Autor: Euronews Srbija

Novi Sad
09.12.2022.
08:19 > 08:32
U narednih mesec dana trebalo bi da bude promenjena namena tri kovid bolnice - u Batajnici, Kruševcu i na Mišeluku u Novom Sadu.
  • Dejan sa Štranda

    13.12.2022 07:44
    Gradska bolnica !!!
    Treba da bude Gradska bolnica ( kao što je predviđeno ), a Mišeluk najlepši i najuređeniji deo Novog Sada.
  • Oskar

    11.12.2022 21:40
    Zar nije trebala da bude gradska bolnica?
  • Ns

    11.12.2022 10:26
    Podržavam
    Podržavam inicijativu ali ministarstvu bi trebalo da bude prioritet preventiva za sprečavanje teških obolenja. Rokovi čekanja na preglede, snimanja, postavljanje dijagnoze su neljudski! Uložite novac u ljude i aparate u tom delu pa će sigurno za 50% biti manje potrebe za palijativom.
  • ZR

    11.12.2022 00:26
    Palijativa
    Naš narod je toliko neupucen,nažalost. Palijativna nega nije zbrinjavanje samo umirucih pacijenata već i pacijenata sa progresivnim teškim hroničnim oboljenjima.Neki ljudi žive I vise od 40 godina od početka bolesti.Za to vreme su kuci ,često bez adekvatne nege I terapije.Palijativa je tek zaživela i postoje lekari koji su na specijalizaciji, ne na obuci od 3 meseca ili manje.Cilj je da se pomogne najtežim bolesnicima,to nije samo davanje lekova kako mnogi misle za bolove,nego zbrinjavanje mnogih drugih simptoma i tegoba koje narušavaju kvalitet života. Na zapadu znamo kako se to radi.Lice koje je za eutanaziju bolje da cuti jer pokazuje veliko neznanje i poznavanje materije.Ja nisam ubica,vec covek!Nadamo se da ce ministarka pomoći da razvijemo ovaj segment u medicini i da olaksamo svojim najmilijima da ne trpe razne tegobe,patnju već da im se omogući dostojanstven život do kraja.Naravno,pomoći teško obolelim pacijenatima koji godinama zavise od pomoći drugog lica
    Uz podršku ministarstva,uz nas trud sve ćemo završiti za bolje naših najtežih pacijenata. Podrška svim lekarima koji su se odlučili da se bave tim teškim poslom i svom medic.osoblju koje pomaže kada je najteže.
  • Mama S

    10.12.2022 17:28
    Slazem se da se preimenuje bolnica i to je ok. Ali je najveci problem medicinsko osoblje. Od najniže do najviše pozicije. Nema ko tamo da radi. Dva doktora i cetiri sestre koje jurcaju iz bolnice u bolnicu, nisu resenje.
  • pajo patak

    09.12.2022 15:54
    teško mi je, al" moram
    (O.Mandić): da bi postojala i opstojala gradska bolnica, neko mora tamo i da radi. Ko ? Dvojne ličnosti iz UKCV koji su zaposleni i u toj instituciiji sistema, a i u " Urgentnom centru " ? Možete uvidom u informacije od javnog značaja videti da beogradski UC ima nešto malo više od tri puta više pacijenata od novosadskog, ali zato preko šest ( 6 ) puta više zaposlenih; zato se kod nas u " urgentnom " čeka od jutra do sutra; tajna je u broju kreveta prema kome " Батут" i ministarstvo odobravaju broj zaposlenih; beogradski je u staroj VMA sa više nego dovoljnim brojem kreveta, a naš svoje malobrojne kapacitete deli sa svim Klinikama UKCV, bez obzira na broj pregleda, prijema, hitnih operacija...
    Što se tiče palijative većina takvih pacijenata pripada IOV Sr.Kamenica, IKVBV Sr. Kamenica, i Klinici za neurologiju UKCV, tako da predlog za renoviranjem i potpunim osposboljavanjem objekta na Vencu apsolutno ima osnova.
  • H

    09.12.2022 14:35
    Ovoj osobi što mi je lupila minus na prethodni komentar, želim da nikada ne doživi da ima nekog bliskog koji umire u mukama.
  • Dr

    09.12.2022 14:11
    Hitnija je opšta bolnica
    Novom Sadu je neophodna opšta bolnoca i Mišeluk je stvoren za to.
    Slažem se da treba najtežim bolesnicima više brige,nege i da to bude neki hospis ili bolnica (Kamenica 2 treba da ima taj kapacitet).
    Ali opšta bolnica je najpotrebnija za Mišeluk
  • Pitanjce

    09.12.2022 13:14
    Kada će zakon o eutanaziji?
    Kada će i zašto nikada? Zašto mi se ne omogući da dostojanstveno okončam postojanje, i da ne umirem danima, nedeljama, mesecima u najgorim mukama, nego da se, dok još imam trunku ponosa, oprostim sa svima, i odem kada i kako ja želim? Ne vidim da Holanđanima, Luksemburžanima, Špancima nešto fali što imaju takav zakon?

    Svi znamo u šta će da se pretvore ove palijativne bolnice, imaće manjak radnika, ti koji rade će biti nezadovoljni, ljudi će i dalje da se muče dok ne umru, a verovatno će deo tih nezadovoljnih radnika i da se iživljava nad pacijentima, jer hej, došli su tu da umru, koga briga.
  • Ms

    09.12.2022 13:14
    Samo dobre volje...
    ...moglo je i ranije a moze i kad god bi se zaista potrudili. Hospisi su nesto sto postoji u drugim zemljama...videti kako si se oni organizovali...npr neki prostor...kakvih po gradu zjapi godinama u vidu napustenih firmi itd urediti u prjatnu kucnu atmosferu, zaposliti 3-4 lica koji bi brinuli o odrzavanju. Ostalo sve na nivou dobre volje,a dobro dosli su svi! Volonterski, milosrdno...na zalost ne poznajem vise nikog iz okoline ko nije bio pogodjen sa posasti neizlecive bolesti i negovanjem umiruce bliske osobe. Ukljucili bi se mnogi, samo da znaju da je to nesto ispravno...advokat da da savet ,ucitelj da pripomogne oko ucenja deci kojoj se ne stize zbog bolesti clana porodice, majstor da zavrne neki sraf u hospisu, svestenik, hodza,pastor,rabin... a Miseluk za gradsku bolnicu!
  • komentator

    09.12.2022 13:05
    komentar
    Odličan predlog. Konačno malo dostojanstva za najteže bolesnike.
  • Licemerno

    09.12.2022 12:43
    Ja ipak mislim
    Da je bolje da tu napravite Diznilend.
  • Лиманац

    09.12.2022 12:15
    Подржавам
    Новом Саду су потребне и градска болница и центар за палијативну негу.

    Изградња још једног објекта за потребе градске болнице је неизбежна и потребна.
  • Nn

    09.12.2022 11:13
    NS
    Kako si ljudi sebicni … pojefini zapenili za gradsku bolnicu u NS … pa valda se i mi nedto pitamo kiji ne zivimo u NS i koji su bar po jednog pacjenta imali koji je za takvu negu… da su to doziveli nebi se bunili …
  • Трице

    09.12.2022 11:06
    Кучине
    Новом Саду је потребан секундарни ниво здравствене заштите, јер не постоји. И не прескачите то сада, кад је већ предвиђено да то буде за ту намену, како би се растеретио терцијар /КЦВ, Институт за децу и омладину и Каменица/. Побогу... Не измишљајте топлу воду. Измислите како да препознате у здравственом систему медицинске сестре које су вам факултетски образоване, јер их нема ни у Уредби за коефицијенте, ни у Каталогу радних места. Ви сте професор на факултету, код вас полажу испите за ништа очигледно... Плус на терет буџета...
    Па ћете имати и кадра довољно, неће бежати из земље. Никаве су вам идеје, а и кад их имате, остану мртво слово на папиру.
  • Nada

    09.12.2022 11:00
    Ili...
    A možda postane bolnica koja će se puniti onima koji su primili "vakcinu" protiv kovida? Šta kažete doktorko Grujičić o tome? Vi ste bili najžešći protivnik vakcinacije, a onda naprasno postali vatreni pobornik. To dosta govori o vama!
  • ns posmatrac

    09.12.2022 11:00
    Gradska bolnica
    Ovo je odlicna ideja ali da to bude odelenje u sklopu gradske bolnice.
    I da se odmah napravi plan za prosirivanje.
  • nn

    09.12.2022 10:53
    Jedino sto su upucane silne pare u medicinsku opremu, koja nije neophodna palijativnoj nezi.
  • Mugabe

    09.12.2022 10:44
    Citam komentare i ne verujem koliko smo postali proklet narod.
  • Čika zuba

    09.12.2022 10:21
    Gospodjo to treba da hude GRADSKA BOLNICA (ukoliko to može danl podrži način izgradnje i planirani sadržaji)!!!!
    To je bio plan zq Ns. Kad ne bude kovid bice Gradska bolnica jer nju ns nema. I odmah ce se rasteretiti klinicki centar.
    E sad drugo tema je sto nece imati ko da radi u toj gradskoj bolnici.
  • En

    09.12.2022 10:19
    Prva smislena zamisao ministarke. Potrebe za palijativnom negom su zasigurno (i na žalost) veoma velike. Cele porodice, rodbina, prijatelji su u nesagledivim problemima kada se nađu u situaciji da je nekom njima bliskom potrebna palijativna nega. A često takve osobe ni nemaju nikog bliskog ko bi im se posvetio.
    Sad je samo pitanje dobro promišljene organizacije i adekvatnog kadra (spremnog za tako zahtevan i psihološki izuzetno težak posao).
    Aj' (ipak nekako) da se nadamo da je moguće...
  • Taman

    09.12.2022 10:18
    I onako
    Onaj prekvalifikovani kadar nije ni za nesto teze od menjanja posteljine i lopata.A gradska bolnica je svakako caos
  • Iva

    09.12.2022 10:03
    Pun pogodak!
    Bravo! To čekamo odavno u NS.Verujem da će ministarka rešiti i javašluk oko zakazivanja termina kod specijalista u NS.
  • H

    09.12.2022 09:57
    To je velik ne samo medicinski već i socio-psihološki problem. Uz pacijenta veliku patnju proživljavaju i članovi njegovog okruženja. Problem bi trebalo rešavati što pre. Da li Mišeluk pretvarati u centar za palijativno zbrinjavanje, to ne znam. ŠTO PRE REŠAVAJTE OVAJ PROBLEM.
  • nema

    09.12.2022 09:54
    Velika je to zgrada, može da se podeli, deo na gradsku bolnicu deo na palijativnu, nije idealno ali bi tako bar delimično zadivoljilo obe evidentne potrebe. Mada rauzmem ministrakin predlog,mnogo manje lekara,kojih i ovako nema treba za palijativnu negu . Kako stvari teku biće cela Srbija jedna velika palijativna nega.
  • Mr dr

    09.12.2022 09:52
    Kovid bolnica
    Kovid bolnicu bi trebalo pretvoriti u ustanovi sekundarnog tipa , tj gradsku bolnicu koja je preko potrebna nasem gradu. Imate gore na Vencu objekat Instituta koji je u odlicnom stanju , i uz malo renoviranja moze da se pretvori u centar za palijativnu negu- cist vazduh , mir i tisina..
    Samo malo mozak da se ukljuci, ne bi bilo lose ….
  • prasina

    09.12.2022 09:48
    Svaka bolnica mora da ima deo s palijativom, to nije samo za stare zanemocale, cime se vi odusevljavate?!
    Opet ostajemo bez gradske bolnice, mada joj van grada i nije mesto!
    Ko ce da radi, gde je oprema?
    Hoce i tu snimati kamere
  • DrBM

    09.12.2022 09:47
    Konačno nešto pametno
    Zaista prvi put čujem dobar predlog od ministarke. Palijativno lečenje je nasusna potreba savremenog društva. Odlazak na onaj svet pacijenta bez bola, uz strucnu negu i terapiju. A ne uz porodicu dok gledaju kako im neko drag umire u mukama i agoniji bez moći da mu pomogne.
    Ali postoji veliki problem stručnog kadra, nema dovoljno obučenih sestara ni za jed. intenzivne terapije. Ko će tamo raditi?
  • Korona sta je to??

    09.12.2022 09:32
    Gde nestade?
    Gde je nestala korona?
    Sta bi sa zatvaranjem ljudi?
    Sta bi sa unistenim biznisima?
    Sta bi sa odlozenim operacijama?
    Gde su kon, kisicka i ostali?
    Kako lako zaboravljamo...
  • Zoi

    09.12.2022 09:26
    Prvo treba aadekvatno lečiti a ne da se čeka po 6 meseci magnetna, drgo održavati postojeće objekte, zašto nema nikako grejanja u nobom delu gde je magnetna u Srmskoj Kamenici i treće obezbediti kadar koji će da radi.
  • banaliticar

    09.12.2022 09:25
    za razliku od 2020. i 2021.
    "Samo od karcinoma na godišnjem nivou oboli oko 40.000 ljudi, a umre oko 21.000."
    Ministarko zasto u prethodne dve godine ovo nije pominjano, tad je bolest bila samo jedna...
  • ex chapman

    09.12.2022 09:23
    sjajna ideja
    a posto je bilnica za UMIRUCE pacijente, onda nam ni ne treba medicinsko osoblje. bedinerke i da im se donese da jedu, ko jos moze. najbolje da sve bolnice pretvorite u "palijativne". a kako koji pacijent stigne odmah da mu se udari mur da se zna da je umiruci da ga ne bi pomesali sa ovima sto idu privatno
    kako ko udje u tu SNS masinu izgubi i znanje i karakter i obraz
    NEVEROVATNO!
  • Medicinski radnik

    09.12.2022 09:16
    Za 3 godine smo izginuli od smena I od lečenja covid pacijenata i od neorganizacije naših načelnika i direktora.


    Covid sada ima intezitet kao grip.

    Mere koju su stavili nisu nikakve i to su ih stavili na snagu kada nisu trebali da budu na snazi,mere su trebali staviti kada smo imali od 6000 do 12000 pozitivnih i 90 umrlih a ne na 300 pozitivnih.
  • parking servis

    09.12.2022 09:14
    hm...
    Očigledno, oni koji se bune što Novi Sad nema gradsku bolnicu nisu imali nikog ko im umire pred očima. Na primer dete od osam ili deset godina koje gleda kako mu umire majka u stanu, kako se muči i previja od bolova. Razmislite malo o tome pre nego što krenete da gunđate u vezi sa ovim predlogom. Jedna druga žena predstavnik ondašnje novosadske vlasti je htela da se na drugoj lokaciji obezbedi ovakav centar nije dobila zeleno svetlo jer smrt nije nešto što se može prodati marketinški, i za šta bi ljudi glasali. Tako da... hrabar potez.
  • pajo patak

    09.12.2022 09:13
    prof. Dana
    kao prof. Baltazar: svaki dan neki novi mućuljak.
  • Zemlja čudesa

    09.12.2022 09:12
    Ako ovo prođe može da promeni naziv u "Boot’s hill" kako bi nastavila tradiciju iz vremena kolonizacije američkog zapada.
  • Radovan III

    09.12.2022 09:10
    HOTEL
    Predlazem da se napravi ski centar sa hotelom.
  • Rasa sa salasa

    09.12.2022 09:07
    U fazonu, da ne bude da smo bacili par desetina milki eura u vetar. Al' za razliku od prethodnog ministra kriminalca, gospođa pokušava da zapliva u naprednjačkoj kaljuzi. To je definitivno za pohvalu.
  • Ajde

    09.12.2022 09:04
    Ajde
    Ajde..dosta vam je i ova montazno demontazna Bolnica...sta ocete novu od cvrstog materijala...znate li vi koliko to kosta ejjj!!!
  • :)

    09.12.2022 09:03
    Ma sigurno će na toj mondenskoj građevinskoj lokaciji da bude stecište polu živih. Može ministarka da ima ideju, ali će građevinski investitori odlučiti da li će to i biti. Koliko je blizina takve bolnice štetna za cenu kvadrata.
  • SosaNS

    09.12.2022 09:02
    Dakle izvisili za gradsku opet (mada ju toj nije mesto)?
    A ovo gradjeno kreditom koji cemo vracati ihajaj…
    A najavljeno da Turci kupuju Miseluk.
    Ova dize prasinu!
    Palijativa treba u svakom okrugu uz svaku bolnicu kao sastavni deo.
    Ko ce raditi?
    Jel ce tu da zaposljava ove kojima se brzinski priznaju diplome (Ru i Ukr) i OpenBalkan?
    Cime ce raditi, gde je oprema za palijativu?
    Hoce i tu biti kamere na ulazu?


  • Neko pamti

    09.12.2022 09:00
    Nameštaljka
    I pre izgradnje je spominjano da će to po završenom covid biti smeštaj za stare. Zatim su izmenili stav jer gradu nedostaje lokalna bolnica, pa obećaše...
  • Salamander

    09.12.2022 08:57
    Palijstivna nega:šta je to?
    Svi se pitaju.
    Misle, to je Raj.
    Svaki dom za stare ima svoj stacionar, u tom smislu.
    U Beškoj je bolnica u tom dmislu.
    Sada, kada je gomila NAŠEG novca iz kineskog, veoma nepovoljnog kredita, uzalud utrošrna, na objekat, u doba medijskog pritiska i panike, mi od kojih je taj novac silom otet, treba da se ubedimo, da je to korisno?
    Nije!
    Iz više tazloga.
    Osnovni tazlog je nedostatak kadra!
    A kadra bi bilo, da se kadar poštuje i adekvatno plati.


  • NN

    09.12.2022 08:51
    ..
    E ovo je ozbiljna pandemija a nismo zbog toga bili u zakljucanom logoru! Siri se gore nego bilo koji izmisljeni virus! Umesto da se ljudi lece, sad ce da ih smestaju da umiru...stvarno treba da nas nema.
  • DžiajDžo

    09.12.2022 08:49
    Eskimi su to rešili
    Na santu leda, dodje beli meda...
    Pa zar smo dotle došli?
    Navežbali sistem i teral, pakuj za oblake...
    Jeza ...

  • Bb-ns

    09.12.2022 08:47
    Konačno,al uvek moramo biti zadnji,kolone nije nikad ni bilo,samo šarena laža,treba i maske skroz ukinuti,ali pitanje u kakvom su stanju ti objekti,kako su ih brzinski sklapati,mogu biti samo magacini.
  • milka

    09.12.2022 08:46
    svaka cast
    Svaka cast za Ministarku!!!!!!!
  • 1

    09.12.2022 08:42
    1
    NS treba gradska bolnica, opet cemo izvisiti.
  • Ako bude posteno

    09.12.2022 08:40
    Odlicno je
    Odličan predlog! Samo da ne bude da pravo na smestaj imaju samo ljudi koji imaju vezu u stranci.
  • Rain from heaven

    09.12.2022 08:40
    Znači NS opet ostaje bez gradske bolnice?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna