S obzirom na situaciju u društvu, donekle je sasvim normalno da građani najviše razmišljaju o tome da li će uopšte imati automobil, ali problem koji često ostaje skrajnut je činjenica da izduvni gasovi štete prirodi i našim plućima.
nista lakse nego spreciti kradju biciklova.
u svakom normalnom drustvu to se sredi za nedelju dana. sms/mail registracijom.
niko nece registrovat kao svoj bajs onaj sto je kupio od 'micje lopova'.
pojacaju se kazne za takve stvari (ne ko do sad da policija ni ne izlazi za kradja ispod 150 - 200E)
ako niko ne bude mogo prodatai kraden bajs - jer ga niko nece kupovati i rizikovati dosije i ozbiljne kazne, time se lako spreci kradja.
u dk. se cesto pregledaju serijski borjevi na biciklima. ako je izgreban, nepravilan, prepravljan ili ga nema - odma se preduzimaju mere.
+ toliko je kamera po gradu koje placamo u racunima informatike. a ni kamere na privatnim i stambenim zgradama vise nisu uopste toliko skupe. stop lopovima.
Како је већ неко рекао. За бицикл се треба определити и онда нема проблема, тј. и ако их има дају се решити. А да је здравије и јефтиније јесете. Опробано.
high tech resenja za cuvanje biciklova ima na pretek ali budimo realni, tesko ce to kod nas zaziveti. svaka novina ionako ide na ustrb zelenih povrsina (podzemni kontejneri, stanice za gradski bicikl itd.) biciklovi se svugde kradu i protiv toga nema leka, jedino sto mozete da uradite je da smanjite verovatnocu od kradje tako sto kupite jeftiniji polovni bicikl i malo bolju sajlu za vezivanje. a kada ga ostavljate gledajte da ga vezete pored bicikla koji je bolji od vaseg ili da ima slabiju bravu. ako ste iskreni u zelji da vozite bicikl nacicete resenje za sve probleme.
nije toliki problem to što biciklisti nisu osvetljeni.
zakon već propisuje da moraju noću biti osvetljeni i za to postoji propisana kazna.
što se ostalih tehničih karakteristika bickla tiče, zakon ništa više ne propisuje...
TEHNIČKI PREGLED JE APSOLUTNO NEPOTREBAN.
registracija bi trebala da bude trajna ali je poenta da u papirima postoje upisani podaci o serijskom broju bicikla koji bi bio vezan za vlasnika.
cena bi morala da bude simbolična jer je poenat kupoprodaja kradenih bickala...
kupoprodajom bi se bickil samo preregistrovao kao automobil!
To za registraciju i nije tako loše, samo što bi naše derikože tu nabili neku cenu registracije da onaj ko ima neki jeftin bicikl ili star, registracija bila skuplja od samog bicikla.
Mada bi se tada mogao uvesti neki tehnički za bicikle, jer mnogo sam vidio bicikala da nisu im nije ispravna prednja kočnica koja je mnogo važnija nego zadnja. A mnogi nisu ni osvetljeni.
Ako već grad ne želi da reši problem sa krađom bicikala, mogli bi barem poslodavci izaći u susret svojim radnicima. Nije teško odvojiti prostor gde radnici mogu da ostavljaju svoje bicikle, mnoge firme za to nije briga. Isto važi i za npr (iz ličnog iskustva pričam) fitnes centre, škole jezika itd. Najveći problem je KRAĐA! A neko je pomenuo i da vozimo skupe bicikle. Meni su ukradene ponike i još tri krntije, tako da to nema nikakve veze. Počinioce je lako uhvatiti. Neka policija okrene oglase ili ode na najlon.
Veoma dobro rešenje parkirališta za biciklove u gradu, naročito u centru grada, je japanski izum od pre par godina - automatizovani "silos" za biciklove. Učlanjenjem se dobija nekakav privezak za prednji točak po kome automat zna čiji je bicikl. Staviš bicikl na ulaz silosa, on ga zgrabi i odnese negde gore na slobodno mesto, a ti odeš na posao. Kada kreneš s posla, dođeš do silosa i on ti vrati tvoj bicikl.
www.youtube.com/watch?v=zRLw62yWe6I
www.youtube.com/watch?v=yIHrmN_ptJc
Zar ne bi mogao grad da zamoli Ambasadu Japana da nam pokloni jedan takav silos u nadi da ćemo kupiti još nekoliko?(Kad smo već tolike stipse)
iako u poslednje vreme puno visim u kolima bicikl mi je primarno prevozno sredstvo.
da bi se popularizovala upotreba ovog alternativnog vida prevoza problem bi trebalo ozbiljno razmotriti...
neke od stvari na koje bi trebalo da uđu u razmatranje su sledeće:
1. u potpunosti zatvoriti centar grada za motorna vozila osim za vozila komunalnih službi i za snabdevanje, kao i za HMP.
2. popravka starih i izgradnja novih bic. staza.
3. tamo gde nije moguće izgraditi nove staze isctati bic. trake na kolovozu.
4. rešiti problem krađe biciklova. ovo je većini građana najveća stavka. ov bi se moglo rešiti na državnom nivo uvođenjem obavezne registracije bicikala. sećam se da kada je deda umro da smo među njegovim stvarima našli neki pandam saobraćajnoj dozvoli za bicikl...
5. edukacijom mladih.
6. stimulisanjem poslodavaca da zaposleni koriste biciklove izgradnjom sigurnih parkinga ili biciklana u okviru preduzeća i izgradnjom svlačionica sa tuševima i ormanima za one koji bi biciklom dolazili na posao...
7. obaveznim kažnjavanjem motoraša i skuteraša koji voze biciklističkim stazama jer im tu nije mesto!
8., 9., 10., ... dopunite sami svojim predlozima
Bicikl ne vozim svega par meseci godišnje,baš kad je hladno,mokro ili vetrovito.Ostatak godine bicikl mi je glavno prevozno sredstvo.Imam i automobil i skuter ali u Novom sadu je najlepše i najpraktičnije svugde stići biciklom.Mogli bi gradski očevi da dozvole postavljanje prenosivih konstrukcija za parkiranje i da u sezoni omoguće zainteresovanim licima da bicikle i skutere čuvaju za neku novčanu naknadu,na najprometnijim lokacijama.I lica sa invaliditetom bi to mogla da rade,ulaganje u držač za bic.i kućicu za čuvara nije preterano veliko.Mislim da bi to bilo profitabilnije od ovog sistema za iznajmljivanje.
Iako je pocelo nesto da se radi u gradu oko sredjivanja i pravljenja biciklistickih staza, to je jos daleko od dobrog stanja. Tamo gde nema mogucnosti da se napravi potpuno odvojena biciklisticka staza, na trotoaru ili kolovozu treba odvojiti deo za bicikliste. To ce biti moguce ako bude izmenjen zakon i odvojiti bicikle i tzv. "bicikle sa motorom". Tada bi mogao i centar da bude prohodan za biciklove.
Slazem se da je to veliki problem to oko kradje, ali postoji jos jedna stvar. Mladi u ovoj zemlji su mnogo napaceni, to se prenosi i na one malo starije, a u ovom slucaju se manifestuje tako sto je sramota voziti bicikl koji nije MTB i/ili po mogucstvu placen 300-500eur. Ako stvarno zelite da vozite bicikl, izvucite iz podruma/tavana stare ponike, sredite ih, vozajte i ne brinite oko kradje. Ako mogu ti obicni bicikli u velikom procentu da se voze po Ljubljani ili Amsterdamu, ne vidim sta je problem da se voze i ovde po gradu?
Cele godine sam na bajsu. Svuda i sve obavljam njime. Novi Sad je u principu OK za bicikl. Problem koji vidim su bilbordi pored biciklističkih staza. Ne znam može li 021 uraditi par fotki i poslati Rodniju? Duž Bulevara Oslobođenja pred raskrsnicama kraj biciklističke staze stoje reklamni panoi koji idu do zemlje (neki manji). Zaklanjaju pogled biciklisti na pešake i vozačima na bicikliste. Pretpostavljam da su opet pare ispred bezbednosti. :)
Auto nam je bio u kvaru, te sam po auto delove, išao biciklom i obišao deo grada. Kada sam izračunao koliko bih potrošio na taxi, osećao sam se prijatno znajući koliko sam uštedeo. Bicikl...zašto ne!!!
što se mene tiče samo mi dajete siguran parking... ne smetaju mi ni pešaci, ni odsustvo biciklističkih staza ali šta će mi ako ne mogu da ga ostavim parkiranog ispred pošte, škole, bioskopa, teretane...? jedino ispred kafića dok sedim u bašti.
Moj bicikl je najčešće na terasi i smeta mi kao kost u grlu pošto nemamo biciklanu, a i da imamo isto mi se hvata. 3 X sam "poklonila" NOV bicikl nepoznatim "srećnicima" tako da ne znam da li bicikl može da mi služi kao prevozno sredstvo?! Ako krenem u nabavku, banku, poštu....ko mi garantuje da ću se njime i vratiti ???
Mi biciklisto smo u najgoroj poziciji u novosadskom saobraćaju. Dosta ulica ima biciklističke staze, ali ima i dosta mesta gde fale, naročito centar grada. Ako želim od Futoške da dođem do Petrovaradina moram da obilazim kroz Maksima Gorkog, da se provlačim ulicama starog grada koje liče na lavirint, a ujedno je i gužva. Ili mi preostaje da se provlačim kroz gužvu u Mihajla Pupina, imam dva izbora: auta i autobusi na kolovozu ili pešaci na trotoaru.
A tamo gde imaju staze, pešaci se kreću njima kao da im je dedovina, često izleću bez ikakvog gledanja, gledaju u mobilni i ništa ne vide. Ista stvar i sa onim koji voze rolere, idu sredinom staze, još se rašire i nema šanse ih zaobići.
Bicikl uvek. Slazem se da ima dosta ljudi koji su vezani za auto jer im je takva priroda posla, ali bicikl pruza mnogo vise zabave, a i same firme bi mogle da se potrude da svojim zaposlenima daju neki stimulans ako idu biciklom na posao ili vec da im obezbede bicikle za posao. Sa strane grada bi moralo mnogo vise napora da se ulozi u popularizaciju bicikla, do sada ucinjeno nije dovoljno, kao i popravka gotovo svih biciklistickih staza i edukacija pesaka da nije bas OK setati biciklistickom stazom i guranje dece u kolicima po istoj.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Bicikli ili automobil?
Novi Sad
•10.10.2011.
•10:28 > 05:51
Komentari 21
cykler.dk
u svakom normalnom drustvu to se sredi za nedelju dana. sms/mail registracijom.
niko nece registrovat kao svoj bajs onaj sto je kupio od 'micje lopova'.
pojacaju se kazne za takve stvari (ne ko do sad da policija ni ne izlazi za kradja ispod 150 - 200E)
ako niko ne bude mogo prodatai kraden bajs - jer ga niko nece kupovati i rizikovati dosije i ozbiljne kazne, time se lako spreci kradja.
u dk. se cesto pregledaju serijski borjevi na biciklima. ako je izgreban, nepravilan, prepravljan ili ga nema - odma se preduzimaju mere.
+ toliko je kamera po gradu koje placamo u racunima informatike. a ni kamere na privatnim i stambenim zgradama vise nisu uopste toliko skupe. stop lopovima.
С времена на време
nema deda mraza
tehnicki pregled, registracija...trazite odmah da modeli stariji od 10 g. idu na otpad, pribor za hitnu pomoc, zimske gume i lance za sneg
zasto se ne bunite da vrate biciklanu kod muzeja kako parkirani biciklovi ne bi kisnuli
preselili su je na plato kod spensa zbog onih hvaljenih budzetskih biciklova na iznajmljivanje.
Tiberius
Ivan biciklista
zakon već propisuje da moraju noću biti osvetljeni i za to postoji propisana kazna.
što se ostalih tehničih karakteristika bickla tiče, zakon ništa više ne propisuje...
TEHNIČKI PREGLED JE APSOLUTNO NEPOTREBAN.
registracija bi trebala da bude trajna ali je poenta da u papirima postoje upisani podaci o serijskom broju bicikla koji bi bio vezan za vlasnika.
cena bi morala da bude simbolična jer je poenat kupoprodaja kradenih bickala...
kupoprodajom bi se bickil samo preregistrovao kao automobil!
Mada bi se tada mogao uvesti neki tehnički za bicikle, jer mnogo sam vidio bicikala da nisu im nije ispravna prednja kočnica koja je mnogo važnija nego zadnja. A mnogi nisu ni osvetljeni.
D
Deki
www.youtube.com/watch?v=zRLw62yWe6I
www.youtube.com/watch?v=yIHrmN_ptJc
Zar ne bi mogao grad da zamoli Ambasadu Japana da nam pokloni jedan takav silos u nadi da ćemo kupiti još nekoliko?(Kad smo već tolike stipse)
Ivan Biciklista
da bi se popularizovala upotreba ovog alternativnog vida prevoza problem bi trebalo ozbiljno razmotriti...
neke od stvari na koje bi trebalo da uđu u razmatranje su sledeće:
1. u potpunosti zatvoriti centar grada za motorna vozila osim za vozila komunalnih službi i za snabdevanje, kao i za HMP.
2. popravka starih i izgradnja novih bic. staza.
3. tamo gde nije moguće izgraditi nove staze isctati bic. trake na kolovozu.
4. rešiti problem krađe biciklova. ovo je većini građana najveća stavka. ov bi se moglo rešiti na državnom nivo uvođenjem obavezne registracije bicikala. sećam se da kada je deda umro da smo među njegovim stvarima našli neki pandam saobraćajnoj dozvoli za bicikl...
5. edukacijom mladih.
6. stimulisanjem poslodavaca da zaposleni koriste biciklove izgradnjom sigurnih parkinga ili biciklana u okviru preduzeća i izgradnjom svlačionica sa tuševima i ormanima za one koji bi biciklom dolazili na posao...
7. obaveznim kažnjavanjem motoraša i skuteraša koji voze biciklističkim stazama jer im tu nije mesto!
8., 9., 10., ... dopunite sami svojim predlozima
Boki
Kritika2
Kritika
Baltazar
Prolaznik
Jonsi
BICIKL
dj
Tiberius
lala
A tamo gde imaju staze, pešaci se kreću njima kao da im je dedovina, često izleću bez ikakvog gledanja, gledaju u mobilni i ništa ne vide. Ista stvar i sa onim koji voze rolere, idu sredinom staze, još se rašire i nema šanse ih zaobići.
21114
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H