Ukupno 450 novosadske dece sa različitim smetnjama u razvoju ima potrebu za ličnim pratiocem. Međutim, dva meseca nakon početka školske godine, mnoga deca i dalje nemaju svog pratioca.
Sram Vas bilo. Vi koji se bunite protiv dece sa smetnjama u razvoju u redovnoj školi verovatno puštate decu da vise na kompjuterima i telefonima satima pa nemaju nikakvu pažnju i nastavnicima treba pola časa da ih nateraju da sednu. U čemu je razlika, povlašćeni su samo zato što su deca redovnog razvoja a deca sa smetnjama treba da budu marginalizovana i da ih gurnemo u podrume, da ne izlaze iz kuće!
Ne odlucuje komisija o tome u koju skolu se dete upisuje nego samo i iskljucivo roditelj. Za neku decu je boravak u redovnoj skoli zaista sjajan i potrebna im je podstcajna sredina za napredak, za neke to nazalost nije tako, samo propadaju, provode u skoli cas, dva i onda kuci i u 5.-6. razredu predju u specijalnu sa pride psihozom izazvanom stresom. Ne znam sta je najpametnije resenje ali ovo sad ne valja...
@DM
U komisji su strucnjaci tipa defektolog, deciji pshihijatar, deciji pshiholog, socijalni radnik, mozda i lekar opste prakse, za to nisam siguran. U svakom slucaju, ljudi koji se inace bave ovim stvarima tj specijalizovani za decu sa problemima, nisu nasumicni zaposleni u centru za socijalnu zastitu, mladi na praksi ili tako nesto. Oni daju preporuku, a na zahtev roditelja i skole, za tip programa za dete.
@Mile gospodjo mislim da ste jako pogresno shvatili komentar pod nikom Mile sa kojim se apsolutno slazem pa ce te valda bolje razumeti sta je pisac hteo da kaze. Apsolutno se slazem da bi se veca pompa digla da se zabrani ulazak neke rase pasa u park za pse nego sto se prica o ovoj temi. Nama odnosno ovoj naciji su deca na poslednjem mestu. DIzu se glasovi, demonstracije za razne teme ali niko nikad nije na ulicu izasao i digao glas za decu ne samo vezano za ovu temu. I samo jos nesto da dodam neki su spomenuli da deci sa posebnim potrebama komisija odredjuje da li ce ici u redovnu skolu? Ko radi u tim komisijama, da li su ti ljudi kompetentni da odredjuju koje dete je sposobno i kom detetu ce pomoci da se skoluje u redovnim skolama. Ovo pitam zato sto nisam bas siguran da su kompetentni. Moj rodjeni brat je defektolog, prakticno su ga vrbovali su srednjoj medicinskoj da upise taj smer uz obecanje da su radna mesta zagarantovana zbog uvodjenja inkluzije, uspesno je zavrsio sa visokim ocenama i zeleo je da radi u svojoj struci. Medjutim za defektologe nema mesta posto je inkluzija sprovedena kako je sprovedena.Za vreme studija radio je kao pratilac, dete koje mu je dodeljeno je apsolutno bilo nefunkcionalno za zivot. Nije moglo samo da se krece, jede i obavlja nuzdu, govori (samo neartikulisani glasovi, plac,histerija).Nikakav rad sa takvim detetom nije poboljsao kvalitet njegovog zivota. Koja i kakva komisija je odlucila tako nesto?
Sram da vas bude za ovakav komentar. Imam dete s posebnim potrebama i dva psa koji su nežniji prema njemu od većine ljudi i koje svi u kući smatramo prijateljima. Ta vaša potreba da ničim izazvan konfrontirate pse s decom na ovakvoj temi govori prilično jasno o tome kakva ste osoba i da vrlo verovatno ne gajite toleranciju ni ljubav ni prema kom živom biću ukoliko ne odgovara vašim kriterijumima.
Nigde nisam napisao da sam roditelj, ali imam situaciju u siroj porodici pa sam upucen poprilicno. Ne pricam napamet, niti "teoretski". Takodje sam kao dete imao u razredu dete sa poteskocama u razvoju i ostala deca su bila ogledalo roditelja. Deca koja su tada imala roditelje sa nerazumevanjm tako isto su se odnosili prema tom detetu, sa prezirom i nerazumevanjem. To je bilo sve pre inkluzije, 90ih, pa je bilo najvise otpora od strane same skole, doduse nisu bili ni edukovani za to, pa sad iz ove pozicije sve to donekle razumem. Pa najbolje redom da bi bilo jasno:
1. Niko ovde ne govori da sva deca sa problemima trebaju da idu u "normalne" skole, niti da idu bez pratioca. Strucnjaci iz oblasti procene ko moze i gde i da li treba pratioc. Problem je sto pratioca nema, formalno, realno zato sto su male naknade, tj drzava se ne bavi problemom koji nije vidljiv, nesto poput retkih bolesti pa se lece deca sms-om. Roditelji mogu i sami da nadju pratioca i da dobiju kakva takva sredstva za to. To naravno pokrije delimicno celu pricu.
2. EU izbacuje inkluziju? Molim link ka tome, koliko znam, Finska, zemlja sa najboljim obrazovanjem u EU upravo prednjaci u istom. Postoje izvestaji gde se kritikuje teorija i praksa, tj implementacija inkluzije, ali idelno ne postoji i problemi su svakako tu.
3. Dr Milan Petrovic, sve i da hoce ne moze da primi svu decu sa problemima, zato i postoje strucnjaci koji na osnovu tipa i ozbiljnosti problema daju preporuku gde dete da ide na godisnjem nivou
Kada je najavljeno uvodjenje inkluzije otvorena su dodatna odeljenja da bi vise mladih zavrsilo defektologiju i inkluziju i da bi broj strucnih lica bio dovoljan da rade u svakoj skoli , predskolskoj ustanovi itd. Onda se neko "pametan"setio da vaspitace, ucitelje, nastavnike posalje na seminar od 45 minuta da se obuce za rad sa inkluzivnom decom da ne bi morali da zaposle obrazovane ljude. Biro je pun defektologa, oni koji nisu na birou bave se poslovima koji nemaju veze sa njihovom strukom. Nema manjka defektologa vec niko nece da ih zaposli.Svi ovo znamo ali se niko nije pobunio prvenstveno su cutali roditelji inkluzivne dece, nastavni kadar je trljao ruke zbog seminara, dnevnica i besplatnih ruckova nesvesni sta ih ceka. Kada je bilo vreme da se digne buna znajuci sta ce biti svi ste cutali, sad cutite i dalje vi ste krivi.
Naravno da ih nema dovoljno, ima ih upola manje. Za decu školskog uzrasta komisija još nekako i dodeli a za predškolce ništa. Mi sada imamo situaciju da imamo novo dete sa smetnjama koje "ispoljava nepoželjna ponašanja" što u praksi znači da gura, udara rukama i nogama i čupa drugu decu, svaki dan njih nekoliko i on nema pratioca. Dve grupe su spojene da bi uvek bila prisutna bar dva vaspitača, jedan da bude samo sa njim a drugi sa ostalom decom. I ne smemo da pisnemo, ne daj Bože da kažemo da je agresivan-diskriminišemo ga i prete nam disciplinskim komisijama i otkazima. Roditeljima dece koju povređuje "ne moramo baš svaki put da prenesemo" da mu je dete izudarano. E, to vam je inkluzija u zemlji Srbiji.
je još pre 4 godine odustala od programa inkluzije
jer je uradila duboku analizu videla efekte i vratila
na staro. Oni barem gledaju gde svaki cent ulažu
inače ne bi imali toliko.
Koliki treba da budeš monstrum, pa da lupiš minus na Mikelin komentar o ovoj deci kao o anđelima i malim herojima. Ali, zaista, koliki monstrum?
Taj utisak je ipak nadjačao ove ružne komentare prema kojima bi svu decu sa razvojnim smetnjama trebalo upisati u specijalne škole, sa argumentom tipa njima je "bolje da budu sa sebi sličnima". Nije im bolje, verujte mi. Njima samo treba prihvatanje, kao i svoj drugoj deci. Prihvatanje, podrška i ljubav.
Nece biti da ste u pravu, roditelju. Mama je u pravu. Inkluzija je greska i to treba javno reci. Pati i Vase dete, a pate i deca koja nemaju smetnje u razvoju. Svi bi mnogo vise napredovali kada bi svako radio svoj posao. Uciteljice u redovnoj nastavi nisu edukovane u svom skolovanju za decu koja imaju neki problem. Za to su edukovani strucnjaci koji rade u skoli dr Milan Petrovic, zbog toga ta skola i postoji. Samo cinjenica da licni pratioc dece, nema obavezu da primiruje decu, vec je samo u obavezi da dete za koje je zaduzen, prati od kuce do skole i od skole do kuce.
Nastavnik sam predmetne nastave 15 godina. Fakultet sam završio sa prosekom 10. Nikada, ni na jednom predavanju iz metodike nastave se nismo dotakli teme rada sa deceom sa posebnim potrebama. I to ne može da nadoknadi ni 100 seminara i obuka, za to postoji drugi fakultet, defektologija, i ljudi to studiraju 5 godina kako bi stekli znanje da da rade sa takvom decom, kako bi takvoj deci pomogli da napreduju i da ostvare svoj pun potencijal. Danas u svakom odeljenju ima jedno ili dvoje dece sa posebnim potrebama, spektar problema je vrlo širok. Na tretmanu kod defektologa dete je samo, ne u grupi sa još 27 učenika koji, iako su u najvećem broju slučajeva tolerantni, zapravo trpe i njihova prava da neometano rade i uče su ugrožena.
@mama
Kakvog iskustva? Roditelj ste deteta s posebnim potrebama, strucnjak iz oblasti razvojne pedagogije, ili mozda deciji psihijatar?
Vrv nista od navedenog ali znate bolje, samo zato sto je nas sistem nesposoban da i nesto dobro prepisano spolja implementira kako tako. Koje dete ide u normalnu a koje u posebnu se definise komisijom i to svake godine, uz naravno izvestaje skole, nije ostavljeno roditeljima sami biraju bas sta i kako. Pre ce biti da ste roditelj deteta bez problema cije dete "ometa" neko dete koje ima problem, pa idete parolom out of sight, out of mind. Tako najbolje skloniti i one druge boje, pa siromasnu decu.....
450 личних пратилаца финансира Град. Интерресорна комисија одобрава третмане логопеда, дефектолога и личне пратиоце. Они тачно имају податке колико деце треба да има личне пратиоце (у вртићима и школама) - то је више него што Град финансира. Нажалост, због тога су деца без подршке која им је потребна.
Nece ih ni biti dovoljno dok Im ne obezbedite normalne uslove I platu a ne da Im skidate dnevnice od minimalca za svaki izostanak,koji se najcesce desi zbog deteta koje cuvaju
Deca sa smetnjama u razvoju u NS imaju najsavremeniju školu. Međutim, zbog roditelja koji ne žele da prihvate te smetnje šalju ih u škole gde ta deca ne mogu da se razvijaju.
Autističnu decu kojoj izuzetno znače senzorne sebe šalju u škole sa zelenim tablama da sede u klupama.
Ovaj sistem definitivno ne brine o njima.
Vratite prava pedagozima i psiholozima!
Inkluzija je promašaj.
Deca ometena u razvoju žive u svom svetu, njima je bolje da budu sa sebi sličnima...
Ne znam čija pametna glava je to smislila....taj nema veze sa životom.
hvala sto pratite ovu temu!
svi gledaju da pokriju i zastite sebe, uvek opravdanja i razumevanje traze
a ko ce da razume nasu decu?
da sede kod kuce jer im nisu obezbedjeni uslovi, podrska za skolovanje? strasno!
Inkluzija je jedna od najgorih i najnelogicnijih stvari u skolovanju. Govorim iz iskustva. Deca sa smetnjama u razvoju, niti mogu da prate redovnu nastavu, niti da se druze sa ostalima. Svi pate. Jos bez asistenta... To dete ce da ometa nastavu i da bude duboko nesrecno. Ovaj zakon bi morao da se menja.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Deca sa smetnjama u razvoju od početka škole bez ličnih pratilaca jer ih nema dovoljno
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•01.11.2022.
•10:16 > 15:59
Komentari 25
Mima
Defektolog
Roditelj
U komisji su strucnjaci tipa defektolog, deciji pshihijatar, deciji pshiholog, socijalni radnik, mozda i lekar opste prakse, za to nisam siguran. U svakom slucaju, ljudi koji se inace bave ovim stvarima tj specijalizovani za decu sa problemima, nisu nasumicni zaposleni u centru za socijalnu zastitu, mladi na praksi ili tako nesto. Oni daju preporuku, a na zahtev roditelja i skole, za tip programa za dete.
DM
@Mile
Roditelj
1. Niko ovde ne govori da sva deca sa problemima trebaju da idu u "normalne" skole, niti da idu bez pratioca. Strucnjaci iz oblasti procene ko moze i gde i da li treba pratioc. Problem je sto pratioca nema, formalno, realno zato sto su male naknade, tj drzava se ne bavi problemom koji nije vidljiv, nesto poput retkih bolesti pa se lece deca sms-om. Roditelji mogu i sami da nadju pratioca i da dobiju kakva takva sredstva za to. To naravno pokrije delimicno celu pricu.
2. EU izbacuje inkluziju? Molim link ka tome, koliko znam, Finska, zemlja sa najboljim obrazovanjem u EU upravo prednjaci u istom. Postoje izvestaji gde se kritikuje teorija i praksa, tj implementacija inkluzije, ali idelno ne postoji i problemi su svakako tu.
3. Dr Milan Petrovic, sve i da hoce ne moze da primi svu decu sa problemima, zato i postoje strucnjaci koji na osnovu tipa i ozbiljnosti problema daju preporuku gde dete da ide na godisnjem nivou
Mile
Da ste rekli zabranjeno kučiće ovakve dovoditi sa kučićima onakvim, bilo bi više pompe...
Dm
jatzans
Još kad bi neko uradio analizu rezultata ovakve inkluzije i analizom obuhvatio i mišljenja učitelja i nastavnika.......
Caca
9
jer je uradila duboku analizu videla efekte i vratila
na staro. Oni barem gledaju gde svaki cent ulažu
inače ne bi imali toliko.
Sonja
Taj utisak je ipak nadjačao ove ružne komentare prema kojima bi svu decu sa razvojnim smetnjama trebalo upisati u specijalne škole, sa argumentom tipa njima je "bolje da budu sa sebi sličnima". Nije im bolje, verujte mi. Njima samo treba prihvatanje, kao i svoj drugoj deci. Prihvatanje, podrška i ljubav.
Mima
prosvetar
Jovan
Roditelj
Kakvog iskustva? Roditelj ste deteta s posebnim potrebama, strucnjak iz oblasti razvojne pedagogije, ili mozda deciji psihijatar?
Vrv nista od navedenog ali znate bolje, samo zato sto je nas sistem nesposoban da i nesto dobro prepisano spolja implementira kako tako. Koje dete ide u normalnu a koje u posebnu se definise komisijom i to svake godine, uz naravno izvestaje skole, nije ostavljeno roditeljima sami biraju bas sta i kako. Pre ce biti da ste roditelj deteta bez problema cije dete "ometa" neko dete koje ima problem, pa idete parolom out of sight, out of mind. Tako najbolje skloniti i one druge boje, pa siromasnu decu.....
Mikeli
Х
Milan
Ja
Iva
Autističnu decu kojoj izuzetno znače senzorne sebe šalju u škole sa zelenim tablama da sede u klupama.
Ovaj sistem definitivno ne brine o njima.
Vratite prava pedagozima i psiholozima!
Mama
Deca ometena u razvoju žive u svom svetu, njima je bolje da budu sa sebi sličnima...
Ne znam čija pametna glava je to smislila....taj nema veze sa životom.
pitanje
Lara
svi gledaju da pokriju i zastite sebe, uvek opravdanja i razumevanje traze
a ko ce da razume nasu decu?
da sede kod kuce jer im nisu obezbedjeni uslovi, podrska za skolovanje? strasno!
Mama S
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H