Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima uvode nejednake bezbednosne uslove za bicikliste i nove učesnike u saobraćaju kojima se zakon bavi - vozačima električnih trotineta.
Biciklisti više nemaju mere u svojoj bahatosti. Juče vozim auto, na raskrsnici skrećem levo, a momak na biciklu vozeći po trotoaru bez biciklističke staze jedno 30 km/h zaleteo se sa moje leve strane i preseče mi put na 10 cm od auta. Bio je tu pešački prelaz, ali ne i biciklistička staza pa sam zato i uspeo da zakočim. Kada sam mu svirao, one se okrenuo i kulturno mi pokazao srednji prst...
Eto, konačno je NSBI postavila i pitanje kažnjavanja pijanih biciklista upoređujući ih, ni manje ni više, sa pijanim vozačima autobusa. I kažu da nije u redu da imaju isti tretman. Gospodo u NSBI, pokušajte da predstavite u svojim glavama situaciju u kojoj pijani biciklista pada sa bicikla, vozač autobusa (trezan) beži u suprotnu traku kako ga ne bi pregazio i zakucava se u automobil sa, recimo, dvoje male dece unutra koja ginu zbog toga zajedno sa roditeljima.
Kao neko ko je godinama vozio motocikle i jos uvek vozi bicikle, mogu da posle samo jedne kratke voznje, konstatujem da su ti trotineti ekstremno opasna vozila, a evo i zasto:
-Izuzetno mali tockovi sa punjenim gumama, manji od mnogih na decijim kolicima. Svaka neravnina, pukotina ili kamicak na podlozi, mogu biti kobni.
-Nedostatak bilo kakvog ogibljenja na konstrukciji vozila je neprihvatljivo resenje.
-Nedostatak ogledala, svetala, sirene-zvonca i besumnost su opasnost, pogotovu za malu decu koja, cesto nekontrolisano, brzo i iznenadno menjaju menjaju smer svog kretanja na trotoarima.
-Neprirodan polozaj tela vozaca, ekstremno visoko teziste, sa sastavljenim nogama, pri naglom kocenju na nizbrdici brzinom preko 35km/h, zavrsice se nekontrolisanim "srljanjem" vozaca od 100 kg koji ce bezuspesno pokusavati da ostane na nogama, a pri tom ce obarati i povredjivati pesake ispred sebe. Ne bas lagan trotinet ce se istovremeno suljati za njim i kao cunjeve na kuglani obarati i "kasapiti" pesake, a narocito malu decu.
Ovo fatalno vozilo nikako ne smeju voziti maloletnici, a stariji bi morali imati polozenu bar A kategoriju, jer u suprotnom nece se imati pravni osnov za eventualne sudske procese u slucaju nesrece. Naravno moraju imati i kacigu u stitnike za laktove i kolena.
Kada ovo bude uzelo maha kod nas u Beogradu, moracemo da zidamo novo krilo Ortopedije na Banjici. Bice vise dnevno povredjenih nego onih zimskih dana kada osvanemo zavejani i zaledjeni.
@Zoki
Ne citas dobro komentare.
Poenta je bila da se i biciklisti dovedu u red. Ja sam za bicikle ali da i oni snose odgovornost ucesnika u saobracaju.
Ne znam da li u opste pisu kazne za nepripisnu voznju biciklova a o parkiranju da i ne govorim.
Trenutno voze bicikle i ponasaju se kao da su Bogom dani.
@NS
Ne znam zašto sam se nadala da ću pročitati kako ne bi smela da se dozvoli vožnja trotoarom ni e- trotinetima, kao što nije dozvoljena ni biciklistima, kad ono, biciklisti bi da i oni idu trotoarom! A da nam se skinete sa njega(trotoara), već je uzan zbog bašti kafića, samo nam vi svi falite.
Ili da mi idemo biciklističko trakom?
На бициклистичким стазама има свега. Пешака, комбија, кола, сад и тротинета, а има и оних бахатијих што возе моторе по њима..
Ова држава има законе који важе само на папиру. Ти тротинети међу пешацима су ОПАСНИ, јер их возе као муве без главе. Не дај боже да неко од 80 кила удари неко дете или стару особу са 30кмч.
Svako veče, vozeći bicikl, zapitam se šta se desilo pa više bukvalno nijedan biciklista nije osvetljen. Čak ni dostavljači, koji bez svetala, jure koliko ih pedale nose!
Dok policija ne pocne da kontrolise i po potrebi sankcionise SVE ucesnike u saobracaju imacemo ovakav histerican/"ja i samo ja" odnos.
- Ako vozac motornog vozila ne propusti pesaka - kazna. Policajac u civilu treba samo da stoji i belezi brojeve tablica.
- Pesak koji pretrcava ulicu(jos gore ceo bulevar) - kazna da se usi zacrvene
- Biciklista koji ne ferma semafor koji je za njega i na crveno preleti - kazna. Odrati ga.
(naravno, ima tu jos primera)
Za mesec dana POSTENE akcije, kada SVI popijemo po par 'iljada kazne, situacija ce se promeniti.
Trenutno se dozvoljava sve i svakome. Zakon jaceg. Policija dodje tek kada nastane karambol. Da li udes ili se dvoje pobiju na sred ulice. Umesto da rade na preventivi.
Kome više pišu zakone koje niko ne poštuje i kada nema ko da sankcioniše prekršioce? Pišu da bi pisali. Treba opravdati državnu platu za nerad. Imao sam takvu šeficu i pravnicu nekada. Lebe mekani
Trotinete i biciklove ukloniti sa trotoara, a praviti za njih staze i štititi ih od bahatih vizača koji su ih proterali sa kolovoza, što oni sada rade pešacima na trotoaru.
Zasto uvazena Biciklisticka inicijativa ne pre zahtev za obavezno nosenje kaciga kao i za obavezno pologanje za bicikl kao i za obavezno kaznjavanje biciklista-ucesnika saobracaja!?!?
U NS biciklisti samo sto ne gaze ljudima preko glave. Postali su ubedljivo najbahatiji ucesnici saobracaja.
Trotineti koji se ne cuju, i mogu da idu do 60 km/h da se voze po trotoaru.
Na stranu cinjenica da po trotoaru uredno voze motore i dzipove, dok se sluzbena lica prave luda i naplacuju kazne za voznju automobilom od 62 km/h na putu. Ko je.. decu, nek paze na trotoaru, a ne tu da trckaju i slicno.
Електричним тротинетима ни у ком случају није место на пешачкој стази. По тој логици, требало би кретање истом у појединим случајевима дозволити и бициклистима.
Пешачки саобраћај је најосновнији вид саобраћаја, према томе — сиђи и гурај.
Kada staviš motor na bicikl, to je bicikl sa pomoćnim motorom i treba se registrovati, posle tehničkog pregleda.
Tehnički, zna se, svetla, kočnice itd.
Posle dobije tablicu i ide u saobraćaj. Na put.
Bicikl i običan trotinet, nemaju tablice.
Prema tome, trotinet, ukoliko ima motor, bez obzira da li je sa unutrašnjim sagorevanjem ili električni, ima nazivnu snagu u KW, morao bi da se registruje.
I vozači da nose kacige.
Ako treba kaciga i prsluk za bicikl, mora i za trotinete.
Čemu nasilje i divljaštvo nad pešacima po trotoarima?
Pešaci su često i sve češće stari, slabovidi i nagluvi.
Obični trotineti, bez motora, isto nisu baš za pešačke trotoare.
Kada staviš motor na bicikl, to je bicikl sa pomoćnim motorom i treba se registrovati, posle tehničkog pregleda.
Tehnički, zna se, svetla, kočnice itd.
Posle dobije tablicu i ide u saobraćaj. Na put.
Bicikl i običan trotinet, nemaju tablice.
Prema tome, trotinet, ukoliko ima motor, bez obzira da li je sa unutrašnjim sagorevanjem ili električni, ima nazivnu snagu u KW, morao bi da se registruje.
I vozači da nose kacige.
Ako treba kaciga i prsluk za bicikl, mora i za trotinete.
Čemu nasilje i divljaštvo nad pešacima po trotoarima?
Pešaci su često i sve češće stari, slabovidi i nagluvi.
Obični trotineti, bez motora, isto nisu baš za pešačke trotoare.
Najbolje je dozvoliti biciklistima da voze gde hoce ali i da mogu da udaraju pesake nekim letvama kada im smetaju a da budu krivicno amnestirani za sve sto urade..Jel biciklisti su postali najvazniji na svetu..Odmah posle pasa lutalica jel oni su ipak neprikosnoveni bogovi i neba i zemlje i njima niko nista ne sme. Ali odma posle njihovih kraljevskih velincastava pasa lutalica idu princevi i princeze biciklisti.
Ne znam zašto sam se nadala da ću pročitati kako ne bi smela da se dozvoli vožnja trotoarom ni e- trotinetima, kao što nije dozvoljena ni biciklistima, kad ono, biciklisti bi da i oni idu trotoarom! A da nam se skinete sa njega(trotoara), već je uzan zbog bašti kafića, samo nam vi svi falite.
Ili da mi idemo biciklističko trakom?
Sad smo gotovi na trotoarima kada krenu trotineti ... Ja nisam siguran da trotinet uopste ima mogucnost da se krece 5 kmh na sat, vozac bi pao posto mu je tesko da odrzava ravnotezu. Ne razumem potrebu da se pesacima dodatno otezava. Prosecna hodanja gradom se svode na: izbegni automobil parkiran na trotoaru, pomeri se da prodje automobil koji eto vozi trotoarom zato sto je lakse, izbegni psece i ostale kake i sad najnovije pazi da tebe ili tvoje dete ne pokosi neko ko ide 25kmh na sat trotoarom.
A sta sa situacijama u ulicama gde je biciklistima i LEVovcima dozvoljeno kretanje u suprotnom smeru u odnosu na kolovoz?
Mnogo puta sam doziveo da mi neko izleti kao sumanut na biciklu u Vase Stajica i Zeleznickoj vozeci levom stranom kolovoza dok ja pokusavam da se ukljucim u saobracaj. Naravno gledam i napred ali je otezana vidljivost usled paralelnog parkiranja ali veoma cesto oni voze i bendaju ni 2%. A najveci problem je znaju da su uglavnom vozaci automobila krivi ako se nesto desi pa se uglavnom osiono ponasaju. Vozi i bicikl i motor i auto ali prvo gledam svoju bezbednost a ne ko je u pravu, sto nije slucaj u vecini slucajeva.
Bolje uredite zakon za dostavljače Glovo,Wolt,...voze kao pomahnitali samo da bi što pre obavili dostavu i onda izazivaju razne nesreće. To treba urediti pod hitno.
koliko se ja secam biciklisti su se vozili i trotoarom i pesackom zonom. molim vas da me ispravite ako se to u medjuvremenu popravilo
slazem se da ista pravila treba da vaze i za ove "elektricare", ali je mnogo vaznije da ih se svi PRIDRZAVAJU
cemu rasprava o zakonu ako ce i dalje svi da voze kako im se cefne: na semaforu sa kolovoza skoci na trotoar pa odatle opet na kolovoz, bez gledanja i bez mozga. o tih 5 km/h zar moze da se vodi ozbiljna diskusija? ko se od biciklista i "elektricara" ikad vozi tako polako?
NSBI bi morala da bude mnogo objektivnija u svojim izjavama. npr. pijani vozac autobusa i pijani biciklista se NE tretiraju isto, ako nista drugo onda zato sto pijani vozac autobusa ostaje bez dozvole pa time i bez posla, a biciklista ne. mala razlika ali bitna
NSBI treba dakle da bar 30% svog truda usmeri na ubedjivanje biciklista da postuju zakon i druge ucesnike u saobracaju i nesaobracaju
Registracija e-trotineta da se uvede.
Da se uvede polaganje PSP-a za mogućnost vožnje trotineta.
Granica za poznavanja i polaganja PSP-a da bude 12. godina za e-trotinete, a 14. godina za bicikle sa motorom.
Obavezna signalizacija, prednje svetlo i zadnje stop svetlo da postoji.
Za električne bicikle takođe da se uvede registracije, kao i minimum PSP dozvole.
Neke nama susedne države su uvele ovakva pravila i verujte mi da su se pokazala kao korisna.
Ako roditelj želi da kupi detetu ovakvu igračku, dete mora da zna elementarno poznavanje saobraćaja.
Samo se okrenite oko sebe i pogledajte da li iko poštuje saobraćajne propise?
Pešak je nekada znao kako se prelazi ulica, stane kod raskrsnice, pogleda levo, pogleda desno, pa ako je sigurno brzim korakom pređe ulicu. Danas se ne gleda ni levo, ni desno, vidi se zebra, ja sam pešak, ako me udare kola, vozač je kriv, a to što ja nisam ocenio da li je bezbedno ili nije, baš me briga...
Treba uvesti obaveznu edukaciju o saobraćaju kao sastavni deo fizičkog vaspitanja, ili nekog sličnog predemta, pa da se o tome ponavlja svakodevno od predškolskog uzrasta, pa skorz do kraja srednje škole.
Da ono što je normalno, postane rutina, a ne da ono što je nenormalno postane standard,
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Izmene zakona: Zašto će e-trotineti moći da se voze pešačkom stazom?
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•28.12.2022.
•13:37 > 14:15
Komentari 38
Zeka
Trot Drot
Sa 7 kmh električni trotineti su neupravljivi.
Vlada
Kad god nepažljivi vozači poput tebe skoro izazovu nezgodu, biciklista kojeg ste zamalo udarili uvek magično ide 30 na sat.
Telep
Vlada
Šta ti tačno zamišljaš da je "nepropisno parkiranje biciklova"? Baš sam radoznao.
Zebra
Zemlja čudesa
pera
Vozac krseva
Kao neko ko je godinama vozio motocikle i jos uvek vozi bicikle, mogu da posle samo jedne kratke voznje, konstatujem da su ti trotineti ekstremno opasna vozila, a evo i zasto:
-Izuzetno mali tockovi sa punjenim gumama, manji od mnogih na decijim kolicima. Svaka neravnina, pukotina ili kamicak na podlozi, mogu biti kobni.
-Nedostatak bilo kakvog ogibljenja na konstrukciji vozila je neprihvatljivo resenje.
-Nedostatak ogledala, svetala, sirene-zvonca i besumnost su opasnost, pogotovu za malu decu koja, cesto nekontrolisano, brzo i iznenadno menjaju menjaju smer svog kretanja na trotoarima.
-Neprirodan polozaj tela vozaca, ekstremno visoko teziste, sa sastavljenim nogama, pri naglom kocenju na nizbrdici brzinom preko 35km/h, zavrsice se nekontrolisanim "srljanjem" vozaca od 100 kg koji ce bezuspesno pokusavati da ostane na nogama, a pri tom ce obarati i povredjivati pesake ispred sebe. Ne bas lagan trotinet ce se istovremeno suljati za njim i kao cunjeve na kuglani obarati i "kasapiti" pesake, a narocito malu decu.
Ovo fatalno vozilo nikako ne smeju voziti maloletnici, a stariji bi morali imati polozenu bar A kategoriju, jer u suprotnom nece se imati pravni osnov za eventualne sudske procese u slucaju nesrece. Naravno moraju imati i kacigu u stitnike za laktove i kolena.
Kada ovo bude uzelo maha kod nas u Beogradu, moracemo da zidamo novo krilo Ortopedije na Banjici. Bice vise dnevno povredjenih nego onih zimskih dana kada osvanemo zavejani i zaledjeni.
:/
Trotineti koji mogu da se krecu brzinom od 60km/h kostaju 5000+ evra.
Ja imam trotinet od 55.000 dinara koji moze da ide max 25km/h sa dometom od 7km.
Ako hocu da ga vozim dalje (do 15km), maximalna brzina je 15km/h.
Ne znam odakle izvlacite te informacije kojima baratate, ali mi se cini da samo lupite i "ostanete zivi".
Dukka
Ne citas dobro komentare.
Poenta je bila da se i biciklisti dovedu u red. Ja sam za bicikle ali da i oni snose odgovornost ucesnika u saobracaju.
Ne znam da li u opste pisu kazne za nepripisnu voznju biciklova a o parkiranju da i ne govorim.
Trenutno voze bicikle i ponasaju se kao da su Bogom dani.
ZX
@NS
панкрт
Ne znam zašto sam se nadala da ću pročitati kako ne bi smela da se dozvoli vožnja trotoarom ni e- trotinetima, kao što nije dozvoljena ni biciklistima, kad ono, biciklisti bi da i oni idu trotoarom! A da nam se skinete sa njega(trotoara), već je uzan zbog bašti kafića, samo nam vi svi falite.
Ili da mi idemo biciklističko trakom?
На бициклистичким стазама има свега. Пешака, комбија, кола, сад и тротинета, а има и оних бахатијих што возе моторе по њима..
Комша
RadeNS
Luft mašinen
lepi mario
- Ako vozac motornog vozila ne propusti pesaka - kazna. Policajac u civilu treba samo da stoji i belezi brojeve tablica.
- Pesak koji pretrcava ulicu(jos gore ceo bulevar) - kazna da se usi zacrvene
- Biciklista koji ne ferma semafor koji je za njega i na crveno preleti - kazna. Odrati ga.
(naravno, ima tu jos primera)
Za mesec dana POSTENE akcije, kada SVI popijemo po par 'iljada kazne, situacija ce se promeniti.
Trenutno se dozvoljava sve i svakome. Zakon jaceg. Policija dodje tek kada nastane karambol. Da li udes ili se dvoje pobiju na sred ulice. Umesto da rade na preventivi.
Gradske ulice su zajednicke!
Zoki
Onda skoro niko vise ne bi ni vozio bicikli, vec bi koristili automobile.
Saobracajne guzve bi bile nepodnosljive.
Mile
Zoran
Ns
/
Dukka
U NS biciklisti samo sto ne gaze ljudima preko glave. Postali su ubedljivo najbahatiji ucesnici saobracaja.
B
Na stranu cinjenica da po trotoaru uredno voze motore i dzipove, dok se sluzbena lica prave luda i naplacuju kazne za voznju automobilom od 62 km/h na putu. Ko je.. decu, nek paze na trotoaru, a ne tu da trckaju i slicno.
Saobraćajac
Лиманац
Пешачки саобраћај је најосновнији вид саобраћаја, према томе — сиђи и гурај.
DžiajDžo
Tehnički, zna se, svetla, kočnice itd.
Posle dobije tablicu i ide u saobraćaj. Na put.
Bicikl i običan trotinet, nemaju tablice.
Prema tome, trotinet, ukoliko ima motor, bez obzira da li je sa unutrašnjim sagorevanjem ili električni, ima nazivnu snagu u KW, morao bi da se registruje.
I vozači da nose kacige.
Ako treba kaciga i prsluk za bicikl, mora i za trotinete.
Čemu nasilje i divljaštvo nad pešacima po trotoarima?
Pešaci su često i sve češće stari, slabovidi i nagluvi.
Obični trotineti, bez motora, isto nisu baš za pešačke trotoare.
Lucifer
DžiajDžo
Tehnički, zna se, svetla, kočnice itd.
Posle dobije tablicu i ide u saobraćaj. Na put.
Bicikl i običan trotinet, nemaju tablice.
Prema tome, trotinet, ukoliko ima motor, bez obzira da li je sa unutrašnjim sagorevanjem ili električni, ima nazivnu snagu u KW, morao bi da se registruje.
I vozači da nose kacige.
Ako treba kaciga i prsluk za bicikl, mora i za trotinete.
Čemu nasilje i divljaštvo nad pešacima po trotoarima?
Pešaci su često i sve češće stari, slabovidi i nagluvi.
Obični trotineti, bez motora, isto nisu baš za pešačke trotoare.
Dule
NS
Ili da mi idemo biciklističko trakom?
Mile
Prolaznik
Mnogo puta sam doziveo da mi neko izleti kao sumanut na biciklu u Vase Stajica i Zeleznickoj vozeci levom stranom kolovoza dok ja pokusavam da se ukljucim u saobracaj. Naravno gledam i napred ali je otezana vidljivost usled paralelnog parkiranja ali veoma cesto oni voze i bendaju ni 2%. A najveci problem je znaju da su uglavnom vozaci automobila krivi ako se nesto desi pa se uglavnom osiono ponasaju. Vozi i bicikl i motor i auto ali prvo gledam svoju bezbednost a ne ko je u pravu, sto nije slucaj u vecini slucajeva.
Ja
ex chapman
slazem se da ista pravila treba da vaze i za ove "elektricare", ali je mnogo vaznije da ih se svi PRIDRZAVAJU
cemu rasprava o zakonu ako ce i dalje svi da voze kako im se cefne: na semaforu sa kolovoza skoci na trotoar pa odatle opet na kolovoz, bez gledanja i bez mozga. o tih 5 km/h zar moze da se vodi ozbiljna diskusija? ko se od biciklista i "elektricara" ikad vozi tako polako?
NSBI bi morala da bude mnogo objektivnija u svojim izjavama. npr. pijani vozac autobusa i pijani biciklista se NE tretiraju isto, ako nista drugo onda zato sto pijani vozac autobusa ostaje bez dozvole pa time i bez posla, a biciklista ne. mala razlika ali bitna
NSBI treba dakle da bar 30% svog truda usmeri na ubedjivanje biciklista da postuju zakon i druge ucesnike u saobracaju i nesaobracaju
Prosvetni radnik
Da se uvede polaganje PSP-a za mogućnost vožnje trotineta.
Granica za poznavanja i polaganja PSP-a da bude 12. godina za e-trotinete, a 14. godina za bicikle sa motorom.
Obavezna signalizacija, prednje svetlo i zadnje stop svetlo da postoji.
Za električne bicikle takođe da se uvede registracije, kao i minimum PSP dozvole.
Neke nama susedne države su uvele ovakva pravila i verujte mi da su se pokazala kao korisna.
Ako roditelj želi da kupi detetu ovakvu igračku, dete mora da zna elementarno poznavanje saobraćaja.
Samo se okrenite oko sebe i pogledajte da li iko poštuje saobraćajne propise?
Pešak je nekada znao kako se prelazi ulica, stane kod raskrsnice, pogleda levo, pogleda desno, pa ako je sigurno brzim korakom pređe ulicu. Danas se ne gleda ni levo, ni desno, vidi se zebra, ja sam pešak, ako me udare kola, vozač je kriv, a to što ja nisam ocenio da li je bezbedno ili nije, baš me briga...
Treba uvesti obaveznu edukaciju o saobraćaju kao sastavni deo fizičkog vaspitanja, ili nekog sličnog predemta, pa da se o tome ponavlja svakodevno od predškolskog uzrasta, pa skorz do kraja srednje škole.
Da ono što je normalno, postane rutina, a ne da ono što je nenormalno postane standard,
steva
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H