome daju automobili uredno parkirani sa obe strane kolovoza. Neretko i na samoj autobuskoj stanici.
Onda nije nikakvo čudo što se autobusi jedva vuku ulicama.
Toni
Nikola
Treba uvesti i vremenske karte, koje omogućavaju neograničen broj presednja u okviru određenog vremena (npr. 30 i 60 min).
Postoje i mogućnosti određenih popusta (npr. u Beogradu se za uplaćenih 900 din. dobija 100 din. gratis).
Na kraju, treba povećati broj polazaka na svim linijama. Sadašnji redovi vožnje su sramota za ovaj grad.
Laloš
gradjanin
Ali ajmo malo da razmisljamo korak napred, umesto papira na mnogo mesta mozete koristiti mobilni telefon. Validacija karta se vrsi preko nfc na Vasem mobilnom telefonu (kupujete kartu online).
A cak jos dalje osim linijske karte u nekim gradovima postoje vremenske karte, pa vi mozete prelazitit iz jednog autobusa u drugi dok pri ulasku u autobus Vasa karta vazi (nije istekao vreme). Stime dobijate mogucnost da npr iz petrovaradina odete na telep (linija 3 ili 9 pa 12). Posto u drugim gradovima su primetili da ako treba kuputi dva-tri linijsku kartu, to ljudi ne zele, pa ne iskoriste linije nego koriste drugih mogucnosti, npr kola, za malo vecu cenu da kupe vremensko ogranicenog karta i oni su dovuceni nazad u autobus.
Moguce da sa takvim savremenijim resenjima bi bilo cak i vise zadovoljnih putnika na linijama.
Anonimus
MiRa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H