I pored akcije pojačanog kažnjavanja pešaka koji ne poštuju saobraćajne propise, reporter 021 se uverio da pešaci i dalje masovno prelaze ulicu na crveno ili van pešačkog prelaza.
Vasa tvdnja ili informacija je apsolutno tacna.
U Kanadi, Australiji i GB vozaci su zakonski obavezni da stanu ispred pesackog prelaza ukoliko je pesak zapoceo prelaz ili ako se taj isti pesak nalazi u neposrednoj blizini pesackog prelaza.
U slucaju da vozac ne zaustavi svoje vozilo i bude uhvacen, sledi mu visoka novcana kazna i 2 negativna poena.
Ovo pravilo se delimicno izuzima ukoliko uz pesacki prelaz imate semafor ili osobu (saobracajca) koja regulise saobracaj.
Takodje u pomenutim drzavama, pesacki prelazi su postavljeni na gotovo svakih 50m, a imate i mesta gde je saobracajnim znakom obelezen pesacki prelaz (nemora da bude zebra).
Naravno da akcija nije uplasila pesake a gospoda zaduzena za bezbednost saobracaja bi trebala da se, umesto na pretnje i kazne, preorijentisu na podesavanje semafora, kako bi pesaci (a i vozaci takodje) mogli da funkcionisu (a ne cekaju k'o budale po 5min, pa onda imaju 10-ak sekundi da predju 25-30m). Nismo mi stoka pa da kad nam se otvori ograda/da signal - potrcimo. Takodje i sto se tice vozaca - zeleni talas ili ne postoji ili su ga postavljali imbecili - od semafora do semafora na 30-40km/h, a onda do sledeca 2 na duplo brze... A to nije nikakva nauka. E kad sve to rese, onda mogu da pocnu da kaznjavaju pesake zbog prelaska na crveno/van pesackog.
@Limanka - potpisujem komentar 100%
Mene je na prelazu u Narodnog fronta jedan vozač hteo da bije što je morao da stane.
Mislim, tako mi i treba kad se družim sa strancima koji kažu da u njihovim zemljama (Australija, Kanada) vozač MORA stati onog trenutka kad pešak stupi na kolovoz. Naravno, pešak prelazi na obeleženom pešačkom prelazu, a ne gde se kome ćefne.
Jedno rešenje za frekventne prelaze bi moglo biti pešačka pasarela, ali to nikako da zaživi.
Pešaci, čuvajte se!
Dužina trajanja zelenog svetla nema veze sa bezbednim prelaskom, pošto svetla označavaju samo kada je dozvoljeno KRENUTI prelaženje ulice. Kad se upali crveno za pešake, još dugo se ne puštaju vozači, upravo kako bi svi stigli da pređu. To što neki ne znaju propise, pa krenu mahnito da trče kad im se na pola upali crveno je njihov problem nepoznavanja propisa.
Koliko sam ja primetio, na ulicama i bulevarima je zaista potrebno vise pesackih prelaza, pogotovo tamo gde pesaci masovno prelaze kolovoz.
Cak i tamo gde postoje obelezeni pesacki prelazi, linije su slabo vidljive ili se gotovo ni nevide.
Samim tim, smatram da je potrebno ponovno obelezavanje pesackih prelaza na vise mesta po gradu kao i obelezavanje novih.
Tamo gde je kolovoz sirok potrebno je napraviti i pesacko ostrvo, tako da ljudi mogu preci ulicu iz dve etape.
Takodje,na pojedinim semaforima zeleno svetlo za pesake suvise kratko traje, pa ih treba podesiti tako da pesaci, a pre svega starije osobe mogu preci ulicu bezbedno.
Kazite mi kada ste tako revnosni, kako cete onim dvema prosjakinjama naplatiti kaznu (kod Merkatora). Volela bih to da vidim, s obzirom da operisu na 10-tak metara od pesackog... Uzgred, hocete li poceti da kaznjavate i vozace koji im daju novac itime podrzavaju mucenje te decice, krsenje zakona i da ne nabrajam...?
100 m od obelezenog pesackog prelaza dozvoljeno je preci ulicu sa dve saobracajne trake a ne preci preko recimo Bulevara. Bulevar, ulice sa vise kolovoznih traka, ulice sa radzelnim ostrvom, ogradom... smeju da se predju iskljucivo na obelezenom pesackom prelazu.
Na auto putu nema pesackog prelaza pa jel to znaci da mozes da predjes auto put gde god hoces?
Kao pešak, došla sam do jednog sasvim običnog zaključka: Novosadski vozači (ili neki drugi koji se samo sakrivaju iza "NS" tabli) su jako nekulturni i bahati. Već sam u nekoliko navrata, kada je bilo reči o sličnim temama pisala: kada bilo gde prelazim ulicu na zeleno, baš moram da se sklanjam od onih što imaju uslovno desno, pa onda da pazim na one što iz suprotnog pravca skreću levo (takođe uslovno); kada prelazim na pešačkom nekada znam baš da se načekam (pešački kod "Maslačka" u Narodnog fronta, pešački kod "Elektrovojvodine", pešački u Futoškoj kod elektrotehničke škole...I jako često se dešava da vozači ne obraćaju pažnju ni kada sam sa detetom. Ili u jednoj traci stanu, pa ako je veći auto i ne vidi se onaj u drugoj traci, mora da se "viri" da taj iz druge trake ne projuri...Iako, istini za volju ima i pešaka koji kao da mole boga da ih neko "pokupi"...
u oba slučaja ste se zeznuli jer ima preko 100m od prvog pešačkog tako da je ovo amaterizam, profi bi bilo da ste kao ja odštampali sa google earth-a sve lokacije gde prelazite van pešačkog u slučaju da vas policaj zaustavi samo izvučete papire i pokažete neukome kome tako da malo više pripreme za sledeći prilog mada je ideja ok šteta što niste znali kako da je realizujete!
Ovo je sprdacina nad sopstvenom narodu, pesaci kao da su glupavi i nesposobni Srbi i druge narodnosti koji zive u Srbiji. Nije policiji stalo do necijeg zivota nego da uzmu pare. Prvo i jedino pravilo za pesake i bicikliste u saobracaju i uopste je da se CUVAJU cak i od budale. Dakle na sopstvenu odgovornost, a vozacima visoke kazne ako prodju kroz crveno, ako voze brzo i zakace nekoga, preterano alkoholisan, nepropisno parkiranje kao sto su zakrcenje na biciklisticku stazu, travnatu povrsinu i slicno. Niko vam ne tera da zivite u gradu gde uvek i na svakom cosku vreba opasnosti. Policijski posao je da stiti gradjane od kriminalce, narkomane, korupcionase i nesavesne vozace, a ne da love pesake, bicikliste, invalide u invalidskim kolicama...
"...neka prelazi gde ko hoće pa neka strada ako je magarac."
Niko se ne bi zamarao da taj pešak posle ne tuži vozača a društvo ga razapne na krst. Prelistaj malo komentare na vesti kada neko pregazi pešaka tamo gde pešaku nije mesto. Znaš koga krive? Vozača. E zbog toga se ljudi "zamaraju" oko bezbednosti u saobraćaju i oko neodgovornosti pešaka.
Jesu vozač nepažljivi, ali bilo je krajnje vreme da se dovede u pitanje i ponašanje pešaka.
Rastojanje između tri stuba, ili bandere je 100 metara, pošto je među stubovina rastojanje 50 metara. Prema tome ako je između vas i zebre u oba pravca tri stuba mirno pređite, ali vam ni onda život nije siguran, to je sigurno sto metara, ali nije sigurno bezopasno. Ako vas slikaju gledajte da se stubovi vide, stanite uz treći i zagrlite ga za svaki slučaj.
@Anonimus - a šta kažeš da ukinemo motorni saobraćaj u tom delu? I to bi "rešilo problem" na isti način kao što i taj tvoj predlog ga "rešava". Valjda za rešenje problema treba da uvažimo obe strane, a ne da sve rešavamo samo kažnjavanjem. Nije normalno rešenje da se spreče ljudi da prelaze po svaku cenu, pa da hodaju po pola kilometra i više okolo samo da bi prešli ulicu.
Ima i drugo rešenje: praviti pešačke prelaze u visini trotoara, pa da vaozači svaki put moraju da jaku uspore i polako se popnu na pešački. Onda ne bi bilo opasno prelaziti. Recimo, Madrid je pun takvih prelaza. Kao i kružnih tokova, koji takođe usporavaju saobraćaj. Da se razumemo: nisu pešaci opasnost za saobraćaj, oni nikog ne mogu da ubiju. Opasnost su vozači, oni ubijaju. I to nema nikave veze sa prelašenjem na pešačkom prelazu. Vozači su OBAVEZNI da paze na pešake, bez obzira kako ovi prelazili.
Po meni treba ukinuti ostrva, uvesti ogromne kazne za svaku vožnju ili šetnju tim delom (odmah rešen i problem 100m na bulevarima), a onda taj prostor pretvoriti u trake rezervisane za hitne službe.
I da se podzemni racuna kao pesacki prelaz, ispada da je dozvoljeno prelaziti put kod arene(mada, moram da priznam da me ti sto prelaze kao vozaca jako nerviraju), jer do podzemnog ima 150m i do pesackog na drugu stranu ima 150m...
Evo i slika, ukupna razdaljina je 300m
Na glavnim bulevarima treba između kolovoznih traka postaviti ogradu(na ostrvu koje razdvaja pravce) i riješen problem,znači odmakneš se 100,2m od pješačkog prelaza i možeš da prelaziš bulevar to je debilno i jako opasno u NS su vozači ugroženiji i od pješaka,a i od biciklista koji uglavnom voze kao da se opraštaju od života,voze djecu bez zaštitnih kaciga,a u autu djete voziš u dječijem sjedištu(biciklo je mnogo nesigurnije).
Na 99m od "zebre" ugrožava bezbednost saobraćaja (pre će biti sopstvenu), na 101m ne ugrožava. Smešno.
Nigde nije obeleženo 100m, niti je dostupan merač. A kažnjivo. Apsurdno.
Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze prelazi pažljivo i
najkraćim putem, nakon što se uveri da to može da učini na bezbedan način.
Član 97 stav 3:
Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim
saobraćajnim znacima ni znacima koje daje policijski službenik, pešak je dužan da se
pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da pređe na bezbedan
način, tako da stupanjem na kolovoz ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
Dozvoljeneo je prelaziti put van pesackog ako nema pesackog na blize od 100m(mislim da je takav slucaj na ovim snimcima). Semafori na npr bul oslobodjenja su postavljeni na oko 400m tako da je dozvoljeno da se predje van pesackog npr ipred "dnevnika"... Lose je to sto se tako bezbednost pesaka u saobracaju narusava...Resenje bi bilo pravljenje mnogobrojnih podzemnih prolaza kakvi postoje u svakom "ozbiljnijem" gradu, naravno tu dolazimo do problema finansija...
...podzemni prolaz na bul. Mihajla Pupina spada pod "zebru" posto samo nju spominjete, a na tom bulevaru, ako se podzemni ne racuna, udaljenost od recimo arene do zebre na bilo koju stranu je veca od 100 metara, pa me cisto interesuje kako se gleda na to.
U čemu je problem?
Pa tu na svaku stranu ima više od 100 m do najbliže zebre, tačnije između dve zebra (od futoške pijace do novosadskog sajma) ima 360 metara, ko ne veruje neka izmeri pomoću Google earth-a!
P.S. Od ugla Ćirpanove i bulevara do semafora kod futoške pijace ima 120 metara!
Od raskrsnice Bulevara sa Jevrejskom i Futoskom pa do raskrsnice sa Novosadskog sajma i Pap Pavla ima 330 metara, a "Dnevnik" je skoro na sredini tako da je tu po pravilima dozvoljeno prelaziti ulicu, zar ne?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: Akcija nije uplašila nesavesne pešake
Novi Sad
•08.10.2011.
•12:12 > 08:26
Komentari 32
Lala1
U Kanadi, Australiji i GB vozaci su zakonski obavezni da stanu ispred pesackog prelaza ukoliko je pesak zapoceo prelaz ili ako se taj isti pesak nalazi u neposrednoj blizini pesackog prelaza.
U slucaju da vozac ne zaustavi svoje vozilo i bude uhvacen, sledi mu visoka novcana kazna i 2 negativna poena.
Ovo pravilo se delimicno izuzima ukoliko uz pesacki prelaz imate semafor ili osobu (saobracajca) koja regulise saobracaj.
Takodje u pomenutim drzavama, pesacki prelazi su postavljeni na gotovo svakih 50m, a imate i mesta gde je saobracajnim znakom obelezen pesacki prelaz (nemora da bude zebra).
džedaj
B
Mene je na prelazu u Narodnog fronta jedan vozač hteo da bije što je morao da stane.
Mislim, tako mi i treba kad se družim sa strancima koji kažu da u njihovim zemljama (Australija, Kanada) vozač MORA stati onog trenutka kad pešak stupi na kolovoz. Naravno, pešak prelazi na obeleženom pešačkom prelazu, a ne gde se kome ćefne.
Jedno rešenje za frekventne prelaze bi moglo biti pešačka pasarela, ali to nikako da zaživi.
Pešaci, čuvajte se!
Lala1
Cak i tamo gde postoje obelezeni pesacki prelazi, linije su slabo vidljive ili se gotovo ni nevide.
Samim tim, smatram da je potrebno ponovno obelezavanje pesackih prelaza na vise mesta po gradu kao i obelezavanje novih.
Tamo gde je kolovoz sirok potrebno je napraviti i pesacko ostrvo, tako da ljudi mogu preci ulicu iz dve etape.
Takodje,na pojedinim semaforima zeleno svetlo za pesake suvise kratko traje, pa ih treba podesiti tako da pesaci, a pre svega starije osobe mogu preci ulicu bezbedno.
pešak
Mama
Pesak
Na auto putu nema pesackog prelaza pa jel to znaci da mozes da predjes auto put gde god hoces?
Limanka
troll
ns
tnt
Rebeka
Niko se ne bi zamarao da taj pešak posle ne tuži vozača a društvo ga razapne na krst. Prelistaj malo komentare na vesti kada neko pregazi pešaka tamo gde pešaku nije mesto. Znaš koga krive? Vozača. E zbog toga se ljudi "zamaraju" oko bezbednosti u saobraćaju i oko neodgovornosti pešaka.
Jesu vozač nepažljivi, ali bilo je krajnje vreme da se dovede u pitanje i ponašanje pešaka.
ZoranNS
mauzer
G
BABA SERA
www
Che
Carlitos
Evo i slika, ukupna razdaljina je 300m
http://img267.imageshack.us/img267/4236/unledmp.jpg
anarhista
Vinko
Nigde nije obeleženo 100m, niti je dostupan merač. A kažnjivo. Apsurdno.
Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze prelazi pažljivo i
najkraćim putem, nakon što se uveri da to može da učini na bezbedan način.
Član 97 stav 3:
Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim
saobraćajnim znacima ni znacima koje daje policijski službenik, pešak je dužan da se
pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da pređe na bezbedan
način, tako da stupanjem na kolovoz ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
podbarac
Carlitos
B.
Petar
Pa tu na svaku stranu ima više od 100 m do najbliže zebre, tačnije između dve zebra (od futoške pijace do novosadskog sajma) ima 360 metara, ko ne veruje neka izmeri pomoću Google earth-a!
P.S. Od ugla Ćirpanove i bulevara do semafora kod futoške pijace ima 120 metara!
Nikola
Deleteboy
cek da prodju izbori ima da opletu po narodu u svim sferama
1945
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H