Zbunilo me je sto sam morao stati na crveno pre i posle "turbo" kruznog toka. Takodje me je zbunilo sto je sad i semafor vise i sporije se prolazi nego pre nego sto je postojao, a zove se "turbo". Valjda je to "turbo" za pranje para i namestanje posla?!
Postojao je sasvim pristojan pešački prelaz na toj raskrsnici. Ako ti misliš da će neko da nosi bicikl preko pasarele, onda stvarno ne znam šta da ti kažem.
Mene, konkretno, zbunjuje činjenica da se kružni tok postavlja sa ciljem usporavanja saobraćaja, bez potrebe za zaustavljanjem, a onda se projektuje "turbo" iliti brzi usporivač saobraćaja. Da li pred tom raskrsnicom stoji natpis "požuri polako!"
Mi smo opasno lobotomiran narod kad ni kružni tok ne umemo da koristimo!
Naravno da MOŽE natrag u Fruskogorsku (začudo SNS kadrovi nisu uspeli da zas..ru ovde), problem je samo sto prosečni Srbin nema inteligenciju ni da položi vozački ispit!
@Logicar - e vidis druze, bas taj momenat sto si napisao "moze se nazad u Fruskogorsku samo se na jednom mestu ZALOMI i skrene" je definicija nas kao naroda...
Covece, mi i u KRUZNOM TOKU MORAMO NESTO DA ZALOMIMO!!!
NE MOZE NAZAD U FRUSKOGORSKU!
Tako je projektovan da NEMA PRESECANJA TRAKA, zato je genijalan kao novi podtip kruznih tokova.
Ali mi moramo da LOMIMO tok u kruznom toku.
E sad, to sto su mogli da stave najobicniji kruzni tok i da STVARNO OMOGUCE VRACANJE U ISTU ULICU oni su turili turbo, potpuno bespotrebno.
Ali da ponovim, NEMA ZALAMANJA U TURBO TOKU, pratis trake i izlazis gde te vodi. I kraj
Taman da ih pohvalim jer svuda u svetu kružni tokovi usporavaju saobraćaj a ne zaustavljaju ga, oni pred Kružni naprave semafor. I sta su sad dobili time. Kod Promenade pešački nadvožnjak sa mogućnošću prenosa bicikala.
Strelice na putu odredjuju obavezan smer. Isprekidane linije nisu tu da neko ko je već u kruznom toku skrene levo, vec su tu za one koji ulaze u njega. Vrlo je u sustini lako da se koristi. Pitanje je samo da li ce dobro da se ponaša po guzvama i naravno koliko su razmisljali da se kod nas nista ne koristi po pravilima, vec svako ima svoja pravila kao sto se iz komentara i vidi.
Pa trebalo bi da je tako, da se isprekidane linije koriste za prestrojavanje ali strelice koje su ucrtane u samom kružnom toku onda nisu ispravne jer izričito pokazuju pravac u kojem može da se ide iz tih traka. Kad su u Osijeku stavili ona tri turbo kružna toka bilo je mnogo saobracajki i vrlo ubrzo postavili i semafore na ulaze a ovo u novom sadu je tragikomedija, nekakva turbina u pokušaju, ne znam kome može pasti na pamet da na trokraku raskrsnicu uopšte stavlja ovu frankenštajn turbinu. PS, iz fruškogorske se ni pre nije moglo ići u fruškogorsku.
Dve su strelice za pravo i desno a dve samo za pravo. E umesto te jedne samo za pravo, treba staviti za pravo i levo, inace ti mogu naplatiti kaznu jer si u obavezi da ne menjas traku.
Ljudi jel vi poznajete elementarne propise. Iz svakog pravca moze da se napravi polukruzno ili vise krugova unutar ovog kružnog. Samo sto je predefinisan ranije da se ljudi blagovremeno prestroje u traku da ne stvaraju konflikt i guzvu a i pešački su izmešteni van kružnog. Tako da je u dve stvari manje stresan od običnog kružnog.
Naravno desna traka je za odmah da izadjes a unutrasnja je opciona osim ako ne stave znak sto apsolutno nema smisla da se radi u kružnom
ja sad ne znam nista . Mislim da se moze na kruznom toku iz FG kad se udje preci u levu traku na mestima sa isprekidanim linijama i obuici krug pa izaci opet u FG. Vidi se na fotou.
Uspesno odradio 2 kruga u ovom kruznom toku, bez kaska i ugrozavanja ostalih ucesnika.
Bukvalno iz svakog pravca moze da se uradi pun krug (ili vise) sto prestrojavanjem pre ulaska sto u samom kruznom toku
Suvisno je komentarusati kad je ocigledno moguce, vratiti se u svaku ulicu, iz koje se dolazi, pa zasto se ,na kraju krajeva zove kruzni tok, a ne polukruzni
Glavno da vam ne smetaju semafori po gradu na svakih par stotina metara vec kruzni tok (valjda jer nema semafora, znakova i saobracajca koji vas upucuje kroz isti), naucili ljudi napamet kako se sta prolazi, ne daj boze da koriste mozak i razmisljaju.
A da je kruzni tok u stvari samo obicna serijska raskrsnica zamotana u krug to verovatno nisu u stanju ni da skapiraju, ono nivo kvantne fizike
Јављам се само да би "похвалио" велики број светских саобраћајних стручњака и њихове стручне анализе.Иш бре,до јуче сте возили калдрмом и шумским путевима,зато се не сналазите у граду.Уосталом која будала ће из Фрушкогорске да се враћа у Фрушкогорску?Једино,ако није заборавила ринглу или пеглу да искључи.
Može da se vrati u Fruškogorsku. Sve lepo nacrtano, isprekidane linije.
Najbolji su ovi stručnjaci što se odmah brane da to nije ni potrebno, a već su omogućili. Tuga.
Zašto se, po svaku cenu, menja nešto što je uobičajeno? Običan kružni tok i, vozi Miško. Rodio se novi Tesla, napravio drugačiji kružni tok. Čekam genija koji će smisliti četvrtast točak
Dodatno zbunjivanje i nelogičnosti se nastavlja.
Ko je "utvrdio" da se ne može polukružno ponovo u fruškogorsku? Taj nema ni razuma ni logike.
Za ulaz u kružni tok iz Fr. moraju se "preseći" dve trake, kad su slobodne. Ispresecanom linijom se ulazi u unutrašnju, to je jasno. Dalje u toku takođe imate Ispresecanu liniju u koju se MOŽE ući u levu traku za polukrug a ne samo pravo!
Žalosno je što ni MUP kursisti i napredni stručnjaci nemaju znanja ni logike da objasne.
Imaš strelice nacrtane u "spoljašnjoj" traci. Nije dozvoljeno skretati levo, u unutrašnju traku. Ne postoji opcija kruženja više puta u ovom toku. Ukoliko mislite drugačije, moj savet je da kupite kasko i spremite se za kaznene bodove.
Da imam tomahawk sada ovo bi mi bila meta... Mile nove godine ko je smislio da kljuca mozak!!! Aloo indijanac.. Semafor kod Spens-a VS Fakulteti protiv semafora Promenada VS Liman... Dragi moji Novosadisti koji vozite automobile na ovoj relaciji predjite na bicikle... Cisto da ne gubite prvenstveno vreme a onda ni svoje zivce...
Може полукружно и да се врати у Фрушкогорску, урадио сам већ десетак. Само се заломи на ћошку. Не правите прекршај, јер ако је то трака искључиво за право и да из ње нема престројавања, онда возило које се укључује са ваше десне стране такође прави прекршај јер оног момента када уђе у ту траку, важе иста правила за сва возила која се налазе у тој траци.
И још нешто, пробајте да нађете у нашем закону дефиницију турбо кружног тока. Ко га је правио је глупав до бола.
Dragi moji Novosađani. Naravno da nije moglo iz Fruškogorske ulice vršiti polukružno okretanje u istu ulicu jer je takva bila geometrija raskrsnice. Sada je raskrsnica kružna i trebalo ju je projektovati i za te svrhe. Ja sam po struci saobr. inž. i do sada nisam čuo za slučaj da se na kružnoj raskrsnici ne možete vratiti u istu ulicu iz koje ste došli (U-turn). Pored toga, posle prvog skretanja u Bul. cara Lazara, ka keju, već prvi dan sam uočio problem oko prestrojavanja, jer je krak Fruškogorske ulice pušten suviše duboko u Bul. cara Lazara, a tamo vas čeka pešaćki semafor od SPENS-a prema fakultetima. Kada je crveno na semaforu, vozila se nagomilavaju, tako da ovi koji su došli iz desna za pravo u kružnom toku ne mogu desno prema fakultetima, a ovi koji se uključuju iz Fruškogorske ne mogu levo prema centru i keju. Kada uključe i semafor ispred Promenade, neka nam je Bog u pomoći.
Kako će "stručnjaci" iz gorepomenute direkcije ustanoviti da li postoji potreba za polukružno skretanje u Fruškogorsku? Logično je da se prilikom ulaska u kružni tok,iz bilo koje ulice,može skrenuti u bilo koju ulicu,pa naravno i u onu iz koje je došao! Zašto bi bilo koja ulica bila izuzetak,ukoliko nije jednosmerna?
Nema nikakvog nasilnog skretanja, nikakvih zubi (otvoreni delovi izmedju ivicnjaka su bar 10 metara), ni obaveznog smera kretanja u kruznom toku jer neko mora da obrne pun krug, neko vise krugova da se prestroji, ukljuci/iskljuci, neko se predomisli u sred kruznog, itd.
Vi ljudi treba da vratite dozvole, kako inace skrecete levo u svakoj raskrsnici, kako se prestrojavate iz trake u traku, kako odredjujete prvenstvo, radite polukruzno, prelazite iz ulice s jednom u ulicu sa 2-3 trake i obrnuto, isto je i ovde, bio kruzni, polukruzni, elipsoidni, stilizovan, sa 2, 3 ili 6, 7 traka.
Nije moglo ni pre da se polukruznim skretanjem na raskrnici iz Fruskogorske ulice vrati nazad u Fruškogorsku ulicu. Izgleda da puno njih koji ovde komentarisu nisu odavno prosli tom raskrsnicom. Koga zanima, evo Google mapa: https://www.google.com/maps/place/Novi+Sad,+Serbia/@45.2452055,19.8465911,99m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x475b10613de93455:0xb6f7d683724fe28!8m2!3d45.2396085!4d19.8227056!16zL20vMHN3d24?authuser=0&entry=ttu
Dupla isprekidana linija na koju se nailazi iz "levih" traka i kada se ide iz Fruskogorske, sluzi samo za čeono uključenje, a ne za prestrojavanje kada ste već u toku. To nisu linije za prelazak iz trake u traku već za uključenje sa strane. A tome u prilog govore i strelice u trakama kruznog toka. Jednostruka isprekidana dozvoljava iskljucenje na desno, a duple ne. Nigde se u toku ne moze levo skrenuti, samo pravo i desno.
Ne može se u fruškogorsku vratiti, osim da nasilno skrenete levo u taj "zub" tokom vožnje unutrašnjim prstenom.
Postoji strelica za obavezno pravo u toj traci, i ne sme se skreniuti levo iako je isprekidana linija.
Upravo, poenta turbo toka je da ne mozete da kružite, nego da morate izaći, nema druge šanse za kruženje, tako je dizajnirana da vas "izbaci" iz toka posle trećeg izlaska, tj. drugog za ove koji dolaze iz Fruškogorske.
iz fruskogorske skrenes desno ka keju i odmah desno u kampus i vratis se u fruskogorsku...cemu drama. ako se raskrsnica napravi tako da imate opciju za sve onda ce opet biti preopterecena kao i svaka druga raskrsnica... ali generalno gledako daleko je od savrsene. pesackim prelazima nije mesto ni na 100m od kruznog toka!! taj pesacki kod promenade ce da pravi zastoj kroz ceo kruzni tok
Kao što je više čitalaca napred objasnilo, može se iz fruskogorski vratiti nazad u Fruskogorsku. Uđe se odmah u unutrašnju traku, napravi se pun krug tom trakom i vrati nazad u Fruskogorsku. Pri tom se nigde ne gazi ni puna linija ni graničnik. To što ne postoje adekvatne strelice na kolovozu za ovakvo kretanje, smatraćemo greškom izvođača. Ja mislim da ovim kretanjem ne pravimo saobraćajni prekršaj, jer nigde ne gazimo punu liniju.
Objasnjeno bar 10 puta u komentarima, u jednom cak ima i ilustracija. Ako ti i dalje nije jasno, uzmi suncobran i flasu vode, idi sedi ispred NTPa i sigurno ces videti uzivo kako
kad se uvecaju slike vidi se da izdignuta bankina ide duz pune linije a gde je isprekidana linija prekida se i bankina, sto znaci da moze da se predje preko nje. Ako se ide iz fruskogorske levo mora se odmah preko isprekidane linije uci u unutrasnju traku a za povratak u fruskogorsku opet preko isprekidane iz pravca keja jos jednom se uci u unutrasnju traku. Kako je moguce da se ne moze preci preko isprekidanih linija, tada bi kruzni tok bio potpuno blokiran?!
Sviđa mi se novi kružni tok. Brz je i prolazan. Naravno - treba se navići na kretanje, ali sam uočio tehnički problem, koji će uvek biti prisutan, jer je mesto nepregledno, nedovoljno obeleženo i pogodno za ubrzavanje.
Na mestu novog pešačkog prelaza kod Tehnološkog parka kada se skreće sa Bulevara Cara Lazara u Fruškogorsku - ima puno stubića, široka je ulica i ne vidi se leva strana iz kola (ko dolazi od pešaka), kao i od stubića desna strana - jer obe su u visini pola čoveka - i zaklanjaju vidik i telo. Sve je ravna linija.
Drugo. Skretanjem sa Bulevara taman se izlazi na ravniji deo i tu se ubrzava. A tu je baš "nevidljivi", loše označen novi pešački prelaz.
Dok sam sedeo sinoć na klupi, za sat vremena bilo je 4 jača kočenja, Svako drugo vozilo je prirodno (kao vozač razumem deo puta) ubrzavao.
Predlažem da se makar na tom delu, pre pešačkog stavi ležeći policajac. Za suprotnu stranu možda ne treba jer se posle pešačkog kod apoteke Janković i ukrštanja sa ulicom sa desne strane pažljivije vozi - i NEMA STUBIĆA koji zaklanjaju vidik ka pešačkoj stazi, na desnoj strani. Pešaci sa leve su već na pola puta i uočljiviji su.
Meni nije jasno zašto srednja traka na Bulevaru cara Lazara (sa keja) ulazi u kružni tok da bi nastavila pravo. Zašto kao desna traka samo ne produžava pravo mimo kružnog toka?
Objasnite onda vi svi pametnjakovići kako treba pravilno da se uradi polukružno iz Fruškogorske,uz poštovanje propisanog načina kretanja? Ne može, nije predviđeno takvo kretanje, kako su ustanovili "analizom" i objasnili "stručnjaci" a vi botovi se pokrijte ušima. Svima je jasno da je u pitanju projekat turbo pljačke i pranja para. Običan kružni tok sa ivičnjacima koji koštaju 300 miliona...
Ljudi planiraju da grade koloniju na Marsu,naučnici rade na ubrzavanju fotona svetlosti, u prodaji je meso stvoreno u labaratoriji,svet napreduje, a tupavi balkanci još imaju problem sa kružnim tokom.
Драгољубe, nije moguce, osim ako ne pravis grub prekrsaj i ostetis vozilo. Ono sto na slici izgleda kao isprekidana i puna linija u stvari su izdignuti ivicnjaci koji fizicki razdvajaju trake. Znaci gde udjes - to ti je, prati pravac kretanja ka izlazu... Nema menjanja traka ili smera u samom kruznom.
Posto sns treba novaca, po ustaljenoj praxi veoma uskoro sledi rekonstrukcija kruznog toka. E onda ce se ispraviti greske.
To je planom punjenja kase sns tako predvidjeno. Do tada ce malo popravljati podvoznjak u partizasnkoj.
Ponosni na neznanje: vozači, gradska uprava, a i poneki novinari! U ovom kružnom "turbo" toku je svako skretanje moguće. Nije moguće, a ni lako, nepismenima da čitaju knjige ili makar titlove, a kamoli saobraćajne znake. Progresivno, nema šta!
Dragoljuvbe iz pravca fruskogorske nema znaka na putu da je to traka za polukrug i skretanje prema promenadi vec samo prema promenadi dok iz pravca fakulteta imas sve mogucnosti. Tacno je da je moguce to izvesti iz pravca fruskogorske ima isprekidana traka ali sa vecim vozilom penjes se na ostrvo sto nije uredu za takav jedan poduhvat... Ocigledno nije predvidjeno da se vracas iz fruskogorske u fruskogorsku st govori i znak na asvaltu.
ovaj kružni tok je mnogo jednostavniji i sugurniji od npr onog na bulevaru slobode i kornelija stankovića (uzimajući u obzir našu saobraćajnu kulturu i snalaženje u istoj
Raskrsnica je bila funkcionalna i pre investicije od 3,5 mil evra.
Ubacili su turbo KRUŽNI tok - koji ONEMOGUĆAVA polukružno.
UBRZALI su raskrsnicu tako što su stavili dva semafora, po jedan na ulazi i izlaz na bulevaru.
Planirali su i najavljivali na sav glas spomenik Nikoli Tesli - a NEĆE moći da se postavi zbog kolektora.
Inicijalna procena trajanja radova je debelo precenjena i sada se HVALE time.
Prave razloge svih ovih radova ni jednom nisu saopštili.
Gradonačelnik VERUJE da je sve dobro urađeno, ovaj put čak ni on ne kaže "PERFEKTNO".
Malo li je STRUČNJACI .... ?
Obične raskrsnice sa kružnim tokom sa dve trake mogu biti turbo. Leva traka za pravo i levo, desna za pravo i desno. Vozila koja su u raskrsnici imaju prednost dok iz nje ne izađu. Jednostavno jeftinije i brže.
Према ситиацоји на слици из сва три правца уласка у кружни ток Могуће је полукружно окретање и враћање у улицу из које сте ушли у кружни ток!! Не видим у чему је проблем?
Kruzni tok je ispravan samo su vozaci malo "saobracaj o ne pismeni", svakodnevno vozim po ovakvim kriznim tokovima. Kod nas je kultura saobracaja malo bolja nego u Turskoj, svi negde zure i jurcaju, a o parkiranju na 4 zmigavca na bulevarima da ne pricam
Meni je ovaj kruzni tok ok i nema nedoumica.
Ko god mora dva puta da razmisli sta mu je ovde ciniti, treba da razmisli da li uopste treba da vozi i to je to.
Ovi što predlažu prestrojavanje u kružnom toku preko "isprekidane linije" treba da ustanu iz fotelje i da prošetaju do ovog kružnog toka da bi ukapirali da to što njima na fotografiji sa drona izgleda kao isprekidana linija jesu u stvari betonska uzvišenja kojima i jeste cilj da spreče prestrojavanje u ovom kružnom toku. Dakle pre ulaska u kružni tok gledaš saobraćajnu signalizaciju i pre raskrsnice se prestrojiš, jer to ne možeš uraditi u raskrsnici. Oni koji na ulazu u kružni tok iz Fruškogorske vide oznaku za polukružno okretanje treba bolje da pogledaju oznake na putu ili saobraćajni znak i primetiće da ta oznaka u stvari znači skretanje ulevo kroz kružni tok. Inače često ima komentatora o saobraćaju, koji tako komentarišu da je upitno koliko uopšte poznaju saobraćajne propise.
Naravno da može samo sto su ljudi nepismeni to je druda stvar pogledajte malo bolje ima ulaz u unutrašnji krug koji opet izlazi direktno na Fruskogorsku
Novosacki vozaci... Gde ste vi tu videli "ucrtan znak za polukruzno okretanje"???? To sto je nacrtano je znak za skretanje levo na drugom izlazu. Jeste nekad koristili navigaciju? Tamo imate isti takav simbol.
Savetujem ove tzv novosadjane da odu npr do Madjarske i tamo vide iz prve ruke sta su kruzni tokovi-raskrsnice !! Pravulino izgradjeni, 3 kruga,sve odradjeno kako treba, nema zbunjenje ! Ne trebaju vam politicki novinari da dA objasnjenje sta gde da vozite a ustvari treba neka voda iz promenadu da otekne pa su gi praveli ovo turbo a vi se pitate i nesto konstatujete gde cete se vozati u narednih pola veka !!!
Da li mozete da izostavite iz svojih bednih zivota ove politicke poslove i posvetite se malo sebi,smejte se, uzivajte u zivotu, gledajte ovo ! https://www.youtube.com/watch?v=ua2rgrxKy2c
Ne moras da gazis nikakve ivicnjake, u kruznom toku se opredeljujes da li ces pravo-desno (ka Promenadi ili desno na Bulevaru) ili pravo-levo (ka Limanu 3 ili mostu).
A kao sto pre ulaska u kruzni tok imas 2 trake, toliko imas i nakon izlaska...
Moze se polukruzno,ali nesme (pravis prekrsaj i kacis bankinu ako nepazis)ali neugrozavas tok saobracaja.Zasto je to tako ostavljeno da nemoze.Nejasan propust skroz,osim ako nije propust,vec namerno predvidjeno da se rastereti protok saobracaja.
Kada se iz kružnog toka izlazi prema Bulevaru, vozi se jednom trakom. Na izlazu se naprasno pojavljuju dve trake ( na slici traka koja ima strelice pravo i desno), i ona je logičan nastavak vožnje iz jedne trake. Druga traka ( obeležena samo strelicom pravo ) je neupotrebljiva u tom delu. Da bi se našao u toj traci posle kružnog toka moraš da ili gaziš ivičnjake ili da nakon izlaska iz kružnog toka naglo skrećeš levo da bi se obreo u toj traci.
Zaključak za projektante:
"it's not chewing gum for the country boy".
@ Vozim se autobusom
Mozda se ti stvarno vozis autobusom, ali si ti jedini ispravno protumacio oznake na kruznom toku i moguce je bas tako vratiti se u Fruskogorsku iz Fruskogorske, jer je kod bagera isprekidana linija! Bravo!
"Ovo je prva ovakva raskrsnica u Srbiji".
Auuu, e ovo kad sam procitao shvatio sam koliko smo mi zaostali! Nije da je za ovo 'cudo saobracaja' trebala nekakva posebna tehnika ili pare - trebalo je samo malo mozga i modernosti, mozda po koje putovanje u neko prosecno italijansko selo...
Ali za nas je ovo 'novotarija', vest dana, polemike se vode o tome sta/ako!
Sta je sledece, besumni vodokotlic?
Ovo je sasvim novi tip raskrsnice. Nazvao bihh je spiralni tok ili spiralna raskrsnica.
Najveća izmena učinjena je za pešake. Njihovi prelazi sada su udaljeni mnogo metara od nekadašnjih.
Za vozila, cilj ove spiralne raskrsnice nije ubrzavanje nego neprekidno polagano odvijanje saobraćaja, sa povećanom bezbednošću, sa manje udesa. Polagano, bez jurcanja ali i bez stajanja, jer to je srce grada.
Ni ranije, sa semaforom, ni još ranije, pre semafora, nije bilo moguće polukružno okretanje iz Fruškogorske nazad u Fruškogorsku.
Oznaka na kolovozu iz Fruškogorske pokazuje skretanje ulevo, a ne vraćanje unazad.
Sačekajte par nedelja i sve će biti logično i normalno.
Samo očekujem gužve na ulazu u Fruškogorsku jer dve trake naglo postaju jedna, a i pešaci mogu da uspore saobraćaj i da vozila koja puštaju pešake ili skreću ulevo prema univerzitetu blokiraju spiralni tok.
Raskrsnica neće uticati na usporavanje saobraćaja. Više ćće ga usporavati dva pešačka semafora. Biće potrebna ograda visine dva metra, kao kod sajma u Beogradu, da spreči pešake da prelaze tamo gde ne smeju da prelaze.
Zašto se ne bi prestrojili u kružnom toku i tako napravili polukružno nazad u Fruškogorsku? Koliko vidim to je skroz moguće u ovom kružnom toku, ili je striktno zabranjeno prestrojavati se?
Prosto je neko pogrešio kad su iscrtavali horizontalnu signalizaciju, ali ko i sve u ovoj državi neće niko da prizna...
Čekamo da se obrati predsednik da on kaže ..ja sam kriv.. ne napadajte njh jer ovo je napad na mene i moju porodicu...
Kad se skine ova nevaljala vlast prosto ne znam sta očekuju ti nestrucni sns kadrovi neće im niko ni wc dati da peru...
Iz gradske uprave objašnjenje: "nije ustanovljeno da će biti potrebe za ovim kretanjima". Mogli su to da kažu i ovima što su nacrtali polukružno na ulasku u raskrsnicu.
Heh, građani "objasnili da je na asfaltu, kada se prilazi iz pravca ove ulice, ucrtano polukružno kretanje" a vi onda objavite fotografiju gde se vidi da to nije tačno. Ovo se nije moglo uraditi ni ranije ali nisu prepametni komentatori tvrdili kako su zbog toga "stručni" kadrovi koji su osmislili staru "totalni idioti" ili bi i "nakovanj pokvarili". Tehnički ako za ovime zaista ima potrebe moguće je ostvariti prestrojavanjem, svakako u momentu prolaska vozila drugo iz smera od Stražilovske ne može ući u raskrsnicu te ne pravi razliku da li će to vozilo nastaviti pravo i izaći u smeru prema Merkatoru ili se prestrojiti levo da se vrati u Fruškogorsku.
Читајући коментаре приметио сам да бар половини коментатора треба одузети возачку дозволу, будући да исти показују да нису способни да тумаче саобраћајну сигнализацију на правилан начин, нису способни да се престроје, па чак ни да се крећу возилом у брзој кружној раскрсници, каквих има прегршт по свету...
U Fruskogorsku moze da se udje ako se 2 (dva) puta prestroji u kruznom toku, koji je napravljen da bi resio problem k. tokova sa prestrojavanjem. Bravo, bravo...
Kako ne može...iz Fruskogorske se prodje pravo u unutrašnji krug, onda se predje levo u unutrašnji krug koji je za one iz smera Spensa i njime dalje nazad u Fruskogorsku :)
Nije ucrtano polukružno skretanje, već izlazak levo.
Prava polukružna je ucrtana iz pravca stražilovske kada se nailazi na kružni tok, zumirajte fotografiju.
Ako si iz pravca keja hteo u Fruskogorsku, trebao si da udjes u levu traku pre ulaska u kruzni...
A polukruzno iz Fruskogorske je itekako moguce, to sto su putari na jednom od 3 ukljucenja u unutrasnju traku nacrtali isprekidano-punu umesto duplu isprekidanu nikoga ne sprecava, nije ivicnjak
A da ipak u sred "turbo kruga" metnu jednog saobracajca? Mada, sadasnji saobracajni policajci pojma nemaju o regulisanju saobracaja, obuceni su samk da naplacuju kazne.
Iz Fruškogorske ulice se uđe u uži krug, kod bagera se prestroji u novi uži krug i onda lepo izađe ponovo u Fruškogorsku, zar ne?
Verovatno nisu predvideli prestrojavanje kod bagera, ali je to moguće zbog isprekidane linije.
Pre se nije moglo uraditi polukružno ni iz pravca mercatora… jedva si mogao i sa pravca keja… turbo kružni tok je super za naše uslove, za nas, neartikulisane i nekulturne vozače… i dobro je da su prvo stavili na manju raskrsnicu sa samo 3 kraka… dobra stvar je da ovaj princip stvara praksu pa kd uđu u standardni kružni tok primenjuju sličan princip…
Naravno da je moguce uraditi polukruzno, ako nema nikog u kruznom toku iz Fruskogorske udjete pravo u unutrasnju traku, nastavite istom, ne ulazite u spoljasnju ka Promenadi/Merkatoru i iskljucite se u Fruskogorsku
na osnovu čega su ustanovili da sudar u kružnom toku nije konfliktna situacija i ćuj, nisu ustanovili da neće biti potrebe za polukružnim skretanjem. Pa ove treba polti na posmatranje i baciti ključ.
Zbog svog specifičnog dizajna, "turbo" kružni tok isključuje potrebu za prestrojavanjem vozila i moguće konfliktne situacije u kružnom toku.
…I onda lošom signalizacijom direktno proizvedu konflikt…
Nesto se ne secam da je i na staroj raskrsnici moglo polukruzno, moze da se skrene desno ka fakultetima , pa da se na onom mini kr. Toku okrene i onda levo za strand. Konkretno sam prosao danas tuda i odlicno izgleda, mislim da bi sve kruzne u gradu trebalo prepraviti u turbo varijantu.
Kakva nam je vlast, takav je i kruzni tok. Kako ce to gospoda strucnjaci da utvrde da ce se ukazati potreba za polukruznim skretanjem? Brojem saobracajki???
Ali polukruzno koje je vazno za ulazak u Promenadu je moguce
Jer to je i bila kvaka celog petljanja
I šire kanalizacione cevi za atmosferske vode
I prelaz naspram Promenade a pre turbo krugotoka - bas tamo gde su pretrcavali mnogi - iz pravxe bul Oslobodnjenja
Lepo lepo
A za to je bilo potrebe?!
Onda to vise nije bulevar nego običan šor
Браво за стручне службе! Ускоро ћемо ми то све платити да се врати како је и било. Једну безбедну раскрсницу су успешно претворили у проблематичну. Браво!
Čekaj, zar nije bila, ili bar trebalo da je bila studija PRE samog projekta, na osnovu koje bi se znalo ima li potrebe, to jest koliko vozila na npr. mesečnom nivou se polukružno vraćaju u Fruškogorsku?
Sad kada je to nemoguće, kako će realno da utvrde da postoji potreba za polukružnim skretanjem iz Fruškogorske ulice?
Ovo nije nikakva turbo kruzna raskrsnica nego ultra komplikovana i spora kruzna raskrsnica na kojoj ce biti puno problema..Znam ja da je sujeta projektanta velika i da on nece priznati da ovo nije dobro resenje te da su samo trebali redovnu kruznu raskrsnicu da naprave..Niti se u nju uliva neki ogroman saobracaj niti ima puno ulaza da bi morala da bude sa nekim bankinama itd.. Ja sam juce iz pravca keja hteo da idem u fruskogorsku ulicu a zavrsio sam u traci gde se ide samo prema promenadi.Znaci postoji odvojeno skretanje za promenadu a kada sam usao u kruznu raskrsnicu taj pravac je isto bio samo za promenadu bez mogucnosti skretanja...Tako da tu postoje dva ulaza za isti izlaz..Nepotrebno komplikovanje na maloj kruznoj raskrsnici..Zelja projektanta da zadivi sve pa je tu svoju zelju stavio iznad potreba vozaca.
Ahahaha tacno sam znao da nesto nece uraditi dobro, jer to sto su radili nam uopste ne treba. Ta raskrsnica je bila sasvim ok.
Znaci nesto drugo je po sredi kao npr. zbog pumpanja vode iz Promenade itd.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Šta je zbunilo Novosađane na turbo kružnom toku: Iz Fruškogorske se ne može u Fruškogorsku
Autor: 021.rs
Novi Sad
•21.06.2023.
•16:17 > 17:23
Komentari 143
vlajko
gradjaninX
Vlada
Postojao je sasvim pristojan pešački prelaz na toj raskrsnici. Ako ti misliš da će neko da nosi bicikl preko pasarele, onda stvarno ne znam šta da ti kažem.
Mene
Libitomija
Naravno da MOŽE natrag u Fruskogorsku (začudo SNS kadrovi nisu uspeli da zas..ru ovde), problem je samo sto prosečni Srbin nema inteligenciju ni da položi vozački ispit!
Za Logicara
Covece, mi i u KRUZNOM TOKU MORAMO NESTO DA ZALOMIMO!!!
NE MOZE NAZAD U FRUSKOGORSKU!
Tako je projektovan da NEMA PRESECANJA TRAKA, zato je genijalan kao novi podtip kruznih tokova.
Ali mi moramo da LOMIMO tok u kruznom toku.
E sad, to sto su mogli da stave najobicniji kruzni tok i da STVARNO OMOGUCE VRACANJE U ISTU ULICU oni su turili turbo, potpuno bespotrebno.
Ali da ponovim, NEMA ZALAMANJA U TURBO TOKU, pratis trake i izlazis gde te vodi. I kraj
VB
Deki
neko
Biće karambola
Zare
maneken
Miki
Naravno desna traka je za odmah da izadjes a unutrasnja je opciona osim ako ne stave znak sto apsolutno nema smisla da se radi u kružnom
Ne razumem
ne razumem
@D
Bukvalno iz svakog pravca moze da se uradi pun krug (ili vise) sto prestrojavanjem pre ulaska sto u samom kruznom toku
Vesko
turbo
@Zare
Glavno da vam ne smetaju semafori po gradu na svakih par stotina metara vec kruzni tok (valjda jer nema semafora, znakova i saobracajca koji vas upucuje kroz isti), naucili ljudi napamet kako se sta prolazi, ne daj boze da koriste mozak i razmisljaju.
A da je kruzni tok u stvari samo obicna serijska raskrsnica zamotana u krug to verovatno nisu u stanju ni da skapiraju, ono nivo kvantne fizike
Сремац
Marko NS
Najbolji su ovi stručnjaci što se odmah brane da to nije ni potrebno, a već su omogućili. Tuga.
Petar
Zare
Uroš
Ko je "utvrdio" da se ne može polukružno ponovo u fruškogorsku? Taj nema ni razuma ni logike.
Za ulaz u kružni tok iz Fr. moraju se "preseći" dve trake, kad su slobodne. Ispresecanom linijom se ulazi u unutrašnju, to je jasno. Dalje u toku takođe imate Ispresecanu liniju u koju se MOŽE ući u levu traku za polukrug a ne samo pravo!
Žalosno je što ni MUP kursisti i napredni stručnjaci nemaju znanja ni logike da objasne.
/
Sandra
D
B
Dok nisu ruralni likovi krenuli da ga urbanizuju.
Poligraf
Логичар
И још нешто, пробајте да нађете у нашем закону дефиницију турбо кружног тока. Ко га је правио је глупав до бола.
Gari
Bore Prolić
@D
Vi ljudi treba da vratite dozvole, kako inace skrecete levo u svakoj raskrsnici, kako se prestrojavate iz trake u traku, kako odredjujete prvenstvo, radite polukruzno, prelazite iz ulice s jednom u ulicu sa 2-3 trake i obrnuto, isto je i ovde, bio kruzni, polukruzni, elipsoidni, stilizovan, sa 2, 3 ili 6, 7 traka.
neko
Danen
Da
D
Postoji strelica za obavezno pravo u toj traci, i ne sme se skreniuti levo iako je isprekidana linija.
Upravo, poenta turbo toka je da ne mozete da kružite, nego da morate izaći, nema druge šanse za kruženje, tako je dizajnirana da vas "izbaci" iz toka posle trećeg izlaska, tj. drugog za ove koji dolaze iz Fruškogorske.
mrzim kružne tokove
Rizbo
Veljki
@Jogi Letač
Gaga ns
@Nenad
/
@banderaš
Mile
Milos
ALEKSANDAR O.
Na mestu novog pešačkog prelaza kod Tehnološkog parka kada se skreće sa Bulevara Cara Lazara u Fruškogorsku - ima puno stubića, široka je ulica i ne vidi se leva strana iz kola (ko dolazi od pešaka), kao i od stubića desna strana - jer obe su u visini pola čoveka - i zaklanjaju vidik i telo. Sve je ravna linija.
Drugo. Skretanjem sa Bulevara taman se izlazi na ravniji deo i tu se ubrzava. A tu je baš "nevidljivi", loše označen novi pešački prelaz.
Dok sam sedeo sinoć na klupi, za sat vremena bilo je 4 jača kočenja, Svako drugo vozilo je prirodno (kao vozač razumem deo puta) ubrzavao.
Predlažem da se makar na tom delu, pre pešačkog stavi ležeći policajac. Za suprotnu stranu možda ne treba jer se posle pešačkog kod apoteke Janković i ukrštanja sa ulicom sa desne strane pažljivije vozi - i NEMA STUBIĆA koji zaklanjaju vidik ka pešačkoj stazi, na desnoj strani. Pešaci sa leve su već na pola puta i uočljiviji su.
V
Nenad
Banderaš
Dimitrije
ExLiman
Sve ok
To je planom punjenja kase sns tako predvidjeno. Do tada ce malo popravljati podvoznjak u partizasnkoj.
Nik
Makoni
Miloš
ipanema
Ako podvučemo crtu
Ubacili su turbo KRUŽNI tok - koji ONEMOGUĆAVA polukružno.
UBRZALI su raskrsnicu tako što su stavili dva semafora, po jedan na ulazi i izlaz na bulevaru.
Planirali su i najavljivali na sav glas spomenik Nikoli Tesli - a NEĆE moći da se postavi zbog kolektora.
Inicijalna procena trajanja radova je debelo precenjena i sada se HVALE time.
Prave razloge svih ovih radova ni jednom nisu saopštili.
Gradonačelnik VERUJE da je sve dobro urađeno, ovaj put čak ni on ne kaže "PERFEKTNO".
Malo li je STRUČNJACI .... ?
Arkadije
Daki
Драгољуб
Darko
:/
Ko god mora dva puta da razmisli sta mu je ovde ciniti, treba da razmisli da li uopste treba da vozi i to je to.
Srdacan pozdrav svima :*
/
ovde su bolesni kleptomani ukrali jos jednu traku.
ako se neko seca izgradnje jos jedne trake do zrenjanina kada je ista nestala zbog lopovluka pa se zavrsilo samo ovim malim prosirenjem.
ako je jos tito suzio autoput do zagreba zbog love, sta onda tek ocekivati od ovih kleptomana
Jogi Letač
Gari
Rade
Radmilovac
sada sam pogledao sliku, pa nema oznake na putu iz fruskogorske za povratak i istu (mada je i to moguce izvesti bez krsenja pravila saobracajnih).
@Djuri
Xxx
Cccc
Dogodine u Botošu
Dejan
Pppp
Dejan
@Nikola NS
A kao sto pre ulaska u kruzni tok imas 2 trake, toliko imas i nakon izlaska...
Djuri
Nikola NS
Zaključak za projektante:
"it's not chewing gum for the country boy".
gari
Mozda se ti stvarno vozis autobusom, ali si ti jedini ispravno protumacio oznake na kruznom toku i moguce je bas tako vratiti se u Fruskogorsku iz Fruskogorske, jer je kod bagera isprekidana linija! Bravo!
Bot Detektor
Kako vam se bliži kraj a vi ste sve zabavniji i zabavniji ....
da se zna
dakle, samo odvozati 3 kruga i resen problem.
1900-i-neka
Auuu, e ovo kad sam procitao shvatio sam koliko smo mi zaostali! Nije da je za ovo 'cudo saobracaja' trebala nekakva posebna tehnika ili pare - trebalo je samo malo mozga i modernosti, mozda po koje putovanje u neko prosecno italijansko selo...
Ali za nas je ovo 'novotarija', vest dana, polemike se vode o tome sta/ako!
Sta je sledece, besumni vodokotlic?
/
cirilicni i latinicni limanac su u istoj stranci
Željen
Najveća izmena učinjena je za pešake. Njihovi prelazi sada su udaljeni mnogo metara od nekadašnjih.
Za vozila, cilj ove spiralne raskrsnice nije ubrzavanje nego neprekidno polagano odvijanje saobraćaja, sa povećanom bezbednošću, sa manje udesa. Polagano, bez jurcanja ali i bez stajanja, jer to je srce grada.
Ni ranije, sa semaforom, ni još ranije, pre semafora, nije bilo moguće polukružno okretanje iz Fruškogorske nazad u Fruškogorsku.
Oznaka na kolovozu iz Fruškogorske pokazuje skretanje ulevo, a ne vraćanje unazad.
Sačekajte par nedelja i sve će biti logično i normalno.
Samo očekujem gužve na ulazu u Fruškogorsku jer dve trake naglo postaju jedna, a i pešaci mogu da uspore saobraćaj i da vozila koja puštaju pešake ili skreću ulevo prema univerzitetu blokiraju spiralni tok.
Raskrsnica neće uticati na usporavanje saobraćaja. Više ćće ga usporavati dva pešačka semafora. Biće potrebna ograda visine dva metra, kao kod sajma u Beogradu, da spreči pešake da prelaze tamo gde ne smeju da prelaze.
dd
Mario
Čekamo da se obrati predsednik da on kaže ..ja sam kriv.. ne napadajte njh jer ovo je napad na mene i moju porodicu...
Kad se skine ova nevaljala vlast prosto ne znam sta očekuju ti nestrucni sns kadrovi neće im niko ni wc dati da peru...
teacher
sve se moze
Sve stručnjaci
Лиманац
WTF
Ns
Lauda
@NAIVAC
Izađite malo iz svojih Donjih Pržogrnaca.
S
Prava polukružna je ucrtana iz pravca stražilovske kada se nailazi na kružni tok, zumirajte fotografiju.
@Dule
A polukruzno iz Fruskogorske je itekako moguce, to sto su putari na jednom od 3 ukljucenja u unutrasnju traku nacrtali isprekidano-punu umesto duplu isprekidanu nikoga ne sprecava, nije ivicnjak
Inozemac
Bubica
gundus
Vaske
A pri tom 20 m pre kruznog moze da se vrati nazad u Fruskogorsku.
Mile
Dogdor Bob
Alen NS
Der@n
Ne verujem...
Mislite li da su oni to uopste i primetili?
Ludilo...
Vozim se autobusom
Verovatno nisu predvideli prestrojavanje kod bagera, ali je to moguće zbog isprekidane linije.
ph
Ne razumem kako ne moze. Ni iz objasnjenja ni sa fotke .
Sava
Struka i pamet daleko od vlasti u NS.
Skočko
Pa ne verujem.
Aja
Dudarim II
slabo vi kapirate
Ivan
Miloš
Željko
Posmatrač
××
NS boy
IvanNS
Marta
Kako lažu
Više sreće na narednim izborima
Limanac
NS
jaxyc
Aca
Like a record, baby, right 'round, 'round, 'round.....and never get out of the turbo roundabout. Yeah
samo mi
Sajko
The Lalosh
Gandalf modri
Zz
…I onda lošom signalizacijom direktno proizvedu konflikt…
Detelinarac
Maki
kfd
3 meseca radili i nisu ni primetili, kakvi su to tupsoni jbt
Ali
Jer to je i bila kvaka celog petljanja
I šire kanalizacione cevi za atmosferske vode
I prelaz naspram Promenade a pre turbo krugotoka - bas tamo gde su pretrcavali mnogi - iz pravxe bul Oslobodnjenja
Lepo lepo
A za to je bilo potrebe?!
Onda to vise nije bulevar nego običan šor
Vlada
NAIVAC
Sto bi rekli neki nasi politicari "Totalni idioti"
Паја
Ringišpil
Sad kada je to nemoguće, kako će realno da utvrde da postoji potreba za polukružnim skretanjem iz Fruškogorske ulice?
Sima Kosmos
Dule
Neko
Znaci nesto drugo je po sredi kao npr. zbog pumpanja vode iz Promenade itd.
RL
Osveta loših đaka!
I nakovanj bi pokvarili!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H