Novi Sad
14.06.2022.
15:30 > 15:31
Odbornici Skupštine opštine Sremski Karlovci gotovo jednoglasno su usvojili odluku o postavljanju biste Petru Velikom istog dana kada je predlog stigao na odlučivanje.

Komentari 105

  • Nedzo

    18.06.2022 09:36
    Karlovci
    Polurazruseno mesto, sa ocajnom infrastrukturom, gradjani zbunjeni i ogorceni, nista se ne menja na bolje, niti ima nade da ce doci do nekog boljitka u zivotu Karlovcana...
    I sad, ovaj spomenik?!
    Cemu to???
    Zarad politickih poena i igara...
    Takvi SMO ..
  • Pera

    18.06.2022 08:48
    Karlovacka Opstina.. Likovi iz Alan Forda, premesteni u Bermet..
  • pawlle

    17.06.2022 19:11
    kakav podguzni narod
  • Zare

    17.06.2022 12:17
    @Сремац
    Procitaj komentar Alekseja Aleksejeviča koji je dosta precizan, ali tu se nigde ne pominjeu niti Srbi niti Karlovci, jedino ako Aleksej ne misli da je Srbija Ruska gubernija. Petar Veliki je pre svega bio germanofil a Srbi za njega divljaci. Verujem da generalno ni danas Rusi nemaju mnogo bolje misljenje o nama.
  • Milan

    17.06.2022 06:11
    A gde je bista Leopoldu I i Mariji Tereziji koji su dozvolili srbima da u Sremskim Karlovcima osnuju eparhiju????? I ko je Petar veliki za Karlovce i Srbiju uopste?
  • Сремац

    16.06.2022 21:59
    СВАКА ЧАСТ
    Свака част за овакву одлуку Карловчана.Онима који су против саветујем да мало прочитају историју,без обзира што мисле да су писмени,а нису.Сремски Карловци као центар српске духовности и фрушкогорски манастири су веома везани за Русију.Штета за вас који мало читате и не познајете историју,па само лупетате... ко зна можда ћете једног дана доћи памети.
  • Lidija

    16.06.2022 14:20
    Sremski Karlovci Petar Veliki
    Neznalice i glupaci.Pišete novu istoriju i sve nas pravite budalama.
    Šta su vama Rusi?
    Histerija i nebuloza.
    Petar Veliki prijatelj Karlovaca!


    Zaslužio je!



    Bruka i beda !
    Jadni ste!
  • Zare

    15.06.2022 22:54
    @MKNS
    Dragi gospodine, promasili ste temu; kakve veze ima Petar Veliki u istoriji Srba.
    Sto se indoktrinacije tice, kod mene je ocigledno bila jalova, da iskoristim Vas izraz i pored toga sto sam uz clansku kartu moje babe isao na besplatnu projekciju filmova u ruskom domu.
  • ja

    15.06.2022 22:41
    opet isto,a malo drugačije
    "Дигитални варварин"
    Nažalost, pojednostavljujete događaje. Srpsko-turski ratovi 1876-1877, vođeni su pod nepovoljnim uslovima za Srbiju. Evropa nije podržavala ovaj sukob, Rusija se vodila svojim interesima. U ratu je učestvovao veliki broj ruskih dobrovoljaca, ali bilo je pripadnika i drugih evropskih naroda. Rezultat ovog rata su veliki gubici u ljudstvu srpske strane, kao i velika materijalna šteta. Na Carigradskoj konferenciji održanoj po okončanju ovog rata, Srbi nisu mogli ni da govore, niti da učestvuju, rečeno im je da će se poštovati njihove granice od pre rata (džabe su ginuli). Glavni pregovarači su bili Austro-ugarska, Rusija i ostale evropske države (svaka je gledala svoj interes). Kada je pokrenut drugi rat, Srbija sve i da je htela nije mogla tako brzo da reaguje na zahtev ruskog cara. Rusija nije ratovala da bi Srbima ili Bugarima stvorila ili proširila državu. Ona kao nesumnjivo velika evropska sila je gospodarila većim delom Crnog Mora i sa jedne i sa druge obale (Kavkaz, Gruzija) i logično da joj je cilj bio da izađe na Sredozemlje, a to može jedino kroz Daradanele -Carigrad, zato je i ratovala sa Turskom. Engleska kao isto velika pomorska sila, to nije dozvolila, nije odgovaralo ni Austro-ugarskoj kao ni Nemačkoj i ostalima. Zato i nisu dozvolili da Rusija osvoji Carigrad! Kada je knez Milan (kakav god da je bio) video, čemu teži Rusija (Sanstefanski mir-kao posledica ovog rata), tek onda se okrenuo Austro-ugarskoj. Tada je pametno postupio!
  • MK

    15.06.2022 20:26
    znanje
    @ Zare
    Pa jeste, ljudi idu u škole, a škole su uvek u nekom sistemu, a ideološka indoktrinacija počinje obično pre bukvara. Ali uče se i druge korisne stvari, kao npr. gde se stavlaju tačka i zarez. Ovde nikako "Nego da ponovim; kakve veze ima Petar Veliki u istoriji Srba."
    I, ne morate biti još i prosti, već smo sve videli! Da bi čovek o nečemu raspravljao i imao mišljenje, mora imati i znanje o nečemu, samo je to bilo u pitanju, nikakvo z......, bez obzira na popularnost tog slova!
  • Лиманац

    15.06.2022 20:20
    Срамота ме што делим назив Србином са овим издајницима. Додворавају се светским моћницима без имало стида и да им нико не тражи.
  • Zare

    15.06.2022 17:08
    @NS
    Sta Vi to mene zezate na finjaka!!! Mani se vise istorije iz osnovne skole koja je bila u sluzbi sistema kao i ova ideja o spomeniku. Nego da ponovim; kakve veze ima Petar Veliki u istoriji Srba.
  • Goran Ilić

    15.06.2022 16:14
    Lako čitljivo
    Kad god čitam komentare "objektivmih" na Vašem portalu, samo jedno mije jasno :

    Što više negativnih mišljenja, znajte, 1000%, botovi su poslati u progon pameti.

    Vise i ne čitam stavove koji nemaju negativni broj. Tu je istina.

    A oni...botovi, izazivaju prekrasan kontraefekt, ali mali mozak to ne shvata. I
  • Pavic Milenko

    15.06.2022 15:34
    Ulizice
    Nesrecnici, dodvoravaju se coveku koji je (do sada) direktno odgovoran za smrt nekoliko desetina hiljada ljudi (verovatno i vise) medju kojima je i mnogo dece. Jadno.
  • Vladan

    15.06.2022 14:32
    Uvek mi je smešno kad se potežu istorijski argumenti, kao da ovo vrljavo nedonošče na izdisaju od zemlje ima bilo kakve veze sa državama koje su nekada postojale na ovom tlu.
  • NS

    15.06.2022 14:30
    učenje
    @ Zare
    Jao, Zare, pa nemamo toliko vremena, ne možemo počinjati od osnovne škole, a i ovo što ste pomenuli je dokaz za to koliko bi to posla bilo! A i šta će Vam, očigledno ste zadovoljni sobom? Inače, neznanje je najopasnije u životu, bilo o čemu da se radi, kako bar to još niste naučili?
  • pajo patak

    15.06.2022 14:18
    @Vjeverac
    jesi li ti Лиманчев odvjetnik ? Vrati se sa istim na Сљеме i grickajte љешњаке.
  • Sremac

    15.06.2022 14:11
    Jel' mož' jedan u Patagoniji?
    @Aleksej Aleksejevič

    A to što ste napisali o Petru Velikom je (verovatno) OK.
    Ali KAKVE TO IMA VEZE SA SREMSKIM KARLOVCIMA, HALOOOO?!

  • Дигитални варварин

    15.06.2022 13:43
    @ja
    Пошто је Санстефански мир често коришћен као "аргумент" да Руси баш и нису богзна какви српски пријатељи, написаћу коју реч о томе. Руски цар (Александар II) заратио је са Турцима у циљу да помогне бугарски устанак, и позвао је и Србију да објави рат Турцима. Очекивао је да Срби уђу у рат, и пошаљу трупе за помоћ при освајању града Плевена. Међутим, у Београду је преовладало мишљење да са уласком у рат не треба журити, односно да се са Турцима зарати тек када Плевен буде пао. Тако је и било, с тим да су руски губици при тој опсади били огромни, а цар није опростио Србима.поменуто оклевање. Отуда Велика Бугарска (која је обухватала чак и Ниш). Такође, наредни руски циљ био је да се освоји Цариград, коме су Бугари географски много ближи него Срби. Енглези су послали флоту и осујетили ове руске намере, а који месец касније дошло је до Берлинског конгреса. Политика Милана Обреновића (Тајна конвенција) била је сумњив германофилски авантуризам, као и касније карађорђевићевско инсистирање на Србији као "јужнословенском Пијемонту". Остаје - ипак - чињеница да Русија никада није ратовала са Србијом, за разлику од Запада. Шта Запад о Србији мисли - најбоље се види из онога што је Жорж Клемансо казао пре више од сто година, када је оценио да су Срби - током Великог рата - били "стрвинари савезничких победа". Е, ако су нам он и њему слични западни љигавци пријатељи - какви су нам онда тек непријатељи?!
  • Srpska Sparta

    15.06.2022 13:23
    Smešno
    Dokle imate potrebu da se nekom ulizujete? I bez razuma i logike da dižete spomenike?
  • Zare

    15.06.2022 13:14
    @NS
    Ovde nije debata o mom "minimalnom" znanju a i da je tako, to je mnogo manje opasno nego pogresno ili zabluda. Posto je vase znanje plodonosno, Vi lepo objasnite ulogu Petra Velikog u srpskoj istoriji, samo nemojte pominjati Karlovacki mir koji u sustini nema veze sa Srbima nego Becom. Njega je jug interesovao samo kao mogucnost izlaska na topla mora.
  • Bačvan

    15.06.2022 11:40
    Re: Dusan Dzigurski
    Dobro zboriš: "Ljudska pamet je limitirana ali glupost nije"!
    Naravno, ti sam si najbolji primer za to.

    Ipak, razumem te, nije lako kad' si glup.
    Nadam se da ćeš pronaći deo mozga koji ti fali, i da ćeš tada nekako uspeti da staneš u red onih normalnih, neiskompleksiranih i nezatucanih.
    Probaj da se malo obrazuješ i doškoluješ (postoji večernja škola za osobe kao što si ti).
    Možda ti to pomogne da razumeš koliko ne razumeš.
    Najgore je kada ne znaš, koliko ne znaš.
  • ja

    15.06.2022 11:37
    isto to samo malo drugačije
    "Дигитални варварин"
    Tačno je to što ste napisali, ali ste malo više pojednostavili.
    Prvo, Srbi su sami podigli Ustanak, bez ičije pomoći, samim tim i bez Ruske. A nije da je nisu tražili na sve strane (niko nije bio zainteresovan da pomogne). Ono što su Sultan i Porta dali knezu Milošu Hatišerifom, većinu tih odredaba su imali Srbi i "Ičkovim mirom"-koji je odbijen po savetu Rusije!
    Tačno je da su Hatišerifom 1829/30 Srbi dobili autonomiju, na pritisak Rusije, ali to Rusiju nije ništa koštalo, i mogla je to da izdejstvuje-hvala joj!
    Da ne pišemo o San Stefanskom miru! Da li i za to treba da joj budemo zahvalni?
    Drugo, jedino kada je Rusija delovala u korist Srba, bilo je u Prvom Svetskom ratu, kada je car Nikolaj Romanov zapretio Saveznicima ako ne pomognu evakuaciju srpske vojske, da će se Rusija povući iz rata. To ga je i indirektno koštalo vlasti i života. U svim ostalim prilikama Rusija kao i svaka velika sila gleda prvenstveno svoje interese-što je njeno pravo, uostalom to rade i drugi.
    Naš je problem što ne znamo i nećemo da naučimo da štitimo SVOJE interese, onoliko koliko možemo shodno svojoj snazi i sposobnosti. Dok to ne naučimo, bićemo moneta za potkusurivanje, Zapada, Kine ili Rusije-svejedno!
  • Nikola

    15.06.2022 10:24
    Voda
    Mene samo interesuje kako će neko da reši problem vode koja teče ispod asfalta u ulici Karlovačkih Đjaka. Daleko više vode ima ispod asfalta nego po samoj ulici, ukazao sam na taj problem ali pojeo vuk magarca. Veliki je poduhvat rešiti to ali biće da niko nema muda da zatvori ulicu i uradi posao KAKO TREBA a ne samo da krpi godinama
  • NS

    15.06.2022 10:02
    Neophodno minimalno znanje
    @ Zare
    Sasvim je jalov posao i pokušavati da se s Vama o tome razgovara, jer Vi o tome tako apsolutno, totalno ne znate ništa, da je svako objašnjavanja potpuno uzaludno!
  • Jalov

    15.06.2022 10:01
    posao je "uletati" u bilo kakvu raspravu sa raznim sns botovima ovde, putinofilima i sličnima. Ne zavredjuju sekund pažnje. Vec je vidjena njihova prevrtljivost. Danas ližu putinu ruku i veci su Rusi od Rusa, sutra ce biti najglasniji idolopoklonici bilo koje druge nacije, možda veci Nemci od Nemaca. I limeni petao na krovu se manje okrece na vetru od ovakvih ljudi kojima je jedini smisao postojanja ponižavanje svakoga ko nije u mentalnom smetlištu.
  • Zare

    15.06.2022 09:38
    @bananarama
    Odlican komentar, ali imajuci u vidu dostupnost tih podataka, mogu jedino da konstatujem da osobe koje odlucuju o tome imaju tarabu ispred nosa. Ta odluka nije cak ni politicka.
  • Karlovčanka

    15.06.2022 08:24
    Toliko komunalnih problema u Sr.Karlovcima, toliko opštinskih radnika čija se kancelarija nalazi u restoranu Bermet, a ne u zgradi opštine, problemi JKP Belilo, trošenje budžetskog čitaj našeg, narodnog novca na koje kakve trice i kučine...i sad još i ovo...pa dokle...Nije poenta u tome čija je bista, već u tome da ima niz problema u funkcionisanju "grada" koji bi se mogli rešiti tim novcem koji će zaludno biti potrošen...Nedomaćinski odnos prema Karlovcima i njegovim žiteljima. Žalosno i tužno.
  • Veverac

    15.06.2022 08:17
    @pajo patak
    Dakle, gospon Kva-kva-kva, ti dobro znaš da pionira odavno nema, pošto su postojali u idolopoklonička vremena tvog voljenog maršala Joškice Zagorskog. Da, Srbi vole Ruse, a ne sorosoidne patke poput tebe. Zašto ne odletiš u EU, i tamo kvačeš?
  • Dusan Dzigurski

    15.06.2022 08:16
    Stradija
    Ova nasa nesrecna zemlja pada sve nize i nize. Mozemo mi normalni u Srbiji ocekivati od ostalog dela stanovnistva jos mnogo ruznih stvari do kraja. Kako je jednom receno: "Ljudska pamet je limitirana ali glupost nije".
  • Nimbus

    15.06.2022 08:10
    @Dusan
    Mala ispravka pojma "ponosan". Covek je ponosan na neko svoje delo, uspeh, posao ili bilo sta na sta je imao uticaj. Mozes biti ponosan na svoju karijeru, nesto sto si napravio, ili decu i njihove uspehe, jer si imao udela u njihovom obrazovanju i vaspitanju. Ne mozes biti "ponosan" na to kako i gde si rodjen, jer to apsolutno ne zavisi od tebe. Moze ti biti drago ili ne, zato sto si Srbin i rodjen u Srbiji, ali ne ponosan.
    Citiracu nesto sto sam cuo pre par godina. "Samo 8 miliona ljudi ima srecu da je rodjeno u Srbiji. Ostali nemaju tu srecu, ali imaji sve drugo."
  • Deda Joca

    15.06.2022 07:59
    Samo kažem
    Ako se već odaje priznanje Putinu, ali posredno, "da se Vlasi ne sete", najbolje bi bilo postaviti bistu Josifa Visarionoviča.
  • ЛиМан

    15.06.2022 07:43
    Искрено
    Најзад се неко сетио да направи биста страном владару који је заиста био велики (у сваком погледу).
    Нажалост, код нас су углавном у оном комунистичком периоду прављене бисте разним домаћим и страним лелемудима.
  • Banderaš

    15.06.2022 06:43
    Realnost
    U srbiji živi 40% nepismenih + 30% polupismenih (mogu da pročitaju,ali ne shvataju sadržinu). Takvi stanovnici su odlična podloga za uzgajanje svih vrsta gluposti i niko ne treba da se čudi zašto smo tu gde jesmo i bavimo se stvarima kojima se niko ne bavi.
  • Dragan

    15.06.2022 05:23
    Ah
    Postoji izjava Petra Velikog velikog ljubitelja Holandije gde je živeo i učio.Pitali ga gde su granice njegovog interesovanja.Odgovor "zapadne granice Bugarske" između ostalih.Međa mi s Srba o ostalih divljaka
    cak je i hteo holandski zastavu da preslika za Rusiju ali to holandski kralj ntije dozvolio.
  • pajo patak

    15.06.2022 04:56
    @Лиманац
    pošto je bista dobrodošla, hoćeš li organizovati svečani doček sa pionirima i trubačima ? Лиманац opameti se !
  • bananarama

    15.06.2022 01:10
    Baš su mi super ovi naši domaći Rusofili i Putinoljubi.
    Mrze zapad a uzdiži cara Petra Prvog.
    A da pri tome nemaju pojma da je taj isti Petar Prvi obožavao zapad i zapadnu kulturu. I sam se školovao u Holandiji za brodograditelja. Osnovao je novu prestonicu Rusije na obali Baltičkog mora i dao joj nemačko ime Petersburg. Ne rusko ili slovensko ime Petrovgrad nego nemačko Petersburg. U Rusiju je dovlačio inženjere, arhitekte, pisce, kuvare, slikare iz Italije, Nemačke, Francuske, Austrije. Napustio je dotadašnji ruski način izgradnje kuća, zgrada, tvrđava a uveo zapadni sistem. Čak je napustio i tradicionalnu arhitekturu ruskih pravoslavnih crkava a usvojio je stil gradnje katoličkih katedrala. Na ruskom dvoru je uveo obavezan francuski jezik a ruski je proterao. Na silu impod pretnjom strogih kazni je naterao Ruse da briju brade. Uveo je običaj da se budući ruski carevi obavezno moraju ženiti nemačkim princezama. U rusku vojsku je doveo gomilu nemačkih oficira koji su reorganizovali rusku armiju po pruskom principu tako da i gomila današnjih ruskih komandi i marševi u vojsci su tipični pruski, nemački.
    Petar Prvi je iz korena promenio Rusiju, uveo zapadni sistem vrednosti a svakog ko bi se tome suprotstavio kažnjavao je proterivanjem u gulage ili ih je fizički kažnjavao odsecanjem nosa, ušiju.
    Što bi se današnjim rečnikom to reklo, car Petar Prvi je bio tipičan današnji Soroševac, zapadnjak, ljubitelj Nemaca. Da je danas živ, Putina bi poslao u gulag u Sibir.
  • dijasporac

    15.06.2022 01:00
    @Vlad Cepes
    Druze Cepesu, ovih dana nam se pokusava dokazati kako su severnu Srbiju, Beograd i Vojvodinu od svapskih trupa ocistili odredi Crvene Armije u kojima je vecina boraca bila ukrajinskog porekla pa ako tu iforemaciju uparimo sa tvojim narodnim predanjem o silovanjima i paljevini iza trupa Crvene armije ispada da su nam to uglavnom radili Ukrajinci.

    No, necemo ulaziti ko je zlocestiji bio, bitno je da nama ni Rusi ni Ukrajinci nisu i ne treba da budu bliski, Srbija treba da tezi centralnoj Evropi a ne Istoku. I to je sustina.
  • dijasporac

    15.06.2022 00:51
    Ne znam odakle tolika odusevljenost Rusima u Srbiji, neverovatno je to idolopoklonstvo ka tom narodu. Nikad se Rusi nisu toliko voleli i toliko tezilo Rusiji sem mozda u vreme pre I sv.rata i dinastije Karadjordjevic i mozda 1944-1948. Ta ocajnicka ljubav u Srba ka vecoj "braci" Rusima je krenula u zadnjih 15-20 godina i totalnom propagandom preko medija, radom DSS-a, SPS, Dveri, SRS, SNS-a i Narodne stranke, zatim otvorenim idolopoklonstvom intelektualaca ( Cosic, Kostunica, Beckovic, Kusturica) i gomile nekih manje zvucnih imena ali imena koja se ne skidaju sa proruskih i drzavnih medija, tom besomucnom i sceukupnom propagandom su odjednom Rusi posali srpski najbolji prijatelji, prijatelji koji se brinu oko dobrbiti Srbije vise nego oko dobrobiti Rusije im.

    I sad se ruski car iz prve polovine 18-tog veka kada su Srbi bili toatlno porobljeni pod dva druga carstva (Otomanskim i KundK) i trebao im je jos ceo vek da se deo naroda oslobodi, navodi kao, jelte, neobicno bitan i zasluzan za Karlovce i Srbiju. Dokle, bre, ide vase loodilo drugovi iz proruskih partija, medija i kafanskih prica? Podigao je svojevremeno Tadic i DS spomenike azerdjebanskom predsedniku i najpoznatijem pesniku ali su to Azeri platili Srbiji a dizanje spomenika Petru Velikom je mozda placeno samo ruskim pijunima u Srbiji, Srbiji samo moze da zbog toga bude udaren kolac u telo... dok ne izdahnemo sa Rusijom zajedno.
  • Ivan, Osijek

    14.06.2022 23:23
    Lapsus, proboj Sremskog fronta nije bio 1944. nego 1945.
  • Ivan, Osijek

    14.06.2022 23:18
    @Vlad Cepes
    "... zasto su se po Vojvodini zene i kcerke 1944. krile po tavanima i u senu dok je prolazila ruska armija!?..." -"Jedna od lazi koju su smislili crveni Yu komesari 48 godine. To svi znaju ..."

    Nije to laž. Moj bliski rođak je kao dječak bio u Iloku za vrijeme proboja Sremskog fronta 1944. Pričao mi je da su Rusi silovali sve žensko što su zatekli, od curica do baba.
  • /

    14.06.2022 22:52
    /
    vladimir veliki, prvi hriscanin kod rusa je izabrao pravoslavlje/od ponudjenih mu religija/ zato sto kod muslimana nije mogao piti a kod katolika zeniti.
    dovoljno o njihovoj veri
  • Zare

    14.06.2022 22:17
    @NS
    Jedino zajednicko kroz istoriju Srba i Rusa je slovensko poreklo i nista vise sto ti nista ne garantuje kao ni Ukrajincima a sve drugo je propaganda i to losa.
  • Ivan

    14.06.2022 21:59
    .
    Лиманац
    A ti si ustvari iz S.Karlovaca? Botino sns-ovska, svaki dan čitam tvoje besmislene podrške ovom lopovskom sistemu. Kad bude tvoje dupe došlo na red, pevaćeš drugu pesmu
  • Лиманац

    14.06.2022 20:49
    Живела Србија! Живела Русија!
    Биста Петра Великог је добродошла у Сремске Карловце и тамошње становништво једва чека да буде постављена.

    Русофоби, унормалите се!
  • Mihajlo

    14.06.2022 20:26
    Naravno...
    @Dušan
    Ponosan si i što si nepismen.
  • Nik

    14.06.2022 20:06
    Opis tipičnog špijunskog centra.
  • NS

    14.06.2022 20:06
    prostor
    @ Zare
    Sva je sreća što Grci ne čitaju sve ovo što napišu naši komentatori, otkazali bi nam prijateljstvo! Ovi, sada Sev. Makedonci nemaju baš nikakve veze s Aleksandrom Makedonskim! A što se prostora tiče, pa svi delimo isti prostor - planetu Zemlju! Zaista je šteta što su Makedonci to radili, taj narod nije zaslužio takvu globalnu bruku! Inače, mi s Rusima delimo nešto mnogo važnije nego prostor, to valjda znate, čuli ste za Slovene i tako to? Može se nečiji stav podržati i na druge načine, a ne pridruživati se tom neverovatnom, bezgraničnom neznanju. Ako Vi smatrate da je to opravdano i pametno, onda ništa! Uzgred, ne mislim da je ideja o spomeniku dobra, mada ima određenih istorijskih okolnosti koje su inicijatori verovatno imali u vidu, ali bi bilo suviše komplikovano i dugo da se objašnjava, a podrazumeva određena znanja!
  • SFSN

    14.06.2022 19:58
    @savet
    Moja baba nije bila ni folksdojčerka ni hortijevka, i kaže da Rusi nisu dirali nikog sem kvislinga i saradnika okupatora. U svakom slučaju, gangbang zbog potkazivanja u vreme racije i slanja u logore je suviše blaga kazna za dotične.
  • Bolo

    14.06.2022 19:32
    Tajni ima onoliko
    Cena nepotrebnog spomenika će, naravno, biti državna tajna.
  • Дигитални варварин

    14.06.2022 19:32
    Подржавам!
    Споменик Петру Великом - него шта! А, видим, другосрбијанци вриште и негодују. Другови другосрбијанци - ако вам није јасно зашто Срби воле Русе - да вам нацртам. Први српски устанак је пропао зато што Русија није могла да помогне Карађорђу, пошто је сама била нападнута од стране "врлог" Запада (тј. Наполеона). Други српски устанак је био успешан баш зато што је Русија - веома ојачана после победе над Наполеоном - притисла султана, и присилила га на уступке Србима. Без Русије - Србија у XIX веку не би успела у борби против Турака, и не би обновила своју државност. То важи и за остале православне балканске народе - Румуне, Бугаре и Грке...
  • xqt

    14.06.2022 19:22
    Glupostima nikad kraja, a posle će da krive žute kad nas EU konačno odbaci.
  • Vlad Cepes

    14.06.2022 19:22
    Rusi Rusitelji

    14.06.2022 • 18:21
    Savet za sve rusofile da se raspitaju kod baba i deda o tome zasto su se po Vojvodini zene i kcerke 1944. krile po tavanima i u senu dok je prolazila ruska armija!? Sva sela i mesta koja su oslobodili partizani su ostala citava, sve sto su oslobadjali Rusi je poruseno.

    Jedna od lazi koju su smislili crveni Yu komesari 48 godine. To svi znaju ali laganje je uvek pozeljno kada dobijas novac za to.
  • Mile

    14.06.2022 19:09
    Ne mora biti za leba ali za ove bivše demokrate koji su sada žestoki naprednjaci sramote i srama nema!!!!
  • Zare

    14.06.2022 19:05
    @NS
    Ako cemo iskreno, vise veze imaju nasi Makedonci sa Aleksandrom velikim nego mi sa Petrom velikim. Barem dele isti zivotni prostor za razliku od Balkana gde su Rusi kroz istoriju jedino bili na sremskom frontu.
  • NEZAVISNA VOJVODINA

    14.06.2022 18:50
    Mislim da ce nakon ovog ojacati inicijative, da MARIJA TEREZIJA dobije svoj DOSTOJAN SPOMENIK. Postoje razlike.
  • NN

    14.06.2022 18:44
    svet
    @ Novosadjan
    Zašto nas svet mrzi? Pa, teško je reći, možda nas i ne mrze, ali nas preziru! Jedan razlog bi mogao biti da narod koji ne zna ni svoj rođeni jezik to i zaslužuje! Na primer - kaže se Novosađanin, a ne Novosadjan, a "ne znam" se piše odvojeno!
  • Vlad Cepes

    14.06.2022 18:36
    Lagarije
    Maki
    14.06.2022 • 17:57
    Veliki
    Rus je Rus i uvek su nam došli glave. Setite se bombardovanja, zaboravili da stave veto.

    U stvari Rusi su nas i bombardovali te 99 a ona gomila drugih NATO zemalja nam je slala pomoc u zavojima, lekovima i zgrazavala se nad postupcima tih bezdusnih severnih Slovena. Siguran sam da su one silne bebe u Banjaluci stradale zato sto Rusi nizu zeleli da im se dostavi kiseonik iz Londona. 45 godine su saveznici pobedili naciste a Rusa nigde pa valjda i sada kukaju da te naciste treba eliminisati umesto da ih prime u suzivot kao u Parizu i Berlinu. I Romanovi su nas izdali doduse kada su bili pobijeni a pobijeni su zato sto su morali uci u rat nespremni a bili su nespremni zato sto Mlada Bosna nije o tome vodila racuna...
  • Dusan

    14.06.2022 18:22
    Da li ste ponosni?
    Da li ste ponosni sto ste Srbin ili Srbkinja? Ja jesam!!!!
  • savet

    14.06.2022 18:21
    Savet za sve rusofile da se raspitaju kod baba i deda o tome zasto su se po Vojvodini zene i kcerke 1944. krile po tavanima i u senu dok je prolazila ruska armija!? Sva sela i mesta koja su oslobodili partizani su ostala citava, sve sto su oslobadjali Rusi je poruseno.
  • Tja

    14.06.2022 18:19
    A gde su oni bili kad se vadila lova za gimnaziju? Sve su platili Cincari sa juga, pa bi mogli bolje da obnove kuću Sabov Dejanović umesto što su se naprdni u nju uselili i uništavali. Al' šta bi o tome znali ovi novopečeni Srbi koji su juče tu došli.
  • Maki

    14.06.2022 17:57
    Veliki
    Rus je Rus i uvek su nam došli glave. Setite se bombardovanja, zaboravili da stave veto.
  • Ahab

    14.06.2022 17:51
    Gupost je svuda...
    ...Gde su svpski veciklivani vadikavi!
    Kada god treba de uradi neka epska glupost-banditi su kao zapete muskete.
  • Singrr

    14.06.2022 17:50
    Petar Veliki
    ...je bio proevropski vladar, zeleo je da modernizuje Rusiju, smanji uticaj crkve a sad se okrece u grobu sto se ovaj banalni kagebeovac uporedjuje s njime... ali, kako kaze Hana Arent, zlo je banalno.
  • glupost,i

    14.06.2022 17:42
    bacanje novaca
    ajde begaj. Ima 1000 drugih stvari potrbnijih Karlovcima. A ako baš mora kakav spomenik, onda je bolje i primerniji spomenik Vili Ravijojli, mislim Rovine su u Karlovcima i takav spomenik bi imao više smisla. Vila Ravijojla je baš naša a ovaj nikako nije.
  • Les

    14.06.2022 17:40
    Jadnici i ruske podguzne muve. Nemamo mi koga svoga..
  • Vlada

    14.06.2022 17:36
    Uvlacenje Rusima koji vecinom ni ne znaju ko smo mi vec prelazi svaku granicu ukusa. Posebno mi se svidjaju monumentalne dimenzije spomenika 75x60cm.
  • Slominosov

    14.06.2022 17:36
    Rusofili kanda pate od tih "instituta", čuj mene agentura... Ako se već pravi spomenik, neka bar bude okrenut ka zapadu, gde je gledao za života, da ne vidi šta mu ovaj kgb naslednik iza leđa radi.
  • Kosta

    14.06.2022 17:32
    Spomen društvo-trojka
    Uz ovog stranog državljanina, odmah pored njega istovremeno i spomenik Lavrentija Beriji i neznanom junaku kao oličenju pseće vernosti.
  • Gare

    14.06.2022 17:31
    Treba još spomenika
    Da se ne bi neko uvredio, treba, odmah pored slomenika Petru Velikom, podići i spomenik Linkolnu, Mao Ce Tungu i Bizmarku.
  • Nemoguce

    14.06.2022 17:31
    Vise
    Karlovci se sistematski unistavaju doduse u manjoj meri nego Novi Sad ali se vise oseti. Od potencijalnog kulturnog centra i turistickog centra svelo se na - vasar i zapusteni gradic. Sto se tice biste bolje da su stavili Eugena Savojskog ili nekoga ko je na ovim prostorima ostavio trag a ne Petra Putinovog uzora. Srama bez.
  • Nimbus

    14.06.2022 17:29
    Najbolje da je stave umesto fontane "Cetiri lava". Kad vec skrnavimo, da to radimo do kraja.
  • 9

    14.06.2022 17:27
    @Hvala unapred
    Ako stanovnici Karlovaca znaju ko je dotični
    ja plaćam bistu , ako ne plaćaš je ti . Jel može?
    Pita li neko te stanovnike treba li im završiti
    kanalizaciju? Pita li ih neko šta će sa autobuskom
    stanicom krajputašicom , sa divljim deponijama ,
    zaprašivanjem protiv komaraca nikad završenim
    centrom. Renoviranjem i davanjem stimulacija za
    termoizolovanje kuća ,a samim tim i fasada u
    samom centru.
    Usput čime je on to zadužio Karlovce? Sazidao
    Kapelu mira,
    oslobodio od Turaka? ili pomogao mantijašima
    da se uvale uz cara na narodnu grbinu "po zakonu".
  • Hwwwwwewwwq

    14.06.2022 17:22
    Gluposti
    Gluposti!
  • Nidza

    14.06.2022 17:19
    Kosta @
    Kojoj to civilizaciji????????
    Jesmo!
    Ahhhhaaaahhhaaa...
    Proslo, i opet ce, u nedogled!
  • A

    14.06.2022 17:14
    kojim povodom se stavlja bista nekog imperatora koji verovatno za svog života nije čuo za S. Karlovce. Uz njega dodajte i biste nekih Kelta i Rimljana koji su na ovom prostoru živeli. Stvarno ste dokazali Darvinovu teoriju o poreklu čoveka, samo što negde evolucija ide u rikverc.
  • Korto

    14.06.2022 17:10
    Kad ste već tu, skarabudžite i neki spomenik Staljinu da se ovi silni kafanski rusofili dogledno oduže svojim precima, obožavateljima njegovog lika i dela, što su onomad dobili produženo letovanje od države kao nagradu za izdaju sopstvene države.
  • Aleksej Aleksejevič

    14.06.2022 17:02
    Ono kada botovima nije jasno da treba veličati Petra Velikog zbog osvajanja Krima, ali ga istovremeno treba osporavati zbog ogromne naklonosti zapadnoj kulturi i civilizaciji.
  • Vidim

    14.06.2022 16:55
    Rusofobi
    Uveliko na aparatima.
  • Darko

    14.06.2022 16:54
    Kakav blam za Karlovce!
  • NS

    14.06.2022 16:53
    znanje
    @ Game of Trolls
    Pa, ako Vi mislite da je Aleksandar Makedonski njihov, odn. Severnih Makedonaca, onda mora biti da ste bili negde u istraživačkoj ekspediciji u nekom zabačenom predelu, ili ste provodili neko vreme izolovani, pa ne znate zašto im Grci nisu dali da budu samo Makedonija i zašto se celi svet sprda s "njihovim" spomenicima? Makar ste odakle mogli nešto naučiti o tome, ako već niste znali iz škole, ili onako, čitajući razne knjige!
    Toplo Vam preporučujem da prvo pogledate kako stvari stoje s nečim, pre nego što napišete komentar!
  • Милан

    14.06.2022 16:49
    Рус плавославац никада није пуцао на Србина. Западњаци јесу небројено пута.
  • Zare

    14.06.2022 16:48
    @Lfc
    Tacno ali pod navodnicima. Pod hitno zahtevati da se pored tog spomenika postave i Ivanu groznom, Lenjinu i Staljinu, naravno iz budzeta Sremskih Karlovaca.
  • Dejan

    14.06.2022 16:39
    sramota
    Sramotna putinofilija na delu.
  • Kosta

    14.06.2022 16:39
    Slaviti tuđeg
    Prvo, ovo je bacanje kiseline EU i civilizaciji u lice.
    Drugo, to ste želeli na izborima u aprilu ove godine.
    Treće, slavite što jedna sila bez ikakvog prava uništava suverenu državu.
    Jeste li vi još uvek svestni da to ne sme proći.
  • Lfc

    14.06.2022 16:37
    Svaka cast Karlovcanima na ovoj odluci i sto na ovaj nacin podrzavaju bracu u teskim vremenima. Karlovci su uvek bili jedno od najznacajnijih ruskih uporista na ovim prostorima i lepo je videti da se ta tradicijija nastavlja.
  • Game of Trolls

    14.06.2022 16:28
    A smejali smo se Makedoncima kad su postavljali spomenike ko pecurke po Skoplju? Pa oni su bar stavljali svoje a nisu se uvlacili u d..e zlotvoru 21. veka
  • dogodine u Botošu

    14.06.2022 16:23
    Ko nije pročitao "Rodoljupce" hitno da ide u biblioteku d'uzme...
  • Rasa sa salasa

    14.06.2022 16:22
    Evo usraću se od plemenitih i pravdoljubivih Rusa.
  • Brunova mama

    14.06.2022 16:14
    Poltronstvo nema granica. A ni glupost. Više nego strašno.
  • Hvala unapred

    14.06.2022 16:12
    To čiji je neko uzor nema veze sa tom osobom. Ako je zaslužan za Karlovce onda je zaslužan, ma šta neko mislio o Putinu koji nema nikakve veze sa Petrom Velikim.
    Ispada da odluka smeta autorki članka jer deluje da ona ima negativno mišljenje o Putinu.
    U ostalom, idite u Karlovce pa napravite anketu među stanovnicima. Ako se oni ne protive, sa kojim pravom vi dovodite u negativnu konotaciju odluku o postavljanju biste?
    E sada ako ste nezavisni novinari kao što tvrdite da jeste, objavite moj komentar jer sem kritike narativa članka ne krši ni jedno od vaših pravila niti je nepristojan ili vulgaran.
  • Kokakole

    14.06.2022 16:05
    Tačno da nas Rusi napadnu, mislim da bi 70 posto "naših" bilo za Ruse.
    Naguženi bi ih čekali. Udri Ruju, volim divlje!
    I kako da nas ceo Svet ne j**e kada toliko volimo...

  • Sasa

    14.06.2022 16:02
    Fuj
    Da Bog da vam Petrov naslednik zakucao na vrata da vas oslobodi!
  • logično

    14.06.2022 15:59
    Logično, pošto je car Petar svoje najbolje dane proveo tihujući u miru Sremskih Karlovaca.

    Oh, wait ...
  • Nenad

    14.06.2022 15:58
    U čemu se sastoji doprinos tog cara Karlovcima pa je zaslužio bistu?
  • Sal3

    14.06.2022 15:55
    Ovi stručnjaci će Vučića da "sahrane". Tako mu i treba.
  • Orač i mislilac

    14.06.2022 15:53
    Poturice
    Ništa, sad te odbornike lepo u avion i pravac Ukrajina na prvu linju baciti padobranom sa nožem,busolom, onim odvratnim tvrdim krekerima, i malo soli, da budu ko pravi ruski specijalci, Pa nek drugi misle hoće li im takva glupost opet pasti na pamet. A ko od ovih odbornika preživi, ako ne zaglavi robiju kod Zelenskog, pričaće unucima o svom glasanju da se diže bidta ruskom krvožednom caru iz 18 veka u tem Sremu u 21.
  • Jovan

    14.06.2022 15:53
    Kao da mi nemamo dovoljno nasih velikana.
  • Aleksej Aleksejevič

    14.06.2022 15:49
    I treba da mu podignu spomenik. Petar Veliki je modernizovao Rusiju jer je imao zapadne savetnike. Uveo je zapadnjačko odevanje po ugledu na Francuze, zabranio brade tj. uveo obavezno brijanje u javnoj službi i vojsci, podsticao svoje dvorane da se venčavaju sa zapadnim prinčevima i princezama. Sazidao u Sankt Peterburgu palate po zapadnoj arhitekturi, angažovao nemačke i italijanske arhitekte. Putovao je Evropom da bi naučio više o zapadnom načinu života, nauci i tehnici. Posetio je i Englesku. Promenio proslavu Nove godine na 1. januar, da bi uskladio kalendar sa Evropom.

    Tako da je Petar Veliki bio dosta pozitivan lik za Rusiju. Da njega nije bilo, Rusija bi i dalje bila zaostala feudalna država.
  • Joca

    14.06.2022 15:48
    Naravno da nisam (pro)čitao ceo članak, ali:

    1) trošenje novaca i uzurpranje parkovskog prostora zbog gluposti.
    2) pominjanje Putina u svakoj konotaciji sa Rusijom. Putin NIJE Rusija i istorija ga ni po čemu neće razlikovati od Hitlera!
  • Karlovčanka

    14.06.2022 15:44
    Stare kuće u Karlovcima se raspadaju, mesto izgleda kao da je izašlo iz horora. Umesto da urede naselje, da srede centar koji izgleda kao vašarište, oni se glupiraju. Kakav Petar Veliki? Kome uopšte služe ta rugla od spomenika, napravljena za velike pare. Što ne pitaju Karlovčane o tome, pa će dobiti korpu kao i nedavno što Karlovčani nisu prihvatili urbanistički plan koji će biti štetan za njih!
  • Rajko

    14.06.2022 15:42
    Nazad nešto dobro u Karlovcima. Red je da nešto dobro urade posle toliko promašaja.
  • Realno

    14.06.2022 15:41
    Što ne odmah Putinu?
  • Novosadjan

    14.06.2022 15:41
    Neznam zastp nas svet mrzi mi tako dobri i posteni
  • ja

    14.06.2022 15:36
    Nemojte ljudi to u Sremskim Karlovcima raditi, sramota je. Hoće li više ova bagra sjašiti. Pa je li imaju jednog normlanog, pristojnog makar

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna