Autor: 021.rs

Novi Sad
11.07.2022.
18:01 > 20:16
Više stotina ljudi reklo je danas "ne" spornom spomeniku "nevinim žrtavama 1944/45" na Limanu.
  • Марко

    14.07.2022 15:07
    Где сте били кад су то открили и о томе први говорили радикали у скупштини.
  • Trt

    14.07.2022 10:37
    @Gvozden

    Dečko samo produži na kopanje kanala ili prevrtanje pljeskavica, nisu ove teme za tebe.
  • Миодраг

    14.07.2022 08:36
    @Gvozden
    "Hteo Sam da svratim I podrzim Al kad Sam video onaj kisobran sa duginim(lgbt) bojama,samo sam se okreno I produzio dalje!"

    Из вашег коментара смрди фашизам.
  • Minja

    13.07.2022 13:23
    Nažalost ubijanje je nastavljeno i posle racije
    To se negira i gura pod tepih
    I tamo je stradalo mnogo nevinih
  • Vojvođanin

    13.07.2022 09:03
    @Милан

    Pohvalno, dosta im je što moraju to da gledaju na svojim fasadama.
  • Novosadjanka

    13.07.2022 03:20
    stop
    Stop sns vajaru i firmama niklim ko pecurke posle kise sa jednim vlasnikom koje sluze ko ves masine.
  • Милан

    12.07.2022 23:46
    20 људи са 5 различитих застава :) Ни једна српска.
  • realno

    12.07.2022 21:40
    @Istina
    "Знате ли да је после 2 светског рата убијено око 70.000 Срба."
    Ne znam. Prvi put čujem. Možeš li dati izvor informacije, da vidimo gde, kad, zašto, kako, u kom razdoblju?
  • Водоинсталатер

    12.07.2022 19:25
    Неће проћи
    32 члана фамилије је стрељано од стране мађарских фашиста.
  • @Istina

    12.07.2022 18:53
    Истина, слажем се, али ипак
    Слажем се, међутим.
    Да ли су у партизанима били само Срби комунисти, или је било и других нација? Учили су нас да су биле све нације.
    Па да ли су онда послератне злочини дело једне нације која треба да се суочи са тим, као што сте ви написали.
    Да ли онда Мађари Немци, Хрвати онда треба да се суоче са тим да су сви били фашисти за време рата?
    Такође да ли су жртве биле само припадници Мађарске, Немачке, Хрватске... нације? Да ли је било и Срба?

    Знате ли да је после 2 светског рата убијено око 70.000 Срба.
    Да ли су сви они били невини? Не значи.
    Али чињеница је да су за време и после рата убијани и од стране фашиста и од стране комуниста.

    Много питања, јел. Нарочито кад се генерализује.

    Послератних злочина је било. Чинио их је режим који није познавао нације, бар су тако причали. А чинио их је над свима неподобним.

    Ратних злочина у рату пре тога је такође било. Али су их чинили припадници једне нације над другим нацијама.

    Разлика ипак постоји.
    Нажалост циљ је исти, убијање невиних само зато што нису на страни власти.

    Суочите се са тим, не користите тренутак историје у којој се покушава рехабилитовати фашизам јер су се они који су били на тим странама уздигли и осетили моћним.
    Срби наравно треба да се суоче, али жестоко требају и остали. Не могу то да раде само једни а други да себи сваки пут изнова опраштају.
    Па би мало извртали, превртали, писали неку нову историју, и у свему томе кривили једне а рехабилитовали друге.
  • H

    12.07.2022 12:41
    @Jage
    Očigledno da pojedini komentatori nemaju pojma o raciji.....
  • gradjaninX

    12.07.2022 12:04
    Ako narod nastavi da se divi AVAV-u i da ga glasa, imacemo i spomenik Seselju u narednim godinama.
  • Синиша

    12.07.2022 11:08
    Море и може
    У Новом Саду има и ових и оваквих. Неко тера Фашисте, неко брани Бандеровце.
  • ex chapman

    12.07.2022 10:57
    fašisti
    svih zemalja
    ujedinili ste se?
  • Jare

    12.07.2022 10:32
    Болест
    Неки коментатори овде нису нормални или су до даске безобразни и спрдају се са страдалима у рацији . Болесно је рећи, јесу побили хиљаде и хиљаде људи , али неколико су и спасли . Зар то што су појединци спасли није нормалан чин , људски . Зар је то оправдање за злочинце . Да ли сте ви људи нормални ? - Нисте . У Новом Саду који је постао бедан град како је почео да се увећава , постоји један ЈЕДИНИ споменик хиљадама жртава и једна плочица на месту егзекуције . Сад су болесници зарад уласка у ЕУ на куково лето , добили задатак да изједначе страдалнике и неколико невиних жртава које се данас модерно зову , подсетићу вас на ЕУ ТЕРМИН , колатерална штета . Ово је нова врста болести коју треба патологија да објасни .
  • H

    12.07.2022 09:03
    @Ana
    Koliko nemaca znate kada tako lupetate? Može i čuruških mađara?
  • H

    12.07.2022 08:55
    @Milan
    Da nešto znaš o raciji ne bi tako lupetao. Nemac Epert je streljan zajedno sa svojom porodicom pošto se direkrno suprotstavio raciji. Pročitaj neki istorijski izvor. Ako više voliš književnost čitaj Aleksandra Tišmu...
    Ima li u tvojoj glavi nešto osim najprimitivnijeg šovinizma?
    Da li vi osudio Dijanu Budisavljević što nije spasila svu srpsku decu iz NDH, nego samo neku?
  • Milan

    12.07.2022 08:28
    @NsBot
    Leda ih je spasao jer im je bio komšija i poznavali su se, dok je ostale ljude iz kolone poslao pod led i samim tim učestvovao u genocidu. Sa Vaše tačke gledišta to je lepo...i jeste, ali ga to ne čini boljim čovekom.
  • ana

    12.07.2022 08:17
    srbija
    Samo da pojasnimo, u logoru u B. Jarku bili su pripadnici madjarske i nemacke nacionalnosti koji su debelo okrvavili ruke ubijajuci Srpski narod naglasavam ,samo zato sto su Srbi bili su ubijani u Curugu,Sirigu,Gospodjincima
    Madjari i Nemci koji nisu okrvavili ruke ziveli su mirno, docekali starost to govorim zato sto sam upravo odrastala u delu te iste opstine i ceo komsiluk su bili pripadnici madjarske i nemacke nacionalnoisti.
    Prema tome zlikovci ili su uspeli pobeci ili su prosli kako su zasluzili.
    I manite pricu bez suda im presudjeno a pitam ja vas koji je to sud njima nalozio da budu krvnici i zlikovci.
    Zivela SRBIJA
    ZIVEO SRPSKI NAROD I SVI DRUGI NARODI KOJI IMAJU SVEST, LJUSKOST, SRCE, PAMET ,PLEMENITOST KAO 95% SRBA a moram da priznam i medju nama ima i onih drugih samo je njih hvala dragom Bogu jako malo
  • Iz protenta

    12.07.2022 08:17
    @gubitnik
    Druže skidam kapu. U istom smo sosu. Razumem te u potpunosti. Na žalost oni nemaju razumevanja za nas. Prošle su godine obećavanja i prodavanja magle. Razočarani smo samom činjenicom da sada na nas 100 ide jedan ugovor. Time su još vise ukanalili ljude koji su shvatili da su im na poslednjem mestu. Veliko poniženje i diskriminacija. Obećavali su sve i svašta ali niko od nas nije dobio ni jednu funkciju koja može da donese prihod. I to su za sebe uzeli. Fuj!!!
  • NsBot

    12.07.2022 07:03
    /
    Osećanja su mi podeljena, a evo i zašto.
    Moja baka, zajedno sa tatom i stricem koji su u to vreme imali 3,odnosno 7 godina, bila je u koloni za bacanje pod led, dok je deka bio u Nemačkoj u zarobljeništvu.
    Leda ih je spasao komšija, mađar, koji je oštro urgirao kod oficira koji je rukovodio masakru. Posle žučne rasprave oni su ipak oslobođeni, što je dovelo do toga da i ja postojim.
    Ne znam šta se desilo sa čovekom koji ih je spasao, ali žalosno bi bilo da je on ubijen pred kraj rata.
    Na žalost, video sam da se na spomeniku nalaze vrlo problematična imena što baca senku na dela dobrih i poštenih pripadnika mađarske, hrvatske i drugih nacija.
  • Gubitnik

    12.07.2022 07:01
    Ali sačuvan obraz
    Gradska vlast sns nikada nije bila u lošijem stanju. Stotine nezadovoljnih i kivnih…ovih dana naredba da se održe sastanci sa članovima je znak da su svesni koliko su ljudi nezadovoljni. U prilog tome ide i činjenica da neki ljudi primaju platu na po 5 mesta,u firmi,u skupštini,nadzornom odboru i u raznim komisijama koje zasjedaju u skupštini a na jednoj od tih je i doneta odluka o tom sramnom spomeniku! Neverovatno je koliko je gradonačelnik srozao stranku ponižavajući i aktiviste. Pred svake izbore je obećavao resavanje zaposlenih preko Montopa i Protenta a kada izbori prodju on se iznenada pravi blesav i samo kratko odgovori da ga niko ne pita ništa u vezi toga. Nadam se samo da je svestan činjenice da bez tih ljudi gubi veliki broj glasova i da će sledeci lokalni izbori smanjiti br ljudi na vlasti tako da neće vise imati većinu. Mi nemamo vise razloga da radimo za njih,nama je dosta ponižavanja. Oni su svoji džepove napunili a mi samohrani roditelji koji od minimalca plaćamo kirije i jedva prehranjujemo svoju decu možemo samo da sanjamo da bar jedan mesec dobijemo nešto vise od minimalca. Mi o ljetovanju i zimovanju možemo samo da sanjamo,a sve zahvaljujući glavonjama iz sns.
  • Mir

    12.07.2022 06:55
    Nada
    Dok je ovakvih hrabrih ljudi - ja još uvek vidim nadu za našu decu. Inače me sve više sramota sopstvene zemlje, sopstvenog grada... Smrt fašizmu!
  • Mare

    12.07.2022 05:49
    Spinovanje
    Nova crvena burzoazija se buni. nece da prihvate istorijske cinjenice. Sramota ih sto su poubijali (streljali ih bez sudjenja i prava na odbranu) nevine novosadjane a sada izmisljaju prazne price.
  • Antifa

    12.07.2022 04:47
    Smrt fašizmu!
    Da li je bilo masovnih ubistava nevinih 1944/45? Bilo je... Po nekim procenama i više desetina hiljada. O tome se nije smelo pričati više decenija. Ipak mislim da žrtve ne bi trebalo razdvajati. Ovaj spomenik će biti mesto razdora i mržnje a ne pomirenja. Trebalo bi sva imena nevino stradalih staviti na jedan spomenik, da se pokaže besmisao ratovanja.
  • Sanja

    12.07.2022 01:46
    @Zoltan
    I moj deda je bio u tom logoru u Bačkom Jarku sa majkom i bratom, a pradeda takođe ubijen. Rečeno da ga vode u Rusiju na prinudni rad, a ustvari ubijen i sahranjen u masovnoj grobnici negde u blizini Žablja. Čovek nije ni bio vojnik, nije dobro video. Čitave živote ćutali o svemu, deda je tek pred smrt ispričao. To su strašne stvari i te iste nevine ljude sadašnji političari ponovo prave u zločince time što ih mešaju sa spornima sa spomenika, da ne pričam o tome da se ogroman broj ubijenih vode kao nestali jer su se porodice plašile posledica u slučaju da ih proglase mrtvim.
  • Gvozden

    12.07.2022 01:35
    Hteo Sam da svratim I podrzim Al kad Sam video onaj kisobran sa duginim(lgbt) bojama,samo sam se okreno I produzio dalje!
  • JA

    12.07.2022 01:02
    Obustavite sramotnu izgradnju. Ko kog ima duše u sebi shvatice.
  • Non pasaran

    12.07.2022 00:15
    @Novosadjanin
    Ne postoje zrtve antifasisticke borbe, tacka. Antifasisticko delovanje je posledica koju su fasisti uzrokovali i samim tim i svako pojedinacno stradanje bilo kojoj strani. Spomenik sa ili bez imena nece proci. Bez imena im jos vise odgovara da bi mogli pripisivati kako kome bude odgovaralo u datom vremenskom okviru.
  • Pinki

    11.07.2022 23:34
    Svašta
    Bili nevini kao francuske sobarice!!!! Bilo suđenje bili zapisnici ,izvadite i pročitajte.Za razliku od fašista koji su ljude streljali samo zato što pripadaju drugom narodu,posleratne vlasti su sudile i Srbima koji su sarađivali sa okupatorom.
  • Banderas

    11.07.2022 23:20
    Ovaj sns je puko načisto. Taj gradonačelnik vise ne bira način da bi se obogatio pa makar to bilo i postavkom sramnog spomenika. Botovi sram vas bilo kad cutite samo zbog fotelje u jkp.
  • Peja

    11.07.2022 22:55
    Bilo je odmazde posle rata i te kako,pitajte malo ove starosedeoce,,,,Sto je najgore neduzni su stradali,ti koji su trebali su utekli....
  • pa da se ne ljubimo

    11.07.2022 22:44
    Ovo i Balasevicev muzej su teme
    za 2024 i pucanje SNS vlasti…
    to je to
  • Jovica

    11.07.2022 22:33
    Da se zna
    Ljudi su iz Beograda, i drugih gradova Vojvodine, zapucali na ovaj protest.
    Svaka im čast!
  • Zoltan

    11.07.2022 22:25
    Istina
    Svaka cast komentaru Istina sto je napisao. Puno je posle ljudi ubijeno i muceno posle oslobodjenja. To su vecinom bili nevini koji nisu bezali jel nista nisu uradili,a zlocinci su pobegli. Svetilo se na neduznima,a sad ne daju ni spomenik da se digne. Meni su dvojicu pradeda ubili a deda bio u logoru u Backom Jarku.
  • Mak

    11.07.2022 22:20
    Bravo svima koji nisu dosli na skup. Skinite imena i postavite spomenik. Previse je nevinih ljudi pobijeno, previse. Ni to ne sme da se zaboravi, kao ni Racija, kao ni druga ubistva po Vojvodini. To sto ti ljudi nisu bili komunisti, ne znaci da nisu zrtve. Nisu bili Srbi, pa nisu zrtve? To hocete da kazete? Da li ste svesni koliko porodica i dalje zivi u Vojvodini a cije su najmilije pobili komunisti? To sto su sa druge strane bili komunisti, ne znaci da nisu zlocinci. Pustite vise te price.

    Da za spomenik, ne za imena.
  • Sabahudin

    11.07.2022 22:00
    Omerović
    Da se u NS podigne jedan univerzalni spomenik sa lako promenljivim tablama pa kad kome šta odgovara...
  • hm

    11.07.2022 21:47
    Spomenik hortijevcima i ostalim fasistima koji su Novi Sad zavili u crno, ubijali zene i decu, bacali ljude pod led… nikada nece proci!! Cisto da se zna, Novi Sad je odlikovan kao grad heroj, a to odlikovanje obavezuje da se sloboda mora odbraniti! Za sve koji ovde pisu da su komunisti cinili zlocine, treba da znate da su komunisti imali sudove koji su donosili presude, a fasisti su streljali ispred kuca, ubijali po dvoristima i zive ljude bacali u zaledjeni Dunav…
  • Žan Lafit

    11.07.2022 21:26
    Da da
    Pa, četnici su bili saveznici sa nacistima,( Hitler, Benito, Horti i ostala ekipa) zar ne? Tako da današnja vlast ( kojoj je tata četnički vojvoda) svojima postavlja spomenik. Jasno kao dan.
  • M

    11.07.2022 21:12
    Neki pokusavaju da spinuju... Niko ne osporava postojanje nevinih zrtava, problem su odredjena imena, koji nisu bili zrtve nego zlocinci. Dajte spomenik bez imena zlocinaca i niko nece imati nista protiv spomenika.
  • mrva

    11.07.2022 21:00
    bravo limanci!
  • Istina

    11.07.2022 20:53
    Svaki covek treba da se pomiri sa istinom da je narod kojem pripada minimum jednom ucinilo strasno delo protiv drugog. Tome svedoci istorija. Pitanje je zasto 2022. godine to jos ne mozemo prihvatiti i odati cast SVIMA bez obzira na navionalnost, veru ili rod?
  • Лиманац

    11.07.2022 20:34
    Шмр
    Сваки споменик ове врсте је покушај да се дискредитује антифашизам и партизанска борба. Баш ме брига да ли је било невиних жртава. Био је рат и ако си се само очешао о кукасти крст, могао си да страдаш. Споменик неће остати, ниједан. Или си фашиста или антифашиста .
  • ARMAGEDON

    11.07.2022 20:33
    SENDVIČ REPUBLIKA
    Horti se raduje novoj saradnji sa domaćim izdajncima!
  • Petar

    11.07.2022 20:32
    E moj Daško, Novi Sad je prestao da bude Novi Sad pre 30 godina kad je prva granata pala na Vukovar.
  • Kula

    11.07.2022 20:31
    Obraz
    Ovoj vlasti je obraz deblji nego li led pod kojim su bacani ljudi u raciji, sramota.
  • realno

    11.07.2022 20:24
    za Limanac
    "Limanac 11.07.2022 • 20:07
    Spomenik
    Dobri su mi ovi sto znaju ko je i kako zlocine cinio kao da im je drzao sveću."
    Pa valjda i ti nešto znaš a da nisi bio svedok toga, da nisi "držao sveću"
    Čak i ti si nekad u životu pročitao neku knjigu ili lekciju, pa si mogao nešto saznati što su neki ranije pronašli, napravili, dokazali, svedočili...
  • Jugoslav

    11.07.2022 20:23
    Hej Sloveni
  • Bot Detektor

    11.07.2022 20:23
    @Novosadjanin
    Niste prošli.
  • Limanac

    11.07.2022 20:07
    Spomenik
    Kao sto neko rece spomenik da imena ne. Dobri su mi ovi sto znaju ko je i kako zlocine cinio kao da im je drzao sveću.
  • Stankela iz magacina

    11.07.2022 20:06
    ...
    U suštini, kada se malo dublje unesete, shvatićete da se 70% ljudi sa tih protesta na fotografijama stalno ponavlja, bez obzira o kakvom protestu je reč. Samim tim, tu ne postoji razlika između onih koji za sendvič i crvenu ulaze u autobuse, i ovih drugih, koji Bože moj brane drveće,spomenike, itd.....Sretno i veliki pozdrav.
  • Novosadjanin

    11.07.2022 19:44
    Tuga i politizacija
    Bio sam ponosan što sam Novosađanin sad sam razočaran što postoje ljudi koji hoće da spreče postavljanje spomenika nevinim žrtvama kvazi antifašista isti ljudi su protiv sredjivanja onog rugla i blata punog smrada i komaraca pored kojeg živim 40godina a zovu ga šodroš srpska reč?
  • Geza

    11.07.2022 19:27
    Jó estet kivánok! Gradonačelnike, hoćemo i mi spomenik Viktora Orbana u Futogu. Vreme je!
  • Dejan

    11.07.2022 19:26
    Bravo ljudi!!! SNS je spremna na sve da opstane na vlasti pa i na ovakvu neverovatnu retardiranost! Odgovareces Vucevicu kad tad!
  • Goran

    11.07.2022 19:21
    Barem ima ljudi u Novom Sadu koji ne kukaju po internetu nego rade nešto konkretno.
  • Darko

    11.07.2022 19:08
    Bravo novosadjani! Vučevići deda ti se u grobu prevrće, sramoto jadna!
  • Лиманац

    11.07.2022 19:06
    Проћи ће
    „Не” двадесетак окупљених није ништа у поређењу са „да” сваког грађанина Новог Сада који не бежи од истине, а истина је да су и комунисти чинили злочине. Невине жртве заслужују споменик, и добиће га.
  • Adice do Telepa

    11.07.2022 18:46
    SMRT FAŠIZMU, SLOBODA NARODU!
  • Aleksandar

    11.07.2022 18:43
    Jednostavno
    i ako ga podignu srušite ga noću, problem rešen
  • Thiberius

    11.07.2022 18:42
    Spomenik - DA
    Svim nevinim žrtvama treba odati počast. A bilo ih je samo u Bačkom Jarku oko 7.000 od ‘44. do ‘46.
    Osnovni problem vidim u tome, da se u svim zemljama gde je nacistima suđeno i gde su pogubljeni, vodilo računa da im se ne zna za grobno mesto. Ako je javno, to može postati mesto za “hodočašće”, pošto neki, nažalost, podržavaju zlodela. Ovde su partizani na jedno mesto sahranili i nevine žrtve i zlotvore. Nisu se oni tamo sahranili sami, nego ih je sahranio onaj ko ih je ubio. Na spomeniku ne treba da budu navedena imena, pa svakom na savest.
  • Novi Sad

    11.07.2022 18:41
    Slobodarski grad
    Ostavka bahatog gradonacelnika Milosa Vucevica. Istavka pokrajinskog premijera Igora Mirovica. Oni su najodgovorniji za ovo. Prave ustupke ove vrste SVM zbog njihove podrske na izborima.
  • Pele

    11.07.2022 18:40
    Ukoliko Vucevic ne ispuni obećanje i protent ne dobije ugovore ima i mi da se pridružimo
  • liman4

    11.07.2022 18:39
    Novi Sad protiv fasizma
    Novosadjani se svaki dan bore protiv fasizma, tj protiv sns-a, i nikad necemo prestati !!! Dici ce se kuka i motika, zavrsice se kao Sri Lanka, zli ljudi ce bezati iz ove zemlje, makar to bila i vecina !!!
  • Лиманац

    11.07.2022 18:37
    Браво грађани!
    Живео Нови Сад!
  • PPNj

    11.07.2022 18:34
    Pučina je stoka jedna grdna!
  • V5

    11.07.2022 18:29
    Nemoguć spoj
    Spomenik da, imena ne. Onaj ko je proglašen ratnim zločincem ne može biti nevina žrtva.
  • Slobodni Liman

    11.07.2022 18:18
    Crvena linija.
    Bravo slobodarski grade!
  • Bravo

    11.07.2022 18:16
    Svaka čast
    Bravo svima koji su došli na ovaj skup!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna