Jak si mi saobracajac ako ne poznajes zakone i propise koji su jasni. Na prelazima na kojima nema bici staze biciklisti su duzni da sidju sa bajsa i predju put peske na kojima ima, biciklisti nisu duzni da da silaze sa bicikla. Sve to je sad manje bitno s obzirom da u komentarima ocigledno ima ljudi koji su bili prisutni i kazu da je dete guralo trotinet.
Ulicu Narodnog fronta vozači tretiraju kao zaletnu pistu. Kada bi stavili patrole bar jednom u 6.45 na neočekivanom mestu, npr. kod vrtića Maslačak ili DM-a mogli bi se naplaćati kazni za brzinu, skretanje bez žmigavca itd. za celu smenu.
Neka neko iz gradske uprave za saobracaj ucini nešto u ulici branka bajica dok ne bude kasno. U ovoj ulici je haos. A bilo bi dobro da stave semafor na izlaz na bulevar evrope
Svi pominju zakon po kom biciklisti trebaju da guraju bicije preko pešačke. Gde postoji bici staza i prelaz za bicije, ne moraju. Proverila sam i sa saobraćajnom policijom. Zatim, ko je bahat, bahat je i kao pešak i biciklista i vozač. Dečak koji je povređen je gurao trotinet, za neobaveštene.
Gospodo, krivi su vozači koji nemaju adekvatno znanje iz saobraćaja.Ranije smo imali predavanja, rad na trenažerima, prvu pimoć i ozbiljnu obuku.Sada u privatnim školama nabave im rešenja testova i svi polaže.Napravite statistiku unazad od kad su počeli ovoliki udesi u gradskoj vožnji.Istina je da gde je više traka savestan vozač stane,a drugom trakom projuri, a žena gura kolica.Mnoga stradanja ljudi na Bulevaru Evrope kod Zonedove zgrade je doveo do postavljanja semafora.Pešak kad zakorači na pešački prelaž dužni su svi da stanu.Hvallllaaaa
Dečko je GURAO trotinet preko pešačkog prelaza.
Automobil je stao da ga propusti u traci bližoj njemu, a onaj u levoj traci nije stao i udario ga je dok je prelazio.
Završio je u šok sobi sa potresom mozga i na sreću bez preloma i unutrašnjeg krvarenja.
A vi što ostavljate idiotske komentare bez trunke zabrinutosti za dečiji život ste verovatno ti koji ne bi stali na pešačkom. Sramota i blam.
Zar su vam životi tako mizerni da ispirate usta sudbinom jednog divnog deteta, bez da znate činjenice?
Po zakonu o saobracaju biciklista pri svakom prelasku ulice mora da sidje sa bicikla i pregura ga preko prelaza i onda nastavi da vozi. Isto tako i ovi na trotinetima, narocito ako se smatraju pesacima. A svi ovi, ne da ne zastanu, nego ni ne uspore pri prelasku. Kad bi se kaznjavalo bilo i reda (pa i para ) a ne nesreca.
ulica D.Kisa i B. Ribnikar. Tu SAMO ISKOCE I UDARAJU U SREDINU KOLA koja cekaju da skrenu desno u B. Ribnikar. Izivljavanje od strane biciklista je van pameti.
Da se izmeni nakaradni zakon okanovica! Da biciklisti, sa ovim na trotinetima, moraju stati na pesackom, sici i preci pesacki peske! Da se regulise voznja po trotoaru. Udario biciklista stariju damu i otisao. Zena i dan danas ima problema sa nogom. Sve nedoreceno i van pameti.
Ovde su krivi RODITELJI DETETA! Ko normalan detetu daje da vozi elektricni tortinet??? Bicikl je drua stvar. Kabastiji je, sedis, teze se upravlja, teze se pokrene i ubrza. Sad su svi drugi krivi jer ovi na trotinetima divljaju.
Ja vozi. Trotinet po Njemačkim ulicama na kojima je ograničenje 50. Na ostalim ulicama nije mjesto trotinetu. BEZ KACIGE, PRSLUKA I SVJETLA NE KRECEM NIGDE. Imam osnovno razumevanje saobraćaja i pazim kako vozim. U Njemackoj su svi trotineti ograničeni na 25 kmh.
Zakonom treba regulisati da svako ko prelazi pjesacki prelaz,ne smije to ciniti brzinom vecom od brzine kretanja pjesaka. To treba da se odnosi i na bicikliste i na ove sa el.trotinetom.
Imala sam slucaj.Zaustavila sam auto i propustila sve pjesake .Polazim malom brzinom i odjednom,bocno u maksimalnoj brzini nalijece biciklista. Jedva smo izbjegli nezgodu. Biciklista smatra da ima prednost. Kao vozac, nigdje ga nisam mogla uociti,
Jednostavno, doletio je odnekud i ne razmislja, da li ga je vozac mogao vidjeti.
Vrlo opasne situacije.
sad su im biciklističke staze postale ljakse, na Bul. Avnoja i bakice vole da budu viđene na drumu, sve važne stoje na semaforu sa četvorotočkašima čekajući da im se upali zeleno, baš me zanima kako ih doživljavaju ovi u limenkama što hejtuju bajsere
Voleo bih da mi neko objasni razliku između trotineta i bicikla... Spominje se kako se trotinet moze voziti brzo kao i skuter, a to je daleko od istine. Naravno da postoje skuteri koji mogu da idu i preko 80km/h ali je to retkost. Najčešći trotineti na našim ulicama imaju motore od 250 do 450 w i isprogramirano ograničenje na 30ak km(sto je svakako poprilično brzo). Objektivno, bezbedna voznja je do 20 km/h, a ukoliko neko hoce i ima dovoljno kondicije to isto i dosta preko te brzine, moze da se postigne i sa biciklom. Postoje 3 najčešća načina i da se zakoči bezbedno sa trotinetom(sajla,zadnji branik i po potrebi i skok sa istog). Sto se tice zvuka koji ne dolazi od trotineta i to nije tačno. Činjenica je da trotinet ima manje gume od bicikla i samim tim manju kontaktnu površinu sa tlom, iz čega proizilazi da smanjeno trenje proizvodi manju buku,ali sa druge strane trotinet ima elektro motor od kojeg se čuje brujanje određene snage. Naposletku je najvažnije kakva je osoba za tim kormanom,isto kao i za biciklom...
Da odgovorim onima koji misle da svi treba da vozimo trotinete. Zaista su u pravu, kako se toga nisam setio, ja cu na trotinet namontirati decije sediste i voziti klinca u vrtic do Novog Sada, nema veze iako bude kisa, sneg, samo se toplo obucemo. Posebno je genijalno kada se dvoje, troje voze na jednom trotinetu, to ce isto jos vise smanjiti guzvu, bravo
Električni trotinet je brz kao i skuter a za skuter ti treba dozvola, dok je ovo neregulisano.. Bicikl sa baterijom ista priča, dostavljači hrane na sve strane po pešačkim stazama jurcaju.
Ja ne vozim..i imam vremena da gledam .Kakav bicikl pa ta deca voze te trotinete strasno brzo.I mi pesaci moramo dobro da gledamo da nam neko ne otkine nos.To treba zabraniti
Svi su videli snimak:vozio trotinet 80km/h po autoputu i nema smisla pricati o njihovoj maksimalnoj brzini 30km/h (sto je takodje ogromna brzina za nestabilni ram sa dva tockica).Elektricni bicikli koji takodje idu veoma brzo (bez limitatora brzine) kao i trotineti moraju biti zabranjeni da njima upravljaju malena deca..
Raskrsnica Brace Ribnikara i Danila Kisa, zena skrece u Danila Kisa, uveliko je na pesackom prelazu, biciklista Glova, koji se krece apsolutno neprimerenom brzinom ne koci uopste iako vidi da je zena vec u raskrsnici uveliko i direktno ide prema polovini zeninog auta, punom brzinom. Kao neko ko vozi i bajs i kola, ali cesto i pesaci,zaista apelujem da i biciklisti i ovi sto voze trotinete shvate da su ucesnici u saobracaju, da nisu pesaci i da podjednako mogu da budu krivi kao i vozaci automobila. Pogotovo kada biciklisti postizu vece brzine, treba da razmisle, da ne daj boze, neko dete moze da im iskoci na biciklisticku stazu, pogotovo u delovima gde su pesacke staze uske ili zkrcene. To sam licno dozivela vise puta i zaista je jako opasno ako se kao biciklista ophodite kao da za vas ne vaze pravila kao za vozace motornih vozila.
@Pera, bolje ipak iščitajte malo ZOBS. Dete na dečijem prevoznom sredstvu jeste pešak, i treba da očekujete pešaka da brzinom od 10km/h prelazi zebru i da naravno ima prednost.
Treba uvesti "PSP"-poznavanje saobraćajnih propisa za korisnike biciklova, el. trotineta i bilo koje vrste vozila a da za nju nije potrebna vozačka dozvola.
Od određene starosne dobi naravno u protivnom biti u prisustvu punoletne osobe.
Razgranicite sta je pesak.koriscenjem bilo kog prevoznog srtstva na javnom putu gubite status pesaka. I ucesnikste u saobracaju kao i vozac teskog teretnog vozila recimo.a I pesak prestupanja na pesacki prelaz je duzan dase uveri da moze bezbedno stupiti na kolovoz.Ni slcajno da pretrcava koristi mobilnl tel ili ima slusalice u usima.Sve dokse na pesake ne primeni kaznena politika kao i an vozace nesrece ce se desavati.Saobracajne nesrece se dogadjaju kad jedan ucesnik u saobracaju pogresi a drugi nije skoncentrisan da an
creme reaguje.
Kako električni trotineti u Srbiji još nisu definisani u Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, a njihove vozače Ministarstvo unutrašnjih poslova tretira kao pešake. To po rečima sudije Višeg suda u Vršcu Dragana Obradovića, već nekoliko godina stvara probleme u praksi.
Za sada ima već dovoljan broj povređenih lica koja su upravljala električnim trotinetima u saobraćjnim nezgodama i uglavnom oni stradaju, ali je ključan problem što su uvek krivi vozači protiv kojih se pokreću krivični ili prekršajni postupci i u slučajevima kada vozači trotineta neopreznim izlaskom na kolovoz prouzrokuju nezgodu - kaže Obradović.
Na tom pesackom nema staze, ali su ivicnjaci oboreni zbog kolica i ostalih. Decak nije stao i vozio je kao da oko njega nema nikoga,a i vozac takodje.
Decu ne uce da se cuvaju, nego koja su njihova prava i prednosti, a to moze skupo da kosta, srecom ovaj put nije.
e-trotineti mogu drastično smanjiti gužve u gradu.
Kamo sreće da imamo share e-trotinete koje možete pronaći na svakom ćošku.I kada vam zatrebaju, vi ne sedate u automobil neko se poslužite najbližim i parkirate ga propisno bilo gde po gradu.
Automobilske gužve bi sigurno bile manje, jer je naš grad idealan za takva vozila.
Svakako mora se regulisati njihovo korišćenje.
Medjutim, ovde je problem što je u našim balkanskim rukama sve ubojito oružje. Ništa opasniji trotinet nije od bicikla, ako se nepažljivo ulazi u raskrsnice i vozi velikim brzinama.
Pre mesec dana vidim na električnom trotinetu klinca od oko sedam, osam godina. Na leđima mu ranac veličine skoro kao on a između sebe i kormana vozi devojčicu od oko pet godina. Verovatno mu je sestrica.
Klinac juri kao sumanut. Verovatno zato šu on, sestra i taj ranac zajedno lakši od težine prosečnog čoveka pa električni trotinet može da sve to da povuče i ubrza kao munja.
Šiba mali biciklističkom stazom, kada seče kolovoz uopšte ne usporava i ne gleda ide li automobil a onda su se popeli na trotoar i brzinom munje projezdili slalomom između pešaka i izgubili se u nekoj bočnoj uličici. Baš sam se pitao znaju li im roditelji gde su, jure li trotinetom, jesu li ga uzeli bez njihovog znanja ili sa njihovom dozvolom. Neverovatno. Sve mi je ličilo na scenu kao da su možda klinca poslali po sestricu i njen ranac u vrtić da je doveze kući.
Kako je klinac vozio verujem da ovo veoma često radi, ušlifovan je, vidi se na njemu da nema straha od te jurnjave. Nešto se mislim šta će biti kada mu jednog dana kupe motor i krene da divlja po Mišeluku.
ne znam detalje - pa ne znam ko je kriv
Iz iskustva: kada pešak zakorači na put - gleda da li ide neki auto ( i levo i desno). Ako zakorači na biciklističku stazu - ne gleda ( računa valjda da manje boli kad te udari bicikl). Tako i automobili - kada se npr. uključuju iz sporedne ulice u saobraćaj - gledaju ulevo ( da li neko vozilo nailazi) , a bicikl ili trotinet koji dolazi sa desne strane ne "zarezuju"... Toga sam svestan i uvek pazim , ali dete od 12g misli naivno da ako mu je zeleno da ima prednost... I pred zakonom možda i ima, ali u praksi je nader'o....
Sve sto je potrebno netreba ni kategorija ni vozacka za to ni bilo kakav papir , je licna karta ko god nema licnu kartu nesme voziti trotinet i problem rešen kraj priče.
Na biciklističkoj stazi je dozvoljena brzina 35 km/h, električni trotineti se kreću ispod 30, ovi najčešći. Nije to problem, već što vozače mrzi da gledaju i da uspore.
Nije pešak a iz perspektive vozača izgleda kao pešak, kreće se brzinom jednakom ili većom od bicikla a koristi sve raspoložive površine , od saobraćajnica, biciklističkih staza , trotoara, pa čak i zatvorene pešačke zone kao što su tržni centri itd.
Slažem se da je jako praktičan ali mislim da ga treba svrstati u neku kategoriju vozila i u tom smislu odrediti obaveze vozača.
Takvo rešenje je već na snazi u nekoliko evropskih zemalja.
Brz i potpun oporavak zelim, a vozaču da ne bude traumiran. Moram priznati, treba nam svima malo reprogram mozga koliko daleko levo i desno gledamo zbog brzine tih trotineta ako dolaze sa biciklisticke staze. Mogu preći vise desetina metara izuzetno brzo a ako su iza A stuba vozila, jako je tesko reagovati na vreme.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Automobil udario dečaka na električnom trotinetu na Limanu IV
Autor: 021.rs
Novi Sad
•04.11.2022.
•15:44 > 16:30
Komentari 42
Dm
Iskustvo
Boco
Mara
NS
Dejan
Automobil je stao da ga propusti u traci bližoj njemu, a onaj u levoj traci nije stao i udario ga je dok je prelazio.
Završio je u šok sobi sa potresom mozga i na sreću bez preloma i unutrašnjeg krvarenja.
A vi što ostavljate idiotske komentare bez trunke zabrinutosti za dečiji život ste verovatno ti koji ne bi stali na pešačkom. Sramota i blam.
Zar su vam životi tako mizerni da ispirate usta sudbinom jednog divnog deteta, bez da znate činjenice?
Saobracajac
NIA
NS
Lošmi
Kada je regulisano zakonom jedini problem je njegova primena.
Srba
Gaga
Angelina
Vozac
Imala sam slucaj.Zaustavila sam auto i propustila sve pjesake .Polazim malom brzinom i odjednom,bocno u maksimalnoj brzini nalijece biciklista. Jedva smo izbjegli nezgodu. Biciklista smatra da ima prednost. Kao vozac, nigdje ga nisam mogla uociti,
Jednostavno, doletio je odnekud i ne razmislja, da li ga je vozac mogao vidjeti.
Vrlo opasne situacije.
žene u sedamdesetim
Marko
Trpimir
Lakisa
Ne mrzi mene da usporim u pogledam, nego ako usporim a nema očigledan razlog ovaj nazad će da završi na mom zadnjem sedištu.
Gost Rajder
Rusofob
Mirka
Dejan
Mila
zmau
Rajko
Od određene starosne dobi naravno u protivnom biti u prisustvu punoletne osobe.
Realista
boger
Pera
creme reaguje.
MC
Za sada ima već dovoljan broj povređenih lica koja su upravljala električnim trotinetima u saobraćjnim nezgodama i uglavnom oni stradaju, ali je ključan problem što su uvek krivi vozači protiv kojih se pokreću krivični ili prekršajni postupci i u slučajevima kada vozači trotineta neopreznim izlaskom na kolovoz prouzrokuju nezgodu - kaže Obradović.
Vozač
@pera
NF73
Decu ne uce da se cuvaju, nego koja su njihova prava i prednosti, a to moze skupo da kosta, srecom ovaj put nije.
Rotkvarija
Aleh
vladimir
Kamo sreće da imamo share e-trotinete koje možete pronaći na svakom ćošku.I kada vam zatrebaju, vi ne sedate u automobil neko se poslužite najbližim i parkirate ga propisno bilo gde po gradu.
Automobilske gužve bi sigurno bile manje, jer je naš grad idealan za takva vozila.
Svakako mora se regulisati njihovo korišćenje.
Medjutim, ovde je problem što je u našim balkanskim rukama sve ubojito oružje. Ništa opasniji trotinet nije od bicikla, ako se nepažljivo ulazi u raskrsnice i vozi velikim brzinama.
bananarama
Klinac juri kao sumanut. Verovatno zato šu on, sestra i taj ranac zajedno lakši od težine prosečnog čoveka pa električni trotinet može da sve to da povuče i ubrza kao munja.
Šiba mali biciklističkom stazom, kada seče kolovoz uopšte ne usporava i ne gleda ide li automobil a onda su se popeli na trotoar i brzinom munje projezdili slalomom između pešaka i izgubili se u nekoj bočnoj uličici. Baš sam se pitao znaju li im roditelji gde su, jure li trotinetom, jesu li ga uzeli bez njihovog znanja ili sa njihovom dozvolom. Neverovatno. Sve mi je ličilo na scenu kao da su možda klinca poslali po sestricu i njen ranac u vrtić da je doveze kući.
Kako je klinac vozio verujem da ovo veoma često radi, ušlifovan je, vidi se na njemu da nema straha od te jurnjave. Nešto se mislim šta će biti kada mu jednog dana kupe motor i krene da divlja po Mišeluku.
rpj
Iz iskustva: kada pešak zakorači na put - gleda da li ide neki auto ( i levo i desno). Ako zakorači na biciklističku stazu - ne gleda ( računa valjda da manje boli kad te udari bicikl). Tako i automobili - kada se npr. uključuju iz sporedne ulice u saobraćaj - gledaju ulevo ( da li neko vozilo nailazi) , a bicikl ili trotinet koji dolazi sa desne strane ne "zarezuju"... Toga sam svestan i uvek pazim , ali dete od 12g misli naivno da ako mu je zeleno da ima prednost... I pred zakonom možda i ima, ali u praksi je nader'o....
KingSRB
Marko
RZ
Slažem se da je jako praktičan ali mislim da ga treba svrstati u neku kategoriju vozila i u tom smislu odrediti obaveze vozača.
Takvo rešenje je već na snazi u nekoliko evropskih zemalja.
pera
Jole
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H